***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Ihanaa, meidän kuu! Kiitoksia uudesta pinosta! :heart:

Eilisillasta asti jatkunut ihan järkyttävä alaselkäkipu joka pisti varsinkin viimeyönä melkein itkemään. Lisäks illalla tuli pari ihan järkyttävää supistusta ja mua alko jännittää synnytys kauheesti ja vaikka oonkin ollut täs jo pari viikkoa ihan malttamaton, niin kun nuo jalat alta saavat supistukset iski niin olinki jo aivan että "voi ei, eikai nyt vielä, emmä haluu!!" ja pelkäsin että niitä tulee lisää.. Alkoi lisäks hirvittää kahta kauheammin ku tiesin ettei noi todennäköisesti ees oo läheskään sieltä pahimmasta päästä. :D No ne sitten lieveni taas siedettäviksi ja sain supistusten välissä unta.
Kaikki on niin uutta ja jännää ku esikoista ootellaan. :)
Tänään oonki sitten taas ootellut et josko tää lupaava selkäsärky kielis uusista supistuksista..

kish & tyttönen 38+0 :heart:

niin joo ja joulumammalle tsempit, vähänkö oon kateellinen! :)
 
Kiitos poppeliinille uudesta pinosta ja jännittäviä hetkiä siis sielläkin tiedossa, kuten myös joulumamma11sta!

Täällä käyty neuvolassa ja pissan punasolujen takia myös lääkärillä..
paino +800g
turvotus +
sf 32cm
rr 149/89 vähän ruvennu loppua kohti nousemaan..alimmillaan ollu 130/74..

verikokeessa krea ja maksa-arvot ok..eli punasolujen määrä pissassa ei johdu tulehduksesta. Terkka aikoi soitella tänään tai huomenna äippäpolille ja konsultoida tarviiko käydä siellä näyttäytymässä. Lääkäri meinasi virtsakiviä, koska on ollu kaks kovaa kylkikipu kohtausta..niin ja sitten tämä kohdun suun tilanne....:kieh: Takana, korkealla, suht hyvin vielä kanavaa jäljellä ja suht kiinteä..,melkoisen ympäripyöreästi kertoili, eikä edes mitään kirjottanu äippäkorttiin..HUOH! Eli ei nyt sitten tarvii het kohta odotella mitään tapahtuvaks..Tytteli tosin on jo melko alhaalla, mut arveli, ettei ole vielä kiinnittyny..nyt sit illan suussa nipistelee kohdunsuuta, liekö tuolla kaivamisella ollu osuutta asiaan?? Tuskin siellä mitään tapahtuu nytkään?

36+2
 
Poppeliini Kiitos viimeisestä pinosta! Meidän kuu, tähän on pästy kuulkaas :) Ihan huikeeta!. Hyvä että polikäynti meni hyvin sulla. Jännäksi alkaa käyymään odottelu :)

Tiikeli ja Angeleyes
, mulla käännösyritys on huomenna. Jännää! Kerrottiinko teille mitä riskejä siihen liittyy? Mua vähän kyllä jännittää. meillähän tilanne on sellainen että vauva on poikkitilassa ei varsinaisesti perätilassa. tai mistä mie tiedän mihin asentoon on tässä viikon aikana issensä muljauttanut :D

Viena ja juniori 37+2
 
Onnea suuresti kaikille jo synnyttäneille, keitä en ole vielä ehtinyt onnitella, ja kiva kuulla, että joulumamma on pääsemässä tositoimiin :)

Mulle kävi äsken sellainen juttu, että olin istumassa sohvalle ja istuinkin sitten tyhjän päälle ja pyllähdin lattialle pepun kautta selälleni. Säikähdin tosi paljon. Mihinkään ei kuitenkaan taida sattua ja vauva kyllä liikkuu. Ei kai tuollaisessa ole vaaraa istukan repeämisestä tms? Tarviiko soittaa laitokselle? Seuraava neuvola olis perjantaina.

joululahja2011 37+6
 
Meidän kuu, jippii. Kiitokset taas Poppeliinille uudesta pinkasta.

