**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Muisku Mä meen Koskiklinikalle alkuraskauden ultraan kuten esikoisestakin. Menen 15.4. jotta ehdin ennen veriseulaa, joka on 19.4. Esikoisesta olin Tuimalalla, jolla maksoi reilut 50€, nyt meen jollekin muulle kun hänelle ei ollut vapaita aikoja.
Ärtyneisyys tullut kuvaan täälläkin. Pipoa kiristää koko ajan. Dislike!
 
Muisku Mä meen Koskiklinikalle alkuraskauden ultraan kuten esikoisestakin. Menen 15.4. jotta ehdin ennen veriseulaa, joka on 19.4. Esikoisesta olin Tuimalalla, jolla maksoi reilut 50€, nyt meen jollekin muulle kun hänelle ei ollut vapaita aikoja.
Paljonko sulla nyt tulee maksamaan? Mä olin luullut että Koskiklinikalla olisi kallista. Tuo 50€ mitä oot edellisestä maksanut niin on ollut kyllä tosi halpa!
 
Oho, kylläpä täällä on tullut paljon juttua. Kun on paripäivää poissa niin on heti jo ihan pihalla jutuissa. :D

Uusille taas tervetuloa!

Eläimistä: Meiltä löytyy kaksi pikkukoiraa.

Kummeista Meille ei tule kummeja. Meidän esikkoa ei oo kastettu, eikä kasteta uuttakaan tulokasta. Mä en usko mihinkään, niin en näe mitään järkeä myöskään liittää lapsiani seurakuntaan. Tärkeitä ihmisiä on muutenkin paljon lähipiirissä.

Hirmusta iltapahoinvointia tullut, myös jonkin verran aamullakin. Väsymystä edelleen ja tissit on tosi kipeät ja kasvaneet jo yhdellä kupikoolla.

p-i-b ja pikkupulla ööööö tais olla 5+5
 
Tervetuloa taas kerran uusille!

Kummeja mun ei toivottavasti tarvitse miettiä, tai ei tarvitsekaan jos mies vaan suostuu olemaan isä vauvalle. Mies on katolinen ja kaks edellistäkin on kastettu katolisessa kirkossa, joten kummeiksi mies valitsee katolisia kavereitaan. Kastajaisilla ei varmaan tälläkään kertaa tule olemaan kiirettä, esikko oli 3v7kk kun mies sai hänen kastajaiset järjestettyä. Syy miks hän vihdoinkin sai asian hoidettua että kuopuksen la alko olemaan uhkaavan lähellä. Kuopus kastettiin helmikuussa 11-kuisena. Katolisethan rekisteröidän maistraatissa joten sentakia asialla ei ole niin kiire, tosin useimmat katolisetkin kastaa parin kuukauden ikäsinä.

Eläimiä meillä ei ole.

Tänään kävin vanhempien luona poikien kanssa ja mun täti tuli sinne kanssa. Monta kertaa meinasin lipsauttaa vauvauutisen, mut ajattelin että yritän olla hiljaa vielä np ultraan asti. Mun veljen häitä vietetään 21.5 joten senkin takia haluaisin vielä olla kertomatta.

Vanhempien luona iski aivan hirvee väsymyskohtaus ja välillä palelin aivan hirveesti. Nyt alkaa hirvittää miten selviän maanantaista hengissä. Mulla on su-ma välinen yövuoro töissä ja maanantaina saan päivällä nukkua sen 1-1,5 mitä kuopus yleensä parvekkeella nukkuu. Onneks esikolla on maanantaina päiväkotipäivä (ma,to ja pe on pk päiviä), niin täällä on edes hieman rauhallisempaa. Illalla täytyy sitten vaan ottaa nokoset kun mies on kotona. Aikasemmin oon kuitenkin pärjännyt iltaan asti noilla pikku päikkäreillä mut nyt voi olla aika tuskanen päivä edessä.
: /

Munkin puolesta saa täällä kaikki höösätä ihan mielin määrin. Eteenkin esikon odotus on jotain aivan erikoista ja ihanaa. Meillä ei ollu kotona nettiä kun odotin esikkoa, mut ehdottomasti olisin halunut tälläseen ryhmään mukaan jos olisin päässyt nettiin vähän useammin.

Fantaihana 5+3
 
Heipat!

Ja tervetuloa uudet!!

Täällä alkanut myös väsymys.. se onkin ainoa selkeä raskausoire minkä muistan aiemmistakin. Siinä suhteessa olen ollut onnekas, että kertaakaan en ole raskaudesta johtuen oksentanut.

