Joulukuun muruset 2016 *toukokuussa*

Voisin ilmoittautua mukaan joulukuisiin. Olen tovin seurannut teidän juttuja mutten oo uskaltanu vielä kirjoitella. Tänään kävin ultrassa ja kaks pikkuista pötkötteli samassa pussissa. Ovat pakastealkion siirrosta saaneet alkunsa ja kun yksi siirrettiin niin identtiset kaksosethan ne olis :) Tuli niin puskista koko uutinen että Huh hei! Mutta toivon vaan että kaikki menis hyvin!!

foreverfever, samassa veneessä ollaan:)
Mää jo odotin et koska tänne ilmottaudut ;) hurjasti onnea vielä tätäkin kautta ❤ todella jännittävää ja mielenkiintoista alkaa seuraamaan teidän kaksoslaisten matkaa :)
 
Tervetuloa joukkoon tintt@r@! :) Ja onnittelut tuplauutisista ♡

Tietääkö joku, voiko ulkomaisia kasviksia syödä raskauden aikana, jos huuhtelee hyvin? Kaikkea ei meinaan saa kotimaisena, ja joskus tulee hinnankin vuoksi ulkomaiseen päädyttyä.
 
Muistuttelen faceryhmästä! Jos jollain halukkuutta liittyä sinne niin mun kautta pääsee laittamalla mulle nimi ja tunnistetta profiilista, lisään kaveriksi ja lisään ryhmään. Poistan sen jälkeen kavereista! Ryhmässä on tällä hetkellä 70hlö, siellä ollut vähän puhetta, että ryhmästä tulisi +- 100hlö suuruinen, jotta ryhmä pysyisi mahdollisimman pienenä ja intiiminä, jossa voi huolletta puhella asioista kun asioista. Kuitenkin täältä ilmeisesti moni olisi tulossa vasta nt-ultran jälkeen, joten pidän ryhmän täältä niille halukkaille vielä auki siihen mennessä et ultrassa on käyty! Eli viimeistään kesäkuun loppuunmennessä on liityttävä ennen kuin ryhmä sulkeutuu!

 
Mää jo odotin et koska tänne ilmottaudut ;) hurjasti onnea vielä tätäkin kautta ❤ todella jännittävää ja mielenkiintoista alkaa seuraamaan teidän kaksoslaisten matkaa :)
Kiitos vain! En oo oikein uskaltanu kun viimeks tipuin lokakuisista juuri näillä viikoilla poies. Nyt aattelin että kattompa ultran ja tuun sit kuikuileen tänne jos joku masuasukki löytyy. Mutta että kaksi niin ei voi muuta sanoa kuin että päivän oon hokenu että voi hyvät hyssyrät :) Ja saattaahan tuota vieläki tipahtaa mutta se on sen ajan murhe jos niin huono tuuri käy.
 
Kiitos vain! En oo oikein uskaltanu kun viimeks tipuin lokakuisista juuri näillä viikoilla poies. Nyt aattelin että kattompa ultran ja tuun sit kuikuileen tänne jos joku masuasukki löytyy. Mutta että kaksi niin ei voi muuta sanoa kuin että päivän oon hokenu että voi hyvät hyssyrät :) Ja saattaahan tuota vieläki tipahtaa mutta se on sen ajan murhe jos niin huono tuuri käy.
Nyt on pakko onnistua!! Mä tipuin kans lokakuisista pois, mut onneks sit kävi heti tärppi uudelleen.
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut niille jotka saaneet huonoja uutisia.
Täällä käytiin eilen ultrassa ja siellä se pikkuisen sydän löi. Kyynel siinä vierähti, kun sieltä elämää löytyi. :love:
Huono olo vaivannut jo jonkin aikaa, töiden jälkeen tuntuu ettei kykene mitään tekemään kun aina vaan ällöttää.
Mites te ketkä kahvista tykkäätte, niin minkä verran juotte päivässä?
Innaa rv 8+5
 
mä voin omasta puolestani vastailla ruokavalio-asioihin.

