***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

Tervetuloa jakamaan odotuksen ihanuus ja mieltä askarruttavat asiat, kasvattelemaan masua ja odottamaan joulukuisten lumihiutaleiden syntymää!



Masua kasvattelevat:

Nimimerkki - synnäri - monesko - tyttö-/poikalupaus/olo

Meitä on 85 odottajaa


tyttöoloja/lupauksia 26
poikaoloja/lupauksia 23

29.11.2010
Lillikka - NKL - 2 - tyttöolo

1.12.2010
Kadak - NKL - 2 - tyttölupaus
treehouse - VAS - 3 - tyttölupaus
Piianen - KOKS - 3 -

2.12.2010
Jääräpää - TAYS - 3 - tyttölupaus
Mintz - KÄT - 2- tyttölupaus

3.12.2010
eskape - HYS - 2 -
Leppis79 - 2 -
Nipsu74 - OYS - 2 - poikalupaus
solmu - TYKS - 2 -

4.12.2010
Klementine - PKKS - 3 - tyttölupaus
Bamse - NKL - 3 - poikaolo

5.12.2010
marrari - OAS - 1 - tyttölupaus
Salmiakki78 - JOS - 1 - tyttölupaus

6.12.2010
Keltakaneli - TAYS - 1 - poikalupaus
Tesmis - 1 - tyttölupaus
Unelmahöttö - LPKS - 4 - tyttölupaus

7.12.2010

8.12.2010
mami-81 - 1 -
hampiainen - TYKS - 1 - poikalupaus
petteripäivikki - K-SKS - 2 -

9.12.2010
megara - NKL - 4 -
Haitula - PHKS - 1 -
Leenu84 - KYS - 2 - tyttöolo
Julia82 - K-PKS - 1 - tyttöolo

10.12.2010
nunuliini - VKS - 1 - poikalupaus
Lurde - 2 - poikalupaus

11.12.2010
donter - KYS - 1 -

12.12.2010
stigu123 - JOS - 3 -
Jazzy82 - OYS - 1 - poikalupaus
aarteeni - KYS -3 -
espoir - 4 - poikalupaus


13.12.2010
Cisu - K-HKS - 1 - tyttölupaus
Adalaine - TAYS - 2 -
Safiatou - KÄT - 1 -
kukka86 - KYS - 3 -

15.12.2010
Lolli - TYKS - 3 - tyttölupaus

16.12.2010
minime - 2 - tyttölupaus
Martta09 - PKKS - 2 - tyttölupaus
Saz - TAYS - 2 - poikalupaus
Myyris - KOKS - 2 - poikaolo

17.12.2010
melina84 - TAYS - 1 - tyttölupaus

18.12.2010
Iinu74 - TAYS - 5 -

19.12.2010
mimmi84 - NK - 2 - poikaolo
Lapintaika - LKS - 1 - tyttölupaus

20.12.2010
Siiri Sisilisko - TAYS - 1 -
what - TYKS - 1 - tyttölupaus
rusina2010 - LKS - 1 -

21.12.2010
hiphei84 - PHKS - 2 -
lumi-enkeli - TAYS - 3 -
mipe81 - TAYS - 3 - tyttölupaus
Hopsuliina - KOS - 1 - poikalupaus
Jema85 - NKL - poikalupaus

22.12.2010
tuulenviri - 1 -
babar - JOS - 2 - tyttölupaus
Anve - OAS - 3 -
nachopallo - OAS - 1 -

23.12.2010
fanttomi - K-HKS - 1 - poikalupaus
miauh - NKL - 1 -
murunen83 - SEKS - 4 - poikalupaus
Metsätähtönen - 1 - tyttöolo

24.12.2010 :xmas:
auringonpilkku- TYKS - 3 - poikalupaus
Jennyli - TAYS - 4 - poikalupaus

