Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

Ootteko kuinka tarkkoja kiellettyjen ruokien suhteen? Mä nimittäin ostin lidlistä lemppari rahkoja jossa on suklaarouhetta mä nii rakastan niitä ja tuli nii himo että oli pakko saada nyt heti!:love: mietin vaa ku se tosiaan ei oo pastöroitu.(n) Mä olin edellisessä tosi tarkka, enkä syönyt mitään mitä ei olis saanu, en edes maistanu vaikka sanotaan että kohtuudella joitakin.
 
Mä olen koittanut kyllä vältellä kaikkea kielletyllä listalla. Sushia tekis kyllä ihan hirveästi mieli, mutta pitänee yrittää malttaa mielensä.

Onko teillä muilla pahoinvointia? Itellä on ihan hirvee olo jatkuvasti, vaikka oksentamaan ei oo montaa kertaa joutunut. Päivät on kuitenkin aamusta iltaan yhtä nieleskelyä, ja töiden jälkeen on vaan pakko maata sängyssä ja keskittyä hengittämiseen! Toivottavasti loppuis pian...
 
Mä oon syöny maalaisjärjellä. Onneks en juurikaan syö mitään kielletyistä, joten ei oo paha. Mut siis ei mul ole mitään sellasta et mitä missään nimessä en voi syödä. Oon syöny vähän salmiakkia ja lakua, maksamakkaraakin oon hieman syöny. Enkä oo juuri kattonu mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: foreverfever
Joulukuun muruset 2016

23.11
Viipulavaapula / 33 / 2.lapsi

1.12
Tupsuli / 31 / 2.lapsi / OYS
SaaraN / 37 / 4.lapsi
Thirtythree / 33 / 2. lapsi / Kos
Not alone / 25 / 2.lapsi
Jennii / 25 / 2.lapsi / HYS
Truuly / 38 / 2.lapsi

2.12
Cherokee / 34 / 2.lapsi
Poppie / 31 / 1. lapsi
Mantelikaneli / 1.lapsi
mai-- / 24 / 1.lapsi

3.12
ninnnura27 / 27 / 3.lapsi / OYS
Banna / 31 / 2.lapsi / JS

4.12
Catharin / 25 / 3. lapsi / satKS
Gulleplutt / 39 / 4.lapsi

5.12
MimSe / 35 / 5.lapsi / KHKS
Josefinaa
Marni / 2.lapsi
Josu-78 / 3.lapsi

6.12
Nienji / 26 / 2.lapsi / K-SKS
Eepuli / 34 / 2. lapsi
minna97 / 18 / 1.lapsi
Verx / 2.lapsi

7.12
Pähkinä89/ 26 / 3.lapsi / OAS
Haada

8.12.
Illuminated / 26 / 1. lapsi / PHKS
hipeltäjä89 / 27 / 1.lapsi / OAS
vemila / 24 / 3. lapsi / K-SKS
venla90 / 25 / 1.lapsi / EKKS
Suxuu / 31 / 4.lapsi
MiNalo / 31 / 3. lapsi / OYS
mizzim / 32 / 1.lapsi / PS
NinaRinsessa / 2.lapsi

9.12
Aurankukka / 3.lapsi
Yllätyssonni / 27 / 3.lapsi / OAS
A.m-n / 20 / 1.lapsi / SatKS
Heepu / 1.lapsi

10.12
_Henriikka_88 / 27 / 2. lapsi / LS

11.12
Effie / 24 / 2. lapsi / K-HKS
miss_piggy / 34 / 2.lapsi / KPKS

12.12
Riiviöidenäiti / 28 / 7.lapsi / JS
Zipi / 33 / 4.lapsi / SeKS
Haaveilija24/ 25 / 1.lapsi / SatKS
HappyHappyJoyJoy / 2.lapsi
Napsunen / 28 / 1.lapsi

13.12

14.12

Kielokukka / 29 / 1.lapsi / KOS/NKL
Camy / 29 / 1.lapsi
Toukokuinen / 28 / 1. lapsi
Nipsunen86 / 1.lapsi
Kiriliini / 33 / 3.lapsi / SeKS

