###Joulukuiset lumihiutaleet 2010###

Uskaltaisko liittyä joukkoon mukaan.. iltatähteä täällä odotellaan, edellinen "vauva" täyttää kohta 9v. Nyt plussasin 25.3. ja la 2.12. Ihana ja odotettu yllätys, toivottavasti kaikki menee vain hyvin :heart:

Piianen ja mökönen rv 5+0
 
Minäkin varovaisen toiveekkaana liittyisin mukaan. Olen tällä viikolla plussaillut pari testiä, joten suurena haaveena on, että perheeseemme syntyisi joulukuussa kolmas lapsi. Itse laskien laskettuaika olisi 7.12.2010 .Edelliset lapset ovat syntyneet -03 ja -05. Ikää itselläni on 32-vuotta.
 
Vähänkö olen pölöpää :headwall: . Tänään on ollut olo ettei edes niitä pienenpieniä r.oireita ollut ja sitten yhtäkkiä päätin keskellä kirkasta päivää tehdä r.testin...taas! Ensinnäkään en ollut pidätellyt sitä vaadittavaa 4 tuntia vaan vajaat puolet siitä ja juonutkin olin vettä reippaasti pari tuntia aikaisemmin. Ajattelin et jos nyt tulee oikein "musta" viiva niin sitten on kaikki ok ja toisaalta ajattelin noita lieventäviä asianhaaroja joita tuossa alussa luettelin et jos tuleekin hailumpi viiva niin se ei merkkaa mitään :D . No siihen tuli tosi selvä kunnon plussaviiva mutta...se oli ensinnäkin ihmeellisen leveä eli se väri levisi laajalle alueelle niin että se oli ainakin 1½ kertainen tavallisiin viivoihin verrattuna. Kontrolliviiva oli älyttömän vahvavärinen eli tämä levinnyt testiviiva (oli kuitenkin selkeärajainen) ei ollut ihan yhtä vahva kuin se kontrolliviiva. Sitten mulla on jemmassa niitä kuivuneita samanmerkkisiä testejä ja vertasin tätä nyt n. kolme päivää sitten tekemääni tikkkuun joka olio aamupisusta ja juuri sillätavalla tehty kuin kuulukin niin aavistuksen hailukammaksi jäi tämänpäiväinen viiva :attn: . Eli mitä tästä testailusta nyt kostuin???? en mitään päinvastoin. No, mulla on vielä yksi samanmerkkinen r.testi (sofi) kaapissa joten nyt täytyy sitten huomenaamulla tehdä vielä se :attn:

Tänään rv5+0
 
La onkin 6.12

Siitä viikkonäyttöisestä digitestistä, tein äsken sellasen ja kyllä se mulla näytti 2-3viikkoa, eli ihan oikein kun päiviä on kasassa 4+5.

Minkälaisia oireita teillä on jo tullut? Mulla on se sama väsymys mikä oli viimeksikin, ihan uutena juttuna on huimaus, huimaa vaikka makais sängyssä välillä...Ja on sellanen krapulainen olo, huimaa, vähä etoo, väsyttää. Tissit ei juurikaan ole kipeet.
 
Täällä ois yksi juuri plussannut ja järkyttynyt, joka haluaisi mukaan. Nettilaskurin mukaan la on 6.12 ja tulossa ois neljäs, paikkana L-PKS. Olen 33-vuotias ja mies on 37.
Mitään oireita ei ole ollut toistaiseksi, mutta kaitpa se väsymys sieltä taas tulee kiusaamaan.

Onnittelut kaikille plussanneille ja :hug: menetyksen kokeneille.

Nyt poistun mietiskelemään ja toipumaan ensijärkytyksestä :D
 
Onnea uusille järkyttyneille :) :heart:

jääräp, toi teidän muiden testailu tarttui silloin pari päivää sitten muhunki, vaikka en yleensä ole tällainen testailija :LOL: ja eihän se siitä testaamisesta miksikään muutu, pitäis vaan jaksaa odotella sinne v-ultraan. Huoh. Mutta tiedän, ettei oo helppoo. Ja en usko, että testit aina näyttää samalla tavalla. Kai niissäkin jotain heittoja on! Mulla ainakin kontrolliviivat ollu erilaisia. Joskus ne on selkeitä ja joskus hailakoita. Ei kai niistä voi mitenkään hirveästi päätellä. Huoli pois!

k&roo 5+5
 
Tervetuloa uusille :heart: ja onnea rutkasti :flower: !

Tesmis oireet ne just onkin mun päänvaivani kun niin haluisin mahdollisimman voimakkaat oireet jotta tietäis että kaikki on ok. Mulla kummittelee taustalla tuo viimeinen km jolloin vähäisetkin oireet loppui kuin seinään rv6+ ja nyt oonkin ihanhermona kun kuulostelen oireitani. Niitä on hyvion vähän taas kerran mut tänään on ollut suussa sellainen paha maku että vois sanoa jotain aavistuksenomaista kuvotusta mut esim. eilen ei ollenkaan ollut mut edellispäivänä tais vähän olla. Eli tuo vaihtelukin saa mut hermostuumaan . Rinnat eivät arat ollenkaan. Väsy olo on ja vähän sellainen hengästynyt välillä. Mahassa myös välilllä erinäisiä tuntemuuksia. Finnejä on tullut reippaasti naamaan mutta niitä tuli jo km:n jälkeen kun hormonitoiminta haki paikkaansa.

