Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

Tervetuloa uusille! :) Viestejä on kyllä tosiaan niin paljon että itsekkin alan muutaman päivän tauon jälkeen aina lukemaan uusia tekstejä vasa kun tiedän että on aikaa keskittyä :D

Almandiini, mulla on tuo sama doppleri (mini malli) ja hyvin kuuluu äänet jo, eli pystyy kuuntelemaan jo jos istukka ei ole edessä. Se oikean kohdan löytäminen onki sitte oma haasteensa mutta kun kerran löytää niin itsellä ainakin löytyy syke nyt aina suunnilleen samasta kohtaa.

Soitin ultra aikaakin tarkistaakseni ettei satu reissujen ajaksi ja np-ultra on nyt varattu 11.6.! Onneksi heti loman jälkeisellä viikolla niin menee aika nopeasti reissatessa!

Ma&Mi 9+4
 
Kävin jo aamusta kaupassa ostamassa kummipojallemme lahjan ja hänen äidilleen kukkasia, kun molemmilla on synttärit tänään. Oli niin kuuma että ihan meinasin nääntyä, miten sitä jaksaa tuossa helteessä lähteä vielä autolla sinne synttäreille. Mutta on kyllä muuten oikein mukava mennä :)

Ma&Mi kiva kuulla että tällä samaisella dopplerilla voi kuulla jo näinkin aikaisilta viikoilta. Mulla oli kyllä edellisessä raskaudessa istukka edessä tässä masun puolella, muistan sen siitä kun otettiin istukkabiopsia niin sen ottaminen oli onneksi lääkärille helppoa. Nyt en tietenkään tiedä miten tässä raskaudessa on. Muutoin mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Ajattelin nyt parin viikon aikana kokeilla, sitten jos en onnistu asiassa juoksen varmaan "paniikkiultraan" varmistamaan onko kaikki kunnossa :D

Mukavaa hellepäivää kaikille, muistakaa nauttia virvokkeita (mun tekis oikeesti mieli joku sihijuoma sidukka, täytyy vaan tyytyä muihin 0% sihiseviin ja kupliviin).:cool:
 
Tervetuloa Lyyli ja Hopeapaju :)

Reissu tehty ja ihana kisu haettu kotia. Reissussa huono olo ei vaivannut niin pahana, mut nyt taas kotona on vaikeampaa. Silti tuntuu että parempaan ollaan menossa :)

Meillä on kissanpennun tulon myötä rauhoitettu kotia. Kuopus on tilapäishoidossa, jotta koirien ja kissan tutustuminen sujuisi helpommin.

Almandiini, kyllä mie uskon että ennen rv 14-16 pitäs kuulua dopplerilla. Kyllähän siihen tietenkin vaikuttaa että onko esim. hoikka tai hieman pyöreämpi. Mutta esim miun perusmallin dopplerissa sanotaan että viikoilta 12 alkaen voisi kuulla, niin kuulin rv 8+1 himmeesti, pari pv myöhemmin selvästi ja nyt siis ihan kunnon jumputus rv 10+2. Olen kyllä tosi hoikka. Tokikin sitä rasvaa mitä on niin on just siinä masussa, mut silti kuulu. Mut voisin kuvitella että jos varaat sen 30 min aikaa niin kyllä sieltä jotain alkaa kuulua. Voidetta täytyy olla muuten ei kyllä kuulu... Geeli on miusta ihan rahan tuhlausta kun perusvoide toimii yhtä lailla.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Hihii, väliaikahihkaisua : sain pikkujunan tsuh tsuh tsuh äänet kuuluviin :heart: Olen onnellinen! Kiitos kaikista vinkeistä täällä ja FB:n puolella, että miten se parhaiten onnistuisi:flower: Mulla se onnistui tosiaan niin että makasin sängyllä jalat lattialla ja sängyn reuna häpyluiden kohdalla pakaroiden alla, että masu nousi ylemmäs. Ja sitten sieltä ihan alhaalta luurajasta kuului pikajuna tsuh tsuh tsuh :) Tästä tuli muuten työnimi nyt meidän pikkuiselle, tapasin hänen isänsä muuten ensimmäisen kerran junassa :D

Almandiini ja tsuh 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: sarasofia
Hienoo Almandiini! Minäkin haravoin koko alavatsan dopplerilla eilen illalla mutta ei pihaustakaan. :/ En panikoi mutta harmittaa silti kun se helpottais oloa huomattavasti. Onneksi ens perjantaina on ultra!!!! Sinne vaan tuntuu silti olevan liian pitkä aika :(

Sarasofia + Hilja 10+4
 
Hyvää huomenta ja sunnuntaita kaikille!

