**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

Heipä hei pitkästä aikaa!!

Kännyllä tulee luettua päivittäin muiden kuulumisia, mutta sillä ei tahdo jaksaa kirjoitella.. :)
Nt-ultrassa meillä oli kaikki hyvin, turvotus oli vain 1,2 mm ja riskilukema 1:2800.
Rakenneultra meillä on 5.8.

Kestoja ajattelin ainakin kokeilla, lähipiirissä on vannoutuneita käyttäjiä ja saan heiltä vinkkejä ja vaippoja kokeiluun. Ja ei se kuulosta kovin työläältä lopulta. Meillä on vuoden päivät kannettu vesi lähteestä ämpärillä, kun ei tässä meidän viime kesänä hankkimassa talossa ole koskaan vielä vesi sisään tullut, joten jos tänä kesänä saadaan vesihana taloon ja pyykkikone toimimaan niin pieneltä vaivalta se kuulostaa :))) Ja Ikaalisissa asustetaan muuten, sitäkin joku kysyi joskus..

Vatsan kasvu on viimeisen viikon aikana ollut huomattavissa. Vielä se menee vieraammilla läskin piikkiin, mutta kyllä sen nyt jo lähipiiri huomaa :D Ihana tunne :)

Kuumuus on aiheuttanut pahoinvointia täällä myös ja oli mennyt viikko raskas töissä, mutta onneksi nyt alkoi neljän viikon kesäloma! Muuta oiretta ei oikeastaan olekaan ollut pitkään aikaan kuin tuo lämmön tuoma ällötys. Reilu kaksi viikkoa sitten yövuorosta kotiin ajaessa aivastin reilusti ja tunsin selvää kuplintaa masusta välittömästi sen jälkeen.. Muuten selviä liikkeitä ei ole vielä tuntunut, kuplintaa vain. Ja joskus maate mennessä tuntuu ihme hytkymistä, kuin olis vatsassa huojuvaa hyytelöä, mut ei mitään selkeää. Eilen otettiin eka masukuva, kun tuli 16 viikkoa täyteen.

Mitään hankintoja ei olla vielä tehty ja ainoastaan pikkuruista haalaria aion käydä reiman tehtaanmyymälässä katsastamassa lähipäivinä. Muuten saa hankinnat odottaa syksyä. Vaunut saadaan, pikkuveljilläni ja siskon lapsilla ovat olleet ja ovat hyvässä kunnossa. Emmaljungan yhdistelmät kovalla kopalla. Matkarattaat, joihin saa kaukalon kiinni, kuulostaa käytännölliseltä.. pitänee käydä luuraamassa jossain liikkeessä.. Itselle pitää katsoa vähän jotain päälle sopivaa vaatetta ja liivejä etenkin.... On ollut hartiat älyttömän jumissa ja sen vuoksi särkenyt päätä.. Tissit painaa nyt kuin hiekkasäkit ja hartiat huutavat uusia liivejä.

tässäpä tätä oli asiaa tällä kertaa.. pitänee alkaa siivoamaan välillä.. : /

Moksukka ja pikkuinen 16+1
 
Viikonalkua kaikille!!

Sokruli, minä kans ilmoittaudun kertisvaippojen käyttäjäksi, että et sinä yksin ole :)

Liikkeistä, parin viikon ajan olen jo tuntenut "kutittelua" masussa. Nyt viimeisen viikon aikana oon havainnu ihan selvää kuplintaa ja muutamia ihan kovempiakin töytäisyjä ja yks kunnon kuperkeikka. :heart: Ne liikkeet on vaan niin koukuttavia tässä vaiheessa, kun niitä ei koko ajan tunne, niin haluais vaan tuntea niitä kokoajan ja lisää ja kovempaa. Mun mies myös koittaa hellästi tökkiä masua, että vauva-v potkasis silleen, että se tuntuu uloskin päin. :heart:

Onneksi nyt on vähän viileämpi viikko tulossa. Jaan kyllä usean mielipiteen siitä, että huono on ollut olla kun on ollut niin KUUMA. Vettä oon yrittäny juoda paljon ja turvotukselta on ainakin tähän asti vältytty.

