###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

Sukupuolesta mul on tunne että ois poika tulossa ja oli sit pakko kokeilla sitä "sormustestiäkin" ja sekin poikaa näytti =)

kertomisesta mieli tekis jo kertoa tuleville isovanhemmille..mutta jos tässä nyt parisen viikkoa vielä jaksais odotella, ainakin sen varhaisultran ohi. Oon ajatellu et rv 9 vois kertoilla.

Toi on kyl tylsää kun toiset suhtautuu noin nihkeesti iloisiin uutisiin tai sit vielä sanoo jotain todella idioottimaista. Itte kuitenki on ihan onnensa kukkuloilla ni sit lauotaan tommosia tyhmiä kommentteja.

saz mennessäni km raskaudessa varhaisultraan olin varma et lääkäri sanoo et "syke löytyy mut ei vastaa viikkoja..ja odotellaan et menee kesken" ja niihän siinä kävi et syke löyty mut alkio oli viikon liian pieni, kohdussa lisäks joku vuotava "läntti" ja keskenhän se meni 4 päivää myöhemmin. Jotenkin sitä vaan tiesi.

Yöllä töissä tajusin yhtäkkiä juodessani Marlin 10+vital mehua et siihen on lisätty A-vitamiinia ja hirvee paniikkihan siitä iski. Se on mun lempparia ja aina oon juonu sitä ni en sit missään vaiheessa oo tajunnu ettei ois kauheen hyväks. Jäi kyllä siinä vaiheessa mehu juomatta ku sen A-vita merkinnän huomasin. Onnistuin kyllä sit rauhottaan itteni sillä et, jossain vaiheessa on oikein suositeltu maksan syömistä raskauden aikana/ei oo tiedetty A-vitamiinin vaikutuksista ja kokolailla terveitä ihmisiä näyttäs suurin osa suomalaisista olevan.

Työyö suju muuten hyvin, alkuillasta ja aamuyöstä pahoinvointi oli pahimmillaan, kuitenki lievempää ku aikasempina päivinä. Mut maha oli niiiiin turvoksissa koko yön ja se teki tuskaseks olon..välillä tuntu et on vaikee hengittää.

fanttomi & noname 5+5
 
Valtavasti on tullu viestejä ja varsinkin kysymyksiä =), koitanpa siis muistella niitä. Veriseulaan menen. Itselläni on kehitysvammainen pikkuveli ja tiedän mitä on kasvattaa "ei normaalia" lasta. Tämä on 4. lapsemme ja ikäerot mahasukkiin 1v9kk, 5,9kk ja 8v2kk. Tyttöjä kaikki ja ny on kyl tyttö olo (ton 3 aiempaa kertaa ollu poikaolo ja tyttöjä tosiaanki tullu :LOL: ) Äitiyspakkausta tuksin otan. Olen sen esikoiselta ottanu ja hyvin on pärjätty. Pahoinvointia ei ole vielä ollu eikä muitakaan oireita, mutta toivon, että jotain ilmenis, ettei taas tarvi km:a pelätä. Neuvolaa en oo vielä varannu. Viime to, ku viikkoja oli 4+3, niin Hcg oli 928 ja ens vkon pe eli 6+4 naistenpolilla varhaisultra. Jos siellä pienoinen sydän jumpsuttaa, niin sitte heti soitan nla aikaa.

