Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

Taitaa seuraava lumihiutale tehdä tuloaan tai sitten on syntynyt jo =) Tsemppiä Azalealle!

Saparo-81 kokeilepas Gavisconia, pitäisi olla vähän tehokkaampaa ja niitä saa pikkupulloissakin =) jospa saisit helpotusta tohon ikävään vaivaan...

Neuvolakäynnillä kaikki ok, vauvan pää niin alhaalla kuin olla voi ja kyllä huomaa, että pissalla saa juosta koko ajan. Aikamoinen mötkö täällä masussa kasvaa, sain ajan rv 38 kokoarvioon ja jopa käynnistys sitten samalla, jos iso on! HUIH! :eek: Eli kassi ja mies mukana reissuun silloin. Menee varmasti edellinen yö valvoessa ja sitten tullaankin kassi kainalossa takaisin kotiin odottelemaan jo samana päivänä :D

Tuohon sf-mittaan piti kommentoida ettei se kamalasti vauvan koosta kerro, isolla mitalla voi olla pieni vauva ja pienillä/normaaleilla mitoilla iso vauva, kuten mulla. Johonkin se vaan häviää. Kuitenkin se mitta kertoo, että kohtu ja vauva kasvaa normaalisti.

Täälläkin on ollut huonohkoa oloa ilmassa pari päivää, välillä sydän tykyttelee ja kuumuus vaivaa koko ajan. Ei onneksi ole vielä verrattavissa alkuraskauden huonoon oloon ja oksenteluun!

Nyt pelailemaan lautapelejä esikon kanssa,
Elovena 36+1
 
mamadread En mäkään tiennyt. Olin ihan ihmeissään et onko mulla joku mahatauti ku on ihan järkky olo... Neuvolantäti sanoi näin kun soittelin uutta neuvola-aikaa ja kerroin että voin huonosti. Ohjeeksi sain että pitäis syödä 2 tunnin välein välipaloja vaikkei ruoka maistu :x .

Elovena Mulla suostuivat Salossa käynnistämään viimeks (2009) rv38+1 mun pyynnöstä kun ei ollut mitään lääketieteellistä syytä miks ei. Siellä on tosi mukava henkilökunta. Mulla oli itsellä kauhea pelko vauvan koosta/mahtumisesta ja olikin siis rv37+0 3,5-3,7kg (nyt rv36+6 2,9kg!!!)

auringonpilkku taas...
 
Auringonpilkku Mulla kans käynnistettiin 38+1, mutta painoarvio oli sillon 4,2 kg. Ja laskivat päälle, jos heittää vielä yläkanttiin, mutta paikkansa aika hyvin piti. Kyllä mä meinaan sitten kovasti pyydellä, että tämäkin käynnistetään, on koko ajan ollut ultrissa isompi. Eli vähintään saman kokoinen on tulossa tälläkin kertaa. Samaa mieltä olen, että henkilökunta on mukavaa ja ihan mielelläni menen sinne taas synnyttämään =)

Elovena
 
Onpa ihana lukea et perätilassa olevista vauvoista osa on kääntyny rt!! Helpottaa niin paljon kaikenmaailman pähkäilyjä! :D

Tääl valmistettu niin porkkana kuin lanttulaatikotki, saas nähä kuka nuo syö :D
 
Vielä piti sanomani loppuvaiheen pahoinvointiin.. et mul auttaa itellä parhaiten se ku yrittää muistaa syödä tasaisin väliajoin (myös yöllä saatan napata jotain suuhuni ku käyn wc:ssä) ja se et jos suinki mahdollista laitan pitkälleni hetkeksi ruuan päälle (n. 5-10min).
Oon itellä huomannu et tulee huono olo jos verensokeri pääsee laskeen alas ja sit se vasta huono-olo onki ku syyä ämppää nälkäänsä oikein kunnolla.. et parasta ois ku muistas syyä vähän kerrallaan ja tiheästi.
 