25.12.2010
Hopsuliina - KOS - 3 -
Azalea - KÄT/H - 1 - tyttölupaus
Millour - 2 -
Hannake - HYS - 1 -

26.12.2010
ina21 - KOS -
Jazz78 - OYS - 1 - poikalupaus


27.12.2010
Memmu86 - SatKS - 2 -
annimanni - HUS - 2 -
Ria88 - SatKS - 1 -
Launuli - TAYS - 1 -poikalupaus

28.12.2010
PinguPongu - KOS - 1 - poikalupaus

29.12.2010
nimiko - KOS - 2 -
mimma86 - K-SKS - 2 -
Ennu8 - LKS - 1 - poikalupaus

30.12.2010
Helinä86 - KÄT - 1 - poikalupaus

Miime - KOKS - 3 -
NaomiFatou - NKL - 1 -
Manna- - 2 -
hara - JOS - 2 - tyttölupaus

31.12.2010
neitoperho83 - JOS - 1 - tyttölupaus
Mandy81 - K-SKS - 2 - tyttölupaus
Punaviini - K-PKS - 1 -

7.1.2011
mamadread - NKL - 2 - poikalupaus

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JOS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




Menetyksen kokeneet ystävämme:

Koralli73
taaperotx5 (kaksoset)
skydust
Danjuska
Nallekarkki (pieni tyttö )
neito84
Viulu
haave2010
liinukka83
Maximilian
Keffeli

:heart::heart::heart:

Linkit edellisiin keskusteluihin:

***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 TOUKOKUUSSA***
###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###
***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***
***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 HEINÄKUUSSA***
 
Viimeksi muokattu:
Puolivälissä mennään! Vauvan liikkeitä tuntuu joka päivä. Toisina päivinä enemmän, kuin toisina. Kaikki liikkeet on vielä tuntunu ihan tuolla alavatsalla. Ihana tunne ku pieni siellä potkiskelee :)
Edelleen alavatsalla on paineentunnetta välillä kovastikkin. Kipuja ei kuitenkaan ole ollut. Ajattelin kuitenkin huomenna soitella neuvolaan ja kysyä asiasta.

Ihania masuja teillä jo on! Omanikin näkyy jo ihan selkeästi. Välillä vaan omaan silmään vieläkin näyttää, että maha aina välillä olis pienempi ja välillä isompi :)

Hankinnoista Itse saan lähes kaikki tarvikkeet omilta sisaruksiltani. Mukava ettei tarvi kaikkea itse ostaa. Toisaalta kauheasti haluttais ostella kaikenlaista, vaikkei mitään tarviskaan :D

Lapintaika 20+0
 
Kiitos Jennyli! Taas ollaan tosiaan uudella kuukaudella, täällä puoliväli ja ultra kolmen viikon kuluttua (huoh!)

Siirille onnittelut! :flower:

Meikäläisellä ois nyt lomat lusittu ja huomenna edessä töihin paluu. No, laskeskelin että 3½ kuukautta ennen mammalomaa, että ei kauhean paha rupeama.

mamadread ja ihme 17+2 (uä 17+5)
 
Näin se kuukausi taas vaihtui... Syksyn hommat alkaa jo mietityttää ja tytsykin palailee hoitotädin huomaan...huoh... Aika menee nyt liian nopesti.

Käytiin tänään sinkkuelämää 2 kattomassa miehen kanssa, oli päivänäytös, niin päästiin ja esikko sit touhuili sen aikaa mummon kanssa. Oli kiva päästä pitkästä aikaa valkokankaalle ja ihan vaan kaksin.

Mitään uutta ei odotukseen, potkut tuntuu tosi hyvin ja päivittäin useasti naputtelee alas. Isukki ei vielä ole onnistunut ponkaamaan, mut ite olin tuntevinaan potkut jo käteen asti yksi ilta. Vaikee kyllä metästää ku on niin liikkuvainen, et ei naputtele mitenkään yhteenkohti kauaa.