15.12

16.12

Lyro / 21 / 1.lapsi
Lila+ / 2.lapsi / KYS

17.12
Yllärivauva / 30 / 3.lapsi / OYS

18.12
Ettämitenkä / 34 / 3.lapsi
Innaa90 / 26 / 1.lapsi

19.12
Anianna / 30 / 3. lapsi
Bittikukka / 30 / 2.lapsi
riepis / 30 / 1.lapsi

20.12
Meiramii / 29 / 1.lapsi
Äippäkuudelle / 38 / 6.lapsi / K-HKS

21.12
Pauliinali / 3.lapsi
tuuliaaah / 23 / 2.lapsi / KOS
Amore / 28 / 2.lapsi /KOS

22.12
Janlind / 28 / 3.lapsi / SatKS

23.12
BabyElephant / 30 / 1.lapsi / NKL

24.12
Leonella / 2.lapsi

25.12
JonMa / 26 / 5.lapsi
suklaakirsikka / 2.lapsi

26.12
foreverfever / 3. & 4.lapsi

27.12
Nannamariah / 27 / 2.lapsi / pkks
Marimac / 3.lapsi / JS

28.12
Miwwi / 25 / 2.lapsi
Papupupu / 29 / 2.lapsi
pisamapeikko / 34 / 4.lapsi / Mks
HarakkaHuttunen

29.12

30.12
Sachiel / 28 / 2.lapsi
teoteo / 28 / 3.lapsi / satKS

31.12

Menetyksen kohdanneet:
Piinamiina
Jösse
Pipo-otus
waninka
sileh
Hymynaama95
Josephina
sanzzes

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta
 
Ootteko kuinka tarkkoja kiellettyjen ruokien suhteen? Mä nimittäin ostin lidlistä lemppari rahkoja jossa on suklaarouhetta mä nii rakastan niitä ja tuli nii himo että oli pakko saada nyt heti!:love: mietin vaa ku se tosiaan ei oo pastöroitu.(n) Mä olin edellisessä tosi tarkka, enkä syönyt mitään mitä ei olis saanu, en edes maistanu vaikka sanotaan että kohtuudella joitakin.
No, ostin Saarioisen maksalaatikon, meinaan syödä sen puolet kerrallaan. Maksaa kun siinä hyvin vähän 17% niin A vitamiinia tuskin saa yliannosta. Muuten jos huolehtinut kasviksista, proteiineista ja vältellyt nopeita hiilihydraatteja, prosessoituja ruokia, suolaa ja kaikkea mitä listalla, niin ortoreksian puolelle menee jollei välillä löysää pipoa. Yhden cheetti päivän pidin jo ostamalla irtokarkkeja. Siellä vieläpä muutama laku ja salmiakki, niiden raja kun oli 50g/vrk..
 
Hei kaikille piiiiiitkästä aikaa!

Oon voinut NIIN pahoin, etten ole oikein mitään jaksanut ja siksi en ole tääläkään käynyt. Olen nyt loppuviikon sairaslomalla tämän pahoinvoinnin vuoksi. Saan tänään pahoinvointilääkkeet, joten toivotaan että helpottaa.

Niin ja laskettu aika onkin sitten neuvolan mukaan 11.12.2016.

Niin ja eilen oli ensimmäinen neuvola. Ultrattiin, ja sielä näkyi pikkuinen, jonka sydän sykki kovasti.:love::love::love::love:

Hyvää vointia kaikille! Minä lähden taas makoilemaan oloani paremmaksi.

Zipi 9+4
 
Joo sukupuoli testi :D
Onkohan toi miten luotettava? Millä viikolla olis hyvä tehdä? Toi punanen on sit vissiin tyttö ;) Mä oon pari kertaa kokeillu sitä soodatestiä nyt ja ei mitään reaktioo. Kiinalainen syntymäkalenteri sanoo et tulis taas tyttö ja aiemmista on pitäny paikkansa. Sormustesti näytti pääsääntösesti tyttöä, mut kyl se poikaakin näytti ni oli vähän epäselvä :LOL:
 
Mä oon yrittänyt hillitä itseäni noiden kiellettyjen ruokien suhteen, mutta oon silti syöny esim. joka päivä muutaman salmiakin:D en muista ikinä melkein katsoa, että onko tuote pästoroitua. Ja oon kova syömään makeaa, enkä oo niistäkään katsonut et onko niissä kiellettyjä makeutusaineita.

