***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Onnea kaikille uusista perheenjäsenistä!! :)

Lapitar: Jaksamisia teille pienen kanssa!! On varmasti raskasta aikaa, toivotaan että saatte pienen nopeasti kotiin hyvin toipuneena!

Täällä alkaa päätä särkeä, varmaan on niskat jumissa vielä siitä kaatumisesta johtuen.. :/ Lonkat on ihan älyttömän arat olleet mukkauksen jälkeen. Kun pääsis jo itsekin tosi toimiin..

moksukka ja pikkuinen 38+6
 
Lapitar täältä ja voimia!

Veristä limaa aamulla täälläkin, jipii! Ihanaa, illan supistelujen hävitessä nukuin pitkästä aikaa kuin tukki aamukuuteen, no joku pari heräämistä mutta samantien unen päästä sain kiinni. Aah! Illalla olinkin äkäampiainen ja itketti ja vaikka mitä, nyt helpotti.

Näyttäis siltä että monella alkais olemaan hetket suht käsillä! <3

Eve 39+5
 
Huomenta kaikille :wave:

Täällä samoja ajatuksia kuin metsätähdellä :ashamed: Pitäisi vaan olla onnellinen jos terveen saa, eikä miettiä että onko iso ja sen myötä tunne että vauva kasvaa nopeammin vastasyntyneestä "pois".
Mutta ajattelen ihan samoin, meille tämä neljäs ja ehkä viimeinen- joten olisin mielelläni ottanut sellaisen 3,5kg vauvan joka oikeasti on pitkään vauva, eikä valmiiksi 4,5 kiloista jötikkää :whistle:
Sittenhän tiedän minkä kokoinen on kun syntyy, toivon että painoarvio mennyt yläkanttiin. Tosin edellisissä painoarvio mennyt alakanttiin, joten sen mukaan reilusti yli 4kg olisi mahassa odottamassa että repeekö äidin värkki :saint:
(turhamaisuuden turhamaisuus olen kyllä) :snotty:

).(
Täällä olo edelleen melkein loistava, silloin tällöin tuntuu alakerrassa vihlontaa mutta muuten ei mitään. Alapää on eilisen sisätutkimuksen jälkeen arka, mutta olisi saanut ronskimmin sorkkia vaan :D
Pitää vissiin mies panna asialle kunhan päivystyksestä palaa kotiin :p

Onnea nyytinhakijoille ja tsemppiä meille kärvistelijöille joilla osalla laskettukin mennyt ohi suun :hug:

Tonttu 40+1 :heart:
 
Onnea nyyteistä,
ja Lapitar:lle voimia ja tsemppiä!! Toivottavasti pikkuinen vahvenee viikonlopun aikana niin että pääsisitte kotiin mahdollisimman pian :heart:

Eilinen ilta oli aika kivulias. Supistuksia tuli, muttei mitenkään niin säännöllisesti mutta vatsaan koski sitten sitäkin enemmän ja poika harjoitteli varmaan jotain sammakkouintia, koko maha oli ihan tulessa ja nukkumaanmeno oli aika tuskaa. 5h unien aikana heräsin kaksi kertaa vessaan ja puolen tunnin välein heräsin polttavaan alaselkäkipuun ja asentoa piti sen takia vaihdella. Ja toki siinä samassa kun ähelsi kyljeltä toiselle, tuli supistuksia.
Joten täällä aamu alkoi kuuman vehnätyynyn voimin, selkä oli niin jumissa ettei toista. Alamahaa juilii edelleen mutta supistuksia ei tule kun silloin tällöin. Mitähän tämäkin lie? tai kait se vaan tietää että toimitus alkaa lähestymään määränpäätä :D

Omista sykkeistä oli puhetta, mulla on ollut aina leposyke 50 pinnassa, eikä se ole siitä paljoa kyllä noussut. Tainnut olla jotain 56 pinnassa kun olen paineita mittaillut.

