***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Onnea Joulumamma!

Täällä olen koko päivän ollut sydän syrjälläni kun vaivaa vauvan hentoiset liikkeet. On siis ollut tosi hiljainen päivä. Liikelaskua suoritin ja sain kyllä sen yli 10 liikettä mutta en vaan voi sille mitään että asia vaivaa. Tämä vauva kun oli niin kovin vilkas ja viikon 35 jälkeen liikkeistä tuli aika vaimeita ja viikon 38 jälkeen ne on ollut vielä vaimeampia.

Äitiyspolille soittelin aikaa korkean verenpaineen takia. Turvotusta myös ja paino pompsahti huimasti. Pissa oli puhdas mutta mahdollinen raskausmyrkytyskö? Samalla kyselin noista liikkeistä. Sanoi että on ihan normaalia. Maanantaina onneksi aika polille niin saavat kyllä tutkia että vauvalla on kaikki hyvin. Sydänäänet kuuluu dopplerilla hyvin. Kaipa sen pitäisi mieltä huojentaa. Flunssakin vaivannut koko viikon. Onkohan vauvakin siksi vähän laiska.

Ilmeisesti limatulppaa on alkanut tulemaan. Valkovuoto ainakin on kovin runsasta ja välillä siis tulee sellaista ruskeaa mukana. Lisäksi välillä valtava paine takamuksessa.

Olen ihastunut tähän turvakaukalon lämpöpussiin
Lämpöpussi Wallaboo Newborn Footmuff - Ozbaby.fi mutta mietin vaan että käyttöaika taitaa jäädä kovin lyhyeksi. Täällä etelässä nyt ei ole vielä talvesta tietoakaan. Ajatuksena kuitenkin houkutteleva että pussin voi pitää kiinni kaukalossa ja sujauttaa vauvan sinne sisävaatteissa. Vauva kuitenkin kannetaan kaukalossa autoon ja taas sisälle. Kokemuksia ja ajatuksia näistä lämpöpusseista? Mikä olisi paras/pitkäikäisin/käytännöllisin?

Tässä kirjoittaessa taitaa poju vähän heräillä :) Ihan alhaalla vatsassa varmaan käsillä räpeltää. Missäköhän rutussa mahtaa sen jalat olla kun liikkeet on pääasiassa juurikin noita käsillä räpellyksiä.

Kyllä jo saisi syntyä kun äiti ja iskä alkaa olemaan jo ihan hermoraunioina :D

Ensku ja Poju 39+1
 
Joulumammalle onnea pojasta, toivottavasti saat hyvin levättyä niin olo paranee.

Vatsanympärystä oli joku mitannut, mulla huikeat 113cm! Ennen raskautta oli n.74cm...

Toivottavasti ensiyönä nukuttaa hyvin, olo on väsy ja häpyluukin jomottaa. Ehkä se synnytys sittenkin alkaa olla lähellä.
 
joulumamma oikein suuret vaaleansiniset onnittelut teille:)Ihanaa lisää pieniä tonttuja:)Toivottavasti saat nyt nukuttua.

Banski tervetuloa mukaan kirjoittelemaan :)

Täällä on yksi yövalvoja.Viime yö meni valvoessa kun ei kertakaikkiaan nukuttanut yhtään ja nyt sama homma.Luulis että kun on jo viime yön valvonut ja koko päivän haukotellut ja salissa päivällä väsytti niin vietävästi mutta eihän siellä osannut nukkua kun koko ajan odotti että koska alkaa tapahtumaan niin luulis että nyt ei oo ongelmia nukkumisen kanssa niin eipä kyllä väsytä tippaakaan.Kävin jo tuolla sängyssä kolme tuntia pyörimässä ihan turhaan kunnes luovutin ja päätin nousta hetkeksi ylös jos vaikka alkais nukuttamaan.
Huomenna tulee ravattua koko päivä kaupoissa että sitten varmaan viimeistään ensi yönä nukuttaa tai sitten käy perinteisesti että pyörin aamuyölle kunnes saan unenpäästä kunnolla kiinni ja taas aamulla väsyttää tautisesti kun pitää lasten kanssa seitsemältä nousta mutta illalla kahdeksan aikaan viimeistään häviää väsymys kuin tuhka tuuleen.
Joulufiiliskin on ikävä kyllä kateissa vaikka jouluun ei hyvin pitkä aika ole.Harmittaa jos ei ehdi yhtään fiilistellä (oon ihan jouluihminen) ennen kun kaikki on jo ohi.
Saiskohan joulufiilistä ja unihiekkaa netistä:)?

