Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

Onnea Nipsu74 perheineen!:heart: Ja kiitos Kukka vielä synnytystarinasta! Tuskinpa olet ainoa, joka on eteiseen synnytellyt..olen ainakin useammankin tarinan kuullut. Onneksi tällä kertaa pääsit jonkinlaiseen sairaalaan asti:)

Meillä ois kiva viikonloppu tulossa, mennään syömään kun kerta vielä voidaan ja muuta mukavaa:) Pitää muuten muistaa ottaa mahasta vielä kuva, en ole yhtään muistellut kuin jostain keskiväliltä ottaa viimeksi. On sen verran muhkea tämäkin, että pitäähän se ikuistaa että voi sitten muistella:heart: Ja nimenomaan valokuvasta katottunahan se mahakin on sitten niin söpö ja muuta, nyt ku lähinnä se alkaa jo häiritä.

Täällä lumihiutaleita odotellessa..

-metsis 39+2
 
oikein paljon onnea Nipsulle vauvasta :flower::heart:

(.) täällä särkeny päätä aamusta asti ja hieman hönttiä oloa ilmassa..eilen taas bongattu hieman tulppaa, mutta ei edelleenkään yhtään supistuksia..kaippa se tulee sit kerrasta lähtö, kun supistukset alkaa...

kukka kiitos synnytystarinasta!

erittäin väsynyt lumi-enkeli ja yksiöönsä itsepäisesti jumittunut aarre 39+4 :heart:
 
Nipsulle onnea pikkuisesta :flower:

Meijän veikkaus toukan syntymästä olisi ollut eilinen, joten eipä tainnut mennä ihan oikein meilläkään. Taisi kuulla, kun alkuviikosta puhuttiin, ettei ehkä kuitenkaan tarvitsisi syntyä ennen remonttimiehiä tai muita tämän viikonlopun tärkeitä juttuja :LOL:

neitoperho & toukka 38+1
 
Täällä yksi vauvautunut ilmoittelee!

Maanantaiaamuna jäätiin yliaikaiskontrollissa sairaalaan käynnistykseen, yhdellä cytotecillä aloitettiin klo 12 mutta aika laimea lopputulos joten päätettiin palata asiaan aamulla. Sain jäädä osastolle yöksi ja hyvä niin, koska synnytys alkoi lopulta omilla supistuksilla klo 1. Synnytys eteni nopeasti ja kun klo 8 olin 4 cm auki, niin salissa klo 10 tilanne oli jo 8 cm - se siitä kipulääkityksestä sitten. Poika syntyi klo 11.11 parinkymmenen minuutin ponnistamisen jälkeen, pää tuli niin vauhdilla etten itsekään tajunnut mistä se parku kuuluu :D II asteen repeämä ja muutama tikki, eivät ole kyllä kauheasti vaikeuttaneet eloa ja vuotoa on kuin norm kuukautisissa. Lantiossa vähän jäykkyyttä mut muuten yllättävän hyvä vointi. Eilen kotiuduimme ja ensimmäinen yö oli kyllä muistorikas, ei tienneet äiti eikä isi mihin on joutuneet :D Poika on tosi virkeä ja hauska tyyppi, syntyi siis 41+6 eli yliaikaisena ja on tosi kypsän tuntuinen vastasyntynyt, katsella killittelee jo kovasti ja on tietty maailman söpöin <3 Imetys alkoi sujua parin päivän heruttelun jälkeen ja nyt saa vähän väliä olla pumppaamassa, ainoastaan imetysasentojen kanssa on vähän pohtiminen ja rintakumia täytyy käyttää.

Nii, pojan mitat 3690g ja 51 cm, pipo 34cm.

Kaikkein kipeintä koko synnytyksessä oli supistukset, jotka tuntuivat etenkin kramppaavina etureisinä! Oli ihan jäätävä olo, klo 4.30 sain jotain kipulääkettä joka auttoi alavatsassa tuntuviin supistuksiin mutta reisiin ei. Sen teho loppui muutamassa tunnissa ja tuli siinä hädässä tens-laitettakin kokeiltua, ei mitään hyötyä tässä tapauksessa. En voinu kuvitellakaan sellaista kipua enkä todellakaan reisissä! Se normaali vatsassa tuntuva supistelukin tuntui ihan siedettävältä niihin verrattuna.