Jahas, ny äiskää huudellaan, mutta palaan asiaan ja oikein paljon voimia kaikille :flower:

niinuli ja ...5+3
 
"saz mennessäni km raskaudessa varhaisultraan olin varma et lääkäri sanoo et "syke löytyy mut ei vastaa viikkoja..ja odotellaan et menee kesken" ja niihän siinä kävi et syke löyty mut alkio oli viikon liian pieni, kohdussa lisäks joku vuotava "läntti" ja keskenhän se meni 4 päivää myöhemmin. Jotenkin sitä vaan tiesi. "

Apua, nyt mulle iskee paniikki.. Mulla ei vastannut viikkoja varhaisultrassa, mutta kuvittelin että kun syke löytyy niin se on merkki, että kaikki on hyvin!!
Mulla oli myöhäinen ovulaatio, joten voihan se johtua siitäkin, mutta miten muka tuolleen suoraan voi sanoa että menisi kesken jos ei vastaa viikkoja?? Eikö sitä mahdollisuutta sulla otettu huomioon?? siis että olis saanut alkunsa myöhemmin..
 
Teargas Mulla ei ollu mahollisuutta et ovis ois ollu myöhemmin, koska sain rtesteillä plussan niin aikasin, ettei mitenkään ois voinu ovis olla viikkoo myöhemmin. Ja tosiaan se "läntti" mikä siel kohdussa oli niin oli joko verihyytymä tai tuulimuna, ja lääkäri meinas et alkio jolla oli syke valuu pois ton toisen mukana. Ja mulla oli ollu n. viikon tiputteluvuotoa ennen ultrausta. Ja mulla hävis sillon kaikki oireet viikkoo ennen ultrausta. ELI rauhoitteleppa nyt ittes!! Uskon et kaikki menee hyvin sun kohalla =)
 
Huuh,koitan rauhotella itteeni täällä..:) Mä sain ovisplussan vasta kp20 tai kp21. Ja kierto ollut 32-33. Plussan sain 12pv ovulaation jälkeen.
Mitään vuotoo tms.ei oo ollut.. eli toivotaan että mun viikkoja vastaamattomuus johtuu ihan tuosta=) Eikä mitään muuta erityistä kohdussa näkynyt siis..
Mulla on tosi vähäoireinen ollut tää alkuraskaus, mut tosiaan niin oli esikoisestakin, niin en osaa pelätä oireettomuuden perusteella mitään.
 
Varhaisultrasta tullaan ja siellähän se pieni kovasti jo liikehteli, gyne sanoi että "aikamoinen jumppari" :heart: :heart: :heart: kuvan sain mukaan ja lapsen isälle soitin heti (ulkomailla töissä) että kaikki on hyvin ja viikkoja vastasi. nyt on niiiin hyvä mieli B)

Piianen&Mökönen 9+0
 
Onnea piianen!

Jeeee, mulla on maha kunnolla turvoksissa (tai sitten alitajuntaisesti pullistelen sitä=))
Nyt tuntuu väsymys kyllä hellittävän aika paljon, tiedä sitten onko se hyvä vai huono, vai johtuuko se siitä että menen nukkumaan nykyisin 3-4tuntia aikaisemmin kun yleensä=)
Huomenna soittaa lääkäri ja saan tietää pääsenkö aikas pian kunnalliselle varhaisultraan, jännittävää..
Nyt pitää mennä iltasadun lukuun ja taidampa itsekkin mennä nukahtamaan =)
 
sukupuolesta : kokoajan oon aatellu että poika tulee :) mutta tottakai tyttökin tervetullut! :)

äitiyspakkauksen aion ottaa, koska on nii ihana!

kertomisesta : omalle äidille on helppo kertoa, koska se on sanonukkin että haluais jo lapsenlapsia, mutta en ole vielä kertonut. Isälle käyn sanomassa uutisen hautuumaalla <3 Avomiehen vanhemmille kertominen pelottaa, koska he ovat uskovaisia ja eivät hyväsy sitä että ennen naimisiinmenoa tehdään lapsi. Varmaan menee välit huonoiksi. :/

Mies sanoi että nyt jo näkee että oon raskaana :O ite en oo kyllä hirveesti huomannu!
Väsyttää, tissit kipeenä ja turvonneet jumalattomasti! ei oikeastaan muita oireita..
 