Ihanaa, enää neljä päivää töitä ja sit kesäloma. :) Ainoa huono puoli siinä on se, että elokuu lähenee vaan koko ajan ja sit mies taas lähteekin "talveksi" (elokuu-maaliskuu) Ruotsiin. Ollaan kyllä näin alustavasti ajateltu, että me mentäs sit vauvan kans helmi-maaliskuuksi miehen luo. Jouluksi en vielä uskalla niin pienen kanssa lähteä, ristiäisten jälkeen siis olis tarkotus lähteä, jos kaikki on ok. Fantaihanakos se mietti Nigeriaan lähtöä?? Itse en kyllä uskaltais niin kauas lähteä niin pienen kanssa. Toki varmasti tiedät mikä siellä on homman nimi, kun olette aikaisemminkin siellä olleet.

Viileämpää viikkoa kaikille!! :)

-MiMa ja Bebé 17+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
Hei taas pitkästä aikaa!

meillä on rakenne tossa 28.7. jolloin pääsee katsomaan tarkemmin kuka sieltä on tulossa. Mua kyllä pikkasen kiinnostaa tietää sukupuoli jo etukäteen mutta toisaalta edellisellä kerralla ei ollu sitä "jännitystä"ku tiedettiin jo etukäteen. Saa nähdä jatketaanko jännitystä vai "pilataanko"ilo etukäteen tietämällä :)

meillä on valmiina melkein kaikki paitsi uusi pinnasänky ja tietty sisarrattaat yms. Talvella olis paljon helpompaa liikkua kun sais kaikki pakattua samaan kärryyn ja menoksi. Tilaa se vie mutta tulee tarpeeseen. Joulukuussa on kuitenkin jo sen verran lunta ettei noi seisontatasot auta (tosin en tiedä kun ei ole kokemusta) :D Me varmaan myydään pois kaikki lastentarvikkeet lasten kasvaessa. Meille 2 on se luku mitä on järkevää hallinnoida niin taloudellisesti kuin henkisesti. Toisaalta meillä loppuu tila jos meinaa kaikki säästää (vaatteet, kestot,liinat,kärryt,sängyt yms.)

NewYork + jänis 17+1
 
Hihhii!

Viikot poksuu 18 +0 Poks!

Ei millään uskois että ollaan jo näin pitkällä... Mutta pakko kait se kohta on.:whistle: Töissä pidän edelleen matalaa profiilia, mutta viikonloppuna oli ihana kulkea mammakuteissa "pallo näkyvillä" ikean-reissulla :D Loma alkaa heinäkuun puolesta välistä, jos sinne asti sais pidäteltyä. Lomalta palatessa, kenellekään ei VARMASTI ole epäselvää että olenko lihonut vai en. :LOL:
 
Täällä myös yksi joka meinaa käyttää ihan vaan kertis vaipppoja. Tää on aika mielipiteitä jakavaa, mutta tuleeko se sitten loppupeleissä kuitenkaan halvemmaksi käyttää kestoja, täytyy hankkia tosi paljon erikokoisia kun vauva kasvaa, hinta on kallis ja sitten saa olla pesemässä niitä kokoajan. Inhoon ylipaljon kaikkea "ylimääräistä" tavaraa, varsinkin pyykkitelinettä keskellä olohuonetta! siksi pesen pyykkiäkin paljon kerralla ehkä kerran viikossa, siksikään en ole kestojen puolella. Ja kertakäyttöiset vaan tuntuu niin paljon helpommilta.

