**Joulukuun Pikkutontut HEINÄKUUSSA**

tsempit kaikille ultraan meneville, täällä saa ultraa vielä odotella aikas kauan aikaa. HÖH! eli meillä rakenne ultra vasta sillo 18.8 jolloin viikkojakin on jo 20+6. Huomenna onneksi neuvola niin pääsee kuuntelemaan pikkuisen sydämensykettä<3 liikkeitä kun ei vielä juurikaan tunnu, niin tuntuu kun ei tässä raskaana olisikaan. Ehkä tuo mahakumpu vähän antaa aina muistutusta, mutta sekin lähinnä vaan näyttää läskimahalta :D

Täällä palattu jälleen arkeen, eli töitätöitätöitä seuraavat kaksi viikkoa putkeen. Sitten saa taas lomailla kaksiviikkoa. Menee aika ihan mukavasti :) Viimeviikolla käytiin siellä virossa, ja oli tosiaan vähän erilainen reissu kun ei juuri tullut terasseilla istuttua. Ennen ei muuta tehtykkään :D Käytiin sitten viron suurimmassa kauppakeskuksessa Rocca al maressa, ja siellä oli vauva tavara liikkeitä pilvin pimein. Olisin voinu ostaa kaikki liikkeet tyhjiksi. Onneksi ei vielä ole sukupuolitietoa niin en viitsinyt mitään ostella. Lähinnä yllätti hinnat, samaa kun suomessa ja joissakin liikkeissä vielä kalliimpaa. Nyt työntekoon -->

Lämmintä maanantai päivää kaikille mammoille ja masuille

Joulumamma ja vauva 17+3
 
Susimielelle ja muillekin oikein mukavaa ultrapäivää :)

MARMAx4llä poksui puoliväli! Onnea :flower:

Astre ja Adalmiina olivat jutelleet pelkopolille menosta. Itselleni laitetaan lähete pelkopolille juttelemaan loppuraskaudessa.
Syy siihen on kaksi "epä onnistunutta" synnytystä.

- Ensimmäisen kohdalla synnytys päättyi hätäsektioon (poika sai pisteitä 2, 5, 9--->15min jälkeen) ja lääkäreiden mukaan kyse oli sekunneista että saivat vauvan ulos. Kokemus oli siis aika järkyttävä joskin ollaan miehen kanssa se jo puhuttu läpi ja enää ei niin "arka" paikka mulle.

- Toisen kohdalla synnytystä alettiin käynnistämään 5 päivää ennen laskettua-aikaa. Vauvan sydänäänissä tuli liian syviä laskuja, lapsivettä ei enää ollut juurikaan (ei hajuakaan mihin oli hävinnyt) ja vauva ei liikkunut enää ollenkaan pitkiin aikoihin. Edes lääkärit ei saanut ultrassa sitä liikkumaan.... Lopuksi synnytys päättyi imukuppiin sydänäänten romahdukesn vuoksi.

Nyt kyllä kieltämättä pelottaa mitä tämä raskaus tuo tullessaan kun laskettuaika lähestyy....

Ainiin, nyt tunsi toissapäivänä mieskin ensimmäistä kertaa potkut tuosta vatsan päältä! :heart: On se niin uskomatonta miten sekin jaksaa olla jo kolmannen kerran ihan yhtä innoissaan liikkeiden tuntemisesta ja kaikesta muustakin raskauteen liittyvästä, kuin mitä oli esikoisen kanssa. Voisi luulla että alkaa olemaan jo ihan tuttuja asioita ja korkeintaan vaan kommentoisi jotain "no sehän on kiva" tyylistä tms... Mutta ei, silmät loisti nytkin innosta kun tunsi pienen uskomattoman hennot mutta topakat potkut =) Jälleen yksi etappi saavutettu :) Ultraa odotellessa...joka on muuten viikon päästä torstaina :whistle:

Mutta nyt jatkamaan taas tätä päivää :wave:

¨¨vauvahai & vaavi 18+2¨¨
 
Viimeksi muokattu:
Tuli vielä mieleen että mitäs olette mieltä jos tuonne etusivulle lisättäisiin vielä jokaisen nimimerkin perään oma ikämme? Tietäisi hieman minkäikäisiä masunkasvattajia täällä oikein onkaan :)

Katselin vaan että monissa pinoissa tuo ikä siellä näkyy...