Jaahans, kahvikuppi kouraan ja hyvää asentoa etsimään sohvalle..Jospa tänään laittais muutaman joulutontun hyllynreunalle istuksimaan :xmas:

tuutikki ja pikkutuutikki 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Neljäskö: Ei ole minusta turhamaisuutta pelätä värkin repeämistä :( Onks sun mies alalla vai kuins aattelit laittaa värkin sorkkimiseen? :p Ois kyllä kätevää jos ois esim. oma kotikätiö tai gynekologi... Itekin olen jo koettanut kurkotella alapäähän, mutta ehkäpä onneksi en yletä kohdunsuulle :D

Metsätähti: Mä alan epäillä että meillä on koko arviot vaihtuneet: Mullahan on ollut jo viikkoja sitten sf mitta 37cm ja olen aiemminkin synyttänyt isoja vauvoja ja nyt siis eilen arvioitiin 3600g 40+2.

Taas tuli yöllä valvoskeltua ja nyt ahdistaa :/ En vaan kehtais lähteä arvuuttelemaan sitä kalvojen puhkaisua, kun ei ole erityisemmin supistanut edes :( Missä ihmeessä mun supparit on?? Limaa ontaas tullut urakalla,mutta onhan se oletettavaakin jos käsikopelolla auottiin kohdunsuuta kahdesta viiteen senttiin! Mua huvittaa sinänsä tuo 5cm, kun yleensä olen 4cm kohdalla halunnut epiduraalin.. Tää taitaa olla huomattavsti kivuttomampi tapa jos revitään käsintuo kohdunsuu auki.. Mutta ei taida onnistua vauvan ulosrepiminen ilman supistuksia! AArgh!

Sametuli 40+3 (Meillä on ennen aikaisuutta suvussa, mutta näemmä ei satu munkohdalle...)

P.S. Mä tunnen itseni aika alhaiseksi kun olin tosi kade eilen synnärillä, kun toiset tuli oikeilla supistuksilla synnyttämään ja vieläpä alle mun viikkojen - vaikka tiedän toki että moni odottaa pidempäänkin!
 
Viimeksi muokattu:
Sametuli, ei mies ole alalla mutta saa silti sorkkia millä sitten sorkkiikin :LOL:
Ekaksi voisin ainakin antautua torttua levitellen ja katsotaan tuoko se mitään :p
(kumpa olisikin esim gyne, saisi puhkaista kalvot että lähtisi tulemaan)

Ja hei, mä olen pelkästään kade palstalaisille jotka saaneet jo nyytin kainaloon :whistle:
Puhumattakaan että näkisin kun muut pääsee tositoimiin.
Joten kyllä täällä myös samanmoisia ajatuksia pyörii päässä..
 
Tanjuskalle paljon onnea!

Lapitarta onnittelin mutta unohtui kokonaan toivottaa jalsamista, pian pirpana vahvistuu!

Moni taitaa saada nyyttinsä tänä viikonloppuna, kuulostaa niin lupaavilta "oireet".
Mullekkin sopisi napakat supistukset, ressaa tämä epätietoisuus ja vähän huolettaa tuo myrkytys.. Melkein toivoisi että tulisi vähän jotain niin voisi mennä sairaalaan ja ottaisivat käynnistykseen, vaikka hyvähän se on kun olo on hyvä...

Sen eilisen kokoarvion ja omien epäilyjen takia pakkasin vauvalle myös isomman vaatekerran mukaan sairaalaan, saa nähdä jääkö mun ostamat pienimmät pöksyt ja pipot käyttämättä.. Onneksi pieniä kokoja ei ole paljoa hankittu, 62 senttisiä on jo sit reilusti.

Vois siivoilla tänään niin olisi sitten valmiina kaikki jos pieni päättää tulla tai pitää lähteä häätöä hakemaan.. Ja saisi tämänkin odotuksen täyteisen päivän kulumaan..