Rakenne ultra vasta 18.8 :/ sinne on vielä pitkä aika, onneks kohta alkaa loma niin menee aika nopeesti, ja yksi neuvolakin ehtii vielä olla välissä niin pääsee kuuntelemaan sydänääniä. Mahan kasvua täällä odotellaan, nyt vielä näyttää lihoneelta. Kyllä tää tästä :)

Joulumamma ja vauva 14+3
 
Kestovaipat meinasin esikon kanssa niitä kokeilla, olin suunnitellu et ompelen niitä itse. Sit mies oli sitä mieltä että mä saan turhan suuren stressin itelleni aikaseks ompeluiden ja pesemisen kanssa, niin kertikset meille sit tuli. Ja tulee kyllä tälläkin kertaa. Halvemmaks noi kestot ihan varmasti tulee.

Nigerian-reissu mä sitä tosiaan mietin. Miehen kaverit alkaa jo nyt kattelemaan lentoja ja varaamaan niitä, mut jos yritetään kaikki päästä lähtemään niin sit täytyy matka varata vasta sen jälkeen kun vauva on syntyny ja meidän molempien vointi on tiedossa. Kaks vuotta sitten oltiin siellä kolme kuukautta ja mulla oli kuopuksen kanssa viikkoja 11+0 kun kotiuduttiin. Lariamia syötiin sillonkin. Ja jos asuttais siellä niin siellähän vauva syntyis. :) Mut voihan se olla että mä vielä tuun järkiini näiden suunnitelmien kanssa, miehelle en oo vielä uskaltanu sanoa että mäkin mietin sinne lähtemistä.

Päänsärkyä mulla ei ole ollut mut viime yönä jaloissa oli suonenveto ainakin 5-6 kertaa. En tiedä johtuko liian vähästä juomisesta vai magnesiumin puutteesta mut tänään yritän tehostaa juomista ja syödä magnesiumia.

Aika tosiaan menee ihan hurjaa vauhtia kohta ollaan jo puolessa välissä. :eek: Välillä mun pitää ihan muistuttaa itteäni siitä että oon raskaana. Et meiheltä voi ihan oikeesti pyytää apua painavien tavaroiden nostamiseen, eteenkin jos toinen seisoo ihan vieressä.

Yövuoroista Edellisillä kerroilla oon tehny yövuoroja äitiysloman alkuun asti. Tällä kertaa pidän kesäloman ennen äitiysloman alkua mut voinhan mä sillonkin tehdä jotain keikkaöitä jos olo on yhtä hyvä kun aikasempina kertoina.

Loma Nyt tulee vähän kateellinen olo kun teillä monella alkaa loma jo nyt. Mulla se alkaa vasta joskus syyskuun alussa, mut onhan sitä sitten 6,5 viikkoa ja siitä jään sit suoraan äitiyslomalle. Eikä mulla kyllä kauheesti työvuoroja ole, keväällä niitä oli paljon enemmän kun meillä oli yks työntekijä pitkällä lukulomalla. Mut hoitovapaalla kun oon niin en oikeesti tarvitse tehdä täysiä tunteja töissä.

(.) Päivällä nukuin parin tunnin päikkärit kun kuopus nukku parvekkeella ja esikko katteli elokuvaa. Tuli ihan tarpeeseen koko aamupäivän olin niin huonolla tuulella ja heikkohermonen, mut päikkäreiden jälkeen olo oli paljon parempi.

Torstaina mulla on aika Kättärin diabeteshoitjalle ja nyt oon verensokereita mittaillu ahkerasti. Aterianjälkeiset arvot on ollu tosi hyviä mut paastoarvo on ollu liian korkee, 5,7-8 paikkeilla kun yläraja on 5,5. Kuopuksen kanssa kaikki kotimittausarvot oli aina alle sen vaikka olisin edellisenä iltana syönyt jätksiä. Katotaan mitä meiltä Kättärillä ovat, olisko siellä samalla ultra kun aikaa piti varata 1,5-2 tuntia?

