Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

Mulla oli ihan ensimmäisillä viikoilla jomotusta oikealla munasarjan kohdalla. Nyt se on kyllä hävinnyt kokonaan. Tiedä sitten mitä se oli, mutta itsekin kyllä pelkäsin vaikka mitä. Neuvolassa sanottiin kuitenkin, että pienet jomotukset ja säryt kuuluvat asiaan. Nyt kun ei oikein ole enää ollut mitään, mua pelottaa taas se, kun ei ole mitään. Ilmeisesti aina löytyy joku syy olla pikkuisen varpaillaan... Kannattaa tosiaan kuitenkin soitella neuvolaan, jos ei pärjää ilman särkylääkkeitä. Ehkä voisit päästä sitä kautta varhaisultraan?

Mua jännittää ja pelottaa kauheasti tää ultrapäivä. Illalla ollaan viisaampia. :geek:
 
Mulla oli ainakin eilisessä ultrassa keltarauhaskysta, mikä oli reilu parin sentin kokonen. EI oo nyt aiheuttanut kipuja. Mut molemmista tytöistä mulla oli todella kovat vatsakivut, ekasta sit pääsinkin ultraan keskussairaalaan kun epäiltiin kohdunulkoista. Mut sillon puhuivat jotain keltarauhashormonista et sitä on mulla tosi paljon. Todennäköisesti siis myös kystat ollut sillon myös. Ei pitäis olla mitenkään vaarallista, nehän häviää sit jossain kohtaa, nyt ylläpitävät raskautta :)

Mua väsyttää ihan sikana. Yritin soittaa pomolle mut se on koko päivän pois töistä.. Mietinkin et riittäiskö et jos viel saikkulapun vaan sen pöydälle.. Siitä sit saa tietää miks olen pois töistä pari vko, ei siis tiedä tästä raskaudesta. Keskenmenoista kyllä tietää ni tuskin sit isona yllätyksenä tulee. Laskin et mulla on sit tän saikun jälkeen enää 7!!! Työpäivää ja sit alkaa neljän viikon loma! Ihan huippua! ❤

Mun pitää vähän väliä kattoa tota eilistä ultrakuvaa, uskomatonta et siel oikeesti on nyt joku elävä ❤ tekis mieli käydä ostelees jo kaikkee mut maltan vielä mieleni. :)

Catharin & mini 10+2
 
Josephinalle suuren suuret pahoittelut! :cry: voimia ja jaksamista raskaaseen tilanteeseen! ❤

Onnittelut kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille!

Miwwi mulla on vähän samanlainen tilanne oman äitini kanssa. Hän kun ilmaisi mielipiteensä heti kuopuksen syntymän jälkeen ettei meidän kuulemma kannattaisi hankkia enempää lapsia. Taloudellisen tilanteen vuoksi ja muutenkin. Ymmärrän toki sen että hän on huolissaan mun terveydestä kun takana kaksi vaikeaa raskautta ja pahaa raskausmyrkytystä ja kaksi keskosvauvaa..itsekkin mietin niitä asioita jatkuvasti. Mutta talouden puolesta en kyllä itse ole huolissaan. Mieskin pian valmistuu koulusta ja saa aivan varmasti töitä. En siis ole uskaltanut äidilleni kertoa vielä tästä raskaudesta enkä tiedä millon uskallankaan..Tympeää kun on sellaiset välit omiin perheenjäseniin ettej pysty tällaista asiaa kertomaan. Tämänhän pitäisi olla iloinen asia! Ja sitä se onkin, minulle ja miehelleni. :)

Minulla oli tänään se eka äitipolikäynti. Kaikki hyvin! ❤ Pieni vastasi nyt hyvin viikkojansa (pääperämitta 7.2cm), vaikka sillon ekassa ultrassa vastas 3 päivää pienempää. Siellä hän heilutteli käsiä ja sätki menemään! :love: Huomenna olis sitten eka neuvola.

Pahoinvointi jatkuu edelleen melko voimakkaana. On se pikkuisen helpottanut. Mutta aamulla ja illalla menee väkisinkin oksentamiseksi tämä homma. Päivällä ei onneksi tarvi. :) Harmittaa kun minunkin tulis syödä sitä primaspania ja rautaakin tarvisin kipeästi (hb tänään 102!) mutta tablettien nieleminen saa välittömästi oksennusrefleksin aikaseksi. :sick: Jotain pitäs keksiä miten saisin lääkkeet otettua..vitamiinejakaan en siis ole vielä alottanu.

