**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

Tarantella Meidän typy on Fest Kieferin narttuja ja täyttää jo syksyllä 6v! Hui, juurihan tuo oli sellanen luppakorva hömelö :O

Mulla on tällähetkellä joku energiarikas kausi menossa :D Virtaa riittää mutta kun ei osaa oikein käyttää sitä hyödyksi :LOL:

höyhen Kiva kuulla että mukava aamu on ollut teillä tänään :) Omaa ultraa odotellessa...

Mutta nyt nauttimaan tästä laatuajasta kun nuo lapsukaiset meni pienille nokosille :)

¨¨vauvahai & vaavi 17+4¨¨
 
voi sissus..just näitten dogien kans täytyy olla pennusta toosi määrä tietonen..

ja mä todellakin suosittelen näitä koiruuksia maalle tai vähintään o-taloon en mihkään muualle enkä tulevia pentusia möisi edes muualle..
lapsiperhekoira kun koira "koulitaan" oikein ja annetaan riittävät puitteet..

värivirheellinen?eli täysin musta? ja vahinkopentue=olis saanu ej rekisteriin..
onko kasvattajalta vai onko tää niitä pentutehdas pentuja joita eräs teetättää "rakkasupentuina",akaasta..
kitsahtanut eukko,3pentue samalla yhdistelmällä,jotka lähisukua ja vasta 2,5v vanhoja..

ei muuta ku kuoppaan,kiertoon ei ainakaan..jos joutuu vääriin käsiin niin saa melkosen ongelman..

vieraita kohtaan täytyy olla epäileväinen,estrela varottaa haukullaan,tulee omistajan ja vieraan väliin "siliteltäväksi" jos epäilee tarvetta..ei todellakaan ensmäisenä hyökkää,eikä ärhentele..
yölliset haukut=varotushaukkuja,joten niidenkin takia jo tilaa oltava..
 
Viimeksi muokattu:
Rakenne-uä lista päivitetty taas tähän asti. Tetku huomenna vuorossa jännäilemään!

Synnärimatkoista meillä on molempiin mahdollisiin sairaaloihin noin 50km matkaa. Tosin en usko että kiire tulee, kun molemmat synnytykset on käynnistetty eli ihan varattuna aikana menty sinne.

Mitäs muuta? Koiruleista olitte jutelleet. Mulla ei moisista ole mitään kokemusta. Ollaan sen verran reissun päällä, ettei meille oikein voi mitään lemmikkiä ottaa. Ainakaan karvaista, akvaariohan meillä on.

Onnea kaikille hyvistä ultra-kuulumisista! Niin tuntuu, että just oltiin nt-ultrassa ja nyt jo rakenne-uä kierros menossa. Kyllä aika kiitää =) Itse saan tosin odotella sitä vielä 3 pitkää viikkoa. Vielä ei edes jännitä. Me ei aiota kysyä sukupuolta. Tietysti jos auliisti näyttää niin ehkä yritän itse tiirailla. Itse en ole koskaan luottanut noihin ultrien sukupuolilupauksiin, vaikka itsellä on molemmat pitäneet paikkansa. Ei silti uskalla alkaa ostella kuin unisexiä vaan. Tietysti, jos 4D:llä näyttää niin eiköhän se sitten ole uskottava.

Tervetuloa uusille!

Niisku rv 18+0 POKS POKS
 
:headwall: Marmax4 juu näinhän se on...tää ei oo suoraan li´l folksin kasvattajalta, vaan häneltä oli lähtenyt maatilalle eripentuesta uros ja narttu..nooh, kuinkas ollakaan narttu oli tullu tiineeks ja sit synty noi pennut, ei ollut kuulemma halunnut laittaa ollenkaan pentuetta rekkariin, koska olis "kulunu" yks pentue, koska ei ole hakenu kennelnimeä, huoh... Juu, hän on täysin musta, pieni valkee merkki rinnassa.

Ja samaa mieltä, ettei noita ole tarkoitettu mihinkään pieneen loukkuun, meilläkin tässä hevostila, mut eipä pysty pitää pihassa, ku tuulispäänä lähtee leuhottaa ympäriinsä (kerran jo eksykin..).

