**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

p-i-b :hug: . Ootko siis aiemminkin käynyt ultrassa jos lääkäri osasi sanoa että sikiökalvo pienentynyt???

sametuli helpottavaa varmasti kuulla ettei ole kohdun ulkoinen / tm =)

zenn laitatko enemmän tietoja niin lisään sutkin listoille! :wave:

mammuzki teehän +-testi niin pääset meidän aktiiviseen joukkoon mukaan =)

Tää mamma lähtee kohta me&i-vaatekutsuille ja sen jälkeen nuuhkimaan 1 viikon ikäistä vauvaa :heart:. Tää mun ystävä tietää että olen raskaana, joten kiva vähän puhuakin tästä jonkun muun kuin teidän tai miehen kanssa :D

Otin laatikosta juuri mammahousut ja dopplerin esille ylähyllyltä. Viimeistään pääsiäisen jälkeen vois alkaa koittaa etsimään niitä sydänääniä :heart:

Poppeliini ja kolmas 6+2
 
kerrohän poppeliini millaiset kutsut oli..:)

hitsi,vielä kaksi viikkoa niin sit uskaltaisi kutusa ystävän kuuntelemaan sydänääniä..:) se sa töistään lainattua dopplerin niin sillä kuuluu hyvin..:)

tänään tuli postista parit äitiyshousut,pitänee kokeilla,jotta voi että pinent muutokset housuihin ,niin kauaksi aikaa kunnes lantio tarpeeksi leviää:D


plu-in-baby...kerrohan kuulumia ja tilannetta. Todella surullista jos teillä on noin huono tuuri. Hyvä että on jo puhuttu noista tutkimuksistan..:hug:
 
Heippa, täällä olisi yksi uusi lisää joulutontun odottajiin :) Plussasin viime viikonloppuna ensimmäisen kerran hailakalla viivalla, ja tänään Clearbluen digi näytti 2-3. Esikoista odotellaan. Kierto oli hieman epäsäännöllinen, joten tarkemmat viikot selvinnevät myöhemmin, mutta oma arvio on että nyt mennään 4+2 ja LA olisi laskurin mukaan 19.12. paikkeilla. Kaikki on tosi jännää ja uutta, eikä tässä oikein vielä tajuakaan, että mitä tuleman pitää. Toivon vain, että kaikki menee oikein hyvin ja saamme mieheni kanssa odotetun joulupaketin loppuvuodesta:heart:! Alkuraskauden ultran varasin juuri kolmen viikon päähän, siellähän tämä juttu konkretisoituu oikein kunnolla. Kummempia oireita ei ole vielä ollut, turvotusta enimmäkseen, pientä jomottelua joskus ja pientä väsymystä (mutta se on ihan normaalia).
 
Mitä mieltä ootte olleet muuten noista raskauskeijun testeistä (david merkkisiä)? Itse olen niitä testejä tehnyt tässä (liuska &puikko). Kumpaankaan en saanut kunnon plussaa, ainostaan haamujen haamuja. Kahteen clearbluen testiin sain positiivisen tuloksen. Toinen hailumpi, toinen selkeä plussa.
Mulla oli myöskin nuo Davidin erittäin herkät liuskat käytössä. Ensinnäkin, ovistesteihin en saanut IKINÄ testiviivaa vahvempaa viivaa. Ja nyt sitten raskaustesteihin sain tosi hailakoita viivoja, kun taas Clearbluen tavalliseen testiin tuli nopeasti selkeä + ja digitaaliseen tuli tänään myöskin nopeasti "RASKAANA" ja viikot tuli sitten pienen odottelun jälkeen. Pitäiskin huvikseen testata tässä joku päivä, onko Davidin viiva vahvistunut yhtään... Luulen, että noi ei kyllä ole niitä kaikista parhaimpia testejä.
 