Hyviä vointeja mammat!! :)

MiNalo rv 9+5
 
Josephinalle suuren suuret pahoittelut! :cry: voimia ja jaksamista raskaaseen tilanteeseen! ❤

Onnittelut kaikille hyviä uutisia ultrasta saaneille!

Miwwi mulla on vähän samanlainen tilanne oman äitini kanssa. Hän kun ilmaisi mielipiteensä heti kuopuksen syntymän jälkeen ettei meidän kuulemma kannattaisi hankkia enempää lapsia. Taloudellisen tilanteen vuoksi ja muutenkin. Ymmärrän toki sen että hän on huolissaan mun terveydestä kun takana kaksi vaikeaa raskautta ja pahaa raskausmyrkytystä ja kaksi keskosvauvaa..itsekkin mietin niitä asioita jatkuvasti. Mutta talouden puolesta en kyllä itse ole huolissaan. Mieskin pian valmistuu koulusta ja saa aivan varmasti töitä. En siis ole uskaltanut äidilleni kertoa vielä tästä raskaudesta enkä tiedä millon uskallankaan..Tympeää kun on sellaiset välit omiin perheenjäseniin ettej pysty tällaista asiaa kertomaan. Tämänhän pitäisi olla iloinen asia! Ja sitä se onkin, minulle ja miehelleni. :)

Minulla oli tänään se eka äitipolikäynti. Kaikki hyvin! ❤ Pieni vastasi nyt hyvin viikkojansa (pääperämitta 7.2cm), vaikka sillon ekassa ultrassa vastas 3 päivää pienempää. Siellä hän heilutteli käsiä ja sätki menemään! :love: Huomenna olis sitten eka neuvola.

Pahoinvointi jatkuu edelleen melko voimakkaana. On se pikkuisen helpottanut. Mutta aamulla ja illalla menee väkisinkin oksentamiseksi tämä homma. Päivällä ei onneksi tarvi. :) Harmittaa kun minunkin tulis syödä sitä primaspania ja rautaakin tarvisin kipeästi (hb tänään 102!) mutta tablettien nieleminen saa välittömästi oksennusrefleksin aikaseksi. :sick: Jotain pitäs keksiä miten saisin lääkkeet otettua..vitamiinejakaan en siis ole vielä alottanu.

Hyviä vointeja mammat!! :)

MiNalo rv 9+5
Nopeasti tuota kokoa vain ihmettelen kun tämä pieni vastasi eilen viikkoja 10+0 ja koko oli reilun 3cm.
 
Oi kun täällä moni menee jo 10+ viikoilla, kuulostaa niin paljolta :D <3
Itellä "vasta" 8+1 ja aika tuntuu matelevan vaikka vastahan sitä panikoitiin rv4, että alkaako menkat vai ei. Jännä miten on ollut paljon enemmän aikaa pohtia ja tutkailla jokaista jomotusta ja kolotusta kahden pienen lapsen kanssa kuin silloin kun odotin toista lasta. Esikoinen oli niin vaativa ja koko ajan piti viihdyttää, nyt nuo kaks puuhailee koko ajan kahdestaan jotain ja mulla on liikaa vapaa-aikaa :D

Viime yönä oli taas lievää pahoinvointia joka helpotti kun kävin syömässä, ehkä se ei sit vielä ihan loppunutkaan. Odotan kuin kuuta nousevaa torstain lääkäriä vaikken edes tiedä pääsenkö ultrattavaksi. Yritän myös käydä viikonloppuna metsästämässä dopplerin, tuosta meidän kylän ainoasta lastentarvikeliikkeessä kun ei moista löytynyt.

Aurinkoista päivää!

Anianna 8+1
 
Se 7,2cm on varmaan sen näytön asetuksista tuleva luku sinne ylös? Mulla ainakin noita lukuja. Sen mitan edessä pitäis lukea crl :) mulla eilen ultrassa pieni oli 32,1mm ja vastasi laitteen mukaan 10+1. Eli sulla varmaan vajaa 3cm pieni :)
 
Nyt on neuvolaan soitettu ja huomiseksi sain ultran!! :) tosin pitkän "anelun" jälkeen :D nyt vaan toivotaan, että pikkuinen olis turvassa kohdussa oikealla paikallaan.. aivan ihanan vapautunut fiilis! :):)

Neilikka88, tulehhan sitten kertomaan ultrauutiset tänne :)
 
  • Tykkää
Reactions: Catharin
Huomenna olis se kauan odotettu päivä eli ultra. Sanoin miehelle, ettei turhia toiveita elättele, kun taas vuodan verta. Ainoa toive, jos keskenmeno, että saisin lääkkeet, että tulee nopeammin pihalle, kun hirveää tämä odottelu.
Tietenkin toivoo parasta, mutta luulempa tämän olevan ohi ja siihen olen täysin varautunut. Kerron huomen illalla miten meni.
 
