Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

Onnea Hara!

Tänne ei v-i-e-l-ä-k-ä-ä-n mitään uutta. Öisin tulee kipeitä supistuksia, mutta ei nyt enää edes säännöllisesti. Neuvolassa tänään kaikki ok, ja arvelivat ettei nuo vielä synnytystä enteile. Käynnistävät jouluaattona jos ei siihen mennessä mitään tapahdu. Voi plääh.

Kävelylle tästä varmaan pitäisi, sillä kun saa edes supistuksia aikaiseksi ;)

donter 40+3
 
Jaksamista Donter ja Safiatou! :hug: Toivon todella, ettei oma raskaus mene yli, kun nyt jo tuskastuttaa ajoittain.

lumi-enkeli Mulle on myös tullut entistä valtavampi makeanhimo. Mies osti pari päivää sitten kaupasta karkkipussin ja kun aloin parin tunnin päästä kysellä sen perään... Se olikin jo syöty! Voitte vaan kuvitella, millasen kilarin sain. :D Kävinkin sit eilen yksin kaupassa ja vetelin suklaata kotimatkalla. :)

reissaamisesta Kyllä nyt ehkä 100 km päähän voi lähteä. Sieltähän ehtii tunnissa kotiin.. Ainakin melkein. Mutta ite en kyllä ehkä uskaltais meren toiselle puolen. :)

Tää hörppii vadelmanlehtiteetä ja toivoo, että se tehostais eilisen lemmenleikin tuotosta. Haaleaa verta tullut siitä asti. Todennäköisesti se on vaan ihan normaalia kohdunkaulan ärsytystä eikä liity synnytykseen vielä millään tavalla. Mutta saahan sitä toivoa. :)

Mandy ja pallero 37+4
 
Edelleen yhes koos ollaan..Käyn kyl joka päivä lukemassa tääl juttuja mut en aina jaksa kommentoida.

Paljon onnea uusille vauvautuneille!!! :heart:

Mitäköhän tästä omasta olosta kertois..Nyt on viikon ollu "menkat"..sattuu samalla lailla..välillä joutuu ottaan pari kertaa päivässä 1g Panadolia..Lähes joka päivä supistelee napakasti. Välit on aina jotain 3-10 min välissä ja kestää tunnin ja sit ne loppuu..yks ja sama väli pysyy koko tunnin ajan ja sit ne loppuu/välit pitenee..RAIVOSTUTTAVAA!!!!Lisäks oon nyt yli viikon jo valvonu joka yö klo 5-7 välisen ajan. Mikäköhän idea siinäki on????Kai tää vauvaki sit synnyttyään valvoo aina ton välin =)

Pinnaa ei oo jälellä juuri nimekskään ja ihme raivareita tulee. Väitän kyllä et se johtuu tasan tästä turhautuneisuudesta..ku muka jotain merkkejä lähenevästä synnytyksestä ollu jo pitkään ja silti mitään ei tapahdu..

Viime yönä kävin jälleen synnyttämässä..karvas pettymys oli se ku tajusin sen olleen vaan unta =(

fanttomi & 38+5..ja NIIIIIIIN kyllästynyt kaiken maailman kipuiluihin!!!
 
Onnea taas kaikille uusille lumihiutaleille ja kiitokset synnytystarinoista, niitä on aina niin kiva lukea ja odotella, että pääsisi itsekin tositoimiin. :)

Täällä ei tapahdu oikeastaan mitään synnytykseen viittaavaa. Kivuttomia vatsan kovettumisia tulee joka päivä, välillä 3 minuutinkin välein sohvalla löhötessä ja varsinkin kävellessä. Öisin puutuu lantio, joten kylkeä pitää kääntää jatkuvasti ja vauvakin herättelee möyrimisellään. Viime yönä heräsin kolme kertaa kipeisiin vihlaisuihin mahassa, ehkä masukki siellä vain sai suolet solmuun, kun oli muutenkin niin vilkkaalla päällä. Mitään lääkärineuvoloita ei ole enää tiedossa, joten kohdunsuun tilanne on täysi mysteeri :D Sentään neuvola on torstaina, niin pääsee näkemään muitakin ihmisiä, kuin tuota omaa ukkoa...