No, päätöksen olen tehny, että jos lähtee, ni lähtee just monttuun, kauheen kiva ja ystävällinen se on omilleen ,mut en haluu pitä koiraa, joka on arvaamaton muille.

Ja tiedän kyllä mikä estrela on rotuna ja ajattelin, että täällä se rauhottuu, mutta eipä auttanu.. Jos joskus tulee vielä estrela meille, ni se on sitten taatusti pennusta asti.
 
Moor! Eilinen neuvola-reissu meni ihan hienosti ja sain kehuja hyvistä sokeriarvoista (toivottavasti pysyvätkin hyvinä...). Pikkuinen antoi ajatuttaa itseään takaa ja kruisaili doppleria karkuun minkä kerkesi, muutaman sekunnin saatiin kuulla nopea syke ja sit taas painettiin mennä :D

Synnäri-matkasta... tällä hetkellä meillä menisi korkeintaan 10min synnärille, mutta etsimme rakenneultran jälkeen isompaa asuntoa...

Ihania uutisia ultrista monille :heart:
Itsellä ultra vasta 19pvän päästä...(siis miten niin olen tarkka...) :xmas:
Pelko on persiissä, et onko piikusella kaikki hyvin, vaikka hyvin tuntuu maha kasvavan, eikä mitään kipuja yms. ole sen kummemmin ollut (paitti noi pakolliset kohdunkasvu yms.)
:ashamed: Mut eiköhän siellä kaik ok ole!! Hope so!!

Kyttäsin eilen sitten jo vaunutkin valmiiksi..Ja niitä täälläkin puhuttuja f7 meinasin...

Hermoheikko Kahlan ja pikku pinkoja 18+0 *POKS, POKS*
 
Viimeksi muokattu:
miltä sivulta löytyy r-ultra lista..

tarantella:hyvä,niistä koirista tosiaankin kolmannet pennut,eli nartun joka juoksusta.ekan pentueen saadessaan narttu 1v pentu vielä itekkin.

nyt lukeen satuja poijille ja toivoa että kaks nuorinta nukahtaa viereen :)
 
Viimeksi muokattu:
marma No voi jessus...on sitten näköjään touhua.. muistatko toisen vanhemman nimeä? ton toinen vanhemmista on ögonblick..No toi on sit varmaan siitä eka pentueesta, ku ikää on tosiaan se n. 1,5vuotta..hui.

vauvahai juu, niin äkkiä ne sit kasvaa ja on aikuisia ja kohta senioreita =)

Mää lähen nyt valmistautumaan seisoskeluun tiskin taakse. Mukavaa päivää kaikille ja tsemppiä lähipäivien ultraamisiin.
 
Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille :flower:!

).(Täällä on oltu ihan maassa tuon eilisen ultrareissun takia.Kun emme sitä kuvaa saaneet muistoksi.Jäi todella paha mieli siitä.Joo,kyllä tiedän että ei se mikään huviultraus ole,mutta olisi siitä silti ollut kiva saada kunnon kuva.Tänään soittelinkin sinne äippäpolille,mutta tyly vastaus oli,että ei voi mitään ja koita pärjätä.Itku kurkussa siinä yritin sitten jotain sopertaa ja melkein haukuin sen ultraajankin pystyyn.Siitä lääkäristä ei nimittäin ole kenelläkään täällä paikkakunnalla mitään positiivista sanottavaa.Sitten päätinkin,että tulevaisuudessa otan aina ensin selvää kuka siellä on ultraajana ja jos tämä, niin vaadin toisen ultraajan siihen.Vuosia sitten kun sain keskenmenon,aika tylyä oli silloinkin kohtelu.Mutta joo,se siitä...Nyt pää pystyyn ja odottamaan seuraavaa ultraa.Pääasia kuitenkin,että pikkuinen voi hyvin :heart:.

Meiltä on synnärille matkaa reilu 80 km ja noin tunnissa sen matkan hurauttaa ajaa.Pelkäsin esikoisesta synnyttäväni matkanvarrelle ja siispä halusin mennä ambulanssilla.Noh,ei olisi kiire edes oikeasti ollut.Synnytys kesti toista vuorokautta ja sekin loppupeleissä pysähtyi sitten ja jouduin sektioon.Joten en taida tällä kertaa panikoida,vaan ottaa rauhallisesti ja mennä ihan miehen kyydittämänä sairaalaan :whistle:.


