***Joulukuiset lumihiutaleet 2010-ELOKUUSSA***

Hei,

Omaa napaa: tänään oli lääkäriultra. Selkäsärystä olen kärsinyt ja sanoin epäileväni lantion löystymääkin, mutta siitä ei lääkärin mielestä ole kyse. Jotakin harjoitussuppareita iltaisin on, mutta kohdunsuulla ei mitään muutoksia ollut, vaan kaikki ok. Vauvan paino jo 954g, eli vastasi muutamaa päivää vanhempaa kuin viikot kertoo, mutta menee siis virhemarginaaliin. Hyvin kasvanut ja heiluvainen tyyppi. Ei kysytty taaskaan sukupuolta, vaikka niin taas mietin, et suostuttelisko miestä ja kysyskö, mut ei sittenkään, pidetään jännitystä yllä. Lääkäri kirjoitti myös kolme viikkoa lisää saikkua, eli 5 navetta päivää olis tälle vuotta jäljellä, jos koko sairaslomalle löytyis lomittajat. Äitiyslomahan alkaa jo lokakuun alussa, kun alotan sen 50 pv ennen.

Nimistä: Tykkään lyhyistä, ei niin yleisistä nimistä. Pojalle olen pyörityllyt Lukaa ja Eliaa, ja tytölle Meeaa ja Lilaa. Saa antaa ehdotuksia, jos on mielessä kivoja nimiä. Jennylin katraalla oli ainakin tosi kivat nimet miettien siihen mitä olen pyöritelly.

Imetys: Oli alussa kyllä aika hakemista, tuntu et rinta on niin runsas ja täysi ja tytön suu niin pieni, ettei otetta saa. Aikamoista sähellystä oli, ku rintakumitkaan ei pysyneet, mutta sain hyvän vinkin neuvolatädiltä, et kokeile rinnan päälle ihan tuttipullon tuttiosaa ja sillähän se alkoi sujua. Tissit pehmeni ja sitten otin aina tuttiosan siitä välistä, kun alkoi jo paremmin saada otetta rinnasta. Tykkäsinkin kovasti imettää, kun se alkoi luonnistua. Täysimetin 5,5kk ikään ja kokonaisuudessaan lopetettiin imetys 1v 1kk iässä. Samoihin imetysaikohin pyrin nytkin, jos vain homma onnistuu.

Vauvan sykkeet: Meillä tytön sykkeet oli aikoinaan 130-135 luokkaa. Nyt viimeksi tällä kaverilla 150-155. En usko, että sukupuolta voi mitenkään sykkeistä ennustaa, vaikka sitä itsekkin aina kavereilta ja itseltäkin pohdin.

Teille 4-vuotiaitten vanhemmille:Meillä neiti täyttää joulukuussa neljä ja stressaan jo synttäri- ja joululahjoista, koska tänä vuonna ei kaupoissa paljon kerkeä kiertelemään, että oisko valmiiksi vinkkiä lahjoista, niin voisi sit etukäteen vielä kun pääsee nyt jokseenkin liikkumaan, niin etsi?

Sf-mitasta en olisi huolissani, on niin mittaajastakin kiinni. Tietty voi jotain suuntaa antaa lapsiveden määrästä, sitten loppuvaiheessa, mut vauvan koon kanssa tuskin mitään panikoitavaa.

Rintatulehdukselta onneksi vältyin, vaikka kahdesn talven puolella imettelin. Meillä siitä puhuttiin kyllä neuvolassa ihan tarpeeksi. Rinnat tosiaan kannattaa talvella suojeta ja lypsää sit vaikka lavuaariin ja hieroa, jos pakkaa kovaksi rintoja.

Harsoista ja pikkupyyhkeistä oli kans puhetta, vai muistanko väärin?! Liputan niiden puolesta, vaikka ei mikään puklailija neitikään ollut, niin harsoja oli jokapaikkaan käytössä ja pyyhkeitäkin kului ilmakylpyillessä ja hoitoalustan päällä.

Joo, nyt selässä tuntuu, kun istuu kauemmin, joten pakko lopettaa romaanini tähän.
 
Tervehdys kaikille!

Viikonloppuna oli esikon synttärit,ja tapani mukaan koko viime viikon niitä järjestelin,sunnuntaina sitten tulikin nukuttua melkein koko päivä,selkä oli tosi kipeä ja jalat turvoksissa,nyt sitten tullut otettua muutama päivä rennommin :)

Täytyypi käydä välil lukasee mistä täällä on keskusteltu...

