Joulukuun nyytit 2014 ~ toukokuussa

Voi Kirppa, toivottavasti asiat selkiytyy parhain päin. Myös minä olen tuon tukiverkottomuuden takia miettinyt jo synnytystä. Minne esikoinen siksi aikaa, koen että haluan miehen sinne synnytyssaliin ehdottomasti. Joulu olisi siitäkin hyvä aika kun tietää että ihmiset on kotona, eikä esim. töissä, mutta haluaako joku joulunviettoonsa "vieraan" lapsen :D Toki jos ei muita vaihtoehtoja ole niin mies jää sitten kotiin lapsen kanssa... :/ Siksi aion hankkia tähän synnytykseen mukaan doulan :heart: Viimeksikin sitä harkitsin ja vähän jäi harmittamaan kun jäi vaan harkinnan tasolle.

Mua on jo kaksi yötä valvottanut tuo mun neuvolantäti... ahdistaa :| Huomenna käyn labrassa ja yritän löytää jonkun tahon joka voisi minua tässä asiassa auttaa.

ss 9+1 :heart:

Ps. EN ole vieläkään saanut np-ultra-aikaa, olenkohan vähän malttamaton?! :D
 
Moi kaikille uusille ja vanhoille.
Juttuja oon lueskellu, mut erikseen en nyt mihinkään vastaile tms.

Itsellä nyt viikon tullut pyyhiessä välillä rusehtavaa ja välillä veristä " lima"vuotoa. Anteeksi inhottava ilmaisu... Eilen tuli jiukan siteeseenkin asti , mutta vain kerran ja vähän. Mitään kipuja ei ole. Huoli on todella kova tällä hetkellä :( Huomenna eka nvla ja tuhrun takua otetaan hcg. Mä oon ihan varma km:sta, ja todennäköisesti joudun sitten odottamaan vkl yli ennen kuin pääsee polille näytille. Oon valmiiks jo ihan rikki.

Anteeksi oma napa ja jarrusukkia kaikille <3

Ikiäiti ja (menetetty?) Toive 9+3
 
Viimeksi muokattu:
HEI :) Omia iloisia kuulumisia heti alkuun: POKS 8+0 ja ultrassa käyty tänään, siellä se pieni köllötteli kohdussa ja syke näkyi.:heart: Onhan se vielä sellainen möykky, mutta muutaman viikon kuluttua näkee sitten tarkemmin. Pituutta oli 14 mm ja se vastaa viikkoja 8+0 joten laskettu aika ei muuttunut, silti lääkäri laittoi neuvolakorttiin että se on nyt 26.12, eli päivän eri mitä toinen laskuri antoi.

Millaista doppleria suosittelette? Kovasti haluaisin sellaisen hommata. Oletteko netistä tilanneet? Aikaisemmissa raskauksissa sydänääniä on neuvolassa kuunneltu vasta viikoilta 12, ja nykyään täällä meidän lähineuvolassa kuunnellaan vasta viikolla 15 vaikka olisivat siis aiemminkin kuultavissa! Mielelläni kuuntelisin niitä itse jo aiemmin :)

Kirpalle ja Ikiäidille voimahaleja ja myötätuulisia ajatuksia! Ja tsemppejä ihan kaikille raskausasioissa!
 
  • Tykkää
Reactions: wenda
Onnittelut ultrakuulumisista ja sykkeiden löytymisistä :) Minä en sen tiistai-iltaisen ole uskaltanut kokeilla saisinko sykkeet kuuluviin. Ei ole oikeastaan ollut edes aikaa etsiskellä :)

Toivottavasti listan olen saanut pidettyä oikein päivitettynä, välillä tulee tekstiä niin paljon että vaikea bongata uusia listoille mukaan. Saa muistutella :)
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Heipat.