uneton metsätähti
 
Joulumammalle sydämelliset onnittelut pienestä miehestä!! :heart:

Lapitar:lle hurjasti tsemppia ja ponnistuspuhureita tälle päivää! :)

Niin, ja kiitos kaikille että seuraanne sai vielä liittyä ;)

voivoi, täällä nuha senku jatkuu ja pää on korvia myöten ihan tukossa :(
eilen yrittelin vähän siivoilla ja se vei kaikki voimat ja supistuksia tuli aika tiheään tahtiin vielä illallaki. Kovasti yritin pienelle puhua että pysyis nyt viikonlopun ainakin vielä masussa.
Tälläkin hetkellä mahaa polttelee aikalailla, huh! Saapa nähä mitä tää saa aikaiseksi kun aikaisemmat pienemmätki polttelut sai jo kohdunsuun aukeamaan ja kanavan häviämään.
Olispa jo sunnuntai-ilta, mieluummin vaikka maanantaiaamu :whistle:

Ovatko toiset jo laittaneet joulua?
Itse olen myös jouluihminen mutta en yleensä ihan vielä tässä vaiheessa joulua ole pahemmin kotiin laitellut :D Mutta nyt ajattelin että on ainakin tarpeeksi hyvä syy laitella kotia valmiiksi jouluisiin tunnelmiin niin voi sitten vaavin kanssa vain ihastella jouluista kotia :) Punaiset verhot laitettu ja parit matot vaihdettu, tänään ajattelin jouluisia liinoja silitellä pöydille jos suinkin vaan tää mahan pinkeys antaa periksi.
Eilen piti oloista huolimatta käydä mutta Jyskissä hakemassa pienelle tontulle lampaantalja missä sitten köllötellä <3

jotain piti vielä kommentoida mutta nyt tuntuu siltä että pakko mennä hetki kyljelleen rauhoittamaan tätä pinkeyttä.
Hyvää viikonloppua kaikille joulumammoille, ja tonttusille :)

Tuutikki_ ja pikkutuutikki 39+2
 
Viimeksi muokattu:
Ensku:lle vielä,
Itse ostin Heitmann Fallen, Eiscbähren pikkujääkarhupussin ja ihastuin aivan ikihyviksi :)
Kyllähän tässä varmaan ehtii vielä kunnon pakkaset tulla ympäri suomen ;)

Pussi kyllä vaikuttaa tosi kätevältä ja säästää sekä vanhempien että vauvan hermoja pukemisrumbalta. Ja esim. kaupassa helppo avata vain pussia ettei toiselle tule kuuma, koskematta vöihin ollenkaan. Saa toinen paapia ihan kaikessa rauhassa sen aikaa ;) Ja onhan sitä enemmän tilaa toisella olla ku mitä pukis monta vaatekerrosta ja änkeis nyytin vielä toppapukuun :D

Kaikilla on toki omat mielipiteensä, tässä oli vain omani eli suosittelen ;)
 
joulumammalle onnittelut pienestä pojasta!

uudet tervetuloa vielä mukaan. Olen lisännyt teidät etusivulle :wave:

Illasta supisteli pari tuntia 5-10min välein. Ei kipeästi mutta sen verta tuntuvasti että hyvin huomasi. Alavatsaa myös poltteli. Tuli kyllä jo vähän mieleen mitä on oikeasti taas luvassa ensi viikolla viimeistään. Mukavimman S:n jälkeen yöllä taisi klo 24-3 myös supistella aika paljon, koska näin unta koko ajan supistuksista ja heräilinkin välillä masun kiristelyihin. Tää on oikeasti edistystä, sillä aiemmissa kahdessa raskaudessa ei ole tälläistä ollut tässä mittakaavassa =). Ei näillä vielä synnytetä, mutta mä vain nautin näistä kiristelyistä :D

Lapitarjos vain ehdit niin kerro ballonkikokemuksestasi. Miten auttoi, oliko tehokas? En tiedä ehdottaako ne mullekin sitä keskiviikkona vai mennäänkö perinteisillä tabletin murusilla.

Poppeliini ja tyttönen 39+5 (käynnistykseen vielä 4 päivää!)
 
joulumammalle onnea ja pikaista toipumista molemmille koettelemuksista :heart:

Rv 37 NYT jeeee!!!!! :heart:

Viime yönä tapahtu kyllä jotain sellasta että oltiin ukon kaa molemmat aamulla ihan ihmeissään. Kylkimyyriäispoika se vaan nukku omassa sängyssä koko yön, kukaan ei huutanut eikä kellekään tarvinnut kohennella peittoja!!!! Toisin sanoen, minä nukuin heräämättä ja vessassakaan käymättä täydet 8h ja enemmänkin. Voi että kun tää vielä jatkuis ni oispa ihanaa, kovasti kyllä poikaa kehuttiin aamulla miten reipas poika oli kun omassa sängyssä nukkui :)

Vauva iltasella taas siirteli jalkojaan ja piteli jalkapohjaa mun masua vasten, melkein sai kantapäästä nappastua kiinni :heart: Silittelin pikkasta jalkapohjaa siinä pitkät tovit eikä vauva siirtänyt sitä pois, aika ihanaa. Kysyin oisko ukko tahtonut koittaa, vastaus oli: "kyllä mä sitä ehin koittaa sit ku se syntyy" :attn: En voi ymmärtää kun sitä ei kiinnosta yhtään ottaa minkäänlaista kontaktia vauvaan kun siihen ois tilaisuus. Ei se oo koko aikana oikeen ollu kiinnostunut, minkä kyllä huomaa siitä että se on vaan jatkanut tota normaalia omaa elämäänsä ilman et ois kotona enemmän, kyselis miten menee tai ees joskus auttais. Taas se aamulla lähti koiran kaa metsään. Sanoin kyllä että huomenna saa olla sit koko päivän kotona, josta melkee suuttui ja kysyi et miks v*tussa. Totesin et alkaa olla viimeset viikonloput tällä kokoonpanolla käsillä, ois kiva vielä viettää aikaa neljästään. Eipä kommentoinu mitenkään. Huoh.

Joulun laittelua oon mäkin pohtinut, tekis mieli jo laittaa koti valmiiksi mutta en mäkään yleensä vielä ihan näin aikasin viritä koristeita. Jostain syystä vaan tahtois nyt saada kaiken tuollaisen valmiiks niin ei tarvis miettiä enää että ehtiikö :D Tuntuu vaan niin hölmöltä laitella tonttuja seinille kun nurmikko killittää vihreenä ikkunan takana..

Joulun jälkeen lopputalveksi on kuulemma lupailtu kovimpia pakkasia 36 vuoteen! HUI!
 