Oisko jollakin vinkkiä, kun etsittäis matkarattaita, jotka menee pieneen kasaan. Vaunut ja sen ratasosa on, mut on aikas isot aatellen sit myöhempää ajankohtaa ja reissuja. Ei mitään hepposia sateenvarjorattaita kaivata, vaan ihan hyviä kotikäyttöönkin käypiä, mut pieneentilaan meneviä. Oisko vinkkejä??
 
Hankinnoista ja vaunuista oli puhetta. Huuto.netistä ostin Teutonia Prestige -vaunut ja noudinkin ne jo. Hyvältä näyttävät ja tuntuvat, vaikka seuraavat kuukaudet saavatkin viettää vielä varastossa... Kirppiksiltä ja huuto.netistä on tullut osteltua vaatteita, ja alennusmyynneistäkin jotain. Muutamalta lapselliselta kaverilta on tulossa "paketteja", aika näyttää, mitä niissä sitten on.
Huomenna pitäis palata töihin, kiva nähdä työkavereiden ilmeet nyt, kun eivät vielä tiedä raskaudesta kukaan. Olin niin monta viikkoa lomalla, että sinä aikana maha on vasta alkanut näkyä B)
Haitula 21+3
 
Leenu oliko Sinkkuelämää 2 hyvä? Itse menossa katsomaan ensiviikolla :D
Pääsen minäkin vähän rentoutumaan leffan ja hyvän ruuan parissa. Tosin en kyllä isännän vaan hyvän ystävän/vauvan tulevan kummitädin seurassa =)

Ootteko muuten miettineet jo vauvalle nimiä tai kummeja?!
Itse emme kuulu kirkkoon mutta kaikkien nimiäisiä olemme viettäneet ja haltiakummit on jokaisella pojalla =) Tulokkaalle on yksi kummi valmiina, muut vielä harkinnassa!
Nimiäkin olen miettinyt, nyt ensimmäistä kertaa myös tyttöjen nimet pyörineet mielessä ;)
 
Terveiset täältä Caribian kylpylästä, tänään tultiin tänne pariks päiväks lillutteleen =)

Ja näin jälkikäteen tuli vaan mieleen että onko mitään suosituksia/rajoituksia kylpylöiden suhteen raskausaikana??!! Ei tullut edes mieleen että voisi olla mutta kun googlailin noista poreammeista ja hierovista suihkuista raskauden aikana niin kaikenlaista kokemusta taas löyty.... Nyt meni vähä fiilis että onko täällä olo nyt ihan turvallista!!! :/ Kertokaa jos jollain varmaa tietoa...

Mukavaa sunnuntai-iltaa ja hyvää elokuun alkua kaikille! :flower:

Cisu 20+6
 
jennylille kiitokset uudesta pinosta...

kyllä menee kuukaudet kovaa kyytiä...esikoinen täyttää huomenna 5 vuotta, mutta juhlitaan sit vasta viikonloppuna.. =)
ja omat häätkin on tässä kuussa,joten tekemistä riittää nissäkin..

täällä särkeny hammasta jo pari päivää niin ettei vasemmalla puolella pysty syömään mitään..huomenna soitettava sit särkyaikaa hammaslääkäristä..kuinkahan toi makoilu enään siinä penkissä luonnistuu, kun viimekerrallakin piti olla aikas pystyasennossa...

hankinnoista täällä ei pahemmin tarvii mitään hankkia jos tulokas on tyttö, mutta jos on poika niin sit pitää vaatteet hommata...unisex vaatteita on onneks noi ihan pienimmät vaatteet..

kummeista ja nimistä ei olla vielä mietitty ollenkaan...jos sitten siellä loppupuolella alkais niitä suunnitteleen =)

Siirille onnea rouviintumesesta :flower: =)

lumi-enkeli ja aarre 19+5 :heart:
 
Kiitos uudesta pinosta Jennyli! :)

Tsempit lumi-enkelille häiden kanssa! Loppusuora häämöttää järjestelyjen osalta.