mä oon tänään vähän miettinyt että en taida kuitenkaan mennä niihin sikiöseuloihin,kun ei ne ihan aukottomia ole,ja sit jos niissä jotain oiskin,niin sit sais sydän syrjällään niitä tuumia loppuraskauden.tieto lisää tuskaa :/ en käyny niissä esikostakaan,ja kun oon vielä muutenkin niin hermoheikko,että en ehkä halua tietää miten sit reagoisin jos niissä jotain häikkää oiskin..
meillä tietää jo suurin osa lähipiiristä,aikuisia ihmisiähän ne on ja varmaan sen sit ymmärtää jos kesken menee.esikosta oli sama juttu,heti alussa monelle sanottiin,ja ite oon sellanen hölösuu että en osaa näin isoa asiaa salata :LOL:
 
Teargas
mulla myös eilisessä ultrassa eivät viikot vastanneet. siis kun piti laskurin mukaan olla 7+4 niin olikin 6+5. lääkäri (joka oli synnytysten ja raskauksien erik.lääkäri) ei sanonut siitä mitään muuta kuin että "osuu seitsemännelle viikolle niinkuin pitääkin"
mutta normaaliahan tuollaiset heitot on. monella tutulla on heittänyt viikonkin laskettu aika ultrassa, mitä kuukautisista laskettuna.

Sukupuolesta
esikoisesta olin aivan varma että on poika aina siihen rv25 4D ultraan asti. ja tyttö tuli. Nyt ei ole kummempaa oloa siitä.

Tänään ekan kerran sellanen olo kaupassa ollessani että oksennan, aloin hiukan yskiä kun öklötti ja meinasi tulla ylös. onneksi ei sentään kaupassa.
Nyt elätän toiveita vuodon loppumisesta, meinaan viime vessareissulla ei tullut verta. synnärille soitin tänään ja siellä sanoivat että veriset vuodot eivät ole epätavallisia alkuraskuadessa. helpotti sekin:)
Nyt laittaa esikoinen unille

7+5
 
Rei
Täältä kirjoittelen kuulumisia pahoinvoinnin keskeltä! Ihan kamala olo. Kävin tänään ostamassa apteekista sellaisen rannekkeen, mutta en ole vielä testannut. Mun äiti tuli meille auttamaan esikoisen hoitamisessa, kun ei yksinkertaisesti tältä pahoinvoinnilta enää rahkeet riittäneet. Toivottavasti nyt alkais helpottamaan.

Joku kyseli vaunuista, eri merkeistä, en yksinkertaisesti enää jaksa kelata taaksepäin että kuka. Meillä on ollut vuoden käytössä Gessleinit. Olen todella tyytyväinen vaunujen työntökeveyteen, liikkuvuuteen ja muutettavuuteen (siis kääntöaisa, kantokassi, rattaiksi jne). Miinuspuolena kuomun löysyys, eli kuomu ei tahtonyt pysyä täysin pystyasennossa, vaan valahti aina. Tätä on muiden tuttujeni mukaan kyllä myös muissavaunuissa paljon vikana. Mies vaihtoi kuomuun kuitenkin eri mutterit ja jotain muita omia ratkaisuja, niin tilanne korjaantui.

Nyt lepäileen, huomenna pitäis jaksaa istua autossa useampi tunti.

Muistakaa lepäillä ja pitää huolta vatsastanne mammat :D
 
täällä aiotaan ainakin ottaa äitiyspakkaus.

Neuvolassa hb 131, ihan huippulukemat mulle, yleensä huitelee päällä 110, tai on ollu joskus 87.

