***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Onnea vauvautuneille :flower:
Kommentoikaa,pleassss :(
Täällä tosiaan torstaina alko supparit. Eka 10min välein, sitten viiden ja lopulta 1-3n minuutin välein. Kestot 30-50 sekunttia. Noita kesti 3.5tuntia. Sitte loppu. Yöllä tuli muutama.Perjantai aamuna supparit jatku taas hetken. Mies jäi kotiin. Käytiin ostoksilla n60km:n pääs. Ei käyty ku pikasesti yhes kaupas kun tulin jälleen aivan kauhean kipeäks. Automatkaa en kestä enää hetkeäkään. Eilinen päivä meni suurimmaks osaks sängys nukkues ja aina kun olin hetken ylhäällä kivut muuttu pahemmiks. Kivuilla tarkotan siis tuota alapää kipua ja sitä kun poika puskee ihteään ulospäin. En jaksa enää itkeä ja puuskuttaa. On jo kolmas päivä menossa ja sama jatkuu. En pysty istua,en kävellä. Supistuksia tulee,mutta epäsäännöllisesti. Heti kun hipaisenkaan rinnanpäitä, supistukset muuttuu säännöllisiks. Kolmen minuutin välein ja kestot yli 30sek. Mutta kun en jaksa koko päivää hieroa niitäkään. On sellanen olo että jos saisin ees haistella oksitosiinia niin poika tulis ulos syöksymällä!!!
Mitä mieltä te muut ootte??? Kannattasko taas lähteä synnärillä käymään?! Pelkään,että ne lähettää mut jälleen takas kotiin kärsimään. Pelkkä automatkakin on enemmän kuin helvetillistä kärsimystä! Ja meillä olisi tuo 60km:n matka edessä. 120km jos takaisin kotiin joudutaan taas lähteä :'(
Lapsetkin saisivat olla nyt hoidossa mummulassa kun on viikonloppu. Eikä miehen tarvitsisi heti olla pois töistä. Oon kyllästyny vaan nukkumaan,mutta kun en kivuiltani pysty,enkä jaksa enää muutakaan. Tarvitaanko laitokselle lähtemiseen aina todellakin vesienmeno tai ne kuolettavat supistukset??????

m0308 & tuloillaan oleva poika 38+4
 
m0308, jos nuo sun supistukset olisivat tapahtuneet mun kropassa, niin vauva olisi jo pihalla. Hämmentävän erilaisia ovat kaikki synnytykset. Luulisi, että noilla supistuksilla olisi paikat jo auki. Kurjaa, että synnärille on niin pitkä matka, ettei ihan turhan takia automatkaa viitsi kärsiä. Millaisia ohjeita puhelimessa olet saanut laitokselta? Kannattaako heidän mielestään tulla? Itse kyllä menisin näytille. Tsemppiä kovasti!

Paljon onnea EevaN ja joulumamma vauveleista! Joulumammalla oli kyllä ollut tosi hurja koettelemus tuo synnytys :-( Toivottavasti saat levättyä nyt kun lapsi toisella osastolla, mutta toivottavasti saat kuitenkin pian lapsen viereen kokonaan!

Kiitos paljon kaikille onnitteluista! Täällä vauva vaan nukkuu, varmasti ainakin 19 tuntia vuorokaudessa. Nytkin mies esikoisen kanssa kaupoilla ja uusi tulokas nukkuu, joten tosi helppoa elämä juuri tällä hetkellä verrattuna vaikkapa vielä viime viikkoon.

Paljon tsemppiä ja voimia kaikille loppukoetuksiin!
 
m0308: Mä en kyllä juurikaan tiedä mitään mistään kun oon ensisynnyttäjä mutta mun korvaan kuulostavat nuo sun oireet siltä että ehkä kannattaisi mennä näytille?!? Ainakin saisi itse rauhan ja rentoutuneisuuden tunteen kun ei tarvitsisi itse arvioida tilannetta koko ajan. Tsemppiä!!!!

