Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

Onnea taas kaikille vauvautuneille!

Mä oon niin hermostunut etten muista teidän muiden jutuista yhtään mitään! Täytyy sanoa, että tuolla FB:n puolella tulee lojuttua enemmän. Sinne nyt vaan loputkin!

Omaa napaa sen verran että viikonlopun jälkeen ei ole juuri supistellut, mutta tänään nyt aamusta on tullut niin selkeätä limatulppaa että yök sentään!

Jospa se lähtö olis mullakin kohta edessä. Apua!

Anabela 38+4
 
Voih, tulispa mullakin limatulppaa... Kyttäily on kyllä kovaa, mutta ei se taida sen ansioista irrota. :)

mimmi WAU mikä masu!

(.) Mulla ois tasan viikon päästä vasta neuvola. Toivon, että ei tarvis mennä sinne. Jos tää raskaus ois mun edellinen, niin vauva syntyis maanantaina. Kyllä on karvasta kalkkia sen jälkeen, jos ei tuu viimeistään samoilla päivillä. Tyhmää huijata itteensä tolleen, että kuvittelee lastensa syntyvän yhtä etuajassa. Mutta minkäs teet...

Mandy ja pallero 37+5
 
täällä kotiuduttu neuvolasta..
rv 39+1
paino +800g/vko
RR 121/61
pissa puhdas
SF 31 (viikko sitten 32)
:heart: 140
tarjonta rt
kohdunsuun tilanne oli sisäsuu ja ulkosuu auki 2cm, kohdunsuu erittäin pehmeä ja pituus n 2cm.. vauvan pää jo todella alhaalla :) (2 viikkoa sitten tilanne oli kohdunsuu kiinteä, ulkosuu auki 1cm pituus 3cm)
jospa tämä täältä pian syntyisi.. :)

mimmi84 sulla on kyllä komee massu :)

lumi-enkeli ja aarre 39+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin. Onhan mulle tullut oireita. Nimittäin pari päivää on nyt ajoittain iskenyt hermokipua jompaan kumpaan sisäreiteen. Välillä kyljelläänkin maatessa alempi jalka puutuu tai sitä alkaa pistelemään. Vauveli taitaa painaa johonkin hermoon. Onko muilla?
 
Heippatirallaa!!
Pistän tämän synnytyskertomuksen viel tännekkin puolelle :)
Tännehän on tullut lumipyry kun ei oo linjoilla ollut!!OIKEIN PALJON ONNEA nyyttinsä saaneille!!
ja kiitokset onnitteluista!

Mulla tosiaan kävi niin että viime keskiviikkona jäin sinne Jorviin makoilemaan,ja torstaina tapasin sitte lääkärin joka kyseli mun mielipidettä käynnistykseen,sanoin että käynnistelemään ei ryhdytä ja että haluan leikkauksen,lääkäri totes että ok ja sano että käydään suunnittelemaan että millon olis.puolen päivän maissa tuli sitten kyselemään että millon oon syöny että tänään tahi huomenna leikataan että turha enää kasassa pitää kun viikot hyvät että noin 6h pitää olla syömättä ja kielti laittamasta enää mitään suuhun.Tunnin päästä tosta tuli sitten uudestaan käymään mukanaan anestesilääkäri joka selitti koko ajan mitä leikkaukseen tulee ja sanoi että puudutuksia ei voi antaa(trombosyytit oli taas niin matalat) että nukutetaan,kysyin et koskas sitten leikataan niin sano että mahdollisimman pian,hetki lääkärien lähdettyä tuli kätilö valmistelemaan mut leikkaukseen(kylläpä muuten jännitti!!) ja lähdettiin kohti leikkaus salia,siel tehtiin sit loput valmistelut ja happimaskista parit hönkäsyt unilääkettä ja unta palloon.Illalla sitten heräilin heräämössä ja vauva tulikin miehen kans aika pian käymään.Sieltä jouduin sitten teholle tarkkailuun kouristusvaaran vuoksi ja siellä menikin sit lauantai iltaan asti,kävin myös lauantai iltana pyörähtää tarkkailuosaston kautta mut totesivat että oon jo hyvässä kunnossa osastolle.Pe nousin ekan kerran jalkeille ja kävin suihkussa.Vielä täällä kotona verenpainelääkitys ja pitää piikitellä veriulpan estolääkitystä,mutta kyllä tämä tästä =)

hara ja pikku-nyytti
 
Erittäin paljon onnea vauvautuneille!

hara: mulla on tainnu jäädä jotai välistä, miks jouduit jorviin makailee? Kattelin tossa et meil ois ollu sama laskettu aika 30.12? mä nimittäin kävin toissa päivänä jorvissa makoilee yön ja eivät suostuneet leikata vaik sektiolla pitäis syntyäkki...murrr... mäkin haluun :D

Mites mä pääsen FB:n puolelle? mulla on meinaa tainu jäädä paljo välistä heh...

lilijan 37+5
 
Onnea Murunen83 ja Hiphei 84 vauvoista!! Ja kiitos taas synnytyskertomuksen laittaneille!

