Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

Tuulentyttö, raskaudet on erilaisia. Joskus kuulee ettei mitään oireita tule potkuja ja möngerryksiä lukuun ottamatta. Tämä on varmaan sellainen raskaus. Voisi kuvitella että jos NÄIN alussa jotain olisi hullusti niin menkkaoireet ainakin olisi jo olleet. Kaikki hyvin kunnes toisin todistetaan siis. Varmaan täällä muitakin oireettomia.
Sitten vielä kun muistelee mun muira ryhmiä niin aina niillä joilla meni alussa kesken niin oli keskenmenon oireita. Oireettomuus lienee siis hyvä nyt :)
 
Tervetuloa uusille!

Mä aion olla reipas ja mennä salille mikä on ollu mun intohimo, nyt vaan lopahtanu jotenkin innostus vaikka otan ihan iisisti eikä pelkoa ole että vauva mitenkään treenistä rikki menis :(.
Ootteko miten hoitaneet liikkumispuolta?

Kävin myös perjantaina pitkästä aikaa vesijuoksemassa, allas löytyy omalta salilta niin ei tartte erikseen mennä uimahalliin :)

miltsu ja hempukka 7+5
 
Luinkin että oksutautia oli sairastettu! Siitä olisi asiaa. Minulla takana siis 3 keskenmenoa joista 2 tuli oksennustaudin aikaan. Lisäksi kun odotin nyt 11kk ikäistä tyttöäni niin sairastuin noroon. Kun noro oli pahimmillaan niin tytön pulssi oli 3 tuntia 10 sykettä minuutissa enemmän. Eli tyttö oli lievässä ahdingossa. Samassa odotusryhmässä täällä kaksplussassa oli nainen joka sairastu noroon vk 32 tai 33 ja joutui heti synnytykseen. Kirjoitti vain että molemmista päistä tuli samalla kun lapsi syntyi. Lapsella oli muistaakseni kaikki ok.

Kukaan ei ole varoittanut oksutaudista eikä minullakaan ole muuta näyttöä kuin oma huono tuuri. Vai onko huonoa tuuria? Ehkä kannattaa vältellä jos pystyy. Itseni vaikea vältellä kun teen työtä pikkulasten kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Olen ollut aika aktiivinen liikkuja aiemmin, mutta nyt on kunto nitkahtanut lumettoman talven eli hiihtopulan vuoksi. Ajatukset ovat olleet lenkkeilyssä, mutta kipeiden rintojen kanssa reipas kävelykin on tuskaa. Kävin spinningissä pari viikkoa sitten - ennen plussaamista - ja manasin voimattomuutta ja hengästymistä. Ei irronnut, ei! Mutta syy selvisi sitten tikusta... ;)
Allergiakin vaivaa ja tämä väsymys, joten ulkoilu on jäänyt lähinnä pihahommiin ja koirien kanssa metsälenkkeilyyn. Puhti on vaan poissa! Työkin on tervanjuontia. Nyt pitää ryhdistäytyä, ahtautua uimapukuun ja molskahtaa altaaseen, eiköhän sillä piristy.
Takaraivossa vielä piipittää tekosyynä, että muttakun palelee... :D Ja ehkä sen spinningin voi tehdä vähän kevyemminkin.
 
Kiitos tsempeistä, on vaan niin turhauttavaa mietiskellä kaikkea ja sitä, että voidaanko siellä massussa nyt hyvin vai eikö.. Taas tuli ohimeneviä pahanolon tuntemuksia, mutta eniten mua mietityttää, että pitäiskö kohdun olla jo isompi. Vähän kirraa housut syömisen jälkeen, mut se lienee vaan läskiä :LOL:

Kokeilen varmaan loppuviikosta uudelleen tolla doplerilla jos sieltä sais pienen tykytyksen kuuluviin. :heart:

Mitään vuotojahan mulla ei ole, rinnat on edelleen hiukka arat ja aaltoilevaa öllötystä ilmassa. Lähinnä kävi mietityttään niinkin älytön asia, kun se, että en viime yönä herännyt vesssaan ollenkaan. Että onko kohtu jotenkin kutistunut? :O ÄÄÄÄH.
 