Tänään rv5+1
 
Täällä juuri kotiuduttu sairaalasta. Eilen aamuna lähdin oireiden perusteella antamaan päivystykseen virtsanäytettä, mutta sille reissulle jäin kun vatsakivut hyökkäsi päälle ihan puun takaa melkein sietämättömäksi :/ Vasemmasta munasarjasta löytyi 5,5cm kysta mikä on ilmeisesti vuotonut jo osaksi vatsaan ja tekee kipuja. Ultra näytti eilen vain paksun limakalvon kohdussa ja hcg oli yli 1700, mutta tämän päivän arvo oli hieman laskenut. Siitä ei sanottu mitään. Mutta eipä tuosta ole kovin vaikeaa päätellä!!!! Ens ke uudestaan hcg ja ultra.

Olo on kivulias ja vittuuntunut!!! Olisihan tämä ollut ihan liian täydellistä jos meille lapsi olisi ilman hoitoja siunaantunut.

Onnea uusille odottajille =)
 
jääräpää Noi on niin kuin mun ajatukset Tahtois mahdollisimman selkeät raskausoireet, ettei tarvis miettiä ja kuulostella et onko kaikki hyvin. Kieltämättä toi edellinen raskaus rassaa mieltä. Mulla siis keskeytynyt keskenmeno todettiin 11+3, mut kehitys oli loppunut jo 6+2. Ja jälkikäteen ajateltuna niihin aikoihin loppu oireetkin, paitsi väsymys loppu vasta tyhjennysvuodon jälkeen. Ja oli muutenkin lievät oireet. Tällästä lievää etovaa oloa en oo ennen tuntennu. Mahassa nippailee välillä, ei voi sanoa kivuksi, mutta jotain tuntemuksia löytyy, se kai normaalia?
 
Moi kaikille!
Ilmoittautuisin hyvin varovasti mukaan.
Ensimmäistä meillä odotellaan, viisi vuotta ollaan enemmän ja
vähemmän yritetty. Tämän vuoden alusta hain terot ja clomit avuks.
Nyt sitten toisella kierrolla tärppäs.
Ekan testin tein tiistai-aamuna, ku näin unta yöllä että tein positiivisen testin.
ja niinhän se sitten olikin :D kp 24/28-29
Sit eilen perjantaina tein uudestaan ja sekin oli positiivinen.
Pelkään kuitenkin että menkat alkaa, ku yks varhainen km takana :/
Mutta näillä näkymin kaikki hyvin ja la 10.12 :heart:
Olen 27v ja mieheni 30v.

Onnea kaikille meille :flower:
 
Minulla ei ollut esikoisesta oikein mitään oireita, siispä en osaa odotella niitä nytkään ja miettiä, onko kaikki hyvin, jos niitä ei ole.. Terve poika kuin syntyi oireettomuudesta huolimatta =) Tai no, väsytti kyllä ja hieman huonommin maistui jotkut ruoat, mutta siinäpäs ne.
Eli oireettomuudesta huolimatta voi olla täysin normaali raskaus. =)
 
Nanna :hug: toivotaan, että kysta-asia hoituu hyvin ja hcg arvot menee mittavirhemarginaaliin ja kaikki hyvin silti. Ei kai se ultra vielä välttämättä näyttäis mitään? Tsemppiä.

Tervetuloa uusille jännääjille :flower:

Mulla ainakin oireet vaihtelee silleen, että joinain päivinä on ihan normaali olo ja toisina hieman väsyneempi ja ehkä hitusen huonovointinen ja palelevainen. Olisi ihan huippua, jos kaikki olisi kumminkin hyvin ja tästä tulisi oireeton ja ihana raskaus :heart: Mulla on useampi kaveri, joilla raskaus ei ole tuntunut juuri miltään ja ovat voineet jatkaa kaikkia normaaleja arjen rutiineja urheiluineen ilman mitään ongelmia. Itse vaan makasin sohvan pohjalla...

MUOKS, kävin tänään ostelemassa mammavaatteita, en siis yhtään aikaisessa...mutta kaikki on sellaisia, joita voi käyttää muutenkin ja kun en ole saanut kiloja kuriin esikoisen jälkeen, niin on ollut vaatteet vähän vähissä ja nyt en uskalla laihduttaakaan kesää kohti, ettei siitä koidu mitään harmia mahdolliselle alkiolle.
 
Tervetuloa muillekin uusille!

