Joulukuiset 2019

Iievää pahoinvointia,nälkä useesti,jano,paleltaa,kuuma,hengästyy,tissit aavistuksen arat,erinäisiä kipuiluja/nippailuja tuol alhaalla,jumalaton väsy... mä varasin neukun viime viikolla jo kun oli ainut hetki kun sai rauhas soittaa.. toukokuun lopulle meni...

Mul ei oo vielä yhtään rintojen arkuutta, mut eiköhän ne aristu tässä kun joka päivä tyyliin tunnustellu:ROFLMAO:

Tänään alkoi ihme selkäkipuilut... semmosta lievää mut veemäistä, vähän samaa ku mitä mulla kuukautisten aikaan saattaa olla... pelottaa vaa sinänsä kun keskenmenossa mulla oli just samanmoisia tuntemuksia:( vähän väliä vilkasen ettei vaa verta tuu.. täytyy toivoo ny vaan että on ihan raskauteen kuuluvaa.
Samanlaista ärsyttävää olotilaa ainakin kans on mitä kuukautisten aikaan yleensä...

Toivotaan kuitenkin parasta!

Ainiin, ja mulla neuvola toukokuun puolivälissä
 
@lucille Närästys alkanut taas. Renniet kulkee mukana koska lääkettä on saatava heti kun närästys iskee, muuten tuloksena on hirvee puristava tunne joka ei meinaa helliittää.. Vielä onneks satunnaista tuo närästys.
Muuten ei sit ookkaan juuri mitään. Kohdunseudulla tuntemuksia iltaisin ja repäisykipuja niistäessä ja yskiessä. Tätä kirjottaessa aloin oikeen tutkimaan ni on nuo tissitkin näköjään arat jo. Saa nähä kauan mahtuu omat liivit päälle. :X3:

Just tuon vähäoireisuuden takia oon testannu usein. Oli vissiin seittemäs testi tuo tänpäivänen. :whistle: Apteq 10iu/ml antoi leffaviivat. Ehkä uskallan soittaa neuvolaan vaikka heti tänään. :ROFLMAO:

Ainiin! Lisätääs vielä että uusille tervetuloa! :)

Kassu ja Pulla rv 4+4

Mun piti jo eilen tänne vastailla, mut en oo vaan jaksanu. Oon ollu jotenki niin poikki, tekis vaa mieli löhötä ja olla tekemättä mitään!o_O:sleep:

Piti mm eilen kirjottaa et onneks mulla ei oo tota närästystä tullu, vaan tänäänpä sitten alko:LOL: onneks voin vielä sanoa että vähäistä on, saa nähä miten pahaksi yltyy ajan kanssa :X3:

Tänään sekä eilen ollut muutenkin niiin ärsyttävä olotila et alkaa ihan epäilee koko raskautta, etenkin tänään kun oireet ollu tosi vähäiset verrattuna aiempiin päiviin...
 
Huomenta!!

Mä varmistelin ekan digin tänä aamuna ja kyllä se väitti että raskaana ollaan. Jotenkin nyt sen uskoo paremmin kun ei tartte viivoja tihrustella.

Mä tiesin kyllä lähes heti että nyt saattoi tärpätä, koska oli niin outoja nippailuja vasemmalla alavatsalla ja rinnat epänormaalin kipeät jo hyvin nopeasti ovulaation jälkeen. Muita oireita on lievää menkkakipua silloin tällöin mutta muuten jotenkin tosi hyvä olo (toistaiseksi). Ehkä myös lievää sisäistä kutinaa vatsassa. Sitä en osaa tarkemmin kuvailla. Rinnat edelleen turpeat ja kipeät.

Sen verran itsestäni kun en aiemmin kertonut, että olen siis jo 38 ja mies vähän vanhempi. Olisi eka lapsi meille kummallekin. Kaikki siis uutta ja pelottavaa. Ehkäisy jätettiin lokakuussa pois, mutta ovulaatiota aloin tikuttaa vasta helmikuussa ja onneksi aloin.
Tämä tulee myöhemmin pommina kavereille ja töissä. En usko että kukaan olettaa minun enää tähän ryhtyvän. Muutama kaveri ja äiti tietää että yritystä on ollut.

