Joulukuiset 2019

Anteeksi minä änkeän tämän minun tekstin tännekin, laskettu aika olisi 16.12. Mutta lievästi sanottuna ahdistaa omat kivut... onko muilla ollut vastaavaa?

”Ahdistaa ja vaivaa... Viikkoja pitäisi olla nyt 6+3 ja tänään alkoi kipu suoraan munasarjan kohdalla.
Se tuntuu tietyissä liikkeissä , jos kumarrun sattuu vasemmalle alavatsaan ja selkään... Kipu säteilee myös reiteen ja pakaraan. Se ei ole jatkuvaa mutta on tunne että siellä on jotain ”hellänä” . Joskus aijemmin mulla oli melkein vastaavaa kipua todella kipeän ovulaation aikana , mutta eihän enää voi olla siitäkään kyse kun olen raskaana.

Mua vaivaa myös se että varsinaisesti kohdun kohdalla ei ole ollut minkäänlaisia nippailuja koko raskauden aikana , niin kuin muissa raskauksissa , eikä valkovuotoakaan ole kuin ihan niukasti.
Mulla on jo kerran ollut kohdun ulkoinen raskaus ja nyt sitten mietin pääni puhki onko tämä taas sellainen ... En vaan enää jaksaisi mitään sairaala rumbaa ja kaikkea. Viimeksi mulle ei auttanut se metostreksaatti hoito ja jouduttiin leikkaamaan...

Mun piti nyt elää normaalia elämää monen vaikean vuoden jälkeen :( niin bum olenkin raskaana ja just tämmöisten pelottavien kipujen kanssa .
Ja stressaan mitä sanon töissä kun menen huomenna päivystykseen...
Ja kaiken tämän päälle on kumminkin kunnon raskausoireet väsymyksineen ja pahoinvointeineen. Nyt alkanut olemaan vielä päänsärkyäkin...
Tuntuu typerältä kärsiä hirveitä oireita jos tuloksena on kumminkin keskenmeno ... ja toisenkin munajohtimen menetys.

Onko kukaan kokenut vastaavia kipuja raskauden aikana??”

Mitenkäs muilla nuo alavatsa tuntemukset ja valkovuoto? Minusta on outoa kun ei niitäkään oikein ole... mutta kipu on vasemmalla kuin olis jokin vuosisadan ovulaatio tulossa :(
Mulla oli viime raskaudessa vaikka mitä kipuja ja kaikki meni hyvin kuitenkin.. soita nvlaa pääsisitkö sitä kautta vuhun.. mä pääsin viime raskaudessa kun epäiltiin kuta.. vv ei juurikaan täälläkään oo.. ihan hyvä vaan..
 
Anteeksi minä änkeän tämän minun tekstin tännekin, laskettu aika olisi 16.12. Mutta lievästi sanottuna ahdistaa omat kivut... onko muilla ollut vastaavaa?

”Ahdistaa ja vaivaa... Viikkoja pitäisi olla nyt 6+3 ja tänään alkoi kipu suoraan munasarjan kohdalla.
Se tuntuu tietyissä liikkeissä , jos kumarrun sattuu vasemmalle alavatsaan ja selkään... Kipu säteilee myös reiteen ja pakaraan. Se ei ole jatkuvaa mutta on tunne että siellä on jotain ”hellänä” . Joskus aijemmin mulla oli melkein vastaavaa kipua todella kipeän ovulaation aikana , mutta eihän enää voi olla siitäkään kyse kun olen raskaana.

Mua vaivaa myös se että varsinaisesti kohdun kohdalla ei ole ollut minkäänlaisia nippailuja koko raskauden aikana , niin kuin muissa raskauksissa , eikä valkovuotoakaan ole kuin ihan niukasti.
Mulla on jo kerran ollut kohdun ulkoinen raskaus ja nyt sitten mietin pääni puhki onko tämä taas sellainen ... En vaan enää jaksaisi mitään sairaala rumbaa ja kaikkea. Viimeksi mulle ei auttanut se metostreksaatti hoito ja jouduttiin leikkaamaan...