Täällä iski huoli. Toissa päivänä tuli aivan pieni tippa verta. Tästä en olisi vielä huolestunut, mutta tuon päivän jälkeen aiemmin kovalta tuntunut alavatsani ei tunnu enää kovalle ja housutkaan ei jotenkaan enää purista samoin eikä pahaa oloakaan ole enää samoin kuin aiemmin. IIK! Miltä teidän (ala)vatsat tuntuvat näillä viikoilla? Pitäisikö sen edes tuntua kovalta? Kohdun ei ainakaan pitäisi nousta vielä näillä viikoilla... Toivottavasti murehdin vain turhaa :(

8+0 POKS
 
Heips

Minäkin kävin eilen ultrassa ja kaikki on tällä hetkellä hyvin. Laskettu aika muuttui (en kyllä käsitä miten kun oli tasan se yksi kerta josta tämä tärppäsi)

LA 19.12

Hempsuli mulla oli viikko pari sitten maha tosi kova ja esim kyykistely tuntui pahalta ja sitten se yht äkkiä katosi. Olin jo ihan varma että vähintään kaksoset tulossa :LOL: Myös sellainen inhottava ähky ällötys hävisi. Oletan että se johtuu siitä että jätin hiilihapolliset juomat kokonaan pois ja ylimääräiset suolaiset herkut.

Viime raskaudessa mulla tuli 1-2 päivää vähän verta alku raskaudessa niihin aikoihin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Tää alkuraskaus on kyllä tosi stressaavaa!

Pampula (muka jo) 9+0
 
Mahan kokotuntemukset voi vaihdella paljonkin tässä vaiheessa. :) Turvotustahan se vielä tässä kohtaa on, että hyvä, jos ei ihan niin paljon pömpötä. Ootko Hempsuli käyny ultrassa muuten vielä? :)

Neljä päivää enää nt-ultraan. Huijui. Olo alkaa olla jo melko normaali. Pahoinvointi on selkeesti vähentynyt, joskin kuopuksen korvatulehdus on nyt vähän valvottanu. Sykkeitä en lähde ennen ultraa etsimään, jotten huolestu. Ultran jälkeen, jos kaikki on ok, kokeilen tota dopleria ja jos ei kuulu mitään vieläkään, niin kait se on rikki ja uus pitää tilata.

Tänään poksahtaisi taas täydet viikot: :heart:11:heart:

Tuulentyttö ja Papu
 
Hempsuli82 Mulla ainakin vatsa tullut ja mennyt. Välillä housut mahtuu paremmin ja välillä huonommin. Ja ainakin muutama päivä sitten syke kuului. Mullahan myös juuri noihin aikoihin katosi oireet 4-5 päiväksi, mutta tuli vielä takaisin vielä pariksi viikoksi jopa pahempana kuin sitä aiemmin ja jollainhan loppuu oireet tosi aikaisessa vaiheessa ilman huolestuttavia syitä. Ja mitä verenvuotoon tulee, niin mulla ainakin keskenmenoissa heti alusta asti on aina tullut paljon enemmän kuin tippa verta ja varsinkin seuraavana päivänä en edes ole enää miettinyt, onko keskenmeno vai ei, koska sen tiesi. Tippa verta voi tulla hyvin esimerkiksi limakalvoilta.

ikiäitille myös tsemppia epävarmuuteen! :hug:

Almandiini itse hankin Angelsounds kotidoppler JPD-100S5 + ultraäänigeeli 250ml - Raskauskeiju, mutta on raivostuttava siinä mielessä, että se piipittää, jos sen löytämä syke on liian pieni tai korkea vauvan sykkeeksi. Hiljaa se on jos sykettä ei löydy tai jos syke on n. 110-160 väliä, mutta sitten kun se löytää oman sykkeeni, niin se piipittää koko ajan ja usein se nappaa oman sykkeeni vauvan sykkeen yli ja lisäksi vauvan syke voi alkuviikoilla olla vielä hyvin yli 160. En tiedä miten muissa dopplereissa on, mutta tähän saa kahdet kuulokkeet ja voi laittaa myös kaiuttimen kautta kuulumaan. Piippausta lukuunottamatta kyllä ihan toimiva ja raskauskeijusta tilasin, tuli saman viikon aikana perille.

Tuulentyttö sinulla onkin jo ihan pian ultra! :) Minullakin enää alle viikko!

