***Joulukuiset lumihiutaleet 2010 KESÄKUUSSA***

oikein hyvää juhannusta kaikille =)

meillä lähti isäntä äskön saunomaan ja viettämään iltaa..mä olen tyttöjen kanssa kotona..saas nähä keksitäänkö jotain vai jäädäänkö vaan kotosalle...

ihan kuin olisin eilen illalla tuntenut hieman liikehdintää tuolla masussa :D

lumi-enkeli ja aarre 14+3 :heart:
 
Hyvää juhannusaattoa kaikille.

Me käytiin perheenvoimin lohilammikolla hakemassa tuoreet lohet päivälliseksi ja illaksi on makkaraa ja kaslerpihvejä, kera holittoman päärynäsiiderin. (Tosi raskausajan diabetes ravintoa tänään)....

Hauskaa iltaa siis itse kullekkin taholle.
 
Jääräpää Mulla tuntuu liikkeitä kans aika harvakseltaan, mutta eiköhän niitä pikkuhiljaa alka tulemaan ja tuntemaan useammin päivässä.. :)
Illallakin oikein kun keskityy "kuulostelemaan" liikkeitä niin ei varmasti tunne yhtään mitään.. Mulla tuntuu yleensä parhaiten (tässä raskaudessa siis) liikkeet aamuisin. Saa nähdä tuleeko aamuvirkku vauveli ;)
 
On täysin luonnollista ettei viel tässävaiheessa tunnu liikkeitä päivittäin.. vauva on vielä niin pieni ja mahtuu vaihtamaan asentoa hyvin, et osa potkuista suuntautuu selkärankaan päin ja toiseksi vauvat nukkuvat paljon.
Mahan kasvusta. Itellä alkoi esikoisesta maha kasvamaan vasta rv22, mut näistä muista on sit alkanu aikasemmin. Mahan kasvu on yksilöllistä ja varsinkin esikoista odottavilla voi mennä pitkäänki ennen kuin vauvamaha alkaa muodostua. Vatsanahka/lihakset on sen verran pinkeät (ku eivät ole raskauden myötä vielä venyneet) et menee aikansa ennen kuin sieltä alkaa massu kasvamaan.. se et onko pieni vai iso maha ei kerro oikeastaa viel juurikaan mitään..

Oikein riemukasta juhannusta kaikille meil se menee aikalailla sukuloidessa, tavataan kummanki sisaruksia krillaillaan ja nautitaan kesästä. Itellä menny niin monta kesää ja juhannusta töissä et piti ihan miettiä et mitä juhannusperinteitä sitä alkaa omalle perheelleen kehitteleen. Samotenku joulut/pääsiäiset..

Mä kyl niin nautin ku saa olla koko kesän lasten kans kotona. Viimekesä meni täysin töissä, ni nyt on ihana ku kerkeää nauttimaan :D :D


 
Hellurei kaikille!

Täällä on niin hyvä fiilis. Jotenki näkyy heti kun on saanut pari päivää tässä vaan levätä ja viettää laatuaikaa ukkelin kanssa :heart: Tässä raskausajassa on todellakin mukavaa tämä, että alkoholi ei kuulu juomavalikoimaan..vaikka harvoin oonkin juonut, niin nimenomaan juhannushan on semmonen juhla että juotua on aina tullut. Ja mulle myös aina tulee krapulapäivä, kun oon juonut niin harvoin. Ja nyt sitte kun on juonut limpparia, niin voi että on patterit ja akut täynnä :LOL:

Aattelin oikee lähtee kaupungille shoppaileen, kun siellä on ainakin osa kaupoista auki.

Oletteko millaisia takkeja kevät/syksy/kesä ajoille käyttäneet? Siis näin raskaudessa. Mulle ei kohta mahu enää napit kii tosta nykyisestä, tai alin nappi pitää jo melkeen välillä jättää auki tuosta. Eli tarttisin sellaisen, joka ois hyvä nyt jos on sadetta tai kylmempää sekä sen pitäis mahtua vielä syksyllä kans päälle. Ja ei, en missään nimessä halua semmosia telttaratkaisuja vaan hyvännäköisen takin. Talveksi vähän sama homma, että pitää keksiä joku takki ja en haluais näyttää miltään michelin maniltä :D

-metsis 14+3

Muok. Ja pitää antaa hieman tunnustusta anopille! Tämä on tosiaankin osannut pitää toivotusti suunsa supussa meidän raskaudesta siihen asti kuin pyydettiin. Ja en olisi tosiaan uskonut, kun on sen verran suulas kuitenkin :heart: Taitaa olla ainoa, joka oli hiljaa ja on sentääs niin täpinöissään tästä ettei tolkkua :LOL:
 
