Joulukuiset lumihiutaleet - meidän kuu!!!

Azalealle Hurrrrjan paljon onnea! Tulehan kertomaan miten kaikki meni, sitten kun kerkiät.

Jennylin suhteen alan jo hiukan hermostumaan kun ei mitään ole kuulunut. Toivottavasti kaikki hyvin kun ei ole kolmeen päivään kuulunut mitään... En mä laske mut... : /

Kiitos kaikille onnitteluista!! :heart: Nyt on tosi helpottunut olo, kun vauva on oikein päin. Tänään olen asiasta vielä enemmän innoissani kuin eilen. Toivottavasti nyt saisin kokea sitten sen itsellään käynnistyvän synnytyksen. Metsis :hug: mäki jännitin sitä kauheesti et vedet menee kun vauva on väärin päin. Mietin itsekin että osittain tuo paha olo on varmasti saattanut johtua myös Uunon kääntymisestä, mutta on noilla verensokereillakin selvästi osuutta asiaan. Täytyy vaan koittaa syödä vaikkei niin maistuisikaan. Paha olo alkoi samoihin aikoihin kun aloin epäillä että Uuno saattaisi olla kääntynyt...

Ihanaa pojan odotusta Liinukalle :heart: !!!

Neitoperho Esikoista odottaessani olin saikulla jostain rv22 alk. kun supisteli ihan koko ajan, kunnes rv38 ei mitään. ei yhtään supistusta ennen kuin käynnistämällä sitten rv40+2 (vedet meni 40+1). Tuntuu kuin olisi jotain kohtalon ivaa :p Toivottavasti sun kohdalla ei kuitenkaa kävisi noin :hug:

auringonpilkku & Uuno rv 37+0 POOooooOOOKSista!!!!!!! Nyt ollaan täysiaikaisia =)
 
Azalea Paljon onnea pienestä prinsessasta!!! :heart:

klementinelle onnittelut LA:n saavuttamisesta =)

kadak Voi ku säki pääsisit pian nyytin hakuun!! =) Ite oisin ihan kypsä jo odotteluun noilla viikoilla =( Toivotaan ettei sellanen olis edessä!!

Cisu Kai me nyt sit tänään nähään siel synnärillä?!?!?!?!??!?!? =) =) =)

Liinukka Onnea odotukseen ja onnittelut myös poikalupauksesta :heart:

Täälläkin supistusten takia oltu rv 18 lähtien saikulla ja aina välillä käyty kokeilemassa työntekoa, joka sit loppupeleis onnistuki. Ja nyt ku sais supistella ja vauva tulla niin EI MITÄÄN!!!Harkkasuppareihin on tullu vähän potkua enemmän..eipä ne taida harkkareita sit enää ollakkaan vaan oikeita suppareita mut ei todellakaan kipeitä. Lähinnä nää tän hetken supistukset tekee sellasen inhottavan kiristävän olon ja pienen paineen tonne alas..mut ei tosiaan sellasia et vois edes kuvitella asioiden edistyvän =)

(.) Aattelin olla tänään reipas ja tehdä niitä verhoja taas muutaman viikon tauon jälkeen. Josko vaikka pari sais valmiiks =) Sormet ja ranteet on vaan niin kipeet etten tiedä onnistuuko viel pariin tuntiin mikään räpeltäminen.

fanttomi & 37+1

auringonpilkku Onnea täysaikasuudesta!! =) =) Ja hyvä että uuno päätti kääntyä oikein päin.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Azalealle pienestä tytöstä! :heart: Tulehan kertomaan synnytyskertomusta kun ehdit.

kadak Meneepäs aika pitkälle ennen kuin alkavat teillä käynnistämään synnytystä. Meinaatko ottaa lisää tuota akupunktiota? Näköjään siitä jotain hyötyä oli, kun sait ihan kunnon suppareita.

auringonpilkku Voi kun kiva, että vauva päätti kääntyä sukellusasentoon. :) Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!