).( Viime päivinä olen huomannut, että ehkä sitä ihan oikeaakin vauvavatsaa alkaa pikkuhiljaa kasvamaan. Vatsaa sisäänvetäessä alavatsalle erottuu pienen pieni kumpu, mitä siinä ei aiemmin ole ollut. Turvotus kyllä peittää tuon mennen tullen, mutta ehkä se oikeakin vauvavatsa sielä alkaa ilmestyä jossain vaiheessa :).

rv 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Olipa murheellisia uutisia Ikiäiti :( Voimia sinulle.

Itse huokaisen helpotuksesta, että on perjantai. Aika kuitti olo. Sain kuitenkin imuroitua ja luututtua töitten jälkeen. Mikä nykyään tuntuu kyllä olevan tosiaan saavutus. Mullakin on viime päivinä kuvotus taas nostellut päätään. Mikään ei oikein maistuisi, mutta pakko jotain syödä. Repäisyjä oli viime yönä kääntyillessä aikalailla. Nyt ne on jotenkin selvemmin alavatsassa, kun aikaisemmin ne paikallistui nivusien liepeille.

Aamulla menen kampaajalle. Tarkoitus olisi leikata ja värjätä. Oliko raskausaikana jotain rajoituksia hiusvärien suhteen?

TukiverkkoMeidän molempien vanhemmat asuu Pohjois-Suomessa, olisivat varmaan kyllä innokkaita lastenhoitajia. En tosin tiedä uskaltaisinko heille lastani hoitoon antaa :p Tuttavapiirissämme on omasta takaa kakruja melkeinpä kaikilla - ainakin tässä lähistöllä - että sieltä ei kauheasti apuja varmaan kehtaisi edes kysyä. Uskon, että tulen varmaan ainakin omia vanhempiani tarvittaessa pyytämään apua. He ovat täällä sitten jonkun päivän putkeen..

Tässä vaiheessa ihanaa ja lämmintä viikonloppua kaikille!!

Metsäläinen ja pikkuolento 9+4
 
Ikiäiti, voimia :(

Täälä poksuu 9! Ite tykkää laskee edelleen menkoista, ekasta kunnon vuotopäivästä noi viikot. Neukku-täti laitto sen +2päivää.

En tiiä alkaako mies olla ihan täynnä jo kohta tätä leijumista<3 ku sille kertoo kaikki olot ja aika lailla omaa napaa tuijotellu tän kevään :)

).( täälä vasta tällä viikolla alkanu pahoinvointi, ilkee tunne ja yleensä tarvii vain syljeskellä & röyhtäillä tovi, niin sit helpottaa. Ei oo tarvinnu kuitenkaa juoksuaskelia pahoinvoinnin takii ottaa, että melko lievää oloa.

Iisibeibi ja m.u.<3
 
Voi miten suruisia uutisia täällä, pahoittelut ikiäiti :hug:

Mahtuuko fb-ryhmään vielä mukaan vai onko se jo tupaten täys? Jos tuolla np-ultrassa kaikki hyvin niin voisin vaikka uskaltautua mukaan, niiden tuttujen uhallakin :D
 
ikiäiti Voimia hurjan paljon. Olen todella pahoillani :hug:.

Fb-ryhmä
Minäkin mietin, että voisin sinne liittyä ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin. Sitten en muutenkaan raskautta pidä enää yhtä isona salaisuutena, vaikken nyt silloinkaan sitä aio täysin avoimesti puhua, mutta sitten ei niin paljon haittaa, jos joku saa vahingossakin tietää eli jos siellä sattuisikin olemaan joku tuttu.
 
  • Tykkää
Reactions: sarasofia
MInä taisin edellisessä raskaudessa liittyä fb:hen vasta rv 15 tms, et luulis, et mahtuu ihan pitkin matkaa.

Pahoittelut ikiäiti. :hug: Toivon teille plussaonnea mahdollisimman pian. Itse olen aina keskenmenojen jälkeen tullut helposti raskaaksi (vaikka ei tämä varmasti nyt yhtään lohdutakkaan) Ilmoittele itsestäsi :heart:
 
Ikiäiti, olen pahoillani <3.

Ma&mi, ootko kokeillu auttaisko ne öljyiset nenätipat? Itse jossain raskaudessa muistaakseni kokeilin niitä ja keittiksiä myös, mutta ei auttanu :(.