Hirmusti onnea vauvautuneille ja tsemppiä kaikille loppuodotukseen:heart:

Täällä ei kauaa vauvan kääntäminen vaikuttanut.. Pikkuinen pyörii kuin hyrrä masussa. Tällä hetkellä on poikittain. Soittelin asiasta äitipolille ja maanantai aamuna pitää mennä synnärille ja kuulemma varautua jäämään sinne, huh jännät paikat! Saas nähdä kääntävätkö taas ja käynnistävät vai onko eessä leikkaus. Ja saa nähä missä asennossa pieni on maanantaina. Se on kuiten varma etten saa nelikilosta vauvaa poikittain mahtumaan ulos:LOL: Kovasti toivoin myös että kerrankin synnytys lähtisi käyntiin itsestään, ettei tarvis käynnistää. Nyt taitaa se jäädä haaveeksi. No pääasia että kaikki menisi muuten hyvin!

Kovasti supistustuulia niitä kaipaaville :)
 
Onnittelut Joulumammalle!
Täällä on myöskin yksi Hyvinkäällä synnyttävä! :) Eilen käytiin äippäpolilla, vauvalla kaikki hyvin, painoarvio 2800g ja mahtuu tulemaan alateitse. Kohdunsuu oli 1cm auki ja kanavaa 2cm jäljellä. Hyvä mieli tuli käynnistä! Lääkäri sanoi että tutkimuksen jälkeen voi supistella, mutta en huomannut yhtäkään vaikka toivoin että olis tullu.Enään ei sitte ookkaan äpoli käyntejä, toivottivat tervetulleeksi synnyttämään! :) Semmonen kutina on että tämä mamma synnyttää vasta 2012 puolella.

Hiny 37+1
 
Metsätähti: Etkö ssä synnytä kysissä? Siellä on nyt niin täyttä, että eivät varmaan sen takia puhkaisseet niitä kalvoja. Kuulemma saattavat ultratkin vaihtaa lääkäriltä kätilölle.. Mulla on sinne ens ke arvioaika, joten hirvittää myös etteivät suostu käynnistämään vaikka mulla RD ja ongelmia aiemmissa synnytyksissä.. Tosin saattaa olla että käynnistyy lähiaikoina itekseen. Siellä myös viimeaikoina melkosia virhearvioita tullut lähipiiriin noissa koko arvioissa..

Eilen sain hyvät n. 3-5min kipeet supparit lenkin jälkeen aikaan, sf mitta tippunut neuvolassa, mutta... Suutuin miehelle kun hän alkoi haukkumaan mun ammattikuntaani (olen lääkäri eli aikamonenlaista aina saa kuulla...) ja puhui kolmannesta synnytyksestä pikkujuttuna ja jouduin vielä hoitamaan tytteliä kun sai kunnon kiukkukohtauksen - että siihenhän ne supparit sitten loppuikin. Kylläpä ahisti sitten ja kiukkusin miehelle vielä oikein kunnolla lisää, kun "lopetti" mun "käynnistyneen" synnytyksen. Siitäkin voi miestä näköjään syyttää ettei päässyt synnyttämään! :D

Oikeesti alkaa olla pinna kireellä kun ei saa nukuttua ja ei osaa aatella mitään muuta kuin supistuksia. :(

Sametuli ja Lottapoika 38+3 (aiemmat tulleet 40+0 ja 40+2)
 
Onnea joulumamma!!!!

Ihana auringonpaiste, pikku pakkanen ja mikä parasta LUNTA maassa!

Täällä on laskeuduttu, ja sen huomaa.... TUntuu, että alakerta tipahtaa just takapuolta myöten. Siis ihan uskomatonta, että häntäluukin on kovalla koetuksella! Edistystä tapahtuu, supistelee. Pahoinvointia ollut muutaman päivän. Tänään jo piti käydä halailemassa ystäväämme pönttöä :kieh: Eilen kävin shoppailemassa ja melkoset supistukset sai aikaan, mutta laantui tietenkin ku pääs kotiin lepäämään. Olis pitäny jatkaa kokopäivä touhuamista, mut ei pysty, ku tosiaan tuo alakerta on aivan sikakipee, ettei pysty oikein kävelemään.

