***Joulukuun Pikkutontut ELOKUUSSA***

hei!
Neuvolassa oltu,eilen raskaustodistus hyppysissä,jes!
RV 22+3
paino 58,5 (598gr/vko):ashamed: lähtöpainohan mulla oli 47,8.:p
turvotus +
hemog. 106/62
pissa puhdas tikusta katsottuna,tänään saan tietää labratulokset.
hemoglobiini: 98!!!!
sydänäänet: 150+
sf 21,joten keskikäyrällä mennä,siellä toivottavasti pysytäänkin.

tuon hempan seuranta alkaa nyt,koska ei raudankaan syönnin jälkeen ole noussut,jten kk vielä katsotaan ja jos ei nouse otetaan lisää kokeita ja katsotaan rautavarastot,jos ei ole tarpeeksi sitten tiputuksella rautaa menemään.

vauvan asentoa tutki pitkään kun on niin alhaalla jo,mutta ei saanut selvää että istuuko vai onko jo päällään jopa,sai onneksi liikuteltua alhaalta,ettei ainakaan kiinni ole..liikkeet mulla muuttuneet erilaisiksi,sellaisiksi ei niin kokonaisvaltaisiksi kuten aiemmin,tää saattaa pitkistella ja heilutella jalkojaan mutta ei tee enääkuperkeikkoja niinkuin aiemmin.
supistuksista sanoi että jos niitä tulee vieläniin että on säännöllisiä ja tujuja parikin tuntia putkeen niin soittoa herkästi äitiyspolille.
seuraava neuvola onkin 1.9 joka on se lääkärineuvola rv 27+4 tarkistaa kohdunsuuntilanteen ja vauvan asennon sun muuta..jutellaan noista suonikohjuista lisää lääkärin kanssa,kun niitä mulla riittää ja meinaa tulppaa tehdä usein.

kauhiasti tyttöjä tulossa, ihanaa..:)

liinailusta meillä on kaksi liinaa,rengas-ja trikooliina,joita käytin kuopuksella aika paljon,ja varmasti käytössä tälläkin kertaa.
 
Huomenia!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Toisaan hurjasti tyttölupauksia niin alkaa mietityttämään voikohan oma tyttöolo enää pitää paikkaansa :D

Aika alhainen sulla tuo hemoglobiini EevaN. Toivottavasti saat sen jollain keinolla nousuun

Mun Kirppisreissut on menny ihan surkeasti. Täällä on kaks lastenvaatekirppistä, jotka oli molemmat kiinni kun oven takana kävin :headwall: Ja meidän talon vieressä olevan kirppiksen nimi vois olla romua ja rihkamaa :D En mä vielä täysin luovuttanut, uus yritys kun nuo kirpparit aukeaa kesätauolta.

Mä käytin esikoisen kanssa pitkää kudottua liinaa ja tykkäsin. Mulla oli ohjeet vaihe vaiheelta kuvien kera useisiin sidontoihin. Nyt ajattelin hommata myös Manducan, koska ei tuplia hommata. Mies ei liinasta oikeen innostunut. Vielä lisäksi ajattelin trikooliinan sisäkäyttöön/kesäksi hommata.

Nyt olis vielä viikko ultraan. Onneksi aika menee suht nopeasti. Varsinkin kun on koko vkonloppu töitä tiedossa. Ei kyllä huvittais yhtään, mut raha tulee aina tarpeeseen ;) Pitää toivoa, että olis tullu jo kivoja syyskenkiä, joita vois sovitella ittelleen :p

Mango ja kieppuli 19+3
 
Hienoa että Muisku oli saanut parempia uutisia ultrassa :heart:

Ja onnea taas hyvistä ultrakuulumisista, niitä tulee nyt kovalla vauhdilla=)

Autoista ootte jutustellut, meillä on Ford Transit vm 2005, kuorma-autoksi rekisteröity bussi jossa tilaa yhdeksälle ja loistavan iso peräosakin vielä. Oon niin tykänny tästä autosta että pois en antaisi mistä hinnasta=)

Vaunuina meillä Emmaljungat vm 2006, kakkoselle aikoinan ostetut ja hyvin palvelee vieläkin=)

Kantoliinoista, kokeilin viimeksi pitkää trikooliinaa ja onhan se ihana kun oppii kunnolla sidonnat. Mulle on ollut parempi vaihtoehto kuitenkin Manducan reppu. Se on niin näppärä käytössä ja nopea laittaa sekä tosi monikäyttöinen asentojen ja lapsen koon mukaan. Suosittelen sitä kyllä lämpimästi!