Lapitar on tosi toimissa siis!!! Jihuuuuuuuuuu!!!!!! Jäämme odottelemaan vaaviuutisia :)!

ONNEA HURJAN PALJON eevaN ja joulumamma pikkuisista prinsseistä :heart:

Ja tervetuloa uudet!!! :flower:

Mä oon laittanut jo joulua hiljokseen...;) Siis joululahjat on melkeinpä kaikki valmiina ja jop paketoitu ja kortit tehty(ei kirjoitettu kyllä)ja jouluvalot pykättiin ulos ja sisälle ekana adventtina :) Hiljalleen oon myös vaihtanut joulutyynynpäällisiä esim.sohvalle ja jouluverhot keittiöön ja laittanut jotain pientä jouluista esille, iiiiiihanaaaaa! Mä oon ihan hullun jouluihminen ja on kyllä IHANAA kun nyt on kerrankin ollut aikaa laittaa joulua ja tunnelmoida vähän liiiankin aikaisin kun yleensä oon töissäni näihin aikoihin aina aivan liian kiireinen ja jouluhommat jää viimesiiin päiviin...

Täällä pikkuinen sälvästi laskeutunut ja tosiaan lonkat löystyneet ja naksuvaiset.
Mua auttaa hurjan paljon se tuplapatja nukkumista,huh! MUTTA inhottavinta on että esim.eilen piti koko päivän kärvistellä pahan olon kanssa ja illal sitten viimein oksensin...voi blääh! Valkkaria tulee aika runsaasti ja oon bongannut jo epäsäännöllisiä kipeähköjä suppareitakin joteka kyllä sitten "helpottavat" kun vaihdan asentoa tms eli harjoittelua meneillään kropalla... Jänskää on kyllä silti,hihiiiiiii!!!!

Mulla on tänäiltana, aivan kohta babyshowerit,jihuuuuuuuuuu!!!! Rakas sisko on järkännyt ja oon samaan syssyyn saanut aivan maailman parhaan joulukalenterin eli babyshowerkalenterin: joka päivä joku mun ystävä/kaveri muistaa mua jotenkin eli se on aina sitten yksi joulukalenterin luukku :heart: Eikä sen tartte olla mikään ostettu juttu tms vaan mikä vaan sopii:) Tähän mennessä oon saanut illallisen, itse tehdyt tossut ja äiti/vaavi-kirjan ja itsetehdyn kaulahuivin! :D siis aivan mielettömän ihana ja kaunis ajatus ja oon ikikiitollinen mun rakkaalle siskolle ja ystävilleni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :heart:

Miimau&Masuasukki 36+3
 
  • Tykkää
Reactions: iseeyou ja Eve75
Heh, no sitä on vaikea selittää...Mitään ääntä ei siis tietenkään kuulu :D vaan sellainen ihmeellinen värinä/surina tunne... :D Äh, hämyä...Mut mä luulen et sen tunteen varmaan aiheuttaa se, että tulee jotain vuotoa...

Onnea eevaN pikku poissulista :heart:

Huh, mä jämähdän varmaan loppuehtooks soffalle...Tortilla cheddar chipseistä, tulisesta salsa dipistä ja smetanasta on tullu joku pakkomielle mulle... Olisko voinu kehittää ennemmin vaikka jonkun terveellisemmän himotuksen kohteen... :whistle:
 
hirmuisesti onnea niille joilla jo nyytti sylissä! :heart:

onneks en oo ainoa joka kärsii säännöllisen epäsäännöllisistä supistuksista, niitä nimittäin riittää... alkaa jo mennä hermot ja usko meinaa loppua kun vähän väliä supistaa,mutta mitään suurempaa ei tapahdu! :kieh:

29.päivä tiistaina lääkärin mukaan paikat pehmeät ja sormelle auki, veikkasi että syntyisi parin viikon sisään,ja neuvolassa alkuviikosta totesi vauvan laskeutuneen lähtökuoppiin,ja sen huomaa kyllä olostakin...
ja pari päivää sitten olin huomaavinani jotakin limatulpan tapaista...

silti nuo kipeät supparit vaan kiusaa,kestävät sen tunnin pari,ja kun otan kellon käteen ja alan miettiä synnärille lähtöä,ne alkaa hiipua...

eikä asiaa auta yhtään että mies kyselee koko ajan "millon lähetään synnyttää" ym. samoin kun kaikki tutut ja sukulaiset tiedustelee koko ajan tilannetta,pelkäävät kai etten ilmoita kun se h-hetki oikeasti on käsillä! :D

yritä tässä nyt sitten ottaa rennosti ja odotella kaikessa rauhassa...



mutta joo,tämmöstä avautumista tällä kertaa, olkaa te onnellisia jotka ootte jo saaneet vauvan mahan ulkopuolelle :)






laarrppa ja pikkunälkä 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
:heart:Onnea paljon tonttupojista EevaN ja joulumamma ja Belleihanalle onnitteöut tottutyttelistä:heart:

Lapittarelle tsemppiä kovast, innolla vauvauutisia odotellessai!

Meilläkin lämpöpussi kaukalossa ja tykkään kyllä että on oikein kätevä käytössä.

m0308, saattaahan se olla että sulla synnytys ihan oikeesti käynnistyy ihan hetkenä minä hyvänsä mutta voithan sä näytilläkin käydä tai ainakin suna soittelisin sairaalaan niin neuvovat siellä sit kyllä miten menetellä.

Monia muitakin supistaa öisin ja säännöllisen epäsäännöllisesti. Kaks yötä mennyt itsellä niin harakoille, toissa yö ihan muutoin valvoessa ja viime yö suppareitten kanssa reilun pari tuntia. Mahakin tyhjeni tuttuun tyyliin ja pari viimeistä supparia oli niin hurjan kipeitä mutta sitten loppuivat yhtä äkkiä kuin alkoivatkin. Tänään maha ollut ihan hellä, kova paineen ihan alhaalla, jomottanut ja epäsäännöllisiä suppareita tullut pitkin päivää, toiset kipeitä ja toiset taas mitäänsanomattomia. Eli tätä huonolla tuurilla jatkuu vielä muutaman viikon tai sit jossain kohtaa oikeesti jotain tapahtuu, aina yhtä jännittävää=)

Tänään kaikki pukinhommelit hoidettu kuitenkin valmiiksi jos lähtö yllättää:xmas:

äitsy ja muru 37+4:heart:
 
Hilipatuinen ja Hiny, kivaa törmätä täällä muihinkin Hyvinkään synnyttäjiin :)

Kaveripiirien kaventumisen raskauden aikana oli jotkut ottaneet puheeksi.. Itselle käynyt juuri näin, eipä paljon ole sadellut kutsuja illanviettoihin tms. Tietysti varmaan itsekin vaikuttanut asiaan kun ajatukset pyörineet aika pitkälti oman navan ympärillä, enkä kyllä haluaisikaan baarien tungoksiin lähteä mahan kanssa törmäilemään. Mutta en toisaalta ole jaksanut asiasta stressiä ottaa, täytyy sitten hiekkalaatikon reunalla tehdä uusia tuttavuuksia :)

Olikos täällä muita joilla sf-mitta yläkantissa? Itsellä viimeksi neuvolassa rv 36+1 sf-mitta 36. Tasaisesti on kasvanut koko ajan. Sain lähetteen äippäpolille, sinne tie vie reilun viikon päästä. Itse en asiasta juurikaan ole huolissani, tietysti vauvan koko vähän mietityttää. Maha on tuollaista eteenpäin työntyvää sorttia joka ei takaapäin näy, ja on suurempiakin nähty :) Ihan mielelläni menen äippäpolille vielä "kunnon ultraan" ja tarkempaan tsekkaukseen, neuvolan ultra kun on vähän vanhempaa kaliiberia... Ja pikaisesti googlailtuani ymmärsin, että sf-mitta ei välttämättä mitenkään korreloi vauvan kokoon. Itse synnyin n.4,6-kiloisena, joten olen kyllä varautunut vähän suurempaankin pakettiin ;)