Moi!
Nopeasti tulen vain kertomaan varhaisultran uutiset:
:heart: sykki ja näytti normaalilta möhkäleeltä :) Viikkoja onkin enemmän, nyt 7+2 ja lasketuksi ajaksi tuli 28.11. Pitääköhän mun nyt loikata marraskuisiin..?

Palaan illalla lukemaan muiden kuulumisia :)

Biana ja Lahja-Armas 7+2
 
Voi p-i-b miten ikäviä uutisia! Toivotaan kuitenkin parasta. Voimia!

Sannuli88: Mäkään en olisi huolissani noista Davidin haaleista viivoista. Kuten joululahjallakin, myös mulla tuli vaan haaleita viivoja herkillä liuskoilla. Plussa tuli kyllä aikaisin esiin (dpo 10), mutta dpo 12 jälkeen ei enää kummemmin voimistunut. Ei siis mikään haamu enää silloin ollut, mutta ei kamalan vahva kuitenkaan. Apteekin omalla sain viikolla 4 + 0 tosi vahvan viivan, vaikka David oli tosi heikko edelleen. Maanantaina 5 + 0 digitestiin pompsahti melkein saman tien "Raskaana 3+" joten eiköhän se siitä! Ovistesteissä sama homma, eli plussaksi tulkitsin kontrollia haaleammat viivat, kun eipä ne koskaan tarpeeks vahvistunu että olisivat kontrollin päihittäneet. Tulipa sepustus =)

Tervetuloa uudet!

ON: Ei edelleenkään juuri oireita, ainoastaan lämmöt päälle 37. Rauhallinen ja seesteinen olo. Tuntuu, että hyvin tässä käy. Yritän vieroittaa itseäni tapasyömisestä. Syön joka ilta herkkuja, vaikka ei niitä edes tee mieli! On vaan niin pinttynyt tapa, että töiden jälkeen palkitsen itseni karkilla tai pähkinöillä... Myös Zero-colasta pitäisi vierottautua... No, huomenna on uusi päivä.

taskurapu 5+2
 
Sannuli88 No onpa ärsyttävää tollaset testit. Aiheuttaa vaan turhaa huolta. Mut jos noi on ollu aina sulla tollasia et vaan haamuja tulee, niin ehkäpä nytkin on kyse vain siitä ja kaikki on ihan ok. Mä ehkä ite tekisin vielä jonkun eri merkkisen testin lähiaikoina.

pistepirkko Mä varasin Pertti Kirkiselle sen ajan. Mulla on sellanen muistikuva että kävin hänellä myös joskus aiemminkin, ehkä ekassa raskaudessa jossain ultrassa. Kukas sua ultraa?

p-i-b Olipas ikävä ultrakokemus. Toivotaan että kaikki kuitenkin hyvin. Tosiaan kun viikot on vielä noin vähäiset niin voihan se olla että vielä ei kaikki näy ihan kunnolla. Mutta voin kyllä kuvitella miten raskasta on nyt sitten odottaa seuraavaan ultraan jos sulla kerran pääsiäisen jälkeen vasta sitten se on. Tsemppiä!!

Täälä pitäs parin tunnin päästä lähtee viimeseen yövuoroon. Onneks sit on muutama päivä vapaata. Vähän pelolla odotan mitä huominen tuo tullessaan sillä toisessa raskaudessa pahoinvointi alkoi siis niillä viiloilla mitä huomenna on. Että meneekö nyt samoihin. Esikostakin pahoinvointi alkoi kuin salaman iskusta. Illalla ei ollut mitään ja aamuyöstä mies soitti jo päivystykseen kun luulin että kuolen siihen pahoinvointiokennuskohtaukseen. EN oikeen tajua miten se voi alkaa niin yhtäkkiä, tosin terkka epäili et josko mulla ois sit sattunu jus joku mahapöpö samaan syssyyn...en tiä.