Fantaihana 17+5
 
Ärräläiset ja muut kanssa odottajat, joilla tahtoo hermoja kiristellä: mulla hyvät evät aina mukana, ku pitää n. 2h välein syödä. Alaselkä (josta säteilee ikävästi myös vuoroin molempiin rokkiin) ei oikein pidä seisomatyöstä. VÄlillä tuntuu muutenki olevan pinnatiukalla, ku esim. pelikonden tyhjennys on mun mielestä jotnki tosi veemäistä hommaa, samoin ketuttaa mummot, jotka ei osaa päättää mitenkä sitä lottoa haluis.:headwall:

Mä myös miettiny kestovaippaa, mutta tulin tuloksen, että taitaa olla helpompi käyttää kertsejä, ku muutenki kaikki niin outoa ja ihmeellstä :)

Huomenna neuvola

T83 ja EE 15+0
 
Heipä vaan hei kaikille!

Me kokeiltiin kestovaippoja esikoisen kanssa, mutta mua vaan yksinkertaisesti ällötti liikaa ajatus pyykkäystä odottavista kakkavaipoista seisomassa kylppärissä. Siihen se sitten jäi :D

moksukka Mulla myös rinnat tuntuu älyttömän raskailta. Ei tee paljoa mieli heilua ilman liivejä...

Masu pullottaa iltaisin ihan kunnolla. Aamulla masu on ihan normaalin näköinen, mutta päivän mittaan pumpsahtaa esiin. Eipä enää kauaa, kun jo kunnon masut meillä!

Rakenneultra on 11.8 (vasta...)

Tarantella ja muut aspat Ah, sitä asiakaspalvelun riemua :D ;)

Mies kysyi mikä nimi tulis, jos olisi tyttö. Sanoin sitten ajattelemani nimen, johon mies tostesi, että olen kelpuuttanut siis hänen ehdotuksensa. En yhtään muistanut miehen ehdottaneen ko. nimeä ja oli vielä eka ja toka nimi! Muuten ei olla pahemmin nimiä pohdittu. Pojastakin pähkäiltiin vielä pari viikkoa syntymän jälkeen mikä laitetaan. Nyt vaan jotenkin tuli tämä nimi mieleen.

Hyvää lomaa lomalaisille!

Mango ja kieppuli 15+0 POKS!
 
Kai munkin on pakko uskaltautua paljastamaan tämä valas kokoni :D Näin illalla se on vielä hurjempi kuin aamulla mutta ei paljon kylläkään eli olen nyt jo valtavassa kunnossa ;)
Naapuri eilen kysyikin että olenko varma ettei 2 vauvaa ole tulossa :LOL: Vakuutin että olen varma ja lisäsin että odotahan kun näät mut marraskuussa :LOL:



Tänään siis 17+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää heinäkuuta ja kiitos Poppeliini päivityksistä!

Täällä kans kesälomalainen, tänään alkoi kuukauden loma :) Varmaan vähemmän tulee luettua ja kirjoitettua lomalla kun oon muutenkin paljon vähemmän koneella. Ihania masukuvia! Mullakin on nyt parin viikon aikana plumpsahtanut maha esiin, laitan kuvan kunhan saan ne kamerasta koneelle. Ja ihan sama juttu, pystyssä se on oikein komea, istumassa iso makkara :LOL:

Mulla on rakenneultra 20.7. Ja asun Lahdessa. En oo asunut täällä vielä kauan ja varsinkaan mammakavereita ei oo vielä yhtään, eli jos joku lahtelainen tän lukee niin saa laittaa yksityisviestiä!

Kestovaipoista ehdottomasti aion kokeilla, oon kuullut paljon kehuja ja ne tulee niin paljon edullisemmaksi kuin kertikset. Lisäks kun muutenkin yritetään elää suht ekologisesti niin sopis hyvin meille.

EevaN kiitos kirjavinkeistä, taidanpa mennä katsomaan löytyiskö noita kirjastosta!