Suonikohjuistakin jossain kohtaa oli juttua, mullehan se on oikea riesa. Niitä on paljon ja ne on isoja, välillä kipeitäkin. Yksi iso kohju kulkee ihan nivusesta polven alapuolelle saakka ja tosiaan ihan tuossa jalan etupuolella. Sit ne taas pienenee kun odotus on ohi eikä niin vaivaakkaan.

Pesänrakennusviettiä täälläkin havaittavissa. Koottiin yksi uusi vaatekaappi odottamaan juniorin ja pikkuisen vaatteita. Vielä kun saisi sen paikoilleen ja tavaratki sisään.

Huomenna vimppa työpäivä ja sit vielä reilu viikko vapaapäivien kera lomaa, ihanaa! Ja huomenna myös kovasti odotettu rakennultra heti aamusta:heart:

äitsy ja muru 20+2, puolivälikin siis jo ylitetty, HUI:heart:
 
Voi, jumpe, kun on tullut tyttölupauksia. Tuo Poppeliinin laskelma oikein pysäytti. Mähän olin sitä mieltä, ettei sukupuolta kysytä, mutta nyt alkaa mamman mieli muuttua. Ja mieshän haluaa tietää, niin eiköhän me kysytä. Hiukan toivotaan poikaa, joten se vois tilastollisesti olla enemmän kuin mahdollista. Kaksi prinsessaa on jo valmiina. Ja mies tietty sitä pelikaveria toivois :)

Vaunut meillä on Brio Novat ja olen tyytyväinen, vaikka vanhaa mallia jo ovatkin. Vm. 2005.

Mango meilläkään mies ei oikein liinasta perusta. Mutta Manducaa hänkin kantaa ihan mielellään. jOten nuo äijät mieltää tuon liinan jotenkin naisten hommaksi.

On se mukava kuulla, ettei kaikki muutkaan tunne liikkeitä vielä välttämättä päivittäin. Mullakin on jotenkin tunne että pitäis liikkua jo hirveesti, vaikka puolivälissä saattaa olla sellaisia päiviä ettei tunne liikettä. Muistelen vaan niitä loppuraskauksien liikkeitä, kun niitä tuli jatkuvasti.

Niisku 20+1
 
Huomenia!
tänne ei ihmeempiä.
ite heräsin n.tunti sitten ja poijat senkun kuorsaa menemään,
saattaa vanhimmalla olla melkonen herätys kun koulut alkaa viikon päästä :) odottaa jo innolla.

masuasukille ei uutta.
oma paino näyttää nousevan :( vaikkei pitäis reassata tollasesta mut silti tulee ajateltua koko ajan..
sitä vaivaa minkä näin -09kesällä kun puotin 20kg,nyt sit hiipii takaisin.

ei tuo rd-ruokavalio oikein pysy,on päiviä etten oikeastaan meinaa saada alas kuin banaania ja maitoa ja toisena päivänä kun ruoka maistuu niin sitä myös syödään :(((
sokerit mallikkaasti pysyneet,paastot 3,8-5.2 välillä..eli tää on jo ihmeellistä :)
ja edelleenkään ei pissatulehduksia,eikä suppareita..jes..

vaunuina toimii edelleen emmaljungan city crossit tai jotain..ovat jo vanhat muistaakseni -03 tai -04 mallistoa,niihin ostettu erikseen sitten koppaosa.meneevätte vallan mainiosti vielä :)

MARMAx4 ja jaz 21+3
 
Viimeksi muokattu:
Tuiskuko? kyseli rinnoista tulevasta nesteestä. Täällä alkoi tihkumaan päivittäin viikolla 17. Välillä huomaa märän läntin rintsikoissa tai paidassa mutta onneksi useinmiten tulee vaan silloin kun kevyesti painaa. Pääosin ihan kirkasta mutta toisinaan myös sellaista valkoista ja voi ällö kuinka pahan hajuista.