Meille tulee tosi vanha pinnis,on kulkenu suvussa enkä edes tiedä onko siinä pohjan säätöä/laidan lasku mahdollisuutta,esikon aikana ei muistaakseni sellaista meillä ollut,silloisessa pinniksessä totesin hyväks pyörät toisessa päässä,harmi kun tuossa tulevassa ei ole,mut jospa siihen sais laitettua kunhan jossain vaiheessa jaksais sen tänne hakea. Ja vauvan ajattelin heti opettaa omaan sänkyyn,johtuen myös siitä että meidän sänky on vaan 120cm kapea.

Imetyksestä mulla ei oo juurikaan kokemusta,esikon kohdalla vauvan näin ekan kerran neljän päivän ikäisenä livenä,ja siitä menikin sitten jokunen päivä vielä ennen ku päästiin osastolle ja siellä vasta päästiin ekaa kertaa kokeilee eikä se sujunu eikä ne siel sairaalassa sitä enempää opettanu jotenka esikko on ihan pulloruokinnalla ollu alusta lähtien,tämän toisenhan kanssa ei vielä tiedä miten tulee käymään.Ollaan kyllä miehen kanssa puhuttu että jos se imetys lähtee sujumaan ja maitoa tulee niin imetän ja lypsän,mutta ei sitten oo sellaista väkisin pakko olla kotona hommaa jos vauvaa tarvii ruokaa että pullokin käy.

Takeistakin ollut keskustelua...Itte miettiny jos pärjäis ihan noilla vanhoilla takeilla,mm. tuulitakkia ajattelin ja sinne lämmintä alle,normaalistikaan en omista talvitakkia vaan just jonkun fleecen/villapaidan laittanu tuulitakin alle ja talvet menny sillä,ja loppuaikoina täytyy lainata miehen takkia sitten :) Enemmän oon huolissani tosta housupuolesta kun en oo missään törmännyt tuulihousuihin raskaana oleville,että löytyyköhän sellasia edes?
Muuten noita mama vaatteita on kyl kertyny,kirpparilta ostanu muutamilla euroilla ja h&m:ltä tilannu paitoja,meinaa mun normipaidoista loppua muuten pituus :D

Meille tuli lauantaina uudet vaunut,miehen kanssa niitä innolla sitten tutkittiin ja todettiin hyviks(ostin sikaa säkissä :LOL: enkä ollut niitä aikaisemmin nähnyt) nyt vaan toivois että aika menis nopeesti että sais sen nyytin ja pääsis koeajamaan niitä kunnolla :)

Joku puhui häntäluun kipeytymisestä,mulla on sitä ongelmaa kans jos istun pitkään kovalla tuolilla/huonossa asennossa,joskus taas riittää tosi lyhyt aika että kipeytyy,ku tietää mistä tulee niin osaa jo nykyään hiukan varoa.

Huomenna sitten aamulla suuntaan neuvolaan,kerron sitten kuulumiset taas!

hara 22+4
 
Kiitokset kaikille onnitteluista, täällä edelleen totutellaan elämään rouvana. Ei tuu tuo uusi sukunimi vielä ihan luonnostaan :D ja rouvakin kuulostaa kamalan vanhalta, mut eiköhän sekin ajan kanssa helpota :D

Tänään olin ekaa päivää koulussa taas. Ilmoittauduin läsnäolevaksi koko syksyksi, mutta saas nähdä kuin käy. Viimeiset koulupäivät kun on 17.12 ja la 27.12 niin voi olla aika hiljasta loppuvaiheessa... Kun eihän sitä vielä osaa sanoa missä kunnossa ja millainen jaksaminen on itsellä. Loppuun asti kuitenkin yritän.. Sit ois tarkoitus kevät ainakin kokonaan lomailla ja palata kouluun vasta seuraavana syksynä, sillonkin vajailla koulupäivillä. Mut nää on tän hetken suunnitelmia, katsotaan sitten lähempänä miten käy.. En turhia stressejä viittii sellasesta vielä ottaa.