Kirppa79: hui toi sun tytön kysymys, iho kananlihalla. Mistähän ihmeestä lapsi vaistonnu. On kyllä mielenkiintosta oottaa et tuleeko kaksoset ;)

Voi ruokahimotukset!
Monskudi mainitsi suklaavanukkaan, ni tänään piti sitä ostaa. Ja kaalikääryleitä alko tekee mieli, et niiden askartelua eessä.

Täällä ärsytyskynnys todella matala. Mies koko ajan varpaillaan, kun suutun millon mistäkin. Mut toisaalta muistan riidat ja kyllä olisin suuttunut ilman raskauttakin.

Luultavasti äitienpäiväviikonloppuna näen omia vanhempia ja muuta sukua, että ehkä tulee kerrottua.. Tai ainakin kiva katsoa huomaavatko kun en tupakoi. Miehen vanhempia olis myös ihana liikuttaa äitienpäivänä, sielä niin kovasti odottavat jo isovanhemmiksi tuloa. Joku tääl oli keksiny hyvän idean lähettää "mummo"-kortin äidille/anopille.
 
Tuulentyttö, just niin samanlaiset mietteet täällä.

Pari päivää sitte olin niin masentunut, tuntuu että vaisto ajaa mut tämmöseen synkistelyyn. Eilen makasin koko päivän makkarissa, et ihme ku ei makuuhaavoja tullu.

Välillä ällöttää vähä, joskus jopa oksettanu. Vessaan en oo heränny ku kerran yöllä koko raskauden ajan, vatsassa välil juilii. Mut rinnat ei iha nii kipeet kun alus :/ eikä toi kohtu tunnu erityisesti kasvaneen, lähinnä mahamakkara kasvaa.

Ei tääl maaseudulla oo yksityisiä ja jotenki vaan ootan et pääsis ekaan neuvolaan. Hmm. Mut joo, täällä kaikki kannustaa nauttimaan oireettomuudesta, niin yritetään :)

Tän päiväses ilta-lehdes "glamour-mallin sokkiyllätys:kuudennella kuulla raskaana" et sattuu sitä paremmiski piireis ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tuulentyttö täällä kanssa yksi vielä ilman suuremmilta oireilta säästynyt.

Plussauksen jälkeisen viikon olin kovassa flunssassa ja vatsaa kouristeli kovastikin.
Nyt olo on rauhoittunut ja ainoastaan rinnat ovat todella arat ja nännit kasvaneet hervottomoksi :D Ihan pientä nippailua silloin tällöin ja vatsan turvotusta.
Äitini kommentoi oloani, ettei hänelläkään ollut koskaan pahoinvointia. Toivottavasti on sitten geeneissä :)

Urheilemassa olen käynyt lisääntyvästi flunssan jälkeen aluksi kävelyllä ja nyt jo juoksemassa ja kuntosalilla noin viitisen kertaa yhteensä viikossa. Piti kylläkin ostaa jo kokoa isommat urheiluliivit.
Olen ollut siinä käsityksessä, että ensimmäisen kolmanneksen saisi urheilla kuten ennenkin ja sen jälkeen tulisi seurata sykkeitä hieman tarkemmin.

Pian olisikin aika varata varhaisultra. Nyt mennään 6+2
 
Onko teille kenellekkään lääkäri määrännyt primperan-pahoinvointilääkettä?
Minä sain Primperan-reseptin samalla kun sain viikon sairausloman oksentamiseni kanssa. Lepo on ollut paras apu, lääkkeet ovat vielä pysyneet apteekissa. Mitä olen muuten seurannut, Primperan on suht. hyvä pahoinvointilääke ja näin alkuraskaudessa voi sitä käyttääkin.
 