PinguPongu 38+0 Poksista poks :D
 
Onnea vauvautuneille eli Cisulle ja haralle!

Jennyli, tervetuloa vaan vauvapuolelle, pino löytyy tuolta lapsen saaminen -> lapsi kasvaa -> vauvat 0-12kk -> Joulukuiset 2010 suora linkki http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1885563-joulukuiset-2010-a/
Tervetuloa kaikki muutkin synnyttäneet keskustelemaan! Vähän hiljaista on listalla vielä, mutta ihan ymmärrettävää sekin, kun kaikilla on pienet vauvat kainalossa. Pikkuhiljaa hyvä tulee. :)

Me käytiin eilen pojan kanssa sairaalassa siellä bili- ja painokontrollissa ja hyvin meni. 170g oli tullut painoa viikonlopun aikana! :O ja biliarvotkin hienosti laskussa.
Tänään tajusin, että joulukorttejakin pitäis ehkä lähettää. Voi kökkö. No, nyt taitaa mies joutua korttiostoksille, saas nähdä millaisia kortteja se ostaapi... :)

mamadread ja ihme 1vko
 
Kättärillä kävin kääntymässä, kun yöllä supisteli neljä tuntia ihan kunnolla, mutta epärytmisesti, ja housut kastuu koko ajan. Ei se ollut lapsivettä, vaan raskausajan kolmas hiivatulehdus, voi kökkö! Kuulemma hiiva pitäisi hoitaa alta pois ennen synnytystä, ettei tule repeämiä limakalvon herkkyydestä johtuen. Siispä nyt ollaan jalat ristissä sohvalla, vaikka viikkoja on jo 40 + 4! Joulu osastolla odottaa, nyyh. En itseni takia sure, vaan lapsen joulujen. Pitää vaan ruveta juhlimaan nimipäiviä oikein isolla kaavalla...

Reissata
en kyllä uskaltaisi. En ole moneen viikkoon viitsinyt edes Hesassa käydä, vaikka sieltä olisi lyhyempi matka Kättärille kuin kotoa. Jännittää se, että supistelee ikävästi, mutta ei vielä tarpeeksi synnärille lähtemiseen, ja sitten on ihan pallo hukassa, menisikö kotiin vai sairaalaan vai mihin. Tai jos menisi lapsivedet, housut litimärkänä kaupungilla :p Enkä viitsi kantaa komeaa sairaalakassiakaan edestakaisin huvin vuoksi.
 
Jaahas, että sellanen vuorokaus oli sitte!
Mulla alko toissa yönä supistelemaan aika kipeesti 15 min välein ja sama jatku viel päivälläkin, tein niinku oli sanottu ja ootin ja kattelin tilannetta et jos rupee tulemaan useimmin... siinä sitte 8 aikaa eilen illalla supistusten väli alko olemaan ensin 10 min sitten 7 min ja soitin eka jorviin ja sitte lähettiinki miehen kans matkaan, oltiin jorvissa joskus 11 aikaa ja heittivät heti käyrille.
minä siinä yritin selittää niille siel et mulle oltais tekemässä sektio ja et mulla ei lapset yleensä taho pysyä siäsllä yli 38 viikon ja nyt ollaan menossa 37+4 et mitäs tehään??
Lekuri tuli sitte lopulta käymään ja sano et voi ei, tääl on nyt pikkasen täyttä ja heräämö on aivan täys et laitetaas sulle supistelujen esto pistos ja jäät sitte seurantaan et jos vaik ei tarttis leikellä kun ei tiietä mihkä sut majotetaan... No ei muut ku piikki pyllyyn ja oottamaan, mies läks kotiin ja min jäinki jorviin, no supistukset loppu ja käyrät näytti ihan hyvältä, oli muuten niin kummaa lääkettä mitä muhun pistivät et olin ku horkassa koko yön :D sänky tärisi ja kolisi, mut sainpa ainaski nukuttua heh...
Tänä aamuna ottivat viel käyrät ja kokeita kun sisätutkimuksessa ei ollu kipeistä suppareista huolimatta tapahtunu yhtään mitään ett eivät oikee osanneet sanoa et miten mulla oli oikeita supistuksia vaik mitään ei ollu tapahtunu, kanavaakin oli ultrassa 4cm ja ulkosuu raollaan ja sisä suu kii.. Mut niinkun jo lekureillekkin olin sanonu ettei mulla lapset synny supistuksilla et ei niist oo mitää hyötyä, mulla lähtee eka vedet ja sitte tipalla vauhditetaan synnytystä tai niinku kahen kohalla leikataan...
Mut nyt sitte kotona ja ihmettelen vaan et näillä viikoilla laittovat mulle piikun eivätkä leikanneet, ja mikähän ihme sen lääkkeen nimikin oikee oli??