Viena kävihän se lääkäri niitä nopeasti siinä läpi, mm. että vedet voi mennä ja synnytys lähteä käyntiin ja että se menisi sitten sektioksi heti.. Mistään napanuoran kiertymistä ei puhunut ainakaan meille ja kovasti mainosti että komplikaatiot on erittäin harvinaisia mutta että niistä täytyy tietenki kertoa. Ei se homma siis kauheesti pelottanut, kun lääkäri sanoi vielä että keskeytetään sitten heti jos alkaa siltä tuntua. Mutta ei saanut sormiaan meidän vaavin pyllyn alle eikä kuulemma pelkästään päästä auttaen voi toista kääntää, joten siihen jäi se yritys. : /
Ja juu Susimieli, jos vaavini tahtoo tulla jalat edellä ulos niin sitten saa tulla (jos vaan magneetti ei näytä mitään hälyttävää). Sektioon en haluaisi, en sitten millään. Tai siltä tuntuu nyt. =)

Tiikeli ja papu 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Vihdoinkin tämä odotettu kuu :heart: Kiitos uudesta pinosta!

Joulumamma Tsemppiä! Perästä tullaan koksiin sit kun sen aika on :)
(tänään kyllä just esikoisen kitarisaleikkauksen takia oltiinkin siellä koko päivä)

Tsemppiä muillekkin vauvan kohta syliin saaville/ käynnistys/ sektiopäivän saaneille :heart:

Kiva lukea jo vauvaantuneiden kuulumisia :)

FB on ihan ok sit vaik just tammikuusta, toki jossain täälläkin voi hyvin jatkaa vielä :)

Astre ja vauveli 36+3
 
Kiitos Poppeliini uudesta pinosta! Viimeistä viedään. Jatkaisin mieluusti keskustelua myös viimeisenkin tontun synnyttyä ja FB sopii mulle hyvin.

Ryhdistäydyin ja kokosin luuni sohvannurkasta ja siivosin koko kämpän huolella. Olin erityisen tehokas ja nopee ja kyykin kans listoja niinkuin Hyyppäjäinen, mutta koko riehumisen saldo on tasan nolla supistusta ja häntäluukipu. Ja ihanan siisti koti tietenkin.

Vaan nyt joulutorttua napaan, paino ei ollut noussut kahteen viikkoon yhtään, tässähän laihtuu käsiin! :D
 
Poppeliinille kiitos taas pinosta, ihan mahtavaa meidän kuu :popcorn::D

Joulumammalle tsemppiä

ja jo vauvaantuneet tulkaa ihmeessä jaksamisen ja kerkeämisen puitteissa tänne kertomaan kuulumisia :)

ON: tänään ä-polilla synnytystapa-arviossa vauvan tän hetkikseksi kooksi sanottiin n. 3,5kg ja sisätutkimuksessa kätilö totes että mahtuis alakautta, nyt peukut pystyyn huomenna meen magneetti kuvaan jossa tulee lopullinen tuomio lantion koosta. paikat kyllä edelleen ihan kiinni ja kaulaa kaikki jäljellä joten ei Tipillä ainakaan mikään kiire ole :D jottei vaan kasvaisi liian isoksi. ai niin, mä en tunnusta tuntevani noita supistuksia jos mulla on ees ollu niitä niin oli hauskaa kun siinä käyrillä maatessa niitä tuli kaksi, enkä ees tajunnu muutenkun että se lukema lähti nousuun :LOL:
pari viikkoa sitten oli sellanen olo että sais jo syntyä mut nyt on taas sellanen olo kun ei raskaana oliskaan, hö. ja tuntuu että on jotain tärkeää jääny tekemättä tai laittamatta valmiiksi :headwall:

Kista & Tipi 38+6:heart:
 
Kiitokset uudesta pinosta, huikeaa miten se aika on kuitenkin mennyt joutuisaan ja nyt ollaan jo tässä :)