Täällä on kotiuduttu mökiltä ja esikoinen tietystikin pamahti kuumeeseen sitten automatkalla kotiin päin. Ei oo ensimmäinen tai toinen kerta, kun näin käy. Liian jännää, kai.. :D Joten eipä taida olla huomenna työpäivää tiedossa.. En kyllä osaa olla ihan hirveän harmissani :LOL: , vaikka tiedän kyllä, että töissä aika paha tilanne kun kaupunki on laittanut minimiresurssit päiväkoteihin kesän ajaksi...

Ihanaa, että jotkut tuntee liikkeitä jo! Mä muistan esikoisesta just jostain tyyliin 14. viikolta tunteneeni ekan liikkeen ja sitten ei viikkoihin mitään. Ehkä sitä ei oikein osannut kuulostellakaan. Täällä mennään vielä niin aikaisilla viikoilla, ettei hyvällä tahdollakaan mitään tunnu. Joskus tulee ilmakupla ja muistelen, että tältähän ne liikkeet sitten tuntuu.. :D Onneksi on doppleri, oon käyttänyt sitä kaksi-kolme kertaa viikossa ja kyllä se kummasti mieltä rauhoittaa..

mamadread & pontso (miehen keksimä nimi mun mahalle :D ) 12+2 (UÄ 12+5)
 
Ylihuomenna neuvola...vihdoinkin! Sanokaahan...päätin puhdistaa astianpesukonetta apteekista ostetulla sitruunahappojauheella. Pöllyttelin sitä annosteluaukkoon reippaasti ja vähän sitä pölyä lensi silmiin, nenään ja suuhun :headwall: . No, kirpeältä tuo maistui ja silmiä ja nenää kirveli... sitten pamahti mieleen että olikohan kauheen järkevää taaas tuokaan homma näin raskaana ollessa. Googlettelin sitten netissä sitruunahapon vaaroista ja löytyihän niitä :attn: ...voi mm. aiheuttaa vakavia silmävaurioita ja ärsyttää ihoa ja hengityselimiä ja on terveydelle vaarallinen,mm. aiheuttaa syöpää. No hienoo taas sitten pelätä tollasta. Pesin silmät eikä enää mitään oiretta missään. Mahtoikohan siitä olla jotain haittaa vauvalle???? :ashamed: Tänään rv 17+2.
 
Heippa!

No nyt on onneksi tuo juhannuski ohi :) Onneksi mulla oli yksi selväpäinen kaveri kaverina, ku just torstaina sai tietää olevansa raskaana, nii vietettii sitte yhessä juhannusta! :) Grillattiin (vähä liikaaki :D ), saunottiin, uitiin, ajeltiin ja mökkeiltiin hiekkasärkillä jonkin aikaa :)

Ei vieläkään mitään merkkejä potkuista tai mistään muustakaan. rupian jo kohta hermostuun ja vielä yli viikko aikaa neuvolaan.. pitäis kyllä nyt olla se doppleri!!

mitäs te hommailitte juhannuksen?

POKSPOKS 17+0 <3
 
jihaa, onneks juhannus on jo ohi!!!Töissähän se tuli vietettyä, meni aika nopsaan vkloppu. Ens viikolla taas yövuoroja 3 kappaletta...saas nähä kuinka mä niistä selviän. Aion kyl sanoo jo seuraavassa neuvolassa, joka on 9.7, että en oikein taho palautua noista yövuoroista..Saas nähä ottaako ne jotain kantaa siihen.

Mä en kans mitään potkuja huomaa. Mulla on kyl koko ajan ilmaa mahassa ja koko ajan on jotain kuplintaa siis, että saattaahan sielä joku potkia ja heitellä volttia mutta emmä niitä huomaa.

Ens viikolla ajattelin lähteä vauvan vaate ostoksille..jos vielä saisi alemyynneistä jotain perusbodeja, jotka kävis sekä tytölle että pojalle. Muutama ois jo kiva olla. Ni vois vaikka niitä räpellellä aikansa kuluks.