lilijana 37+5
 
Onnea vauvautuneille :heart: kylläpä on nopeita synnytyksiä usealla ollut. Itekin vähän mietityttää kun ekan synnytys kesti +18h ja toka tuli jo vajaassa 5 tunnissa, että mitenköhän tämän synnytyksen kanssa käy...

Täälläkin supistaa joka ikinen ilta mutta ei kuitenkaan vaan mitään tapahdu, aina ne loppuu jossain vaiheessa. Jaksamisia meille kaikille viimisiin viikkoihin :)

Tänään oli neuvola ja eipä siellä mitään ihmeellistä... sf mitta oli tipahtanut 2cm edellisestä reilun viikon takasesta ja noilla edellisillä on samoin käynyt noin viikko ennen synnytystä, jotta jospa se sieltä tulis ennen joulua =)
Lauantaita vasten yöllä yritti tämä masukki ilmeisesti kääntää ittensä... maha nous 10 senttiä ylöspäin ja peppu rupes kääntymään ihan silminnähden vasemmalle. Lääkärin kehotuksesta (neuvola lääkäri mua vähän varotteli muutama viikko sitten) painoin kädellä vastaan ja muutamia kertoja vauva yritti kääntää vielä ittensä, mutta asettu sitten takasin. Lauantaina sitten ku heräsin niin maha oli valahtanut takasin =) Mulla on niin tilava kohtu, että sen takia lääkäri varotteli kääntymisyrityksestä varsinkin kun esikoinenkin on saman tehnyt rv38.

Tallinnaan oli joku menossa... varaudu siihen, ettet kuitenkaan pääse laivaan kun ne ei suosittele matkustamista loppuraskaudessa. Mun kaveri jäi maihin rv37 viime vuonna, eivät halunneet ottaa riskiä että synnytys alkaa matkalla. Ne kysyy mahakkailta neuvolakortin, ja muistaakseni kapteeni teki loppupeleissä päätöksen ettei kaveri päässy matkaan.
Ite en kyllä edes pystyis matkustamaan edes 50km, autossa istuminen on ihan hirveetä ku toinen majailee tuolla nivusten päällä :x

Kaikki olis valmiina ainoastaan se vauva puuttuu =) esikoinen kyselee välillä, että eihän se vauva tule samaan aikaan kun joulupukki... mitäs tuohon nyt vastaa ku ei tiedä :confused:

Orchid ja tonttu 38+4
 
lilijan oot varmaanki saanu Bricanyl-piikin. Se tekee sellasen horkan..tärinää/vapinaa ja sydämentykytyksiä. Mä sain sellasen 33+0 ja 33+1 ja pääki tärisi ku en saanu pidettyä päätä paikallaan :LOL: Sitä käytetään astman hoidossa mut sillä on myös lihaksia rentouttava vaikutus. Siks käytetään myös supistusten estoon.
 
