**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

Uutena ilmoittautuisin vielä pinoon. Tiedot:
LA 30.12. Lumine - SAS - toinen
rekenneultra on 15.8.


Täällä siis odotellaan toista vauvaa, esikoinen täytti juuri vuoden. Ikäeroa lapsukaisille tulee siis 1v7kk. Pahoinvointi on kiusannut vielä viime päiviin asti, nyt alkaa helpottaa. Kun saisi nukuttua vielä tarpeeksi niin väsymyskin varmaan vähenisi. Olen osittaisella hoitovapaalla, eli muutamana päivänä viikossa töissä.

Maha alkaa jo näkyä selvästi. Tutut ja töissä jo tietävät raskaudesta, pian alkaa naapuritkin varmasti kysellä.

Lumine 14+0
 
Jotenkin vasta tästä ketjusta havahduin, että nyt on oikeesti jo heinäkuu:D Jee ja tänään alkaa LOMA!!!!!:)

Eilen uskaltauduin ekaa kertaa uimaan ja kauhukseni bongasin ensimmäisen raskausarven. On siis ihan tuolla alavatsalla, jotenkin ei vaan osanut ihan vielä odottaa vaikka masu nyt onkin jo jonkin verran esiin pullahtanut. Ihanaa kun niitä kerkii varmaan aika monta tulemaan sitten loppuakohdenkin... ensimäinen ajatus kyllä oli et ei voi olla mahdollista!:D

niin ja muita oireita tällä hetkellä:
-närästys
-ummetus
-pahoinvointi auringossa ja kuumuudessa
- masun kasvaminen <3

huh, pari tuntia enää töitä ja sitten ihana neljän viikon vapaus:)

ideh & murunen 14+6
 
välillä hieman nolottaa istua kun maha muistuttaa vain makkaraa..

täällä maha niin amhdottoman täynnä raskausarpia ym niin en varmaan edes huomaa kun uusia tulee, isoimmat on jotain sentin paksusia alamahassa.

tää helle vie aika paljon voimia,seuraavan kerran lomaa vasta syksyllä :/ mut katotaan miten jaksaa hoitotyössä ja jos ei jaksa niin sitten saikkua.

mulla menee tää päivärytmi niin että iltapäivisin olis pakko saada ottaa tirsat ja alkuyön sit valvon sinne 23-04 ja aamulla zzz jos aamuvuoroon meno.mut mähän olen aina ollut yövalvoja kun olen osottanut ja siksi kai poijatkin olleet yövalvojia.
 
:ashamed: Minutkin saa laittaa listaan etusivulle...-Tinkerbell La 4.12, oys, 4 lapsi, tyttö

Hetken jaksaa ulkona, pakko tulla sisälle viilentymään.

Luin tuossa tarvikelistaa, ja paljonhan siellä oli sellaisia joita tarttee, olin vaan jo ehtinyt unohtaa mitä kaikkea sitä vauva-aikana pitää olla.

Silloinkun vanhemmat lapset olen tehnyt, kestovaipat oli tyyliin : harso ja muovi, mutta nykyäänhän ne tietenki on jo ihan toisenlaisia. Mitäs luulette, sopiiko ne tälläisen laiskan pyykinpesijän käyttöön vai kannanko vaan huonon omatunnon luonnon kuormittamisesta kuten ennenkin?
 