Sid kiitos kysymästä, meni miten meni. Saattoi olla samakin tohtori, muistelisin et ois ollu tuommoiset nimikirjaimet mutta kun en jaksa tarkistamaan mennä :D Joo, oli tosiaan hieno SYNNYTYSTAPA-ARVIO :kieh: Vauva oli kääntynyt nyt sitten rt, ja kun en osannut päättää haluanko alateitse synnyttää vai sektion niin mennäänpä sit parin viikon päästä taas näytille, ellei ole itekseen lähtenyt tulemaan, sillon viikot 38 ja jotain. Lääkäri puolsi kovasti alatiesynnytystä. On niin kovin vaikea päättää, molemmat kun pelottaa yhtä paljon, helpompi ois kun joku toinen päättäis :D Alakertaa ei tarkastettu, no vastahan mä nla-lääkärillä kävin pari viikkoa sitten mutta nyt alkoi vähän huolettaa kun ei se arvioinut että mahtuuko syntymään. Toki sillon viimeksi sekin arvio tehtiin mutta odotettavissa oli yli kilon pikkasemmat lapset ja sillonkin lääkäri sanoi että "kai ne mahtuu". Nyt merkittiin painoksi 2,9kg, saman verran just kun isompi pojistani syntyessään :) Että joo, sellasta. Yhtä sekaisin on pää kun ennenki, paitsi että nyt tiiän ettei tarvi lanssilla lähtee jos sattuu vedet menemään. Ainiin Sid, meitä on 4 muutakin MKS:n asiakasta joilla eräpäivä on jouluaattona :D

En nyt ehtinyt sen tarkemmin lukea teijän juttuja kun oli tekstiä tullut niin paljon, paremmalla ajalla taas :) Ihanaa joulukuuta kaikille!
 
Ihan huippua tulla korkkaamaan Meidän kuu!!!!!
Just tosiaan oltiin ihan alussa ja nyt jo ollaan päästy The Joulukuulle!!! Ihanaa!

Onnea ihan hirveästi taas kaikille jotka ovat vauvan jo saaneet, teitä on aika monta ja osa tällä hetkelläkin tosi toimissa!!

Täällä poksutaan 37+0 tänään!!

Ja neuvola-lääkäri oli tänään:
sf-mitta 31.5
painoa tullut 181 g
verenpaineet 122/79
pissa oli + , mutta johtui todennäköisesti niukasta näytteestä ja valkovuodesta mutta lupasin kiikuttaa uuden näytteen!
Paikat oli kiinni ja kaulaakin jäljellä 3 cm mutta kohdunsuu jo pehmentynyt, veikkasi ettei ihan heti ole syntymässä mutta tuskin ylikään mennään.. esikko syntyi päivän LA : n jälkeen joten itselläni tunne että menee varmaan sinne laskutun tienoille!

Vointi on oikein hyvä mutta kävellessä hiukan reipaammin alkaa alapäästä vihloa ikävästi.. niin että meinaa jalat mennä alta ja on pakko hidastaa..
Supistuksia ei ole muutakuin kovettumisina näin iltaisin lähinnä..

Nyt jo ensimmäiset ovat alkaneet kysellä ollaanko jo synnyttämässä, huh.. malttaisivat nyt pari viikkoa ainakin olla vielä kyselemättä!

Paljon tsemppiä kaikille ja vaivoista huolimatta yritetään nauttiakin näistä viimeisistä hetkistä.. näitä hetkiä ei ole monta kertaa elämässä kun odottelee vauvaa syntyväksi.. mulle mitä varmimmin se viimeinen joten yritän ottaa kaiken irti nyt!!!
 
Monella alkaa olla jännät ajat käsillä.Joltain oli jo vedet menneet,joku oli jo sektiossa tänään ja pari odottelee käynnistyspäivää!Nyt niitä pikku tonttuja alkaa ihan vauhdilla tulemaan sitten :xmas:.Tsemppiä kaikille urakkaan ja tsemppiä vielä viime metreillä oleville!