Huomenna olis se kauan odotettu päivä eli ultra. Sanoin miehelle, ettei turhia toiveita elättele, kun taas vuodan verta. Ainoa toive, jos keskenmeno, että saisin lääkkeet, että tulee nopeammin pihalle, kun hirveää tämä odottelu.
Tietenkin toivoo parasta, mutta luulempa tämän olevan ohi ja siihen olen täysin varautunut. Kerron huomen illalla miten meni.
Vuodatko paljonkin? Olitko aiemmin vuodellu? En yhtään muista ketä kaikkia teitä oli kenellä ollut vuotoa. Oon todennut et on kyl tosi yleistä näköjään!
 
Oh my baby siellä se oli ja sydän löi bumbumbum. <3 Kaikki ne luulot kohdunulkoisesta ja tuulimunasta voi vihdoin heittää romukoppaan. Nyt vain toivon, että kaikki jatkuu hyvin. Pituutta oli 17,7 mm ja viikkoja 8+2, la 18.12. Kutakuinkin oman arvaukseni mukaisesti mennään. Ajattelin siis, että tänään olisi 8+1.

Mulla oli myös pari viikkoa sitten pienen pientä vaaleanpunaista ja ruskeaa vuotoa. Ja oikeaa munasarjaa jomotti taukoamatta vielä silloin. Nyt ei onneksi noita oireita ole ollut enää ja alan vihdoin uskoa, että ei kaikki aina tarkoita pahinta. Toivon siis parasta myös muille jännääjille, joilla on ollut kipuja tai vuotoja.

Oletteko jo kertoneet omille vanhemmille? Itse tässä stressaan jo etukäteen sitä tilannetta, vaikka ajattelin ihan varmuuden vuoksi pitää tämän vielä salaisuutena joitakin viikkoja...
 
Me käydään kyllä molemmissa ultrissa mitä tarjotaan eli siinä np ja rakenneultrassa ja sit varmaan tulee loppuraskaudessa ylimääräisiä sen edellisen hätäsektion takia.

Mua rupes mietityttää toi mun ultrakäynti kun gyne sai alkion mitaksi huimat 3,4mm ja vastasi kuulemma viikkoja 6+0. Tiedän, että näillä viikoilla sitä tarkkaa mittaa on vaikea saada, mutta, mutta..

Miwwi 6+5
 
Miwwi, no äläpä.. niin jäin pohtii minäki vaikka heittoa oli vaan päivä! Onneks maanantaina on lääkäri niin saa nähdä miten on pieni kasvanut ja varmaan sit alkaa uskoakin asian.

Pitää huomenna soitella terkkarille ja kysyy hiivalääkettä mitä vois laittaa. Ostin jo karpalo maitohappotabletteja.
 
Täällä kauhee jännitys päällä, ei oo varaa varhaisultraan, maksaa jotain 200e täällä :(

Dopplerin tosiaan tilasin, kun se tulee, niin kokeilen, vaikka voi olla ettei kuulu vielä.

Onko muilla muuten hirveitä pulssin kiihtymisiä välillä? Sydän hakkaa hetkittäin kauheeta vauhtia! Aiempi huono olo on muuttanut tyyliään. Ennen huono olo tuli joka kerta kun söi, ja jos oli pidempi aika ruokailusta. Nyt huono olo pysyy poissa vain syömällä (pieniä annoksia, isosta annoksesta tulee taas paha olo).

Pikku paketti 8+5
 
Täällä kauhee jännitys päällä, ei oo varaa varhaisultraan, maksaa jotain 200e täällä :(

Dopplerin tosiaan tilasin, kun se tulee, niin kokeilen, vaikka voi olla ettei kuulu vielä.

Onko muilla muuten hirveitä pulssin kiihtymisiä välillä? Sydän hakkaa hetkittäin kauheeta vauhtia! Aiempi huono olo on muuttanut tyyliään. Ennen huono olo tuli joka kerta kun söi, ja jos oli pidempi aika ruokailusta. Nyt huono olo pysyy poissa vain syömällä (pieniä annoksia, isosta annoksesta tulee taas paha olo).