Kahvista: ennen join aamuisin 4-5 kuppia, nyt olen tiputtanut alusta lähtien n. 2.5 kuppiin. Iltapäivällä saatan juoda vielä kupin. Iso muutos entiseen kuitenkin.

Ruoka: Syön mitä vaan, maalaisjärjellä. Ulkomaisissa kasviksissa ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Ainoastaan pakasteet pitää kai kypsentää hyvin. Mutta tuoreissa ei kai mitään häikkää? Juustoja syön surutta, paitsi homejuustoja esimerkiksi vain kypsennettynä ruoan seassa. Muuten en ole missään raskaudessa pästöröimattomuuteen kiinnittänyt huomiota. Ajattelen, että koska ollaan Suomessa, uskallan kyllä syödä aika huoletta.

Muuten olen ollut kasvissyöjä n.20 vuotta, eli lihatuotteiden ja kalan kanssa ei tarvitse varoa.

Lakua ja salmiakkiakin aion syödä, jos mieli tekee. En tietysti mitään hirveitä määriä, mutta en aio stressata muutamasta karkista.

7+4
 
Tuo sukupuolitesti oli vissiin jotain 25e..

Doppleri tuli tänään, milloinkohan sillä vois alkaa metsästää ääniä?

Mäkin syön kaikkee mikä maistuu, kohtuudella toki. Kahvia en oo ikinä juonut, laimeaa appelsiinimehua menee aamulla lääkkeiden kanssa..

Tänään ois kaikki edellisten km etapit saavutettu ja jännitetään maanantain ultraa. Miten sinne voikin olla niin kauan aikaa!!

Mä varmaan kanssa liityn faceen vasta nt-ultran jälkeen, voihan sieltä poistua jos ei koe omakseen. Yhtään ei tainnu olla samalla synnärillä..

7+2
 
Tuo sukupuolitesti oli vissiin jotain 25e..

Doppleri tuli tänään, milloinkohan sillä vois alkaa metsästää ääniä?

Mäkin syön kaikkee mikä maistuu, kohtuudella toki. Kahvia en oo ikinä juonut, laimeaa appelsiinimehua menee aamulla lääkkeiden kanssa..

Tänään ois kaikki edellisten km etapit saavutettu ja jännitetään maanantain ultraa. Miten sinne voikin olla niin kauan aikaa!!

Mä varmaan kanssa liityn faceen vasta nt-ultran jälkeen, voihan sieltä poistua jos ei koe omakseen. Yhtään ei tainnu olla samalla synnärillä..

7+2
Ehkä kannattaa vasta 9+ alkaa ettimään. Meinaan mä en saanut kun vasta 10+0 kuulumaan 100% varmuudella. Tuolta kuuluu niin kauheesti kaikkia ääniä et ne jää kyl niiden varjoon mulla ainakin helposti. sen sykkeenhän näin kyllä jo n. Viikkoa ennen mitä sit varmuudella ne kuulin. (Siis mulla näytöllinen doppler) nyt oonkin kuunnellut joka pv niitä pari kertaa päivässä. :)
Eilen oli karsee olo. Kyökkiä kyökkiä. Kertaakaan ei kuitenkaan oo oksennus tullut, vaikka oksettaakin.

Catharin & mini 10+5
 
Ruuista puheen ollen tietääkö kukaan saako vihreää teetä juoda raskausaikana? Tiiän, että on tyhmä kysymys, mutta kun en oo siihen saanu varmuutta. Eikös ainaki rooibos ja yrttiteet oo kiellettyjen listalla? Ja voisko joku valaista mistä tunnistaa yrttiteen?