Minkälaista liikuntaa meinaatte harrastaa? Mua vähän jännittää jumpissa käyminen että onkohan se liian rankkaa ja siellä alkava mahakin paljastuu sitten melko nopsaa. Juosta ei tee yhtään mieli tällä vatsaololla. Pilates ja jooga pysyy kyllä mukana koska ne rentouttaa. Antakaa ensikertalaiselle muita vinkkejä hyvistä raskausajan liikuntamuodoista. Kiitän jo etukäteen.

Milloinkohan sitä uskaltaisi neuvolaan soitella...
Mulla harrastuksina ihan vaan ulkoilu ja sali:) toki jokainen raskaus on omanlaisensa, niin jotkut saattaa pystyä vaikka mihin vielä viimesillä kuukausilla, kun joillain saattaa jo hyvinkin aikasin tulla rajoitteita vastaan :) joogasta kyllä uskon että on tosi hyvä raskaana olevalle, ite mietin joogaa kun esikoista odotin, mutta se ajatus sitten vaan jäi:LOL:

Ja neuvolaan soitin aikaa, kun kuukautiset oli jo muutaman päivän myöhässä :)
 
@lucille mä vahtaan kans sitä verta koko ajan... vaikka km jälkeen ollu yks onnistunu raskaus.. ei siitä pelosta näköjää eroon pääse.. enimmäksee nännit on kipeet ku tissit..

tänään ollu kyllä vähä oireisempi päivä kun mitä eilen.. jospa olis tyyntä myrsky edellä..
 
Hei! Päivitetään tännekki meikä tilannetta! Kävin tänään ultrassa ihmettelemässä. Kaveriha köllötteli oikeessa paikkaa ja viikkoja 7+4. (km vuodosta laskettuna arvio oli 7+6) eli tosi hyvi piti paikkansa. pahoinvointi ja etova olo ollu jo pitemmä aikaa. Tissit nii kipiät ettei mahallaa nukkumisesta tuu mitään ootella jännässä kk päivät että pääsee nt ultraa
 
Heippa!

Täällä myös yksi viime viikolla plussannut :love: oireina ollut nyt närästystä melkein joka päivä (alkoi jo ennen plussaa josta jo arvelinkin raskautta). Tissit ja nännit myös melko kipeänä ollu muutaman päivän. Epäuskoinen olo jotenkin raskaudesta ja koulun puolesta nähnyt niin paljon km että pelottaa jos tämä meneekin kesken vaikka ei mitään muuta syytä olisi sitä pelätä...:unsure:

Laskettu aika olisi 28.12 viimeisten menkkojen mukaan. Olisin kiinnostunut myös FB ryhmästä, vaikka vähän pelottaakin km riski näin alussa :)

Hisulius 4+4 :love:
 
Voi ihana kun jotkut on päässy jo ultraan

Täälä on ollut eilisestä asti aika vähän oireita, ja oon jaksanutkin ihmeen tarmokkaasti kotityöt ,ulkohommat ja pesin jopa autot .. nyt toki mietityttää mihin ne oireet meni ja miksi
Ensiviikolla vasta neuvolaan, voi tätä jännäystä!

P.s, muutama vielä fb-ryhmään mahtuupi
 
Liityn uutena joukkoon LA 31.12. Joten siinä ja siinä meneekö joulukuiseksi. :)
Ikää 41v ja kolmas kyseessä. En uskalla hirveesti tosin vielä olla niin iloinen kun edellinen tuulimuna ja nyt yritän saada ja odottaa varhaisultraa, että näkisi, onko siellä jotain oikeasti tällä kertaa :) mutta merkit on paremmat... Testi näytti plussaa vahvasti jo ennen oletettua kp 1. Ja lämmöt koholla, vähän väsyttänyt enemmän yms päiväunet melkein pakolliset ollut muutaman päivän. Mutta muutoin varsin energinen olo!
Moi!

Mulla menee kans ihan vuoden loppuun tai alkuvuoteen la. Ikävä kuulla, että oli tuulimuna edellinen yritys. Jäi kiinnostamaan, että mitä tarkoitat, että merkit paremmat? Enemmän oireitako? Jos haluat siis jakaa kokemusta. Toivotaan että nyt menee kaikki hyvin.

