**JOULUKUUN Pikkutontut Huhtikuussa**

tervetuloa uudet!:wave:

Tästä päivästä tulossa pitkä päivä...aamuherätys oli kuudelta,aamupala seiskalta ja nyt jo syöty lounas...:) täytyy lähtee lasten kanssa markkinoille,jotta olis jotain tekemistä..onneksi olisi myös liikuntahulinat lapsille klo 13-15 kengurumeiningin tahdissa että jospa tää tästä..:)

väsy on kova edelleen ja kipua oikealla puolella munasarjassa.
 
Tervehdys kaikki!

Olen viikon jo tutkaillut tätä mainiota ryhmää ja nyt kun on 7 päivää plussasta uskaltaudun mukaan. Huh, jännää. Takana on viime marraskuulta kkm rv9, eli tulisilla hiilillä tässä ollaan. varhaisultra on varattu pääsiäisen jälkeiselle keskiviikolla, ei jännitä, eipä!

Tässä nämä viralliset ilmoittautumistiedot:
19.12 - Viena - KOS - Ensimmäinen

Oireita syynäilen ja mietin pitäisikö niitä olla enemmän. Nännejä aristaa, huippaa, välillä vähän etoo, muniksia jomottaa, varisnkin oikealta niin kuin sinullakin EevaN. Levottomat yöt, tihentynyt pissaamisen tarve, ohan noita, silti ei kovin voimakkaita hmmm....

Jokatapauksessa onpas hienoa että tämä ryhmä on olemassa näitä tulevia Jousimies - kaurisvauvoja varten :heart:

Viena & Pilke rv 4+5
 
Tervetuloa viena:wave:
Joo,itsellä tosiaan noita kipuja munasarjassa oikealla ja viikkoja kuitenkin jo 7+1 että vähän jänskättää mahtaako olla ulkoinen kun alkanut särkeä niin paljon..

EevaN ja pieni 7+1
 
Eli minut voi poistaa listalta.. Tänään alkoi verenvuoto ja nyt seurailen tilannetta. Minun raskaus luokiteltiin tuulimunaksi. :'(


Hyvää jatkoa ja odotusta kaikille ihanille! :heart:

Padmerine & Pumppis 6vkoa+ ja kohta poissa :(
 
Voi Padmerine!! Pahoittelut! :( Se on niin väärin ja uskon että sinusta tuntuu todella pahalta. Jotenkin sitä aina ajattelee kun tällainenkin pino laitettiin pystyyn ja alkoi löytymään porukkaa niin tietää jo etukäteen että muutama meistä joutuu jättämään leikin kesken. Sitten pikku hiljaa alkaa yks sun toinen ilmottelemaan huonoista uutisista ja aina tavallaan huokaisee helpotuksesta että se en nyt ainakaan vielä ollut minä, mutta silti toisaalta se tuntuu pahalta vaikkei täälä silleen tunnekaan ihmisiä henk. koht. niin kun tilanne on niin lähellä omaa niin tuntuu tosi pahalta. On tosi tylyä ensin luulla olevansa raskaana ja iloita siitä monta viikkoakin ja sitten menee kesken. Siinä menee usko ja aikaakin "hukkaan" vaikka kuinka.

Täälä eilen tehty taas kerran se digitaalinen testi ja edelleen siinä luki raskaana 3+. Mutta mulla on niin vahva tunne että kaikki ei ole kunnossa. Onhan mulla niitä pelkoja ollut edellisissäkin raskauksissa, mut nyt on sellanen tosi vahva tunne. Ja vielä kun oireita ei ole mitään niin pelottaa nyt kyllä todella. Siis kertauksena mulla on se pahoinvointi ollu tosi voimakasta ja alkanut viikolla 5+ jotain molemmissa edellisissä raskauksissa, mutta nyt ei mitään ja tänään kuitenkin jo 5+6. En voi uskoa että tässä kolmannessa ei tuota pahoinvointia tulis, vaik sitä sanotaan et raskaudet saattaa olla hyvinkin erilaisia samalla naisella. Onko kellään tosi eriäviä kokemuksia raskauksistaan?
Ja mitä mieltä ootte, jos tää ois nyt tuulimuna tai kohdunuloinen niin voisko raskaushormonia kertyä niin että näyttää digitestillä ton raskaana 3+???
Hitto vielä torstaihin pitäs odotella ultraan!!!! Mä en vaan pysty!!
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin ilmoittelen virallisia tietoja, ultrassa näkyi raskausontelo ja ruskuaispussia, mutta ei vielä sikökaikua, viikkoja ois nyt n. 5+5.
Elikkäs kolmas, KYS ois synnytyssairaala ja alustava la ois 10.12.