Poks poks,taas poksutaan :heart:... adalmiina ja sitso 21+0
 
adalmiina me ei saatu eilen edes sitä yhtä huonoa kuvaa mukaan. Kyllähän se harmitti eilen, mutta onneksi meillä on hyvä kuva np-ultrasta jonka mies otti pysäytyskuvasta ruudulta ja viikolta 15 on myös ihan kiva kuva. Kaupungin ultrassa olisi kyllä saanut kuvia mutta me käytiin äitipolilla Taysissa niin siellä taitaa yleensä olla aika niukka käytäntö kuvista
 
Marma, ei se joululaulujen kuuntelu outoa ole. Eilen olin shoppailemassa ja ostin pari joululahjaa kun sattui hyviä tarjouksia löytymään :ashamed:

Harmillista Adalmiina ettette kuvia saaneet. Ihania muistoja pikkuisestahan ne olisi. Kyllä aikojen saatossa on monenlaisiin lääkäreihin ja hoitajiin joutunut törmäämään. Onneks kokemuksesta viisastuu ja seuraavalla kerralla osaa jo valita.

Koira olisi kiva, just oli kaverin koiruus viikon hoidossa. Täällä muutaman kani ja kissa perheessä, mutta hyvin koirakin joukkoon vielä mahtuisi =). Nuorena tyttönä minulla on aina kyllä ollut koira *tuntee koirakuumeen valtaavan*

Ja takaisin touhuamaan, loppukiri lomapuuhille jotka tähän asti on ollut tekemättä...
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Ei teillä sit adalmiina olis mahdollisuutta mennä 4d ultraan? Siellä näkyis kasvonpiirteet ja kaikki kunnolla? Ja siitä ainakin saisi mukavaa materiaalia kotiin viemisiksi! :) Vaikka aika tyyrishän se vaihtoehto on...Meillä silti suunnitelmissa mennä 4d:hen... :) Meidän molempien pitkään ja hartaasti toivottu esikoinen tämä kuitenkin :heart:
 
Aika kummaa ja harmillista et joistaki paikoista ei saa kuvia mukaan rakenneultrasta :confused: Me saatiin ihan ilman pyytämättäkin neljä kuvaa,yks semmonen jossa näkyy koko vaavi,yks sivuprofiilikuva päästä,yks kuva jossa näkyy kasvot edestä osittain ja yks jossa pieni käsi etusormi pystyssä. :)

Huih tuli totaali väsymys mut kohta pitäs olla taas skarppina ku tuleepi kylästelijöitä :)

höyhen ja tonttu 20+4 :heart:
 
Ultrakuvista vaihteelee kyllä tosi paljon paikasta riippuen miten saa. Esikoisesta sain Vaasan tk:ssa aikoinaan n 10 kuvaa rakenneultrassa (np-ultraa ei ollut ollenkaan), lopussa 2 käyntiä taysissa = ei kuvia. kakkosen kohdalla sain Tampereen keskusäitiysneuvolasta 2 kuvaa np-ultrasta ja 2 kuvaa rakenteesta, Taysista en saanut kertaakaan vaikka kontrolleissa kävin 4 kertaa. Nyt kolmennessa np:stä taas 2 kuvaa keskusäitiysneuvolasta, 15 viikolla 2 kuvaa Taysista (oho!) ja rakenteesta en ollenkaan (Tays). Pitäisi olla joku määräys noista kuvien määrästä kun ultriakin pitää tarjota se 2kpl kaikille :whistle:
 
Onnea kaikille mukavia ultrakuulumisia saaneille!

Synnäri matkasta Meillä sairaala on about 3km päässä, ja tarvittaessa sinne vaikka kävelee 15 minsassa, mutta autolla se matka varmaan joulukuussa taitetaan :)

Ultrakuvista Täällä saatiin nt-ultrasta 5 kuvaa kotiin, sit näistä niskaturvotuksen tutkimuksista erikoislääkäri otti vain omiin mappeihinsa kuvia. Viime kerralla tosin yritti ottaa meille 4D kasvokuvaa käynnin lopuksi mutta pieni ei ollut kuvaustuulella. Lääkäri kyllä siinä mutisi jotain että "noh, rakenne ultrassa sitten" . Eli siellä on odotettavissa joku 4D kuvaa tai fotoja kotiin... :D


Omaa napaa: Helle alkoi taas ja sen huomaa, pihalla ei viitsi olla yhtään ylimääräistä tai tulee kurja olo.