Viimeksi muokattu:
Azlealle paljon tsemppiä tulevaan koitokseen! Vai mahtaakohan olla ohi jo :heart:

Huh, että Joulukuu on sitten oikeasti alkanut :whistle: No nyt ei ole enää pitkä aika kellään, edes meillä, vaikka muuten niin perässä tullaankin!

Rialle
tsempit viimeisiin rutistuksiin koulun kanssa! Mulle ainakin sanottiin neuvolassa, että vauva saattaa majailla pitkäänkin alhaalla ja kiinnittyneenä ilman että se enteilee mitään. Tai sitten tulla piankin, joten ota tuosta nyt sitten selvää :LOL: Mitään kokoarviota ei meilläpäin tehdä kuin käsikopelolla vikoilla neuvolakäynneillä. Ens viikolla toivottavasti kuulisi edes sellaisen arvion!

Tänne ei kuulu oikeastaan mitään uutta. Menkkajomotuksia ja huonoa oloa on ollut muutama päivä, aamulla eniten, joten nukun varmaan jotenkin hassussa asennossa yöt. Supistuksia niiden aikaan ei kyllä tuu. Makuuasennossa menee päivät noiden muiden kipujen takia, vaikka mieli tekisi tehdä ties mitä. Mutta ei auta kun kroppa ei kestä tuota painetta!

neitoperho & toukka 35+6
 
voi ihanaa azalea ja onnea!! samoin onnea kaikille vauvan saaneille keitä en ole kerennyt käydä onnittelemassa:heart::flower:

itse tulin poksumaan tänne elikkä rv 40!!
empä olis uskonut et vauva pysyy masussa tänne asti...herranen aika laskettuun aikaan asti :D näillä näkymin tää neiti pysyy ihan ylikin kun ei ole minkäänlaisia oloja :D tai no viimeyönä pakotti joka paikkaan mutta se nyt varmaan on ihan normaalia näin lopussa.
tänään olis neuvola klo 10.00... itseasiassa ei kiinnostas yhtään mennä, voisin mielummin ottaa rennosti ja nukkua vaikka koko päivän mut pitäähän se nyt kuitenkin neuvolaan mennä=)

mutta nyt heräämään :D

t. klementine ja tyttö sekä laskettu aika!! :heart:
 
Azalealle iiisot onnentoivoitukset!

( . ) Täällä yritettiin eilen vyöhyketerapiapisteiden kautta saada hommaa käyntiin ja itse asiassa suht napakoita supistuksia siitä seurasikin, mutta ne sitten yötä kohti loppuivat. Lopputuloksena flunssa paheni, heräilin tunnin välein, pissaa lirahteli yöllä housuun (ihana ihan viime aikojen juttu keskellä yötä, että herää siihen, että pissaa lorahtaa vähän ja eikun nopee vessaan) ja nyt oon ihan puhkipoikki aamulla.

Nyt alkaa sitten klementinelläkin pitkät viikot :)

Kivaa, että pt-vauvoja kääntyillyt, helpottaa varmaan kummasti tieto siitä :)

Joulupuuhia pitäis varmaan jaksaa vähän jatkaa, esim. paketoida postin tuomia lahjoja jo valmiiksi :) Kyllä netti on vaan hyvä keksintö. Eilen illalla käytiin kyllä shoppailemassa 'oikeissakin' kaupoissa ja saatiin esikoiselle vähän lahjoja.

Halauksia lumisateen keskeltä,

k & iso-r 41+0
 
Viimeksi muokattu:
onnea Azalea!! Et sitten odottanut mua että oltais oltu siellä samaan aikaan ;)

Mua supisteli eilen illalla 15 min välein kipeästi (toiset vähemmän, toiset enemmän) pari tuntia sit nukahdin ja nyt aamulla ei ole mitään. Mulla kyllä viimeksikin oli moooonta väärää hälytystä ja kun vauva on taas avotarjonnassa, siihen valitettavasti kuuluukin paljon supistuksia jotka ei kuitenkaan oo "kunnollisia" eikä saa mitään aikaan. Oon kovasti yrittänyt olla etukenossa ja saafda vauvaa kääntyy selkä mun mahaa vasten, mutta ei se suostu...

nyt laittamaan takkaa tulta, täällä on k-k-k-kylmä!!
 