Voi että kun helpotti mieltä tiistainen ultra. Huomasin heti kuinka erilailla uskaltaa suhtautua tuohon maha-asukkiin. Nyt kun on vakaa usko että hän sieltä on ulos tulossa joskus ja on jo mun oma rakas pikkuinen.:heart:


Ensku ja Poju 22+0 POKS POKS
 
kävin pyöräshtämässä prismassa,ihan muilla asioilla,mutta mukaan tarttui 50cm veluuripotkuhousutbody-setti 7e..:) pieniä hattuja kesälle löysin myös parilla eurolla,oli alet 50-70%
uusia rintsikoita löysin itselleni, myös -70% ja kuppikoko on nyt 80C kun se oli ennen raskautta 70A...aivan hurjaa kun katsoo itseään peilistä:p
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
heip

Poppeliini En oo ku yhen ainoon kerran pissanäytteen antanu ja seki oli sillon ekalla kerralla ku sain ne kuppa yms verikoeputket samalla. : / Eikä kukaan oo koskaan maininnu mithään et pitäs se pissanäyte joka kerta antaa :confused: Mulla on kyllä joka kerta otettu hb voi tosin johtua siitä et on ollu anemiaa joskus aikanaan ja rr samaten joka kerta otettu muuta tosiaan ei :ashamed: Pitäsköhän mun kysyä seukilla kerralla et hei miksi ihmeessä mulle ei oo ees kerrottu et pissanäyte pitää antaa jokakerta ku käy??? :O

( . ) Töissäkäyunti alkaa olla mahan kanssa aika raskasta ja väsyttää entistä enempi kokoajan |O Muutenki hirvee ressi ku pitäs muuttaa mut ei oo asuntoa mihin muuttaa ja aikaa löytääon enää 3vko :( NO ehkä seki järjestyy vielä. Nyt vois lähtee päilkyille jos se päivä vaikka sillä pikkusen paranis.

höyhen ja tonttu 22+5 :heart:
 
Voi kun olikin taas tekstiä tullut.... :)

Ultra on takana ja sukupuoli jäi arvoitukseksi. Ei haluttu tietää. Tosin itse yritin vilkuilla mutta mitään en kyllä jalkojen välissä nähnyt.... :confused: Voisko sittenkin olosta huolimatta olla tyttö!? No, se selviää joulukuussa... :)
Kaikki oli hyvin ja pino kuviakin saatiin... Istukka takaseinämässä vaikka aikaisemmin ellut etus.

(.)
Täällä toissa iltana alkoi kipeät supparit joita kesti n.3tuntia putkeen ja jatkui vielä aamulla. Panadolilla sain lopulta nukahdettua yhden jälkeen yöllä.... Nyt oon vaan kuullostellut jatkuuko tuo supistelu vai mitä...? Olo on muutenkin aika huono, oksettaa, selkää särkee ja sitten tuo jatkuva harj.supistelu mikä siis noista kipeistä jäi. Jännä miten aikaisemmin EI MITÄÄN vaivaa ollut, ja nyt sitten alkaa kaikki paikat remppaamaan.... :headwall:

Nyt pitää mennä syömään...

Onnea myös kaikille muillekin ultra kuulumisista! Ja onnea sinne meneville!

¨¨vauvahai & vaavi 19+5¨¨
 
Ajattelin minäkin kirjoitella kuulumisia pitkästä aikaa. Nyt viime päivinä on iskeny kunnon innostus kaikkiin vauvajuttuihin. Kirjoja oon lukenu ja vähän väliä pitää hypistellä vauvan vaatteita. :heart: Toissapäivänä ekaa kertaa ihan tuntematon ihminen tuli kysymään, onko perheenlisäystä tiedossa. :) Voi miten sydäntä lämmitti! Nyt tää maha alkaa jo näkymään, eikä enää niin helposti luule läskimahaks. :)

Meillä neuvolassa mitataan joka kerta hb ja otetaan pissinäyte. Nyt vaan tuli kahden kuukauden tauko edelliseen neuvolakertaan ja vähän tuon hemoglobiinin kanssa arveluttaa, että mahtaako olla enää niin hyvä lukema. Väsyttää kamalasti.

Liikkeitä ei tunnu vieläkään, mutta jospa ne alkaa kohta tuntumaan. Enää viikko rakenneultraan ja oon ihan onnessani, kun pääsee näkemään pikkusen. :) Ja jos sen sukupuolen sais tietää, niin pääsis kirppistelemäänki! Asetin itelleni porttikiellon kirppareille ultraan asti. Kauheita vieroitusoireita jo! :D Tässä suunnittelen jo kirppisreissua etelä-suomeen, vois olla ehkä enemmän laadukkaita vaatteita myynnissä kuin täällä peräkylillä, jossa lähinnä mummelit kaupittelee vanhoja mekkojaan ja kalsareitaan. :D Onneks täältäkin välillä löytää aarteita.