Onko täällä muilla hirveän kuuma, phuuuuh! Sisäinen lämpöpatteri hoitaa lämmityksen huolella :whistle:

Banski 36+5
 
No nyt näitä tonttuja tipahtelee oikein kunnolla!!! ONNEA EevaN ja joulumamma ja Belleihanalle ja Miida nyt ainakin :flower::flower::flower::flower: Huomaa että joulukuu on tosiaan polkastu käyntiin. Niin sitä pittää :-D

Itse yritän olla harkkasuppareita ja noita välillä tulevia kipeämpiäkin suppareita ynnä muita tuntemuksia liikaa tulkitsematta.... tulee muuten väsyttävä loppuodotus jos menisi vaikka viikoille 42. Olen lähtenyt siitä että yliaikaiseksi menee, eli joulunpyhien jälkeen muuttaa uusi tonttu meille. Jos jottain tapahtuu ennen niin aina plussaa!

Voimalähetys kaikille joilla jo oikeasti jottain on tapahtumassa M0308 ja Lapitar nyt ainakin. Lisää tonttuja :xmas::popcorn:

Viena ja juniori 37+5
 
m0308 mä kyllä soittaisin synnärille ja todennäköisesti menisin näytille. Pitkä ajomatka ei varmasti ole herkkua, mutta epätietoisuudessa olo on varmasti vielä raskaampaa.

viena sulla on hyvä asenne noita ennakko-oireita kohtaan =). Kun pahimmassa tapauksessa sulla voisi olla melkein 5 (!) viikkoa vielä odotusta jäljellä. Mä aloin esikoisesta toivomaan synnytystä rv 38-39 tienoilla ja voin kyllä sanoa että oli pitkät 3-4 viikkoa odotella toista syntyväksi :headwall:. Tässä raskaudessa en ole oikeastaan missään välissä alkanut liikaa toivomaan että syntyisi etuajassa (tyyliinennen rv 37-39), koska kokemus on näyttänyt että mun on turha toivoa synnytystä ennen la:ta ainakaan. Ja ei ole kyllä ollut pitkiä päiviä juurikaan odotella :p. Ylihuomennahan paukkuu täydet 40+0!

Miimaulla varmasti ollut ihanat babyshowerit. Kiva kun on ystäviä jotka sellaisia järjestää :)

Illalla oltiin kavereiden luona. Siellä emäntä totesi, että näytän todella hyvävointiselta siihen nähden että olen kohta menossa synnyttämään. Olo kyllä kieltämättä tuntuukin melko hyvältä viikoihin nähden. En siis tarkoita ettei mitään vaivaa olisi, niitä on vaikka muille jaettavaksi (!!!), mutta olosuhteisiin nähden kyllä ihan kiva olo on. Varmasti viikonloppu ja vierailu piristivät vielä lisää oloani.

Poppeliini ja tyttönen 39+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: viena ja Miimau
Poppeliini, niinpä 5 viikkoa voipi vielä vierähtä. Jaiks :-D näyttää vielä pidemmältä noin kirjoitettuna, mutta toisaalta jos lähtisikin siitä että 5n viikon päästä bebe saapuu niin voi vain positiivisesti yllättyä, jos nyt jottain oikeasti tapahtuu ennen. Plus kun tähän yhdistää ystävien kokemukset synnytyksistä, niin tuntuu siltä että valtaosalla ensiodottajista menee aina yliaikaiseksi, niin siihen kyllä kannattaa henkisesti varautua. Sulla paukkuu komeasti ylihuomenna, wow :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tuisku81
Ohoh, joulukuu on aloitettu aikamoisella tontturyntäyksellä! Onnea kovasti miida, EevaN ja Belleihana!

