Joulukuun nyytit 2014 ~ kesäkuussa

Mut voi lisätä listaan.

Omppulimu 22 v 2.lapsi K-SKS LA 27.12

En oo halunnu tänne liittyä ennen ultraa, ja ultra mulla oli 19.6. Kotoa tosiaan löytyy ennestään yks iso-vauva, 1 v 4 kk tyttö ja aviomies :) En oo teidän keskustelua seurannut joten en tiedä kenestäkään mitään vielä.

Omppulimu ja masukas 14+5
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa täällä ja ihanimmat uutiset pistivät heti silmään, aivan mahtavaa miltsu76 :hug: :heart: =) Jippii!!! Ihanaa kuulla, että kaikki hyvin!

Reissu meni hienosti, hyvin jaksoin koko lomareissun :) Se nt-ultra meni mukavasti ennen lomareissua, mies ei harmittavasti päässyt mukaan, mutta jospa sitten rakenneultraan. Turvotus oli 1,1mm ja kuulemma normaali. Verikokeiden tulokset olivat ehtineet myös tulla ja saatiin riskiluvut laskettua heti paikanpäällä, T21 oli 1:2400, T13 1:100 000 ja T18 1:100 000. Sitten oli vielä joku, mitä ei oltu merkittykään neuvolakorttiin, se oli muistaakseni 1:110 tai jotain sinne päin :ashamed: Lääkäri sanoi, että antaa tuollaisen luvun ihan puhtaasti ikäni vuoksi.

Kyllä tuo lapsen terveys tietysti mietityttää tosi paljon ja jännittääkin, että mitä tuleman pitää. Toivottavasti kaikki hyvin, emme nyt ainakaan ole menossa lapsivesipunktioon, vaikka sen ikäni puolesta saisinkin.

Laskettu aika muuttui vähän, se on nyt 29.12.

Olen nyt miettinyt, että tulisin myös sinne facenryhmään mukaan :) Olisi kiva jutella kuulumisia ja oloja vähän aktiivisemmin ja tälle palstalle ei ihan kaikkea viitsi kirjoitella, kun taustalukijoita kuitenkin riittämiin ;) Eli laitan viestiä elielille ja toivottavasti pian "nähdään" siellä :)

Aurinkoa ja hyviä vointeja kaikille :wave:

Karhunvatukka ja tahvo 15+0 poks! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Kiva nähdä, että keskustelu käy täälläkin edes jollain tasolla vaikka kovin on siirrytty ilmeisesti sinne fb:n puolelle. Omalla kohdalla kirjoittelu on jäänyt vähemmälle tietysti lomien, mutta varmaan senkin takia että nyt tämä raskaustila on jokseenkin tasoittunut eikä ole mielessä enää ihan 24/7 :)

Kaikki on mennyt kivasti, ainoastaan huonosti nukutut yöt ovat kiusanneet minua, joka on aina nukkunut hyvin! Närästää ja kutittaa ja mitä vielä! Ilmeisesti jokin lapsuuden atooppinen ihottuma on puhjennut uudelleen, mutta onneksi pysyy rasvoilla edes jotenkin aisoissa.

Itse en jostain syystä halua liittyä tuonne fb:n puolelle, joten kiva jos täälläkin käy välillä muita laittamassa kuulumisiaan.

Ihanaista kesäistä odotusta kaikille :)

15+5
 
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Ajattelin jo että eikö tänne kirjoitella enää mutta mukavaa kun joku kirjoittelee ;).

Mullakin onn noita unettomia jaksoja yössä, välillä valvon muutaman tunnin esim 2-4 tai 4-6 välillä, sitten oon väsynyt loppupäivän, ei kiva. Alkaa viel työtkin taas ens viikolla, onneks sopparia jäljellä vaan enää kolme viikkoa jonka jälkeen jään työttömäksi ennen äippälomaa, teen toki keikkoja oman voinnin mukaan :).

Miltsu76 ja hempukka 17+2
 
hei.. itse en aio fb puolelle ollenkaan.. joten satunnaisesti käväsen täällä kommentoimassa.. yleensä kun puhelimella surffaan niin sillä kun ei saa kommentoitua niin jääpi siihen kun jaksaa koneella istua..
unettomia jaksoja on täälläkin.. kuopus kun antaisi nukkua itse valvoo..
mua alkanut kovin mietityttämään arki kahden pienen kanssa, miten siitä selviää?? portaat, kauppareissut ym.. onko muita joille tulee pienellä ikäerolla? toki kuopus lähti aikaseen kävelemään ja kerkiää vielä harjaantua ennen seuraavaa, mutta kyllä sitä varmana tulee tilanteita, että kumman ensin vie ja minne.. ja toi kiipeilyvaihe sitten :/ itse kuitenkin vauvassa paljon kiinni.. huh.. noh eiköhän noikin jotenkin selviä.. mutta jos joillakin kokemuksia saa kertoa :)
ensi viikolla ru, hui jännää :)

muumimamma-81 19+1
 
Moikka kaikille!
Pääseekö myöhäinen vielä mukaan? Alusta asti olen seuraillut keskustelua, nyt vasta uskallan mukaan kun viikkoja kertynyt ihan mukavasti :)
Voisin myös liittyä fb:n puolelle mukaan, jos vaan huolitte :attn:

Pikuti/32v./3.lapsi/KAKS



Ja laskettu aika siis 4.12. Meinasi unohtua :)
 
Heips kaikille pitkästä aikaa!