Susimieli ja Pieni 39+6
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa yksi kateellinen joka pienessä mielessään kiroilee kun huomaa sinne sun tänne vauvan syntyneen. Mä olen jopa kateellinen supisteluista ja verisistä limoista :LOL:

Miten saakeli voi olla viikkoja 40+2 eikä yhtään supistusta?? Ei sitten minkään sorttista; ei edes harjoitussupistuksia.

Mun viikko sitten muka bongaamani limatulppa tais olla sekin ihan huuhaata : /

Miehelle tuli jo aamulla kiukuteltua niin kohtuuttomasti että nyt on kiukuteltava jatkossa vaan täällä. Oikeasti kiukuttelin kyllä ihan aiheesta mutta tyylilleni uskollisena vedin koko homman överiksi.
 
Limoista hauskaa kun ihmiset on täällä niin hepakassa verisistä limoista:DVaikka niin olisin varmasti itsekkin jos niitä olis.
Laitoitko miehesi asialla:)?Tuliko mitään oireita että vois lähiaikoina alkaa tapahtumaan?

neljäskö on kyllä mukava tietää ettei oo ainoa jolla on turhamaisia ajatuksia.Muutenkin tuntuu meidän ajatukset käyvän yksiin:)

Ensku ei mullakaan ollut mitään ennakko oireita kun kahta ensimmäistä odottaessa ja nopeasti ne syntyivät kun niin päättivät:)Jaksuja odotteluun,vaikka tiedän ettei se oo mukavaa...itseäkin tympii vaikka ei oo edes laskettuaika.

sametuli saa nähdä vaikka oliskin:DNiin olin minäkin kun makasin itse käyrällä ja naapurihuoneesta kuului ihastuttava ensiparkaisu:ashamed: Välillä kävi jo mielessä et oisko sittenkin pitänyt vaan sanoa lääkärille että puhakaisee ne penteleen kalvot kun kuitenkin loppupelissä minähän sen sain päättää ja nyt ois jo n.viikon vanha vauva sylissä mutta kuitenkin olen oikeasti tyytyväinen että vauva saa kasvaa:kieh: ja keuhkot kehittyä rauhassa eipähän ainakaan niin helpolla pitäis tulla vauvalle ongelmia.

Ihanaa kun muutamilla on jo laskettuaika saavutettu tai poksuu ihan lähipäivinä:D
Ens yönä on täysikuu saa nähdä kuinka monta tonttua syntyy:)
Täällä ei ole yhtään oiretta tai tuntemusta että alkais tapahtumaan,plaah... vaikka eipä nuo aiemminkaan ole varaslähtöä ottaneet.TAHTOO oman tontun!!
 
Ensimmäisenä taas onnittelut pikkuisista tontuista :flower: :xmas:

Voin vaan kuvitella ja muistella tota odotuksen "tuskaa" kun laskettu jo ylitetty kun itsekkin kuitenkin pyhästä lupauksesta huolimatta mietin et voishan tää jo syntyä :D

Illalla tapahtui mahassa jotain?! Joko toi pikkuinen heitti kuperkeikkaa perätilaan tai sitten laskeutui rajusti alaspäin, hirveä mylläys kävi ja sattui niin pirusti, lantio kirjaimellisesti rutisi ja naksui siinä myllerryksessä...

Flunnssa iski sitten eka kertaa koko syksynä :/
Muuten ei viikonloppuun mitään ihmeitä :)


Astre ja vauveli 37+6
 
Niin, täysikuulla tosiaan syntyy kuulemma enempi lapsia, joten toivotaan että ens yönä ois monilla haipakkaa.

Jos jalkasäryillä ja turvotuksissa ja aktiivisella vauvalla ois vaikutusta lähtöön, niin kaipa sitä pääsis lähtemään mutta ei....