Mut nyt kahvihammasta alko kolottaan...kyllä sekin kohta hiipuu ;)

Muisku 5+3
 
Mua täällä kanssa vähän hermostuttaa.. eilen iltapäivällä juili mahaa aika paljon ja paperiin jäi pyyhkiessä vaaleanpunaista limaa... Meni sitten kuitenkin ohi eikä ollut enää mitään, mutta nyt on taas samaa hommaa... pelottaa miten tässä nyt käy :(

raskausoireet on pikkuhiljaa kyllä voimistunut, mua tänään jopa töissä moneen kertaa oikein ällötti, tuli sellaisia aaltoja ja olin ihan ihmeissäni kun ei ole oikeastaan ikinä tota pahoinvointia ollut. Paleltaa ja väsyttää myös.

Mutta ei se auta kuin seurailla...
 
Tota digitaalista en oo vielä kokeillut ja sillä huomenna aion testata. Tuskin siihen nyt ainakaan turhaan tulee "raskaana" ;) Kyllä noi davidit on sellasia että jos vielä tämän jälkeen raskaaksi haluan tulla niin en ikinä niillä enää testaa! :mad: Mutta kai se ihan ymmärettäävää on että säikäytti :(
 
Tuiskukin pitkästä aikaa ilmoittelee! Onpa täällä tohinaa ja lukemista riittäisi koko päiväksi!

Jänniä aikoja eletään varhaisultrien kanssa. Minäkin sitten sellaisen varasin yksityisestä neuvolasta, ensi tiistaina on aika! Kaikenlaista oiretta on, ehkä huvittavimpana että mun tekee koko ajan mieli suihkuun! :D On jotenkin sellanen olo että tukka on koko ajan likainen, ja sitten kun on pieni ällötys niin suihku raikastaa! Grandit ja Tripit jääkylmänä on myös aivan ihania! :)

Tuisku ja papu 6+2
(se taitaa olla parhaillaan kuin pikku papu)
 
Iltaa kaikille!!


Täällä kotiuduttiin juuri töistä ja oon niin väsy et voisin heti mennä nukkumaan.. |O Enkä ees tehnyt mitään rankkaa töissä ja ihan vetelä olo.

pib jaksamisia!! Toivotaan parasta! :heart:

Tekonimi Pumppis tulee meillä siitä, että anteeksi nyt rivouteni, mutta meillä on viimeisen kuukauden aikana "pumpattu" joka päivä sellasella tahdilla (16pv putkeen) , että jälkeäpäin ihan naurattaa :LOL: Ällö nimi, i know, mut poikaystävä on niin innoissaan ja risti tämän Pumppikseksi niin ei mulla ollut sitten muita vaihtoehtoja :D

Tervetuloa uusille!! :flower:

Mua jänskää ja huominen kun on mun varhaisultra. Toivottavasti näkyisi jotain ihanaa :heart:


Padmerine & Pumppis 6+0 :heart:
 
:kieh: Tänään on ollut jotenkin todella huono päivä. Olo on erittäin ärsyyntynyt ja tuntuu että kaikki vastustaa. Koira raasut on ihan ihmeissään että mikä mulla on ku raivoan itsekseni... Huoh.

Mä alan tulla hulluksi näiden oireiden miettimisen kanssa. Varhaisultraan tilasin ajan ensi viikon torstaille. Jos jaksan odottaa sinne asti. Ei varmaan ole kovin hyväksi stressata näin paljoa.

Vuodot Kuinka yleistä on että vuotaa jonkun väristä/näköistä eritettä tässä vaiheessa raskautta? Siis ihan näillä alkuviikoilla? Mä kyttään sitäkin ihan hysteerisenä, että mitä tuolta alapäästä tulee. En mä kyllä ihan terve taida päästäni olla. : /
 
Vuodot Kuinka yleistä on että vuotaa jonkun väristä/näköistä eritettä tässä vaiheessa raskautta? Siis ihan näillä alkuviikoilla? Mä kyttään sitäkin ihan hysteerisenä, että mitä tuolta alapäästä tulee. En mä kyllä ihan terve taida päästäni olla. : /
Mä olen ihan samanlainen. Aina kun käy pissalla niin tsekkaa et tuliko paperiin jotain.. Ihan hysteeristä, tiedän! :headwall: Mut pelottaa niin paljon kun oireita on mitkä voivat täsmää keskenmenoon niinkuin minulla marraskuussa kävi.. :/
 
Saako ilmottautua joukkoon? Tännekkin tuli kaksi vahvaa viivaa testiin, ja la olisi menkkojen mukaan 12.12.11 :heart: Synnytyssairaala PHKS. Meillä on yksi poika, eli toista pikkuista aletaan odottamaan.