Tukiverkot meillä lähellä ja onneksi tarvittaessa auttavat. Nyt ei vaan olla tästä raskaudesta puhuttu.. huomas jo kolmannen kohalla että onnittelujen sijasta tuli enemmän möläytyksiä, kuten TAASKO?? Nyt ei oo jotenki sillä tuulella, että jaksais moista.. Niin ja oma äiti useamminki sanonu että ette kait nyt enää, mieti nyt eläkettäkin :D.. oon kohta 35 ja työvuosiaki kuitenki kotivuosien ohella taskussa reilut 10.. noh, pitänee taas aktivoida eläkesäästöt :D.

Sehän meni lopusta jo vähän offtopic, mutta hyvää lauantaita kaikki :)!
 
Viimeksi muokattu:
Cuud, tää ois meille toinen ja musta tuntuu että minun äitini sanoo jo nyt että älkää nyt enempää lisääntykö.. tuli jotain puhetta sängyistä kun aloin kiirehtimään tuosta esikoisen siirtoa juniorisänkyyn että vapautuis pinnasänky hyvissä ajoin. Niin äitini sanoi että sähän voit pistää sen myyntiin ettei jää varastoon kuleksimaan.. sanoin sitten vaan että eiköhän pistetä osiksi ja viedä varastoon...

Laitoin EliEli viestiä tuosta fb-ryhmästä :)
 
Ikiäiti, pahoittelut :( ja kovasti jaksamisia <3

Hiusväreistä täällä aiemmin keskustelimmekin ja olis tarvinut käydä värjäyttää mutta menen nyt sit eteenpäin juurikasvuisena... Ainakin toistaiseksi.
 
Olen ihan todella pahoillani ikiäiti, toivon jaksamista ja parempaa onnea ensi kerralla :hug:

Minäkin menen nyt varmaan kesän lopulle juurikasvun kanssa, aiemmin olen värjännyt raskauksissa hiuksia sen kummemmin pohtimatta, mutta jotenkin sitä on tullut nyt varovaisemmaksi...

Ihana aurinkoinen viikonloppu tulossa! Pitää ulkoilla paljon ja kutsua ystäviä kylään ja grillata :p Voisin nyt yhdelle ystävälle paljastaa raskauden olevan aluillaan...
 
Enpäs ole tänne pahemmin muistanu kirjotella. Fbn puolella kyllä.

Ikiäitille kovasti voimia suureen suruun <3

Mä nyt vaan omaa napaa. Mul alko eil3n illalla semisti vuotaa verta, aamulla ei vuotanu mut äskön alko taas. Ei oo tosiaan runsasta ja mitään kipua ei ole, mut silti pelkään sitä pahinta :( Mä niin toivon et pysyis nyt vaan mukana matkassa ja tää olis jotain harmitonta alkuraskaus vuotoa. Ja siis huono olo vauva vuodosta huolimatta!

Myrtti ja piän 8+2 (toivottavasti)
 
Cuud, mulla on nasonex käytössä. Kyllä se yleensä auttaa mutta esim tänään mattoja pestessä pölisee niin paljon ettei mikään toimi, aivastelen vaan :D

Ikiäiti, kauheesti voimia!

Toivottavasti kuullaan jatkossa vaan hulluna ihania uutisia! Tulis jo se omakin ultra..

Hiusväristä, ajattelin käydä laittamassa vaaleita raitoja kun saan aikaiseksi varata ajan. Yritän välttää hiusten värjäystä muuten ja noilla raidoilla tasottuukin varmasti jo niin paljon ettei tarvi kesällä isommin värjäillä.

Meillä taas neuvolassa laitettiin laskettu aika 28pv kierron mukaan joten kortissa lukee nyt 22.12. mutta viimeksikin se siirtyi viidellä päivällä eteen päin ultrassa koska kirto on sen verran pidempi joten itse uskon tuohon 27.12. enemmän. Kumma miksei ne voi neuvolassa uskoa kun sanoo tietävänsä tärppikohdan ja kierron pituuden vaan väkisin merkkaa sen taulukon mukaan aikaisimpaan mahdolliseen kohtaan :stick:

Ma&Mi 8+5
 

Yhteistyössä