Toki noi limat ilahduttaa mua, ihan kuin kohdulla ois räkätauti, kun irroittelun jälkeen niitä näyttää tulevan :D Mutta mikä ihme siinä on ettei supistuksia kuulu!!? Metsätähti: huvitti tuo sun ennustukses että limatulpasta 1-10vrk kuluessa vauva syntyy. No, näillä viikoilla tosiaan ei taideta antaa mennä eneää pidempään, joten väkisinkin osuu oikeeseen :D

Jestas, ettämä en tosiaan taas tänään osaa aatella muuta kuin että tulis se lähtö! Jalkoja ja selkää särkee ja itkettää - siivottu on jo ja lakanat vaihdettu - ei jaksas lähtee lenkille... vaiks kyllä mä kohta - tulee käveltyä edelleen hirveetä haipakkaa 1-1,5h päivässä! Ihan vaan jotta sais supistuksia ja sokerit ei nousis. Jos illaks hakis ees leffan niin vois yrittää eläytyä johonkin muuhun ees vähäks aikaa...
Jostain kumman syystä ei vieläkään huvittas lähteä anomaan sitä kalvon puhkaisua kun pelottaa että jos ne supparit silti antaa ootattaa - infektioriski vaan kasvaa. Vaikka toisaalta luulen että se vois käynnistää supistukset... Jospa oottasin ees maanantaihin! meillähän on muut syntynyt 4.4. ja 6.6. joten tää varmaan haluaa tulla 12.12. joka ois myös serkkupojan päiväys :D

Sametuli 40+3

p.s. en viittis ottaa ees panadolia näihin särkyihin, kun entäs jos se estää synnytystä käynnistymästä :D on tää vaikeeta!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: neljäskö
Kyllä me mammat ollaa sitten ihania ajatustemme ja limojemme kanssa.. :LOL:

Mitä sitä ei tekisi edes ajatuksen tasolla että saisi oman käärön jo syliin :heart:

Ihanaa lauantaita kaikille, sudet ulvokoon yöllä kun me kaikki toivottavasti ollaan sairaalat täyttämässä uusista tulokkaista :D
 
  • Tykkää
Reactions: viena
Onnea taas kaikille vauvautuneille :flower: täällä jäänyt kaks plussailu täysin taka-alalle, ei tosiaa mennyt kaikki ihan putkeen meidän jäbän synnyttyä. Hänet siis vietiin parituntia syntymän jälkeen lasten teholle ja tänään vasta päästiin kotiin.Syynä oli todella suuri ilmarinta, ja koko vasemman puolen keuhko oli ehtinyt mennä kasaan. Onneksi oli hyvä lääkäri päivystämässä (helsingin yliopistollisesta sairaalasta) joka ymmärsi nopeasti mikä poikaa vaivaa. Tiistai iltaan asti pojalla oli rinnassa dreeni kiinni joka poisti ilmaa, eilen oli vihdoin täysin puhtaat kuvat keuhkoista. Oli aika rankka viikko tiistaihin asti, poikaa ei saanut juurikaan edes koskea ettei piuhat lähde irti, ja hoitajien mielestä poika oli niin kipeä että senkään takia ei saanut koskea. Onneksi nyt kaikki hyvin ja päästiin kotiin :) vähän toki jännittää kun alku oli tollainen, mutta ainakin lääkäri vakuutti että ilmarinta ei uusi eikä pojalla ole mitään hätää :)

Täytyy lueskella paremmalla ajalla mitä tänne kuuluu :)

joulumamma ja leevivauva 8vrk<3
 
Onnea uusista pikkuisista!!!

Lapittarelle jaksamista! Voin vain kuvitella miltä tuntuu...

Joulumamma kiva kuulla, että siellä voidaan jo paremmin. On varmasti ollut raskas viikko teillä. Ystäväni lapsi joutui olemaan viikon syntymän jälkeen teholla ja kyllä mua riipasi perheen huoli ja se, ettei juuri voinut itse olla avuksi.