Onnea Klementinelle lasketunajan saavuttamisesta! Nipsu74:llä on näköjään myös la ja solmulla. Mutta eikös solmu mennyt käynnistykseen jo tiistaina? Niitä uutisia odotellessa. :)

Anabela ja auringonpilkku Onnea täysiaikaisuuksista! :flower: Nyt reenaamaan kaikkia S:iä.

mimma Ite kans suunnitellin joulumarkkinoille menoa. En kyllä tiiä, onko mulla enää mitään akuuttia ostettavaa, mutta sinne on kiva mennä pyörimään. Meillähän taiskin olla sama synnäri.

Mä ostin soittorasian (pehmopupun) jo ennen kuin olin raskaudessa puolessa välissä. Aluksi soittelin sitä vatsalle, mutta nyt on kyllä jäänyt. Tuo esikoispoika on niin kova rakastamaan sitä pupua, että jää aina soitannat, kun se vie pupun halittavaksi.

Liinukka Ihanaa, että rakennultrassa kaikki oli hyvin ja saatte tytön lisäksi pojan täydentämään perhettänne! :heart:

Omaan raskauteen ei kuulu mitään uutta. Siellä se pallero jyllää mahassa. Esikoinen tuo mukanaan jaksamisen haasteita. Viime yönä se itki klo 04-06 (ja minä siinä väsyneenä myös) eikä mitään tietoa mistä se johtui. Ehkä hampaista, kun työnsi sormea suuhun. Lopulta tajuttiin antaa sille lääkettä ja uni tuli aika pian. Ennen sitä lauloin varmaan 20 kertaa Tuiki-tuiki-tähtösen ja Ih-hah-haan + 20 muuta lasten laulua. Aamulla oli semmonen olo, että ois krapula. Poika oli onneksi iloisella tuulella herätessään.

Mandy ja pallero 36+0! Poks vaan!
 
Heippa!
Nopeasti tulin vaan kertomaan että meille syntyi poika 1.12 rv 39+4 paino 3420g ja pituus 50cm. Kaikki meni hyvin ja nopeasti. Tulen kertomaan tarkemmin synnytyksestä ja lukemaan teidän kuulumiset myöhemmin.

Bamse ja poika kohta 2vrk
 
Hurjasti onnea Azalealle & perheelle! Ja niille, joilla vaavit olivat viimein kääntyneet! Mullekin oli uutta tää loppuraskauden pahoinvointi, onneks ei ollu mitään verrattavissa alkuraskauteen eikä kestänyt kuin viikon, pari.

Täällä piipahdettiin äitiyspolilla vielä kontrollissa parin viikon takaisen raskausmyrkytysepäilyn vuoksi, kaikki arvot kunnossa ja vilkkaalla vaavillakin kaikki hyvin. Nyt vaan ootellaan.. :) Toissapäivänä iski tosi paha selkäkipu, joku lihas aivan jumissa ja kauratyynyllä oon saanu sen pysymään kurissa. Sit alkoi eilen vielä alavatsaa särkeä lupaavasti ja toppasin itseni kahdella eri kauratyynyllä sohvannurkkaan voivottelemaan. Lääkärin kanssa veikkailtiin noidannuolta, ei tässä kyllä synnyttämään olla lähdössä vaikka monilla kai selkäsäryllä synnytys voi alkaa - ite en tätä särkyä siihen osaa yhdistää kun on niin selkeästi paikallinen lihaskipu (TAI MISTÄS NÄITÄ TIETÄÄ....) Ja nukuin yöllä kuin pieni possu, harvinaista mutta aina yhtä ihanaa :D

L-84 ja vaavi 40+2
 
Onnea vauvoista azalea ja bamse! :flower::heart:

Voi kun omakin vauva ois tuloillaan jo. Näillä näkymin vaikuttaa viihtyvän mahassa vielä pitkään. Särkee mistä milloinkin ja väsyttää. Lisäksi sydämen tykytykset on taas lisääntyneet. Pitäis siivoilla ja aloitella joululeipomuksia, mutta taidan mennä pitkälleen mieluummin...
 