Varhaisraskauden ultran varasin itsekkin nyt, 29.4 olisi se sitten. Viikkoja on n.8 noilla paikkeilla, kiva saada varmistettu LA :) Tulee maksamaan 109e mikä on mun mielestä ihan kohtuullinen. Pk-seudulla on noi hinnat hieman korkeammalla kuin muualla...

Raskausdiabetes mulla on ollut molemmissa raskauksissa ja hoitona oli ruokavalio. Esikoinen painoa syntyessään 3410g, eli ihan normaali, mutta mulla oli myös raskausmyrkytys silloin, mikä voinut aiheuttaa osaltaan painon. Kuopus olikin sitten 4255g :D
Aika varma olen, että edessä se on siis taas.

Kertomisesta, niin kyllä on tullut hölötettyä kaikille läheisille... työkavereille yms. tutuille kerron vasta 12+ viikoilla, mutta joulukuun km:n takia kaikki läheiset tietää, että yritys on ollut päällä ja en osaa olla yhtään sellaista salailevaa tyyppiä, varsinkin kun suoraan kysytään.

Äitiyspakkaus tulee meille varmasti otettua, meillä kun ei ole yhtään mitään vauvatavaraa enää jäljellä! Kaikki on hankittava uudestaan (ihanaa :D). innolla odotan että julkistavat uuden pakkauksen!

Hyvää viikonlopun jatkoa toivotellen!

-JudeD-
 
Muita vähä oireisia täällä?

Mulla se alun etovuuskin vähän kadonnut. Tilalle tullut palelu ja ehkä aavistuksen enemmän väsyttää ja pissattaa, mutta siis mitään kovin selkeitä oireita ei ole..
Huoli vaan nostaa päätään vaikka en saisi niin ajatella. Olen varmempi vain että varhaisultra on mun juttu kyllä :whistle:

Tänne ei muuta. Huonosti nukuttu yö takana joten väsyttää aivan armottomasti nyt. Aurinko onneksi paistaa ihanasti joten kyllä se tästä kun saa kahvikupin naaman eteen..

Paljastin sitten eilen ystävälle raskaudestani. Oltiin kyläilemässä ja hän odottaa kaksosia ja tietää meidän km:stä. Kysyi kahvipöydässä suoraan että onko uutta tulossa. Mä olen niin onneton valehtelemaan varsinkin jos naamatusten että myönsin varovasti että hyvin alussa ollaan.. Puhelimessa varmaan voisin vielä kieltää asian. Pian tietää kaikki jos tajuavat kysyä multa, mun pitää harjoitella naamatusten valehtelua :LOL:

neljäs rv 4+6 :xmas:
 
Huomenta kaikille!

Kertomisesta mä kerroin parhaalle kaverilleni torstaina ja sanoin et ei kerro muille juuri suuren km riskin takia.. Ja toinen ystäväni tietää ja, koska hän oli ekalla kerralla mukana kun sain km:n...

Mun on pakko kertoa, joo oon vähän outo, mutta oon nyt kahtena yönä herännyt ku kauhee pissahätä ja taas heräsin viime yönä ja minuutilleen samaan aikaan eli 3.33.. Mun mies vaan pudisteli yöllä päätä ku heräsin ja sanoin et kello on taas 3.33.. Sanoi et mä varmaan sit synnytän tuolloin 3.33 kellonaikaan :LOL:

Tästä nokka kohti Saloa hakemaan appiukolta unohtunutta kihlajaislahjaa eli lahjakorttia Askoon niin päästään vähän shoppailemaan uuteen kotiin :)


Hauskaa päivää kaikille!

Padmerine & Pumppis 5+4 :wave:
 
sunnuntaita kaikille..:)..
ja tervetuloa vielä uusille,varsinkin ihanaa kun on esikoisen odottajiain,se on niin mahtavaa aikaa,ekan odotus..<3

Eläimistä,meillä on luppispupu kotona,on sisäsiisti ja muutenkin kiltti on meillä vauuvan korvikkeena ollut,kun on sellainen sylivauva mussukka..ja on helppo lemmikki,ei sotke paikkoja,ei tarvi ulkoiluttaa kuin kesäisin ja ei pidä ääntä paljoakaan...:D sisällä on meillä siis vapaana.

kertonut olen raskaudesta,perheelle,töissä,ja ystäville jotka tietää mun keskenmenoista. Mies ei ole vielä kotiväelleen nigeriiaan kertonut eikä kenellekkään suomessa,koska pelkää keskenmenoa,sitten kun ultra on alta pois uskaltaa kertoa varmaankin..:)

mulla pahoinvointi jatkuu,ei oikein mikään auta,levätä pitää vain kovasti koko ajan...
tänään tulee pinnasänky kotiin ja vaunujakin olen alkanut katsella..:DD aikaisessa joo..:) vaatteet kummallekkin sukupuolelle on jo varattu ja tiedossa..:) sukupuoli aiotaan selvittää,jotta odotus olisi todellisempaa ja voisi puhua pojasta tai tytöstä tai ihan nimellä koska meillä nimi valitaan jo ennen lapsen syntymää.