Kummit ja nimet
Mietittiin joskus ennen raskaaksi tuloa kummeja, mutta ei olla päätetty vielä. Todennäköisesti tulee yksi pariskunta ja yksi muu kummi. Elil kolme, niinkuin esikoisellakin. Nimet on vielä vähän hakusassa. Jotain suosikkeja on. Uskon, että niitä alkaa miettimään rakenneultran jälkeen vähän intensiivisemmin.

Oih, tsempit rakenneultraan miauh ja Rva Siiri Sisilisko! Jään innolla odottelemaan taas uusia kuulumisia. :heart:

Huh! Pyöräiltiin miehen ja esikon (istui pyöräkärryssä) tänään 28 km! :O Pidettiin kylläkin pullakahvi-tauko välillä. Sit siivosin ja puunasin illalla. Eli nyt olen rättipoikki. Mutta oli kivaa!

Mandy ja pallero 18+2
 
Kiitos Jennyli :flower: :)

Siirille onnittelut rouviintumisesta :heart:

Hankinnoista, olen yhden pussilakanasetin ostanut kun oli vaan 2,5? ja puuvillasatiinia. En usko, että hirveesti edes hankintoja teen kun on tuolta kuopukselta kaikenlaista jäljellä. Sitten kun tulee kauppoihin talvivermeet niin täytyy niitä ostella, kun edellinen oli kesävaavi niin ei ole mitään "oikein pientä" talvikampetta valmiina. Äitiyspakkausta tuskin otan, vaikka se niin ihana aina onkin.

Rakenneultran jälkeen pohdimme miehen kanssa tytölle nimeä, mutta ei siitä kyllä tullut millään tavalla valmista. Pojalle mulla olis ollu niin nimi valmiina B) Kummejakin ollaan jo mietitty.

Cisu en ole ainakaan kuullut mitään rajoituksia olevan kylpyläjutuista, itse olen ainakin käynyt poreammeissa ja hierovissa suihkuissa.

Liikunnasta: Fysioterapeutin ohjauksella olen aloittanut salilla käynnit, vaikken siitä hirveesti tykkääkään, mutta selkää on saatava vahvemmaksi ja helpointa se siellä salilla on. Raskauden viimeisellä kolmanneksella ilmeisesti täytyy hillitä, mutta yritän siihen asti käydä pari kertaa viikossa. Muuten minun urheilut on todella vähäisiä. Töissä tulee seisoskeltua päivät niin ei paljon kiinnosta lenkille enää lähteä kun jalat on illalla ihan "poikki" Hyväähän se tietysti tekis, mutta kun sitä on niin laiska ja mukavuudenhaluinen, ettei pääse enää sohvalta ylös kun siihen laskeutuu :ashamed:

Ihania masukuvia olitte taas laittaneet =)

Hyviä vointeja kaikille :hug:

Uh ja kuutti 21+6
 
heips! pitkästä aikaa

täällä on käyty jo rakenneultrassa kaikki oli ok. vauva on isompi päiviin nähden,mutta sitä on sanottu alusta saakka.sukupuolikin on tiedossa ollut jo jussista saakka. toinen tyttö on tulossa.

esikoinen täytti 9kk niin kaikki vaatteet ja tarvikkeet on valmiina,paitsi kaksosten rattaat pitää hankkia kun isompi ei jaksa kävellä talvella pitkiä matkoja.

onneks helteet on ohi ainakin toistaiseksi! ollaan oltu melkein koko ajan sisällä kun ulkona on aurinko paistannut onneksi kotona on ilmastointi niin ainakin on viileetä sisällä.

huomenna olis hammaslääkäri ja hampaan poisto, ja ei todellakaan mieluinen paikka mutta pakko mennä. särky tulee olee melkoinen kun ei kunnon särkylääkkeitä voi(halua) käyttää.
ja keskiviikkona olis sokeri rasitus mistä varmasti on arvot korkeella, sitten loppuu herkuttelut. oli esikoisen kanssa sama juttu onneksi selvisin vaan dietillä ettei tarvinnut pistellä insuliiniä.