Pientä kuvotusta ja ruokahaluttomuutta tuntuu olevan (aamuisin) mutta muuten ei raskaus pahemmin tunnu tai näy :D Vielä en oo neuvolaan soittanut, mutta pitänee soittaa tässä viim. ensi viikolla ja kohta jo soitella myös pojalle 2-v neuvolaan aikaa.

-miida-
 
Täytyy valitettavasti ilmoittautua negan merkeissä. Eipä tullut plussaa, ei :( Eli mut voi poistaa kokonaan listalta. Alkais nyt vielä ne s*tanan menkat niin pääsis tästäkin vaivasta. Nyt vaatimaton 6 viikkoa täynnä tätä kiertoa.

Iloista ja onnellista odotusta teille kaikille, ja valtavan iso kiitos siitä korvaamattomasta tuesta mitä teiltä sain! :):hug::wave:
 
Raitakissalle pahoittelut negasta :(

Uusille tervetuloa ja paljon onnea :heart:

Mä sain kans noilla davidin testeillä tosi haaleet plussat , näki kyllä paljaalla silmällä mut sai kunnolla kattoo. Clearbluella mäki sit sain heti "raskaana" tekstin.

Meidän vaavia on kutsuttu Miniksi, ihan vaan kun on niin pieni:)

Mulla itsellä on poikaolo ja mieskin sanoi että on varma pojasta. Aiotaan kysyä sitten rakenneultrassa sukupuolta.

Mua ihmetyttää kun vieläkään ei ole oireita, edes lämmöt ei oo koholla, tänään mittasin ja 35,9 näytti eli normilämpö. Ollaankohan sitä tässä nyt ollenkaan raskaana?? :confused: :)
 
RiKarKKa Niukka vaaleanpunainen tai ruskea vuoto ja runsas valkovuoto ovat normaaleja alkuraskaudessa. Valkovuoto tosin koko raskauden ajan. Ja tietysti jos itseään mietityttää niin kannattaa keskustella vaikka neuvolatädin kanssa asiasta :)

Jostain syystä mua jännittää se digitestin teko :D Postissa pitäis tulla muutaman tunnin sisällä. Kun oon raskaudesta kuitenkin 99,8% varma. Oireet niin viittaa siihen ja menkatkin ennen tätä tulleet aina ajallaan. Nyt siis 9pv myöhässä. Kai haluan tolla digitestillä todistaa vaan ittelleni että tosiaan oon raskaana :D Huomasin muuten eilen että täällä on myös rinnat turvonneet. Ja tää päänsärky! Ääh! Joka aamu herätessä jo sattuu päähän :(

Sannuli ja vaavi 5+4
 
Mua ihmetyttää kun vieläkään ei ole oireita, edes lämmöt ei oo koholla, tänään mittasin ja 35,9 näytti eli normilämpö. Ollaankohan sitä tässä nyt ollenkaan raskaana?? :confused: :)
Ei mullakaan ole koskaan ollut lämmöt koholla, ihan normaali 36,2 minulla.. Mutta silti palelua on koko päivän ajan vaikka lämmöt pysyy ihan samana. Samaa mietin silloin itsekin kun kaikilla ollut lämmöt koholla ja minulla ei ja silti raskaana ollaan :D

Raitakissalle pahoittelut negasta ja jaksamisia :hug:

Ja miida tervetuloa joukkoomme!! Ihanaa ihanaa, onneksi olkoon! :)

Tänään olisi itselläni eka ultra ja jänskää ihan älyttömästi. Itse en välttis olisi mennyt näin varhaisessa vaiheessa, mutta poikaystävä halusi ja maksaa ni enhän sitten voinut sanoa ei.. ;) Ja kiinnostaahan sitä itseäni, että kaikki on kunnossa ja että jotain näkyisi. Katotaan kahden jälkeen :heart:


Padmerine & Pumppis 6+1
 
Huomenta!