Me saatiin tänään hankittua loputkin joululahjat, nyt ei tarvi ressata ajatusta että vauvakainalossa pitäisi juosta viimehetken ostoksilla. En oo varmaan koskaan ostanut kaikkia joululahjoja näin ajoissa :D

Vähän väliä painetta kohdunsuulla, olen ihan tyytyväinen, tuntuu että jotain tapahtuu. Hassua aatella että laskettuun aikaan on enää viikko! Eli ei se kauaa tuolla muhi vaikkei ihan huomenna vielä syntyisikään.
Vatsa roikkuu entistä alempana ja mieli tekisi jo tositoimiin.
Olisi asiaa porukoille, mutta en viitsi soitella, kun ne heti innostuu että ollaan sairaalaan lähdössä :D

Susimieli ja Pieni 38+6
 
Hurjasti onnea Joulumamma, EevaN, Belleihana ja Miida!! :flower: Kiitos joulumamma synnytyskertomuksesta, olipa siinä tosiaan synnytyksellä pituutta!

Ensku mun masussa oli kans eilen hiljaista, ekaa kertaa koko syksyn aikana ja olin ihan huolissani kun oon tottunut että vatsassa käy kova meno pitkin päivää. Puol päivää meni sohvalla liikelaskennassa, sen verran sain liikkeitä etten lähtenyt näytille mut huoli oli. Illalla onneksi alkoi normi möyrinnät niin ei mennyt yö murehtiessa, ja tänään on ollut taas aktiivinen päivä.

Poppeliini mä olin kans eilen ulkona kavereiden kanssa syömässä ja sain palautetta, että liikun niin ketterästi ja olen pirteä ja että takaapäin ei edes huomaa että oisin raskaana. Oli hunajaa korville kun oma olo on kaikkea muuta! =) Mulla myös LA ylihuomenna, kohta alkaa jännittäminen!

Täällä myös satunnaisia supistuksia, lisääntynyttä valkovuotoa ja alapään painetta. Sen verran hellänä on alapää ettei kyl kivoin ässä oikein tuu mieleenkään. Toivoa siis on mutta ei kiire vieläkään :)

Tuisku ja Papu-Kaneli 39+5
 
lapittarelle Tsemppiä koitokseen!!

Banski Tervetuloa joukkoon!

Joulumamma Onnittelut nyytistä! Mulla kanssa eka sai tulehduksen synnytyksessä ja oli antibiootissa 5päivää. Itse sai hyvin sairaalassa levättyä. Kävin hoitaa tyttöä 3h välein valvontaosastolla. Tsemppii!

Metsätähti Joo sehän noissa käynnistyksissä just on kun ei tiedä kuinka kauan menee. Itsekin silloin ajattelin,että tässä menee varmaan monta päivää. Onneksi meni vaan se 10tuntia.

Joulunlaitto Jotain koristeita on laitettu jo. Meille tulee jouluksi talo täyteen porukkaa joten toivottavasti oon itse kotosalla.

EevaN Onnittelut nyytistä!

millis ja vertti 39+0 :heart:
 
viena kaikki mikä tapahtuukin itsestään niin on todellakin vain positiivista. Mun esikoinen siis syntyi rv 42+2 käynnistettynä, kuopus jo 40+0 mutta hänetkin käynnistettiin. Oon kyllä itsekin yllättynyt siitä kuinka rauhallinen olen synnytyksen ja la:n suhteen ollut nyt, ehkä ihan viime päivinä alkanut jännittämään koska keskiviikkonahan mulla sitten käynnistetään synnytys viimeistään = viimeiset reilu 3 päivää aikaa toivoa että jotain tapahtuu itsekseen.

