###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

fanttomi Mä kanssa litkinyt tuota Marli 10+ mehua, enkä ole yhtään ajatellutkaan sitä A-vitamiinia, heti kaadoin loput viemäriin :D

seulonnasta Aion mennää veriseulaan, olen jo esikoisesta ollut ja silloin myös lapsivesipunktio ja tuloksena terve tyttö :heart:

niinuli75 Olen samanikäinen ja minulla myös kolme tyttöä ja taas tyttöolo
:heart:

Ja tervetuloa minunkin puolestani uusille :flower: ja kiva lukea ultrakuulumisia, vaikka itsellä sinne vielä rutkasti aikaa, kun olen näitä "pahnanpohjimmaisia" :LOL:

Viulu 5+0 Poksista Poks!!
 
mulla oli eilen se eka neuvola =) tuli oikein hyvä mieli siitä kun mulla kävi niin hyvä tuurikin, eli siis neuvolatäti on tuttu ja minähän heti ensin sanoin että vooooidaaanko yrittää kuunnella sydän äänet. sanoi kyllä että ei välttämättä kuulu vielä mutta kokeillaan, siinä sitten kokeiltiin ja vain kerran ehkä sekunnin ajan kuului jotain muuta kun omaani sydäntä =) kun niitä sitten ei löytynyt niin neuvolatäti innostui uudesta ultra laitteesta jota ei siis sisäkautta osaa käyttää että opetellaanko... minä innostuin että tottakai :D sieltähän se pikkuinen löytyi ja sydän niin nätisti sykki :heart: säikähdin pikkasen kun sikiön edessä oli rengas!! aivan symmetrinen kirkas rengas, aivankuin sormus.neuvolatäti ei osannu sanoa että mikä se on soitettiin yhdelle ultraajalle ja ruskuaispussihan se oli =) sitten otettiinkin paino yms muut mun tiedot ylös.. ja sitten kävi niin kiva tuuri että se ultraaja sanoi että jos me otettas kuva siitä niin ne voisi huomenna palaverissä ihmetellä sitä, eli sain neuvolan lopussa toisenkin ultran :heart: sain myös itse kuvan pienestä :heart:

mukavasti tuli muuten kaikkea vauva papereita ja myös dvd tuolle isälle =) eilen sitä sitten katseltiin yhdessä =)

tänään on välillä meinannu oksennus lentää :$ ja olen joutunu tuon pompula farkkuihin jutun ottaa jo käyttöön :D kaks äitiyspaitaakin ostettiin tänään :D :D
 
Rei
Metsätähtönen, Meidän gessleinit on Swing-malliset. Ne on superhyvät lenkillä kaikenlaisessa maastossa. VAunuissa on nahkaremmit alhaalla, jotka joustaa kaikessa liikkeessä ja sivuttain. Esim ahtaaseen hissiin mennässä voi vaunuja kevyesti ja helposti kallistaa sivulle ilman että tarvii renkaita nostella ilmaan. Osasinkohan selittää... Kannattaa huomioida takuuasiat jos tilaa ulkomailta. Esim. jos vaunut hajoo ja joutuu lähettämään takuukorjaukseen tai tilaamaan osia, niin kannattaa selvittää kuka maksaa kustannukset. Ja suomessahan liikkeistä (ainakin "meidän" liikkeestä") saa tilalle toiset vaunut siksiaikaa kun omat vaunut on korjauksessa tai käyttökelvottomat.

Ja kaikki pahoinvoivat käykää ostamassa itsellenne apteekista pahoinvointirannekkeet!!! Maksaa alle 20 e ja toimii ainakin täällä!!! Kokeilin aamulla laittaa ja olo on ollut ihan erilainen! Kävin hetki sitten suihkussa ja otin siksi aikaa rannekkeet pois ja hetken viiveellä tuli kuvotuksen tunne ja tunne että tulisi oksennus. Laitoin pikaisesti takaisin ja kohta helpotti. En tiedä onko rannekkeilla oikeasti vaikutus vai onko vaikutus vaan mun pään mielikuvaa, mutta toimii jokatapauksessa! :) Ei nyt tietenkään kaikkea vie pois, mutta helpottaa minua ainakin kovasti.

Täällä kans vatsa niin turvoksissa että mulla näyttää olevan jo kunnon mammamaha! Ei toivoakaan mahtumisesta vanhoihin farkkuihin.
 
Sainpas vinkkejä selkäkipuihin.. isoveljen avokki on kaikenmaaliman luontaishoitoihin kouluttautunut ja häneltä neuvoja kyselin.