Kertokaahan mielipiteitänne.... :)

Niin ja siis oma ikäni on 23v :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa ultrapäivää kakille ultraan menijöille :)
Huomenna on onneksi neuvola niin se vähän helpottaa tätä huolta ja ikävää kun kuulee toivottavasti masuasukin sydänäänet. Rakenneultra on vasta 15.8 joten sitä pitää vielä odotella tovi, snif!

Mulla on viime aikoina meinannut tulla paha olo takaisin, voi APUA! En sitten tiedä voisiko johtua näistä helteistä, esim.voisiko olla nestevajausta? Onko muilla tullut pahoinvointi takaisin? Toivotaan että helteistä tämä nyt johtuisi...:(
Samalla on tullut "vaivaksi" kova huoli että masussa olisi kaikki hyvin. Onkohan tämä sitä "äidiksi kasvamista" ;)

Mulle sopii ainakin että laitetaan iät nimien perään - täällä ikävuosia on kertynyt 32!
 
Pikaiset kuulumiset aamun ultrasta! Vauvan valtakunnassa kaikki hyvin, ei mitään ihmeellistä tai poikkeaava havaittu. Sukupuolta ei haluttu tietää, oisi ehkä näkynyt siitä, kun ultran tekijä sitä kysyi halutaanko kurkata :) Olkoon salaisuus, ja arvailujen varassa nyt loppuun saakka!
Siellä vauva liikuskeli ja heilutti sormiaan, oli ihan kippuralla välillä, pikku mytyssä siellä kohdun pohjalla. Istukka olikin kohdun takaseinämässä, viime ultrassa sanottiin sen olevan enemmän edessä. Mut hyvä niin, saattaa liikkeetkin alkaa tuntua enemmän ihan pian. Ihanuus vauva, ja uskomatonta että jo puoliväli on mennyt raskaudessa!! :heart:

Nyt ruuanlaittoon ja töihinlähtöön valmistautumaan.

miida + pikkukippura 20+2
 
Adalmiina Mulla myös pelko sektioon joutumisesta :) Toki jos vauvan tai oma tila sitä vaatii, mut en siihen halua vaan huonosti hoidetun synnytyksen takia.
Puhuin tänään neuvolassa asiasta ja sovittiin toistaiseksi että sit synnytystapa arvion yhteydessä tosta keskustellaan. Eli vielä ei pelko itsessään synnytystä ajatellen ole sitä luokkaa et pakosti tarvis tot pelkopolia :)

Neuvola kuulumiset tältä päivältä: Kaikki ok, paineet, pissa, vointi :) Sf mitta oli 14cm ja vähän keskikäyrän yläpuolella :) Painoa +200g eli maltillinen pieni nousu. Kaverin sykkeet 145-155krt/min oli aika touhukkaalla tuulella, yritti karkuun doppleria ja potki anturiin :D Jotain lappuja taas täytettäväksi ja aika sokrurasitukseen rv26. Seuraavaks ultra 12.8 ja kela-neuvola 23.8 :)

Onnea ultra kuulumisista taas!

Astre ja Eemeli 18+1
 
Heipä hei!
Täälä vietetään taas vapaapäivää, mutta lapset jäi kotiin mun kanssa kun toisella oli kuumetta eilen. Ei siis tarvi tehdä niitä hommia mitä olin tälle päivälle kaavaillut :)
Eilen poksui mullakin puoliväli. Jiihaa!! Pahoinvointi ei ole siltikään vielä ohi. Tai vähän mullakin on se niinku palannu niinku miimaullakin. Tai ainakin tuntu että tuossa pari viikkoa sitten oli jo parempi, mut taas on ollu muutama päivä huono olo pitkin päivää. NIin ja aamuyrjöistä en näköjään pääse ikinä eroon. Tänäänkin on yökitty!!