Nyt meen takas palluttamaan poikaa :)

L-84 ja pikkupoitsu 4vrk
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! Ja onnittelut kaikille vauvan saaneille!:flower:

Meidän poika syntyi 14.12. rv 39+0. Painoa oli 3735g j pituutta 51cm.

Silloin tiistaiaamuna mulla oli aika äitipolille raskausdiabetekseni takia. Samalla käynnillä katsottiin sitten verenpaineet ja pissa ja kun paineet aika kovat 165/114, valkuaista pissassa sekä maksa-arvot reilusti koholla niin päätettiin käynnistää. Olin kyllä jo siinä vaiheessa 3cm auki ja kanava hävinnyt, mutta kolmas synnytys niin olisi voinut vielä kestää kun itellään käynnistyy.
Pääsin sitten suoraan saliin ja kalvojen puhkaisuun. Kalvot puhkaistiin klo 12, ei mitään vaikutusta, klo 14 aloitettiin oksitosiinitippa ja klo 15 alkoi säännölliset supistukset. Loppu oli aikamoinen, kun pojan synytmäaika oli 15.45. Eli synnytyksen kesto oli 45 min säännöllisten supistusten alkamisesta. Ite olin ihan pihalla siinä loppuvaiheessa, kun kaikki meni niin älytöntä vauhtia, mutta onneksi kaikki meni hyvin. Ponnistusvaiheen kesto oli 1min. Mies ehti paikalle vasta napanuoran leikkausvaiheessa, olisi pitänyt soittaa aiemmin, kun soitin vasta sitten, kun alkoi supistella.

Jouduttiin olemaan sairaalassa vähän pidempään, kun vauvan sokeriarvot olivat matalat, mutta tänään vihdoin kaikki hyvin ja pääsimme kotiin.

Vauva on aivan ihana, ja ihana aloitella uudenlaista arkea kotona!
 
Mä nyt oon periaatteessa aikalailla taustaillut vaan, mutta tulin ilmoittautumaan jotta saadaan joulukuisten lista meidänkin osalta ajantasalle.

Eli meille syntyi pieni peikkotyttö 12.12. (39+2) mitoilla 3805g / 52cm. Aivan ihana on ja tuntuu ihan uskomattomalle että synnytyksestä alkaa olla viikko, aika menee siivillä! <3

Hurjasti onnea kaikille vauvaantuneill ja vielä masun kanssa malttamattomana "kärvisteleville" tsemppiä viime metreille, vähiin käy! :)
 
Onnittelut uusille vauvautuneille!!!!! :heart: :heart:

(.) omaan napaan ei mitään uutta..tää päivä on ollu ihan pyllystä..väsyttää kauheesti eikä uni edes korjaa asiaa. Masukki ilmeisesti uusi vuokrasopimuksensa eikä irtisanomisaikaa oo määritelty =(

fanttomi & 39+2
 
Onnea vauvan saaneille! :heart:

Täällä on kokeiltu kaikki ässät mitä voi keksiä, ja moneen kertaan. Saatiin aikaiseksi yksi supistus, joka sekin saattoi olla ilmavaivoja kun loppui niin nopeasti. :LOL: Ei tätä ennen joulua kyllä ulos saada... Mulle sanottiin ä-polilta, että käynnistetään 31.12. jos ei sitä ennen tuu ulos. Eli voi olla, että tulis uuden vuoden vauva, eikä joulutonttua. :xmas: Vaan saahan sitä toivossa vielä elää... Ois vaan tylsä olla joulu osastolla, että pitäiskö kohta laittaa jalat ristiin, jos ei ala tapahtua.