Jäin sit kiinni tänään töissä..ei tätä mahan pömpötystä voi enään peitellä mitenkään :whistle: no, haitanneeko tuo mitään..
Huomena aamulla uä, jos sais selvyyden näihin viikkoihin. Nyt vissiin jotain 6+4-7+1 välillä..
Takasin töitä tekemään :wave:
 
Kävin varhaisultrassa eilen, kun huolestuin edellispäivänä niukasta ruskeasta vuodosta. Pelästyin erityisesti kohdunulkoisen raskauden mahdollisuutta.

Oikeassa kohdassa pieni kuitenkin oli ja sydänkin sykki, mutta koko ei vastannut viikkoja.. Eilen olin jo helpottunut, mutta nyt tuli huoli takasin, että mahtaako olla merkki jostain ikävästä. :| Luulin että viikkoja olis ollu takana eilen 9+0 mut ultran mukaan olikin 7+4. :/ Tosin tein raskaustestin vasta aika myöhään, joten eiköhän se myöhäisempi hedelmöittyminenkin ole mahdollista.

Lääkäri ei oikein asiaan sanonut juuta eikä jaata, varmisti kyllä vielä, että en siis tehnyt testiä heti, kun olin siitä jo hänelle maininnut ja onnittelikin lopussa.

Ilmeisesti ultra ei kuitenkaan valehtele, ja oikea ikä asukille on nyt sitten tänään 7+5?

On kyllä semmonen olo, että pääsispä tästä alkuvaiheesta jo eteenpäin, jos tulis vähän varmempi olo sitten.. Vaikka eiköhän tämä epävarmuus aina silloin tällöin iske jatkossakin..
 
Hei kaikille,

Tämähän on vilkas pino, tekstiä on tullut hurjasti parissa päivässä. Täällä kerrottiin mun vanhemmille tulevasta pienokaisesta, kovasti olivat innoissaan, mutta ymmärtivät tottakai että varovaisesti vasta saa olla onnellinen. Sisaruksille kerrotaan sit ekan ultran jälkeen, jos hyvältä näyttää. Varhaisultra saatiin meitin lapsettomuus lääkäriltä (YTHS:ltä, koska olen opiskelija) joka on 14.5, eli rv 7+2, menispä aika nopeasti tuohon. Eka neuvola on sitten 18.5.

Sukupuoli asiaan, niin eilen tuli sellainen olo että se on poika :)

Täällä monet puhuu masutuubista, olen ihan pihalla, mikähän se mahtaa olla?

Kanelinkukka Sun eka ultra kuullosti ihalta kokemukselta :)

Hampiainen Toivottasti kyseessä on vain myöhäinen ovulaation, sehän kuitenkin on niin yleistä, vaikka säännöllistä kiertoa yleensä olisikin. Tsemppiä, kyllä kaikki menee hyvin, kun pienen sydänkin sykki :heart:

ON
Toissa yönä mulle tuli hirveen paha olo, enkä saanu nukuttua. Pahaolo jatku koko eilisen päivän (ei oksentelua) ja kuumekin nousi yli 38, enkä päässy oikein vuoteestä ylös ku huippas niin paljon. Siinähän tuo eilinen meni sit nukkuessa, tänään onneks taas ihan normaali olo, ei kuumetta eikä enää heíkota.

Oikein ihanaa vappua naiset! Voikaa hyvin :flower:

Terveisin Helinä ja 5+2
 
Skydust :hug: Tosi ikävä kuulla :|

Pahoinvoinnista: Tää on tosi mielenkiintoista kun aamulla herätessä ei ole YHTÄÄN paha olo. Se tulee sit aamupalan jälkeen ja on loppupäivän sellainen etova olo jos pitäis syödä. Muuten ei ole paha olo ja vähän huolettaakin kun aluksi oli tosi kovaakin pahoinvointia. Esikoisen odotuksesta on jo aikaa niin en muista miten siinä meni (paitsi että oli TODELLA paha olo 1,5 kk). Voiko aluksi olla rankempaa ja sitten helpottua nopeasti?
 
heti ekana Skydust ja kaikille muille jotka tippuneet joukostamme..suuri hali ja voimia teille raskaan ajan aikana! :hug: :heart:

Heips! Olen 24 vuotias äiti pohjosesta, minulla on 4 poikaa, joista yksi enkeli-poika! :heart:
Nyt ilmoitan itseni tänne palstalle :) eli laskettu aika olisi minun laskelmieni mukaan 9.12 ja viikkoja olisi nyt 8+1.. synnytyssairaala OYS

pahaolo on koko ajan melkien..aikasemmissa raskauksissa ei ole ollut läheskään näin pahaaoloa ja nukkumaan pitäis päästä illasta mahdollissimman aikasin! :x mutta toisaalta oon jo odottanu tätä raskautta niin miksipä nyt valittaa ;)

en nyt joutanut vielä hirveästi lukemaan mutta palaan asiaan mahdollisimman pian..dallaspullat odottaa uunissa :p

SaBiNe ja masuasukki 8+1 :heart:
 
Hauskaa Vappua kaikille!! :flower: :heart:

Ensinnäkin Skydust, oikein pahoillani olen puolestasi :hug:

Tervetuloa SaBiNe :flower:

Nallekarkki, mulla taas on niin että jos en aamulla tunnin sisään syö, niin tulee paha olo. Normaalisti saatan olla syömättä johonkin kolmeenkin mut nyt ei enää voi B)

Helinä, masutuubi on siis vaan semmonen vähän kuin tuubitoppi. Eli sillä voi jatkaa vähän paidanhelmaa ja peittää esimerkiksi housusta se vetskarikohta, jos ei ihan kiinni mene tai siinä on joku flexibeltin tyylinen lisäosa/pompula pitämässä nappia kii :D Alussa sitä voi vähän rypyttää tai vaikka taitaa kaksinkerroin, jos kovin pitkä on. Sitten myöhemminhän voi ostaa semmosia (tai tehdä) napakampia, että tukevat vatsaa ja sit se voikin kokopituudelta olla siinä...samalla taas pidentää sitä paitaa ettei vatsa vilku.

Rei, kuulostaisivat ihan hyvältä..oon miettinyt niitä futureja tai f6 ja mitä kaikkea siinä onkin. Mutta pitää miettiä sitten. Nuo takuut tosiaan pitää selvittää, mutta yleensä niissä on niin että se lähin liike joutuu korjaamaan ne vaunut jos jotain häikkää on jälleenmyyjänä. Tosin joku oli saanut aika paljon tapella tämän asian kanssa, netistä lukien siis :D

On kyllä harmaa vappuaatto ja varmaan vappupäiväkin. Ite oon koko vkln aamuvuoroissa, mutta tarkotuksena ois tänään tehdä munkkeja ja nauttia perinteisistä nakeista sekä perunasalaatista. Huomiselle ois sitten kunnon sapuskaa..tänään sipsejä ja muita herkkuja B) Kerrankos sitä vappuna saa revetä :D

Musta tuntuu kans vähän hassulta, että kun odotan kuitenki esikoista ja oon vasta 5+5 (jos oikeen muistan sen neuvolahomman nyt)..niin silti muka oon niin kaameen turvonnu tosta vatsasta. Painoa ei kyllä ole lisää tullut, itseasiassa vieläkin on sen oksutaudin jäljiltä vähemmän kuin alussa. Joten selkeesti tuo on turvotusta. Ja ei ollu vielä mun masutuubit tulleet postissa, mutta onneks meillä töissä käytetään noita suojavaatteita eikä omia :D Ainakin tuo tissiongelma helpotti, kun kävin eilen vielä ostamassa parit kunnon triumphit niin nyt ei edes muista koko päivänä rintsikoita..eli taitavat olla hyvät =) Sai kyllä siirtyä jo kupin isompaan, että taidan olla kokovartaloturvotuksessa sitten!

Mukavaa iltaa kaikille! Mulla on ainakin mukavaa herkuttelua tiedossa ja miehen kainalossa nyhväämistä :heart:

-metsis 5+5
 
Skydust:lle haleja.. sniif..

Tuntuu hölmöltä nyt "tuulettaa" omaa iloaan toisten surujen keskellä.
Mutta mutta. kävin tänään siellä ultrassa.
Siellä se oli oikeassa paikassa ja syke löytyi! Menkoista lasketaan 7+1, ja tää pähkinä vastaa viikkoja 6+5. Mä nyt todella todella tyhmänä kysyn, että kummalla mä etenen?

Tosta
masutuubista mäki oon kyselevä.

Elzi ja 9mm kokoinen pähkinä
 
Pahoittelut skydustille :hug:

Ihme viiltävää/vihlovaa kipua ollut eilen ja tänään..nyt vaan vas. munasarjan kohalla. Kasvukivuiks nyt kuitenki aattelen noi, kun mitää vuotoja ei oo..mut kyl tietty vähän huolissaan. Viikonlopun yli ku pääsee ni sit maanantaina on varhaisultra. Onneks on vklopuks niin paljon tekemistä et aika menee hujauksessa.