Kun pääsin edellisestä stressin aiheesta yli, niin eikös mun ollut heti pakko keksiä uus. Kävin siis eilen siellä ultrassa ja sain yhden kuvan mukaan. Nyt kun oon kattonut sitä 24/7 niin huomasin että vauvan niskan kohdalla on kyhmy. Voiko se olla sitä niskaturvotusta? Vai onko se ihan normaalia? Kumpa voisin vaan nauttia tästä raskaudesta täysin rinnoin :D
Ultran mukaan viikkoja 9+5, neuvolan mukaan 10+2.
 
Mä oon yrittänyt hillitä itseäni noiden kiellettyjen ruokien suhteen, mutta oon silti syöny esim. joka päivä muutaman salmiakin:D en muista ikinä melkein katsoa, että onko tuote pästoroitua. Ja oon kova syömään makeaa, enkä oo niistäkään katsonut et onko niissä kiellettyjä makeutusaineita.

Kun pääsin edellisestä stressin aiheesta yli, niin eikös mun ollut heti pakko keksiä uus. Kävin siis eilen siellä ultrassa ja sain yhden kuvan mukaan. Nyt kun oon kattonut sitä 24/7 niin huomasin että vauvan niskan kohdalla on kyhmy. Voiko se olla sitä niskaturvotusta? Vai onko se ihan normaalia? Kumpa voisin vaan nauttia tästä raskaudesta täysin rinnoin :D
Ultran mukaan viikkoja 9+5, neuvolan mukaan 10+2.
Se vaan varmaan näyttää kyhmyltä, kannattaa googlesta kattoa et miltä sikiö näyttää noilla viikoilla. Vaikee selittää näin kirjottaen, mut sellanen "kyyry"niskanen se yleensä tos vaihees viel on ☺
 
Aamulla oli ensimmäinen kunnallinen ultra, mun la piti alunperin olla 1.12, no varhaisultrassa se siirtyi 26.11 ja tänään se siirtyi 21.11. Ultrassa oli kaikki hyvin, kovin rauhallinen vauva siellä köllötteli.

Jos sopii niin jäisin kuitenkin la:sta huolimatta mielelläni tänne joulukuisten sekaan
 
  • Tykkää
Reactions: Innaa90
Mukavaa kyllä lueskella muiden joulukuisten matkaa :) Itsellä pahimmat huonovointisuudet on toivottavasti takanapäin, lähinnä nyt vaivana kun ei maistu oikein mikään ruoka ja joutuu pohtimaan pään puhki, että mitä sitä sais syötyä :LOL:

Mitenkäs muuten te helsinkiläiset, miten nopeasti on tullut kutsu ultraan? Jotenkin sain semmosen kuvan, että saattaa tulla lyhyellä varotusajalla (n)

Lukeeko kukaan odotus/vauvablogeja? Itse kaipaisin suosituksia jos jollain olisi :)
 
Mä oon yrittänyt hillitä itseäni noiden kiellettyjen ruokien suhteen, mutta oon silti syöny esim. joka päivä muutaman salmiakin:D en muista ikinä melkein katsoa, että onko tuote pästoroitua. Ja oon kova syömään makeaa, enkä oo niistäkään katsonut et onko niissä kiellettyjä makeutusaineita.

Kun pääsin edellisestä stressin aiheesta yli, niin eikös mun ollut heti pakko keksiä uus. Kävin siis eilen siellä ultrassa ja sain yhden kuvan mukaan. Nyt kun oon kattonut sitä 24/7 niin huomasin että vauvan niskan kohdalla on kyhmy. Voiko se olla sitä niskaturvotusta? Vai onko se ihan normaalia? Kumpa voisin vaan nauttia tästä raskaudesta täysin rinnoin :D
Ultran mukaan viikkoja 9+5, neuvolan mukaan 10+2.
Ei sitä niskaturvotusta voi silmällä ihan niin vaan nähdä käsittääkseni.o_O Sehän on aina joku olemattoman pieni mitta, joka mitataan siellä niskassa olevasta tummasta viirusta. Jokaisella siellä sellainen on ja sen paksuus on se joka jotain merkitsee.
Mä olen aikalailla vältellyt kiellettyjä ruokia. Eniten harmittaa kalat, yrttiteet ja KORVASIENET! Kyllä suretti tänäänkin jättää sienet metsään, kun en viitsi muille ruokaa niistä laittaa ja itse katsella kuola valuen vierestä...:(
Olot on taas palanneet ja väkisin yritän välillä kahvia juoda, jotta jaksaisi päivän vetää loppuun saakka kunnialla.
 