Mäki oon kuunnellu dopplerilla 2-3 kertaa viikossa. Vois vaikka huomen taas kuunnella. Nyt oon niin väsyny et taidan mennä päikkäreille...huomen onneks vapaa =)

fanttomi & 14+3
 
Hei, päätin nyt viimein tulla mukaan jännittämään ja ihmettelemään tulevaa :heart: Elikkä esikoinen tulossa, laskettuaika ultran mukaan on 31.12 ja synnärinä K-PKS. Ja vahva aavistus että tyttö sieltä tulee :)

Raskaus tuli täysin yllätyksenä, ja sitä sulatellessa menny ekat kuukaudet. Lisäksi koko raskaus on ollut niin oireeton että vaikeahan sitä todeksi oli uskoa, mutta ultran mukaan siellä joku pikkunen eleli joten uskottavahan tuo on :D

Punaviini & pikkunen 13+2
 
Fanttomi, Tesmis ja marrari Ensimmäistä odottavan sanotaan alkavan tuntea vauvan liikkeitä n. rv 20 lähtien. Eli teillä ei ole vielä mitään huolta. Itse kun odotin esikoistani, yksi kaveri ei tuntenut vielä rv 22 liikkeitä. Itse tunsin ekat potkut/liikkeet rv 17+4. Muistan vielä, että istuin autossa illalla matkalla vanhempieni luokse ja mammahousut painoivat vatsaa. Sitä housua vasten pienet "muljaukset" tuntuivat tosi hyvin. Mua huvitti, kun oli lukenut, että eka liikkeet tuntuvat kuplinnalta tai ns. perhosen siiven hipaisuilta. Mulla ne oli alusta asti semmoisia muljauksia ja kunnon puksauksia. :)

Oma olo Mua vaivaa edelleen ajoittain iltaisin ällöolo. Nytkin parhaillaan sattuu mahaan ja ällöttää. :(

Juhannus meni mökkeillessä. Mukavaa oli, kun sai kerrankin olla ihan oman pikkuperheen kesken. :)

Gallup: Millä viikoilla olette synnyttäneet aikaisemmat lapsenne? Jos ensimmäinen syntyi ennen laskettua-aikaa, miten seuraava?

Mandy ja pallero 13+2
 
Tervehdys kaikille!

Toivottavasti juhannus oli rentouttava, niille joilla lomaa oli. Itselle ainakin oli.

Mahasta oli keskusteltu. Mun mahan koko tuntuu vaihtelevan tosi paljon päivän ja vuorokauden ajan mukaan. Nyt se on taas pari päivää ollut kuin en raskaana oliskaan. Mutta oon yrittänyt olla huolehtimatta kun kohdun kuitenkin tunnen hyvin esim. jos laitan jalat mahan päälle koukkuun.

Liikkeitä oon kuvitellut pari kertaa tunteneeni, tässä viikon sisällä. En kyllä tiedä onko ne oikeita vai jotain muuta. Sellaista ihmeellistä kutinaa. Ootan kovin että voimistuisivat, että voisi olla varma.

Jääräpää sitruunahappo on aine, jota on tosi monissa ruuissa. Vaikea uskoa että vauvalle olis haittaa, paikallinen ärsytys sinuun itseesi noissa on se ongelma. Hyvä että ei tullut itsellesi mitään kummempaa!

Neuvolaan tuntuu olevan ikuisuus, se on heinäkuun puolivälissä. Onneksi kolmen viikon lomaan on enää neljä työpäivää!

Tervetuloa uusille!

donter 16+1
 
iski sitte oikee kunnon kesäflunssa,oon pari päivää ollu iha puolikuollu..ja pienin lapsista oksenti koko aamun ja on nyt kuumeessa,kaks muuta sairasti jo viikolla,oli mahakipuja ja toisella kuumetta.päiväkodissa oli ollu jotai mahatautia jollaki lapsella.huomenna siis jään kotii tytön kans(ei ollenkaa haittaa vaik en töihin pääse :LOL: ). nyt aattelin vielä metästää dopplerilla ääniä ennen nukkumaanmenoa :heart: liikkeitä ei vielä selkeästi tunnu,paitsi yks ilta ku olin jo puoliunessa,säpsähdin ja automaattisesti laitoin käden vatsalle ku tuntu kunnon nykäys,tiiä sitte mikä se oli!ja pientä kuplintaa ajoittain,etenki istuessa ja jos housut painaa masua.huusin muute huutonetistä itelle parit äitiysfarkut ku alkaa omat ahistaa..ja sitte ku hoiusut kiristää ni masustaki menee se muoto pois,näyttää vaa läskimakkaralta se pömppö :LOL: ja oon mä varmaa lihonukki,iha pelottaa et kuinka paljo ku on ruoka maistunu turhan hyvin ja liikkuminen on jääny kokonaan pois väsymyksen ja pahan olon ja ajanpuutteen takia.pakko huomenna ryhdistäytyä ku neuvolaki vähä yli viikon päästä :/ ja siel on yks sijainen joka takuulla huomauttaa asiasta rumasti,sillä ku on sellanen tyyli et pitää oikee etsimällä etsiä vikoja ja valituksen aiheita..