Nyt täytyy kysyä, itsellä on tässä pari päivää ollut kiusallinen vaiva ja haluaisin tietää kärsiikö joku muu samasta. Eli mulla nännit, etenkin vasen tuntuu kuin olisi vereslihalla, kirvelee ja ei kärsi paitaa tai rintsikoita pitää (onneksi on loma ja voi heilua ilman yläosaa kotona). Olen rasvannut ja tänään laitoin Lansinohia olen laittanut kun sain näytepakkauksia kaverilta joskus. Sitä kai imetyksessä kipeytyneisiin nänneihin suositellaan. Eli mahtaako johtua siitä että rinnassa jotain imetykseen valmistavaa tapahtuu vai mistä on kyse? Mitenkään eivät ole päässeet hiertymään vaikka siltä ne tuntuvat.

Toinen kurja juttu on tapahtunut ja tapahtumassa mun navalle. Mulla oli siis ennen raskautta napakoru jonka olen jo viikkoja sitten ottanut pois. Mutta, nyt olen huomannut että se ihokaistale jonka alla lävistyksen reikä kulkee, on revennyt, lävistyksen ylemmän reiän päältä on punaista ja kiiltävää "raskausarpea". Ei ole iso jälki, mutta mietityttää millaiseksi se menee kun maha kasvaa lisää.. Ja raskauden jälkeen ei taida napa enää täysin palautua.

Susimieli ja Pieni 19+3
 
Poppeliini Harmi että tekään ette saaneet nyt tälläkertaa niitä kuvia : /.

Kahlan Joo siis tarkoituksena on mennä tuonne 4d-ultraan,päätimme jo siitä ennen tätä rakenneultraa,mutta nyt vain vahvisti halua mennä sinne,jotta saadaan edes jotain muistoja =).Halusin jo mennä esikoisen aikaan,mutta silloin ei kyllä antanut varallisuus myöten...

On mekin siis ennen saatu täällä ihan pyytämättä noita kuvia,mutta tämä tämän kertainen ultraaja...hmmm,mitenkähän sen kauniisti sanoisi...ei siitä kyllä hyvää sanaa voi sanoa.Uskon,että jos olisi ollut se oikea ultraaja ultraamaassa,hän olisi kuvat taikonut vaikka väkisin.Tämähän oli nyt vain lääkäri,joka tuurasi kesälomalla ollutta kätilöä.

Ja on meillä siitä np-ultrasta pari kuvaa,mutta kun nekään ei olleet mitään niin kovin tarkkoja.Lähinnä saatiin jalasta sellainen kiva kuva silloin,kun kaveri halusi esitellä koipiaan kameralle.Kätilökin sanoi,että "kinttujaan" haluaa toinen esitellä.Jospa sieltä olisikin tulossa pieni missi :LOL:.Mutta joo,menemme sinne 4d:hen ja toivon saavani edes yhden hyvän kuvan tästäkin pienokaisen odotuksesta.

Te kokeneemmat jotka olette joskus 4d:ssä olleet niin,milloin olisi hyvä ajankohta käydä siellä?Luin terveystalon sivuilta,että rv 24-28 olisi paras aika,mutta myöhemminkin onnistuu.Itse laskeskelin,että ei siihen nyt niin kauan sitten ole aikaa,menisi tuonne jonnekin elo-syyskuun tietämiin.Eli reilu kuukausi.
 