Jos sitä väliin vähä tännekki kirjottelis kuulumisia..
Puoli väli lähestyy "uhkaavasti" :D Mitään oireita ei oo vieläkään, eikä liikkeetkään oo tuntunu enää 2,5 viikkoon. Ei siis yhtään mitään, pientäkään hipasua :eek: Supistuksia tulee, väliin enempiki peräkkäin, mutta niin on tullut edellisissäkin raskauksissa, eikä lääkärin mielestä oo aihetta panikointiin,ku muutkin raskaudet on menny aikasista supistuksista huolimatta loppuun asti.
Verenpaina on alhainen ja salmiakkia ja suolaa saan syyä oikeen luvan kans, meinaa nimittäin taju lähteä,ku paineet laskoo ja pää on helvetin kipeä koko ajan :( Joku vois ihan minua varten perustaa tänne käpykylään pikaruokalan tai ees grillin. Kiitos! :D
Aurinkoa on tullu ihan kiitettävästi otettua ja kerran uskalsin jopa uimaan jokeen :) Toista kertaa en enää :D
Meille ei tartte käytännös mitää hankkia.. kaikki on jo. Oon säästäny edellisiltä lapsilta kaikki melkein kaikki vaatteet. Vaunut on valmiina, pari häkkisänkyä löytyy :D että sitteri ja istuin pitää lainata. Onneks nekin löytyy hyvin läheltä :) Eli mitään en aio enää ostaa. Meillä on ollu aina sellanen kierrätys tyyli sukulaisten ja kavereitten kans. Kaikki jaataan/lainataan sitä mukaan ku vauvoja tulee. Meidänki vaatteet + kastemekko on ollu jo ties kuinka monella vauvalla käytös ja aina ne takas kotiin taas löytää :)
Kesä lomalla oon ja kaikki on ihanasti :) Lomalle lähetään ens viikolla :cool:
Laitan pari masukuvaa kuun vaihteen kunniaksi :)




kivasti verisuonet paistaa jo ihon läpi :/

m0308 & pikkukolmonen 16+3

Ps: Seuraava ultra, se odotetuin, on 9.8.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4 ja SariP
Moikka!

Kiitos uudesta pinosta!
Ihan tulin vain pikaisesti kirjoittamaan kuulumiset, pitää illalla lukea tarkemmin, mitä kaikkea tänne on kirjoiteltu, mutta siis..
Kävin tänään sokerirasituksessa. Neuvolatäti suositteli tätä tiistain käynnillä, tod. näköisesti painoni ja sukurasitteiden takia.. nyt sitten paniikissa odottelen tuloksia. Sokerilitku ei ollut lainkaan niin pahaa kuin olin kuvitellut. Makuna on täällä ainakin nykyään vadelma ja maku oli aika liki hiilihapotonta muumilimonaadia kylmänä.. tai makeudeltaan sokerilientä persikkapurkista.. meni alas ihan ok, ei tullut huonoa oloa tai hirveää janon/nälän tunnetta koko aikana. Ei siis minulle nyt niin ylitsepääsemättömän paha paikka.. varsinkaan näillä viikoilla.. tiedä sitten myöhemmin.
Toivon vaan todella, ettei ole mitään diabetesta, mutta oikeesti pelkään, että on.. Laitoin jo neuvolatädillekin postia, että joko tietää, mutta ei ole vastannut : /

Ihania vauvamassuja huomasin tuossa yllä pikaisesti.. itselläni tuntuu, että housut alkavat puristamaan ja siis yleinen turvotus on päällänsä, mutta en edellenkään tunne mitään vauvamahaa.. vain kaikki löllöt tuossa päällä :( toivottavasti se nyt sieltä pian tulisi. Myöskään liikkeitä en voi vielä tunnustaa tunteneeni, vaikka kovasti olen yrittänyt kuunnella :D

Rakenneultra varattiin minulle heti nt -ultran yhteydessä ja se olisi 9.8. Reipas kuukausi siis pitää vielä kärvistellä..

mutta nyt takas töihin..

kauris ja pikkuinen 15+4.
 
m0308 herran jestas tota mahaa!!!!!! :O
tajuttoman kaunis ja iso,voih,ei mulla olekaan iso masu..mullon tollonen yhtä pitkä ku levee maha..lisää kuvia muiltakin!!!

ja tuo ihon pinkeys,täällä aijemmat raskaudet venyttänyt mahanahan todella taidokkaasti ja tooosi rumaksi..
 
Viimeksi muokattu:
Hilpeää heinäkuuta kaikille tasapuolisesti! :wave:

Minunkin täytyy tässä vaiheessa vähän kommentoida sitä, etteikö täältä saisi vertaistukea. Henkilökohtaisesti koen, että tukea saan teiltä kaikilta. Joten kiitos ihan kaikista kirjoituksista! Ihan vain lukemalla muiden odottajien ajatuksia mun mielestä huomaa, että samanlaisia tunteita on muillakin ja voi rauhoittua. Aina en ehdi kommentoimaan, vaikka mieli tekisi. Käyn kuitenkin lukemassa täällä suht säännöllisesti ja pyrin lukemaan kaikkien kirjoitukset. Paljon on vaan jo tietysti porukkaa ja sitä myötä juttujakin...