murunen&nappula 14+3
 
Aurinkoista huomenta ja alkanutta arkea :wave:

Meillä meni juhannus niinkin juhlallisesti kuin muuttoa tehden ;) Kohokohdat tais olla se sauna ja grilliruoka :LOL:
Nojuu,meille ei oo juhannus merkannut jokuseen vuoteen oikeastaan mitään, vaan ollut viikonloppu muiden seassa! Anoppilassa ollaan yleensä oltu saunomassa ja syömässä mutta tänävuonna anoppi oli töissä eikä jaksanut ajatella enää mitään illanistujaisia.

Mahan turvotus on täälläkin kovasti laskenut eikä enää oikeastaan huomaa raskaana olevansakaan kuin ehkä iltaisin! Kyllä sitä saa kohta taas kuulla päivittelyjä pienestä mahastaan,näin on ollut jopa kaksosraskaudessa ;)
Mielelestäni masu on ollut oikein sopiva ja passeli minulle :heart:
Kiloja on tullut nyt n. 2 lisää!

Synnytyksistä...kaksoset syntyi rv 38+2 eli hyville viikoille pääsin kun kyseessä riskiraskaus.
Kuopuksen kanssa sitten asennoiduin siihen että yli mennään mutta kappas, kuopus syntyikin rv 38+4 :D
Molemmat synnytykset alkanut lapsivesien menolla. Ensimmäinen kesti 9.5h, toinen 3.5h!
Nt-ultrassa kätilö kommentoi että taidan olla tälläinen varaslähdön ottaja synnytyksien kanssa eli sitä voi odotella tämänkin kanssa, tosin ei mitenkään liikaakaan luottaen ;)
Mulla ei oo kiire synnyttää laisinkaan mutta pelkään vauvan olevan hirmuisen suuri sitten jos yliajalle mennään :eek:
Muutoinkin kun tuo synnytyspelko hieman vaivaa :/ Kuopuksen synnytys kun kävi niin rytinällä että 20min ehdin salissa olla!!

Jennyli+Nuppunen 14+3
 
Ihan ku oisin eilen illalla tuntenut ensimmäisen kerran potkun. En oo kyllä varma mutta sellanen jännä ilmakupla tuntui masussa. Hauskaa.

Onko teillä muilla muuten sellasta, että jos sängyssä käännytte jotenkin huonosti niin voi vihlaista aika ilkeästi vatsassa? Mulla on jokusen kerran käynyt niin, että jos unenpöpperöissäni käännyn esim. yläkroppa edellä niin että vartaloon tulee kiertoa, niin voi tehdä kipeetä. Vähän hankala selittää.

Juhannus meni ihan mukavasti. Pe + la saman kaveriporukan kanssa. Oli kyllä jotenkin hauska seurata muiden touhuiluja itse 100% selvinpäin. :D Join pari holitonta sidukkaa molempina iltoina. Ihan hyvältä maistui. Perjantaina jaksoin valvoakin vähän myöhempään, vasta joskus 2 aikaan päästiin nukkumaan. Lauantaina lähdin sitten "kesken illan" pois jo 9 maissa.

Hampiainen 16+5
 
Huom ällövaroitus!! :whistle: :x

Tuleeko kellään muulla sitkeää,venyvää, vähän kuin ovulaatiolimaa mutta sitkeämpää valkovuotoa?!!? :x
Hyi tää on ihan yököttävää ja pelottavaakin! :eek: Eikai nyt ainakaan mitään limatulppaa!!
Mä aloin jo pelkään kaikkea...onko kohdunsuu vielä kiinni jne. Huoh!! :ashamed:
Onhan tätä tullut kyllä jossain määrin koko raskauden mutta äsken vessareissulla alapäästä roikkui oikein kunnon pitkä vana sitä limaa :eek: :x
 
Tervetuloa Punaviini! :)

Jääräpää
: tuskinpa se sitruunahappo tosiaan kovin myrkyllistä on. Eiköhän noi varoitukset koske lähinnä ihan jatkuvaa altistusta/käyttöä.