Rakenneultra ois ylihuomenna. EIlen sanoin miehelle ettei hänen sinne tarvi tulla kun on siihen aikaan kun lapset pitäs tarhasta hakee ja hän pääsee töistä. Oikeastaan sillä ei mulle niin oo väliä vaik menisinkin yksin. Voi kuinka erilaista se olikaan ekan kohdalla, sillon en ois ees suostunut meneen ultraan yksin. Ihanaa päästä katsomaan masun sisälle.
Tosin nyt liikkeitä tulee jo sen verran pitkin päivää että sellaista "huolta" ei enää oo etteikö kaikki voisi ihan hyvin nyt olla. Kummasti potkutkin tuntuu jo ihan potkuiilta.Esikosta muistelen että näinä päivinä vasta tunsin ekoja liikkeitä ja nyt jo kunnon potkuja.
Joo, mut mä taidan nyt keittää kupin kahvia itelleni ennenku toi nuorempi herää päikkäreiltä. Ihanaa kesäpäivää kaikille!!

Muisku 20+1
 
Viimeksi muokattu:
ultra kuulumiset:

minä kolmen vilkkaan poijan mammana olen koko ajan ollut sitä mieltä että masusta tulee neiti immeinen,ihan jo odotuksen perusteella(ei yhtään vti,pahoinvointi,issias,ei suppareita,närästys hirmunen,ei kipuja muutenkaan ole),mahan muodosta ym.
ja kuinkas ollakkaanneiti immeinenhänsieltä tulee :heart:

ja määä ooon ihan sekasi.

rakenteetkin kunnossa,hivenen pienempi kuin pitäisi mutta laskettuaika ei muuttunut.
mukava ja tarkka kätilö oli,katsoi ja mittaili tarkkaan.kasvon piirteetkin ettei ole suulakihalkiota ym. kertoi mikä suoni lähti mihinkin suuntaan ym. eli oikein luottavaisin mielin jatkamme tyttäremme odotusta.
mikä ihana sana,tyttäremme :heart:

MARMAx4 ja jaz 20+0
 
Viimeksi muokattu:
Pikaiset ultrakuulumiset:
Kaikki mitä nähdä saattoi, oli kunnossa. Kovasti pieni liikuskeli ja heristeli meille nyrkkiä<3 Ensimmäistä kertaa kysyttiin sukupuolta, mutta pienipä ei suostunut sitä näyttämään:) Jalat oli niin tiiviisti yhdessä/ultraajan tiellä että jalkojen väliin oli mahdotonta nähdä:LOL: No kylläpä se selviää sitten kun pieni maailmaan putkahtaa..
 
Moikka!

Onnea mukavista ultrakuulumisista ja Marmalle etenkin kun tytär taisi olla aika toivottu tulokas :)

Meilläkin oli tänään se rakenneultra, kaikki mitä saattoi nähdä oli kuulemma normaalia ja kunnossa mikä on tietysti maailman paras uutinen! Tosi pitkään ja tarkkaan katsoi sydäntä.

Muuten olikin sitten kaikinpuolin nihkeä tunnelma koko ultran ajan, ensinnäkin oli puol tuntia myöhässä ja heti meidän käynnin alussa siinä kävi hoitaja huoneessa ja neuvotteli ultraajan kanssa jotain työjuttuja, hirveä kiire ja ruuhkaa kuulemma ja sen huomasi, aika liukuhihna-käynti oli, ultraaja ei paljon puhunut, oli selvästi pinna kireellä ja koko ajan oli sellainen olo että meidän pitää äkkiä mennä tieltä pois.
Kysyin lopuksi viitsiikö kurkata sukupuolta meille, vilautti lapsen lantionsuuntaan ultralla ja totesi ettei ala nyt katteleen kun on sellaisessa asennossa että pitäisi alkaa zoomaileen ja on niin kiire ettei ala nyt kattoon.