Tänne kirjoittelu on aika lailla jäänyt, mutta käyn silti välillä kurkkaan tätäkin :D
Täällä tuntuu jo päivittäin liikkeitä ja muuten olo on aika jees, mutta närästys vaivaa aika useestikin. Väsymystäkin on yhä edelleen ja olenkin koko ajan odottanut milloin tämä loppuis ja tulis se energinen jakso :D mun tuurilla sitä ei taida tulla.

Muumimamma kyseli kokemuksia lapsista jotka pienellä ikäerolla? Mulla on kahden ekan välissä 1v4kk ja kakkosen ja tämän kolmosen väliin jää n. 2,5v. Sen verran mitä muistan, niin loppujen lopuksi aika hyvin sujui kahden pienen kanssa. Meillä esikoisella ei ollut yhtään mustasukkaisuutta ja osas jo hyvin kävelläkin siinä vaiheessa. Imetyksen ajaksi laitoin joko elokuvan pyörimään tai otin viereen istumaan ja luettiin samalla kirjaa. Meidän koti on myös järjestelty niin että kaikki sellaset mitä sai levittää oli alalaatikoissa ja herrahan niitä muovikuppeja kävi ahkeraan aina tyhjentämässä :D Ulkoilut sujui hyvin pikkukakkosen oltua rattaissa ja hänen opittua vähän liikkumaan oli helpompi pitää hänet rattaissa ja antaa esikoisen kävellä/juosta lyhyitä matkoja. Siinä vaiheessa kun nuorempikin oppi kävelemään on ollut enemmän menoa ja meininkiä ja tuntuu, että silmät saa olla selässäkin. Itse pidän tuota vauvavaihetta paljon helpompana, vaikka vaippapöksyjä olikin kaksi vaihdettavana kuin nyt, kun esikoisella on uhmaa ja veljekset tappelevat ja taas leikkivät yhdessä ja taas tappelevat ja molemmat alkaneet tässä vaiheessa kiikkumaan joka paikkaan, että kyllä tekemistä riittää :LOL: Niin ja yks mikä tietenkin omaa jaksamista auttoi todella paljon oli se, että molemmat lapset ovat nukkuneet täydet yöt siitä 2kk iästä alkaen :heart:
 
Torstaina oli kauan pelätty uusinta ultra ja kaikki oli kunnossa eli terve vauveli tulossa meille. Sukupuoli jäi vielä epäselväksi kun oli kätilöllä sumea kone käytössä ja pikkunen pyöri koko ajan ympyrää. Painoa oli kertynyt pikkuselle jo 160g ja tasasesti kasvaa käyrällä. Rakenne ultra onkin sitten 6.8 ja sitten uudestaan katsomaan kumpi tulossa jos vaan suinkin näkyy.

Tiukuliina ja hippu 17+3
 
  • Tykkää
Reactions: Karhunvatukka
Jaaha, täällähän ollaan vielä kesäkuussa menossa:O Pitkästä aikaa kuulumisia tännekin laitan:nyt 17.7. mulla on tasan 17 raskausviikkoa täynnä:D Hyvin on mennyt, ei ihmeitä. Liikkeitä tuntuu jo. Rakenneultra on vasta 8.elokuuta, tuntuu että siihen on vielä ikuisuus...
 
heips.. pikainen päivitys.. viime viikolla oli RU vihdoin.. kaikki oli kunnossa, ja omat arvailut sukupuolesta osui kohdalleen.. saatiin poikalupaus.. no tiesin jo oloista sen, mutta silti pieni toivo oli josko olisin saanut toisen prinsessan perheeseen.. mut nyt noita jätkiä sitten riittää, saakoon neiti sitten oikein urakalla olla prinsessa :D meillähän on miehen muksujakin usein paikalla ja kaikki poikia nekin..
tuli kokreettisemmaksi, että kohta on noita pieniä kaksi pyörimässä jaloissa, edelleen arjen vikkejä kaipaan kokeneemmilta.. pienin on kova kävelemään jo, ja varmana alkaa si kiipeilyvaihe kohta :/ no ehkä ne vaan siitä menee omalla painollaan kuitenkin..


oikein helteisiä päiviä kaikille!!

muumimamma-81 ja vilperi 20+5
 
Heippa kaikille ja tervetuloa uusille :wave:

Aika tuntuu menevän ihan hurjan nopsaan! EliElille kiitos infosta fb-ryhmän suhteen, sinne suuntaan nyt minäkin :) Toki täälläkin on kiva kuulumisia vaihdella ja kun arki saapuu, niin eiköhän koneellakin tule taas oltua enemmän!