Ainut isompi uusi vaiva on nyt ilmeisesti iskias tai joku vastaava. Pari kertaa on meinannu jalat lähtee alta, kun niin kovasti on vihlassu. Toivon todella, että en sen takii joutuis sairaslomalle, kun täks kuukaudeks sain ihan huipputyökeikan! Palkka on hyvä ja aikakin menee todella nopeasti! Ei jää aikaa joulun odotukseen. :)

Lontoon rae ja Pätkis 20+1
 
Pikapäivitys: Ultrassa käytiin, ja harras tyttötoiveeni näyttäisi täyttyvän! Tyttölupaus siis saatiin, kuten aika moni muukin täällä... tilastollisesti kyllä aika veikeän näköistä. Rakenteet kaikki ok.

Palaillaan!
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Täytyy myöntää että minäkii oon hurahtanu tuohon kirppistelyyn ihan täysin.. Vaikea olla käymättä varsinki nyt ku tietää että voi ostaa kaikkea pinkkiä :D Löytöjäkin oon kyllä tehny, mutta parhaimmat on varmaan huuto.netistä. Oon sieltä hankkimassa kaikki vaavin kalusteet ja vaunujaki koittanu katella. Minä rakastuin nuihin Mutsyn Urban Ridereihin, jotka on aikas hintavat, mutta tänään sain huudettua huutiksesta todella halvalla siihen mun lemppari vaunukopan <3 Anoppi lupas laittaa 500e niihin vaunuihin, niin sillähän mää saan sitten loput osat :cool:

Liikkeitä oon tuntenu jo viikolta 15 lähtien, mutta nehän lakkas tossa pari viikkoa sitten ku supisteli niiiin paljon. Nyt ne on onneksi palannu ja välillä tuntuu että ehkä ois parempi ettei niitä tuntis.. Tällä meikäläisen pienellä kun on tapana kipristyä ihan tuonne kohdun pohjalle ja potkia suoraan virtsarakkoon :stick:

Ainiin se meidän ultraaja ei sanonut mitään painoarviota. Eikös semmonen kuuluis sanoa aina? Ainoa mitta mitä hän sano, oli pään ympärys, vaan mitä minä sillä tiedolla teen..? :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Miten ihminen voi olla niin rättiväsyny vaikka on yöllä nukkunu 7 tuntia ihan kunnon unta . Kahteen kertaa tänään oon nukkunu tunnin unet sohvalla kun en kertakaikkiaan pysy hereillä. Hb:n pitäis kaiken järjen mukaan olla hyvä. Ainakaan aikasemmin se ei ole missään vaihessa laskenu. No ens tiistaina on neuvola niin täytyy sillon tarkistaa.

Pissanäyte meillä pissa stixataan itse neuvolan vessassa. Pissataan siis purkkiin ja sitten kastellaan itse liuska ja katotaan onko kaikki ok. Labra siirty terkkarista pois kuopuksen raskausaikana ja sen jälkeen alko tää käytäntö. Neuvolantäti kyl muistuttaa asiasta joka kerta.

Maidon tulo Esikon kanssa maitoa tuli näiltä viikoilta lähtien sen verran että liivinsuojuksia oli pakko käyttää loppuraskauden ja lähes koko imetysen ajan. Kuopuksen kanssa maitoa alko tulla puristaessa jo rv 15 lähtien mut sitä ei valunut itsekseen. Molempia imettäessä on toinen rinta vuotanu ihan hirveesti, mut nyt elän toivossa et kehitystä tapahtuis niin että tällä kertaa vaan yks rinta toimis kerralla. Nytkin tulee pisaroita puristaessa mut ei taida olla vaaraa että rinnat alkais vuotamaan.

Tais olla eilen kun kirjotin ettei liikkeitä tunnu välillä muutamaan päivään niin eilisen illan ja tän päivän niitä on sit tuntunu sitä enemmän. =)

Huomenna menen silmälääkärille uusien silmälasien testiä varten. Instrussa on toi kehykset eurolla vanhoille asiakkaille ja totesin että nykyset lasit oon hankkinu ennen kuopusta ja vaikka uusia laseja ei pitäis raskauden ja imetyksen aikana hankkia niin tässähän menis 2013 puolelle ennen kun silmät olis taas normaalit. (silmiin kertyy enemmän nestettä raskauden ja imetyksen aikana, eli näkö voi tilapäisesti huonontua) Nykyset lasit on löystyny kun kuopus aina möyrii mun pään yli miten satttuu kun makaan sohvalla ja sit sangat on meneet sellasiks harmaiks ja kuluneen näkösiks. Ja vaikka uudet lasit menis 1,5 vuoden jälkeen vaihtoon niin jos saan ne näin älyttömän halvalla niin en valita.