Oli eri ultraaja kuin viimeksi, ja aika pettymys. Ei mua se niinkään haittaa ettei saatu sukupuolta selville tai ettei saatu kuvia mukaan, vaan lähinnä se että tota oli itse niin odottanut niin olisi ollut kiva jos se ois voinut olla vähän lämpimämpi tilanne.

Koska mun kahdella veljellä on sydämessä vikaa (toinen kuoli vauvana sydänvikaan) ja se riskiseula silloin alussa hälytti niin ne haluaa vielä varmuuden vuoksi tsekata sydämen kolmen viikon päästä. Eli 15.8 päästään vielä yhdelle extraultraukselle. Se sopii, mukava saada varmuus ja jos olisi vähän kivempi reissu muutenkin. Ja jos silloin sen sukupuolen ehtis kattoo..

Tuli kyllä tuolla käynnillä mieleen että jos meillä olisi vaan kaksi utraa, nt ja toi niin olisi kyllä päässyt itku kun toi oli niin nihkee. Nyt olo on vähän pettynyt mutta pääasia että ipana on kunnossa.

Meillä kävi toinenkin vähän kurja juttu tänään.. Meille piti tulla anopin kaverilta pinnis, hoitopöytä, turvakaukalo ja sitteri. Näistä sitteri ja kaukalo oli sillä joltain tutulta lainassa ja tuttu sanoi ettei tarvi niitä ja ne voi myydä meille nimellistä korvausta vastaan. Tänään kävikin ilmi että kaukalon ja sitterin omistajan sisko saakin vauvan ja ne meneekin sinne ja sit tää anopin kaveri ei olekaan ihan varma luopuuko ne vielä pinniksestä kun niiden lapsi on joulukuussa reilun vuoden vanha. Eli saadaan varmasti vaan hoitopöytä.

Miksi pitää luvata jos sitten peruu? Mur! Mekin oltiin meidän aika tiukkaa budjettia sen mukaan mietitty että hyvä kun saadaan edulliset eikä olla säästetty erityisesti muuta kun vaunuihin.. Eli nyt pitääkin kaikki melki ostaa. Toisaalta jees päästä itse valitseen mutta harmittaa tuollainen.
Anoppi lupasi sängyn maksaa mutta kaukalo ja sitteri hommataan itse. Ajetaan tässä jossain vaiheessa tonne Vaunulaan ja käydään kattoon kun siellä on sittereitä ja kestoja edullisia. Turvakaukaloiden hintoja käytiin Lastentarvikkeessa tänään kattoon, ihan kohtuullisia ne oli ja mieskin innostui että pääsee lukemaan tuotevertailuja ja asentaan niiden kanssa.
Ja tuolta reissulta löytyi ihana pehmolelu, oli pakko ostaa se! Sellainen ihana norsu jolla oli niin paras kärsä! Sen sisällä on soittorasia ja norsua kopauttamalla alkaa semmoinen hyvä svengaava sävelmä :) Norsussa on koukku jolla sen voi ripustaa pinnikseen tai vaunuihin. Laitan kuvan niin näätte.

katso liitettä 13249

Eli pari vähän kurjaa juttua tänään mutta lopultakin, on silti niin ihanaa ja hienoa että meille tulee vauva, että sen rinnalla noi on aika pikkujuttuja! Ukkokin myhäili autossa kotimatkalla ja taputteli tyytyväisenä mun polvea :heart:

Susimieli ja Pieni 20+1
 
susimieli:todellakin tyttö odotettu :)

hyvä että pääsette ylimääräiseen ultraan.meilläkin ultrattiin tarkkaan sydän ja verisuonia tms ja kaikki ok.kahden nuorimman aikaan käyty ylimääräset ultrat kun sydämestä ei ole saanut"selvää".
ja sitten vielä vastasyntyneenäkin ultrattu kun sivuääniä ollut,mutta kaikki onneks ollut hyvin.
 
ikäähän marmalla on hurjat 27v. ja neljäs tulossa,eli ei tässä vilttejä ole tomuun annettu mennä :) no joo..

mä vaan oon jotenniiin niin hyvällä tuulella,jos tekasisi mansikkahilloja jos löytää lasipurkkeja tarpeeksi :)
 