Iloista vappua kaikille :flower:

MUOK. Täälki huomattavaa turvotusta masun alueella. Välillä näyttäs et on huomattavasti pidemmällä kun oikeesti on =)

fanttomi & noname 6+0
 
Mukavaa vappua täältäkin päin kaikille!

ja Skydust jaksamisia :hug: :heart:


tuli ostettua reilulla kädellä suolaista ja makeaa,
olen vapun kotona lasten kanssa ja mies menee
ainakin nyt aatoksi toiselle paikkakunnalle kavereilleen
"juhlimaan" :)
 
skydust: olen todella pahoillani! :hug: :'(

Mulla on poikaolo, se tuli siellä ultrassa. Ja älytön pahoinvointi jatkuu ja turvotus, toisaalta hyvä, että jatkuu.. En muuten uskois tätä tilaa. Ollaan kerrottu läheisille ja kaikki on olleet onnellisia meidän puolesta! :heart: Musta ois kamalaa, jos joku läheinen ei "hyväksyis".. Jos nyt niin voi sanoa.

Kaikille hauskaa vappua!! =)

minime ja ihme 7+0 POKS! :heart:
 
Skydust Voi ei... :'( jaksamista sinulle.

Metsätähtönen Kiitos masutuubi selvennyksestä. Mulla oli kirjaimellisesti jotkut tuubi putket mielessä ja ihmettelin et whaat!? :) Tuo masutuubihan kuullostaa kätevälle, pitänee varmasti sellainen hankkia, jos ja kun tämäkin vatsa vielä joskus alkaa kasvaa.

Täällä vapunaatto vietetään ihan yksikseen, mies meni rientoihin kavereiden luo. Itse en tuon eilisen huonon voinnin takia uskaltanu lähteä mukaan. Huomenna sit vappupiknikille :)
 
Skydust :'( :hug: :hug: Paljon voimia!! :hug:

Elzi Neuvolassa ja yksityisellä lääkärillä sanottiin molemmissa,että siihen np-ultraan asti mennään menkoista lasketun LA:n mukaan.Siellä sit muuttuu jos muuttuu :)
Ja aika lääkäri/ultra kohtasesti tuntuu menevän noi miten alkio vastaa viikkoja,koska ekassa ultrassa mulla oli 7mm ja se vastas viikkoja 6+6 ja tokassa 11,5mm ja se vastas viikkoja 7+3/7+4 ja noi mitat oli ne mitä se kone anto suoraan siihen näytölle.

Pahoinvointi vaan jatkuu :x
 
Skydust paljon voimia :hug: :hug:

On. (kohta taas töihin lähtö edessä) Ultrassa käyty ja sielä se sydän sykki mallikkaasti :heart: nyt rv 6+4 ja la siis 20.12. tällä mennään.. sitten kysymys.. sielä näkyi toinenkin "kupla", mitä ultraaja epäili että on yrittänyt toinenkin alkio sielä alkaa kehittymään.. :whistle: kai se olis jo näkynyt jos sielä kaksi pikkuista elämäänsä aloittelisi?..vai voiko vielä tulla yllätys np- ultrassa?...

nyt vaihtamaan vaatteet ja eväitä tekemään
 
Skydustille pahoittelut :(

Täällä sinnitellään että saadaan salaisuus säilytettyä, kovasti tekisi mieli kertoa lähimmille ja vähän vähemmän lähimmillekkin=)

Vietettiin naapuruston kanssa leikkipuistossa lapsikekkerit ja nyt laitetaan pirpanat petiin ja mennään aikuisporukalla mölkyn pariin =) . Huomenna suuntana vapputori.

Mä en oikein tiiä miten mun viikot lasketaan..Vikat menkat alkoi 28.3, mutta mun kierto on 18-25pvä, keskimäärin ehkä 23. Eihän sitä silloin voi laskea normaalisti vai kuinka? Oon vähän pihalla mitkä viikot menossa, mutta tietääkseni 5+jotain =)
Maha turvottaa kamalasti ja vähän huono olo =)
 
Skydust; pahoittelut! :hug:
Tässä se taas nähtiin, ettei edes syke varhaisultrassa ole mikään tae raskauden jatkumisesta loppuun, vaikka niin haluaiskin uskoa..:/ Itsekin huolesta sekaisin, olen taas niin vähäoireinen, että koko ajan vaan mietin onko kaikki hyvin. (syke siis löytyi miullakin 7+2 mutta vastas n.6+4)
Mies yrittää lohduttaa, että niin oli ekastakin vain vähän oireita, mutta silti mietin..
 

Yhteistyössä