**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

Fantaihana hienoa että saitte asiat puhuttua:)Jospa ne välitkin siitä vaikka alkais lämpenemään.

RiKarKKa mulla ei anakaan vielä turvota.On se on normaalia älä huoli:)

Padmerine mä en oo nyt pitänyt varsinaista raskauspäiväkirjaa mut muuten aina epäsäännöllisen säännöllisesti kirjoitan "päiväkirjaan" meidän elämästä niin sinne samalla kirjoitan myös näitä tuntemuksia.

jouluvauvalle tervetuloa mukaan =)

Pistepirkko mä en oo vielä ees ajatellut noita sikiöseulontoja, jotenkin vaan nautin tästä pienestä salaisuudestani kaikessa rauhassa:)

( .) Voi että taas haukotuttaa ihan vietävästi.Onneks oon kotona niin ei tarvii kenellekkään yrittää selittää mitään epämäärästä tästä haukottelusta.
Oonko mä ainut joka ei oo vielä ees soittanut neuvolaan?
Vieläkään en oo kenellekkään kertonut ja vielä haluankin pitää tämän omana salaisuutena:)Mieskään ei oo asiasta kertonut kenellekkään ehkä sekin haluaa ensin varmistua että masussa varmasti asuu joku.
 
eläimet On pari kissaa ja mies hoitaa nyt sitten laatikon putsauksen niinku tytöstäkin.

Kummit Ei olla vielä pohdittu. Luultavimmin kumminkin kavereita.

TErvetuloa uusille.

Onneksi tänään vapaata. Eilen oli mun 30 vee juhlat ja rankkaa oli. Huh,illalla tuli uni erittäin nopsaa. =)

Äp-pakkaus Ei luultavasti oteta.

Varhaisultra lähenee. Vielä pari viikkoa. Ei malttaisi odottaa. Aletaan vasta sen jälkeen kertomaan ihmisille. Vanhemmat kyllä jo tietää ja kaksi ystävää.

Oireet: nippailuja,vihlontoja,väsymys ja ajoittain turvottaa.

millis ja vertti 5+3
 
metsätähti Et oo ainut joka ei oo soittanu äippäneuvolaan ;) Oon miettinyt myös tota soittamista mutta en tiedä koska sitä saisi sen aikaiseksi tehtyä. Eihän sillä sillai kiirettä ole kun ensimmäinen neuvola on täälläpäin ainakin rv 8-10. Yleensä rv 10:een tähdätään. Eli kai soitan tällä viikolla tai ensi viikon alussa.

Sannuli ja vaavi 5+1
 
Hyyppis panikoi tänään. Heräsin aamulla siihen tunteeseen, että en ole enää raskaana! Pakko oli hakea testi, edellisestä testauksesta oli 4 päivää. Hain Clearbluen viikkonäytöllä ja vastaus oli.. Raskaana 2-3. Saman tuloksen sain siis viime torstaina (4+3). Minulla on nyt 5+0, eli pitäisikö olla jo 3+ ? En tosin tehnyt aamuvirtsaan testiä, vaan ehkä tunnin vaan pidättelin. Pitää toivoa nyt parasta...

Kertomisesta, olen kertonut kahdelle ystävälle jolle olen myös kertonut vuosien yrittämisestä ja lapsettomuushoidoista. Np-Ultran huonojen tuloksien pelossa, en kerro isovanhemmille enkä varmaan vanhemmillekkaan ennen kun se maaginen ultra on tehty.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille :)

Hyyppis + Höömö 5+0
 
RiKarKKalle, Linda1981:lle, Bianalle ja <3 jouluvauvalle <3 paljon onnea plussista ja tervetuloa mukaan! :flower:

Fantaihana tosi ihanaa, että teillä alkaa asiat pikkuhiljaa selviimään. :heart: Aika auttaa aina moneen asiaan.

Raitakissa Tottakai säkin oot tervetullut tänne kirjottelemaan. Musta on ainakin tosi kiva jännäillä mukana!

Äitiyspakkaus otetaan ehkä jos se on tosi kiva. En tiedä vielä, ennenkuin oon nähnyt sen. Lapsimessuja mietin kanssa, meiltä on sinne suht lyhyt matka. Mutta ahdistaa jo etukäteen se ryysis ja ruuhka mikä siellä aina on.

Raskauspäiväkirjaa oon itsekkin miettiny, mutta en ole saanut vielä mitään aikaseks. On ollu nyt kädet täynnä koulujuttuja niin ei oo vaan kerennyt..