Täällä ikää 23.v :)
Mul alko tuntuu tänää kaupas liitoskipuja tuol alhaal :/ Ei ollu esikoisesta ollenkaan ja nyt jo tässä vaiheessa :( Nyt ymmärrän miks jotkuu äidit kävelee ankka tyylil :D

Astre ja Eemeli 18+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!:flower: Ja hyvää reissua reissaajat :cool:

Painoa oli viime neuvolassa tullut +2 lähtöpainoon. Mulla on pikkasen ahdistusta tuon painonnousun suhteen. Kun jo tätä ylimääräistä on ei haluaisi mitenkään älyttömästi kerätä niitä raskauskiloja. Omalla ruokavaliollahan siihen pystyy aika paljon vaikuttamaan. Pojasta tuli niin oppikirjanmukaiset 12,5kg ja söin tasan sitä mitä mieli teki. Toivottavasti ei nytkään mitään älyttömiä tulis kerättyä.

Mulla on selkeästi pesänrakennusviettiä havaittavissa. En erityisemmin pidä siivoamisesta ja nyt huomaan siivoavani aina kun ehtii. Ukosta tämä on varsin positiivinen raskausoire :D Hän hoitaa meillä pääasiassa siivouspuolen:rolleyes: Toinen ei niin miellyttävä raskausoire on pinnan kiristyminen. Hermo palaa varsin nopeasti ihan tyhmissäkin asioissa:ashamed: Onneksi poikasen kohdalla on pitkämielisyys säilynyt.

Ostin tänään Mamaliciousin talvitakin Stoccan outletistä vain 18€. Oli niin halpa, että oli pakko ostaa vaikka edellisestä raskaudesta on jo talvitakki olemassa...

Olisi mukava kuulla minkälaisia töitä te teette? Itse opiskelen taloushallinnon tradenomiksi ja teen keikkaa kenkäkaupassa hoitovapaan ohessa.

Ikää multa löytyy 25v yllättäin :D

Mango ja kieppuli 18+0 myös
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Meillä, tai mulla, kun mies on silloin töissä, se on edessä huomenna, onneks heti aamusta. Tänään mä jo mietin et pitäiskö se jättää väliin ettei vaan tuu huonoja uutisia. Mut onhan se toisaalta niin että jos kaikki on hyvin niin kyllä olokin on sitten sen jälkeen helpottunut.

Susimieli Noita tavaroita kannattaa yrittää löytää kirppiksiltä. Miellä oli esikon kanssa sitteri kaverilta lainassa ja esikko ei viihtyny siinä ollenkaan, meillä se oli ihan leluvarastona olkkarin pöydän alla. Kuopukselle löydettiin kirpparilta sitteri, maksettiin siitä 10 ja se olikin sitten ekat kuukaudet ihan kivasti.

Ikää mulla on tällä hetkellä 35 ja loppuvuodesta 36. Olen lähihoitaja ja päivystän turvapuhelinhälytyksiä.

Fantaihana 20+5
 
Jos nyt saisin minäkin jotain kirjoitettua sitten ilmoittautumisen :) Joka päivä kyllä lueskelen kuulumiset mutta en muka saa aikaiseksi kirjoitella mitään...

Rakenneultraoli meillä 19.7. ja täytyy sanoa että kokemuksena oli varsinainen pettymys. Meilläpäin ei omaa lääkäriä ja Tayssista käy lääkäri tekemässä "urakkapäiviä", meilläkin oli aika illalla klo 19 ja vielä oli jonossa masunkasvattajia meidänkin jälkeen.
Ultraus kesti alle 10 minuuttia, montaa sanaa ei lääkäri sanonut koko aikana. Ei saatu kuvia, ei tietää sukupuolta (mikä minulle todellakin pettymys kun niin kovasti toivoin), en itse asiassa saanut edes selvyyttä onko kaikki ihan hyvin..? Olettaisin kai sitten kun ei mitään puhunut, täytyy neuvolasta nyt ensi maanantaina vähän kysellä... Kovin tarkkaan ei kyllä mielestäni ultrannut, kun edellinen ultra oli pari vuotta sitten niin todella tarkkaan katseli sydämen, napavirtauksen ja tutki raajoja, nyt ei.