Rakenneultra on meillä 18.7. Pari viikkoa siis vielä. Ja heti kesäloman alkuun! Odotellaan siis sekä lomaa, että pienen jälleennäkemistä. Keskiviikkona oli neuvola ja ihan nopea oli tällä kertaa käynti. Kysymyksiä kun ei ollut juuri nyt minulla herännyt. Sydänäänet kuunneltiin kuitenkin ja hienoahan oli se!! :heart: Syke 156... Olikohan kaveri aamujumpalla?? =)

Tarvikelistasta kiitokset. Pitääpä tutustua tarkemmin, kun ehtii. Vaikka aiemmin jo mainitsin, että en ole vielä hankintoja juuri miettinytkään, on nyt jo hommattu pinnasänky! :D Tuli pikainen ja ihan hyvä tarjous eteen, joten tartuttiin. Kasaamattomana säilyy kuitenkin aika pienessä tilassa.
Ja vaunuja koeajettiin avomiehen siskolla. Sieltä varmaan ostetaan siis pari vuotta sitten heidän hankkimat Teutoniat. Alle puoleen hintaan uusista kuitenkin, kun katsoin, että nyt uusin malli maksaa 1100E! :O

Tällaista täällä heinäkuun alkuun, viikot poksuu...

Sari ja Pömppä 18+0
 
Viimeksi muokattu:
Kattelin samaa, että m0308:lla on kaunis ja selkeä pyöreä vauva masu ja iho niin pinkee. Mulla ei ole ku yks lapsi ennestään,mut mulla ainki toi massu roikkuu :LOL: Raskausarpia ei onneks paljoo tullu ja toivotaan, että ei tulis nytkään. Haluisin kanssa nähdä lisää masukuvia. Mulla on myös seistessä masu pyöreä ja toivottavasti näyttää enemmän vauva masulta ku läski masulta,mutta istuessa se on tollanen makkara :LOL:

jenzka 14+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos MiMa ja Niisku lomatoivotuksista :cool: ! Jos vielä tunnin sinnittelis...

Meillä myös nt-ultran yhteydessä varattiin aika rakenneultraan.

Lumine tervetuloa :)!

Söin taas väkisin jätskin, kun on niin upea ilma ja harmittaa, kun ei tee jätskiä mieli kun saisi syödä kahden edestä ;). Kiertelin muuten aleissa alkuviikosta ja kaikkialla oli vaan tosi karseita rättejä alennettuna. Joitain mekkoja ja tunikoita olis ollut kiva ostaa, kun ne menis sit ei-raskaanakin, mutta mitään järkevää ei löytynyt. Ihme etten beibille vielä alkanut hamstraamaan mitään unisex-vaatteita... Ei jotenkaan näin raskaana shoppailu innosta, vaikka muuten on oikeinkin mieluista puuhaa.

Kai tässä olis pakko vielä muutama työasia hoitaa... Idehille ja muille lomalaisille myös oikein hyvää lomaa =) !
 
Rakenneultra täällä 22.7 jolloin viikkoja tasan 20 :heart:

Poppeliinille iso kiitos jälleen uudesta pinosta :flower:

Kirjoitin hetki sitten pitkän stoorin mutta se hävisi jonnekin.
Mutta siis hoitopöydästä ainakin laitoin että meillä ei sellaista kapistusta ole tarvittu kuin esikoisen aikana ja silloinkin pölyyntyi turhan panttina. Eli tykkään vaihtaa missä milloinkin vaippaa ja vaatteita. Yleensä sängyn päällä eli olen ostanut vaan sellaisen pehmeän alusen ;)

Tänään tosiaan tasan 17 viikkoa täynnä ja tasan 3 viikon päästä rakenne. aika menee niin ihanan nopeasti ja pian saadaan tietää kumpia pienokaisia toisillemme tulee..
Tänään ollut pk-seudulla ainakain hyvin hot päivä, heti aamulla oli jo hiki päällä mutta silti koko päivä ulkona vietetty lasten kanssa. Kesä. Ja lomakin jo ovella :cool:

Kaikille oikein ihanaa viikonloppua :wave:

-odotettu tasan 17 viikkoa :heart:
 
Poppeliinille kiitos uudesta pinosta!