Mun piti nyt elää normaalia elämää monen vaikean vuoden jälkeen :( niin bum olenkin raskaana ja just tämmöisten pelottavien kipujen kanssa .
Ja stressaan mitä sanon töissä kun menen huomenna päivystykseen...
Ja kaiken tämän päälle on kumminkin kunnon raskausoireet väsymyksineen ja pahoinvointeineen. Nyt alkanut olemaan vielä päänsärkyäkin...
Tuntuu typerältä kärsiä hirveitä oireita jos tuloksena on kumminkin keskenmeno ... ja toisenkin munajohtimen menetys.

Onko kukaan kokenut vastaavia kipuja raskauden aikana??”

Mitenkäs muilla nuo alavatsa tuntemukset ja valkovuoto? Minusta on outoa kun ei niitäkään oikein ole... mutta kipu on vasemmalla kuin olis jokin vuosisadan ovulaatio tulossa :(
Moi! Mulla on välillä sellaista aika kovahkoa kipua mutta se tulee ja menee. Kestää siis muutaman sekunnin ehkä kerrallaan. Eilen oli vasen reisi kipeä aamulla kun heräsin. Pisti yhteen kohtaan eikä mielestäni ollut mitään lihasperäistä koska en ollut mitään sellaista urheilua tai muuta tehnyt. Valkovuotoa taas lorahtelee satunnaisesti pöksyyn mutta ei mitenkään hirveästi. Vertailukohtaa mulla ei ole kun ensimmäinen raskaus.

Mä taas aiheutin itelleni stressin kun menin nyt aamulla testaamaan vielä viimesen apteekin ultran ja viiva on haalistunut Tein sitte vielä toisen apteekin oman ja siinä selkeä viiva mutta ei lähellekään testiviivan vahvuinen. Tosin tummaa viivaa en ole kertaakaan saanutkaan mutta vahvemman kuitenkin kun nyt ultralla. Pitikin mennä testaamaan. Mun piti tehdä ens ma digi mutta nyt joudun tekemään sen varmaan jo tänään. Pitäs näyttää 2-3. Saa nähdä onko vknloppu pilalla. Nyt siis vasta noin 4+6 ja dpo 16. Olo kyllä oli että kaikki on hyvin mutta eipä ole enää.
 
Kiitos lohduttavista vastauksista :) tänään on ollut jokin lepo asian suhteen, ei stressaa onneksi enää niin kamalasti ! Ens torstaina olisi ultra, jos siihen yrittäisi pärjätä . Kipua on vieläkin, mutta ei nyt ehkä enää niin paha.

Tsemppiä muillekin! Toivotaan että kaikilla pysyisi matkustajat matkassa <3
 
@Ellinoora38 mä testasin pari päivää sit viimeks ja nyt on siis 8+4 menossa. Viivat ei ollu tasavahvat enkä missään välissä oo saanukaan tasavahvoja viivoja. Mutta raskaana silti ollaan, eli ei niistä viivoista kannata liikaa stressata. Ovulaatiotesteissä viivan vahvuudella on väliä, raskaustestissä riittää tosiaan, että se toinen viiva on siinä. :)

@UniQuePopPy tsemppiä ultran odotukseen (y)
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
@Ellinoora38 mä testasin pari päivää sit viimeks ja nyt on siis 8+4 menossa. Viivat ei ollu tasavahvat enkä missään välissä oo saanukaan tasavahvoja viivoja. Mutta raskaana silti ollaan, eli ei niistä viivoista kannata liikaa stressata. Ovulaatiotesteissä viivan vahvuudella on väliä, raskaustestissä riittää tosiaan, että se toinen viiva on siinä. :)

@UniQuePopPy tsemppiä ultran odotukseen (y)
Mutta mites kun digi näyttää edelleen 1-2vk ja pitäis olla jo enemmän. Eikö se kerro jo jotain kuitenkin. Oon ihan maani myynyt jo.
 