Lapset vein nyt mummolaan, että saan siivota! Siinois taas yks ässä kehiin laitettavana. Illalla vielä peiton heilutukset (mies on kyllä erittäin tyytyväinen tähän tilanteeseen nyt, ko varma saanti joka ilta :LOL: ) ja saunaa. Kyllä nyt olen alottanut semmoset häätöyritykset, että ehkä se nyytti sit viimeistään on kainalossa reilun kolmen viikon päästä :D

sametuli itsellä kans pyörii kokoajan ajatus supistuksissa ja niiden voimistumisesta ja säännöllistymisestä. Yöunet tahtoo mennä, ku kokoajan miettii, että tapahtuuko muutosta supistuksissa kohta, vai pysyykö edelleen epäsäännöllisinä. Kokoajan supistuksia kuiten tulee. Sit mietttii, et onko niiillä mitään vaikutusta, vaikka huomaan, että ne on aika voimakkaita, mut silti mulla on epäilys oman kohdun toiminnasta... :/

Lapittaren kuulumisia siis odotellaan tiettävästi seuraavaksi :popcorn:

Mutta nyt siivoamaan

simuli 38+4
 
Tässä tulisi nyt meidän PikkuLeevin synnytyskertomus. Jotain on varmasti unohtunut välistä mutta kaipa kaikki oleellisin tulee selville.

Synnytys alkoi siis yöllä 30.11 klo 01.30 kun lapsivedet alkoivat mennä. Aamulla soitin äitiyspolille ja pyysivät näytille. Sille tielle sitä sitten jäätiin, vesien menon takia riski infektiolle on suuri, jotenka jouduin antibiootti tippaan osastolle. Lääkäri teki sisätutkimuksen, reilulle sormelle auki ja kanavaa 1,5 cm jäljellä. Vielä ei tuntunut juurikaan supistuksia ja mietinkin että kauanhan joudun osastolla kärsimään.

Kuluvan päivän ja illan mittaan alkoikin tuntua jo pieniä supistuksia, ei kovinkaan kipeitä mutta kyllä ne huomasi. Lääkäri kävi tarkistamassa tilanteen, muutosta edelliseen päivään oli hyvin vähän, kanavaa 1cm jäljellä ja auki juuri ja juuri kahdelle sormelle. Päätettiin että viimeistään aamulla annetaan supistuksia voimistavaa lääkettä jos ei muuten mitään tapahdu.
Yöllä olikin sitten piru irti, illan mittaan supistuksen voimistuivat ja yöllä olikin jo todella tuskaista eikä saanut nukutuksi ollenkaan. Supistusten väli oli noin 10 minuuttia. Aamu läheni ja supistukset loppuivat kun seinään, ai että oli ärsyttävää! Päivän mittaan supistukset voimistuivat jälleen, mutta eivät tulleet kuitenkaan tarpeeksi säännöllisesti.

Jälleen koitti yö, osasin jo varautua unettomaan yöhön ja näinhän siinä juuri kävi. Koko yön supisteli aivan tajuttomasti ja piti seinistä pidellä kiinni että pystyi liikkumaan. Yöllä 02.00 menin kuumaan suihkuun joka auttoi mukavasti, sen jälkeen otin kauratyynyn avuksi joka sekin oli todella hyödyllinen. 05.00 kätilö teki sisätutkimuksen, kanava hävinnyt ja noin kolmelle sormelle auki. Lähettiin saman tien synnärille.