Tuisku + papu 18+0 POKSISTA! Kaks viikkoa puoliväliin, jee! :xmas:
 
yrittäkää kestää mä kokeilen vielä kuvan laittoo...
juu,mä luovutan(en osaa laittaa tota kuvaa isompana tai sit siitä tulee koko ruudun kokonen) ja lähen saunaan miesväen kans..jos niiden juttuja jaksaa kuunnella,rattori sitä ja tätä,ritari ässä ym :)
 
Viimeksi muokattu:
Kestoja en tule käyttämään tämän kolmannenkaan kohdalla erittäisn suurella todennäköisyydellä. Ei vain ole mun/meidän juttu.

Fantaihana mulla ainakin oli taysissa aika diabeteshoitajalle ja lääkärille. Periaattessahan aina pitäisi tutkia (raskaus)diabeetikoilla että istukka toimii ja vauva kasvaa kohtuullisesti. Eli uskoisin että sullakin on siis lääkäri+ultra. Meillä pitää kirjeen mukaan aina varata se 3h / käynti :O, mutta esim. viime kerralla selvisin 2 tunnissa koko reissusta. Mulla on ollut myös paastot välillä vähän koholla (5,5-5,8 n.1-3x viikossa), mut myös siis normiarvoja, joten silloin 15+ aloitettiin suunkautta otettava lääkitys (diformin retard). On tainnut auttaa, sillä nyt ei oo enää kuin n. kerran viikossa ylitys (5,6-5,8). Toivottavasti selvittäis sillä mahd pitkään, mieluiten loppuun asti. Mulla ä-polikäyntejä jatkossa n. kerran kuukaudessa näillä näkymin, seuraavaksi siis rakenneultra viikolla 20+1

Poppeliini ja kolmas muru 18+0
 
täh..mulla seuraava ylimääränen ultra vasta joskus rv 28 ja täälläkin raskausdiabetes,ei mikään uusi juttu osasin jo odottaa..2 ja 3 aikaan myös ,2 aikaan insuliini hoito..
ja paastot olleet yleensä 4.9-5.8 ,mut mahtuu joukkoon 8.3 ym arvoja..ja edelleen vain seuraillaan..

diabeteshoitajalle ei olla varattu vielä mitään aikoja ym..

kuinka suuri teillä calorimäärä mikä pitäis saada syöpöteltyä päivässä?
mulla ennen oli 2000caloria mut se muutettiin kun ihmettelin et miten hiton paljo pitää syödä,ihmetteli siellä osastolla kätilökin.eli nyt yritetään sompailla 1600-1800 välillä..

välillä meneekin hyvin,mut välillä ei tuu syötyä oikeastaan mitään ja siinähän ne sit heilahtelee..keskimmäisen aikaan olikin paastot koholla jos nukuin koko yön ja en käynyt juomassa tai syömässä mitään..nt tuntuu olevan sama homma..eli uskon että loppu raskaudesta joudutaan taas pistämään.


MARMAx4 ja jaz 17+0
 
Mä en kasvata kun ylämahaa.. Nyt mulla on kaksi mahaa, navankohdalta menee poikki. Kaunistako? Ei !!! :D Kuvaa en ikinä kehtaisi laittaa..

Näin unta, että tunsin liikkeitä. Voi olla että tunsinkin yöllä, mutta en ole varma. Olen aivan paniikkissa, neuvolaan on aika vasta perjantainta tätä viikkoa. Toivottavasti kaikki olisi hyvin.

Olette jutelleet hankinnoista, minä olen sortunut joihinkin vaatteisiin, mutta en uskalla ostaa mitään suurempaa ennen rakenneultraa, olen niin pessimistinen. : /

Nyt kilpirauhaskokeisiin, taas! oliko täällä jollain muulla vajaatoimintaa? Käyn kolmen viikon välein kontrolleissa, mikähän muilla on tahti?