Huomenna olisi "kauan odotettu" ultra... olen voinut tänään fyysisesti todella pahoin kun ajattelenkin huomista. Muutoin viikonloppu on mennyt hyvin kun on jo hyväksynyt tilanteen. Uskomattomalta tämä silti tuntuu että ollaan taas kohta taas lähtöpisteessä. Kateellisena täältä luen teidän oirelistaa ja hyviä ultrakuulumisia. Ehkä minäkin joku päivä :) Mutta ei nyt varmaan tänä kesänä enää, aion aloittaa ehkäisypillerit nyt vähäksi aikaa ettei tarvitse kiertoja ajatella eikä mitään ovulaatioitakaan.

Viimeisimpänä mulla on siis tissitkin palanneet täysin ennalleen, nännit on pienet niinkuin ennenkin, nännipihat vaalenivat entiselleen ja tissitkään eivät ole enää turvonneet. Eli kaikki oireet on hävinneet, vuoto vaan puuttuu niinkuin viimeksikin. Tosi säälittävää että joudun maksamaan itseni kipeäksi siitä että saan kohtuni tyhjäksi. :stick:
 
heippa.. oon puhelimellaa en pysty lukee kaikkia. kone hajos. tää on hidasta. torstaina neuvola. oireet hiipunu mm.pahaolo.ja tissikipu. nännit edelleee tummat ja kovat ja alavatsaa nippailee.väsymys painaa. täällä ollaan kauheassa flunssassa. aion neuvolan jällkeen mennä yksityiselle ultraan. kirjotan paremmalla ajalla lis. <3
 
Hei, minäkin voisin liittyä tänne. Viikkoja nyt 5+3 ja laskettuaika joulukuun viimeinen päivä. Tosin aiemmat kaksi lasta ovat syntyneet 5 ja 6 viikkoa etuajassa, joten sama saattaa olla tietysti edessä tälläkin kertaa. Ei voi tietää :)

Plussasin 2 viikkoa sitten ja oireita on ollut heti valtavaksi paisunut rintavarustus ja kipuilua niissä. Nyt alkanut olemaan myös erinäisiä vääntöjä vatsassa, niitä oli aikaisemminkin joten suht. Luottavaisin mielin olen. (Okei vähän stressaa.. :)

Lapsia siis aiemmasta liitosta poika 07 ja tytär 08' nyt sitten odotellen kolmatta kertaa, nykyiselle miehelleni tämä on ensimmäinen. :) Ikää multa löytyy 27 vuotta ja KYS olisi paikka jossa synnytän.

Varhaisultraa olen harkinnut, mutta aikaisintaankin vasta kuukauden päähän, sillä haluan olla varma että siellä kans näkyy jotain kunnolla. Eli viikolla 9 :) saa nyt nähdä, voi olla että tilaan vain kotidopplerin ja alan sillä kuuntelemaan sydänääniä, ovat aina kuuluneet tuossa 9 viikon kohdalla itselläni. Menisi vaan aika vähän nopeammin....
 
Viimeksi muokattu:
Ääh, sarasofia :hug: peukut silti huomiselle...!! Niin kauan kun ei ole vuotoa, on toivoa! Mitkä viikot sulla huomenna onkaan? Ilmoittele itsestäsi täällä. Mulla on sormet ja varpaat pystyssä huomiselle. Moneltas se ultra on?

Itsekin mietin jo tässä, että pitäiskö mennä uudestaan vielä ultraan ennen np:tä. Noh, katsellaan.
 