Voiks ovulaatio olla tapahtunu myöhemmin? Ja kiinnittymisessä voi toki myös mennä pidempään kun se 7 päivää. Noissa parikin päivää voi vaikuttaa :) mut ymmärrän kyllä et paniikki iskee, ite hermoilin myös kun alkuraskauden ultrassa ei näkyny sykettä ja koko vastasi viikkoa pienempää.
 
Voiks ovulaatio olla tapahtunu myöhemmin? Ja kiinnittymisessä voi toki myös mennä pidempään kun se 7 päivää. Noissa parikin päivää voi vaikuttaa :) mut ymmärrän kyllä et paniikki iskee, ite hermoilin myös kun alkuraskauden ultrassa ei näkyny sykettä ja koko vastasi viikkoa pienempää.
Tikutin ovulaation ja lopetin tikuttsmisen ovisplussaan eli en usko että on ollu myöhemmin. Odottelen ens viikkoon mitä tapahtuu. Haaleneva viiva ja digin tuo tulos nyt ei kauhean hyvältä näytä. En viitsi turhaa elätellä toiveita mutta eiköhän tämä tilanne pian selviä suuntaan tai toiseen.
 
@Ellinoora38 haaleneva viiva nyt ei toki välttämättä oo kauheen hyvä, ymmärsin sun ekasta viestistä sit väärin - luulin että oli vahventunut edellisestä. Alkuraskaus on kyllä niin persiistä, kun ei voi tehä muuta kun toivoo parasta ja odottaa.
Niin no sen yhden merkin testi oli haalentunut Joo ehkä mä lopetan miettimisen ja odotan. Kiitos vastauksista kuitenkin. Tuki on tärkeää kävi miten kävi. Hyviä vointeja sinulle.
 
Toisella foorumilla eräs kertoi, että testien viiva oli haalistunut mutta ultrassa löytynyt kuitenkin viikkoja vastaava, hyvinvoiva vauvanalku sykkeineen kaikkineen.

Nyt vaan pidetään kaikki nousevat ruumiinosat pystyssä et siullakin siellä on kaikki kunnossa. <3
 
Kun viikonlopun kahden päivän pääkivusta selvisin, maanantaina alkoi alaselän jomotukset. Koko viikon alaselkä on ollut ihan jumissa, ja säteilee välillä jalkoihin.. Lisäksi etova olo on edennyt seuraavalle asteelle, pari kolme kertaa oon oksentanut päivässä koko viikon. Jokainen huono olo tulee vessassa käymisen aikana. Pissan haju ällöttää eniten :ROFLMAO: Lisäksi tää väsymys on jäätävää! Oon ollut nyt pari päivää työmatkalla ja eilinen skumppalasin juomatta jättämisen selitin lääkekuurilla selkävaivoihin :ROFLMAO: Mitä mää parin viikon päästä keksin, kun lähen seuraavalle työmatkalle? (n)
Vaikka oireita on millä mitalla, niin silti koko ajan on pelko onko siellä mitään... mulla on kaksi tuulimuna raskautta v 2006 ja 2013, joten kyllä ne jäljet jättää...
 
Olisko tässä kumminkin jokin keskenmeno käynnistymässä... tänään jomottanut toista munasarjaa ja toi toinen vielä hellänä mutta ei niin pahasti.
Vielä eilen väsytti ihan kamalasti ja oli tosi ällöttävä olo... Tänään on ollut ällötys melkein kokonaan poissa , myös päänsäryt ja väsymykset on tipotiessään... Ja jotenkin sellainen erilainen olo , mitä ei oikein osaa selittää. Mitään vuotoa ei kumminkaan ole näkyvissä, mutta nyt on se kellertävä niukka vuoto myös loppunut tyystin...
 