Juhannus meni miehen sukumökillä ja appivanhemmillekin tuli kerrottua. Yllättävän lungisti otivat uutisen, vaikka tosi iloisia olivat kyllä. Olin vain odottanut hirveää hulabaloota meidän ympärillä, mutta malttoivat jopa olla kertomatta muulle suvulle. Tällä viikolla olisi sitten mun suku ja esimies vuorossa. Hui! Viiniä olisi kyllä tehnyt kovasti mieli, varsinkin kun esim. kuoharimaljaan ei oltu edes ajateltu alkoholitonta vaihtoehtoa. Niinhän se on, että Suomessa kaikkien pitää juoda alkoholia tai on jotenkin outo...

Täällä ei vielä mitään tuntemuksia. Täytyikin taas dopplerilla varmistella, onko siellä ketään, nyt kun aletaan kertoilla ihmisille tulevasta vauvasta. Ja olihan siellä!

Muuten olo on taas huonontunut. Lauantaina iski se sama totaalinen voimattomuus, kuin viikko sitten. Koko ajan pyörryttää ja pienikin kävely saa haukkomaan henkeä. Mitään ei jaksa tehdä ja kuvotuskin alkoi taas. Pari päivää se kesti viimeksikin ja nyt alkaa taas elämä voittaa. Täytyy varmaan ottaa neuvolaan yhteyttä, jos näitä nyt useammin alkaa tulla, niin saavat mittailla verenpainetta tms.

neitoperho & toukka 13+3
 
Voi vitjat, että kiroan tämän meidän hiiren! Tässä on peukalon kohdalla sopivasti kaks nappia, joilla pääsee sivuja eteen tai taaksepäin "näppärästi". Ja en koskaan käytä niitä kuin vahingossa..niin, just sillon kun oon saanut kirjotettua romaanin ja en ole ehtinyt kopioida tai mitään! :saint:

Neitoperho, tämä raskausaika taitaa tosiaan olla semmosta Omat Pullot Mukaan touhua :D Ite oon tykästyny laitilan limuihin, varsinkin rio cola on ollut hyvää ja ilman kofeiinia vieläpä (sekä ei säilöntäaineita).

Mulle on tainnut tulla linea negra! Ihan haalea se on, mutta nyt vasta tajusin että sitä se taitaa olla. Oon vielä oikeen toivonut, että semmonen tulis mulle :heart: Ajattelin vaan aiemmin, että mulla kotilökärit tekee jonkun saumajäljen siihen ja ihmettlein, kun ne on nimettäin niin lökärit nimenomaan että jalasta tippuu :D

Jennyli, tuskinpa on mitään huolta :hug:

Hampiainen, ihan samaa mieltä. Me vietettiin juhannus kotona miehen töiden takia ja käytiin toisena päivänä sitten piipahtamassa baarissa. Niin täytyy sanoa, että kertakaikkisesti ihmiset tanssii kyllä ihan kamalan näköisesti ja muutenkin sekoilee ihan hirveästi kännissä :LOL: Jotenkin vielä mun mielestä ihmiset näyttää kamalan rumilta kun ne on oikeen juoneet, kaikki puhe ja ilmeet on semmosia liioiteltuja ja muutenki semmosia..you know! Jää vaan mieleen eri tavalla nämä, kun seuraa ihmisiä ja tuntee myötähäpeää :saint: Miehen kanssa todettiin, että meistä on taas tullut vieläkin "vanhempia" kun ei noissa oikeen jaksa enää käydä. Toisaalta on ihan hyvä käydä edes kerran pari vuodessa tsekkaamassa se meno,e ttä muistaa miks siellä ei kannata tuhlata aikaa =)

Mulle tulee myös toisinaan ällöä oloa, huomasin sen liittyvän siihen että on jäänyt syömisten väli liian pitkäksi. Sitten joskus tulee semmonen tosi huono olo, siihen auttaa sitten tuo salmiakki tai joku muu vastavaa vaikka suolaisempi ruoka edes.

-metsis 14+4

p.s. millä neuvolakäynnillä ne viralliset raskaustodistukset sitten saa? onko se jo tuo rv 16 vai myöhemmin, ehkä rakenneultran jälkeen?
 