Fantihana 22+1
 
Aina unohtuu jotain mitä piti kommentoida.

Mulla ikävä kyllä mitään pesänrakennusviettiä ole. Olis niin paljon mitä pitäis tehdä. Vaatehuone on kun pommin jäljiltä, oma vaatekaappi pitäis käydä läpi ja kuopuksen kaapissa on aivan liian pienet vaatteet vaan jääny lojumaan. Mut sillon kun olis mahdollisuus tehdä jotain rauhassa, eli kuopuksen nukkuessa päiväunia niin joko otan itekkin päikkärit tai sitten tuun hetkeks koneelle istumaan tai sitten esikko haluaa että luen hänelle kirjoja kun saadaan rauhassa keskittyä.
 
Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista.

Kantoliinaa en itsekään ole kokeillut. Tekisi mieli tällä kertaa kokeilla. Esikolla meillä oli käytössä rintareppu ja siitä pidin.

Tänään meillä oli rakenneultra. Kaikki oli hyvin. Paino 370g. Vauva vastasi viikkoja 20+4 eli vain päivän on jälessä. Kätilö oli tosi kiva. Kertoi kokoajan mitä tekee ja onko ne kunnossa. Aikaisemmissa raskauksissa kun saman ultran on ottanut lääkäri. Eivät ole kertoneet juuri mitään. Pari kuvaa saatiin matkaan. Meille annettiin tyttölupaus, mutta jäi vähän harmittamaan, kun ei ollut täysin varma. Kyllä silti taidan uskaltaa ostaa jo pienokaiselle ekat vaatteet.

Täällä alkaakin kesäloma, joen on aikaa perehyä näihin vauvajuttuihin. Alkuun kuitenkin lähdemme reissuun muutamaksi päiväksi.

Täällä taas ja pienokainen 20+5
 
Heippa!
En ehtinyt eilen käydä enää päivittämässä, mutta siis ultrassa kaikki hyvin ja oikein positiivinen kokemus oli taas, myös np- ultra oli positiivinen ja nyt oli sama ultraaja myös ja aikaa vierähti tunti ultratessa!! Ja oma vahva poikaoloni sai erittäin vahvan vahvistuksen että meille tulee POIKA!!! Siellä hän jalat auki oli sukukallaudet pystyssä joten ei olisi ultraaja edes pystynyt katsomaan rakenteellisia asioita niin ettei sukupuoli olisi meille selvinnyt:D (ja sori Poppeliini etten saanut väriä vaihdettua.. en ole täältä pikavastauksesta värejä löytänyt eikä kone päästä mua muualle kirjoittamaan.. miten niin tekniikan nörtti täällä..:ashamed: )
Mutta rakenteellisesti kaikki hyvin ja päivän nuorempaa näyttää mutta siis LA 21.12 ja kätilö- ultraaja lohdutti jo että joulu sairaalassa on kuulemma oikein viihtyisä ja tunnelmallinen.. no olisi se ainakin mieleenpainuva joulu:)
Sori nyt vain omanapaisuus.. kello käy ja hommia taas tekemättä ja huomenna pitäisi taas töiden jälkeen heti lähteä kaveripariskunnan mökille viikonlopuksi .. no onneksi siellä myös rouva raskaana joten hyvin taitaa vauvapuheissa mennä viikonloppu ja miehet pakenee kalaan:D

Hipu+ masuasukki 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan ja MARMAx4
Pitää kännyllä surffailla kun tietokone ei saa yhteyttä nettiin..

Väsymyksestä on jotkut maininneet, meinasin tulla itsekkin tekemään aiheesta keskustelunavauksen.. Kuuluuko tähän puolivälin tienoille joku väsykausi? Oon ihan poikki koko ajan! Tuntuu että voisin vaan nukkua.. Viime neuvolassa oli hemoglobiinikin ok eli siitä tää ei ole.. ehkä kroppa nyt kerää voimia, ipana ainakin myllertää vimmatusti, ehkä sille menee munkin energiat. Inhottavaa vaan kun on hereillä ollessakin ihan vetämätön olo, en saa päivisin oikein mitään tehtyä. Tänään pitäisi jollain voimilla siivota, ja käydä kaupassa ja lauantaina leipoa, meillä on tuparit tulossa lauantaina. Huh.