Niin juu, oireista vielä sen verran, että maha on todella turvonnut... Näyttää jo kun olisin yli puolivälin :/ Ei meinaa mikään auttaa tähän vaivaan. Saisi minun puolesta laskehtia vähän, ettei olisi niin tuskainen olo vaatteiden kanssa. Pahoinvointia ei ole vielä vähääkään, eikä aiemminkaan ollut kovin pahasti, lievää mutten muista tarkasti milloin se alkoi... Ja onko tässä vielä pahoinvointi edessä, vai säästyinkö siltä. :)
 
Lämpimästi tervetuloa uusille:flower: Ihanaa kun porukka kasvaa! Ja kylläpä onkin ihana turvotusmasu sinulla "Mielikuvitukseton", tosi hauska nimimerkki muuten :D

Mulla on mennyt tämä päivä pääosin pahoinvoivana makkarissa, hajut yököttää, sitten on kuitenkin pitänyt syödä lähes koko ajan jotakin....aamukahvi jäi ekan kerran välistä, en oo koko päivänä juonut kahvia ja siitä johtuen nukuinkin sitten varmaan noin puolen tunnin päikkärit, tosi harvinaista mulle :) Mutta oli mukavan rentouttavaa, näin kivoja uniakin.

Sarasofia, olen tosi pahoillani:hug: Tule sitten kertomaan oli tilanne mikä tahansa. Toivomme toki kaikkea parasta ja hyvää!
 
Tervetuloa kaikille uusille! :heart:
Mielikuvitukseton mullakin huomiota herättävä masuturvotus. Tosin ei läheskään noin söpö kuin sulla :) Kiva siinä sitten piilotella massukkaa kun en haluaisi vielä paljastaa raskautta :D Tänään oli eka aamu kun turvotusta ei ollu yhtään mutta nyt iltaa kohden sitä taas näkyy tulevan.

Eilinen pahoinvointi oli kyllä ihan kauheeta oikeesti! Sain raahattua tosiaan itteni sinne kauppaan ja se raitis ilma helpotti vähän, jes! Ja joojoo, ostinhan minä niitä helkutin suklaavanukkaita :D Niin ja tietty kirsikkatomaatteja. Siinä onkin mun mielihalut. Jännää et ei haluta siis suklaata niinku levyn tai patukan muodossa vaan nimenomaan vanukkaana. Oi ja ihan tavallista paahtoleipää. Sitäkään en normaalisti koskaan osta mut nyt oli pakko ku teki niin mieli.

Tänään ei ole pahoinvointia ollut lainkaan mutta vielähän se ehtii tulla :/ Toivottavasti ei tuu. Ruokahalu on todellakin normaalia suurempi ja jos en syö parin tunnin välein jotain niin ihan varmasti siitä seuraa se huono olo.

En oo muuten yhtään varma paljon mulla oikeesti on viikkoja kasassa, kierto on vähän heitellyt miten sattuu. Eli voi siis olla hyvinkin mahdollista että toi mun LA 11.12 muuttuu sitte ekan ultran jälkeen. Mutta sitä odotellessa :)
 
:D Mullakin tais olla edellisessä raskaudessa jotain tuon kaltaista turvotusta, mutta nyt kun oon 8kg painavampi kun silloin ja edellisestä synnytyksestä on aikaa sen 10kk, ni ihan läskihöttöä toi maha on :kieh:

Nyt painan siis 60kg, silloin aikaisemmin 52. En jaksanu kauheesti tehä mitään itelleni, kun sovittiin et uus (ja viimonen) vauva saa tulla. :) Katsotaan sitten ens vuoden alussa jotain kuntoremonttia.
 
Mielikuvitukseton; jestas mikä vatsa :O ( tämä ei siis mitenkään pahalla!). Itse lähdin tänään ostaan uusia leggareita kun farkut kiristää... Norm olen kokoa xs, nyt ne s koon leggarit ei mehtuneet! :mad: .Meinasi oikeasti itku tulla... mutta mä olen levinnyt/turvonnut vähän joka suunnasta, tuntuu että lantiokin on leveä kuin mikä...Ei mulla silti noin selkeää vatsaa ole.. Tuo ehkä tuosta tasaantuu viikkojen kuluessa!
Monskudi; poikaa odotteassani söin joka ikinen pv fazerin sinistä suklaata. Hassua oli se että sen piti olla patukka muodossa! levyssä se ei maistunut yhtään samalle! Hirveintä oli se, että samaan aikaan piti ottaa chilipähkinää suuhun ja syödä ne siis samaan aikaan! yök... olipahan makuyhdistelmä.. :x
 