Pikku paketti 8+5
Mulla kyllä pulssi hakkaa välillä aika hurjaakin tahtia, mut rauhottuu sit taas :)
 
Vuodatko paljonkin? Olitko aiemmin vuodellu? En yhtään muista ketä kaikkia teitä oli kenellä ollut vuotoa. Oon todennut et on kyl tosi yleistä näköjään!
Kolme viikkoa sitten vuodin viimeks muutaman päivän. Mulla on kierto 21/23päivää, joten just osuu aina kohdalle. Eilen oli eka neuvola ja pyysivät naikkarilta, että jos pikana pääsisin ultraan, on sit samalla npultra, jos hyvin käy. Vuoto alkaa aamulla, loppuu aina iltaa kohti ja taas alkaa aamulla. Ei siis mitään kipuja. Mutta kieltämättä neuvolantäti näytti hieman huolestuneelta. No huomenna sit näkee, mikä on tilanne.
 
Kolme viikkoa sitten vuodin viimeks muutaman päivän. Mulla on kierto 21/23päivää, joten just osuu aina kohdalle. Eilen oli eka neuvola ja pyysivät naikkarilta, että jos pikana pääsisin ultraan, on sit samalla npultra, jos hyvin käy. Vuoto alkaa aamulla, loppuu aina iltaa kohti ja taas alkaa aamulla. Ei siis mitään kipuja. Mutta kieltämättä neuvolantäti näytti hieman huolestuneelta. No huomenna sit näkee, mikä on tilanne.
Toivotaan et kaikki on hyvin❤ tuu sit heti kertoo tilanne :)

Kuuntelin äsken n. 20min sydänääniä. Päivällä en löytäny niitä ollenkaan, mut äsken sain heti kuuluviin ja nyt kuuluikin tosi hyvin. En olis millään malttanu laittaa doppleria pois ❤ yritin nauhottaa whatsuppin kautta kuulokkeilla äidille sitä jumputusta mut eihän se mitään sinne asti kuulunu. :( pitäis joku kaiutin saada et sais nauhotettua, tohon saa meinaan toiset kuulokkeet/johdon kiinni. Mulla alkaa taas päätä särkeä, niska ihan jumissa..

Catharin & mini 10+2
 
Täällä kanssa pääkipua.. jippii!

Jos maanantaina kaikki ok niin ostan kyllä dopplerin itekin..

Tiiättekö mitä.. eka himo!! Ja ei miehen pettymykseksi kyse ei oo seksistä vaan uusista perunoista! Pakko saada huomenna..

Huomenna myös poksahtaa rv 7+0
Mä uskon et me molemmat saadaan vauvat syliin asti ❤ toivon et myös ketään ei enää tipu tästä porukasta!

Oi uudet perunat! Miks meninkään ton lukemaan :whistle: Vähänkö alkoi tekee mieli.

Mä aluks mietin etten hanki ollenkaan doppleria, et mahdollisimman vähällä nyt mennään mut paskat. Olihan se sit pakko hankkia, nyt tosin ostin käytettynä, mut kyl nyt täytyy todeta, et kyl se oli ihan pakko hankinta. Tänäänki kauan sitä jumputusta kuuntelin ni kyl niin rauhallinen olo tuli itelle. Jotenki vaan tulee ihmeellinen olo et voiko tää oikeesti tällä kertaa onnistua? Kuitenkin sitä huonoa tuuriakin ollut täs yrityksen aikana.
 
Mulla on tänään taas uä ja jännittää!

Mulla doppleri varmaan tulossa postiin tällä viikolla, mutta mietityttää kyllä, että onko siitä mitään hyötyä sitten. En millään jaksa uskoa, että voisin ennen puoltaväliä ainakaan erottaa vauvojen ääniä, eli sen suhteen en kyllä tule saamaan mitään takuita, että molemmat voivat hyvin. PLÄÄH. Jos ne nyt yleensäkin siellä vielä ovat molemmat. Ultra on vasta puoli kaksi, joten tässähän tämä päivä menee odotellessa. Sitä ennen vielä pienimmän lääkäri, kun silmätulehdus iski :(

Ja nyt kun luin uusista perunoista, niin alkoi myös tehdä ihan hulluna mieli :D NAM!
 

Yhteistyössä