Paljon onnea Azalealle!! Ja Klementinelle LA:n saavuttaamisesta =)

Täällä poksutaan viikkoa 37! Ei mitään uutta länsirintamalla, samaa vanhaa. Ei passaa kauheasti odotella synnyttävänsä, sillä tämähän voi hyvinkin mennä ensi vuoden puolelle -tai sitten ei.

Ärsyttää tuo neuvolan porukka, kun kaikki on niin ympäripyöreätä. Mutta niinpä se varmaan onkin, ei kai se niilläkään helppoa ole. On se kumma kun eläimillä voi hieman ennustaa sitä, koska ne synnyttävät, mutta meillä voi vaikka lapsivesi mennä missä vaan ja siitä se lähtee. Pöh.

Nyt sitten tuhlaamaan niitä veronpalautusrahoja -jos niitä tuli : / Mukavaa viikonloppua kaikille!

Anabela 37+0
 
onnea azalea :heart:

ihana kun jo melkein joka kerta kun tulee lukemaan jollain on nyytti sylissä :flower:

ihana kun joulu on jo niin lähellä,huomenna pitäs lähteä joulumarkkinoille kaikkia ihania joulujuttuja katseleen :xmas: oispa vaan luksusta kun sais vielä tän vauvan jouluks kotiin :heart:

mut nyt aamusiivoukseen,jospa vaikka sais sillä vauhditettua tätä omaa nyyttiä maailmaan :D

mimma 36+2
 
Onnea Azalealle nyytin kainaloon saamisesta! :heart: Se taiskin olla sit ensimmäinen joulukuun vauva, muut synnyttäneet ehti marraskuulle. :D Uskaltaudun muuten laittamaan tonne etusivulle, että tyttö tuli, kun Azalea on kumminkin tyttölupauksen saanut - korjaahan sitten A jos olen väärässä! :D

Täälläkään ei niin mitään oloja, mutta pari viikkoahan ois vielä ennen kun ollaan edes täysiaikaisia, niin että ei kai tuo niin hirveesti haittaa. Hämää vaan, kun ensin viikolta 26 sairaslomalle ja pienikin ponnistelu saa aikaan supistuksia - nyt touhuan kuin viimeistä päivää eikä supista niin yhtään! Vähän nilkkoja turvottaa ja selkä kipeytyy jos istuu liian kauan. Ei taida näillä oireilla päästä synnyttää.. :D

Tänään ois illalla tiedossa työporukan pikkujoulut, ihan siistit vaan, mennään syömään. Kiva nähdä niitä ja päivittää kuulumisia. Aamupäivästä yritän saada joululahjat paketteihin, niin mies vois sit kuskata ne illan hämärissä kellariin aattoa odottamaan..

mamadread ja ihme 35+0 POKS
 
Onnea hirmuisesti Azalea!!! :flower:

On kyllä hurjan jännää tulla lukemaan kuulumisia, kun melkein aina on vauvautumisuutusia =)

Täällä ei ole kyllä mitään oireita siitä, että vauva olis jossain vaiheessa syntymässä, ei supistele eikä jomottele. Kylläpä kai ne supistukset toisaalta tännekin ehtii, la:han on vielä monta viikkoa aikaa!

Ja ei kun perjantaisiivouksen pariin!