Enpä ole saanut alun jälkeen aikaiseksi kirjoitella, mutta lukemassa olen kyllä käynyt. Ketju on tosiaan pitkä ja vaikka olenkin käynyt lukmassa viestit, niin en silti varmaan kaikkea muista.

Täällä alkaa pahoinvointi olemaan taakse jäänyttä elämää, välillä enää sellainen huono-olo käväisee aaltomaisesti=)
Väsymys oli tässä alkuraskaudssa jotain aivan kamalaa, olin jo varma ettei se voi olla edes normaalia, mutta kyllä se vaan taisi asiaan kuulua, koska senkin suhteen ollaan jo voiton puolella. Ja toki onhan minulla täällä jo viisi lasta hoidettavana, joten kaipa se oman lisänsä tuo;)

Pahoitteluni kaikille tippuneille:hug: Toivottavasti putoamisia ei enää tulisi.

Ja uusille paljon tervetuloa:heart:

Täällä odotetaan ultraa jo todella kovasti! Aika on vasta 3.6 ja oodottava aika on todella piiiitkä! Sain samalla ajan myös rakenneultraan, joka on sitten 25.7. Nyt on sinäänsä jännä tilanne, että tämä on ensimmäinen kerta, kun en ole käynyt varhaisultrassa, joten jännitys senkin vuoksi huipussaan.

Niin ja onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista :flower::heart:

Hieno homma Almandiini:heart: Kyllä se sykkeen kuulemnin kovasti rauhoittaa mieltä.

MaryahR onpa todella kurja tilanne ja kyllä sitä usein miettii, että miten hankalia asioista voi aikuiset ihmiset tehdä ja pahoittaa toisen mielen.

Sairaalassa viipymisestä ollut keskustelua. Itse olen ollut siellä vaihtelevasti 1-2vrk. Kahden kanssa olen lähtenyt kotiin sen verran nopeasti, että ollaan jouduttu käymään vielä lastenlääkärin uusintatarkistuksessa parin päivän päästä. Nyt ajattelin suosiolla olla sen aikaa, että vauva on ehtinyt täyttää sen 2vrk, jolloin lisäkontrolleja ei tarvittaisi. Tylsä sitten pakkasilla ravata uudestaan tarkistukseen.

Ja haikaranpesästä minullakin on hyvä kokemus. Kerran siis olen siellä ollut ja oli ihana kun sai suoraan siirtyä vain käytävän toiselle puolelle isoon huoneeseen, jossa oli parisänky ja oma wc ja suihku. Sai miehen kanssa ihan rauhassa tutustua pikkuiseen:heart:

Tavallisella osastolla itseäni ärsyttää ehkä eniten se, että vessat sijaitsevat käytävän keskellä (kättärillä)ja sinne sitten olen saanut kuskata vauvan kopassaan mukaan, kun en uskalla huoneeseen jättää siksi aikaa.

Kirpalle tsemppiä hankalaan tilanteeseen :hug: ja vastaan myös tuohon ultrakyselyyn. Eli mulla oli neuvola 8.5 torstaina ja kutsu tuli muistaakseni viikon päästä perjantaina. Ja minulle myös sanottiin neuvolassa, että kutsu voi tulla myös naikkarilta.

Noh, jopas tuli kirjoitettua paljon. Ehkäpä jatkossa kirjoitan useammin :)

Ihanaa aurinkoista sunnuntaita kaikille toivottelee Mimmuli&hippu rv 11+5
 
terve..tulin vaan valittamaan..
mä oon niin turhautunut tähän rätti perseessä kulkemiseen!!!
jo kuukauden kohta saanu kulkea jonkulaine side haarovälissä..välillä se on pikkuhousunsuoja välillä ihan kuukautisside!! ja teekoossa ja neuvolassa ne pitää sitä jumalauta normaalina että verta tiputtelee niinku joku hana tippasis hiljalleen!!!

tänäaamuna tuli ekakerran hyytymä..ja kokoa sillä oli!!! se oli isompi ku viinirypäle.. mutta riekalainen eikä näyttäny olevan mikään osa alkiosta tai sikiöstä mikä nyt lie onkaan..tutkin kuitenki hädissäni sitä..