Pistänpäs galluppia:
Mistä masuasukkien nimet tulevat?

Meidän Lahja-Armas nimi tuli joskus kun kuopus oli ihan vauva. Että jos tulee kolmas niin hän on meille lahja ja rakas :)

Biana ja Lahja-Armas 6+4
Meidän tämä höömö on ihan huumorilla kutsuttu nimi minulle. Mies sanoi minua täksi kun olin kuulemma suloinen :) Sanalla ei ole mitään tekemistä hölmön kanssa, on vaan Höömö :p

Raitakissa, pahoitteluni :'( Kaikkea hyvää sinulle!

Padmerine
Onnea ekaan ultraan! Odotan jo omaani, joka on 12 päivän päästä!:LOL:

Normaalisti olen todella väsynyt, mutta eilen kuitenkin ilta meni pyöriessä.. Iltapalat hipuivat suuhun vähän väliä :O

Hyyppis + Höömö 5+4
 
Huomenta!
pikaisesti tulin kirjoittelemaan ennen töihin lähtöä!

Vuotoa ei ole tullut enää, ja määrät oli oikeasti aika niukat.. silti alkoi vaivata koska mulla ei missään raskaudessa ole tuollaista ollut että voikohan kaikki silt mennä hyvin? Vei vähän pohjaa hyvältä fiilikseltä ja nyt vaan odottelen ultraa sen enempää vauhkoamatta.

Raitakissalle isot pahoittelut! :hug:

Padmerinelle oikein paljon onnea mukaan ultraan! Sitä halusin sanoa, että älä ala stressaa jos sydämensykkeitä ei vielä näy, mulle sanottiin vko 6+3 että se on just siinä rajalla että näkyykö vai ei! Mutta toivotaan jos teillä vaikka näkyisi jo :)

No pitää bussiin kiiruhtaa, voi hitsit kun pääsiskin marraskuussa äippälomalle kun tuntuu tää työnteko välillä niin puulta :p

-JudeD-
 
Kiitos kaikille!

Yritän olla stressaamatta niitä sydänääniä, ystävälläni kuuluivat vasta viikolla 7+6 eli en hätäile yhtään.. :) Mutta olishan se kiva jos vaikka jotain kuuluisikin.. Kunhan ainakin näkyy!!! :D

Oispa kello jo kaksi! Aika menee niin hitaasti. Ja poikaystävä on ihan hermona ku ei pääse mukaan ni pitää kuulma HETI soittaa ku pääsen pois :heart:
 
me käytiin lapsettomuushoidoissa niin minä saan sitä kautta varhaisultran kun haluavat varmistaa että kaikki on ok. Me mennään sinne pääsiäisen jälkeen ke eli silloin pitäis olla 6+3 vissiin. Toivotaan että näkyy jo sydän sykkimässä.. Tein vielä tänään testin ja nyt tuli jo ihan vahva viiva :) kyl se nyt oikeasti uskoa pitää että raskaana ollaan :) onnea kaikille ultraan meneville mielelläni luen mitä teille on sanottu! Varasin jo neuvolakäynnin rv 8 ja lääkärineuvolakin rv 9 varattiin jo. Minä ajattelin kertoa lähipiirille varhaisultran jälkeen jos kaikki on hyvin. Töissä samoin, koska mun pitää muuttaa työtehtäviä tämän toukan vuoksi niin arvaavat kuitenkin. :)
 

Yhteistyössä