No tänää tietää yksi ihminen enemmän. Nimittäis pomo :D Se kysyi suoraan, et ootanko? :) En kehannu/viittinny päin näköä valehdellakaan. Pomo tiesi kyllä keskenmenostakin....se sanoi, et sille tuli vaan sellanen tunne jo viime viikolla, et oon raskaana, vaikka en ole sanallakaan viitannu siihen suuntaan. Kuulemma hehkun :LOL:
 
Uusi joulutontun odottaja ilmoittautuu :wave:

Kai sitä tänne uskaltaa jo tulla. Kaks viikkoo sitten pärähti testiin vahvat kaksi viivaa ja sitä ollaan sitten tässä sulateltu :D pikkuisen puun takaa plussa tuli ku olin ihan varma, ettei ollut ovista koko kierrossa, ilmeisesti sitten kuitenkin oli =)
Pikkaisen on pelko persiissä, että miten käy mutta katsellaan.

Orchid LA 24.12.2010 (synnäri jääköön vielä ) 4.
vai pitikös nämä yv:nä laittaa... täytyypi lukea ketjua tarkemmin :ashamed:
 
Avandia: Mulla siis ei paljonkaan matkaa KOKSiin, mut mietin silti, tajuuko sitä lähteä ajoissa... Kotkassa me siis asustellaan, matkaa tulee keskussairaalalle varmaanki reilut 10 km, eli käytännössä tästä ei aja kuin noin vartin. Talvisaikaan Kouvolastahan ajaa varmaan ainakin sen 45 min, joten kauemminhan sieltä KOKSille tulee.

Mulla vaan yks tuttu, joka ei vaan tajunnu lähteä ajoissa ja synnytti lopulta ambulanssissa... =) Ite tykkäisin kummiski olla sairaalassa... :D

Jääräpäälle: Ikävää, että äitisi suhtautuu noin hassusti ihanaan asiaan.

Mun kaaliin ei vaan jostain syystä mene se, miks toisten mielestä joku tietty lapsimäärä on jollekin toiselle ihmiselle tarpeeksi. Ja jos tarkkoja ollaan, niin jos Suomen väkiluvun halutaan pysyvän edes nykyisellä tasolla, täytyisi niiden, jotka lapsia tekevät, tehdä varmaankin ainakin se 3 lasta... Joka tapauksessa, eiköhän se ole jokaisen oma asia, kuinka monta lasta tekee... Itse olen ainakin iloinen, että mulla on kaksi sisarusta yhden sijaan. Ei varmaan olisi haitannut, vaikka meitä olisi ollut enemmänkin =)

Ja ikäerosta sen verran, että jos tämä raskaus menee hyvin, tulee esikoisen ja masuasukin välille 2v5kk ikäeroa.
 
pikkumenninkäinen netistä löytys paremmat ohjeet mut jotenki näin se menee: irrotat hiuksen päästäs ja pujotat kultasormusken siihen hiukseen et siit tulee sellanen lenkki ja sit roikotat siitä hiuksesta sitä sormusta vattan päällä ja jos se pyörii ympyrää niin on tyttö ja jos heijaa edestakasin ni sit ois poika. Löysin ite jotain kaksoskertomuksiaki mut en kyl tajunnu et miten sen voi siitä heilumisesta nähä.
 
Huomenta kaikille!

Huomaa kyllä heti, että on myöhempään töitä kun tulee vähän huonompi olo. Normaalisti heti herättyä tulee aikalailla syötyä ja lähdettyä töihin, mutta nyt sitten kun vetikin ekana kahvia ja vasta nyt nappasin tommosen probioottijuoman. Se vähän helpotti. Mulla varmaan tänään ainakin sitten on tärkeää, että ees jotain ottaa siinä puolen tunnin sisään.

Mimma oli aika kivasti tosta kertomisesta sanonut, että tosiaan onhan ne vastaanottajat tässä raskausuutisessa pääosin täysikäisiä aikuisia ihmisiä. Olis jotenkin kiva kertoa omille vanhemmille ja sisarruksille, äitienpäivä ois kuitenki niin kivasti tossa että ehkä sittenkin hellyn miehen ehdotuksille =) Kun tulishan se keskenmenoki sit mainittua kuitenki joskus. Kavereille aattelin kuitenki kertoa vähän myöhemmin, jostain syystä en oikein tiedä ovatko iloisia vai ei nii kai se siitä sitten johtuu. Ehkä täsäs eniten jännittää, että nuo uutiset menisi jonnekkin kauemmas ja tavallaan jos jotain ikävää tapahtuiskin niin sitten oudot ihmiset kyselis jne.