Fanttomi, mulla tuo klo 5-7 on just bravuuriaika nukkua pöhnöttää!:D Muuten oon sit alottanu ihan ihme valvoskelut, saatan koko yön tämän tästä olla hereillä eikä mitään..sitten nukahdan viideltä ja kuulemma kuorsaan semmosta tahtia että jää moottorisahat toiseksi:ashamed: Onneks pääosin kuitenki oon nukkunu hyvin, niin ei ihan vielä ala tuntua.

Lilijan, johan on..toivotaan että Jorvissa ruuhkat väistyy että pääset sitten synnyttämään tai leikkaamaan...Onko sulle tehty siis kaks sektiota? Kun eikös ne sitten mielellään kolmannenkin tee sektiona, vai onko se jo vanhaa tapaa?

Onnea vauvautumisesta Cisu ja Hara!:heart:

Saparo, asustelen täällä Keski-Suomessa että meen tuohon ksks:n (mun pitää ihan hetki miettiä että mikäs se koko versio sille oli..varmaan joku keski-suomen keskussairaala). Kyllä mua se jännittää, ei sille mitään mahda. Mutta selkeesti ei ole semmosta pelkojännitystä enää niinkään, niinku aluksi oli. Vaan alkaa olemaan sitä positiivista jännitystä. Pikkasen mua inhottaa etukäteen se sektiohaava, kun mulla on matala kipukynnys ja sitten jotenkin mietin että saankohan vielä jotain migreenikohtauksia sitten sen haavakivun tähen. Että aion kyllä popsia siellä pillereitä, mitä lie eteen tuovatkaan:xmas: Toinen mitä oon miettiny, niin on yksinkertasesti se että miten ihmeessä jaksan olla siellä osastolla? Mulle tuottaa vähän ongelmia tuo ilman miestä nukkuminen, kun ollaan aina oltu niinku paita&peppu sekä sitten kun on vaikee nukkua outojen ihmisten seurassa (varsinkin jos joutuu sit pitempään olemaan tuon sektion tähen). Mutta pienet on murheet, onneksi. Toivottavasti pysyykin tämän tasosina=) Onneks nuo suunnitellut taidetaan joka paikassa tehdä aika aamusta, joten ei siinä ehi hirveesti jännittämään sitten ellei satu tulemaan päivystyksiä siihen eteen! Ai katos, ootki menossa itseasiassa samaan paikkaan mutta veikkaan että ehittekin jo kotiutua ennen ku minä sinne osastolle pääsen=)

Reissailua en hirveesti tohtis enää tehä, mutta mulla onkin noita verenpaineongelmia. Eri juttu varmaan ois, jos ei ois mitään..mut autossa istuminen ei kyllä ole mun juttu enää ollu pitkään aikaan. En suostunu enää marraskuun alun jälkeen lähtee mihinkään pitemmäs, kun se autossa istuminen oli yksinkertasesti niin tuskasta puuhaa. Mies meillä oli jo kauan sitte sitä mieltä, että nyt linnottautudaan vaan kotiin eikä mennä mihkää:saint: Oonki huomannu, että nyt meillä on sitte käyny vieraita yökylässäkin ihan jne..ihan mukavaa vaihtelua.

-metsis 38+5 jos oikein muistan
 
Lillikka
Moi mammat! Täällähän on pukannut jo kauheen monta vauvaa, viimeksi oli 15 ja nyt jo 26!!

Tänään on kokeiltu pöntöllä istumista vauva tissillä (pojat oli asioilla) ja yöllä palautettu muistiin, miten sitä joka paikkaan levinnyttä liejukakkaa nyt vaihdettiinkaan hämärässä valossa ja missä oli varalakanat ja pyjamat… =) mutta siis hyvin on arki lähtenyt käyntiin! Esikoinen on ottanut aika rauhallisesti vauvan vastaan ja haluaa mennä joka välissä sitä katsomaan ja jopa silittää nätisti, mutta muuten sillä on kyllä kestokohellus päällä.