Synnytyshuoneeseen päästyäni sain saman tien ebiduraalin koska anestesia lääkäri sattui juuri olemaan paikalla. Epin laitto tuntui aivan järkyttävältä, mutta kun vaikutus alkoi, olo oli aivan loistava! Sain nukuttua reilun tunnin jonka aikana paikat aukenivat pari senttiä. Kävin uudestaan torkkumaan, kun heräsin, epiduraalin vaikutus oli hieman lähtenyt. Sain pienen lisäannoksen ja nukahdin taas. Herättyäni kätilö teki taas sisätutkimuksen ja yllättäen olinkin täysin auki, mutta en vielä saanut käydä ponnistamaan koska vauva ei ollut tarpeeksi alhaalla. Ponnistuksen tarve oli todella suuri seuraavan tunnin ja pikkuhiljaa taas alkoi epiduraalin vaikutus loppua ja kipeät supistukset tuntuivat selässä. Tunnin jälkeen en enää jaksanut pidätellä vaan oli pakko käydä ponnistamaan, aluksi en tiennyt yhtään mitä pitäisi tehdä ja ponnistukset menivät ihan harakoille. Pikkuhiljaa ymmärsin ja alkoi tapahtua. Supistusten välillä oli vaikea rentoutua kun oli selkä niin tulessa jo päiviä kestäneiden supistusten takia. Voimat meinasivat loppua ponnistusvaiheessa, onneksi loppu meni nopeasti ja vauva saatiin ulos. Vauvan syntymäajaksi on merkitty 10.45. Kätilö myöhemmin sanoi vauvan tulleen väärässä tarjonnassa joka hankaloitti ponnistamista. Ponnistusvaihe kaikkiaan kesti n.40minuuttia. Muutamia repeytymiä kyllä sain.

Kaikki meni loppupeleissä hyvin eikä mitään pahempia traumoja jäänyt. Synnytys oli vaan hyvin pitkä ja välillä meinasi usko ja toivo loppua. Nyt sittten toivutaan.
Leevi vauvalla oli synnytyksen jälkeen heti pieniä hengitysvaikeuksia ja tänään selvisi että hänellä on ilmaa keuhkoissa. Hän joutuu nyt ainakin viikonlopun yli olemaan lastenosastolla tarkkailuissa ja letkuissa jotta ongelma saadaan pois. Kyseessä ei lääkärin mukaan ole mikään vakava ongelma, ja ilman hoitoakin ilma poistuisi, mutta näin saadaan lapsi nopeammin kuntoon ja äidin luokse. Osasihan sitä odottaakin että kaikki ei mene ihan maallikkaasti kun vauvakin oli vielä niin nuori syntyäkseen. Onneksi hän kuitenkin saa parasta mahdollista hoitoa.

Kova olis halu jo saada vauva viekkuun mutta ehkä tän pari päivää vielä kestää :) pääseehän häntä katsomaan aina kun siltä tuntuu.
 
Lapitar on tositoimissa! Tsemppiä sinne!

Taisi eilinen Shoppailu jotain tehdä, viimeyönä heräsin kipeään oloon, kerkesi tulemaan tuskanhiki pintaan. Mietin pitäisikö kellottaa mutta vessassakäynnin jälkeen hiipuivat ja sain nukuttua hyvin. Nyt vähän tuntuu painetta, lupaavaa ilmanmuuta :)
Pari lahjaa vielä ostamatta, vois herättää ukon jos käytäs tänään ostamassa loput. Supistusten toivossa tietty..;)

Susimieli ja Pieni 38+6
 
Joulumammalle sylin täydeltä onnea! Ja olikos joku muukin joka oli myös nyytin saanut...noh onnea kuitenkin kaikille tasapuolisesti!