Kurjan paljon on kyydistä tippuneita, voimahaleja heille!

Oireita tuntuu olevan monenlaisia ja oireettomia, mulla on pahoinvointia ja hajujen ällötystä, menkkajomotusta ja nipistelyn tunnetta myös munasarjoissa tai jossain siellä.
Minäkin kävin kurkkimassa äippäpakkausta ja kyllä varmaan otan sen, isommat lapset on jo 4,5v ja 3v, ei oo paljon mitään enää tallessa! Poikamainen se pakkaus tosiaan on ja tosi kivoja vaatteita pojalle, jos tulee tyttö, niin paljon niistä jää varmaan käyttämättä. Tyttöjä minulla on molemmat isommat lapset, joitain vaatteita on tallessa, suurimman osan oon myynyt pois.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Padmerine: pahoitteluni... :( ja voima :hug:

Muisku78: Täälläkään ei edelleenkään pahoinvoinnista tietoakaan. En tiedä miten pitäisi suhtautua : / kun edellisillä kerroilla se alkanut heti ja kestänyt vähintään ensimmäiset kolme kuukautta ympärivuorokautisesti. Epäilyttää että kasvaako sisälläni tosiaan pieni ihmisen alku... :confused: Varhaisultraan aikaa vielä melkein 2 viikkoa! Masu tuntuu kuitenkin kasvavan ja jotain pieniä tuntemuksia edelleen sillä seudulla. Ja väsymys sekä arat rinnat raskausoireina. Ja turvotus. Tuntuu että työhousut kiristää jo istuma-asennossa.

En ole tätä aikaisemmin kertonut, mutta minulla oli ennen esikoista 1 kohdunulkop.raskaus ja 1 varhainen keskenmeno. Näistä siis aikaa yli 10 vuotta. Mutta silti kummitteleevat edelleen takaraivossa.

Äitiyspakkaus on tosiaan enemmän pojalle sopiva, mutta ihana silti. Ja aiotaan ottaa se. Ei ole nimittäin enää mitään vauvatarvikkeita tallessa, kuopuksen syntymästä yli 6 vuotta ;)

Täällä on ollut keskustelua tyttö ja poikaoloista Itselläni on kaksosolo?! :whistle::D Se alkoi näkemästäni unesta, jossa näin unta kohdussa "kelluvista" vauvoista... Ainakin toinen oli poika. Sen unen jälkeen tuntunut että näen kaksosia joka puolella, silmiini pompsahtaa uutisia ja asioita koskien kaksosia jne. Jännä juttu! :) Miehen kanssa vitsailtiin, että olisihan se kätevää, tulisi kerralla kaksi - olisi leikkikaveri :D mut ei se saata hirveesti naurattaa ekana vuonna... :p
No mut katellaan!! =)

Onks teillä kellään doppleria? Me tilattiin netistä pari päivää sitten.
Olen kyllä ihan "höpsähtänyt" tästä raskaudesta, tekis mieli ostaa kaikkea mahdollista ja mahdotonta! :ashamed::O:rolleyes::D

MarsuJaSiskit: minulle masutuubi on ihan uusi juttu, en muista oliko sellaisia 6-7 vuotta sitten :) Tosi hyvä keksintö. Pitänee minunkin laittaa muutama tilaukseen. Niitä on ihanilla kuvioilla: HAKU | Raskauskeiju.fi
Tuolta samoilta raskauskeiju.fi:n sivuilta löydettiin se dopplerikin =)
(Saahan tänne laittaa linkkejä..?)