Synnytyskertomusta sitten:
Mulla tuli limatulppaa keskiviikkoaamuna, mutta mitään oireita ei ollut ennen iltaseiskaa, jolloin alkoi tuntua pientä paineen tunnetta takapuolessa noin 20 minuutin välein. En ihan pitänyt kirjaa heti, mutta taisi nekin tihentyä aika nopeesti. Soitin Naistenklinikalle kahdeksalta ja ne käski odotella kipeitä suppareita ja niitä alkoi tulla kymmenen maissa. Mentiin miehen kanssa vähän vielä lepäämään, kun en mä osannut arvioida, miten pitkään tässä vielä tilanne kehittyy tollalailla hitaasti. Noniin sitten puoliltaöin totesin, että nyt mä oon riittävän kipee herättääkseni siskon hoitamaan esikoista ja se lupas hypätä heti taksiin. Sitten alkoikin aika rytinä. Supistukset tihentyi kauheeta kyytiä: klo 22 oli 8-10 min välein ja kaksi tuntia myöhemmin jo 3 eli vähänkös tuli paniikki, että kohta tässä synnytetään omaan autoon!!

Sairaalassa oltiin to-aamuna 1.45 ja ne totesi, että 8 cm auki eli heti saliin ja jaahas rouva haluaa vielä puudutustakin eli jostain revitiin joku ukkeli tuikkaamaan epiduraalia selkään ja se olikin tosiaan jostain turaajat ry:stä koko mies. Kauheen kauan paineli ja pisteli selkään ja mulla meni sähköiskuja jalassa ja sattuikin se vähän. Supparit oli jo aika kauheita ja tuli vedettyä ilokaasua urakalla, vaikka se ei kyllä ollut mikään nautinto olla pää pöhnässä. Klo 2.40 puhkaistiin kalvot ja 2.56 ponnistin pienen tomeran ja rääkyvän tytön ulos kolmessa minuutissa, koska sydänäänet vaimeni supistusten kohdalla aika matalalle. Ihmeteltiin miehen kanssa, että ai nyt hetikö tässä vaan ponnistetaan kerralla, eikä hitaasti hivutella niinku viime kerralla, mutta sydänäänet laittoi hommaan vähän vauhtia. Puudutus ei auttanut yhtään tohon ponnistusvaiheeseen, vaikka vei supistuskivut kyllä aika hyvin pois, eli nyt on sitten koettu sekin, miltä tuntuu, kun synnytys sattuu ihan oikeesti =) Ei ollut kivaa, mutta onneksi tosiaan selvisin noin nopeesti. Karjuin vaan satttuuuusattuuuuusattuu ja sitten se olikin jo ohi!

Kotiin me tultiin jo seuraavan päivän iltana. Nuo päästää aikaisintaan 36 tunnin päästä kotiin, jos kaikki on hyvin ja meillähän oli. Tikkejä sain kolme pientä ja peräpukamien kosto tuli entistä komeempana, mutta eiköhän niistäkin selvitä. Kyllä vaan tuli tirautettua pienet itkut jälkikäteen, että huh huh, miten täpärälle meni koko homma ja onneksi kuitenkin ehdittiin. Eli JOS tässä vielä meinaisi yhtä lasta lisää, niin jokohan mä NYT osaisin lähteä sairaalaan ajoissa ja lopettaa tollasen reipastelun :LOL:

Onnea ja jaksamista loppumetreille kaikille!!