Vaatteista: nyt on alkanut paidatkin käymään pieniksi. Jos venyy tarpeeksi mahan päälle niin sitten loppuu pituus ja paidat näyttää ihan napapaidoilta. Tavallisia housuja en oo enää muutaman kuukauteen käyttänyt vaan siirryin mammahousuihin jo aikoja sitten. Mikä on kyl hassua, koska koko ajan saan kuulla että kuin pieni masu mulla on vaikka viikkoja onkin jo jonkun verran. Tuntuu vaan että mun maha on tosi alhaalla! Tollanen alapömppis :D Luokkakaveri (miespuolinen) totesi tänään että mulla on ihan tyttömasu :D

Oireina täällä on myös häntäluun kipeyttä, ja varsinkin koulussa se korostu kun istu koko päivän kovalla ja kamalalla tuolilla. Onneksi nyt kotona helpotti kun kävelin ympäri taloa.. kunnes tulin koneelle ja alkoi uudestaan aristamaan.. Noh, oma vika :) Lisäks on nyt muutaman päivän ollu ihan kamalaa närästystä. Kyl kohta alkaa usko loppumaan ja tarvii varmaan miettii jotain lääkitystä siihen vaivaan..

Ens viikon tiistaina olis mulla seuraava neuvola. Edellinen oli sillon 10.8. Meillä on täällä noin kerran kuukaudessa neuvolat ja lopussa sitten useammin. Ultria täällä ei oo enää tiedossa, joten ajattelin omakustanteisesti mennä 4D-ultraan vielä kunhan saan aikataulut jotenkin sopimaan.

Ehkä mä nyt poistun koneelta ettei tuo häntäluu koko yötä sitten särkisi.. Hyviä vointeja kaikille ja nähdään taas ens kuussa ;)

Ria ja "Jomppe" 23+1
 
Soita kuule fanttomi sinne neuvolaan huomenna! Ei tuossa kunnossa voi tehdä töitä, ainakaan jos ei tilannetta tutkita! Tiedän kyllä että korkea työmoraali vaivaa monia ihmisiä :), mutta nyt raskaana ollessa pitää ensisijaisesti ajatella lasta!

Nimistä ollaan makusteltu Valoa ja Akselia, mutta lopullinen päätös tehtänee kun nähdään tyyppi ihan oikeasti livenä ja opitaan häntä tuntemaan.

Jaksamishalit kaikille vaivojen kanssa painiville! :hug:

mamadread ja ihme 21+4
 
Meinaa mennä välillä hermo ton kuopuksen (10kk) kanssa!!!:kieh: Aina kun pitäisi vaihtaa vaippa, kaveri alkaa pyörimään, hyörimään ja yrittää nousta konttausasentoon tai istumaan siihen hoitoalustalle, eikä häntä haittaa vaikka olisi peppu ihan kakassa!! :D Oltiin tossa muutama viikko sitten Särkänniemessä ja eiks hän sit päättänyt tehdä isot satsit sielläkin. Menin vessaan vaihtamaan hänelle puhdasta vaippaa ja tottakai hän sai jotenkin kantapäänsä pujshtamaan sinne täyteen kakkavaippaan. Arvaatte varmaan mitä seuraavaksi tapahtui, KYLLÄ. Kunnon potku keskelle äidin mahaa. Siihen jäikin kiva jälki loppupäiväksi. :LOL: Vaikka ei kyllä silloin naurattanut.
 
neitoperho Mä syön Retafer merkkistä rautaa. En tiiä onko se tuota toista merkkiä yhtään parempaa, kun en ole sitä testannut. Aika "tukkeutunut" olo mulla on ollut välillä, varsinkin nyt, kun oon vetänyt 2 tabua päivässä. Ajattelin, että jos nyt saisin hempan kohoamaan perjantain neuvolaan mennessä.

jääräpää Tsemppiä sairaan lapsen kanssa! Tulikohan tytölle joku allerginen reaktio. Suosittelen kipuun nestemäistä Panadolia seuraavalla kerralla. Se annetaan ruutalla suuhun ja maistuu mansikalle.

Mandy ja pallero 22+4
 
Viimeksi muokattu:
Nuista MissyMomin mammavaatteista. Olivat kyllä tosi kivan oloisia ja laadukkaan tuntuisia vaatteita, mutta palvelu oli kyllä todella huonoa=/ Tilasin housut ja laitoin omat mitat mukaan, tuli silti liian pienet. Toimitus piti olla n. 15 arkipäivää, meni melkeinpä tuplaten. Ja kun palautin housut, sain odotella rahojen palautusta yli kuukauden.
Eli omat kokemukseni on ko. paikasta surkeat.