Olen miettinyt kovasti yötöiden tekemistä. Pitäisikö pyytää esimieheltä että saisi tehdä vain aamu ja iltavuoroja..? Kenellä muulla kokemusta raskauden aikaisesta yötyöstä? Vaikka eipä noita hirveesti kyl ole, n.3 (peräkkäin) kolmen viikon listassa. Joskus ei yhtään, eli vaihtelee suuresti...
Viime yön olin töissä ja vielä 2 yötä... |O

Hyvää viikonloppua kaikille!! :heart::hug:

- jouluvauvan äippä & vaavi 4+6 -
 
Padmerine voi kurjuus :'(
Epäreilua. Mutta kuten joku sanoi, se vaan on fakta että joku tipahtaa pinosta jossakin vaiheessa ja useiimiten muutamakin ennen rv 13. Ei kiva juttu ja itsekin ollut 2 kertaa tippuneiden joukossa ja se on vaan niin ikävä tunne joka kerta..
Pää pystyyn vaan, vielä se pienokainen teillekin saapuu :kiss:

Tervetuloa Viena km puolelta, vihdoin sinut saatiin myös tänne. Onnea plussasta :)

Jouluvauva täällä kanssa mies varsinkin puhuu kaksosista. Tosin meinaa koska mun maha niin turvoksissa että tulee kaksi ja joku visio sillä vissiin on tuplista :rolleyes:
Tosin edellisen odotus aikana rv 7+4 kävin yksityisellä ja ennen kuin lääkäri ultrasi, kysyi se multa että onko kaksi tulossa? Olin vähän kauhusta jäykkänä ja sanoin etten tosiaan tiedä.
Mahan päältä siis tunnusteli ekaksi ja meinasi että kohtu viikkoihin nähden suuri. Mutta yksi siellä vaan oli, onneksi :whistle:

(.) Täällä tyttären synttärit vietetty, toine oli niin prinsessa että :heart:
Tarjottavat oli kuulemma super hyviä ja kyllähän sen meistä huomaa että herkkuja on tullut tehtyä ja syötyä :LOL: Mutta hyvä että kelpasi.
Löysä paita mulla oli päällä eikä kukaan osannut edes kysyä mitään..

Huomenna viimeinen sairispäivä ja työhön paluu edessä. Johan tässä on 3kk oltu kotona ja vielä olisin saanut 1kk olla mutta kyllä tää riittää mulle. Ainakin lähden kokeilemaan että miten se työ sujuu infarktin jälkeen. Eiköhän ihan hyvin :)

Yötyöstä mä olen saanut pois yöt kun olen esimiehelleni ilmoittanut. Muistelen että aika ajoissa kerroin. Tarvitsen muutenkin unta paljon, raskaana ollessani vielä enemmän ja mun motto on aina ollut: yö on nukkumista varten!! :LOL:

Mutta ihanaa viikonloppua kaikille.. :wave:
 
jouluvauva tottakai tänne saa laittaa linkkejä! Mistä me muut muuten löydetään toisten löytöjä :D mulla on doppler hankittu edellisen aikana. Esikoisesta vuokrasin ja se oli tosi hyvä. Nyt mulla on tämä: Angelsounds doppler JPD-100S4 kotidoppler +U-geeli - Angelsound Doppler | Raskauskeiju.fi . Mutta haluaisin kyllä sen kalliimman eli Angelsounds doppler JPD-100A kotidoppler +U-geeli - Angelsound Doppler | Raskauskeiju.fi . Tuolla kalliimmalla on varmasti helpompi kuunnella / löytää äänet koska on niin pieni se pää. Esikoisen aikana mulla oli vastaava ja oli tosi hyvä. Ei tuossa munkaan dopplerissa ole periaattessa mitään vikaa, se kuunteluosia on vain jotenkin tosi iso "möhkäle" mun mielestä. Hyvää siinä on ettei tarvitse kuulokkeita vaan kuulee kaiuttimesta.