Oli pakko tulla tänne purkamaan omaa oloa, kun tuntuu että te ootte ainoita jotka vois ees vähän ymmärtää. Eilis päivästä asti ollu toosi huono olo ja illalla alko supistukset. Ne on jatkunu koko yön ja tän päivän ja tuntuu et pahenee iltaa kohden, eli alkanu sattumaan jo ikävästi. Soitin hädissäni kättärille vaan eipä ne mitään ala tekeen ko ei mitään muitakaan oireita edes ole. Käski tulla käymään jos jotain hälyttävää tulee :( Anoppi kerto että hänelle oli laitettu viimesessä raskaudessa supistusten takia lääkitys päälle jo ennen näitä viikkoja, mutta mulle tuo kätilö sano että ei tälle mitään tehä :confused: Oon aikasemminki valittanu mahakivuista neuvolassa, en sitten tiiä onko ne ollu supistuksia vai mitä.. Kellään muulla ollu tämmösiä kipeitä supistuksia tässä vaiheessa? Ainiin ja liikkeitä en oo tuntenu pariin päivään :'( Toivottavasti siellä nyt on kaikki hyvin.

teenake ja sintti 18+1
 
teenake:
täällä ei edes oteta synnärille jos ei ole rv22 täynnä,ohjaavatte vaan normi lääkärille ja se voi sit laittaa lähetteen n/ä-polille.
aikanaan äitinikin jo todella varhaisessa vaiheessa eli just näillä viikoilla joutunut pötköttelemään sairaalaan suppareiden takia.mut nykyään tuntuu ettei kukaan pidä vauvaa vauvana jos ei ole tuota maagista rv22 rajaa ylittänyt :(

mulla suppaillut kaikkien kolmen poijan kohdalla jo rv 12-15 lähtien,jopa kipeitä mitkä hien tuoneet pintaan,onneksi levähtämällä(mitä nyt on voinut) menneet ohi ja eivät hirmusesti saaneet kohdusuulla yms aikaseksi..

tänne pahaolo tullut takaisin,kun ei meinaa muistaa syödä aika ajoin.örg.
ylämaha kipuja on aina kun syön enemmän,eli normisti.ja närästää koko ajan.

toivottavasti pysyt yhdessä koossa.:hug:

mä olen ihan rättipoikki katkastu..
käytin poikia vielä illan päälle uimassa ja nyt kutsuu mulla nukkumatti.öitä kaikki pallerot!!!!

MARMAx4 ja jaz 19+2
 
Teenake, mene ihmeessä päivystykseen kättärille näyttäytymään. saat mielenrauhan kuitenkin jos paikat kiinni ja vauvansyke kuuluu. Tsemppiä :hug:

4D-ultrasta, me ollaan 2 raskaudessa käyty ja ehdottomasti rahan arvoinen kokemus. Muistelen että molemmat kerrat ollaan rv 24-27 viikolla, jota suosittelivat kun varasin.
Ja jos saa mainostaa/suositella niin itse ainakin olen tykännyt Femedan Brunosta (helsingissä ainakin)- taidamme mennä tästäkin käymään siellä ;)

Eipä muuta. Öitä :wave:
 
Moi pitkästä aikaa!

Rakenneultrassa oltiin tänään, ja kaikki siellä hyvin ja niin kuin pitikin, niin ihanan helpottavaa! Nähtiin kun siellä pikkuinen joi lapsivettä ja lutkutti peukaloa :heart: Olin sen jälkeen ihan väsynyt kun olin niin jännittänyt huomaamattani. Painoarvio 336 g, ja reisiluu oli pidempi kuin mitä viikkojen mukaan... no mun mies onkin tosi pitkä, sitä kätilökin naureskeli että ei oo ihme, isän geenit... Sukupuolen kysymisestä, mies on ollut sitä mieltä että ei missään tapauksessa halua tietää, mä oon salaa toivonut että kuitenkin näkisin itse. No mies sanoi heti ultran alussa että ei sitten haluta tietää, joten kätilö ohitti jalkovälikuvakulmat nopeasti. Vähän mua kyllä harmitti, mutta nyt ei sitten tiedetä ja onhan se jännää. Eikä tuu ällövaaleanpunaisia ja -sinisiä vaatteita turhaan nurkkiin :p

Mulla jatkuu liikunnallinen kesäloma, tässä ollut jo retkipyöräilyä ja melomista, nyt loppuviikoksi tanssileirille. Ristiselkä väsyy nopeemmin ja tulee kipeeksi, sit pitää vaan levätä mut muuten oon jaksanut hyvin näitä pitkiäkin liikuntapäiviä. Syksyllä tekis mieli vielä afrotanssia fiiliksen mukaan ja sit meen mamajoogaan, sitä on tässä ihan lähellä. Ja uimassa oon myös käynyt nyt joka päivä ja jatkan syksyllä kans sen mukaan kun töiden jälkeen jaksaa.