Itsellä ollut tänään jotenkin "outo" päivä.Tänään olisi nimittäin ollut meidän vauvan LA.Jotenkin sitä odotti koko ajan tätä päivää ja kuvitteli olevansa vielä yhdessä kasassa laskettuna ajankohtana,mutta toisin kävi.Meidän neitonen on tänään jo 2vk vanha :heart:.Kamala kun aika lähti nyt juoksemaan vauhdilla eteenpäin.Kuten joku jo sanoikin,niin myös minulla on jo nyt ikävä sitä ihanaa pallo mahaa ja niitä potkuja masun sisällä.Mutta ei ne potkut silti vie voittoa tuosta maailman ihanimmasta nyytistä joka tuolla tuhisee tyytyväisenä :heart:.

Meidänkin pieni ollut ainakin tähän saakka,paljon "rauhallisempi ja hiljaisempi" tapaus kuin isoveljensä synnyttyään.Mutta toki tilanne voi muuttua milloin vain,siihen on kyllä varauduttu.Raskauskilot,joita kaikkinensa tuli n. 7kg minulle,on kaikki jo lähteneet pois ja vielä ylimääräistäkin melkein 5kg.Joten kaiken kaikkiaan paino on kahdessa viikossa tippunut melkein 12kg,josta olen enemmän kuin yllättynyt :O.En todellakaan pistä vastaan ja tästä on hyvä jatkaa sitten painonpudotus projektia.

Ai niin...ja mä kans mieluiten kirjoittelisin täällä kaks plussan sivuilla jatkossa.En ole edes fb:ssa,joten minun osalta siellä kirjoittelu ainakin jäisi...

Lisää vauva uutisia odotellen :popcorn:


adalmiina ja sitso 2vk
 
Pikakurkkaus kun heräsin yöpalalle.

Mä kans ennemmin juttelen jatkossa täällä, jos kerho on hankala niin nimimerkin suojissa tuolla synnyttäneiden puolella. Arvokasta vertaistukea ootte varmasti tulevaisuudessakin, toivottavasti fb ei niele kaikkea keskustelua..
 
Onnea minultakin kaikille pikku tontun saaneille ! :heart:

Täälläkin odotetaan jo kovasti vauvan syntyvän, mutta toisaalta iskee pieni "paniikki" koska kohtahan joka tapauksessa pikkuinen on tulossa ja sen mukana suuri elämänmuutos :heart:

Tosiaan nyt on se kauan odotettu Joulukuu ja tuntuu ihan uskomattomalta miten aika on mennyt odottelusta huolimatta niin nopiasti.

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen ja jo tontun saaneille isosti halauksia :heart:

Zeda 38 + 0 =)
 
Ihanaa, vihdoin joulukuu!!! Nyt alkaa jo olla toivoa, että tämä vauva täältä joskus tulisi... (Vaikka edelleen saattaakin mennä seuraavan kuun puolelle niin nyt ollaan silti jo siinä oikeassa kuussa.) :D

Onnea vauvan saaneille! Tosi kiva kuulla miten on lähtenyt elämä pienen nyytin kanssa käyntiin. Ja adalmiina oli lohduttavaa kuulla, että noin paljon on lähtenyt jo kiloja, vaikka tuntuu, että juurihan vasta synnytit.:eek:
Itellä on painoa humpsahtanut sen parikymmentä kiloa, kuten jokaisessa raskaudessa. No, päätin jo jokunen aika sitten, etten niistä nyt stressaa, ehtiihän niitä sitten pudotella, kun vauva syntyy. :)

Iltaisin on supistellut, kohtu se jo treenailee. Toissailtana supisti jopa viisi kertaa tunnin aikana ja sitten nukahdin, joten ei tosiaan vielä oltu tositoimissa, siinä kun ei pelkoa nukahtamisesta ole!:D Eilen tuli kaksi selkeästi jo tuntuvampaa. Tänään jännätään neuvolalääkärin takia. En kyllä usko, että tulen yhtään fiksummaksi, taitaa olla vielä paljon aikaa sinne synnytykseen...

Hippuliinu ja Villis 36+2
 
Jee, tonttujen oma kuu!! Piti oikein sen kunniaksi ostaa joulukalenteri pitkästä, pitkästä aikaa :)
Minä myös pitäisin keskustelun mieluummin täällä kun ei tuo fb-hömpötys ollut oikein minua varten.
Tsemppiä kaikille!