Rakenneultra on 26.7 ja edellisellä viikolla poksuu jo puolivälikin.

Hankintalista ja harsot Osa noista listan tavaroista oli ainakin esikon äitiyspakkauslaatikossa, esim. kynsisakset, vauvan hiusharja ja kylpylämpömittari. Vähän on tietysti pakkaus muuttunu mut kannattaa varmaan odottaa sitä ennen kun sellasia ostaa.
Harsoja ei esikon kanssa tarvittu kun muutama, ihan sänkyyn pään alle ja vaunuihin auringolta suojaamaan. Kuopus taas puklas ekat ainakin 4 kk ihan joka välissä ja harsoja meni pesuun koko ajan.

(.) Mies onnistu eilen sekottamaan mun pään ihan totaalisesti. Alko puhumaan että lähdettäis koko perhe joulukuussa Nigeriaan. Sanoin et sit hän kyl joutuu lähtemään yksin et en mä voi vastasyntyneen kans lähtee sinne. Jos ei olis vauva tulossa niin olisin muuten ehdottomasti yrittäny päästä lähtemään kun kuopuskin täyttää ens vuoden maaliskuussa 2v ja sillon senkin lentoliput alkaa maksamaan. Mies meinas et voitais yrittää lähteä just ennen joulua eikä joulukuun alussa niin kun muuten oltai suunniteltu. Vielä eilen olin sitä mieltä että ajatus on aivan tuhoontuomittu mut tänään oon jo monta kertaa miettiny miten reissu käytännössä onnistuis. Suurin ongelma vois olla malarianestolääkitys vastasyntyneelle, vai saiskohan se äidinmaidosta tarpeeks lääkettä.

Miltä teistä kuulosta. Meille on kuitenkin jo kolmas tulossa joten imetykset ja vauvanhoito ei ole mitenkään uutta, mä oletan että vauva tulee ajoissa eli marraskuun puolella eikä 7.12 lasketun ajan mukaan. Jälkivuoto mulla oli kuopuksen kanssa aika vähäistä joten senkin kanssa pärjäis.

Fantaihana 17+2
 
Tikerbell mulla olikin tunne että joku oli jäänyt lisäämättä! Hyvä kun muistutit =) Muistanko oikein että teillä on ihan tyttölupaus istukkapunktiosta? Vai muistanko ihan väärin?

Fantaihana mä uskon että teillä on hieman erilainen elämäntyyli kuin meillä, sillä itse en edes uskaltaisi harkita lähteväni pienen, alle kuukauden (?) ikäisen vauvan kanssa pidemmäksi aikaa kauas pois. Itse olen halunnut rauhoittaa ainakin pari ensimmäistä kuukautta uuden elämän tutustumiseen ja sopeutumiseen kun taas yksi on tullut lisää. Luulen että suurin mulla vaikuttava olisi se että olen ehkä liian mukavuudenhaluinen ja se korostuu kyllä ekojen kuukausien aikana kun kroppa käy muutenkin läpi hormonimyrskyt. Eli meidän perhe ei lähtisi pienen vauvan kanssa, mutta uskon että te kyllä voisitte selvitä kun edes harkitset asiaa =) Kyllähän sitä Nigeriassakin vauvoja syntyy...

Huono olo auringossa tulee täälläkin tosi nopeasti. Nämä helteet ei todellakaan sovellu mulle raskaana ollessa :x
 
Poppeliini : Muistit ihan oikein, 100 % tyttö =), en voinut olla kysymättä kun kerran varman vastauksen sain, minäkö malttamaton, eheen :whistle:

Fantaihana : Miksei pienen kanssa matkustaminen onnistuis, tokihan lääkitys kannattaa vielä varmistaa, mutta muuten ei muutakuin reppu selkään ja menoksi. En ehkä ihan pariviikkoisen kanssa minäkään lähtisi, mutta parin kuukauden ikäisen kanssa jo uskaltaisin.