Yötöistä esikoisesta tein rv 27 asti. Itse asiassa se oli yövuoro josta sitten jäin lopullisesti saikulle. Olisi ollut joka tapauksessa mun viimeinen yövuoro. Tokassa taisin tehdä rv 28 asti. Yöt meillä rauhallisempia joten ihan hyvin pystyin niitä tekemään :). Oon tehnyt nyt kotiäitinä yhden keikan ja valvoin silloin 2 yötä. Olin tehnyt juuri samana päivänä positiivisen raskaustestin kun menin ekaan yöhön. Oli kyllä aika hassut fiilikset :)

Padmerine :hug:

masutuubeja saa h&m:ltä ainakin mustia ja valkoisia.

Söin tänään pitkästä aikaa karkkeja. Todella ällö olo :x. Pitää odottaa vielä hetki että on nälkä ja sitten syödä jotain suolaista ruokaa. Makeat ei sovi siis tällä hetkellä mulla. Kiva alkaa leipomaan pojan synttäreille kun ajatuskin makeasta etoo :rolleyes:

Poppeliini ja kolma 6+5 :heart:
 
Kaksosista sen verran että mun mahasta on muutamassa päivässä tullut aika pallo ja vaikka toki neljäs lapsi niin täytyy myöntää että mullakin on kaksoset käynyt mielessä :whistle:
Tosin menkkojen mukaan olis viikkoja 6-7 mutta viimeisimmät oli niin niukat että on mahdollista että raskaus ois jo muutaman viikon pidemmällä,silloinhan tää pallomahakin selittyis paremmin. Ei ainakaan aiemmissa raskauksissa oo näin alkuviikoilla tällasta turvotusta kyllä ollut ja mahakin alkanut kasvaa vasta puolivälin jälkeen...

Selkä on tulessa ja mulla myös oikealta alavatsalta vihloo tosi kovaa. Mutta teille jotka huolestuitte samasta niin mulla ainakin on joka raskauden kohdalla ollut sama juttu paitsi niissä jotka on päättyneet keskenmenoon. En tiedä onko sillä mitään yhteyttä mutta näin mulla ainakin..

Masutuubin huomasin itsekin h&m:llä joku aika sitten ja se on kuin tehty tällaselle ihmiselle joka ei ole mikään äitiysvaatteiden ystävä :saint:

Nyt on pakko mennä hetkeks lepäilee kun on ollu vähän liikaaki hommia tänään ja selkä sanoo kohta sopimuksen irti. : /
Hyvää viikonloppua kaikille! :popcorn:
 
:hug: kaikille keskenmenon kokeneille. Tosi surullista oli lukea niin monen kohdalle sattuneesta surusta :(

Täällä on vähän turhan rankkaa väsymystä, kun kuitenkin pitäisi jaksaa tuon 1,5 vuotiaan pojan perässä pysyä. Hän on viime viikot innostunut kiipeilemään joka paikkaan.. Kuvotusta on myös jonkin verran. Pitää syödä melkeinpä tunnin välein, ettei mene olo kovin pahaksi. Raskaushousuja olen käyttänyt ihan plussauksesta asti, sen verran turvotusta on ollut.

Masuasukin nimestä: Meille muotoutui esikosta np-ultran jälkeen. Nytkään ei ole vielä mitään nimeä tullut mieleen.

tetku rv 6+6 tai enemmän tai vähemmän:)
 
Moikka.
Täällä on alkanut oireita pikku hiljaa ilmetä: rintojen arkuutta, alavatsan nippailija ja alaselkä kipuja.

Oli pakko tulla heti kommentoimaan tyttö- tai poikaoloa. Minulla ei ole kumpaakaan tai sitten se on sitä kaksosoloa. Sanoin jo tänään siitä miehellekin. Molemmissa aikaisemmissa raskauksissa on ollut heti poikaolo, mutta olen muutenkin vainoharhainen tämän raskauden kanssa ja siksi tuo kaksosolo... No ultrassa ainakin saa tietää kuinka monta siellä on ja silloin varmaan ensimmäinen olo tulee...

jeremiasäiti 4+6(?)
 