EevaN ja papu 6+2
 
EevaN Toivottavasti alkaa pian helpottaan toi pahoinvointi! Onneks itsellä ei oo ollut pahoinvointia (anteeks, ei varmasti helpota sun oloos :D ). Mekin ajateltiin jälleen sukupuoli selvittää. On se niin paljon mukavampi ostella kaikkea. Ja kun meilläkin tuo ensimmäinen on tyttö ja jos niin käykin että tää toinen on poika :D Oot näimmä jo raskaudesta perheelle kertonut. Sun olisi varmaan ollut vaikea sitä salata? Ajattelin kun sulla oli jo siinä kuvassa niin iso massu :) :heart: Itsekin tekisi mieli kertoa jo perheelle, mutta mutta...En tiedä uskaltaako vielä. Vaikkakin kerrottiin molempien äideille jo sillon kun tein positiivisen testin. Oltiin niin innoissamme ettei osattu olla hiljaa :LOL:

Ihan järjetön väsymys |O Tuntuu ettei silmät pysy auki millään! Ja kohdussa on sellasta "viiltelevää kipua". Vatsakin on turvonnut. Tuosta tytöstä oli samanlaista kipua mutta vielä voimakkaampaa. Eläimistä sen verran että meiltä löytyy 2 kissaa. Tyttö on norjalainen metsäkissa ja poika tavallinen maatiainen. Molemmat täyttävät toukokuussa 4v.
Äitiyspakkauksestakin täällä joku mainitsi. Kyllä varmasti se otetaan, vaikka meiltä vaatteita löytyykin niin paljon että :D

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille :)

Sannuli ja vaavi 5+0
 
Aurinkoista sunnuntaita!

Ihana ilma! Kohta mentävä pihatöihin, on tuo piha talven jälkeen niin kamalan näköinen kun on sepeliä ja oksia nurtsi täynnä. Hyötyliikuntaa haravan varressa siis luvassa!

Eläimistä: Meillä ei ole elukoita. Kovasti kissaa ollaan mietitty mutta päätettiin kuitenkin odottaa, että saadaan omakotitalo jostain maalta, missä saa jahdata hiiriä mielin määrin =)

Kummiasiasta me ei olla vielä sen enempää juteltu. Joskus aiemmin kun ollaan asiaa pohdittu, niin tultiin siihen tulokseen, että esikoiselle tulis kummiksi mun kavereita. Meillä molemmilla on kyllä veljet, mutta ajateltiin että niistä tulee joka tapauksessa setiä/enoja niin ovat jutussa mukana kumminkin. Mutta katsotaa, onhan tässä vielä hetkinen aikaa =)

Neljäskö: Täällä ollaan ihan oireettomana myös. Ainut oire oikeestaan on kuukautisten puuttuminen. Sen olen huomannut että väsyttää aiempaa enemmän. Varsinkin, jos harrastaa jotain liikuntaa tai käy vaikka kaupungilla niin sitten on kyllä ihan naatti koko loppupäivän. Mitään muuta ei tosiaan ole. Pitää vaan uskoa, että joku siellä on pesää tekemässä!

Näin yöllä painajaista, että menkat alko. Menin siinä unessa veskiin ja huomasin punaista housuissa. Oli kyllä niin aidon tuntunen uni, että oli suuri helpotus herätä ja tajuta se tosiaan pelkäksi uneksi! Huh!

Äitiyspakkauksen julkistamista odotellaan täälläkin kieli pitkällä :popcorn: Esikoinen tulossa niin ehdottomasti otetaan se hypisteltäväksi. Voi kun olis enemmän värejä nyt, en siitä viime vuoden harmaasta tykännyt yhtään. Mutta katsotaan mitä tulee!

Vielä pari viikkoa ekaan neuvolaan ja ultraan... Aika matelee...