Tänään on sitten liikkeet tuntuneet jo ihan kivasti :heart:, rauhoittaa jotenkin mieltä aina kun jotain massussa tuntuu.

Täällä alkaa ukkostamaan, jos on kuuma niin on jotenkin vielä tavallistakin painostavampi ilma : /
 
Terevehdys kaikille ka Poppeliinille kiitos helteisestä pinosta :)

Kiireessä (mies tuossa kengät jalassa odottelee) tulin vielä moikkaamaan ennen yli kuukauden lomaa. Olen pääasiallisesti poissa koneelta, mutta voipi olla etten malta täältä kokonaan pois pysyä ja puhelimen kautta, mökkilaiturin nokasta käyn katsastamassa teidän kuulumisianne :)

Rakenneultra on 29.7 eli silloin viimeistän takaisin kaupungissa.

Voikaa hyvin hyvät kanssaodottajat! Ihanaa kesää ja liikkeiden bongaamista. Hiljaista on ollut täälläkin niiden suhteen, mutta jospa ne sieltä.

Viena&Pilke 15+4
 
Kiitos uudesta pinosta poppeliinille!

Meillä on rakenneultra 21.7.

Oltiin juuri viikko reissussa, joten olen nyt vain silmäillyt valtavan viestimäärän läpi. Muutama asia jäi mieleen, joten niihin nyt vain sitten kommentoin. Pahoittelut, jos tulee päällekkäisyyksiä muiden kanssa.

Höyhen83 / yleisesti tarvikkeista, me saimme esikoisesta ilmaiseksi tai lähes ilmaiseksi sängyn, sen päälle hoitoalustan, yhdistelmävaunut ja turvakaukalon. En ollut loppupeleissä niihin mihinkään oikein tyytyväinen, mutta käytettyäni niitä tiesin, millaisia juttuja oikeasti tarvitaan/halutaan ko. tuotteisiin. En olisi mitenkään tiennyt, mitä haluan ilman kokemusta noista saamistamme vaunuista ja sängystä esimerkiksi. Suosittelen siis vaan ottamaan vastaan kaiken ja sitten jos ne eivät olekaan käytössä hyvät, voitte ostaa myöhemmin sitten omat ja pistää kiertoon ne, jotka eivät teille sovikaan.

Vaunuista: Olen sitä mieltä, että täydellisiä yksiä vaunuja ei ole olemassakaan :) Itse totesin yhdistelmävaunut ihan liian kömpelöiksi esim. kaupoissa mutta aika hyviksi lumessa tarpomisessa. Luovuimme lapsen ollessa 5 kk niistä yhdistelmistä eli ei ikinä käytetty niitä rattaina. Osttetiin pienet matkarattaat, joilla meni oikein hyvin viime talven lumikelitkin. Nyt meillä oli ulkomailla mukana vaan sellaiset sateenkaarirattaat (lapsi 1v8kk) ja päikkäritkin poika niissä nukkui kaupungilla kävellessämme, vaikkei niitä alas saanutkaan.

Hoitopöydästä: Meillä oli siis käytössä pinnasängyn päälle laitettava alusta siihen asti kun poika alkoi kääntyillä (eli n. 5 kk). Sitten siirryimme sängyn päälle. Kakkavaipat vaihdetaan edelleen sängyn päällä, mutta pissavaipat ollaan vaihdettu pääsääntöisesti seisoma-asennossa. Housuvaippoihin meillä siirryttiin jo 8 kk iässä.

Nyt on pää tyhjä, enkä muista enää, mihin piti kommentoida.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Niiskun listaan: 5.8 olis meidän rakenneultra, ei malttaisi millään odottaa! =)
Ja Poppeliinille kiitokset uudesta pinosta ja varsinkin tuosta tarvikelistasta, tällänen ekan odottaja/panikoija voi siitä katsastella sitten tarpeita. Hankittuhan ei ole vielä muutakuin niitä vaatteita mutta eiköhän tässä kerkiä. :)
Tälläiseksi pikakäynniksi nyt jää kun tuota nuppia särkee mutta jospa panadoli kohta auttaisi..