Hyyppis+Höömö 17+2
 
Viimeksi muokattu:
Moroloiskis kaikille!
Miunkii on pitäny nyt täs raskaudessa käyvvä kilpirauhaskokeissa, ei vaa taijja olla vajaatoiminnasta kyse vaa oisko yli toiminnasta..mtn lääkitystä eivät oo määränneet..sitä nyt tutkitaan sillon tällön. Ja miunkii pitää mennä sokerirasitukseen, neuvolatäti ihmetteli ensi et mix ku oon nii hoikka,mut sit luki jostai et uutena juttuna on se et yli 25v pitää käyvvä siinä. Jote ei auta,harmittaa vaa se ku ei saa syyvvä ilta 8 jälkeen,ja mie oon sillo just edellisenä päivänä töissä,et miun pitää siel joteskii sit järkätä aikaa syömiseen..ja sit ku ei saa syyvvä ku vasta 10 jälkee aamulla..varsi tulee paha olo ja oksennan,pyörryn tai jotakii..saakos sillo ees vettä juuvva??? ku pakkoha jotakii!!!! kauhistelen sitä jo valmiix,,se on miulla ens kuun lopussa..
Kestovaippoja ompelin Empulle ihan ite ku oli jo isompi,mut nehä on vastasyntyneelle aivan liian isoja. Joten :p eiku ompelukone surisemaan!! Paljon oon lueskellu niistä netistä. Ois kiva kokeilla iha pienestä pitäen. Meillä siis suunnitelmissa käyttee kestoja ja kertiksiä sekasi :) Miulla ois tuossa all-in-one vaipan kaavat ja ohjeet,mut onko semmonen sit hyvä vastasyntyneelle? Sattusko kellää olemaan semmosta nalle nöpsykän vaipan kaavaa? oliko se nöpsykkä vai nöttönen vai mikä se nimi olikaa..noitakii kestovaippoja on niiiiin paljo erilaisii!! Aika kalliita kyl..mut ite ku osaa ommella ni ei tuu maksaa juur mtn ku voi käyttee vaikka mitä kankaita mitä löytyy! Aikaa vaa pitäs olla enemmä! Ois ihanaa ku sais tehtyy mukavan määrän vaippoja ennen ku masu-asukki syntyy :) Täytyy varmaa nostaa ompelukone keittiön pöyvvälle :p ja jos leikkais samaan aikaan moneen vaippaan kankaat..hmm.. :) pitäs ensi piirtee ne kaavat..
Mukavaa päivee kaikille!

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 17+6 :) ~
 
Huomenta
( . ) Täällä heräsin huoleen kun muina aamuina rinnat on ollu tuhotoman kipeät ja painavat tänäaamuna ei mittään ei edes vähän arat ja yöllä herätessäni nukuin ihan vaan mahallaan vaikka muutama viikko sitten ei pystyny ei sit alkuunkaan oleen mahallaan :confused: Toivottavsti kaikki olis kunnossa seuraava neuvolaki ku on vasta 15.7. :'( Onko kelleen muulle käyny tälleen??? :| Mä en kestä jos kaikki ei oo hyvin kuitenki niin toivottu tää pikkunen :'(
Eilen varmistu sit seki et mies pääsi kouluun ja alottaa syksyllä opiskelut,hyä niin yks ressi vähemmän. Asuntoa ei meinaa löytyä ei sit millään ja tää luukku alkaa käydä ahtaaksi jo kahellekki ku mihinkään ei pääse omaan rauhaan jos sille tuntuu :headwall:
Kohta pittää lähtiä hammaslääkäriinki enkä tykkää siitä hommasta en sit yhtään :ashamed:
Anteeksi tää kamala vuodatus :ashamed:

Höyhen ja tonttu 18+3 (toivottavasti kunnossa)
 
höyhen Halit! Eiköhän kaikki ole ihan kunnossa, mulla ainakin kaikki tunnot vaihtelee niin päivittäin. Aina väliin iskee mullakin paniikki, mut yritän työntää sen taka-alalle. Mulla ei ees seuraavaa neuvolaa oo tiedossa. Vasta elokuussa pääsen soittaan seuraavaa aikaa. Että siihen on pitkä aika!! Tai onhan se rakenneultra sit 27.7, mutta sekin on vielä kaukana tulevaisuudessa.