  • Tykkää
Reactions: mizzim
Ei sitä niskaturvotusta voi silmällä ihan niin vaan nähdä käsittääkseni.o_O Sehän on aina joku olemattoman pieni mitta, joka mitataan siellä niskassa olevasta tummasta viirusta. Jokaisella siellä sellainen on ja sen paksuus on se joka jotain merkitsee.
Mä olen aikalailla vältellyt kiellettyjä ruokia. Eniten harmittaa kalat, yrttiteet ja KORVASIENET! Kyllä suretti tänäänkin jättää sienet metsään, kun en viitsi muille ruokaa niistä laittaa ja itse katsella kuola valuen vierestä...:(
Olot on taas palanneet ja väkisin yritän välillä kahvia juoda, jotta jaksaisi päivän vetää loppuun saakka kunnialla.
Huh, toivottavasti sitä ei voi nähä silmin! Mulla nyt vaan on tapana repiä stressiä joka asiasta :D
 
Noni, täälläkin vihdoin käyty ultrassa. Oli kyllä ihan helkutin kökkö intialainen lääkäri. Alkoi ultraamaan päältä, tiuski "noh miks mä en nyt nää täällä mitään?" johon totesin, että mulla on kohtu oikealla, katoppa sieltä. No löysi sitten alkion ja alkoi taas tiuskimaan "noh missä se sydän nyt oikein on... katotaan alakautta jos näkyis jotain". Minä siinä sitten ultralaitteen vaihdon aikana jo ajattelin, että kai tää sit oli tässä, ei siellä ole mitään elossa. No lopulta se eukko sitten sai alakautta näkymään ja löysi lyövän sydämen. En viittinyt siinä alkaa sitten tivaamaan, että onhan siellä vain yksi kun tuntui olevan niin vaikeaa tuon yhdenkin löytäminen, varmistetaan sitten seuraavassa ultrassa jonka luojan kiitos tekee kuulemma joku toinen. Sain sentään kuvan mukaan, mutta silti jäi epämukava fiilis. Aikansa sitä kiekkoaan pyöriteltyään sai LA:ksi 21. päivä vaikken millään laskurilla saa samaa, pitäydyn mieluummin tuossa 19. päivässä.

Anianna 8+3
 
Voisin ilmoittautua mukaan joulukuisiin. Olen tovin seurannut teidän juttuja mutten oo uskaltanu vielä kirjoitella. Tänään kävin ultrassa ja kaks pikkuista pötkötteli samassa pussissa. Ovat pakastealkion siirrosta saaneet alkunsa ja kun yksi siirrettiin niin identtiset kaksosethan ne olis :) Tuli niin puskista koko uutinen että Huh hei! Mutta toivon vaan että kaikki menis hyvin!!

foreverfever, samassa veneessä ollaan:)
 
Voisin ilmoittautua mukaan joulukuisiin. Olen tovin seurannut teidän juttuja mutten oo uskaltanu vielä kirjoitella. Tänään kävin ultrassa ja kaks pikkuista pötkötteli samassa pussissa. Ovat pakastealkion siirrosta saaneet alkunsa ja kun yksi siirrettiin niin identtiset kaksosethan ne olis :) Tuli niin puskista koko uutinen että Huh hei! Mutta toivon vaan että kaikki menis hyvin!!

foreverfever, samassa veneessä ollaan:)
Jee!! Ihanaa, että joku samassa tilanteessa ja vieläpä LA lähellä :) Mitkä sulla on viikot? Ja mistä päin Suomea(?) olet, jos saan kysyä? :)
 

Yhteistyössä