Mulla tuo tiputteluvuoto vaan jatkuu, 6. päivä menossa. Huomenna teen taas raskaustestin. Jos on edelleen vaalea viiva, niin epäilen että keskenmeno tulossa. Jos on tummenneet viivat, niin enpä taida helpotusta saada siitäkään, tiputtelu kun on lisääntymään päin, nyt sitä tulee jo siteeseenkin, kun aiemmin vain pyyhittäessä. Kohdunulkoista pelkään. Pitänee ottaa pääsiäisen jälkeen yhteyttä neuvolaan ja kysyä neuvoa, kannattaisiko käydä ultrassa jossain tai verikokeissa tmv. Tämmöinen tiputteluvuoto vie hermot..
 
Teargas Niin voi olla täysin normaali raskaus tai sitten ei. Kuvittelin minäkin viime raskaudessa, et kaikki on hyvin, vaikka oireita vähän. Vaan eipäs sitten ollukkaan, 5 viikkoa kuvittelin raskauden etenevän normaalisti, vaikka kehitys oli jo loppunut. Ja voin sanoa, et se oli pahinta koko keskenmenossa, mitään viitteitä siitä ei ollut, kunnes np-ultrassa se todettiin. Joo ja tiedän, et jokainen raskaus on erilainen, mut minkäs teet kun mieli tekee tepposia :/

Nannalle ja Koralli73lle onnea, toivotaan että kaikki on hyvin!
 
Testi oli käytännöllisesti katsoen jo nega, ehkä jotain hailua näkyi vielä. Mut yöllä alkoi jo vuotaa kirkasta verta. Kyllä tämä on varhainen keskenmeno. Ei jaksanu tämä pieni lumihiutale sinnitellä. Parempaa onnea teille muille!

 
Hei vaan kaikille! Täällä eräs "yllätysplussan" saanut (niin paljon kuin plussan saaminen voi olla yllätys mikäli ei ole kokenut neitseellistä sikiämistä ;) ). LA 11.12. ja synnäri KOS. Kakkosta odotellaan... olo on kyllä niin epäuskoinen ja pelkään vaan että jotain käy :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Hei vaan kaikille! Täällä eräs "yllätysplussan" saanut (niin paljon kuin plussan saaminen voi olla yllätys mikäli ei ole kokenut neitseellistä sikiämistä ;) ). LA 11.12. ja synnäri KOS. Kakkosta odotellaan... olo on kyllä niin epäuskoinen ja pelkään vaan että jotain käy :|
Miten ihmeessä voi nyt jo näyttää raskaustesti plussaa...kun mä olen laskeskellut, että jos meillä on tärpänyt niin ois LA 12.12...eli siis yhden päivän ero vain...mitä mieltä muut on? :p
Voisko jo näyttää plussaa testi jos sen tekis nyt ja mitkä on luotettavimmat testi mitä saa kaupoista/apteekeista?Mulla menkat pitäs alkaa 8.4??

 
koralli73 :hug: Haluatko nimesi siihen menetyksen kokeneet ystävämme vai et??

Täällä jatkuu vaan tuo etominen aamusta iltaan ja vessassaki saa ravata aika tiuhaan..tässä pitäs jaksaa hoitaa tää muuttokin pois alta,miten sitä jaksaa..

Muuten siitä tulikin mieleen että pian mulla tulee nettikatko joksikin aikaa tuon muuton takia eli kuka on valmis ottamaan tuon listan päivityksen itelleen?? :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkutoive:
Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Hei vaan kaikille! Täällä eräs "yllätysplussan" saanut (niin paljon kuin plussan saaminen voi olla yllätys mikäli ei ole kokenut neitseellistä sikiämistä ;) ). LA 11.12. ja synnäri KOS. Kakkosta odotellaan... olo on kyllä niin epäuskoinen ja pelkään vaan että jotain käy :|
Miten ihmeessä voi nyt jo näyttää raskaustesti plussaa...kun mä olen laskeskellut, että jos meillä on tärpänyt niin ois LA 12.12...eli siis yhden päivän ero vain...mitä mieltä muut on? :p
Voisko jo näyttää plussaa testi jos sen tekis nyt ja mitkä on luotettavimmat testi mitä saa kaupoista/apteekeista?Mulla menkat pitäs alkaa 8.4??
Luinkin tuosta aiheesta lisää muualta

Milloin raskaustestin voi tehdä?

Raskaushormonin eli HCG:n tuottaminen elimistössä alkaa silloin kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohtuun. Tämä yleensä tapahtuu noin 6 päivää irroneen munasolun hedelmöittymisen jälkeen. Toisilla aikaa saattaa mennä kaueminkin. HCG:n taso kaksinkertaistuu noin 48 tunnin välein aina huippuunsa saakka, joka on 50-70 raskauspäivän kohdalla. Noin 10 päivän kohdalla hedelmöittymisestä eli pari päivää ennen kuukautisten odotettua alkamasajankohtaa HCG:n eritys voi alkaa kohota voimakkaasti ja raskaus jo tällöin saattaa näkyä raskaustestillä positiivisena tuloksena.

Tätä eon tiennytkään...oli aivan uusi juttu...olen luullut sen menevän niin että sitten kun menkat jääpi poies niin sitten testi näyttää vasta plussaa... :eek:

 

Yhteistyössä