Wendyduck 36+3
 
Onnea Azalealle ja koko perheelle:heart: Niistä boobin imetyspaidoista taisit kysellä, niin veikkaisin että L-koko ois ehkä parempi. En tietysti vastaa seurauksista, jos ei olekaan:saint: Mielestäni jo alkuraskaudessa d-kupilla tuo M tuntu pieneltä rinnoista. Nyt en ole kokeillut, miltä tuo boobin toppipaita tuntuu kun on niin iso mahakin. Mutta veikkaan, että äkun rinnat on taas isommat, niin voi se luukku siinä kohota jo häiritsevästi ulkonäköseikkoja miettiessä. Noissa oli niitä rinnanympäryskokotaulukkoja boobillekin.

Auringonpilkku, onnea myös kääntymisestä! Voihan olla vielä sekin, että kun vauva myllää nyt sun vatsalaukkua ja suolistoa eri tavalla, niin sekin tekee oikein extrana tuota huonoa oloa.

Meillä ei ikävä kyllä samanlaista tuuria varmasti tule käymään, vauva on kuulemma niin alhaalle jo laskeutunut ja oikeen tiukasti siellä kököttää, että tuskin kääntyy. Taitaa sillä lapsiveden määrälläkin olla merkitystä lisänä. Noh, mennään sektioon jos on tarve ja sillä selvä. Kuhan se sieltä jollakin tapaa ulos pulahtaa:heart:

Ja tervetuloa tylsyys ja laiskottelu! Multa loppu opintokokonaisuudet. Oon ihan hämilläni, mitä ihmettä teen?! :xmas: (Älkää ehdotelko siivoamista:LOL:).

Soittorasiat ja -lelut. Joku oli jo aiemmin ostanut ja kuunnelluttanutkin maha-asukilla, en muista olikohan Cisu? Tai Mamadread? No joku kuitenkin. Mietin, että oletteko hankkineet soittorasioita? Tarkoitan sellaisia versioita, joissa vedetään siitä narusta ja sitten soi tämä kappale? Entä oletteko mobileita hankkineet? Nämä kaks mulla on semmoset vielä, mitkä voisin netistä tilata. Onko hyviä kauppavinkkejä, missä olisi? Nuo mobilet tahtoo olla nykyään melko hyrräköitä, haluaisin ehkä jonkun vähän rauhallisemman. Tuo soittorasia sitten pitänee tilata pehmoleluversiona, kun tuntuvat kaikki sellaisia olevan. Ja jos nyt vielä vinkkinä uudinverhoja, multa puuttuu sekin vaikka oon niin vauhkonnu että haluaisin. Eka ajattelin tehdä itse, kun ois semmonen sopiva verho mitä voisin muokata..mutta jotenkin tuntuu etten jaksa. On semmosta helposti purkautuvaa kangastakin oikein, että saa varmaan tapella (meidän kamalan ompelukoneen kera). Mulla tuossa uudinverhossa on se ongelma, kun en haluais ihan mahdottomia hörhylöitä tai sitten ne on monesti melko värirajattuja (sinistä tai punaista tai keltaista enkä tiedä sitä sukupuoltakaan..vaikka eipä kai sillä hirveätä merkitystä ole).

Tilasin tuossa vauvalle kuitenkin lorukirjat, mulla on vähän huono mielikuvitus ja aattelin että jos noita vois käyttää apuna vaikkapa vaipan vaihdossa ja tämmösissä hetkissä. En tiedä satuinko ostamaan alesta, mutta jostain syystä suomalainen.comissa nuo kirjat oli puolta halvempia kuin muita mitä huomasin ja pkt oli vielä ilmaiset. En huomannut mitään eroa, joten jospa sieltä kivat kirjat ois tulossa:xmas: Tais olla lapsosen lähellä ja lapsosen loruja, mitkä tilasin..jos oikein muistan.