Äitiyspakkaus saapui tänään ja ihania vaatteita siellä kyllä on, vaikkakin isokokoisia=) Olisin toivonut sinne vähän pienempääkin vaatetta sekaan.

Jazzy&Morso
 
Kuumetta on ollut edelleen 38:n päälle meidän tytöllä tänään ja supon laitoin taas ennen nukkumaan menoa, nyt nukkuu! Tuo ei suostu ottamaan edes nestemäistä panadolia! Paukamia poskessakin... Lisäksi kuulin juuri naapurilta (sukulainen) joka oli perheineen meillä sunnuntaina synttäreillä että heidän keskimmäisellä on suu-ja sorkkatauti eli enterorokko:O:kieh::mad::eek:. Muutenkin oon tällainen helposti huolestuva niin tottakai taas oli pakko googlettaa kaikki enterorokkoon liittyvä ja se miten se vaikuttaa raskauteen. Ei oo kivaa kun naapurit tulee tartuttamaan tollasta (toivottavasti ei tartu meihin).
 
Mä oon miettinyt ihan supisuomalaisia tyttöjen nimiä (ei siis edes esim. tyyliin Annaa tai Liisaa). Jonkunlaista listaa olen keräillyt, kun on mieleen tullut. Yks nimi olis yli muiden, mut se ei sovi sukunimen kanssa - tulee liikaa sk:ta :) Synnytyssairaalaan menevään prujuun laitan varmaan Toivon pojan nimeksi (tai sit Väinö, Ilmari, Ahti tai Onni). Mut tyttö pitäisi siis tulla :)

Me saadaan pinnis mun veljen perheeltä. Ei käryäkään/mitään muistikuvaa millainen se on, mut eiköhän aja asiaansa.

Mä oon pidentänyt normipaitojen käyttöaikaa mustalla masutuubilla. Ei vilku hm-farkkujen sininen masutrikoo paidan alapuolella.

Toivottavasti omalla kohdalla imetys sujuisi! Odotan imetystä suurella innolla - täytyy vaan yrittää olla ressaamatta asiasta, ettei mee ojasta allikkoon. Pelkään myös allergiaa (siis lapsella) ja oma maito vois siinä tapauksessa parantaa immuunivastetta (tai sit pahentaa tilannetta, jos mun ruokavaliossa on jotain allergisoivaa). Nyt onkin muuten menossa kunnon probiootti-, kalaöljy- ja helokkiöljykuuri, josko niillä olisi jotain vaikutusta vauvan allergiataipuvaisuuteen. Mustaherukan siemenöljykin täytyy varmaan ottaa tässä jossain vaiheessa pillerilistalle :)

Meiän tyttelin syke oli viimeksi 155. En tiä sit voiko tästä päätellä jotain. Neuvolassa hoitaja sanoi, että onpas voimakas ja kuuluva syke ja vahva sydän - ehkä sanoi vaan mun mieliksi tai tytteli oli sopivassa kohtaa, mutta kommentti ajoi asiansa ja tuli hyvä mieli :D

Apteekista ei muuten löytyny mitään A-vitskuvalmistetta, joten ostin möllerin tuplaa. Siinä on A:ta 2 kapselissa 250ug eli en tuolla määrällä saa mitään yliannostusta hankittua itselleni.

Ristiäisistä jne. Oon varmaan jo kommentoinutkin tätä asiaa, mut en pysty muistamaan. Ollaan ajateltu (tai siis mä oon sanonut, että näin tehdään :) ), että ei pidetä mitään sen kummempia seremonioita. Kunhan nimiehdokas on päätetty, niin kerron sen kaikille, ketkä haluaa tietää. Se saattaa toki muuttua, kun vauvan näkee. Samoin olen kertonut kaikille, että tyttö olisi tulossa. Mitäs niitä salaamaan. Seremonioiden tilalla pidetään vaan myöhästyneet 0-vuotissynttärit, johon kutsutaan lähimmät ihmiset. Kummit varmaan pyydetään silti, vaikka eivät virallisia olekaan. Kuvittelen ainakin, että miehen sisko on pettynyt, jos ei pääse kummiksi - vaikka edes epäviralliseksi :D

Tulipa multa taas tekstiä. Tsemppiä kaikille!
 