Tervetuloa uusille :flower:

Eilen tilasin netistä mamaliciouksen pari masutuubia valkosena ja mustana. Katon nyt, että miltä vaikuttavat. Mulla eilen illasta nimettäin turpos niin pahasti maha (ei ilmaa edes!!) että jos ois pitäny ruveta kiskomaan housuja jalkaan, niin oisin saanu varmaan laittaa sen mainitun pompulan siihen napin kohdalle :D Mulla auttaa muuten hyvin noihin turvotuksiin tuo mikrolämmitetty vehnätyyny, ihan vinkkinä jos on johonkin meno ja ei olis tarkotus ihan vielä kertoa muille asiasta/ei mahdu vaate päälle :saint: Samoin se sitä epämäärästä tunnetta ym lieventää.

Rei, kiva kuulla noista Gessleineistä juttua..onkohan sulla mikä malli? Oon ite miettiny jopa netistä tilaamista tai että tuttava laittaa pakettiin ulkomailta kun asuu (edullisempaa). Mutta pitää käydä kokeilemassa eka kaikki ja kysellä tarjouksia. Ja kun tässähän on sen verta pitkästi aikaa, että ehtii tosiaan tarjouksia tullakin.

Meinasin eilen vahingossa töissä möläyttää farmariautosta, kun hankitaan semmonen tässä ennen joulua :LOL: Onneks meillä on noita koiria, niin oisin voinu niistä ruveta sitten vetämään juttua, liekö ois menny läpi kun kuitenkin rouvasihminen olen B)

-metsis 5+3
 
äitiyspakkaus : on kyllä tänä vuonna niin ihana että taidan ottaa.

[/b]ikäero: esikoisen ja vauvan välillä tulee olemaan 2v4kk

suhtautumisesta: anoppi sanoi " vai niin" siinä sen kommenttii, ei edes onnitellu..mut sama suhtauminen oli esikoiseenkin ja kuiteskin oli ihan myyty kun Niklas syntyi. Oma äitini itki kun kerroin :heart:
 
Kiitos Fanttomi!

Meillä ikäeroa tulee 1v 7kk. Kerrottu ei olla vielä kellekään. Ens viikolla pääsen ultraan, sen jälkeen aion kertoa äitille ja anopille. Muut jääköön vielä :) Huominen vähän jännittää, jos ystävien kanssa vappua vietellään... varasin alkoholitonta kuohuvaa, sehän paljastaa minut heti :)

Somustestin mukaan tyttöä odotellaan. Onkin kyllä jännästi tyttöolo, on huonompi vointi kun pojan odotuksessa. Viimeksi en tuota sormustestiä tehnyt, mutta vahva poikaolo oli koko ajan. Myös kaikki muut ennustivat poikaa, missään ultrassa me ei sitä kysytty.

pikkumenninkäinen ja Sintti 7+1
 
itse olen kertonu vain parille ystävälle..äidilleni en kerro vielä aikoihin.
varmasti repeää liitoksistaan :/

jotenkin sellainen poikaolo :)
aikanaan "tilasin" sähköpostiin lapsiennustuksen kun
odotin meidän neitiä..