Kairi ja pikkuinen 37+5
 
Todellakin nyt se on meidän kuukausi, mihin tämä aika riensi tässä välissä?=)

Jolumammako lunastaa ensimmäisen nyytin joulukuulle, tsemppiä sinne!:xmas:

Kiitos vaan Poppeliinille uudesta pinosta=) Sielläkin jännät paikata ja kohta saadaan vauvauutisia.

Zedalla samankaltaisia ajatuksia kuin itsellä että odottaa vauvan syntymän mutta sellainen pikkupaniikki takaraivossa=) Itselläkin jotenkin jännä fiilis että nytkö jo tämä raskausaika tosiaan lähenee loppuaan ja vauva oikeasti sieltä kohta syntyy. Tuleva elämämuutos itsessään ei sillä tavalla pelota mutta jotenkin tämä odotus on mennyt niin nopeasti että huh.

Eilen sain vauvanvaatteetkin pesuun ja sairaalakassikin tuossa lojuu edes jollain mallilla. Vipinää varmasti sai aikaan se että eilen vuotelin koko päivän rusehtavaa/vaaleanpunaista vuotoa ja alamasua juili eri tavalla iltaan saakka. Eli taas jotain uutta ja erilaista mitä aikaisemmissa raskauksissa ei ole vastaan tullut=) Nyt tilanne rauhoittunut ja aamulla ihan normifiilis joten meidän tonttunen varmasti vielä malttaa odotuttaa tovin itseään, hyvä niin. Tänään esikoisen virallinen syntymäpäivä ja kaverisynttärit joten tekemistä piisaa=)

äitsy ja muru 37+2:heart:
 
Kyllä tätä kuuta on odotettu kuin kuuta nousevaa ja vihdoinkin se on täällä :heart: Kiitokset Poppeliinille uudesta pinosta ja tsemppiä sinullakin alkaa olemaan h-hetket jo käsillä. :)

Kiitokset Susimieli lohduttavista sanoista, olet ihan oikeassa että onhan tässä muustakin kyse kuin pelkästä synnyttämisestä. Tuntuu kyllä hurjalta, että Sokruli sinut laitetaan synnyttämään alakautta jos ei edes ole takeita että mahtuu tulemaan. Saisitkohan uudestaan konsultoinnin tuohon synnytystapaan? Ilmeisesti sairaaloissa kovin paljon eroja, kun meillä ehdottivat lääkäri ja kätilö suoraan että järkevin ratkaisu on tehdä sektio, koska on arvion mukaan tulossa normaalia hieman isompi vauva, minä olen pieni kokoinen ja ensisynnyttäjänä ei ketään ole väylää ennestään tullut sekä arviokin voi vielä heittää niin riskit suurentuu. Antoivat kyllä miettiä jos haluamme yrittää synnyttämistä ja silloin sali täynnä lääkäreitä ja kätilöitä sekä sektiovalmius, mutta me päätimme ottaa lääkäreiden ehdottaman sektion suoraan.

Viena meille kerrottiin myös samat riskit kääntöyrityksessä kuten Tiikeli jo kertoikin. Eivät yritä lähteä väkisin kääntämään jos vauva ei lähde sopuisasti käännökseen mukaan ja lopettavat heti jos tekee kipeää ja sinä pyydät lopettamaan. Käyrillä istuttiin tarkkailussa sen jälkeen. Sinulla on vauva poikittain niin voi hyvin lähteä kääntymäänkin. Hyvin se menee, tsemppiä :heart:

angeleyes
 
Olipa lohduttavaa kuulla että on paino jo noin paljon hiipunut näin lyhyessä ajassa synntyksen jälkeen,jihuu :) Kyllä näistäkin kiloista päästään, ainakin osasta...;)

JEEEEEEEEE,mulla on kohta kampaaja!!! Ihanaa nautiskelua tiedossa ja ehkä hiukan uutta lookkiakin:) Sain kuulla että mulle on järkätty babyshowerit lauantaille ja odotan niitä kuin kuuta nousevaa:)

Hih,munkin oli pakko hommata joulukalenteri -on tämä kyseinen joulukuu nyt vaan NIIN jännä ja ihana että pitää sitä juhlistaa <3

Iloista joulukuuta kaikille!
ain niin, ja mulle sopii mikä vain : fb, tämä nimimerkin suojissa tai kerho...