sametuli ja metsätähti: Joo todellakin nuo Kysin painoarviot voi heittää,ihan niinkuin mullakin kävi.Heitti sen puoli kiloa,joka on minusta aika paljon.Kysillä muutenkin on välillä vähän jotenkin "outoa" se niiden tyyli hoitaa noita asioita.Minuakin kun "piinasivat" niin monta päivää niillä käynnistysjutuilla.
Mulle sattui muuten todella harvinainen ja merkillinen ajankohta synnyttää siellä.Siellä ei kuulemma ole koskaan ollut niin hiljaista ja rauhallista,kuin silloin kun minä synnytin.Parhaimmillaan synnyttäneiden osastolla meitä oli vain 2.Ja isoin määräkin oli vain 6.Lasten teholla,meidän tyttö oli ainoa ja synnytyssalissakin minä olin ainoa joka siellä sillä hetkellä oli.Joka osaston henkilökunta ihmetteli,että kuulemma kenenkään työhistoriassa ei ole ollut niin hiljaista kuin silloin.Hoitsut naureskeli,että me saatiin tytön kanssa luksus kohtelua,kun tosiaan ei ollut muitakaan hoidettavana.
No,niin kuin arvata saattoi,se oli tyyntä myrskyn edellä,jos siellä nyt on sitten ihan täyttä!Tulipahan nyt vaan mieleen niin piti kertoa tuollainenkin harvinaisuus...
 
Onnea joulumamma :flower: Onneksi kaikki nyt kuitenkin olosuhteisiin nähden hyvin :)

Täällä tuskastuttaa tää eipäsjuupas supistelu, joka ilta/yö muutaman tunnin tulee todella epämiellyttäviä suppareita ja sitten ne loppuu... :headwall:

Ja nää liitoskivut/ lantion löystyminen, itkua pidätellen yöllä tapahtuu sängyssä kääntyminen, lattialta en omin avuin ylös pääse ja muutenkin ihan järkyt kivut! Pitää synnytyksessä varmasti ottaa huomioon et missä asennos pystyy olla.

Henkisesti malttaisin viel kyl odotella jokusen viikon jos ei ois näitä kipuja :/ Et niiden puolesta tervetuloa vauva :heart: Huomenna sitä oltais jo täysaikasia :)


Tervetuloa vielä uusille näin loppumetreillä :wave:


Astre ja vauveli 36+6
 
Astre tääl on sama homma...Suppareita tulee hajanaisesti tyyliin "klo.16-20.00" ja sit loppuvat kuin seinään...en oo viittyny edes laskeskella, et millasin välein ne tulee, kun ovat kuitenkin niin hepposia..
Välillä tulee sellanen olo, et ei tää synny koskaan!! Et kaikki muut saavat vauvat ja tää meitin ukko ei suostu ulostautumaan millään :D
Noo koht puoliin lähdetään viemään kahdestaan muutama tavara-kuorma uudelle kämpälle...Hitaasti mutta hitaasti muutellaan, kun on kk kuitenkin aikaa...Voi toki olla et poissu ei odottele muuttoa niin kauan!! :D

ai niin...Sit en tiedä onko muille tullu mut...Mulle on tullu alapäähän sellanen outo..öh...miten sen nyt selittäis...surina :D
Mahtaako paikat ruveta jo falskaamaan, kun vauva painaa vai mistä se johtuu?

kaikennäköstä sitä... :whistle:
 
KYSin painoarvioista ei ole mullakaan hyvää sanottavaa. Meiltähän lähdetään ennen rv 32 KYSiin synnyttämään, sen jälkeen vasta pääsee MKS koska ei ole täällä valmiuksia hoitaa ihan pikkukeskosia. Mehän käytiin viimeksi rv 29 KYSissä poikia mittauttamassa kun Mikkelissä saivat painoeroa hälyttävän paljon niille viikoille. Noh, mentiin KYSiin jossa joku pääjehuylilääkäri mittasi vauvoja toista tuntia, uhkaili sektiolla jne. Mittaili ja mittaili, toinenkin lääkäri mittasi ja lopulta tulivat siihen tulokseen et no onpa jännä, ihan tismalleen samankokoiset vauvat, onpa Mikkelissä mitattu väärin ja pistivät meidät kotiin. Noh, seuraavalla äitipolikäynnillä parin viikon päästä mitattiin taas sama painoero, kuten koko loppuraskauden joka käynnillä. Tämä kuitattiin Mikkelissä mittavirheeksi, koska KYSissä oli mitattu vauvat samankokoisiksi. Vaan niinpä kävi että pojilla oli 600g painoeroa syntyessään, eli omassa sairaalassa mitattiin ihan oikein koko ajan ja KYSin tollot mittasivat SAMAA VAUVAA!!!! Onni onnettomuudessa oli se, että pojilla oli kaikki kunnossa, painoero johtui ilmeisesti istukan heikenneestä toiminnasta eikä syndroomasta joka voi tulla istukan jakaville kaksosille. Pahimmassa tapauksessa ois tuo KYSin mittavirhe voinut johtaa vaikka molempien menehtymiseen, mutta Luojan kiitos niin ei käynyt vaan terveet ja täysiaikaiset lapset saatiin. Tämän tapauksen johdosta myös luotan noihin meidän sairaalassa tehtyihin painoarvioihin, viimeksikin pitivät ihan hyvin kuitenkin paikkansa.
 