Mä jouduin vähän vahingossa jo varaamaan ekan neuvolan kun soitin näin ensikertalaisena neuvolan neuvontapuolelle kysyäkseni jotain, niin alkoivat lisäksi heti varaamaan aikaa. Toukokuun lopulle menee. Tässä välissä vielä varhaisultra, jota en ole uskaltanut vielä varata.
 
Noniin, tänään sai pelot noista vuodoista ym.kyytiä ainakin hetkeksi, kun oli ultra. Sydän siellä pumputti kovin ja lääkäri näytti, miten käsien ja jalkojen alut ovat kauniisti muodostumassa - selkäranka ja aivot näyttivät myös hyvin täsmäävän kehityksessä aikaa 7+6 ❤ LA 5.12 - toivottavasti pikkukyytiläinen jatkaisi samaan malliin. Ainakin saa minut väsymänä ja voimaan etovasti. Pieni jatkuva napostelu auttaa..tsemppiä kaikille. Nuo vuodot toivottavasti pysyisivät poissa, ne pelästyttää niin kovin aina. Neuvola pitäisi varata seuraavaksi. Tsemppiä ja vointeja kaikille!
 
@lucille mä vahtaan kans sitä verta koko ajan... vaikka km jälkeen ollu yks onnistunu raskaus.. ei siitä pelosta näköjää eroon pääse.. enimmäksee nännit on kipeet ku tissit..

tänään ollu kyllä vähä oireisempi päivä kun mitä eilen.. jospa olis tyyntä myrsky edellä..
Mul ei oo ees nännit arat:cautious: mut eipä mulla esikoisenkaan aikaan ollut juurikaan mitään oireita :LOL: enkä sillon kyllä "panikoinut" yhtään jos olin jotenkin oireettomampi ku joku toinen, sitä on vaa näköjään iän myötä tullu tämmöseks höpsähtäneeks ja odottaa että niitä oireita pitää olla:ROFLMAO:

Tänään kuitenki onneks noita repäsykipuja tuntunu herkemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: hitvetti
Olin itse ihan varma ennen plussaa, että menen varhaisultraan, mutta nyt on alkanut tuntumaan, että sama odottaa sinne nt-ultraan. Vähän etoo ja ruokahalua olisi, ja mitään vuotoja ei ole, niin olo on semmonen rauhallinen raskauden suhteen.

Liikuntaa, mun kohdalla ratsastusta (oma hevonen), olen vielä jatkanut normaalisti. Luulen, että sen tulen lopettamaan kyllä melko pian ja jään odottamaan, että pääsee taas toivottavasti mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen taas jatkamaan. Vaikka olo on hyvä ratsastaa, niin jossain alitajunnassa on alkanut pelottaa tippumisen riskit ja se on kyllä merkki itselle, että on parempi tehdä hevosen kanssa jotain muuta..
 
Ultrassa taas eilen kävin ja sydän sykki :) Ainut mikä jäi mietityttämään oli et nyt ee täsmännä päivät mutta lääkäri sano et viikko vasta menny edellisestä ja hankala mitatakkin vaan nyt murehdin sitten sitä. Ee auta kun odotella nt-ultraa jos sinne asti pääsee...
 
Olin itse ihan varma ennen plussaa, että menen varhaisultraan, mutta nyt on alkanut tuntumaan, että sama odottaa sinne nt-ultraan. Vähän etoo ja ruokahalua olisi, ja mitään vuotoja ei ole, niin olo on semmonen rauhallinen raskauden suhteen.

Liikuntaa, mun kohdalla ratsastusta (oma hevonen), olen vielä jatkanut normaalisti. Luulen, että sen tulen lopettamaan kyllä melko pian ja jään odottamaan, että pääsee taas toivottavasti mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen taas jatkamaan. Vaikka olo on hyvä ratsastaa, niin jossain alitajunnassa on alkanut pelottaa tippumisen riskit ja se on kyllä merkki itselle, että on parempi tehdä hevosen kanssa jotain muuta..
Ratsastus myös kuuluu tärinän takia niihin lajeihin, joita ei suositella raskausaikana harrastettavan :)
 
Anteeksi minä änkeän tämän minun tekstin tännekin, laskettu aika olisi 16.12. Mutta lievästi sanottuna ahdistaa omat kivut... onko muilla ollut vastaavaa?