Mä oon nyt jo monena aamuna heränny ihan pirteenä ennen kuutta ja sit väsähdän jo joskus 9-10 aikoihin aamupäivästä.. Illalla ei oo tosiaan mitää ongelmia saada unenpäästä kiinni.. :D

Viimeraskaudessa mikä meillä meni jouluna kesken, mietittiin vaan poikien nimiä, mutta nyt meille on tullut mieleen vaan tyttöjen nimiä. Että ehkä on vähän tyttöolo tällä kertaa. Mä en kyllä oo oikee noista tienny. Esikoisessa mulla vaihteli joka viikko toi olo, mutta miehellä oli koko raskauden ajan vahva poikaolo ja poikahan sieltä sitten tuli. :heart:


p-i-b ja pikkupulla poksuu 6+0 :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Hyyppäjäinen, mä en kyllä osaa sanoa, onko toi "oikein vai väärin", toivon vaan että kaikki olis hyvin!!! :hug: Voihan se olla, että jos sun päivät on 5+0, että ei vielä ole ihan tarpeeksi hcg:tä, että näyttäs 3+?? Tai kun et tehnyt sitä aamuvirtsasta..?? Toivon todella, että kaikki on hyvin. eikö hcg:n kehitys ole kuitenkin jossakin määrin yksilöllistä??

(.) Varasin varhaisultran ens maanantaille, jollon ois (noin) 6+4. Ja onneksi laitoin tänään löysemmän paidan päälle.. Turvottaa nimittäin ihan kohtuudella, että tiukemmalla paidalla vois jo herättää epäilyksiä..

MiMa ja Bebé 5+4
 
Heips! Tääl on ulkoiltu ja nyt syömistä, ni ei kerkii paha olo tulla. Saas nähä et onko tässä raskaudessa samanlaisia pahoinvointeja ku aikasemmissa. Oksentelua, pyörryttämistä.. Muistu mieleen ku ensimmäistä ootin ja oltiin siskon kanssa kaupassa, voin hirmu huonosti ja välil istuskelinkii siel kaupan penkeillä,oltiin menossa autoon ja kävin istuu ratin taakse,joteskii tuli olo et miun ei kyl kannata ajaa,,sanoin siitä siskolle ja samantien pimeni, pää ihan pyörällä ja mtn en nähny vaikka silmät oli auki..oli se aika hurjaa..sisko sit ajo ja sit miulle tuuletusta juomista ja jäätelöö.. Toivottavasti mtn tommosii ei tuu nyt..

~ marsu ja siskit + masu-asukki 5+5 ~
 
Minä täällä taas hei!
Molemmat lapset nukkuu päikkäreitä. Yhtäaikaa!! Tämä se on harvinaista herkkua! Joten tännehän minä eksyin heti :)

En minäkään ole soittanut neuvolaan. Katsotaan sitten keskiviikon varhaisultran jälkeen.

Äitiyspakkausta tuskin otetaan, Esikoisesta otettiin, se on mielestäni vielä ihan hyvä.

Fantaihana Toivotaan että välinne lämpenevät.

MarsuJaSiskit Itsellä on ollut todella alhaiset verenpaineet molemmissa raskauksissa. Pyörtyminen on ollut useasti lähellä. Viime raskaudessa, alussa varsinkin, pelotti että mitä jos pyörryn kotona kun ollaan esikoisen kanssa kahdestaan. Aamupuuron syöttäminen meni joskus niinkin että lusikallinen puuroa pojan suuhun, jonka jälkeen makoilin vähän aikaa lattialla jalat ylhäällä, kunnes taas kykenin puurolusikallisen sujauttamaan pojan suuhun ja uudestaan lattialle makoilemaan :)

Kiitos Poppeliini listaan lisäyksesta ja siitäkin kun jaksat taas päivittää tätäkin pinoa! :)

Välipalalle!

Biana ja Lahja-Armas 6+2
 
Laitoin yksityisviestillä Poppeliinille ilmoittautumiseni tänne!
Kiitän jo etukäteen jos viitsit sen tänne laittaa!

Meillä tosiaan on yli vuosi yritetty ja lähete saatiin tutkimuksiin. Kun odoteltiin lähetettä käskettiin jättä clomit+terot pois niin kuinka ollakkaan, tällä luomukierrolla se ilmeisesti sitten tapahtui!

En vain vielä voi millään uskoa todeksi!
Neljä testiä nyt on tehty ja kaikki selkeitä plussia joten.....

Laskettu aika olisi 7.12.2011

Onnea hurjan paljon kaikille plussanneille!
 