en tiiä mikä sai aikaan sen hyytymän tulemisen nimittäin, mulle tuli tosi raju oksennusreaktio kun nieluun jäi iso pala aamupuuroa niin juoksin oksulle.. sitte tuntu että pissatki tulee siinä rytäkässä housuun ja laskin housut ja vätäm!!!. hyytymä losahti paperille kun pyyhkäsin.. ruskeaa/punertavaa vanhaa verta.. mitään kipuja ei ole ollu..
Ja terkkari ja lääkäri sano sillo että joilaki tulee hyytymiäkin.. mutta mitä helvettiä tämä on?? anteeksi kamala kielenkäyttöni mutta mulla PALAA TOTAALISESTI kohta hermot tähän hommaan!!!
ootellaan tässä nyt sitte vaa kaikessa rauhassa että koska kolahtaa postiluukusta äippäpolin lähete ultraan.. jumalauta.. :stick::kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Voi Lurtsi, onhan tuo oikeesti tosi rasittavaa ja koettelee hermoja! Huoli ja stressi ihan huipussaan tuollaisessa vuotelussa eikä tilannetta helpota jos joudut odottamaan lähetettä nt-ultraan. Oisko sun mahdollista käydä yksityisellä sitä ennen tarkistamassa tilanne ultrassa...ajattelin vain jos se yhtään rauhoittaisi mieltä, suuntaan tai toiseen :( Eihän tuollaista epätietoisuutta ja huolta kestä, voimia! :hug:

Sarasofia, kyllä ymmärrän että hiljaisuus siellä dopplerin päässä harmittaa, ja odottavan aika on pitkä! Toivotaan että pikku hilja siellä vain piileskelee doppleria :) Enää muutama päivä ens perjantain ultraan, jaksuja!

Mimmuli, sulla on sama nikki kuin mun esikoisella on lempinimi, tai oikeastaan lempinimen "väännös". Oikee lempinimi on Mimmu, sitten joskus ollaan Mimmuliksi kutsuttu :D

Sairaalassaolosta: mielelläni olen sen 2-3 päivää. Nykyään osaan ottaa sen ihan lomana, ensimmäisen ja toisen lapsen kohdalla sairaalassa olo oli kauheeta piinaa. Nyt otan sen kuin olisin hotellissa :D

Mukavaa sunnuntaita!
 
Pikaisesti vielä Lurtsille. Ei tosiaan ihan tollasta ole ollut mulla, mutta neljännessä raskaudessa mulla hulahteli verta viikoilla 4-8 aina silloin tällöin ja painelin hädissäni päivystykseen. Mitään syytä ei löytynyt. Vikan kerran siinä raskaudessa hulahti juuri kun 16vkoa tuli täyteen --> päivystykseen= syytä ei löydetty.
Mutta tosiaan ei ollut mitenkään päivittäistä, vaan todella hermoja raastavaa, kun koko ajan pelkäsi, että koska alkaa se kunnon vuoto.

Voisitko mitenkään päästä sitten päivystykseen näytille, kun kerran hyytymäkin tullut? Vai onko se nykyisin niin , ettei sinne pääse kuin lähetteellä.

Toivottavasti pääset pian ultraan ja asiaan tulisi joku selvyys.

-Mimmuli-
 
almandiini siis mulla on np ultra 5.6.. ja se järjestetää keskussneuvolassa..
viime viikontiistaina kävin lääkärissä joka teki sisätutkimukset ja tunnusteli kohdun tilannetta ja kuunteli sydänäänet. kaikki ok. ja laitto lähetteen "puoli kiireellisenä" Oyssin äippäpolille, ja sano että viikossa pitäs tulla aika postissa kotiin ultraan jossa ne pystyy kaiveleen paremmin ja selvittään että mikä tuolta vuotaa..

-mimmuli- juu tuskin mulle mitään uutta lääkärissä tehdään.. se lekuriki sano että voi tulla hyytymää yms.. että sitte vasta kun tulee huono olo, että en pärjää kotona ja kivut tulee kuvioihin ja vuoto lisääntyy runsaaksi niin sitte vasta päivystykseen.. viikkkoja alle 12..niin keskenmeno riski vielä kuulemma ja sillo tilannetta seurataan kotona kunnes on pakko mennä lääkäriin.. on tää jumalauta sairasta.. jos mä olisin +20 viikolla jotain nii sillo olisin päässy samantien äippäpolille tutkimuksiin..mutta ei..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Voi LurtsI, tuo on hermojaraastavaa. Sulla on kuitenkin sydänäänet kuunneltu ja kuultu? Mulla on nyt kans viikon vuotanu.. eka ajattelin, että johtui seksistä, mutta kun yhä vuotaa... tänään vuotanu oikeen rehellistä verta ei mitään pinkkiä tai ruskehtavaa vuotoa. Siteitä en ole käyttänyt että siinä mielessä niukkaa mutta joka vessareissulla paperiin tulee. Toissa yönä en saanu nukuttua ku maha oli niin kipee. Panadol autto. Nyt selkää juilii niinku menkat olis. Mutta siihen näämmä makaaminen auttaa. Onko teillä muilla tämmöstä? Mulla viikko vielä ultraan...