Padmerine :hug:

Masutuubeja Esikon kanssa en käyttäny, en kyl oikein muista mitä vaatteita mä loppusuoralla käytin. Kuopuksen kanssa käytin H&M:n mustaa ja valkosta ja sit tiasin jostain Helsinkiläisestä nettikaupasta kaks pystysuunnassa leveempää tuubia ja ne oli vielä paremmat kun H&M:n. Niiden avulla pystyin käyttämään omia paitoja koko raskauden ajan.

Yötyö Ekan kanssa tein öitä ihan ätiysloman alkuun asti ja kuopuksen kanssa olin työharjottelussa vielä viikon sen jälkeen kun äitiysloma alko, mut siellä tein vaan aamu ja iltavuoroa. Tällä kertaa mä varmaan teen viimeset yöt elokuunlopulla ja sit jos varhennettua äitiyslomaa otan niin sillon voin tehdä vielä aikamonta sunnuntai päivää/iltaa töitä.

Fantaihana ja 6+4
 
Kaksosista, mua on kans alkanu mietityttää että tuleekohan meille kaksoset....mutta se johtuu ihan siitä että mun sisko sai tammikuussa kaksospojat :D

Täällä on vihdoinkin jotain oiretta havaittu, koko päivän todella kuvottava olo, meni ohi vasta kun söi ja palasi muutaman tunnin päästä. Ja mies tossa äskön yhtäkkiä tokaisi että "oho onpas sun tissit kasvanu" :D

Huomenna haetaan koiranpentu kotiin :heart:


Anin ja Mini 5+5
 
Täällä oli tosi rankka yö kun kohtu tyhjentyi kokonaan sekä tänä aamuna.. Eli homma on nyt selvä, mutta en masennu vaan ensi kerralla uutta panosta kehiin :) tämän riskin tiesin, koska Clomeilla oli pikku Pumppis tehty..

Mutta kaikille ihania odotuksia! Jään seurailemaan taustalle ja kommentoin aina välillä jos vaikka minullakin kuukauden tai 2 päästä tärppäisi taas :heart:

Padmerine
 
Huomenta!
Täälä ekan kerran yökkäilty tänä aamuna. Todella lievää etomista ja ainoastaan kun avasin jääkaapin ja sielä oli jotain tosi voimakkaan hajuisia jauhelihapihvejä niin ne sai aikaan yökkäyksen. Tosin tiesin (ja muistin entuudestaan) että oksuun asti tuo ei mee joten en ees rynnänny vessaan. Varmuudeks seisoin tiskialtan vieressä, mutta eipä siinä tosiaan muuta kuin pari oksennusrefleksiä tullu. Tää on NIIN toista kuin edellisissä raskauksissa. Mutta parempi kai tämäkin kun ei yhtään mitään.

Yötyöstä: Mä oon kans lopettanut molemmissa raskauksissa joskus ennen viikkoo 30 yövuorot.

Alkaakohan kohta juosta virpojia oven takana. Viime vuonna ainakin oli kovasti liikenteessä. Esikkoa en vielä aatellut laittaa virpoon kun ei sitä niin tajua, ens vuonna sitten.
Ihanaa sunnuntaipäivää mammoille!!

Muisku 6+0
 
Padmerine Kiva kuulla että olet kuitenkin ihan hyvillä mielin sielä, etkä ole lannistunut vastoinkäymisestä. Oikein paljon onnea ja toivotaan pikaista uutta tärppiä!! :heart:
Samaa ajattelin. Tulehan ilmoittelemaan kun uuden plussan saat :wave:
Isot halit ja kevättä rinnassa vaan eteenpäin uusia tuulia haistelemaan. Olet ajatuksissa :hug:
-Neljäs rv 5+6 :heart:
 
Hyyppiksen viikonloppu on mennyt lenkkeillen. Parit(kolmet) päiväunet päivässä, ja ihmeellisiä kylkinippailuja. Pieniä, teräviä ja syvällä alakyljissä molemmilla puolilla. Toiv. on normaalia "venymis"-kipua? :x

Voimia kaikille keskenmenon kokeneille! Minua tietysti alkoi myös pelottaa asia, ja tämä linkki sai minut jollain tasolla rauhottumaan ja saamaan unenpäästä iltaisin kiinni.