Moi! Mulla on välillä sellaista aika kovahkoa kipua mutta se tulee ja menee. Kestää siis muutaman sekunnin ehkä kerrallaan. Eilen oli vasen reisi kipeä aamulla kun heräsin. Pisti yhteen kohtaan eikä mielestäni ollut mitään lihasperäistä koska en ollut mitään sellaista urheilua tai muuta tehnyt. Valkovuotoa taas lorahtelee satunnaisesti pöksyyn mutta ei mitenkään hirveästi. Vertailukohtaa mulla ei ole kun ensimmäinen raskaus.

Mä taas aiheutin itelleni stressin kun menin nyt aamulla testaamaan vielä viimesen apteekin ultran ja viiva on haalistunut Tein sitte vielä toisen apteekin oman ja siinä selkeä viiva mutta ei lähellekään testiviivan vahvuinen. Tosin tummaa viivaa en ole kertaakaan saanutkaan mutta vahvemman kuitenkin kun nyt ultralla. Pitikin mennä testaamaan. Mun piti tehdä ens ma digi mutta nyt joudun tekemään sen varmaan jo tänään. Pitäs näyttää 2-3. Saa nähdä onko vknloppu pilalla. Nyt siis vasta noin 4+6 ja dpo 16. Olo kyllä oli että kaikki on hyvin mutta eipä ole enää.
No mites oireet? Onko ne sulla vähenemään päin vai ?
 
No mites oireet? Onko ne sulla vähenemään päin vai ?
No ei ole oireet kyllä vähentynyt mutta ei mulla ole pissalla ravaamista tai pahoinvointia esim ollenkaan ollutkaan. Ainoa ehkä että vatsa ei ole enää pinkeä niinku aluksi. Rinnat on tosi arat edelleen. Viime yönä hikoilin tosi paljon en yleensä hikoile. Teen maanantaina yhden digin vielä ja jos se on 1-2 edelleen niin soitan neuvolaan.
 
Viimeksi muokattu:
Miten @UniQuePopPy ja @Ellinoora38 onko kaikki vielä hyvin? :love:

Onko täällä kaikki porukka jo Faceryhmässä, kun niin hiljaista...
Ei valitettavasti ole hyvin asiat täällä. Tänään aamulla oli jo negatiivinen testi ja iltapäivällä alkoi vuoto. Onneksi ei tarvinnut vuotoa odottaa pitkään. Kovat kivut on, joten toivon vaan että sais nukuttua. Kiitos kun kysyit ja kaikkea hyvää sinulle ja kaikille muillekin joulukuisille!!
 
Jaksamista @Ellinoora38 <3 Ikävää että se nyt kääntyi noin.. Mutta hyvä kun ei pitkittynyt.

Mie täällä luen kaiken, mutta oon aika laiska kirjottelija. Kun ei miulla oo mitään uutta. Mitä nyt tänään meinas kahvi matkata takaisin päin niin jäi sitten juomatta, kahteen kertaan. Oli appivanhemmat vähän kummissaan kun ei kahvikissalle uppoo kahvi, he kun ei tiedä tästä. Ehkä meni selitykset läpi. :D Vajaa kaks viikkoa varhaisultraan, en jaksas oottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: lucille
Jaksamista @Ellinoora38 <3 Ikävää että se nyt kääntyi noin.. Mutta hyvä kun ei pitkittynyt.

Mie täällä luen kaiken, mutta oon aika laiska kirjottelija. Kun ei miulla oo mitään uutta. Mitä nyt tänään meinas kahvi matkata takaisin päin niin jäi sitten juomatta, kahteen kertaan. Oli appivanhemmat vähän kummissaan kun ei kahvikissalle uppoo kahvi, he kun ei tiedä tästä. Ehkä meni selitykset läpi. :D Vajaa kaks viikkoa varhaisultraan, en jaksas oottaa.
Mulla ollut joka raskaudessa sama, että kahvia ei tee mieli. Varsinaisesti ei oksettaa se, mutta ei vaan tee mieli. Olen kova juomaan muuten kahvia, mutta nyt viime viikon alkoi jo tökkiin... pari kertaa oon joutunut ottaan kupin, ettei kukaan tajua, ja oon muutaman kulauksen juonut.