Tupareista vielä sen verran, yksi vieras potee kovaa vauvakuumetta ja on kovin kiinnostunut mun raskaudesta, tämä on ok, mutta hän ei oikein usko kun sanoin ettei olla saatu sukupuoliarviota (ja olen sanonut ettei kerrota kenellekkään vaikka saatais) ja hän on nyt mm. Ostamieni uikkareiden väristä päätellyt että poika on tulossa.. Argh. Me ollaan ostettu kaiken värisiä ja värikkäitä vaatteita, ei muutenkaan puettaisi tyttöä kovin pinkkiin tai poikaa tummansinisiin. Miksi se on vaikea ymmärtää?

Olen tässä pähkäillyt tulevaa talvea (miten niin ajoissa), en tule mahtumaan talvitakkeihini, ja olen tässä miettinyt millainen teltta pitää ostaa. Ei kovin kallista koska myöhempää käyttöä ei heti ole. Mainittakoon että olen melkoinen vilukissa joten vähintään kevyt toppiksen tarviin. Ja töissä ulkoilua tulee paljon joten kunnon takki on oltava. Miten muut olette ratkaisseet talvivaateongelman?

Susimieli ja Pieni 21+5
 
Susimieli ukko osti mulle pitkän untuvatakin, numeroa isomman ku mitä normaalisti pidän kun odotin poikia, sillä ajattelin mennä ensi talvenkin kun maha sinne kyllä varmaan mahtuu. Samaista takkia käytin viime talvenakin, vaikka oli vähän reilu mutta saipahan tumpattua paljon paitoja allekun oli välillä aika viileetä :D Tosin on varmaan pakko vielä jotkut paksut housut ostaa kun pitää poikien kaa kuitenki ulkoilla.

Joulu sairaalassa mä oon jo täällä melkeen itkua ryystäny ku en MILLÄÄN tahtoisi olla sairaalassa joulua. Inhoan muutenkin sitä sairaalassa olemista, viimeks piti olla neljä päivää ja siinäki oli liikaa ainaki kolme päivää :D Ärsyttää kun todennäkösesti en sit jaksa myöskään mitään joulun eteen tehdä, ja oon juur niitä askartelijanäpertelijätyyppejä jotka tykkää tehä ite joulukoristeita ja leipoo pipareita ja näin. Jouluruokailu ollaan kyllä jo varattu joko anoppilaan tai mun isälle, oli vauva syntyny tahi ei, ja jos oon ite sairaalassa niin mies ja pojat menee sitten anopille. Eipä sillä, vietin kyllä oman ensimmäisen joulun myös sairaalassa, pukivat siellä tontuiksi kaikki vauvat :D Synnyin siis muutama päivä ennen joulua. Mutta silti, viettäisin paljon mieluummin joulun perheen kanssa kun sairaalan henkilökunnan.

Eilen oltiin ystävien syntymäpäivillä ja siellä oli parin kkn ikäinen vauva, olin jo ihan unohtanut miten pieniä ne onkaan :D Ja taas oli kyllä niin soma nähdä miten innokkaita vauvanhoitajia nuo pojat ovat, ei mitään mustasukkaisuutta ollut havaittavissa vaikka pidin vauvaa pitkiä toveja sylissä. Toivottavasti eivät sitten tästä omasta pikkusisaruksestaan ole mustasukkaisia. Se vähän huolettaa jo nyt.

Vaunuista me ostettiin tori.fin kautta Emmaljungat, onhan ne vm. -04, mutta ikäisekseen erittäin hyväkuntoiset ja uudet renkaat niissä on. Ja siis mikä parasta, hintaa oli 80e :D Pitäs vielä laittaa nuo poikien Briot myyntiin, kun vaan jaksais.

Jaaha, erotuomaria kaivataan taas. Hyvää vointia kaikille!

Tirppa ja HerttaMartti
 
Heippa taas!

Väsymys vaivaa täälläkin, iltaisin telkkaria katsoessa menee väkisin silmät kii ja aamulla menee noin tunti että "herää" ja jaksaa puhua ja touhuta,vaikka onkin jo jalkeilla. Ajoittain tulee myös tarve huilata iltapäivälläkin.

Eilen oli neuvola josta sain jo kelan laput. Hb oli noussu nyt 137, RR 140/81, painoa +465g/vk *nolona*... Mut ei sanonu painosta kyllä mitään, ku ei oo noussu ku alle 4kg koko aikana. Pissa puhdas. ja joka kerta senkin katsovat täällä. sf-mitta oli 20cm, kuulemma normaalia että alussa on käyrien yläpuolella ja sitten rupee tasoittumaan. Syke oli 146 ja kuulemma lepotilassa hän oli.