Taskurapu + Pikku-M 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ei vieläkään menkkoja :whistle: Eikä mitään siihen viittaavaakaan. Hitto tämä on rasittavaa! :headwall: Oon jääräpäisenä ihmisenä päättänyt että testaan seuraavaks keskiviikkona. Jos sitten näyttää vielä negaa, niin en tiedä mitä tekisin. Nyt menossa kp 38/32. Väsyttää kyllä aivan mahdottomasti, eilen menin nukkumaan jo kympin jälkeen.

Ai niin, jos teitä ärsyttää että pyörin täällä vaikka en ole vielä "virallisesti" plussannut (tai olen, mutta mutta..) niin kertokaa toki =)
 
Viimeksi muokattu:
Rairakissa Tuskinpa sun täälä olo ketään haittaa. Kivahan se on mitä enempi porukkaa ja kohta sä varmaan pääset ihan virallisestikin "listalle".

Pistepirkko On kyllä ollut tosi edullinen ultra sulla esikosta. Mäkin kattelin noista lääkäriesittelyistä että se Tuimala ois ainakin pätevä juuri tähän tarkotukseen, ultraamaan siis, mut sille ei kans ollu aikoja sillon kun aattelin mennä. Vielä en siis oo aikaa varannu, mut alustavasti katoin koskiklinikalta aikoja. Mä aattelin et jos oisin jo menny 6+4 et sillon pitäs varmaan jo syke näkyä, mut ihan sataprosenttisesti jos haluis niin pitäs mennä vasta tuosta pari päivää. Toi 6+4 on vaan viimenen mahdollinen päivä ennenku alkaa pääsiäisen pyhät enkä mä millään jaksa enää niitten yli ootella. Tokasta kävin ultrassa juuri tuona 6+4 ja syke nähtiin, tosin oli viä sen verran epäselvää et ite en sitä nähnyt, mut ultraaja huomas heti.

Teinpä eilen vielä raskaustestinkin kun yks liuska oli vielä kaapissa. Siihen tuli kyl heti tosi voimakas viiva. Vielä mietin sitä digitestin ostoa... mä vaan oon niin hölmö etten millään voi uskoo raskauteen, tai raskauteen kyllä mutten siihen et se jatkuis loppuun. Siks halun vähän väliä tarkistaa ettei viivat vaan ala heikkeneen tai mitään.

Muisku 5+0
 
sannulille: joo,todella olis hassua koitella piilotella tätä pömppöä jotenkin...alkais ihmiset katsoon kieroon..:D

äitiyspakkaussitä ei meille oteta,koska saadaan kaikki olelliset tavarat ystäviltä ja viime vuoden äp makuupussikin saadaan,niin se saa riittää..:)

siivottua sain ja pestyä vähän ikkunoita ja laitettua makkaria kuntoon,vaikka ollaan jo yli puoli vuotta sitten tähän muutettu on vielä sisustus vaiheessa..:D sitten lepäämään loppupäiväksi..:)
 
En vielä ilmoittaudu mukaan, jos sopii, niin pysyttelen mukana täällä taka-alalla, kunhan saan varmistuksen tilanteeseeni!
Olen kahden lapsen (06 ja 08) äiti ja mulla on ollut hormonikierukka viime huhtikuusta asti. Viime viikolla tuli vain semmoinen ihmeellinen tuntemus, että pakko tehdä raskaustesti, olin kamalan väsynyt ja joku ihmeen vaisto se pisti sen testin tekemään.
No haalea viiva siihen tuli. Tosi yllätys tilanne oli ja pelonsekainen, miten ihmeessä sitä voi olla raskaana, kun on kierukka?? Mutta samalla olin kyllä todella onnellinen tästä yllätyksestä ja samoin mieheni. Iski myös paniikki, kun menkat on viimeks tullut 10.1 että ollaanko sitä jo viikolla 12+ raskaana. Seuraavana päivänä myös veritesti näytti positiivista ja pääsin ykstyiselle ultraan. Lääkäri kattoi, että kierukkaa ei näy enää missään, eikä myöskään raskauttakaan. Eli hyvin alussa siis.
Nyt perjantaina kävin äitipolilla ultrassa ja sama tilanne. Mitään ei näy. Ei kierukkaa eikä raskautta. Lääkärit mumisivat vain keskenään, että joo rv 12+3 ois...eivätkä juurikaan minulle mitään suoraan sanoneet, muuta kun että mene sitten heti päivystykseen, jos alkaa kivut/vuoto. Eli jäi se kuva, että kohdunulkoista epäillään.
Kävin verikokeissa ja huomenna saan tulokset, soittoaika on lääkärille, katsotaan istukkahormonin määrää ja jatkoja. Eli tulevalla viikolla pääsen varmaan ultraan taas ja oma mielipiteeni on, että jos ei ensiviikon tai sitä seuraavan viikon aikana näy, niin varmasti on kohdunulkoinen.
Tein myös perjantaina vielä sen clearbluen testin ja sain siihen tulokseksi raskaana 2-3 viikkoa (hedelmöittymisestä) ja sen mukaan raskaus olisi viikolla 4-5.
Eli en kyllä mitenkään voi olla viikoilla 12 raskaana(kohdunulkoinen), oireet alkoivat viime viikolla. Olen tuntenut aiemmissakin raskauksissa samoja oireita ja melko alussa, eli väsymystä, mahan nippailua, palelua ja lievää pahoinvointia/hajuaistin tarkkuutta.
Eli en tiedä mahdollisia viikkoja, jos jotain pitää epäillä, niin hedelmöittymispäivä voisi olla 19-20.3, silloin tuli enemmän "pupuiltua". Eli hedelmölttymisestä ois nyt se 3 viikkoa!
Toivon todella jouluvauvaa, mutta lähiviikkoina se selviää ainakin, että onko tämä kohdunulkoinen vai normaaliraskaus!
 