Miimau&Masuasukki 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
Ja vauvan painosta vielä piti tulla kommentoimaan! Eli vauvan suurella koolla tai äidinkään koolla ei sinänsä ole merkitystä synnytyksen kannalta, vaan olennaista on vauvan koko suhteessa synnytyskanaviin/lantion sisämittoihin. En usko, että on merkitystä onko lapsi eka vai seitsemäs, muuten kuin tietty että tietää minkä kokoinen sieltä ainakin mahtuu (jos asento on hyvä jne)! Esikoinen tuskin luita runnoo leveämmälle! :D

Meillä siis eka lapsi oli ISO ja seuraavatkin isoja, mutta esikoisen reiluun viiteen kiloon eivät yltäneet. ;)
Vauvan koko huomattiin vasta lasketun ajan tienoilla, yliaikaiskontrollissa muistaakseni. Sitten vain lantiota mittaamaan, pitäisi mahtua ja käynnistykseen. Mahtuihan se onneksi. Ihan hyvä synnytys ja nopsa n.10 minuutin ponnistusvaihe. Olen kyllä onnellinen siitä, etten ehtinyt asian kanssa stressailla eikä leikkausvaihtoehtoa edes annettu, ei siis tarvinnut päättää miten synnyttää.
Joten ei se iso vauva välttämättä tarkoita vaikeaa synnytystä tai automaattisesti leikkausta. Isoja vauvoja voi tulla "varoittamattakin" (ilman rd:ta) ja normaalipainoisiltakin äideiltä. :)

Toivotaan, että kaikilla sujuu synnytykset hyvin, on se sitten sektio tai alatiesynnytys, ilo ja onni vauvasta on varmasti yhtä suuri! :heart:

Hippuliinu ja Villis 36+2
 
Angeleyes Ens viikon neuvolassa puhun tosta sektiosta, ja sanon et mua pelottaa nyt ihan kauheesti, jos asiat ei menekkään hyvin. Vauvan paino oli 3kg eilen, en sit tiiä onko se iso vai pieni näihin viikkoihin nähden. Mutta viikon päästä oon viisaampi tässä asiassa.

- Sokruli ja pikku neiti 36+3 -
 
Vauvan koosta mullahan esikoinen oli suuri, 4580g. Onnekseni en sitä tiennyt ennen synnytystä, sillä pa oli 3,9kg 2 päivää ennen synnytystä. Kyseinen synnytys ei ollut helppo millään tavalla (vauvalla iso pää 38cm, virheasentoa jne.), onneksi seuraava olikin sitten pienempi (4060g) ja oli kyllä ihan erilainen kokoemus. Nyt pitäisi olla vielä vähän pienempi / max. saman kokoinen kuin kakkonen ja ei kyllä hirvitä ollenkaan vaikka se 4kg todennäköisesti paukkuukin taas (siis ensi viikolla).

Ihanaa, nyt on ihan virallisesti meidän kuukausi. Lisää tonttuja :p :heart:

Poppeliini ja tyttönen 39+3 (<-- vielä en suostu laskemaan päiviä käynnistykseen :D, ehkä viikonloppuna / alkuviikosta sitten...)
 
Neukkulassa käyty. Paino +-0, hemppa 127 :), ei plussia, vauva laskeutunut, sf mitta lopettanut kasvamisen (tätä uumoilinkin ;) ) Vauvan sykkeet 140, kaikki hyvin :)

Sitten kuvotusvaroitus! Eilen kyllä hieman pelästyin (älä lue tästä eteenpäin jos et halua tietää :D).. Hoidettiin tätä kivointä ässää ja nukahdin kun pieni possu.. heräsin tunnin päästä ja menin suihkuun.. Illalla nukkumaan mennessä olin vaihtamassa lakanoita kujn huomasin että lakanassä olikin suht isot läntit verta. Tullut tuon miehen mömmelin mukana ulos. En sitten soittanut minneen enkä ole käynyt ultrassa. Mies ei ollut itsessään verta nähnyt, joten tod.näk tullut limakalvolta tai kohdunsuulta. No alitajuntaisesti asia taisi vaivata kun en nukkunut kun pari tuntia viime yönä. Neuvolassa sitten unohdin asiasta mainita vaikka koko yön sitä funtsin, vauva liikkuu ja sykkeet ok. Vuoto ei ole jatkunut, supistelee vaan jatkuvasti harkkareita, alaselkä välillä tulessa.