Tiikeli 15+5
 
Iltaa! Piiiitkästä aikaa kirjoittelen vähän... olen ollut todella laiska lukemaankaan viestejä enkä varmaan ole pariin viikkoon kirjoittanutkaan mitään, ei vaan jaksa!! Ekassa, ja tokassakin raskaudessa osallistuihin näihin ketjuihin ihan yliaktiivisesti, mutta en tiedä miks nyt ei enää pidä niin tärkeänä sitä että sais jakaa kokemuksia muiden kanssa. Siis toki on kiva kuulla ja lukea miten muilla samoissa menevien asiat sujuvat, kysellä jos jotain tulee mieleen ja kommentoidakin, mutta ei vaan ole sellaista "pakottavaa" tarvetta pyöriä täälä joka hetki (niinkuin ekassa raskaudessa kun kaikki oli uutta).
ON: ei kummoista. Aamuisin tulee yhä edelleen käytyä oksulla ja heikotus on ajoittaista pitkin päivää, etenkin iltaisin, mutta ei tää enää oo kuin ehkä sadasosa siitä mitä se oli alku viikoilla.
Lomaan on vielä tovi, sitä odotellessa. Varattiin mekin etelänmatka, on jotain mitä odottaa :)

Tosta tarvikelistasta en oikeen osaa sanoo mitään. Paljon hyvää, mut paljon myös turhaa. Ite sitä sitten käytössä huomaa mitä oikeesti tarvii. Ja monet asiat mitä ite pitää turhina niin kaveri saattaa kehua maasta taivaisiin hyödylliseks. Meillä on yhdistelmävaunut ja varsinkin talvikäytössä ne ovat hyvät. Sisarusrattaat hommatiin myös, mutta niitä en montaa kertaa työnnellyt, ne kun eivät olleet uusinta mallia ja olivat sitten ehkä vähän vanhanaikaiset ja painavat ja vähän hempulat. Matkarattaat joihin sai turvakaukalon suoraan auton telakasta siirrettyä ovat olleet ihan ehdottomat!! Niitä ilman en tulis vieläkään toimeen. Suosittelen!!

Tälle tulevalle vauvalle tuskin tehdään mitään hankintoja. Kaikkea löytyy, vaikkakin käytettynä, mutta se ei mua ainakaan haittaa.

Mulla on rakenneultra 27.7 ja se onkin seuraava käynti missään. Pari viikoa sitten oli neuvolalääkäri, mutta sielä ei ollut kuin pelkkä lääkäri paikalla eikä se osannut mulle sanoa milloin seuraava neuvola-aika pitäs olla. No, mun piti soittaa monasti terkalle ja pyytää aikaa, mut aina se jotenkin unotu tai sit kun soitin niin aina oli varattua kun tosiaan ei oo kuin se yks tunti päivässä jolloin sinne voi soittaa. Ja nyt sit tänään kaikki hoitajat jäi lomille ja koko neuvola on kiinni kuukauden eli kaipa sitten vasta elokuussa alan kyseleen koska ois seuraava aika. No, ehkä se nyt ei niin haittaa vaik tuliskin pari kk taukoa käynneissä kun kuitenkin on jo 3.raskaus.

Mutta nyt pitäs alkaa tekeen eväitä, työyö kutsuu. Tai ei se todellakaan kutsu, inhoon yövuoroja, mutta kaipa se on vaan lähdettävä :(

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Muisku 16+5
 
Päänsärystä Mua on nyt alkanut aika herkästi vaivaamaan, etenkin jos nukkuu huonosti. Särkylääkkeisiin en ole koskenut nyt raskausaikana, jotenkin hirvittää syödä niitä. Kun ilmankin pärjää jotenkuten.

Vietin tän (ihanan helteisen ja kuumankostean) päivän siivoamalla meidän uutta kotia. Otti meinaan koville, hetken luulin että on pakko lopettaa kesken kun huimasi ja hiki valui. Jaksoin kuitenkin siivota loppuun (koska muuten se olisi edessä huomenna), ja loppu illan onkin päätä jomotellut aika tavalla!

Hikoilu ja kuumissaan olo tuntuu muutenkin pahalta ja saavat pään särkemään, taitaa tästä kesästä nauttiminen jäädä sadekeleistä riemuitsemiseen. Onneksi täällä satoi kunnolla nyt illalla, on ihanan viileää käydä nukkumaan.