Onnea Azalea ja Bamse vauvoista :heart:
Klementinelle onnittelut la:n saavuttamisesta :)

Itselläkin tosiaan tänään SE päivä, mutta vauva näyttää viihtyvän sitkeästi masussa.. Esikoinen syntyi aikoinaan 40+3, joten jos samoihin menee niin vielä pari päivää kärvisteltävää.
Viime yönä muutamia kivuliaita suppareita, jotka tuntuivat pistävänä kipuna myös kohdunsuulla.. mutta nyt päivällä ei taas mitään. Ajattelin käydä tänään kävelemässä rivakan lenkin, sen jälkeen saunaan... jospa sillä olisi jotain tehoa. Viime kerralla neuvolassa (ke) kertoi nla.täti, että vyöhyketerapiasta voisi olla apua käynnistymiseen, mutta en nyt kuitenkaan ole varannut aikaa sinne. Silloin painoarviossa kohdunsuu oli auki sormelle ja mittaa 1,5 senttiä, joten en uskalla käydä vyöhyketerapeutilla, jos pian tulee äkkilähtö laitokselle ja sinne on matkaa n. 180 km... tulee liian pitkä taival istua autossa..
Seuraava neuvola olisi tiistaina, ellei vauva päätä syntyä ennen sitä. Samalla käyn lääkärillä, tarkistetaan kohdunsuun tilanne (kovakouraisemmin), josko se antaisi vauhtia käynnistymiseen...

Nipsu + Muru 40+0 :heart:
 
Onnea azalea ja bamse!=):flower:
Ihanaa käydä lukaisemassa vauvautumisista.

Omaa napaa: eilen oli viimeinen neuvola, koska synnytyssali todennäköisesti kutsuu ensi viikolla. Laskettuna aikana eli to 9.12. on äitiyspoliklinikalle varattu käynnistyskontrolli, koska vauva on silloin mahdollisesti jo 4 kg. Neuvolassa verenpaineet entisellään, pissa puhdas ja painoa tullut 200g/vk, eli yhteensä nyt vajaa 5 kg. Vauvan pään kiinnittymistä kokeili ja epäili, että olisi kiinnittynyt, mutta tiedä sit varmaksi; ohjeet oli että omalla kyydillä voisi mennä sairaalaan, jos vedet menee... Saattais olla et parempi vielä varmistaa synnäriltä, kun niin erilaista ohjetta tästä sataa ja ei ihan sata varmaa ole vauvan kiinnittyminenkään.

Täällä on alkanut siivousvimma, koska sunnuntaina vietettäs esikon 4v. synttäreitä ja remontin tiimellyksessä siivottavaa on ainakin kertynyt ihan kamalasti... Välillä tuntuu painetta alamahalla ja menkkajuilintaa, olisiko sitten niitä harkkasupistuksia?!

Nyt ei muista taas enempää...

Leenu ja poppis 39+1
 
Bamse Paljon onnea pikku prinssistä!!!! :heart:

Nipsu Onnittelut LA:n saavuttamisesta =)

(.) Mä teen niitä verhoja!! =) JIIPPIII!!!!!! Ja äsken kävin ripustamassa jouluvalot+havut pihalle..Kyllä mä taas oon ahkera :LOL:

fanttomi & 37+1
 
Onnea Bamse&co! Ihanaa! :heart:

Metsiksellä on kyllä hyvä muisti! :D Minä se olin, joka ostin soittorasian joskus viikolla 23 tai 24 ja siitä lähtien oon yrittänyt päivittäin vauvalle sitä soitella. Ihan joka päivä en oo muistanut, mutta kyllä hän kuitenkin selkeästi kappaleen tunnistaa! Musta soittorasioissa on tärkeintä, et kappale ei oo ärsyttävä, siks ois ehkä hyvä päästä kokeilemaan tuotetta ennen kun ostaa. Ärsyynnynköhän mä liian helposti? :LOL: Mä ostin itse tän (paikallisesta Prismasta): Toys & More .
Mobileista voisin vinkata nämä: All mobiles . En tosin tiedä myydäänkö niitä Suomessa. Me saatiin esikoiselle tutulta, joka kävi ulkomailla, tuliaisiksi tollainen ilmapallo mobile ja se on ainakin tosi ihana! Noi mobilet on tehty kestävästä pahvista, ovat ilmavia ja liikkuvat kauniisti. Iso miinus on, että menee helposti solmuun. Esikoinen kun sai kerran ton käsiinsä isompana, niin siinähän se koko mobile sitten menikin. Sai sen sellaiseen solmuun ettei mitään järkeä. :(
Mut nythän vois ostaa jonkun kivan uuden tälle tulokkaalle... :D