(en ole ottanut selvää kummankaan lapsen sukupuolista)

sieltä luvattiin tyttöä syntyväksi 21.8.2006 (neiti syntyi 29.8.2006)
ja poikaa syntyväksi syksyllä -07 (poika sitten syntyi marraskuussa)
ja poikaa jouluksi -09..
(plus sitten vielä tyttöä kesäksi -11)

hassua että tytöstä päivät väärin,pojasta kuukaudet väärin ja tulevasta vauvasta vuosi väärin :D
 
Rintsikoista. Tänään pengoin hätääntyneenä pyykkikoria ja kaappeja, huomasin että mulle mahtuuki vaan yhdet rintsikat enää :ashamed: On tullut vähän yllätyksenä tämä turpoaminen. Sitten haluaisin semmoset jotkut hyvännäköset (lue suht seksikkäät :saint: ) mutta kuitenki hyväntuntuiset.

Ootteko mitä hyviä merkkejä löytäneet? Mietin, että jos kokeilis ihan netistä tilata joitakin (katsoo vaan ne palautusoikeudet) kun en kauppaankaan nyt ehdi etsimään mitään. Jostain syystä nimettäin en ole viime aikoina löytänyt ollenkaan hyviä rintsikoita, aina painaa jostain. Ainakin Bravadoa oli kovasti kehuttu. Eikös nyt aika edullisesti saa myös ihan puntamarkkinoilta noita?

Mulle jotenkin vähän tuli yllätyksenä tämä, voihan olla että tuo turvotus on vaan väliaikaista mutta ei se nyt auta tähän tilanteeseen :D Tuli niin yllätyksenä, että pitää ihan toistella itselleenkin B)

-metsis 5+3 eli neuvolan 5+4 meen jatkossa

Muok. soitin neuvola-ajan, niin meen heidän laskurin mukaan 5+4 (jos oikeen muistan). Ja nuo bravadothan ym hotmilkit on noita imetysrintsikoita, mutta mietin että onko ne jotenkin parempia..siis onko äidit sen verta kovia valittamaan että näistä tehdään parempia :D Kaupasta vaikea löytää hyväntuntusia.
 
Täälläkin olisi yksi joulutontun odottaja :wave:

Eli minnihiiri68, LA 22.12.2010, synnäri PS ja 2. lapsi tulossa

Nyt on siis menossa rv 6+1, varhaisultra on viikon kuluttua. Paha olo vaivaa päivittäin, posliinia ei vielä ole onneksi tarvinnut halailla :LOL:

Yritän jossain vaiheessa lueskella pinoa tarkemmin läpi, jotta pääsen kärryille mistä täällä on keskusteltu.
 
Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultra kuulumisista :flower:
Mulla huomena klo.11 ultra :)

menin hölmö siivoamaan poikien huonetta ja selkähän ei siitä tykännyt :headwall: mahalleen on paras maata että ei satu selkään, mutta tämä ei tunnu taas kivalta mahassa kun on tuota turvotusta... hieno homma :kieh:
ja yövuoro odottaa, kaippa sitä tarvis yrittää vähän nukkua.
 
Aion ottaa äitiyspakkauksen, näytti kivalta kuvien perusteella, ja meillehän on eka tulossa, joten ennestään ei oo mitään.
Tekis mieli kovasti jo kertoa, mutta yritän malttaa... Kyseessä on eka lapsenlapsi kaikille osapuolille, ja aavistan, että hirvee hössötys ja touhotus alkaisi saman tien. Töissä ollaan tekemässä just uutta sopparia, joten täällä parempi olla ihan hissukseen, jahka on nimet paperissa!
Eka neuvola meni kivasti, pitkät tovit siinä juteltiin. Uusi laskettu aika on 9.12. Seulontoihin mennään, tai ainakin toistaiseksi tuntuu vielä siltä. Parin viikon päästä on labra verikoetta varten.
Oireista. Väsymystä on, mutta pahoinvointi on mennyt ohi. Tai siis hieman on hontelo olo aamuisin, mutta ykäilly en oo enää vähään aikaan.
Varhaisultraan en oo aatellu mennä, vaan malttaa sinne kunnalliseen. Vaikka aika tuntuukin kauheen pitkältä!!!
 

Yhteistyössä