Matkasta synnärille: meillä on noin 10 km, taksilla mennään kun autoa ei ole, tuskin sentään bussilla enää sillä kertaa :D

Nyt jatkamaan kone kiinni -lomailua!
 
Teenake
Toivottavasti kaikki on hyvin! Aika ikävä kuulla supistuksista ja on todella ankeaa, kun ei saa oikein mistään apua, kun sitä kaikista eniten tarvitsee. (Minä sentään kävin vain kysymässä neuvoja selkäkipuni vuoksi neuvolasta... Sain mielestäni tylyjä vastauksia ja aloin siitäkin jo itkeä!) Mulla ei muuten ole supistellut, paitsi viime viikolla yhtenä päivänä. Selkäkipuni vuoksi sain sellaisen tukivyön lainaksi ja sitä sitten pidin. Pariltaki tutulta kuulin, että eivät olleet voineet sitä pitää, kun alkoi heti supistella.

Heti se ei mua supistanut ja se apuvälineyksilön nainen kyllä katsoi parhaan mahdollisen mallin raskaana olevalle. Yksi päivä sitten olin pitänyt sitä aika pitkään jo päällä ja laitoin varmaan vessakäynnillä sitten liian tiukalle... Oli myös aika kuuma päivä ja koko päivä pyörittiin kaverin kanssa kaupungilla. Vyön otin heti pois ja levähtelin hetken, onneksi supistelu lakkasi.

Mutta voin vain kuvitella miten hädissäni olisin ollut, jos olisi jatkunut pidempään.
:hug:

Muokkaanpa samaan vielä...
Onnittelut kaikille hyviä kuulumisia ultrissa saaneille! Ja niistä kuvista... On jotenkin joo epäreilun oloista, että ultraajasta samallakin paikkakunnalla riippuu saako kuvaa vai ei.

Me saatiin yksi kuva mukaan ja olen siihen ihan tyytyväinen. Tärkeintä on kuitenkin, että jää jokin kuva myös lapselle itselleen sitten annettavaksi. Miehen sisko kun taas odottaa kaksosia, kävi kaupungin 4D ultrassa. Heille oli sieltä sitten oikein liuta kuvia tulostettu mukaan. Ihmettelivät itsekin, kun osa kuvista oli vain oikeasti niitä "rakenteista" ja nekin tulostettu mukaan. Siis kuvia, joilla ei ole sitä "viihdearvoa" oikeastaan lainkaan. Toiset taas tuntuu säästelevän sitä tulostinta ja paperia ihan liikaakin.

Sari ja Pömppä 20+5
 
Viimeksi muokattu:
Ajattelin kopioida tänne ekalta sivulta tämän RAKENNEULTRA listan, on vähän lähempänä kuun loppua.

Monella vielä heinäkuun puolella ultra, onnea meille kaikille siihen :)

Rakenne-uä lista:

18.7
EevaN
SariP

19.7
Jennynny
Pistepirkko
Poppeliini
Adalmiina

20.7
Höyhen83
Tinkerbell
Tuisku81
MarsuJaSiskit

21.7
tetku

22.7
neljäskö
Ensku

25.7
MARMAX4
Susimieli
kipsukka
miida

26.7
Garden
Fantaihana
Hulitus
Lapitar-77

27.7
MiMa86
Muisku78

28.7
NewYork
Jeremias äiti

29.7
kista
viena

1.8
Hyyppis
Joululahja2011

2.8
Tanjuska<3
Vanillah

3.8
teenake
kish
hipu
äitix4

4.8
Tääl taas
VauvaHai

5.8
Äitsy80
Tiikeli
moksukka
åmena
plikka

9.8
M0308
Kauris-82
Kahlan
metsätähti

10.8
Niisku74
ak

11.8
Mango86

12.8
Astre
Iseeyou
muksuja 3

15.8
Sokruli
Lumine
Tarantella83

16.8
Mapitus

17.8
tatomira

18.8
joulumamma11
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4

Yhteistyössä