Ai niin, se rauta. Mä otan säännöllisen epäsäännöllisesti myös Retaferia. Mulle ei oo koskaan tullut mitään mahavaivoja siitä. Oon saanu niitä tabuja, kun oon käynyt (ennen raskautta) säännöllisesti luovuttamassa verta. En silloinkaan niitä ole ahkerasti käyttänyt ja siksi niitä on vieläkin jäljellä. Mulla ei oo hemppaa mitattu sitten seulontojen yhteydessä tehtyjen verikokeiden. Silloin oli n. 140.
 
Elokuun loppuhetkiä siskot :)

Imetyskeskusteluun kannan korteni kekoon. Ensimmäisestä lapsesta en saanut oikein mitään ohjeistusta synnärillä (silloin oli joku sh lakko menossa) ja rinnanpäät menivät niin pahasti rikki, että vauva nieli vertani imiessään rintoja. Ja hetken päästä kaaressa oksensi sen ulos. Siitä sitten seurasi taukoa imetykseen, jonka aikana vauva oppi pullolle ja vaikka yritinkin imetystä jatkaa niin loppuviimein se hyytyi kun vauveli oli noin 2 kk vanha.
Toinen vauveli ei millään saanut kunnon otetta rinnasta (mulla on aikas matalat nännit) ja muistan kuinka sairaanhoitajat puristelivat ja repivät niitä synnärillä ja yrittivät ohjata vauvan suuhun :( Siitä jäi kyllä ikävät muistot. Lopuksi meille annettiin rintakumit käyttöön ja hetken aikaa ne toimivatkin. Kotia kun päästiin ne kumit eivät oikein pysyneet enää paikoillaan ja vauva nieli ilmaa hirmuisia määriä ja oli todella kärttyinen. Niinpä nopealla tahdilla ajauduimme jälleen pulloruokintaan, jonkin aikaa lypsin vauvalle maidon, mutta olen huono herumaan lypsettäessä niin sekin jäi nopeasti pois.
Kolmannella kerralla olin valmistautunut itse paljon paremmin, (lukenut paljon imetyksestä ja tekniikasta ja kaikista vastoinkäymisistä mitä eteen voi tulla) ja niinpä se sitten vihdoinkin onnistui. :)
Silloin kun oikein väsytti tai tuli vastoinkäymisiä (poika mm hylki toista rintaa, kun sieltä maito ei tullut niin helposti) menin lukemaan imetystukisivustolta rohkaisevia ja kannustavia tarinoita ja neuvoja. Pikkuhiljaa siitä tuli sitten helpompaa ja stressittömämpää.
Suosittelen kyllä perehtymään aiheeseen oikein kunnolla, koska se ei ole helppoa ja vastoinkäymisiä tulee väistämättäkin eteen. Jälkikäteen olen ajatellut, että kahdella ensimmäisellä kerrallakin olisin saanut sen imetyksen toimimaan, mikäli olisi ollut tarvittavaa tietoa yhtä helposti saatavilla kuin nykyään. Omasta kokemuksestani tiedän, että täällä ei todellakaan saa niin paljon tukea ja apua imetykseen kuin mitä monet tarvivat.
Nyt tämän neljännen kohdalla olen aika luottavaisin mielin jo, että imetys lähtee hyvin käyntiin ja kun edellistä kokemuksesta on hyvät muistot ja kokemukset niin uskoisin siitä tällä kertaa tulevan huomattavasti stressittömämpää kuin aikaisemmista. Minun huono ja heikko puoleni on kärsimättömyys. Lisäksi koen synnärillä olon niin tuskaisena ja vaikeana, että en saa siellä nukuttua ollenkaan niin maidonnouseminen kestää useita päiviä. Toivon kaikille malttia ja rauhallisuutta imetykseen ja sen tuomiin haasteisiin. Ja on myös hyvä muistaa, että onneksi on ne korvikkeet olemassa :)

Vauvan nukuttamisesta kaksi ensimmäistä lasta olen nukuttanut omassa sängyssä ja kolmannen kanssa ollaan nukuttu perhepedissä (minä keskellä). Vauvan vieressä nukkumisen koin imetyksen kannalta helpoimmaksi vaihtoehdoksi. Ja kun vauva oli noin 8 kk siirsin hänet omaan sänkyynsä. Nyt ei ole sen suurempia suunnitelmia miten mennään. Katsotaan mikä tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta.