”Ahdistaa ja vaivaa... Viikkoja pitäisi olla nyt 6+3 ja tänään alkoi kipu suoraan munasarjan kohdalla.
Se tuntuu tietyissä liikkeissä , jos kumarrun sattuu vasemmalle alavatsaan ja selkään... Kipu säteilee myös reiteen ja pakaraan. Se ei ole jatkuvaa mutta on tunne että siellä on jotain ”hellänä” . Joskus aijemmin mulla oli melkein vastaavaa kipua todella kipeän ovulaation aikana , mutta eihän enää voi olla siitäkään kyse kun olen raskaana.

Mua vaivaa myös se että varsinaisesti kohdun kohdalla ei ole ollut minkäänlaisia nippailuja koko raskauden aikana , niin kuin muissa raskauksissa , eikä valkovuotoakaan ole kuin ihan niukasti.
Mulla on jo kerran ollut kohdun ulkoinen raskaus ja nyt sitten mietin pääni puhki onko tämä taas sellainen ... En vaan enää jaksaisi mitään sairaala rumbaa ja kaikkea. Viimeksi mulle ei auttanut se metostreksaatti hoito ja jouduttiin leikkaamaan...

Mun piti nyt elää normaalia elämää monen vaikean vuoden jälkeen :( niin bum olenkin raskaana ja just tämmöisten pelottavien kipujen kanssa .
Ja stressaan mitä sanon töissä kun menen huomenna päivystykseen...
Ja kaiken tämän päälle on kumminkin kunnon raskausoireet väsymyksineen ja pahoinvointeineen. Nyt alkanut olemaan vielä päänsärkyäkin...
Tuntuu typerältä kärsiä hirveitä oireita jos tuloksena on kumminkin keskenmeno ... ja toisenkin munajohtimen menetys.

Onko kukaan kokenut vastaavia kipuja raskauden aikana??”

Mitenkäs muilla nuo alavatsa tuntemukset ja valkovuoto? Minusta on outoa kun ei niitäkään oikein ole... mutta kipu on vasemmalla kuin olis jokin vuosisadan ovulaatio tulossa :(
 
Hei!
Mäkin liityn joukkoon. Plussan tein 21.4 :) omien laskujen mukaan nyt mentäisiin 6+4, mutta epäily on että ovulaatio venähti viime kierrolla eli viikot saattaa tippua vielä. Ekaa ultraan meen 14.5, sen jälkeen haluaisin liittyä myös facebookissa ryhmään. Se on paljon tutumpi kanava. Ihanaa kun on kanssa eläjiä tähän jännittävään aikaan!

Ensimmäinen raskaus mulla siis kyseessä, ja pelonsekaisin fiiliksin mennään. Ainut pelonaihe on siis siinä, meneekö kaikki hyvin ja raskaus ei mene kesken. Mulla on taustalla sairastettu syöpä, ja sytostaattihoidot on saattanut vahingoittaa munasarjoja. Oli siis epävarmaa pystynkö edes raskautumaan, mutta plussa tuli jo toisessa yrityskierrossa :)

Oireista.. Alavatsaa on nippaillut menkkamaisesti, pahoinvointia ja etovaa oloa, nännit on ollu ihan järkyttävän kipiät. Niin, ja oon aivastellu ihan tuhottomasti :D

Olipa epäselvä kirjoitus mutta niin on vähän ajatuksetkin, oon leijunu sellaisessa sumussa plussasta asti
 
  • Tykkää
Reactions: Adalmina30
Ja sumulla tarkoitan onnellista sumua :D

Laskettu aika laskujen mukaan olis 16.12, mutta eiköhän muutu vielä ultrien mukaan.

Lueskelen muiden viestejä, onnea kaikille odottaville ❤

Ja paljon voimia kaikille, joiden uutiset eivät olleetkaan onnellisia ❤
 

Yhteistyössä