Niin ja ultraus ja ylipaino, mulle lääkäri tokaisi ettei viitsi yrittää katsoa sukupuolta kun on tuota "elintasoa" kerääntynyt eikä sitä kuitenkaan näe (ei ONNEKSI sanonut sentään sitä kammottavaa sanaa "PEITTEITÄ..!" :D :D )

Harmittaa kun ei taida olla varaa mennä 4D-ultraan vaikka sinne tekisi todella paljon mieli...

Iskiassärkyämyös täällä ollut jonkin aikaa, ei onneksi kovin pahana ainakaan vielä. Ylävatsalla, lähinnä oikealla puolella ollut jotain pientä kipuilua.

Mieli on ollut myös hieman maassa, ei nyt voi varmaan masennukseksi sanoa mutta nyt kun kaipaisi ystäviä, tuntuu ettei kenestäkään kuule mitään ja jos itse koettaakin jotain yhteyttä pitää, kiirettä on vain kaikilla :( Mies on sentään mukana ja tukena kaikessa mutta jotenkin tuntuu juuri nyt vain olevan sellainen herkkä vaihe menossa ja kaipaisi muitakin ympärilleen.

Ikää on nyt 33, kohta 34

Ja ettei tämä nyt mene ihan valitukseksi niin täytyy sanoa että olen vallan tyytyväinen itseeni kun paino ei ole noussut yhtään, ylipainoa on siis jo muutenkin todella reippaasti ja on pelottanut jos vielä tästä nousee... Mutta toki ehtii vielä :)

Belleihana 21+1
 
Moi pitkästä aikaa:)

Ihana lukea hyviä ultra kuulumisia=)

Susimieli tosi kurjaa tuollainen käytös =(Kun ne tavarat on jo teille tavallaan luvattu niin kyllä ne pitäis silloin myös antaa.Ei oo reilua et ensin sanoo että saatte ne ja sitten peruukin puheitaan,ikävää:(
Kurjaa että ultrassakin oli ikävä ja kiireinen tunnelma,mut onneksi kaikki on kunnossa:)

MARMAx4 Täälläkin on 27v joka odottaa neljättä:)Minkäikäiset sulla oli vanhemmat lapset?

Astre mullakin on jo viikon ajan tuntunut lieviä liitoskipuja pitempääm kävellessä tai jalkeilla ollessa.Esikoisen ja kakkosen aikaan en edes tiennyt mitä ne on mut kolmannen odotusaikana sain ne loppuaikana riesakseni vaikka ei ne onneksi koskaan pahat ollet,saa nähdä miten nyt käy kun ne alkoi näin aikaisin ja nythän vauva vasta alkaa kunnolla kasvamaan ja maha kans.

Mango mä en oo ollut töissä sitten kun jäin esikoisesta äitiyslomalle ja työpaikkaa ei oo odottamassa mutta kaupan myyjän töistä jäin äippälomalle,mutta ammatiltani olen lähihoitaja jolle ei kumma kyllä aikoinaan löytynyt töitä täältä skuttan keskeltä ja niin päädyin kauppaan.

Belleihana sä oot varmaan ilmoittautunut mukaan mun nettipimennon aikana,joten tervetuloa:)
Tosi kurjaa kun ultra kokemus on ollut ikävä:(Kumma että on noin nopeasti selvinnyt siitä ultrauksesta kun mun käskettiin varaamaan ultraukseen aikaa väh.45min kun kaikki pitää katsoa huolella läpi.Ja luulis että jos sukupuolta on elintason takia hankala nähdä niin että sillon varsinkin joutuis käyttämään rakenteidenkin tutkimisiin kunnolla aikaa:/
Jaksuja:hug:

(.)Täällä on mennyt kesä niin vauhdilla lomaillessa ja kesävieraiden kanssa ollessa etten oo kotana ehtinyt koneella istumaan ja oon ihan pihalla kaikista teidän jutuista mutta lupaan aktivoitua ja päästä jyvälle asioista:)
Nyt on alkanut taas lihakin maistumaan edes vaihtevalla menestyksella joten ruokavalio on kummasti laajentunut ja luulen että painoakin on jo tullut lisää kun ruokahalua on hieman ehkä liikaakin:whistle:
Aamuyöstä ois pakko käydä vessassa kun rakko meinaa haljeta mut yleensä mua väsyttää niin paljon etten jaksa ja torkun sitten puoliunessa ja kärvistelen aamuun asti.Muutenkin uni on nykyjään herkempää ja kääntymiseen herää vaikka mahakaan ei ole vielä niin iso et sen takia pitäis herätä.Ihanaa kun on ilmalämpöpumppu niin ei oo helteilläkään yöllä tarvinnut hikoilla vaan on voinut nauttia viileydestä.iltaäivällä sormista ja nilkoista huomaa että niitä vähän turvottaa ja oon yrittänyt muistaa juoda tarpeeksi ja yksi mun kummallisista himoista on Pommac en oo aikaisemmin ollut mikään limun ystävä mut nyt voisin juoda Pommackin vaikka kuinka paljon:p
Liikkeitä tuntuu vasta hyvin vähän vaikka neljättä odotankin.Viimeks ultraaja ei kertonut missä istukka on mut epäilen sen olevan edessä koska liikkeitä on alkanut vasta pari viikkoa sitten tuntumaan ja ne on hyvin heikkoja,niitä ei välttämättä tunnu päivittäin ja jos tuntuun niin korkeintaan kaksi kertaa päivän aikana:eek:No 9.8 on rakenneultra niin jospa siellä selviäis että missä se istukka on.
Mä ostin vauvalle paljon kehutun baby björn sitterin käytettynä,kun uutta en todellakaan raaski ostaa ja tumppuja (siis niitä joita käytetään ensi viikkoina ettei vauva raavi itseensä).
Tänään luin mielenkiinnolla 2+ lehdestä juttua sisarusten ikäeroista et mikä ois "paras" ja miten voi mahdollisuuksien mukaan ehkäistä mustasukkaisuutta (jota meillä ei oo muiden lasten kanssa vielä ollutkaan) jota varmasti nyt tulee ja lista sairaalaan otettavista tavaroista.Vaikka se ei nyt vielä ajankohtainen olekkaan niin meinasin laittaa sen lehden talteen niin ei tarvii sit niin paljon asiaa pähkäillä joulukuun lähestyessä:)
Huippua kun joillakin on jo puoliväli:)Itse oon taas ihan pihalla omista viikoista mut tiedän et puoli väliin on vielä aikaa koska tuohon ultraankin on ja silloin se puolivälikin tulee.
Mutta pidemmittä puheitta mukavaa odotusta kaikille:)
 
Täällä kans ollaan 27 vee ihan koko loppuvuoden :) mut tää nyt on vasta eka, ku vasta miehen löysin pari vuotta sitten. Ja naimisiin mentiin hurjan 4 kk seurustelun jälkeen. Mut ei ole tarvinnut katua :)

Vauveli on potkinut tai nyrkittänyt tänään paljon. :) mies ei ole vielä sattunut kohdalla olemaan mutta kyllä vielä ehtii :)

koiristakin olitte puhuneet. Meillä on kark. kettuterrieri uros ja beauceron narttu ja leikattu tyttökissa. Meidän neiti on nyt 6 vuotta ja sillä on nyt ekaa kertaa ikinä valeraskaus.. Ollaan hymyilty, että taitaa olla myötätuntoraskaus :D meillä neiti reagoi herkästi mun mielialoihin muutenkin, niin ei kai se oikeastikaan ihme olisi. :) Toistaiseksi sillä ainoa oire on maidontulo ja karva on ihan surkea ja lähteekin sitä karvaa ihan riittävästi.. Pitää pyyhkiä pimppaa siltä välillä ja tutkia alkaako tulla kohtutulehdukseen viittaavaa vuotoa. Kaikkeen sitä koirien kanssa joutuu ;)