Mun piti kysyä et vuotaako kellään muulla tisuista jotain? Siis oon kyl kuullu et maitoo saattaa tulla raskausaikana, mut mä en oo huomannu mitään sellasta. ENkä kyllä mitään muutakaan vuotavan, mut eilen kattelin kun nänneihin oli jäänyt jotain kellertävää töhnää. Siis ekakskin mulla on tosi isot nännit ja niistä erotttaa ne maitotiehyet tai siis mistä maito tulee niin ihan hyvin ja nihin kohtiin on tässä aikasemminkin jäänyt jotain keltaista. Vähän kuin ois kuivunu jotain nestettä, tulee mieleen se kellertävä "ensimaito" mitä tulee vähän ennenkuin maito nousee rintoihin synnytyksen jälkeen. Mietin vaan et voiko se olla sitä vai onko se jotain karstaa tai jotain etten vaan oo hinkannu suihkussa itteeni tarpeeks puhtaaks. Joo, vähän tyhmän kuulonen juttu, mutta tulipa nyt mieleen kysästä kun eilen tuota asiaa mietin.

Muisku 17+2
 
Höyhen83 :hug: Eiköhän kaikki ole ihan hyvin. Mullakin vaihtelee nuo rintojen tunnot. Välillä on painavat ja välillä ihan normit. Nännit on joskus tosi kipeät.

Muisku Kyllähän sitä maitoa tulla voi. Muistan, että mulla ois tullut kuopuksen raskaudessa, mutta vasta myöhemmillä viikoilla. Nyt ei ole tullut kyllä mitään.

Kestoista Kyllä kestoilustakin kallista saa, jos ostaa uuten kaikki ja pelkkiä AIO-vaippoja tms. Mutta kun ostaa kirppis-palstoilta ja halvempia versioita, niin kyllähän ne halvemmiksi tulee ja mä ainakin mietin ihan ekologisuuttakin. Ja ekalle, kun ostaa heti mieleisiä, niin sitten muille muksuille ei niin tarvitse ostaakaan. Mä tein sen virheen, että esikoista odottaessani ostin vinon pinon yhden laisia vaippoja ja ne olikin sitten ihan susia. Joten missään nimessä ei kannata ostaa kuin yksi mallia kohden ja jos tykkää niin hommaa lisää. Ja vielä sitä vaippalainaamoa suosittelen :) Ja muistakaahan mammat, että vaikka käyttäisi vain yhden keston päivässä niin sekin säästää 365 kertisvaippaa kaatopaikalta ! Ja sen yhden keston nyt pesee siinä samassa kuin muutakin pyykkiä. En ole mikään viher-piipertäjä, mutta mä niin tykkään noista kestoista. Toki jokainen tekee oman valintansa :) Mekin esikoisen kanssa käytettiin kertsejä ekan puoli vuotta, kun meni hermot niihin ostamiini huonoihin vaippoihin. Sitten jostain sain uuden kipinän ja kuopuksen kanssa kestoiltiin taas. Tosin öisin olen molemmilla käyttänyt kertakäyttövaippaa. Vielä, kun osais itse ommella niitä niin kuin Marsu ja siskit. Olen kateellinen ;)

Onpas ihanaa kun monella on loma päällä tai vielä edessä! Mulla jo meni :( No, eiköhän tässä sinne lokakuun loppuun jotenkin kitkuteta. Ja varsinkin, kun elokuun alusta ei tarvii olla kuin 4 päivää viikossa töissä :)

Ihania masuja kaikilla! On se kiva, kun se vauvamasu sieltä pikkuhiljaa tulee meille kaikille. Ja moni on jo puolessa välissä. Ja tosiaan kun maaliskuun pinokin on jo avattu niin kyllä me pitkällä ollaan :)

Niisku 15+6
 

Yhteistyössä