Hellokitty sullahan siellä jännät paikat. Toivottavasti pieni jouluaarre löytyy oikeasta paikasta :xmas:

raitakissa kirjoittele vaan, ollaan kaikki jännityksessä kuitenkin sun tilaanteesta. ihana kuulla ettei menkkoje ole tullut. Pikaista testin tekoa vaan ja varmistusta tilanteeseen, toivotaan että vahva plussa pärähtää ruutuun :wave:

Täällä ulkoiltu, kohta lähdetään keskimmäistä viemään jalkapallo peliin ja kaverin lasta kotiin yökylä reissulta. Siinähän tää päivä menee. Remppamies laittaa ovia, listoja ja muita pikkuhommia tänään vielä niin saadaa vihdoin yläkerran remppa valmiiksi, johan siinä on kestänytkin kun kylppäri, sauna, lattiat, seinät ja kaikki laitettu uusiksi.
Toukokuun reissun jälkeen tarkoitus laittaa asunto myyntiin ja etsiä isompaa joten sitä näyttöhysteriaa odottaessa ;)
 
Täällä ja asunto tulee ensi viikolla myyntiin ja toivottavasti menisi nopsaan, koska meillä on uuteen muuttopäivä heinäkuun ekalla viikolla.. :)

Katselin tänään ja rattaita ja kärryjä kun menimme lastentavaraliikkeen ohi ja siellä oli niiiin ihanat valkoiset Emmaljungan rattaat et niin haluisin ne :heart: Mutta valkoinenhan ei oo ihan tuolta käytännöllisimmästä päästä :p Mut ne oli niiiiin ihanat!

Kummeja ei olla mietitty vielä vasta kun 16 viikkoa ollaan raskaudessa edetty km-vaaran vuoksi niin ei halua sitten miettiä jos käy huonosti, mutta itselläni on pari ehdokasta mielessä nyt kun alkaa miettimään :)

Hellokitty tsemppiä ja toivottavasti teillekin tulisi jouluvauva! :heart:
 
neljäskö mä oon hyvin vähäoireinen, väsyttää vähän enemmän ja palelen sekä joskusnoustessa alavatsassa vihlaisee, mut siinä se.Mä en oikein osaa kuitenkaan olla huolissani kun viiva oli selkeesti vahvistunut kun tein uuden testin ja mulla ei oo alkuraskaudessa ollut ikinä niin paljon oireita kuin tuulimunaraskudessa niin mulla oireettomuus ei kerro mitään.

taskurapu ihanasti sanottu "pesää tekemässä" =)

raitakissa mua ei ainakaan yhtään häiritse.Niin kovasti vaan toivon sun puolesta että oot raskaana ja saat alkaa nauttia odotuksesta eikä tarvii pelossa elää.Jaksuja!

EevaN mekin ollaan yli puol vuotta sit muutettu tähän ja meilläkin on sisustus vielä hyvinkin vaiheessa.Eihän siinä mitään jos ois silleen rahaa et vois vaan mennä kauppaan ja ostaa kaiken mitä tarvii ja haluaa,mut ei niin ei.Pikku hiljaa hyvää tulee:)

HelloKitty<3 oho, onpas tilanne :OToivottavasti siihen tulee pian selkoa.