Lillikka ja rinsessa 6 pvää
 
heips pitkästä aikaa! ja ihan ensimmäisenä hurjasti onnea kaikille vauvansa saaneille :heart: :heart: :heart:
meillä ei mitään uutta..tänään oli jälleen neuvola, siellä ei mitään uutta ollut..kaikki oli olosuhteisiin nähden hyvin...ens keskiviikkona on uus aika ja sillon saan lähetteen tayssiin yliaikaskontrolliin mutta se aika sinne saattaapi sitten tulla vasta viikolla 42 että hohhoijaa vaan.. oon ihan kypsä ja kiukkunen tähän odotukseen ja mieskin sen saa nahoissaan tuntea.. neuvolassa täti sano että ihme on jos tää vauva ennen joulua täältä syntyy :/ senhän mä juu just halusinkin kuulla... ensin kaveri meinaa syntyä jo hirmusen paljon etukäteen ja nyt kun ois jo lupa tulla niin eih.. äh! noh aikanaan..kaippa tää menee siihen samaan kun nuo aiemmatkin eli 41+5, näyttää ainakin paperilla hianolta :D mut jooh..eipä tässä ihmeempiä...sorgen omanapainen höpinä, ei pää toimi kommailuihin..nyt ipanoita unille viemään!
mipe & möhkylä 39+0 poooooookkksss!!
 
Metsis Kappas, sama sairaala siis meillä! :) Juu, mua jännittää kans se haavakipu.. Mulla leikattiin edellinenkin ja hyvin on muistissa se ensimmäinen kerta ku sängystä yrittää ylös nousta! Ja aijon myös käyttää koko tarjolla olevan kipulääkearsenaalin ihan huoletta! :) Myös se osastolla oleminen hieman ahdistaa. En kans osaa nukkua vieraassa paikassa ja varsinkaan jos on paljon ihmisiä samassa huoneessa... Viimeksi olin ite antibioottitipassa ja poika oli vastasyntyneiden osastolla niin ikään antibioottitipassa ja en siis saanut häntä viereen, niin kyllä se osastolla möllöttäminen oli TYLSÄÄ!!!! Huoneessa ei ollu edes telkkaria ja aika kului lähinnä ruokaa ja välipaloja odotellessa :D Toivottavasti kaikki menis tällä kertaa hyvin ja päästäisiin kotiin mahdollisimman pian!
Nyt on enempi semmonen malttamaton fiilis että pääsis nyt jo, mutta voi olla että torstai-iltana alkaa paniikkia pukata! Kyllä se sit helpottaa ku sinne sairaalaan asti pääsee ja alkaa jotain tapahtua :)

Sapis ja sintti 38+4
 
tulin vain kertomaan et meille syntyi ihana poikavauva 12.12 klo 5.04:heart: rv 38+3. painoa pienellä oli 2965g ja pituutta 48cm.synnytys oli nopea ja sujui ongelmitta,synnytystarinaa myöhemmin.tänään kotiuduttiin.
 
murunen Onnea pienestä pojasta! :heart: Vai nopea synnytys.. Ei enää yllätä yhtään. Tosi monella on ollut sähäkkiä toimenpiteitä. Ihme vipeltäjiä nää joulukuiset vauvat. :) :heart:

Hiphei84 Onnea myös sinulle poikavauvasta! :heart:

Lillikka Kiitokset synnytystarinasta! Sullakin nopea toimitus...Ihan alkaa itseä jännittää.

metsis ja Saparo Mä meen myös tuonne synnärille, mutta en sektioon - ainakaan suunnitellusti. Ja taidatte te molemmat ehtiä alta pois ennen kuin mä sinne rantaudun punnaamaan.

(.) Punainen tuhru loppui. Se oli siis vaan ihan harmitonta. Haluan kyllä silti saada sitä uudelleen aikaiseksi. :p

Mandy ja pallero 37+4
 
Viimeksi muokattu:
metsätähtönen: juu siis tehään sektio, mut en vaan noin niinku yleensä ymmärrä et miks näillä vikoilla viel tökkivät jotai piikkejä?? :rolleyes: kun kummiski oisivat voineet kattella mun aikasempia raskauksia ja niitten kestoa ja ottaa sen puukon kauniiseen käteen ja leikata :D

Onnea kaikille vauvautuneille, toivottavasti minäkin pääsen pian mukaan :)

lilijan 37+5
 
Paljon onnea hiphei84 ja murunen83 poikavauvoista :flower:

Täällä kans yks joka valvoo noin klo 5-7, uni vaan loppuu ihan sama milloin ois menny nukkumaan. Sama sitten nousta aamupalalle ja kohta mennä uudestaan sänkyyn ja unet jatkuu pari tuntia. Tuntuu, että nuo pienetkin supistukset mitä on ollu vähenee, ei mitään merkkejä siitä, että vauva haluis joskus tulla uloskin. Ennen on supistuksia saanu aikaan helposti siivoamisella mutta nytten ei sekään tunnu missään. Kärsivällisyyttä siis koetellaan kun kovasti toivois, että näkis pienen jo nytten. Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville!

jazz 38+3
 
Onnea Hiphei84 ja Murunen83!:heart: On kyllä reipasta lumisadetta tämä meidän joulukuu tosiaan:wave:

Kiitos Lillikka synnytystarinasta, siellähän on ollu melkosta vauhtia!:flower:

Jotenki on tosi hyvä fiilis nyt, ku tiiän että ens viikolla mahdollisesti pääsen jo tästä turvotuksesta eroon -ainakin osittain. Tulee nähtyä uniakin vauvasta, jännä kun se ei missään unessa ole oikeen kumpaakaan sukupuolta (me ei tiedetä vielä tuota). Tuli tässä mieleen, että saa tosiaan nähdä missähän vaiheessa pääsee vaunulenkeille kun tulee nuo tammikuun pakkasetkin sen parin viikon "sisäloman" lisäksi. Oon ite jotenki tommosia reippaita kävelylenkkejä jo vähän odotellu, tykkään kun se lumi narskuu kengän alla=)

Kaameet yöt kyllä on, että ei tule ikävä näitä öitä:saint: Oon koko yön valvonu (paitsi sen 5-7 nukuin taas vallan mainiosti). Mulla jotenki nuo vauvan jalat särkee lantiota ja alamahaa, ne taitaa tulla sen verran ylös että tuntuu ettei ne nyt vaan enää mahdu ja vaikea nukkua. Erityisesti tuntuu, että pitäs olla polvien välissä joku iso tyyny että ne toisen jalat ei rusikoidu siellä (ainakin sen verran kipeää käy jos yrittää nukkua ilman lisätyynyä). Mut sit ku on parit tyynyt, masun ja polvien kohdilla, niin se kääntyily ja kaikki on sitten oma operaationsa ja vielä selkä tulee kipeeksi. On vähän ristiriitaista, kun kyllä nukuttais mutta sitten kipunoi sen verran ettei saa unta. Nyt siis vielä ku vois nukkua ilman, että vauveli herättelee=) Noh, kai tää on tätä valmistautumista univelkaan.

Tuntuuko muista, että ihan pikku jutuista väsyy?

-metsis 38+6
 
Metsis: mä ainakin olen ja itken ihan pikkujutuistakin.. onko sul imetystyynyä? se on myös ihan hyvä unikaveri.. mä nukun tyynyvuoren kanssa ja sit ku joutuu yöllä pomppiin lasten takia ylhäällä + vessassa ni ihana asetella ne kaikki takaisin.

Mul on 2 tyynyä pään alla et sään päätyä vähän koholle, 2 peräkkäin jalkojen välissä + 1 mihin nojaan (on joko selän tai vatsan puolella). Mies taas illalla ihmetteli et kuin monta tyynyä mä oikein tartten ja et ei tarvi sit aamulla valitella et on niskat jumissa.
 
Käytiin tosiaan miehen kans eilen kaksin jouluostoksilla ja nyt on likipitäen kaikki joululahjat hankittuna. Ostin tontullekki sen talvi-muumimukin et jos vaik sattuu ennen joulua syntymään ni on pirpanalle sit paketti odottamassa :D

Pitää tästä alkaa valmistautuun kauppaan ja neuvolaan. Aattelin samalla ostaa pakkaseen sellasta evästä mistä mies ja lapset saa helposti ruokaa..

Anve ja nöpönenä änkyrä 39+1
 

Yhteistyössä