Jennyli pari kertaa oon itekki pelästyny ku tuntunu et jotain hulahtaa pöksyihin..en olis niin kauheen huolissani kuitenkaan, ku se ei ole edes vaaleenpunasta vaan ihan kirkasta/vaaleeta.. pari päivää on nyt kestäny.

nyt meillä sit varmaan tietää jo kaikki töissä kun yks juorukello oli arvannu ja kysyny toiselta työkaverilta joka ties ja se oli näkyny sen naamalta. ja juorukellohan maltto pari tuntia et kerto toiselle juorukellolle...hitto noi ihmiset on ärsyttäviä!!!!!!

fanttomi & 14+4

muok. metsis- sit ku 154 päivää on täyttyny eli 22+..mulla se kela neuvola on 22+1 =)
 
mandy ensimmäinen syntyi rv 40+3 ja kesti 11h synnytys. Toinen syntyi rv 40+4 ja synnytyksen kesto 55 minuuttia. Tällä hetkellä en pysty vielä niin pitkälle ajattelemaan mutta tiedän että jos sinne asti pääsen niin sitten alkaa kyllä pelottamaan tuo mahdollinen "syöksysynnytys".

Jennyli juu tuli multa alkuraskaudessa sellaista venyvää ovisliman kaltaista limaa joka takertui sormiin mutta pieniä määriä ja kaikenlisäksi se oli vihertävää, mutta läääkärien mielestä ei mitään ongelmaa. nyt ei enää sellaista ole tullut.

Huomenna neuvola.
Tänään rv 17+3.
 
Nopeasti tulin vaan kirjoittamaan, että sain tänään klo 15 peruutus ajan terkalle, kun en ole tuntenut liikettä masussa pitkiin aikoihin, ja alan olla jo huolesta suunniltaan. Toivottavasti saan myöhemmin tulla kertomaan stressanneeni turhasta :|

Uh ja kuutti 17+0
 
Tervetuloa Punaviini!

Jennyli ja jääräpää Teillä molemmilla on ollut nopeat toiset synnytykset. Varsinkin jääräpäällä. Hui! Hirmusti en oo synnytystä miettinyt, mutta silti vähän mietityttää se, että osaanko lähteä tarpeeksi aikaisin tässä toisessa raskaudessa synnärille. Viimeks kun saavuttiin synnärille, olin jo 7 cm auki. Väitän, että mulla on aika korkea kipukynnys.

Jennyli Mulla tuli myös eilen illalla sellasita tosi jöötiä limaa. Sillä ois voinu vaikka pistää tapettia seinään. :D Uskon, että sekin on ihan normaalia.

Paino Mulla oli kuukaudessa paino tippunut 200 g. Lähtöpainosta on on tullut 900 g lisää. Eli ei hirmusti oo huolta ainakaan vielä liikakiloista. Ja hoikka oon muutenkin. Viime raskaudessa tuli 13 kg ylimääräistä ja 4 kk synntyksen jälkeen painoin saman verran kuin ennen raskautta.

Unelmahöttö Tsemppiä! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Mandy ja pallero 13+3
 
Tervetuloa punaviini!

Synnytyksistä Mun esikoinen on syntynyt rv 32+4, ihan hyvillä viikoilla ja hyvän kokoisena keskoseksi (1800g, 43cm). Heräsin aamulla lapsiveden lorinaan ja siitä sitten äkkilähtö sairaalaan, jossa vuorokauden yrittivät synnytystä estellä ja vauvan keuhkoja kortisonilla kypsytellä. Mulla oli ollut juuri edellisenä päivänä neuvola, eikä ikinä myöskään sairaalan tutkimuksissa selvinnyt, miksi synnytys käynnistyi. Jälkeen päin oon miettinyt, tiputteliko multa lapsivettä jo aiemmin. Multa tuli kyllä koko raskauden ajan tosi litkua valkovuotoa, joten en osannut olla huolissani. Eikä sairaalassakaan kyllä löydetty kohonneita tulehdusarvoja tms., jotka viittaisi tiputtelun aiheuttamaan tulehdukseen.
Saa nähdä, kuinka kauan tää kaveri jaksaa olla masussa! Toivoisin että päästäisiin vähintään viikoille 35+, 38 ois jo aivan mahtavaa!

Näistä vuotoasioista päästäänkin sitten mukavasti Jennyliin :D Kuulostaa ihan normaalilta, mulla on tullut tuollaista kuvailemaasi myös! Toisin kun edellisessä raskaudessa, niin nyt valkovuoto on ollut kuivaa ja limaisen sitkeää koko ajan..

Hampiainen, nuo ovat normaaleja repäisykipuja! Inhottavia, muttei syytä huoleen! Mulla on ollut niitä myös.

mamadread & 12+3 (UÄ 12+6)
 

Yhteistyössä