(.) kävin tänään kävelemässä, mut alkuun sattui säären etuosaan niin paljon ettei ollut yhtään mukavaa onneks se sitten pikku hiljaa rupes vähenemään ja lopulta meni kokonaan pois niin loppu aika oli oikein ihana kävellä.Mistäköhän se kipu johtui?
Tuntui että hengästyn tosi helposti :/
Äitiyspakkauksesta tuli mieleen et mä pääsen sitä uutta hypistelemään jo ens viikolla kun meen lapsmessuille:)
Eipä tänne muuta.

Metsätähti ja onnenjyvä 4+4?
 
Juu nyt kerkeää kirjoittamaankin, perheen pojat meni salille ja mulla on täällä vaan yksi kersa..

Äitiyspakkauksesta
Mulla on silleen että 60% ottaisin 40% epäröi. kirpparilta saa niin paljon nättiä ja täällä pk-seudulla on ihania kauppoja ympäriinsä.. tosin meillä on lyhin 30 km päässä. mulle ei oo onneks ongelma matka, tykkään ajaa, tykkäsin vieläkin enemmän jos sais yksin harrastaa.. :saint:

Juu ja kävimme tänään katsomassa taloa, olin niiin väärässä, siellä olikin 160 neliötä ei 110, olin lukenut ihan metsään piirrustukset.. nyt on sitten niin mukavat paikat miettiä ostoksia ja remppaa etttä tuskin kerkee stressaamaan muutakuin sopiiko värit toisiinsa... =)

Täällä voinissa ei tosiaan oo uutta, tosin mulla on valtava flunssa, en saa nukuttua ollenkaan.. kurkku kutisee ja on karhea ja nenä on niin tukossa.. panadolilla yrittäny porskuttaa, ei paljoo auta..

sairauksia
kellään joka hankaloittas raskautta?
Mulla on vaikea migreeni, + alkava reuma :ashamed: käsissä.

miten te joilla on ollu pinna kireällä ja lapsia, ootteko kiukunneet useammin kuin tavallista, koska mua nolottaa, oon kiukustunu normaalia herkemmin uhmaan..

kengu
 
Mä kävin iltapäivällä ostamassa kuitenkin sen digitestin vielä :ashamed: ja pakko se oli sit tehäkin heti ja näytti nopsaan raskaana viikkoja 3+!!! Eli tänään siis 5+0 ja oon helpottunu et näytti noin, sillä periaatteessahan ois voinu näyttää vielä viikkoja 2-3 tai vähemmänkin. Nyt on kyl pakko lopettaa testaaminen!!
 
Viimeksi muokattu:
Jaa niin metsätähti mullakin on noi penikat vaivanneet raskausaikoina, ei nyt ehkä ihan näin aikaseen, mut aika alussa kuitenkin kans alkaa kipeytyyn jos yhtään pitempään tai rivakammin kävelee. En kyl tiä mistä johtuu.
 
Kengumamma kyseli sairauksista
Mulla siis tammikuussa tuli yllättäen aivoinfarkti ja myöhemmin löydettiin sydämestä reikä jota nyt tutkitaan tarkemmin. Aivolääkäri oli tammikuussa ehdottomasti sitä mieltä etten ikinä enään saa vauvaa yrittää (sillä samaisella reissulla selvisi että odotettu neljäs oli mennyt kesken) ja se oli ehkä murskaavin viikko mun elämässä. Eli tietysti on suurempi riski saada tulppa nyt uudestaan..
Mulla on myös raskaus hepatogestoosi, eli maksa-arvojen kanssa ongelmia. Joudun viikon 30 jälkeen usein käymään verikokeissa ja jokaisen odotuksessa olen 2-3 kertaa käynyt useammin naikkarilla ultrassa. Nuorin käynnistetty tuon takia 12 päivää etukäteen kun maksalääkkeetkään ei hillinneet arvojen nousua :/
Mutta onneksi kaikki syntyneet terveinä eikä siitä ole aiheutunut mullekaan mitään ihmeelistä ja ainahan on mukava päästä useammin kurkistamaan ultralla maha-asukasta :p

Tänään ollut ihan huippu ilma. Terassi täysin lumeton ja muutenkin niin kevät fiilis. Enään 4,5 viikkoa meidän Alanyan matkaan. Voi vitsit, odotetaan niin sitä jo kaikki.. Oi toukokuu :cool:
 

Yhteistyössä