Mimmillä on kyllä tosi hieno masu!! :)

Komppaan kyllä täysin Anvea tuossa imetystyynyn kanssa nukkumisessa; mä olin pitkään sitä mieltä, ettei siitä tyynystä varmaan ole mitään hyötyä, mutta ostin sitten kuitenkin sellaisen, jonkun ihan halpismallin vaan, ja sen kanssa on kyllä tosi hyvä nukkua. On tarpeeksi pitkä, niin saa toisen puolen jalkojen väliin ja toisen masun eteen tukemaan.

(.) Täällä on ihme väsypäivä tänään taas vaihteeksi. Nukuin tosi huoosti yöllä ja taas perinteiset klo 4-6 hereillä, eli oli pakko ottaa parin tunnin päikkärit. Nyt alkaa taas elämä voittaa, jospa sitä veis joulukortit vielä postilaatikkoon ja alkais sitten värkkää jotain ruokaa.

wendyduck ja 38+1
 
Onnea hipheille ja muruselle pienistä pojista!

Hui, enpä ollut ajatellut, että vauva voisi vielä näinkin myöhään kääntyä väärinpäin, niinkuin Orchidilla. Täällä aina kerran viikossa potkut siirtyykin alavatsalle, mutta heti seuraavana päivänä ovat taas "oikeilla" kohdillaan. Vieläköhän toukka tosiaan menee ympäri, vai onko se vain saanut voimaa hauiksiinsa :p

Arrgh, mikä yö takana :kieh: Heräilin tunnin välein vessaan, sormet särki kovan turvotuksen takia ja lonkat vihloi kolmesta eteenpäin. 5-7 tuli täälläkin valvottua. Mikäköhän ihme universaali valvomisaika tuokin on?

Mandy: Täällä myös yksi, joka jatkuvasti yrittää bongailla limatulppaa :whistle: - huonolla menestyksellä. Tosin nyt alkaa jo olla sellainen tilanne, että saisikin pysyä vatsassa vielä tuon pari viikkoa, että saataisiin remontti, miehen pakolliset jutut ja joulu kunnialla ohi.

Ja mulla on myöskin tuota hermokipua sisäreidessä, mitä kuvailit. Liittyy jotenkin vauvan liikkeisiin, eli ilmeisesti päällään puskee jotain hermoa, mikä tuntuu sitten tuolla sisäreidessä. Ja oikeastaan aika samoissa kohdissa vihlaisee kuin noi alimmat suonikohjut, joten taitaa olla sama syyllinen niillä. Tosi ikäviä noi hermotuikkaukset!

neitoperho & toukka 37+5
 
Täällä on syntynyt yksi lumihiutale lisää :)

Meille syntyi poika 11.12. raskausviikoilla 38+4. Pituutta oli 50 cm ja painoa 3150 g. Tämä synnytys ei ollut ihan nopea vaan supistusten alusta kesti 17 tuntia syntymään. Sitä ennen jo tultiin laitokselle tsekattavaksi kun synnytys alkoi lapsiveden menolla. Epiduraali auttoi jaksamaan, ennen sitä olin kyllä tosi kipeä. Siinä meidän kertomus lyhykäisesti...

Nyt voidaan hyvin ja opetellaan vauva-arkea. Poitsu on niin söpö että häntä voisi vain katsella koko päivän :heart:

Onnea muille vauvan saaneille ja tsemppiä odotuksen loppuaikaan teille, jotka vielä masua kasvattelette.

tuulenviri ja poju 4 vrk
 
Neuvolassa kaikki ok. Nyt sain vastauksen lapsivesikysymykseen, eli lapsivettä on, niukasti mut kuitenki tarvittava määrä löytyy :D RR oli normaali, mut painoa tullu viikossa + 800g. Vauva laskeutunu, ei kiinnittyny ja sain jonkulaisen painoarvionki, tosin th sanoi et ei luota omaan ultra arvioonsa (oli 3300g) sano et näppituntumalla tuntus pienemmältä, mut mä luulen et tuo vois aikahyvin pitää paikkaansa.
 