tylsistynyt nachopallo 39+4 ja mahassa viihtyvä vauveli
 
Heippa :wave: Onnittelut taas kaikille vauvautuneille :heart::flower:
Täällä sitä nyt ollaan kotosalla nyytti kainalossa :heart: Eli silloin 15 pv. menin painoarvioon, synnärillä oli hiljaista ja lääkäri päätti pohdinnan jälkeen kokeilla käynnistystä tipalla ajatuksena, jos omat supistukset siitä tipan lopetuksen jälkeen loppuu niin takaisin kotiin.
Onneksi toisin kävi. 13.45. alkoi parin minuutin välein kipeät supistukset (ja sen eron niihin kotona olleisiin kyllä vaan tunsi :D), klo 15 tippa lopetettiin. Samantien meni lapsivedet ja supistukset hurjistuivat samantien uusiin mittakaavoihin. Vesien menosta ei ollut aiempaa kokemusta, nyt tietää sitten senkin. Tässä vaiheessa 5 cm auki ja supistuksen välillä kipitin synnytyssaliin ja sain kohdunkaulanpuudutteen. Ekassa synnytyksessä siitä koin olevan apua, mutta tässä ei juurikaan. Päätin jäädä seisoskelemaan, jotta loputkin sentit saadaan mahdollisimman nopeasti auki. Eipä mennyt kuin tunti ja alkoi paineen tunne ja 10 cm oli saavutettu. Supistukset hiipuivat ja sain huilailla supistusten välillä, sitten tippa laitettiin takaisin. Ponnistamisen tarve alkoi nopeasti, puolisen tuntia ja tyttö oli maailmassa klo 17.02 :heart: Sain vauvan paidan alle rinnalle ja salissa vietettiin pari tuntia. Ei onneksi repeämiä vaikka siltä se tuntui päätä ponnistaessa.
Tytön mitat 51.5 cm, 4080 g ja pipo 37 cm. Aivan ihana pakkaus ja isoveli on ihan myyty :heart: Eilen kotiuduttiin ja nyt tässä odottelen tyttelin heräämistä, maito alkoi eilen nousta ja nyt on tissit kuin tiiliskivet, auts!! Oma vointi on ihmeen hyvä, vaikka synnärillä en saanut nukuttua. Viime yö omassa sängyssä oli aivan taivaallista :D Keltaisuutta tytöltä pitää seurata, koska riskit siihen on korkeat, mutta nyt ainakin on virkeä ja tissitellyt tiuhaan. Huomenna sitten soitto neuvolaan :)
Tsemppiä ihan jokaiselle loppuodotukseen, pian se palkinto on sylissä :heart:
 
Nipsulle ja Tuulenvireelle ja Melinalle vauvaonnittelut :flower:
Kukka Kiitoksia synnytyskertomuksesta, aikamoista haipakkaa on teidän pikkuinen pitänyt.

Julialle vauvaonnittelut vielä tätäkin kautta :heart:

L-84 Onnea vauvautumisesta ja kiitos synnytyskertomuksesta. Mulla just aina ollu noi Reisisupistukset ja aina supistellut 1-2min välein että ilman taukoja menty... Ja Cytotecilla ollut minun kohdalla osuutta asiaan mol. kerroilla.

Hopsuliina Vauvaonnittelut ja kiitos synnytyskertomuksesta :)

(.) Perjantaipäivän aikana tuli sellaisia napakoita lähes kivuttomia supistuksia paljon niin nusastiin sitten illalla ja sitten supistelikin yökahteen asti. jonkun verran niissä oli jo kipuakin, muttei niin paljon kuin synnytyssupistuksissa. Sen jälkeen ei sitten ole ollut taas yhtään mitään.

Miehen kanssa välit on kiristyneet entisestään ja oon ihan kypsä sen napinaan... Saa nyt nähdä mitä tästäkin tulee... Tiistaina esim. siivosin yli kolme tuntia ja sain selkäni ihan kipeäksi. Torstaina kaverini tuli käymään ja olin aikeissa kertoa miten selkä kipeytyy heti kun jotain teen. Varmistin mieheltä, että mikä päivä se nyt oli kun siivosin kotona? Ooksä muka siivonnut täällä mies kysyi. En mä oo ainakaan huomannut mitään. Ja hän todellakin huomas sillon ku olin pessy melkeen koko 5h+k! Vituttaa ku se on aina dissaamassa. MURR!

Lisäks ketuttaa ku Uuno ei ole vieläkään laskeutunut ja köllii tuolla kylkiluiden alla enkä siksi pysty ajamaan autoa. Oon siis ihan jumissa täällä kotona ja kuopuksella nousi kuume kesken antibioottikuurin!!! WTF???