  • Tykkää
Reactions: monskudi
Vaikka tänään on ollut ihan lukupäivä sohvalla, väsy veti tunnin päikkäreille. Uskomatonta, mistä unta aina vain riittää!? Iltaa kohti maha pingottuu ja paha olo piipahti käymään.

Tsemppiä kaikille tulevaan työ/arkiviikkoon!

Itseä mietityttää töistä suoriutuminen alkuraskaudessa, kun keikkatyöläinen ei voi pitää saikkua eikä tohdi kieltäytyä töistä. Mutta 10h työpäivät taitavat olla historiaa, etteivät verenpaineet pauku taas.

Onko muilla allergia/astmalääkkeitä käytössä?
 
Kiva olla täällä joukossa mukana :) joo, on tuo turvotus melkoista, säikähdin ihan kun se niin nopeasti iski. Aiemmistakin oli, mutta olin kerennyt unohtaa että se turvotus iskee heti niin kovaa. Nyt kun kolmas odotus niin sitä isompi turvotus. Painoa on itselläni 53 kg, kerennyt palautua kyllä edellisistä mutta heti huomaa, että kun mahaa turvottaa niin se sitten antaa periksi ja ryöpsähtää ulospäin kunnolla :D

Lukisin kaikki viestit nopeasti läpi, ja tosiaan haluan rauhoitella oireettomia, että se ei välttämättä kerro kyllä yhtään mistään. Minullakin edellisissä raskauksissa kaikki oireet loppui välillä, ja tuli välillä takaisin. Mutta aika lievästi niitä ylipäätään oli muutenkin. Saattoi mennä reilu viikkokin, ettei ollut mitään, ja sitten jotain ilmeni taas. Ja muistaakseni kymppi viikon jälkeen on aina kaikki oireet loppunut kokonaan molemmilla kerroilla. Ja yhtään keskenmenoa ei ole :)

Ja sitten on niitäkin, joilla keskenmenosta huolimatta kaikki oireet :/ ne on merkillisiä asioita nuo ja yksilöllisiä jopa eri raskauksissa erilaiset yhden ihmisen kohdalla. Toivotaan että stressi helpottaa ja kaikki on hyvin.

Allergialääkkeistä.. Mulla on käytössä, tässäkin odotuksissa. Allergia ja astmalääkitys. :) Pakko olla kun olisi ilman ihan sietämätön olla...:/
 
Mielikuvitukseton, saako kysyä, mitä allergialääkettä syöt? Pähkäiltiin yhdessä apteekintädin kanssa, kun en saa vielä yhteyttä lääkäriin ja päädyttiin desloratadin 5mg. Perusteena, että sitä annetaan lapsillekin nestemäisenä. Ei ole Kestinen veroinen, mutta auttaa pahimpaan. Ei jaksa aivastella, kun mahaa vihlaisee joka kerta ja olo on tosiaan allergiassa sietämätön. Pään ei tarvi turvota, riittää että maha turpoaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tiimama: Mulla on allergialääkkeenä zyrtec ja sitten astman menee avaavana Bricanyl ja hoitavana Pulmicort.. Mulle ei viimeksi apteekkari suostunut antamaan zyrteciä, mutta kun lääkäriltä vahvistettiin että sitä on määrätty ja raskaudesta tiedettiin, niin myi sitten. Olin sinä kesänä jo kuudennella kuulla raskaana :) Nyt tietysti eri asia kun alkuraskaudesta kyse, joten ajattelin kysyä vielä viikolla, että onhan tämä nytkin ok. :)
 

Yhteistyössä