Tervetuloa kaikille uusille! Ihanaa lukea plussauutisia erityisesti sellaisilta, jotka ovat jo pitkään vauvaa toivoneet!

Äitiyspakkaus: Me ei todennäköisesti oteta, kun edellinen on tosiaan kokonaisuudessaan tallella, enkä halua uusia harjoja,kynsisaksia, toppapukuja, makuupusseja jne. Mutta aion kyllä Lapsimessuilla tutustua uuteen pakkaukseen. Messuilla kävin viime vuonnakin. Nyt on vähän mielenkiintoisempaa mennä kuin viime vuonna, kun on uusi tulokas massussa, niin voi kaikkea odotusjutskaa katsella myös.

Sikiöseulonta: Me ei otettu np-mittausta viimeksi, vaikka ultrassa kävimme, enkä käynyt myöskään verikokeissa. Samalla tavalla mennään varmaan tälläkin kertaa. Itsekin olen lueskellut noita sikiöseulontaketjuja ja itselle niistä jäi sellainen kuva, että moni menettää ilon raskausajasta, kun sikiöseula hälyttää turhaan. Rakenneultrassa haluttiin sitten, että kätilö katsoo kaikki rakenteet, että osaisimme sitten varautua mahdollisiin poikkeamiin. Välillä viime raskaudessa kaduin päätöstä olla osallistumatta ekaan seulaan, mutta tosiaan taidamme päätyä silti samaan ratkaisuun taas.

Hyyppäjäinen: Siinä Clearbluen pakkauksessa tosiaan sanotaan, että tulos voi olla väärä, jos ei tee aamuvirtsasta. Toivotaan, että näin tosiaan on sun kohdalla.Uskoisin niin. Ekassa raskaudessa tein aamuvirtsasta yhden Apteekin tavallisen raskaustestin. Olin ostanut niitä kaksi ja halusin sitten tehdä samana aamuna parin tunnin päästä sen toisenkin,niin siinä jälkimmäisessä oli paljon haaleampi viiva kuin siinä ekassa.
 
Vanillah ja Tuttipullonkeittäjä tervetuloa mukaan! Lisäsin teidät etusivulle. Teidän myötä menikin sitten 40 odottajan raja rikki :flower:

Mua paleltaa ja väsyttää! Haluisin mennä päikkäreille kun kuopus nukkuu. Ehkä laitan piirrettyjä esikoisella että voisin hetkeksi ummistaa silmät sohvalla... |O

Poppliini ja kolmas 6+0
 
Kiitos lisäyksestä!
Ihana tietää että tänne voi kirjoittaa jos on jotain vauva-asiaa.. Kun ei noille kavereille vielä viitti kertoilla.. Mutta kunhan tuo eka käynti neuvolassa 4.5 olis ohi niin sitten vois omille ja puolison vanhemmille asiasta mainita, jos osaa olla hiljaa siihen asti!
 
Tein tosiaan uuden testin (normaali viivatesti) ja tuli kirkuvan punainen testiviiva joka on tummempi kun kontrolli =) Nyt lopetan nuo clearin testit, saan vaan harmaita hiuksia niistä :stick:

Tervetuloa kaikki uudet! :D Unohdin mainita, että minulla on kaiken tämän epävarmuudenkin takia kuitenkin poikaolo. No eihän siihen nyt niin kovasti ole aikaa kun sekin selviää (jos pitäisi paikkaansa) :D

Hyypis + Höömö 5+0
 
Mä en kestä :mad: kahteen kertaan jo teksti hävinny johonki...

Tervetuloa uusille ja paljon onnea =)

Äitiyspakkausta en oo vielä hirveesti miettiny mut meillä on tuolla jo kaks pakkausta hyvässä kunnossa. Jos rahana otan niin sen käytän 4d-ultraan niinku kolmosenkin kohdalla.

(.) Oireetonta aikaa edelleen eletään, tajutonta nälkää ja janoa lukuunottamatta :LOL: Repäisykivut on ollu jo joka päivästä iloa.

Meille tulee sunnuntaina 10 viikon ikäinen koiravauva :heart:
Päätettiin ottaa pentu mieluummin ennen kuin vauva syntyy kun ens kesänä jolloin olis vauva ja pentu. Nyt pentu on sitten joulukuussa melkein vuoden.
 