Jomotus säteilee myös etenkin oikeaan reiteen, tai oikeastaan nyt ei muuta kuin tuollainen reisijomotus. Nyt pitää laittaa jäitä hattuun ettei tuu turhia pettymyksiä.
Täytyy tänään liikuskella paljon, jos ensi yönä tapahtuisi taas jotain.
Kunpa vain edes pehmittäisi paikkoja tämä, tapahtuisi edes jotain edistystä.

Kahlan en kyllä ymmärtänyt mitä tarkoitit surinalla, mutta itsellä ainakin huomaa että esimerkiksi valkovuotoa on paljon enemmän nyt, välillä sitä holahtaa niin että olen muutaman kerran luullut lapsivedeksi. Niin ja välillä kun poika oikein painaa päätään alas niin tuntuu että pissat tirahtaa housuun ihan just.

Mun lantio ja alaselkä on alkanut naksumaan, aina öisin kun käännän kylkeä niin paukahtelee, vissiin löystynyt siellä jotain.

Susimieli ja Pieni 38+6
 
Täällä myös lantio ja alaselkä naksuu jännästi! :D Ei siis koko aikaa mutta joskus kävellessä ja sitten kun makuulta/istualtaan liikkeelle lähtee. Oon kans ajatellu että on jotain paikkojen löystymiseen liityvää.

Ihan en itsekkään ymmärtänyt täysin tuota surina-vertausta mutta valkkaria täälläkin tulee aika urakalla ja joskus kun tuntee että sitä on tulossa niin kuuluu sellainen erikoinen ääni...Oisko tää sitä surinaa? :D
Mutta siis pikkuhousunsuojaa saa vaihtaa monta kertaa pvässä ja olenkin jo vähän miettinyt että voiko olla lapsvettäkin mutta mene ja tiedä.

Joululiinat on täällä nyt laiteltu ja välissä joutu lepäileen ja hillitsemään supisteluja. Pikkutonttu olis kyllä jo oikein tervetullut mutta haluaisin päästä tämän viikonlopun yli jotta päästäs tositoimiin Vammalaan, Tays ei innosta yhtään :/ Mutta eipä siinä paljoa jalkojen ristimiset auta jos lähtö tulee :D ja oishan tuo kiva jos tää flunssa hellittäis ja henki kulkis normaaliin tapaan ponnistaessa :D

tuutikki ja pikkutuutikki 39+2
 
Onnea joulumamma Tonttusesta :flower:

Ja Lapittarelle tsemppiä.

Banski tervetuloa myös mukaan :)


Täällä kans jouluihminen henkeen ja vereen :D eilen hain vasta joulukoristeet varastosta (yleisön pyynnöstä) ja tänään laitan loput mitä en eilen laittanu.
musta joulunalusaika on vaan niin ihanaa aikaa ja kaiken kruunaa tietty joulu ja yhdessäolo :)

Kista & Tipi 39+2
 

Yhteistyössä