Tänään tuli veronpalautukset. Olin ihan unohtanut, että semmosiakin tulee joulukuussa. On sitä huono muisti:saint:

Mulla on joka päivä semmonen olo, että nyt käynnistyy synnytys. Ehkä se johtuu siitä, että pelkään sitä itsekseen käynnistymistä nyt kun pitäis sinne sektioon mennä. Muutenhan se oiski tervetullutta, jos meidän kaveri ois nuppi alaspäin. Menisin ennemmin tuohon suunniteltuun sektioon tiettynä päivänä, kun se jotenkin tuntuu henkisesti helpommalta. Etten sitten ala panikoimaan ja hepuloimaan siellä:p Ja jos on kovin uhkaa, että on tulossa "liian iso" joillakin noista lapsukaisista niin kannattaa sitä synnytyksen käynnistämistä tosiaan ehdotella. Että saa sitten alakautta synnyttää (jos se on tavoitteena) eikä joudu sektioon sitten koon takia, mikä on kans mahdollista. Nuo painoarviot on aika vaikeita, kun ne voipi heitelläkin niin yritäppä sitten niiden perusteella jotain ajatella:xmas:

-metsis 37+1 ja eikö tässä nyt sitten olla täysiaikaisia?
 
liinukka83 täältä huhuilee entiseen pinoonsa!!:attn:

Onnea jo kaikille nyytin saaneille ja lopuille tsemppiä loppurutistukseen!!!

Tulin kuulumisiani vielä kerran tänne kertomaan!! Elikkä täällä paisutaan viikoilla 20+3 ja eilen oli rakenneultra jota kovasti jännitin keskenmenon takia. Pelkäsin hirveästi että siellä on jotain vialla mutta kaikki olikin pikkuisella hyvin!!:heart: Ja mulla kun oli se vahva poikaolo, niin kätilö löysi pikkuiselta sen pippelin ja pikkuiset pallit!!!:xmas::D Eli täällä siis odotellaan keväällä saapuvaksi poikavauvaa!! Perheen isä on varsin onnellinen, kun päätettiin että tämä toinen lapsi on meidän viimeinen lapsi ja kun se nyt on poika, niin isä on mitä onnellisin , kun omaa tyttö ja poikalapsen!! :) Sellaiset pika kuulumiset täältä suunnalta!! Nyt uskaltaa jo rueta vähän nauttimaankin tästä odotuksesta!!

Ihanaa joulunaikaa teille kaikille!!!:kiss:

liinukka83 ja mytty 20+3
 
Onnea Azalealle ja perheelle pikkuisesta! :flower:

Liinukalle
kovasti onnea ja kaikkea hyvää toiseen raskauspuoliskoon! :heart:

Täällä poksuu 36 viikkoa tänään. Enää viikko ja sitten toukka onkin jo täysiaikainen kaikista ennakko-odotuksista huolimatta! Meillä kun on suvussa paljon keskosia tai muuten vain ennen laskettua aikaa syntyneitä. Mutta ehkäpä tämä onkin sitten poikkeustapaus, joka viihtyy vatsassa vielä pitkälle tammikuuhun :)

Mulla on ihan sama juttu, Mamadream, että pitkään olin sairaslomalla suppareiden takia ja nyt kun niitä sitten lähes odotellaan, niin ne vähenevätkin. Mutta näin ne lääkärissä vähän varoittelivatkin, että monesti supistukset saattaa loppua kokonaan vikoiksi viikoiksi.

neitoperho & toukka 36+0 *POKS*
 
Azalealle hirmuisesti onnea pikkusesta!
mamadread täällä ihan sama homma! puolen väin tienoilla jouduin saikulle supistelujen ja paineen tunteen yms takia ja nyt kun supistukset olis tervetulleita niin ei mitään...tai no sellasia ei kipeitä harkkasuppareita sillon tällön mutta laiskasti:) tää ei varmaan ikinä synny täältä! ainakaan omatoimisesti:)
metsikselle onnittelut täysiaikaisuudesta!
liinukalle onnea odotukseen ja onnittelut poikalupauksesta! saas nähä tuleeko meijän typyn kaveriksi nyt poika vai tuleeko toinen tyttö:)
neitoperholle mun on pitäny kirjottaa aikoja sitten että meijän vauvelit on kaimoja:) täälläkin masussa siis asustelee "toukka":)
 

Yhteistyössä