muoks.. Piti vielä viikot laittaa.. 19+1 :) tai no kohta 19+2
 
Viimeksi muokattu:
heissan,täällä ikää 27v nyt elokuussa ja kolmatta vasta teen..:) haluaisin saada kaikki neljä toivottua muksua ennen kuin täytän 30v...:D

kauheeta herätä taas kesken unien kukon laulun aikaa ja uni vaan ei tuu..mieskin ihmetteli töihin lähtiessään että onko mulla nyt kaikki hyvin kun heräilen ja nukunkin niin levottomasti kuulemma...tyttö tuli kainaloon kun heräsi myös mutta onneksi nukahti meidän sänkyyn..
Tänään olisi lasten kera kauoassa käyntiä ja pankissakin kun hävitin korttini niin joutuu nyt hakea tiskiltä rahaa. mulle näiden kummankin kanssa liikkuminen on tosi haasteellista kun on e-lapset ja se kyllä näkyy,varsinkin liikennetilanteissa ja muutenkin kodin ulkopuolella kun raamit venyy ja lapsille tulee levoton olo,varsinkin poika saattaa alkaa kiukutella ihan oudoista asioista.Itse täytyy yrittää pysyä tosi rauhallaisena ja pitkäjänteisenä ja sehän ei väsyneenä ole aina niin helppoa,noh,päiväunia sitten...:D Iltasella menen sitten yksin ruokakauppaan,jotta saan ostettua kaiken mitä tarvitsee kerralla ja vielä jotenkuten budjetin sisällä pysyen. meillä on nyt tosi tiukkaa taloudellisesti kun olen työttömänä ja miehen tulot on alle 1000e kuussa ja asumistukeakaan ei tule vielä kun ovat laskeneet että saan tän vuoden loppuun palkkaa eli meidän tulot olis muka 2500ekk vaikka ne todellisuudessa on alle 1400kk ja asumismenot on jo 1030e...täytyy taas alkaa selivttämään tätä asiaa,ensin kun on odottanut päätöstä ensin 6viikkoa...:headwall: ei vois vähempi harmittaa. Mut elämä on.

Tänäänkin tulossa aurinkoinen päin,eilen oli ihan hyvä päivä kun tuuli ja silti tarkeni ulkona...:D ja läpiveto oli koko asunnossa niin kotikaan kuumentunu liikaa..:)

EevaN ja Pieni 21+4
 
Täällä ikä reilun viikon päästä 23 vuotta. Ja töissä olen lemmikkieläinliikkeessä. Eläimia löytyy siis täältäkin, kohta 6 vuotias tipsu uros ( tuli meille viime syksynä) ja kohta puolivuotias ragdoll kissan pentu ja akvaario.Kissa on Aika hellyyttävä tapaus, mitä nyt edelleen herättää joka aamu 5-6 välillä, saa kamalia riehumis kohtauksia. Noh tekee ihan hyvää tää harjoittelu :D Muutenkin yöt edelleen tosi katkonaisia, vessassa saa edelleen ravata vähintään 5 kertaa. joku tuolla ylempänä puhui pahoinvoinnista, en siis ole siitä koko raskauden aikana kärsinyt paitsi nyt!! pala kokoajan kurkussa, ja oon muutenkin aina ollut herkkä "ällöttäville" jutuille, yökin helposti, nyt on vielä vaikeempaa. ei tartte ku jonkun räkäyskiä mun vieressä ni jo meinaa tulla ylös :D Pahin oli yks päivä töissä, kun asiakkaan sellainen ehkä 5 vuotias poika kaivo nenäänsä mun edessä, veti sieltä sellaisen löysän ison räkäpaakun ja antoi sen äidilleen käteen?? kirjottaminenkin on vaikeeta kun käy yökkimää. hyi :D

Mutta parin tunnin päästä neuvolaan, nyt eläimillle ruuat ja aamulenkille -->

joulumamma ja vauva 17+4
 

Yhteistyössä