Eipä tässä muuta. Täällä toi herra 6v. opettelee kitaransoittoa. :stick: HUOH. :D

mamadread ja ihme 35+0
 
Hei kaikille! :wave:
Jennylin pyynnöstä tulin ilmoittamaan,että Jennylille syntyi pieni poika ti 30.11. :heart:,
rv 36+4,klo 14:46..mitat pienellä ovat 3180g ja 49,5cm,päänympärys 34,5.
Äiti ja poika voivat erinomaisesti,mutta mahdollisen vauvan keltaisuuden takia eivät ole päässeet vielä kotiin.... =)
 
Jennyli Paljon onnea pienestä prinssistä!!!! :heart:

Mä ostin Prismasta sellasen Nalle-pehmon-soittorasian, siinä on mun mielestä kiva se pimputus. Ihan muutamia kertoja oon sitä masukille soittanu mut eipä hirveesti siihen reagoi. Toisin on Bruno Mars - Just The Way You Are..se tulee melkein AINA radiosta ku oon autossa ollu joten se taitaa olla tutumpi. Sillon alkaa yleensä mylläys mahassa..ei taida kaveri tykätä kappaleesta :LOL:

Tääl oli Vauva.set liikkeessä kiva Pingviini-mobile...täytyy eka kattoo et ostaaks joku sukulainen sellasen joululahjaks..ja miettii sit vasta ite et ostaako ollenkaan =)

fanttomi & 37+1..Ompelukoneen hurina saa tääl jumppatuokion aikaseks =)
 
Mandylle poksumisonnittelut!! :flower: Ja eräpäiväonnittelut Nipsulle!!
Bamselle Onnittelut poikavauvan saamisesta :heart: Ihanaa!
L-84 Jaksamisia vaivojen kanssa, hyvä että kaikki on kunnossa raskausmyrkytysepäilyn suhteen ja että pikkuinenkin voi hyvin =)
Hurjan isot onnittelut Jennylille pienestä pojasta.
 
heips!

täällä pikkuneiti vähän yllätti ja syntyi 29.11 elikkä viime maanantaina! synnytys piti käynnistellä tiistai aamulla.

maanantai yönä kolmen aikaan alkoi supistukset ja aamulla kaheksalta lähdettiin sairaalaaan päin missä oltiin puoli yksitoista olin jo seittemän senttiä auki saman tien synnytys saliin. vauvan sydämmen äänille ei löytynny paikkaa mistä anturit olis reagoinu niihin, kuulu kyllä jostain taustalta. kätilö haki ultran mutta ei osannut kattoa siitä mitään! siirryttiin parempaaan ultraan mihin tuli päivittelemään kolme lääkäriä mitkä meinas että napanuora on pään päällä elikä tulossa ekaks ulos. meinasivat heti että leikkuri valmiiksi jos pitää leikata, muut onneksi päätivät että odotellaan vielä ja kattellaan mitä tapahtuu vauva oli vielä vinottain mahassa. siihen loppu sisätutkimukset ettei kalvot puhkea. kolmen aikaan tutkittiin ja sentin oli auennu enemmän. neljältä seuraavan kerran kymmenen senttiä auki ja saatiin päätä tunnusteltua ettei ollut mitään edessä edellenki vauva hieman vinossa samalla kalvot puhkes ja 16.06 tyttö syntyi meinas olla aikamoinen ruuhka huoneessa kun oli lääkäreitä hoitajia ja liuta opiskelijoita (jos olisi syntynnyt tuntia aikasemmin olisi huoneessa ollut vielä kaksi huoltomiestä vaihtamassa lamppua) loppu hyvin ja kaikki hyvin!!

neidin mitat paino 3860g pituus52cm pipo 38cm

keskiviikkona kotiuduttiin ja nyt totutellaan taas vauva arkeen!!

nyt kutsu käy pitää mennä

solmu ja neiti 5pv ja isosisko 1v 6vk
 

Yhteistyössä