Eilen illalla säikähdin kun alko tulemaan veristä vuotoa ja sitä tulee vieläkin vähän. Koko alkuraskauden on ollu niukkaa ruskeaa vuotoa, mut verinen vuoto säikäyttää aina.. Lisäksi pahoinvointi ja väsymys on alkanu jo nyt vähän helpottaan, vaikka kahdessa aiemmassa raskaudessa tämä 8-9 viikko oli sitä pahinta aikaa.
Mutta tänä aamuna oli eka neuvola ja vuodosta huolimatta terkkari löysi sykkeen <3 Helpotti huolta ainakin vähäksi aikaa :)

Yllärivauva 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: Camy
Vielä unohtui kysyä, että mistä ootte hankkinu dopplerin? Kannattaako sellainen ostaa käytettynä ja paljonko siitä on järkevää maksaa?
Mä ostin nyt käytettynä. Aiemmin ostin uutena raskaukeijulta, sen halvimman. Maksoin nyt tosta käytetystä 20€ mikä on mun mielestä aika paljon, mut sain siihen kaks geelipulloa mukaan ja siinä on digitaalinen näyttö mis lukee se sykkeen lukema. Ja kun olin malttamaton ni muuta ei ollut tarjolla :)
 
Moikka!

Täällä odotellaan ens viikolla olevaa ultraa, jännittää. Olo ollut vaihteleva, välillä ihan hyvä olo, välillä taas ällöttää enemmän.

Aika lailla kaikenlaista tulee syötyä. Kahvia en ole koskaan juonut, teetä on mennyt aiemmin muutama kuppi päivässä, mutta viime viikkoina ei oo maistunut yhtään. Vihreää teetä voi hyvin juoda raskausaikana, itsekin sitä join normaalisti ekassa raskaudessa. Yrttiteet sitä vastoin ovat kiellettyjä.

10+4 taitaa olla tänään, ei oikein pysy laskuissa mukana
 
Kävin otattaa hiivatestin. Hiiva oli nega mutta leukkarit ++.. mietin ootanko maanantaihin vai soitanko päivystykseen kun kutiaa ja pikkasen kirveleeki.. olenks vähä vainoharhainen. Tääl ei kyl oo gyneä mutta kai tarvittaessa sais sairaalaan lähetteen.
 
Kävin otattaa hiivatestin. Hiiva oli nega mutta leukkarit ++.. mietin ootanko maanantaihin vai soitanko päivystykseen kun kutiaa ja pikkasen kirveleeki.. olenks vähä vainoharhainen. Tääl ei kyl oo gyneä mutta kai tarvittaessa sais sairaalaan lähetteen.
Meil saa lähetteen ihan silläkin et soittaa päivystykseen ja pyytää lähetettä labraan, sielt saa sit kuurin jos tulehdus on. Jos siis ei oo muut paikat enää auki kun päivystys.
 
Kokeilin taas hetken aikaa dopplerilla ja käytin siihen ihan vaan kosteusvoidetta, mutta lopetin, kun tuntui ihan kuin olis pieniä sähköiskuja tullut. Vähän samanlaisia, jos salilla vaikka kuntopyörässä mittaa sykettä. Lopetin sitten, kun ei tuntunut niin hyvältä ja ajatus oli pelottava! Onko muut huomannut tollasta?
Mäkin oon ostanut käytettynä laitteen.

Pikku paketti 9+1
 
Ai labrassa ottasvat crp:n? Enpä tajunnut kysyy.. oli muutenkin tosi nihkeen oloinen hoitaja puhelimessa. Tuli vaa olo että hätiköin ja pitäis ootellaa maanantaihin. Ja kun vasta alkuraskaus. Niprailee mahaa aika ikävästi välillä.
 
Olipa tullut vajaassa viikossa monta sivua uusia kommentteja, hetki meni lukiessa :). Eilen oli eka neuvola, la terkkarin mukaan 20.12., kun vau.fi näyttää 19.12., mutta muutkin on tainnut sanoa tuon vau.fi näyttävän enemmän.