Banski mulla ei ole sf-mittaa kovinkaan monta kertaa mitattu sillä olen käynyt pääsääntöisesti vain äitipolilla. Mutta sen kerran kun sf on mitattu niin on paukkunut yläkäyrän yläpuolella. Vauvan painoarvio ultrissa mennyt keskikäyrällä, ihan viimeisin arvio keskiviikkona oli keski- ja yläkäyrän välissä (rv 39+2 3,8kg)
 
Onnea taas kerralla useemmalle joulutontun saaneille :heart:

Täällä sain kunnon sätkyn ku isuskelin sohvalla kutomassa jalat ristissä. Kantapäästä painu sellanen kuoppa jalkaan että olipas vaan karmea näky ja ei sitte millään lähteny. Tätä ehkä pikkasen selittää 3 h autossa istuminen, ikeassa samanverran ja siihen vielä pari muuta kauppaa :p Ruoka tieten kuitattiin kasalla ranskiksia ja limsaa. Kotimatkalle sipsiä ja polly pussi :popcorn:

Mies passitti vesikuurille loppuillaksi ja olo on aika turpea, hyi minua!

Banski kyseli tuosta sf mitasta ja täällä kans mennään käyrän yllä. Viime viikolla olin sentään laskeutunu jo ylärajalle. Viime viikolla oli 36 cm ja äippäpoli käynti ens viikolla, saa nähdä kuinka iso siellä jo ollaan.. mutta mitäpä tuota panikoimaan, sillä sit mennään=)

Huomenna syntymäpäivästäni huolimatta taidan jättää kakun vieraille :headwall:

Bellaella & Antsa 38+0 :heart: POKSISTA VAAN TAAS!!
 
Joulutonttuja satelee, ihanaa :heart: Suuret onnittelut kaikille vauvautuneille :flower::flower::flower:

Uusia joulukuisia tullut joukkoon myös, tervetuloa =)

Täällä vietetään unetonta yötä, muutaman tunnin nukkunut alkuyöstä ja vessareissun jälkeen ihmetellyt silmät teevateina kun ei tule enää uni. :D Supisteluita tullut taas muutaman päivä tauon jälkeen eilisestä saakka, kivuttomia kylläkin, ne varmasti myös valvottavat.

Tästä perätilasta vielä hieman jauhan :ashamed:Vauvan kääntyilystä itsestään kohdussa vielä viimeisillä viikoilla olisin kysellyt, jos jollain olisi kokemusta, miten pitkään on mahdollista? Minulle sanottiin kyllä äitiyspolilla kääntöyrityksessä että vauva olisi jo kiinnittynyt peräpäästään, mutta mietin silti jos ihme olisi käynyt ja olisi kääntynyt. Makoilin perjantai illalla sängyssä, kun olin ahtanut itseeni kauhean suklaa vuoren teeveetä katsellessa ja vatsassa alkoi käymään kova mylläys. Tuntui ihan siltä kuin siellä oltaisiin yritetty laittaa suolistoa uuteen järjestykseen oikein urakalla ja tuli hieman huono olokin siitä mylläämisestä. Ehkä vaan haaveilen siitä liikaa ja pikkuinen sai kuitenkin vaan sokerihumalasta pienet zumbat. Olen nyt kuitenkin eilisestä saakka hievaamatta pohdiskellut ja yrittänyt tarkkailla vauvan liikkeitä, että miten päin siellä mahdetaan oleskella, mutta en tunnista asennosta ollaanko siellä käännytty vai ei. Pitää ensi viikolla neuvolassa pyytää tarkastamaan ultralla jos olisi käynyt ihme ja olisikin kääntynyt.

Hyvää syntymäpäivää Bellaella :flower:

Jos yrittäisi mennä sänkyyn takaisin vielä torkahtamaan, että jaksaa päivän touhuta.

*angeleyes* 37+6
 

Yhteistyössä