Aamulla kannetaan taas tavaraa uuteen kotiin. Tai ukko kantaa kun mun maha alkaa kiristeleen jos liikaa rehkin. Ja vauvan mielestä vähänkin on selvästi liikaa.

Muiskulle jaksamista yötöihin!

Hyvät viikonloput kaikille, kännyllä käyn tsekkaileen teidän kuulumisia mutta en taida paljoa ehtiä päivitellä kun aletaan tosissaan tohon muuttoon.

Susimieli ja Pieni 16+5
 
Susimieli Onnea uuteen kotiin! :)

meillä kanssa muutto takana ja alkaa pikkuhiljaa jo kotiutumaan. pari viikkoa asuttu uudessa. ihanaa.

ja mukavaa lomaa niille kenellä se on nyt, itse vielä 3 vkoa töissä kärvistelen, huoh. tänään ainakin tuntunut siltä että olis loman tarpeessa. pari päivää kerkee sillon lomailla ennen kun on rakenne ultra eli 29.7 :heart: ja sitten lähetäänkin siitä suoraan pohjosiin mökille :D
 
Hei vaan taas kaikille :)

Meijän mymmelin rakenneultra ois 3.8. ja seuraava neuvolakäynti jo ensi viikolla. En ole muuten ennen kuullut pikkuisen sydänääniä :eek: Jospa sieltä sais vähän vahvistusta tälle minun tyttöololle. Hassua miten on voinut olla alusta asti niin vahva tyttöolo vaikka ensimmäistä odotan.

Täällä on tapahtunut (ja väsyttänyt) niin paljon sitten viime kirjoittamisen, että olen tyytynyt vain lukijan rooliin. Nyt onkin virtaa taas pitkästä aikaa, kun käytiin miehen kanssa mökillä lataamassa akkuja.

Minulla alkoi jo kateus iskeä, kun ei tuo minun masu tuntunut kasvavan yhtään vaikka hoikka olen muuten. Noh heräsin tässä viime sunnuntaina ja sehän oli pullahtanut esiin. Omituista miten se tuollain yhdessä yössä kasvoi esille, nyt on sitten senkin eestä jo mahaa :D

Monet ovat valitelleet päänsäryistä. Sama vaiva täällä, vaikka kuinka yrittäny juoda kunnolla jne. Kertokaa toki jos ois jotain muita keinoja tähän vaivaan.. Ainiin ja hyttyset ja paarmat on myös kiusanneet minua :kieh: Eikä meikäläisellä tunnu olevaan minkäänlaista lämmönsietokykyä. Tuntuu että suora auringonpaiste polttaa ihoa ja yleensä tää helle saa tosi pahan olon aikaseksi.

Poppeliinin laittama tarvikelista on kyllä tosi hyvä muistilista tämmöselle vasta-alkajalle, kiitoksia siis siitä. Tuntuu vaan vähän että pää menee pyörälle kun tuota lukee.. Mies pyyhki jo tuskanhikeä kun näytin tuon hänelle, taitaa poikaa alkaa jo hirvittää :LOL:

Harmittaa muuten vietävästi se, ettei häntä saa mukaan tähän odotukseen? Minä oon ehottanu, että ostettas semmonen doppleri, niin sais sekkii kuunnella vaikka ees pikkusen sykettä tai jotain, mutta ei kuulema käy missään nimessä :confused: Ja eihän ne potkut ja muut tunnu vielä moneen viikkoon, niin mikä avuksi?

Hyvää viikonloppua kaikille! Minä painun tästä jo nukkumaan, huomenna aikaisin lähtö Suomenlinnaan piknikille :)

teenake ja sintti 15+3
 
päänsärystä:tällä mammalla meinaa migreeni nostella päätänsä,poikien aikaan ei ollut tälläistä.ja aikasemmatmigreeni lääkkeetkin loppu ja niitä ei edes suositella odottaville.joten otettava asia puheeksi seuraavalla neuvola käynnillä.

on tuo hankinta lista hyvä näin jokusen tehneellekkin :)
 

Yhteistyössä