Vielä pitäis reilu viikko odottaa rakenneultraa, kyllä menee aika hitaasti.

Vaunuista: Ostetaan tutulta käytettynä emmaljungan city crossit vm. 06.

T ja EE 19+4
 
Susimieli minä ostin itelle toisen talvitakin stokkan outletista, hintaa 18e ja toisen tilasin briteistä asos.comista hintaan 25e, kummatkin siis ihan äitiystalvitakkeja. Mulla pittää olla valinnanvaraa :D Tuolla asoksellahan on menossa jättialet ja toimituskulut on ilmaset, kotiovelle asti toimitettuna :attn:

Unohtui aikaisemmin sanoa vielä tosta pesänrakennusvietistä notta joo, täällä kans kovasti pitäis tehä kaikkea. Oon valmiiksi valinnu jo huonekalusarjan minkä haluan vaavin huoneeseen ja aattelin löytää kaikki osat huutiksesta. Eilen käytiin hakeen jo ensimmäinen huutamani osa, pikkuinen hyllykkö. Oli pakko jo laittaa sinne hyllyille kaikki vaatteet mitä ollaan ostettu/saatu ja täynnähän se jo on :LOL:

Ainiin ja tirppa82 mulla kans samat fiilikset. Oon koko ikäni sanonu että en missään nimessä halua lapsieni syntyvän joulun aikaan. Itekki oon syntyny 22. päivä ja äiti mulle koko ikäni kauhistellu miten kamalaa oli olla synnärillä joulu.. Ja ite taas muistaa miten pienenä sai kaikki lahjat samassa: "tässä on sulle synttäri- ja joululahja sit samassa, saa avata vasta jouluna" :/
 
Mä olen hommaillut osan äitiysvaatteista huuto.netistä. Takkeja siellä tosin on harvemmin myynnissä, mutta ihan kivoja löytöjä sieltä olen tehnyt. Omalta siskoltani sain kyllä lainaan ihan kattavan kasan äippävaatteita.

Esikoiselle hankittiin uutena jotkin Brion yhdistelmävaunut kovalla kantokopalla ja niillä pärjätään vielä aivan mainiosti. Pikkuvikoja löytyy, mutta ovat kyllä muuten olleet aivan mahtavat vaunut. Niissä on myös se kääntyvä työntöaisa ja olemme siitä tykänneet. Varsinkin sitten kun olivat rattaina, tuli aisaa välillä käänneltyä monestikin lenkin aikana. Ovat kuitenkin kevyet työntää ja kääntyvätkin ihan näppärästi. Uudet matkarattaat tulllaan kyllä varmaan hankkimaan, koska meidän nykyisiin autoihin eivät nuo rattaat mahdu ja autoa ei aleta enää rattaiden vuoksi vaihtamaan...Oma autoni on tosin vain 3-ovinen, joten ei ehkä ole kaikkein kätevin kaukalon kiinnittämisen kannalta : /

Nyt valmistautumaan työvuoroon ja työvuoron jälkeen taas talon kimppuun. Energiaa täällä siis onneksi riittää, välillä ehkä vähän liikaakin, koska en malta pysähtyä lainkaan ja olisi kuitenkin varmaan välillä hyvä edes hieman huilata...

miira ja nuppu 20+1
 
Tervehdys!

Talvitakkiasiaa on täälläkin jo hiukan mietitty. Toivon, että tulee jossain kirppiksellä tai huutiksessa vastaan. Onhan tässä vielä aikaa etsiä! Mulle ei varmaan tule mikään kokoa isompi normitakki mahtumaan, vatsasta tulee aina niin valtava, on jo nyt kuin viimeistä kuukautta mentäisiin... :rolleyes: Hieman nolona vastailenkin jotain epämääräistä, kun kysellään laskettua aikaa, että vasta loppuvuodesta... :ashamed:

On muuten ensimmäinen talvivauva meillä, joten aiemmin en tällaisia takkiongelmia ole joutunut edes pohtimaan! Joulu sairaalassa kuulostaa kyllä ikävältä, varsinkin jos on jo muita lapsia... Mutta minkäs sille sitten mahtaa. Ajattelin järjestää kaikki mahdollisimman ajoissa valmiiksi (jouluhössöttäjä täälläkin!), jotta ollaan sitten lähtövalmiina ja muu suku voi kuitenkin viettää joulun meillä, kuten aina aiemminkin, olen itse paikalla tai en. Jotenkin uskon kuitenkin, että yli menee ja vasta ensi vuonna näemme pikkuisen! =)