nyt pitää mennä laittamaan tytsy nukkumaan!

solmu tytsy9kk ja pikkunen 22+2
 
Hei,

Uusi keskustelija ilmoittautuu :wave: Meille on mitä ilmeisimmin tulossa joulukuun pienokainen (LA 10.12.). Kavereissa ei juuri nyt ole odottajia tai ihan pienten vanhempia, työkamuissa kylläkin. Vertaistukea siis kaivataan, sillä kyllähän näitä juttuja kuunnellessa lapsettomalta menee hermo :D

Rastaudessa on ollut huolta - verta tuli ja vielä rakenneultrassakin oli istukka vähän liian alhaalla, eteisistukan tyyppistä tilaa siis pukkaa. Vaapukan aivoissakin oli turha nesterakkulai, mutta menee kuulemma normaalin vaihtelun rajoihin, joskin sitäkin seurataan seuraavassa ultrassa. Kun nyt vaan olisin syönyt tarpeeksi foolihappoa alkuraskaudesta :headwall: Vaunut on silti kaupassa ennakkomaksettuna. Ei oikein tiedä, iloitsisiko vai yrittäisikö olla matalalla profiililla. Päätin kuitenkin pari päivää sitten, että taidan nyt vaan nauttia ja ottaa sitten ajallaan, mitä vastaan tulee.

Ultrassa emme kumpikaan, kätilö tai minä, muistaneet edes sukupuolta katsoa. Oli niin paljon huolta toisen tilasta muuten. Siis, muistakaa toki sanoa, jos haluatte sen tietää! Koska sain lisäajan istukan takia 3. ultraan, ehtii sukupuoltakin taas parin kuukauden päästä tarkistaa.

21 ja jotain
 
hepsans!

uusi kuu korkattu! :)

Täällä on taas alettu kärsiä lämpö bläkäreistä.
Jokaisen raskauden kohdalla olen kesällä pyörtynyt 2-3 kertaa.
Tänä kesänä onneksi vain kerran vasta.

Esikoisen kohdalla oli pelottaa kun heräsin jopa joskus ihan mistä sattuu. nyt osaa jo hakea paikan jossa voi istua ja painaa pään alas.onneksi pimennys ei kestä kuin hetken.

Muutoin odottelen että vaava kääntyisi pois virtsarakon päältä jossa tykkää potkiskella.Potkut tuntuvat aina vaan alas ja rakko oikein kumisee.

Kärryistä on ollut puhetta: itse olen ajatellut ostaa perinteiset phil & tedsit kaverilta.
Pienin on nyt 2.5v ja melkein kolme kun vauva syntyy ja vaikka onkin reipas kävelijä haluan joskus saada napattua kaverin kyytiin.
Kävin tänään räpeltämässä kärryä ja siihen kun vielä saa seisomalaudan sitten kun ei enää hotsita istua on valinta jo melkein selvä.

Minähän täällä kun odottelen yksin (erosimme lasten isän kanssa noin. 1kk ennen vauvatietoa ja on paljon läsnä kuitenkin) niin tarvitsen kärryn jolla pääsen molempien kanssa liikkumaan.

oliko meissä muita yksin odottajia?


megara & typsy 21+3
 
Tervetuloa joukkoon uudet :flower:

Jennyli; Sinkkuelämää oli ihan ok, ei vetänyt veroja , eikä sarjalle. Jotenkin ihmeen "kesy", mutta ei sinkkuelämästä mitään huonoa elokuvaa sais edes aikaiseksi. :D

Cisu ; nauti lomastasi. Itselleni ei ole kukaan ikinä mitään kylpylä-varoituksia antanut, ja tuntuu, että sellainen porealtaaan kieltäminen olisi taas enemmänkin sellaista hätä-suojelu-varjelua, johon suhtautuisin kriittisesti. Mielestäni parempi olla stressaamasta ja nauttia vain, kun tilaisuuden kylpylälomaan olet saanut.