Kärttyinen auringonpilkku ja Uuno jolta loppuu yksiöstä vuokrasopimus ihan justiinsa... rv 39+2
 
Meille syntyi poika 13.12 klo14:28. painoa 3670g, pituus 52cm ja pipo 37,5cm. :kiss: Tää vauva-arki on aivan ihanaa, vaikkakin unta kaipaisi enemmän... Tuun kertomaan synnytyskertomusta myöhemmin.

Keltakaneli & poju 6pvää
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille :flower: Ihanan monta ilmottautunut tässä viikonlopun aikana :)

Olipa kummallinen päivä itsellä eilen. Aamusella aikoi ihmeesti vääntään mahassa ja hiukan sekasin se olikin, samalla kun pöntöllä istu niin tuli aika kipeetä supistustakin, en sitten tiedä menikö maha eka sekasin ja siks supisti vai tuliko eka supistus ja siitä maha sekaisin. Tämä rauhottu kuitenkin päivän päälle mutta sen jälkeen alavattassa ollut jos jonkinlaista vihlontaa ja arkuutta, ei tunnu kivalle mutta on helpottamassa jo. Ehin eilen jo ajatella, että jos pääsis kohta synnyttämään mutta eipä sitten kuitenkaan... Flunssakin on pukannut päälle ja nukkumisesta ei tuu juuri mitään kipeiden ja puutuneiden käsien takia, joten ei ole voinnissa kehumista. Menipä valittamiseksi...

jazz 39+0
 
Viimeksi muokattu:
Heipähei :wave:

Ilmoittelen että meille syntyi pieni tyttö 16.12. Painoa 3870g ja pituutta 53cm :heart:
Maanantaina menin siis sairaalaan käynnistettäväksi mutta vasta torstaina syntyi ja tänään päästiin kotio. On tämä ihanaa!

Hurjan PALJON ONNEA kaikille vauvautuneille ja PALJON tsemppiä vielä nyyttiä odottaville

RL ja Papu 3pv :heart:
 
Onnea myös Elovena80, Keltakaneli ja Ruusunlehti! Kylläpä näitä vauvoja tupsahtelee!:heart:

Auringonpilkku, no jopas on mies heittäytynyt hankalaksi. Voi olla, että silläkin painetta tuppaa eikä ymmärrä oikein hyvän käytöksen päälle. Jospa se vauvan tulon myötä taas muistaa, että on siivottu kun pitää ite siivota:D

Anve, mulla on 150/95 mutta riippuu omista paineista. Siinä kun se alapaine on 100 toistuvasti, niin ainakin kannattaa soittaa sinne äitiyspolille. Mulla käytännössä koko ajan on tuolla rajallani verenpaineet tai vähän yli, mutta silti se ei näytä haitaksi olevan (kun kuitenkin alle 100 on tuo alapaine). Sitten jos tulee niitä muita oireita, niin kannattaa kans varalta soitella. Mulle myös sanoivat, että jos se paine pysyy siinä niin sitten varsinkin soittelee (ja tarkoittivat tuolla että vielä seuraavanakin päivänä eikä oikeen laske välillä).

Viikkosiivouski ois saatu tehtyä, huh. Onhan tää vähän tämmöstä, mies tekee itse hommat ja minä siinä muka vähän pyörin rätti kädessä ja jotain puuhastelen. Tuntuu ihan omituiselta, mutta meneehän se näinki. Ei kyllä hirveesti viitti riehua, että pysyy vielä muutamat päivät nuo verenpaineet tossa...

Mitenkäs sitten te, joilla on verenpaineet olleet koholla? Onko lähteneet nopeasti laskuun synnytyksen jälkeen?

-metsis ja olikohan se nyt 39+3 tai jotaki (yllä se tais olla jossain oikein)
 
onnea tuhannesti kaikille jo vauvatuneille ja jaksuja muille loppumetreillä kärvisteleville :flower:

täällä ollaan myös yhtenä kappaleena,kovasti on oloja jos johonkin suuntaan,mutta eipä vielä vauvaa näy eikä kuulu :)melkein jo alan toivoakin että menis sit suosiolla joulun yli,niin ei tarttis joulua laitoksella viettää.

mimma 38+4
 

Yhteistyössä