Pakko hehkuttaa jonnekin: sain nukuttua 1,5h esikoisen kanssa kahdestaan + itkuhälytin ihan kädenulottuvilla. Yleensä tuo 3-vuotias ei enää päikkäreitä nuku, mutta nyt nukahti kun äiti piirteli kuvioita selkään. Taidan jatkossakin käyttää tuota tainnutustapaa :LOL:. Nyt olo ihan älyttömän hyvä!
 
vieläkö mahtuis mukaan? viime torstaina plussailtiin ja perjantaina oli pakko tehdä varmistukseksi toinen kun ei muuten uskonu :) LA olis 11.12 ei vielä varmistettu. esikoista odotetaan ja synnäri K-HKS

Yhdelle hyvälle kaverille on ollu pakko kertoa mutta muille vasta kun ollaan neuvolassa käyty ja ehkei vielä sillonkaan. täytyy malttaa vielä pitkään :D
 
Vanillah voi että miten ihana yllätys =)Paljon onnea plussasta ja tervetuloa mukaan:)
Sä oot samanlainen kuin minä kun istut koneelle fleecepeiton alla:)

Tuttipullonkeittäjä tervetuloa mukaan =)

Biana meille kuuluu varhaisultra neuvolakäynteihin, et jos ajoissa sais sinne ilmoitettua niin siihen pääsis:)

Hyyppäjäinen hienoa että sait vahvan viivan =)

Anin ihana kun saatte pikkuisen hauvavauvan:)

Poppeliini ihanaa että sait nukuttua:)Mä oon täällä koko päivän haukotellut.Liikkeellä ollessa (kun olin kaupungilla) ei onneks haukotuttanut, mut nyt tää on taas ihan mahdotonta.
 
Hei!

Ja tervetuloa uudet!! :wave:

Joku kyseli muita oireettomia niin minä täällä myös! Väsymystä on ja pientä satunnaista palelua ja siinähän se olikin... En kyllä jaksa stressata ja murehtia asiaa, mikä on hassua, koska yleensä olen sellainen hermooja. Nyt on vaan sellainen tasaisen varma olo. Kai ne hormoonit sit kuitenkin tekee temppuja :D

2 viikon päästä perjantaina pääsen sitten sinne varhaisultraan! Toisaalta se jännittää, toisaalta on taas tuo omituisen seesteinen olotila. Mä odotan sitä lasketun ajan varmistusta!

Mutta tietysti km huolettaa... mulla on niitä ollut jo 2, molemmat keskeytyneitä ja ensimmäinen huomattiin vasta np -ultrassa. Oli silloin valtava järkytys, oltiin sydämensykkeetkin nähty jo. Ja toinen oli tosiaan nyt joulukuussa, mutta sen jo itse aavistelinkin silloin.

Mutta on noiden välissä yksi ihana pirpana siunaantunut ja vielä toinen ennen niitä! Mulla on kotona tyttö ja poika, joten tällä kolmannen sukupuolella ei olekkaan niin väliä. Ei ole minkäännäköisiä aavistuksiakaan vielä :)

Jos tulee mahdolliseksi niin haluan sen kyllä selvittää, kiva päästä ostelemaan vaatteita etukäteen :D

-JudeD-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hyyppäjäinen;23556440:
Hyyppis panikoi tänään. Heräsin aamulla siihen tunteeseen, että en ole enää raskaana! Pakko oli hakea testi, edellisestä testauksesta oli 4 päivää. Hain Clearbluen viikkonäytöllä ja vastaus oli.. Raskaana 2-3. Saman tuloksen sain siis viime torstaina (4+3). Minulla on nyt 5+0, eli pitäisikö olla jo 3+ ? En tosin tehnyt aamuvirtsaan testiä, vaan ehkä tunnin vaan pidättelin. Pitää toivoa nyt parasta...
Nou hätä sanon mä! Itse tein ja testin liian ajoissa eli 5+0 ja näytti tuon saman "Raskaana 2-3vkoa". Sitten kun odotin 2 päivää eli oli 5+2 ja tein testin niin näytti "Raskaana 3+". Mulla ei ollut vain hgc noussut niin paljoa.. Että uskon tuon tarkoittavan ihan samaa sun kohdalla..


Tervetuloa kaikille uusille!! Ihanaa että meitä on jo näin paljon!! Tulee aktiivista keskustelua :popcorn:

Padmerine & Pumppis 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Jeremias äiti :flower:

Se on hyvä et monella on lähtenyt ruokahalut ku mulla ne tuntuu lisääntyvän taas. Äsken vetäsin puolikkaan suklaalevyn, apua! Ja normaalisti en syö suklaata koskaan! :LOL: Voi voi voi...
 

Yhteistyössä