Kummit ja nimet ; pojalle on toiset nimet olleet valmiina jo esikoisen dodtuksesta saakka, mutta ensimmäisestä kutsumanimestä ei ole havaintoa. Tytölle pyörii kans mielessä kaikenlaisia nimiä, mutta ei mitään omalta tuntuvaa ole löytynyt. Ehken loppuraskeudessa jaksaa paremmin keskittyä tähänkin mietintään paremmin. Kummeista ei myöskään olla vielä edes juteltu, joitakin ehdokkaita tietty, mut ei päätöksiä heidän joukostaan.

Nyt aamupalalle, huomenna esikko (3,5v.) aloittaa 6 viikon kesäloman jälkeen hoidon ja itkettää kamalasti palata oikeaan arkeen, kesä saisi kestää vielä, varsinkin nyt kun säät lauhtuivat. :'(
 
Mä en oo vielä hankkinut mitään vauvalle. Katsotaan missä vaiheessa uskallan antaa itselleni periksi. Sain veljen vaimolta jo kaikennäköistä, mut sitäkään laatikkoa en ole uskaltanut vielä katsoa edes läpi. Vaatteet siinä lootassa kuulemma oli vaaleita ja molemmille sopivia. Mun mielestä poikien vaatteet kyll käy tytöllekin. Niissä on sentään vähän enemmän meininkiä - kammoan vaaleanpunaisia ja -sinisiä hörhötyksiä :) Vaunuja en oo edes miettiny - sellaiset, joita vois käyttää juoksemiseen, vois olla jees - millaset sit lieneekin... Kauheesti en viitti rahoja hossata - vain välttämättömät.

Nimiä olen itsekseni arasti jo miettinyt. Nimi tulee varmaan olemaan täysin supisuomalainen. Ja mieheni varmaan komppaa tätä, mut ei olla asiaa vielä uskallettu ottaa ees puheeksi. Kummeista en oo varma, että tuleeko sellaisia...ehkä. Ristiäisiä ei kuitenkaan pidetä, sen olen jo miehelleni tehnyt selväksi :) Ehkä nimiäiset. Lapsonen saa ihan itse päättää uskonnostaan ja uskovaisuudestaan tullessaan sopivaksi katsomaansa ikään.

Ei jaksais odottaa torstain rakenneultraa - toivottavasti kaikki on hyvin. Nyt tais laskujeni mukaan mulla pyörähtää 20 viikko käyntiin.
 
Nimiäiset täälläkin tulossa, kun kumpikaan ei kirkkoon kuuluta. En oikeastaan hirveästi tiedä noista, kun en muutenkaan ole käynyt muistaakseni kuin yhdissä ristiäisissä saatika nimiäisistä en sen tarkemmin tiedä. Mutta olisi kiva jonkinlainen kummin vastine olla, lähinnä mietin noita mun ja miehen sisarruksia. Toisaalta ristiäisissä kai yleensä valitaan pariskunta, että tiedäppä sitten. Kun sittenhän heti tulis 2 sijasta 4 B)

Nimiä me ollaan puhuttu ja vitsailtu jo vuosia B) Silti ihan sama fiilis, tuntuu jotenkin vaikeelta miettiä yhdelle nimeä, joka ois sitten kiva toiselle koko iän. Meillä on tollanen purkki, mihin laitetaan nimiehdotelmia tässä matkan varrelle. Ite laitoin sinne jo pari, mut toisaalta mietin että rakenneultran jälkeen se ois helpompaa, jos tiedetään se sukupuoli. Mulla on nimettäin tytölle parikin mistä tykkään, mutta pojalle on paljon vaikeempaa. Ei haluta mitään erikoisia nimiä, muttei mielellään sellaisia joita ois nyt viime vuosina laitettu joka toiselle.

Tervetuloa uusille ja onnea Siiri Sisiliskolle rouviintumisesta :heart:

-metsis 19+4
 

Yhteistyössä