Ihanaa meidän kuuta kaikille! joulukalenterin luukkuja vaan availemaan ja jännittämään koska joutuu jättämään avaamisen pariksi-kolmeksi päiväksi ;)

Hyyppis+Poju 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Mä kyllä ihmettelen myös suuresti tuota Sokrulin tilannetta että todetaan ettei vauva mahdu edes laskeutumaan, mutta ei sektioaikaa!! Eikä siis ees kontrollia?? HUhhuh! Toihan on ihan edesvastuutonta toimintaa! :/

Joulumammalla onneks hyvän kokoinen vauva viikkoihin nähden tulossa :) Onnea viime metreille!

Täällä myös alkaa olla vauva lähtökuopissa, painetta peräpäässä ja itestä näyttää että vauva on niin alhaalla että maha ois pienempikin... SF viimeks 37 ja sama edellisellä kerralla... (Ei kannata olla huolissaan niistä isoista SF mitoista, ne vaan saattaa kertoa omasta ruumiinrakenteestakin eli että vauva ei mahdu kasvamaan sisälle päin.. Mull aon aina kasvanut yläkäyrillä, mutta ei vauvat ole olleet kuin keskikokoisia - tosin itse olen siis pieni)

Hitsiläinen, kuulin että meien synnärillä ja osastoilla on hirmu ruuhkat (KYS) eli ei ois paras hetki lähteä,mutta eipä tässä voi silti toivoa muuta kuin että silti käynnistys... 7.12. mulla seuraava äitipkl arvio - toivottavasti silloin ainakaan mahdollinen ruuhka ei estäs lääkäriä harkitsemasta käynnistystä. Mulla RD siis myös, mutta diettihoitoinen. Flunssassa tuli raja-arvoja ja ylityksiä ruuanjälkeisissä, mutta nyt kun lenkille pääsee, niin ruuanjälkeisetkin 6-7 luokkaa. Ja jostain syystä mulla paastoarvot laskeneet kokoajan ollen nyt n. 4 tietämillä. (Hassua, koska se mulla alunperin hälytti seulassa...)

Tänään äitini kurvailee meille lastenvahdiksi synnytyksen ajaksi, joten toivottavsti ei jouduta kauaa odottelemaan, kun äippä ei yleensä saa meillä oikein nukuttua... Tai voi olla että ehtii lähteä jo poiskin, jos alkaa venymään yli viikon...

Sametuli 39+1

P.S. Täällä myös ei mikään huvittas muu kuin kotona oleilu - aattelin kuitenkin kohta vääntäytyä pitämään kaverin 3 viikkoista sylissä vähäks aikaa kun sain siitä viimeksi niin hyvät supparit - mulla ei ole mitään nykyisin muuta mielessä kuin mistä saisin SUPISTUKSIA!!!
 
Oliko se PrinsessaV joka puhui ettei mikään oikein huvita? Mulla ollut myös ihan sellainen olo, haluaisin vain olla itsekseni (joo, onnistuu todella hyvin 3v9kk ja 1v7kk kanssa), käydä yksin rauhallisella pienellä kävelyllä, makoilla sohvalla ja katsoa hyviä ohjelmia. Ts. kaikki ylimääräinen melu pois kiitos! Ehkä vähän shoppailua oman mielen mukaan ja kahvilassakin voisi poiketa. Taitaa jäädä haaveiluksi vain, ellen sitten lähde yksin esim. la-aamuna käymään ideaparkissa. Tosin veronpalautukset tulee huomenna = viikonloppuna todennäköisesti kauhee ryysis joka paikassa. Ehkä mä silti yritän :whistle:
 

Yhteistyössä