lilijan mulla oli häikkää noissa verenpaineissa ja pissassa aikaisemmin,ja olin seurannassa jorvissa(edellisen myrkytyksen ja kouristuksen vuoksi) ja ke menin ihan normaalille seuranta käynnille ja siellä todettiin raskausmyrkytys jotenka osastolle vaan,lisäksi toinen jalka oli todella turvoksissa ja kaikenlainen liikkuminen oli tuskaa.Ottivat vähän ennakkoon sitten tuon leikkauksen :)
 
hara: No ehkä mä en nyt sitte kummiskaa taho tota (siis raskausmyrkytystä) ehkäpä olen vaan tyytyväinen siihen piikkiin ja omaan olooni :)
Kumman muuten sait? oliko mones lapsonen? (anteeks jo etukäteen jos oot jo kirjottanu näistä, mut mul on hiukan laho pää :D) oli varmaa aika kurjaa kun et heti saanu pientä syliin ja lellutettavaks, saatika et jouduit noin kauan makoilee viel pedis... Nyt on kummiski kaikki hyvin?

lilijan 38+0 poks :D
 
Huomenta vaan kaikille!

Tuulenvirille onnea lumihiutaleesta!:heart:

Onpa Mimmillä muhkee masu, sulla on just ihan eri muotoinen kun mulla:)

Oon tässä nukkumisessakin ihan vastarannankiiski, kun minä nukun just sen 5-7 kun muut valvoo:xmas: Pitääpä kokeilla tota imetystyynyä sitten nukkumiseen, oon jotenki ajatellu sen "vauvatyynyksi" niin en oo oikeen hoksannu et sitä vois kokeilla. Ois tosiaan helpompi, jos pärjäis vaikka yhdellä lisätyynyllä vaan.

Kiitos Hara synnytystarinasta. Jos eksyt käymään, niin millasia nuo kouristukset tuossa raskausmyrkytyksessä on? Ihan mielenkiinnosta, kun oon ajatellu että onko ne semmosia kuin tyyliin epileptiset kohtaukset tms.

Aamu alko sitten taas huikeilla verenpaineilla, mulla on tänään iltapäivästä neuvola..pitää toivoa että ovat laskeneet ja pysyvät sitten nyt alhaalla. En jotenki enää jaksais rampata missään koko ajan, vaikka se helpottaa niin siihen menee niin paljon aikaa ja energiaa että tuntuu raskaalta jotenki.

Tuleekohan meille taas lumipyryinen viikonloppu, kattelin tuota listaa että monelta on jo eräpäivät menneet tovi sitten:flower:

-metsis 39+0 poks!
 
Tuulenvireelle onnittelut pienestä pojasta :heart:

Oli sitten ensimmäinen ilta ja yö ilman supistuksen supistusta, vauva kyllä melskas koko yön menemään vaikka aikasemmin on aina yöllä ollu ihan hissukseen. Toisetkin lapset huuteli pitkin yötä joten vähä uniseks on jäänyt viime yö |O Varmaan eiliset siivoilut ja ulkoilut sai tuon täysin supistuksettoman yön aikaseks, toisina päivinä oon vaan ollu ja huilinu niin on ollu joka ilta ja yö supistuksia... menee kyllä ihan päinvastoin taas tässäkin asiassa :confused:

Lueskelin tuossa esikosen odotuksen loppuajan päiväkirjaa ja vastaan tuli seuraavanlainen "synnytysjuoma". Pistetään jakoon :D
1,5 l vettä
2 puristettua sitruunan mehua
2-4 rkl hunajaa
2 rkl tuoretta inkivääriä
2 tl cayennepippuria
Aineet sekotetaan hyvin ja juodaan ensin puolet, jos ei vaikutusta 1vrk:n sisällä juodaan loput.

Ite oo tuota kokeillu allergioiden takia, joten tehoa en tiedä... varmaan perustuu tuo taika tuohon pippuriin kun tulisen ruuanhan uskotaan auttavan synnytyksen alkamiseen. Kokeilee ken tahtoo :D

Neitoperholle piti vielä sanoman, että kyllä sen melko varmasti huomaa jos näillä viikoilla ympäri menee sen verran vaatii kuitenkin tilaa tuo kiepsautus :whistle: :D

Mä annan uuden arvion koska tämä syntyy... ens tiistaina perustuen ihan sääennustukseen :) talven tähän asti kylmin päivä ennustettu ja tietenkin sillon ku auto ei käynnisty... :p

Orchid ja tonttu 38+6 :xmas:
 
Tuulenvirille onnittelut poikavauvasta :flower:

Neuvolassa käyty jo näin aamutuimaan ja kaikki ok. Th meinas, että vauva ois laskeutu, jospa se on hoksannu mistä päin sitä pois tullaan kun yleensä meinaa puskea jalkoineen läpi oikeasta kyljestä :) Painoa tullu yhteensä 13kg, RR 121/80. Odottelu jatkuu...

jazz 38+4
 
Toiset vaan saa vauvoja... Itse en osaa nyt olla iloinen toisten puolesta, mutta sen verran olen masokisti, että pitää täällä silti käydä kurkkimassa. Kyllä vauvojen kuvat ja niiden näkeminen neuvolassa hellyyttävät. Nyt vaan on niiiiin pitkä aika odottavalla.

Tunnevuoristorataa, huomenna on kasassa 41 viikkoa, nolla supistusta ja alapää kätilön mukaan yhtä kypsänä kuin yksitoista viikkoa sitten. En jaksa enää edes liikkeitä laskea, mökötän vaan vauvalle, kun ei hän suostu syntymään.

Eilen kehittelin taas pettämättömiä logiikoita, kun ei ole käsissä muuta kuin aikaa. Tiedän, että ei näissä jutuissa ole järjen hiventäkään, mutta saa sitä silti porata sohvan pohjalla:
a) meidän vauvasta tulee turpea ja ruma (koska syön liikaa karkkia)
b) meidän vauvasta tulee yli neli ja puolikiloinen (painoarviota ei ole koko raskausaikana tehty, sanotaan vaan että "hyvän kokoinen" ja "varmaan jo ainakin nelikiloinen")
c) jouluaattona mulla on 42 + 0 ja pyhän vuoksi ei tietenkään käynnistetä, vaan käsketään tulemaan maanantaina
d) vauva lihoo jouluruuista entisestään, mies syyttää joka suupalasta ja ei jaksa olla empaattinen, kun joudun sitten maanantaina yllättäen keisarille
e) vauva on niin iso jo, että suunnilleen kävelee kotiin sairaalasta
f) en ehdi olla lapselle tarpeeksi äiti, kun menen töihin jo elokuussa (Niin, tunnetustihan se äitinä olo loppuu, kun menee töihin... Ja tämä kotona olo on muutenkin niin tervanjuontia, että hyvä vaan, että töihin pääsee! Plus, onkohan loppuelämän projektia ajatellen oikeasti väliä sillä, että nyt on mennyt viisi viikkoa ilman äitiyden kokemista.)

Että tällaista tänne :p Meinaan piruuttani lähteä uimahalliin uimaan, kun ei se kohdunsuu vieläkään ole auki. Uin ihan kiusallani ainakin puoli kilometriä! No, saa nähdä, uhoanko vaan. Mur!
 
Neuvolakäynti täälläkin takana..paineet oli kohonnu ni sain mittarin viikoks kotiin. Paino tippunu -100g/vko =) Viimeks oliki +1400g/vko :LOL: Vaavilla kaikki ok. Nyt vaan ootellaan et koska kaveri tajuais tulla ulos =)

Mimmillä on kyllä komee masu =)

tuulenviri Paljon onnea pienestä prinssistä!! :heart:

fanttomi & 39+0 POKS POKS POKS!!!!!
 
Onnea vauvautuneille! Olispa mullakin jo...

MaikkusonPaikkuson: tsemppiä! Niin tuttuja fiiliksiä. Mutta voin lohduttaa sen verran, että mulle ainakin sanottiin että jouluaattona viimeistään käynnistetään (tai pessimistisesti ajattelen että yritetään käynnistää), eikä tuo joulu siihen kuulemma mitenkään vaikuta. Itse olen myös yrittänyt ajatella, että vauvan on hyvä olla mahassa kun ei kerran vielä pois halua, ja ehkä alku on sitten helpompi kun vauva on vanhempi ja kypsempi ulkomaailmaan? Oikeasti oon kyllä tosi kärsimätön, vaikka mun vauvaa onkin neuvolassa käsikopelolta arvioitu tiistaina alle kolme ja puolikiloiseksi.

En jaksa valvoa öisin supistusten kanssa, kun ei niistä näköjään seuraa mitään muuta kuin univelkaa! Jo kuusi yötä sitten ensimmäisen kerran valvottivat... Limatulpasta ei mitään havaintoa, vertakaan ei enää ole tullut, plääh.

donter 40+5
 
Onnea Tuulenviri! :flower:

Ihana tuo MaikussonPaikussonin lista :LOL: Mä tuun tasan kolme viikkoa perässä ja silti alkaa olla samanlaiset mietteet.