Vaunuista..Meillä on myös kahdella käytetyt Emmaljungan yhdistelmät (04) ja on kyllä kätevät, kun vaunun koppa on tarpeeksi iso, sitten saa vaihdettua ratasosan myöhemmin, renkaat tarpeeksi isot tuolla lumihangissa työntelyyn. Autoon vaan ei mahdu, jos ei aina irrota renkaita, joten matkarattaat on vielä hankintalistalla. Ne tuntuu olevan meillä kertakäyttökamaa, joka lapselle on varmaan jouduttu hommaamaan uudet (tai käytetyt, mutta meille uudet).

Pesänrakennusvietti heräämässä täälläkin, tosin ilmestyy mulla aina syksyn tullen muutenkin. Energiaa riittää, mutta en olekaan nyt työelämässä niin on sinänsä helpompaa, saa itse päättää mitä ja milloin tekee (no, kyllähän nuo viisi ipanaa tuossa rytmittää päivää aika kivasti! :D )

Hippuliinu ja viimeinen villahousu 19+3
 
Heips vaan kaikki, pikapäivitys täältä suunnalta.. Eli tänään vihdoinkin on rakenneuä, enää muutama tunti sinne. Siitä lähdemmekin viikoksi reissuun, joten jollei sieltä nettikahvilaa löydy niin päivitän kuulumiset sitten vasta viikon päästä. Mut se olis adios!

Tiikeli ja papu 20+5
 
Piti tulla tänne taas turisemaan :D

kantoliinoista meillä on tuollainen karvalakkimalli eli sellanen pussukka. Mä en kuitenkaan osais sitoa mitää pitkää liinaa joten toi on helppo sujauttaa päälle ja säätää. Mies on sitä esikoisen kohdalla käyttänyt :D piti hommata sellanen musta jota "kehtaa"pitää ;). meillä on myös rintareppu mikä oli kätsy alkuvaiheessa kun se painokin oli vielä siedettävää pitää edessä. Suosittelen molempia!

takeista sen verran että mulla on ollu tollanen perusteltta eli pitkän mallinen takki joka peittää selän! mulla toi masu hukkuu niin paljon sisälle ettei ole tarvinnu hommata sen suurempia takkeja vaan samalla on menty raskaana tai ei :D saa tosin nähdä miten nyt käy : /

tänää pitää mennä kelaan jonottaa kotihoidontukien takia.. huoh! ei kyllä innostais yhtään!! :( saa nähdä miten paljon sitä joutuu maksaa takaisin siitä hyvästä että toinen on päässy töihin... ARGH! miten mä vihaan kelassa asiointia.. oli se sitten kapulakieli-lomake tai sitten elämäänsä kyllästynyt täti tiskin takana tai sitten se palvelupuhelin joka ei ikinä vastaa vaikka jonottais tunti tolkulla!
 
Heip!
Väsyttää tääläkin!! |O
Muutenkin jotenkin huono olo koko ajan. Siis en tarkoita sitä pahoinvointia, mut viime aikoina ollut tosi vetämätön olo eikä mikään huvita eikä mitään jaksa ja tuntuu että maha painaa jo nyt tosi paljon. Oon mä kyllä sitä kasvattanutkin ihan tarpeeks :whistle: Ei noista edellisitä vielä näillä viikoilla tällasta pötsiä ollut. Miten tässä vielä muka 4kk voi mennä synnytykseen???!!

Meilläkin annetaan muuten neuvolassa joka kerta se pissanäyte . Terkka käy sen sit tsekkaamassa ennenku pyytää sisälle huoneeseen. Niin joo ja Poppeliko se oli vai kuka kun kysy et eikö pissaa/paineita mitattu polilla niin ei mulla sillon uusinta ultrassa kyllä mitattu. Eli viimeks oon antanu näytteen sillon 30.5 kun viimeks neuvola oli. TÄnään mietinkin et voisko hemppa olla alhaalla (edellisistäkin jonkin verran laskenut) kun tosiaan on tota väsymystä sun muuta mut voihan se toki johtua mistä vaan.

Onnittelut muille ultrauutisista. Kaikilla tuntuu menneen hyvin!!
Ja Tiikelille hyvää reissua!!!

Muisku 21+5
 

Yhteistyössä