Uudet tervetuloa! Jaksamisia ja hyviä vointeja meille kaikille.
 
Lurtsi jos siellä on joku hematooma tai joku sellanen joka verta päästelee. Jos se hyytymä on siitä, että vuotaa siellä ihan hiljakseen niin että ehtii hyytyä ennen kuin tulee ulos. Kertoo se rusehtava värikin siitä että veri on vanhaa.
 
Tervetuloa uusille!!! :)
Ja tsemppiä hermoileville! Toivotaan kuitenkin parasta.

Perjantaina olin juhlissa, paljon kuskina ja ihmeesti jaksoin porukassa mukana. :)

Ällötus ja väsymys ovat siis väistyneet! Hyvä niin, kun taas on tiukka työviikko edessä. Tänään oli kiva lykkiä ruohonleikkuria ja kaivella kukkapenkkiä enkä edes puuskuttanut ihan höyryjunan lailla. :D
Ajelin autolla to-su yhteensä 900km ja tänään alkoi nivusissa ja mahassa vähän ilkeästi puristamaan. Siispä vaakatasossa lepäilyä ja rauhoittumista, niin olo paranee.

Harmi, kun ensi viikolle on tulossa viileät kelit... Ehdin jo nauttia mekkojen mukavuudesta ja peittävyydestä. Työvaateongelma siis jatkuu.

Pitää vähän hehkuttaa, että suunnitellaan pienehköjä ja rentoja häitä elokuulle! Jospa maha olisi silloin vielä siedettävän kokoinen. ;)
Ehkä tästä kaikesta pitäisi vähitellen ilmoittaa myös omille vanhemmille ja siskolle... Huoh.

Koira synnyttää juhannusviikolla, joten jännää tiedossa jo kesällä. :)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Tiimama ja muru 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: tuulentyttö
Pikaisesti vaan

Lurtsille voimia ikävään tilanteeseen

METSÄLÄINEN - mulla oli just tollasta viime viikko. Aivan kamala selkäsärky. En tiennyt miten päin olisi ja mahaan sattui myös. Vuoteli ruskeasta punaiseen ihan päivittäin. Mulla auttoi kanssa lepo. Venyttelin myös selkää ja pakaroita mikä autto yllättävän hyvin. Mitään rankkaa (eli ei pitkiä kävelylenkkejä yms) ei suvaitse tehdä kun selkä ja maha protestoi heti.

Pampula
 
Iltaa!

Tällainen pikainen kysely näin iltasella, että koskas olette alkaneet tuntea vaavin liikkeitä?

Muistaakseni kakkosesta tunsin viikolla 12 jo jotain pientä ja nyt olen koko vl tuntenut selkeitä pikkuliikahduksia vattassa. Nyt olis menossa 12+2 mutta olen melko varma, että voisi olla hieman pidemmälläkin tämä, niin selkeästi tuntui liikkeitä eilen illalla!! Tai sitten tämä pikkuinen vaan tuntuu kamalan aikaisin liikkuvan... Sanotaanhan sitä myös, että aiemmin synnyttänyt saattaa liikkeet tuntea jo melko varhain...

Nyt kun ei ole oksennusta tarvinnut kakoa, niin tulipahan sitten siitepölylimaräkä kiusaksi tuonne kurkkuun ja nokkaan... Prkl!!
 
Mun kohdalla tuo pikkuhiljaa alkanut vuoto siis muuttui eilen rehdin punaiseksi ja siinä oli mustia hyytymäkohtiakin. Iltaa kohden alavatsa ja-selkäkipu yltyi. Sain kuitenkin nukahdettua, mutta heräsin pari tuntia sitten, kun kipu oli niin häiritsevä jo. Oli pakko mennä vessaan istumaan ja niinhän siinä kävi, että yhtäkkiä sieltä holahti sikipussi ulos. :( Sen jälkeen verihanatkin aukesi kunnolla. Kipu vähän helpompi nyt, mutta sisäinen kipu varmaan pahempi. Menetys tuntuu raskaalta. Huomen aamulla päivystykseen tarkistukseen jäikö vielä jotain.

Minut saa poistaa listalta

Teillä on täällä ihana joukko raskaana olevia naisia ja täällä on tosi mahtavaa vertaistukea. Toivon teille onnellista ja ihanaa raskausaikaa. Kiitos, kun sain olla hetken joukossanne. :heart:
 

Yhteistyössä