Jaha joka syksyinen iltakoukutus tv:n eteen alkaa kohta :ashamed:

Unelmahöttö ja kuutti 26+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei tulevat mamat,

en ole taaskaan ehtinyt täällä pörräämään. Töitä on kamalasti ja meilläkin esikoinen kipeänä. Kuumetta jo kolmatta päivää 38-39 astetta. Toivottavasti menisi pian ohi.

Vaunuahdistus jatkuu, kun eteiseen ei millään mahdu kaikki tarvittavat rattaat. tajusin, että meillä pitää kumminkin olla erikseenkin rattaat esikoiselle, kun nukkuu niissä päiväkodissa päiväunet ja uudelle tulokkaalle tarviin kanssa vaunut ja sitten sellaiset, mihin molemmat pääsee. argh.

ÄP tuli meille kanssa tänään. On aika poimakamaiset värit tulevaa tyttöä ajatellen, mutta ihanaa kumminkin. Oli joitain kivoja parannuksia toissavuoden pakkaukseen nähden ja sit taas jotkut oli vähän tyhmempiä. Miehen kanssa just ihmeteltiin laatikon sisältöä. Yhdessä avattiin :)

Imetys, siitä saa melkein aina jonkun huolenaiheen, vaikka se ihan hyvin sujuisikin. ja jos ei suju, ei sekään ole maailmanloppu. Imetin esikoista melkein vuoden. Toinen rinta tuotti noin puolet vähemmän maitoa toiseen rintaan verrattuna ja missään vaiheessa ei todellakaan ollut ylituotantoa. Kamalalla vaivalla aina pumppasin pikku satseja pakastimeen, että mieskin pystyi osallistumaan syöttöihin mun ollessa pois kotoa. Alussa annettiin eka kuukausi korviketta imetyksen lisäksi. Mutta hienostihan kaikki sitten loppupeleissä meni. Meillä ei imetys auttanut allergioihin, eli ainakin maito- ja kananmuna-allergiat löytyy.

Hyviä vointeja ja ihania syksyisiä päiviä,

k&pikku-ruu
 
Kiitos ihanaiset! :hug: Kun stressi helpotti lauantaina, niin sydämen muljahdukset ja tykytyksetkin loppuivat. Helpotti stressiä kun sai kuulla että muillakin on ollut samanlaista. Tällainen pikapäivitys ennen töihin menoa, voikaa hyvin! =)

nachopallo äitiyspakkausta odotellessa
 
Täältä ei enää paljon luottoa löydä omaan neuvolatätiin. Kyselin täällä toissapäivänä sf-mitoista...Eilen perhevalmennusta ja pyysin sen pitäjää mittaamaan sen ja kertomaan siitä enemmän. Omani totesi siis vain, et lääkäri varmaan määrää tutkimuksiin, tarkottaa pienkokoisuutta tai/ja lapsivettä liian vähän.
No tää toinen oli ihan ihmeissään koko luvusta, ja sanoi ettei voi pitää paikkaansa kun mahaa katsoo. Mittasi siis sen eilen ja sai 23cm (edellisenä päivänä toinen sai 19.5cm) Joo tiedän kyllä et mittaajasta kiinni...Tää sitten kerto faktat asiasta. Ja sanoi ettei todellakaan mulla ole liian vähän lapsivettä, et sen tuntee jo kädellä, että kohtu heiluu kun sitä heiluttaa, osas selittää asiat tosi hyvin.
Maanantaista jäi myös sykkeistä omituinen tunne, ne kuulosti mun mielestä omituisilta, mut olivat "ihan hyvät". Tästä kysyin myös, ja kuunneltiin nekin...selvisi sitten, että mitä oltiin maanantaina kuunneltu oli istukka ja sen kautta kuuluvat sykkkeet :whistle: Jo todellakin sydämestä kuuluvat olivat ihan toisen kuuloset ja selkeät. Näin meillä, agrh.
 
Unelmahöttö ja muutkin: Mistä kannattaa hakea tietoa imetyksestä? Ihan netistä vaan vai onko jotain hyvää "kirjallisuutta"? Ehkä tässä sit kannattais valmistautua aiheeseen kunnolla, jos siitä vaikka olisi apua.

Pidän tänään lyhyemmän työpäivän ja aion mennä katsomaan johonkin liikkeeseen vaunuja ja tiedustelemaan ominaisuuksia ja hintoja. Toivottavasti en mene pyörälle päästäni heti ensimmäisen 2 minuutin aikana :O
 

Yhteistyössä