@Ellinoora38 Voimia sinne! Onko sulla ollut näitä ennen?
 
  • Tykkää
Reactions: lucille
Ootteko te kaikki loppukuisetkin varanneet jo ajan neuvolaan? Tänään rv 5+2 ja mua jotenkin hirvittää soittaa sinne... Pähkäilen edelleen meenkö varhaisultraan... Toisaalta tekis mieli ja varata sitten vasta neuvola, jos siellä jotain elämää on (mulla on kaksi tuulimunaa jotka havaittu varhaisultrassa). Toisaalta meillä voi saada neuvolassakin ultrauksen, tai ainakin ennen sai, kuopus on jo 5v... Jotenkin on vaan semmoinen olo, että jos tilaan neuvolan, en halua perua sitä jos tää ei päätykään hyvin. Vaikka oireita on millä mitalla, niin silti oon ihan kauhuissani koko ajan.. Toisaalta työaikataulujen takia ois hyvä, että sen ajan sais tietoon mahdollisimman pian, niin sais muokattua sen työkalenteriin...
 
Mulla ollut joka raskaudessa sama, että kahvia ei tee mieli. Varsinaisesti ei oksettaa se, mutta ei vaan tee mieli. Olen kova juomaan muuten kahvia, mutta nyt viime viikon alkoi jo tökkiin... pari kertaa oon joutunut ottaan kupin, ettei kukaan tajua, ja oon muutaman kulauksen juonut.

@Ellinoora38 Voimia sinne! Onko sulla ollut näitä ennen?
Kiitos kaikille.

Ei ole ollut ennen kun tämä oli elämäni ensimmäinen plussa ja tämä projekti ei muutenkaan ole ollut kauaa vielä vireillä. Eli harjoitukset jatkuvat ja aika näyttää mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Positiivista on että edes se plussa tuli näin nopeasti. Näin yön yli ”nukkuneena” (valvoneena) voi jo vähän yrittää nähdä tulevaisuuteen
 
  • Tykkää
Reactions: WishingUponAStar
@minttu-82 Mie soittelin jo viime viikolla neuvola-ajan ja varasin varhaisultran. Jos kaikki ei meekkä hyvin ni se on sen ajan murhe, tosin aion kyllä tupata itteni siinä vaiheessa johonkin ultraan tai vähintään verikokeeseen et saa tän kirjoihin ja kansiin.
Jostain syystä on vaan hyvä luotto tähän raskauteen. Keskenmenneessä en luottanut hetkeäkään, joten toivotaan et tää fiilis on hyvä merkki.

Kassu ja Pulla 5+3
 
@Ellinoora38 voimia <3 täällä kaikki toistaiseksi hyvin tai niin luulen kun vuotoja ei ole ollut. Ei auta kun odotella sitä ultraa ja toivoa parasta. Jos silloin kaikki ok voisin johonkin face ryhmään liittyä :) mihin nyt sitten enää mahtuu. Varmaan toukokuun lopulla se..ensi viikolla eka neuvola,jolloin varmaan aika varataan.
 
  • Tykkää
Reactions: lucille
@Ellinoora38 voimia sinulle tilanteeseen <3

Minulla menossa 5+5 ja juuri varailin neuvola-aikaa, jonka sain 21.5. Hirmu aikaseen :eek: luulin että se olisi mennyt kesäkuun puolelle.
Viikonloppuna varailin myös vu aikaa, joka olisi viikoilla 8+1. Tällä hetkellä olo on melko oireeton, ehkä pientä väsymystä ilmassa. Ajattelin, että korkeintaan vu:n jälkeen voisin liittyä face-ryhmään (jos johonkin vielä mahtuu).. :)
 

Yhteistyössä