Mukavaa aurinkoista sunnuntaita, ja käykää äänestämässä :)

Hyyppis+ Höömö 5+6
 
padmerine voima halit sinne. Omasta kokemuksesta voin vain kuvitella sun olon. Koskaan se ei ole helppoa mutta onneksi olet myös noinkin positiivisella mielellä.
Itselläni siis km:sta nyt 1pv yli 4viikkoa ja kuulostelen näitä oireita josko voisi olla tosiaan tärpännyt uudelleen.
Jotenkin pelottaa tehdä testi. MItä jos onkin plussa ja menisi taas kesken :/
Lisäksi mietin näitä oireita kun rinnat on arat ja miehen mielestä turvonneet...lisäksi paleltanu ja vatsa tuntuu jokseenkin turvonneelta, mutta en uskalla iloita vielä niistä.
Pitkin päivää pitää kokeilla rintoja onko vielä arat kun muistan päivää ennen keskenmenoa huomasin rintojen arkuuden hävinneen.

Toivon niin kovasti päästä tähän pinoon mukaan mutta suuri pelko koko ajan että mitä jos taas :(
Pakko oli päästä vähän avautumaan tänne :)

-Mammuzki-
 
Voimia padmerine ja muut kovia kokeneet! :hug:

Itselläni ehkä voimakkain oire raskaudesta on ollut väsymys. Nyt oon huomannut myös että pitää syödä ainakin jotain pientä aika usein, että ei iske heikotus ja huono olo. Ja saattaa tuntua että ei oo yhtään nälkä, ja sitten ei mene kauaakaan kun jo on pakko saada ruokaa! :LOL:
Varsinaista ällötystä ja kuvotusta ei vielä ole tullut... Ihan pienessä mittakaavassa vaan. Ja kahvi maistuu vielä. Esikoisesta se alkoi tökkimään jo aika pian raskaustestin jälkeen.

Meillä tiedossa ristiäiset (ollaan kummeja) vapunaattona, ja sinne yritän etsiä jotain vaatetusta jossa masu ei vielä erottuisi! Sitten ylioppilasjuhlat tulossa myös, mutta siellä ehkä jo voi mahaa näyttää..Täytyy vaan etsiä mekko joka ei kiristä ja purista :D

Aamulla tein toisen raskaustestin, ja ei oo epäselvyyttä ei!! Ei vaan ole mieleen vielä iskostunut tämä uutinen.. Ei tunnu todelliselta oikein. Mutta ehkä tässä voi jo vähän uskoa pikkuhiljaa että olisi vauva tulossa, jos kaikki menee vaan hyvin!:heart:
 
Moi vaan kaikille :) Tuun tuolta km puolelta vähän kurkkimaan kun täällä on plussattu vihdoin :) En vielä tiedä uskaltaisko jäädä, mut toisaalta raskaana täs ollaan niin kai sitä voi tiedot tänne lisäillä :) Eli la 26.12, synnäri KOKS, toinen tulossa

2 keskenmenoa taustalla ja 14 kiertoa yritetty et olis jo aika saada se toinen pikkuinen syliin asti :) Nyt vaan toivotaan parasta ja ollaan positiivisellä mielellä :)

T. Astre+tipunen rv3+6 tai 4+0 :D
 
Viimeksi muokattu:
Tänään se sitten alkoi, etovo olo joka tuntuu kestävän koko ajan :x. Aika lailla päivälleen samaan aikaan kuin esikoisesta! Kuopuksesta taisi alkaa jo vähän aiemmin. Aamulla teki tosi tiukkaa syödä karjanpiirakka ja lounaalla piti jättää vähän syömättä. Ruuan ajatteleminen puistattaa ja ällöttää. Järkyttävä palelu myös, nytkin mulla on yhteensä 3 paitaa päällä ja silti kylmä :LOL:

Poppeliini ja kolmas 6+6
 

Yhteistyössä