Olo on ollut aivan loistava, huonovointisuutta on todella harvoin ja ihmeen hyvin olen jaksanut kaikenlaisia hommia puuhailla. Täytyy vain muistaa syödä säännöllisesti ja pitkät seisomisjaksot vähän kyllä väsyttää.

Sellainen harmittava juttu sattui, että jäin kiinni sokerirasituskokeessa, paastoarvo juuri sallitun rajan yli... Nyt siis mittailen sokereita ja ainakin reilun viikon ajalta ovat olleet hyvät. Olen nyt keskittynyt enemmän siihen mitä suuhun laitan, toivottavasti pärjään sillä loppuun asti. Minulla on ollut yhdessä raskaudessa insuliinihoitoinen raskausdiabetes ja yhdessä pärjäsin dietillä, joten ihan tuttua juttua ja oikeastaan odotettavissakin tämä oli.

Vaunuasioita olen jo vähän miettinyt, vaikka ajattelinkin niitä hankkia vasta syksymmällä. Olen ollut vannoutunut Emmaljungan kannattaja tähän asti, yhdet Gessleinit meillä on myös ollut ja niistä tykkäsin kovasti myös. Nyt sitten ihastuttaa Briot :) Saapas nähdä miten mieli sitten muuttuu, kun pääsee niitä lähemmin tutkimaan ja koelykkimään kauppaan :D Käytetytkin kyllä kelpaisivat, jos jostain hyvät löydän, täytyy tutkia tori.fi ja huutonetit ym. paikat. Onko joku jo tehnyt vaunuhankintoja?

Iloista kesän jatkoa ja hyviä vointeja kaikille :wave: :flower:

Karhunvatukka ja tahvo 17+0 poksista vaan :heart:
 
Täällä on tehty vaunuhankinta jo. Ostin, kun kerta alennuksessakin olivat, Akjaxin Traperit. Eivät ole "mitään merkkiä", mutta ominaisuuksiltaan sellaiset, että uskon niillä pärjäävämme. Ilmakumipyörät, säädettävä työntökorkeus, heittoaisa...

Huomenna olisi sitten rakenne-uä, ihana päästä katselemaan pientä kätilön kanssa. Nyt kun olen katsellut sitä omin nokkineni töissä, kun on ollut hiljaisempaa.
 
Tervetuloa uusiäiti94 :wave:

Voi huh tätä hellettä! Rannalla on oltu lasten kanssa kaikki päivät ja huomenna onneksi päästään taas omalle mökille, joka on ollut juuri tämän viikon vuokralla... No, onneksi sai vuokralainenkin hyvät mökkikelit!

Liikkeitä tuntuu päivä päivältä enemmän ja kotidoplerilla on ihana kuunnella pikkuisen sydäntä :heart: Hauskasti viuhahtaa liikkeetkin tuossa doplerissa, ihan kaikki potkut ei vielä tunnu.

Hankintoja tekisi mieli jo vähän tehdä, mutta olen malttanut vielä mieleni. Yksi lipasto täytyisi tyhjentää, jotta saan siihen sitten vauvan vaatteet. Hoitopöytä ei mahdu nyt meidän makuuhuoneeseen, mikä vähän harmittaa, koska olen kovasti tykännyt sellaista muilla lapsilla käyttää. Ehkä mennään sitten alustalla sängyn päällä... Täytyy vielä mallata, josko kuitenkin joku ratkaisu keksittäisiin. Siskolta saan niin paljon tarvikkeita ja vaatteita, että ei ihan hirmuisesti mitään suurempaa tarvitakaan. Vaunut nyt suurimpana hankintana.

Masu on pullahtanut jo kovasti esiin ja tätä ei nyt kyllä enää peitellä millään :D Ei ole kyllä tarkoituskaan, olen aina nauttinut vauvamasusta tosi paljon :) Nyt on olo kuitenkin vielä "kepeä", katsotaan mikä olo on sitten siinä lokakuun paikkeilla... ;)

Kovin hiljaista on meidän pinossa, mutta nyt on kyllä loma-aika parhaimmillaan ja fb-ryhmässä taitaa olla aktiivisempaa. Sinne tulen heti, kun kaveripyyntö on hyväksytty :)

Aurinkoa ja hyviä vointeja kaikille :wave:

Karhunvatukka ja tahvo 17+3 :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Ma&Mi
Pitää tännekin päivittää :). Rakenneultassa käyty ;) Meidän pikku-prinsessalla kaikki hyvin:heart: vähän pieni 331g mutta sallituissa rajoissa kun saa heittää vielä 2viikkoa suuntaansa ;).

Miltsu76 ja Hempukka 21+0
 

Yhteistyössä