Tänään oli neuvola ja ei taaskaan mitään uutta :p Ei niin kertakaikkiaan mitään! Viime viikkoinen sf-mitan ja painonnousun pysähtyminen olivat ilmeisesti vain mittausvirheitä (eri mittaaja ja vaaka) ja edelleen nousevat molemmat. Paino yli kilon viikossa :ashamed: Toukka ei myöskään ollut edelleenkään täysin kiinnittynyt vaikka usein kuulemma kiinnittyvät juuri 38. viikolla. Epäili, että hyvä tovi vielä menee synnytykseen. Siis hyvästi jouluruoat ja siro lapsonen. Ja vettä on kuulemma niin paljon, että ympäripyörähtäminen on teoriassa mahdollista. Nyt oli tietysti taas oikein päin ja potkutkin tuntuu oikeassa paikassa. Joten kauhukuvia jättikokoisista perätilavauvoista pikasynnytyksellä tässä kehitellään!

Tänään ottaa päähän kaikki. Mies, suku, neuvola, asunto ja koko tyhmä raskaus :kieh: Olisi varmaan parasta vetäytyä jonnekin autiolle saarelle odottelemaan, kun muuten olen vain yksi kävelevä ilonpilaaja, joka haastaa riitaa kaikesta.

neitoperho & toukka 37+6
 
MaikkusonPaikkuson: : Täällä niin samat fiilikset. Vauva on varmaan jo jättiläinen kun se syntyy, kun ehdin tässä herkuttelemaan liian monta päivää ylimääräistä. Kävin eilen uudestaan akupunktiossa, mutta ei vielä ainakaan ole käynnistänyt mitään. Menkkajomotusta oli masussa aamuyöstä, mutta ei muuta. Olen niin kypsä ja väsynyt. Illalla pakotin puolikuolleen miehen halimaan ja paijaamaan hiuksia puoleksi tunniksi että saa "oksitosiinit" virtaamaan. Mikään ei huvita ja mitään ei jaksa. Kaikki sukulaiset ja tuttavat laittaa jatkuvasti viestejä fb:ssä ja tekstareita että joko joko, ihan kuin en heille kertoisi sitten kun vihdoin jotain tapahtuu.

Neuvolan mukaan yliaikaiskontrolliin voi soittaa aikoja 24.12 eli itsekin ajattelin että käynnistys tehdään sitten 27.12. Eli ei graavilohta eikä punaviinia vielä joulunakaan... Eikä vaavia kotiin jouluksi. Ahdistaa. Eipä täällä muuta. Huomenna neuvola.

Safiatou + bebe 40 + 3
 
No niin, tänään on la joten saa vissiin olla virallisesti k*rpiintynyt? Oman toukan painoarvio kun on siinä neljän kilon tuntumassa, niin ei kauheasti huvittaisi kasvatella sitä enempää. Ei siis muuten, mutta kun ne 56cm vaatteet ei sit mahdu ja niitä on tullu hankittua liikaa... :stick:

Neitoperho : ei olla kiinnittyneinä täälläkään, pää tuntuu enimmäkseen painavan vasempaan nivuseen. Toivottavasti kuitenkin löytää reitin ulos...

Tuli muuten mieleen noista myöhäisistä vauvan kääntyilyistä, että minä vastarannan kiiskenä olen vielä ulkokäännöksen jälkeenkin kääntynyt perätilaan - ja syntymäpäivänäni takaisin oikein päin! (Ja omat syntymämittani olivat kuitenkin 3710g ja 51cm) Että nähtävästi sekin onnistuu jos on yhtä notkea kuin meikä. :whistle:

Todella notkeaa on tämä liikkuminen, hyvä kun sohvalta jaksaa jääkaapille kävellä. Ja jos kengännauha on kaupassa auki, niin saa olla, ei pysty kumartumaan.

Mitään ässiä ei täällä harrasteta, omaa saunaa ei ole, esikoinen tykkää imuroida ja siihen kolmanteen ei riitä resurssit kun häpyluu on niin kipeä ettei paljon jaksa innostua. Mies on sitten outo eläin, olin tavatessamme hieman yli 50-kiloinen ja nyt sitä ei olevinaan haittaa vaikka elopaino on lähes tuplasti enemmän:confused:. Sitten se väittää olevansa peppumies, mutta silti sen silmät alkaa kiilua kun ilmestyn dd-kupin etumukseni kanssa käpälöinti-etäisyydelle. Ihme jätkä, sillä on joku läskifetissi.

Mindy 40 poks
 

Yhteistyössä