Minä jouduin töissä tunnustamaan tämän "syntini", kun työkaverin äitiyslomasijaisen haku on käynnissä, ja melko pian syyskauden käynnistyttyä koittaa omakin äitiysloma, jos kaikki menee hyvin. Uutisen vastaanotto oli oikein positiivinen. Työkaverin (entinen neuvolaterkka) kanssa ultrattiin vatsan päältä, ja joku möntti saatiin näkyville, mahdollisesti myös syke. Työpaikan uä-laite on vanha, ja näyttö värisee ihan omiaan, joten en nyt ihan uskalla tuon perusteella luottaa kaiken olevan hyvin.

Pahoinvointi ja väsymys vaihtelee päivästä toiseen, pahimmat olot tuntuu kyllä menneen ohi. Ja nyt tuntuu, että alamaha on alkanut vähän pyöristymään.

Dopplerin hankkimista mietin, onko niissä ihmeempiä eroja? Onko kukaan tilannut ebaysta? Löytyisikö sieltä halvemmalla?

Mari, 8+4
 
Olipa tullut vajaassa viikossa monta sivua uusia kommentteja, hetki meni lukiessa :). Eilen oli eka neuvola, la terkkarin mukaan 20.12., kun vau.fi näyttää 19.12., mutta muutkin on tainnut sanoa tuon vau.fi näyttävän enemmän.

Minä jouduin töissä tunnustamaan tämän "syntini", kun työkaverin äitiyslomasijaisen haku on käynnissä, ja melko pian syyskauden käynnistyttyä koittaa omakin äitiysloma, jos kaikki menee hyvin. Uutisen vastaanotto oli oikein positiivinen. Työkaverin (entinen neuvolaterkka) kanssa ultrattiin vatsan päältä, ja joku möntti saatiin näkyville, mahdollisesti myös syke. Työpaikan uä-laite on vanha, ja näyttö värisee ihan omiaan, joten en nyt ihan uskalla tuon perusteella luottaa kaiken olevan hyvin.

Pahoinvointi ja väsymys vaihtelee päivästä toiseen, pahimmat olot tuntuu kyllä menneen ohi. Ja nyt tuntuu, että alamaha on alkanut vähän pyöristymään.

Dopplerin hankkimista mietin, onko niissä ihmeempiä eroja? Onko kukaan tilannut ebaysta? Löytyisikö sieltä halvemmalla?

Mari, 8+4
Minkä laitoit vau.fi sivuille kierron pituudeksi? Se vaihtuu siinä heti se la jos neuvolan mukaan on eri kierto :) mulla vau.fi näytti saman minkä neuvola laski.
 
Joskus taisin sanoo että ois kiva ku ois oireita.. Muutenkin kuin vaihtelevasti. No nyt on illat menny pönttöä halaillen.. nice :(

Äitille krrroin tänään.. otti uutisen kyynel silmissä <3
Tietää ekasta keskenmenosta nii aattelin et on tukena nytkin meni miten meni.

Maanantaina lääkäri.

Veikkoiivari 7+3
 
Mulla ei oikeestaan oo oireissa mitään muutosta. Rinnat ei oo enää niin kipeet, arat ovat kuitenkin. Väsymystä on, oikeen mitään ei jaksais tehdä. Toivon et toi pahoinvointi alkais nyt oikeesti lähteä, tänään ei onneks oo niin pahaa tehnyt. Mulla iho on menny huonoon kuntoon, johtuu varmaan suurimmaks osaks tosta vahvasta omegasta mitä syön kun se nostaa kaikki pintaan. Varasinkin itelleni torstaille kasvohoidon.
Odotan jo malttamattomana et koska alan tuntemaan pientä kuplintaa! :) olis sit vähän taas konkreettisempaa ❤ huomaan miettiväni kokoajan raskautta, kumpi tulee jne. Yritän malttaa mieleni etten puhu siitä kokoajan ettei kaikilla mee mun kans hermot :LOL::whistle:

Catharin & mini 10+6
 

Yhteistyössä