Susimieli yritä vähän rentoutua, jos se vauveli sitten päättäs tulla maailmaan :) Maanantaina sit nähdään kuin teille käy :)

Täällä ei vielä lähtöä toivota, mutta kun lueskelen teidän limajuttuja ym. alkaa pieni hytinä, josko mekin kohta :LOL: Sametuli sun pitää mennä maanataina puhkottavaksi, niin vois tosiaan tullakin tuo 12.12!

Astre jos sulla ois vähän enemmän viikkoja olisin ennustanut synnytystä sulle. Joskus oon kuullu, että flunssanen olo voisi enteillä synnytystä :D

Tänään käytiin sellaisessa tontturiehassa ja katselin tippa linsissä, kun esikoinen lauloi ja leikki isin kanssa. Miten niin pienet hormoonihuurut täällä :D Ja ensimmäinen napakka harkkasuppari tuli tänään. Jatkoa odotellessa ;)

Mango ja Ola 37+5
 
Nonii nyt taas ehtii vähän lisäilemään infoja... Meillä oli siis myös toiveena nopea kotiutuminen ja niinhän me oltiin jo 12h vanhan pienen kanssa kotona.. ihanaa olla ihan rauhassa.
vinkki kaikille synnytyksen jälkeen jälkivuotoon siteeksi käy älyttömän hyvin housuvaipat jonka repäsee sivuista auki. Mulla tuli ohi sairaalan siteistä mutta nyt kun huosuvaippa (koko7) siteenä ni ei kiristä, paina eikä purista ja kaikki pysyy kuivana eikä toi vaippa ole ees isompi. Paremman mallinen vaan.

Ja tsemppiä kaikille jolla synnytys on vielä edessä + onnea jo vauvautuneille. :)
 
Jospa täysikuu ja huominen laskettu aika saisivat synnytyksen alkamaan ensiyönä.
Käytiin äsken hieman pidemmällä kävelyllä, piristi mukavasti mieltä. Odottelu jatkuu..


Niin ja täällä yksi supisteluista ja limoista kateellinen :)
 
joulumamma: Meilläkin oli tytöllä -09 ilmarinta syntymän jälkeen :( Kurja alku, mutta onneksi teilläkin ollaan jo parannuttu. Musta oli hirveetä kun heti synnytyksen jälkeen tyttö vietiin pois eikä kuullut edes itkuja ja muita ja vasta 2h kuluttua saatiin jotain uutisia! Sen takiahan mä täällä nyt niin paniikissa viime metreillä olenkin kun noi kokemukset on jäänyt takaraivoon jäytämään - koetan kuitenkin olla aattelematta! Mitä sä sait selitykseksi sille, että mistä ilmarinta johtui?

Pakko mennä koettamaan ottaa päikkäreitä, jos sitä ens yönä joutuu kuuta ulvomaan synnytyssaliin...
 
tanjuska onnea! :heart:

Mua on huvittanut kans tuosta, kuinka sitä innostuu, ku limat alkaa muuttumaan :LOL: Eilenkin,ku bongailin limatulppaa taas ni virkisty ja tuli oikein hyvälle tuulelle :D Nauroinki miehelle, että on se ihme että tuommosesta mieli paranee, ku yleensä ne ällöttää :)

Kaupoissa juostu ja menkkajuilimista on ollut.... toivotaan toivotaan....
 
Kuulkaas, minä lähden viettämään iltaa kavereille ja en ota edes sairaalakassia mukaan (5km päässä tämä paikka, haen jos tarvis) niin kova luotto on ettei mitään tapahdu. Huomenna siis laskettu aika :) Ja toisaalta, nyt on jostain semmonen fiilis tullut et mitä sitä surkuttelemaan ettei tule, kyllä se joskus tulee :D

Eilen napakoita supistuksia 3 tuntia, 15 minuutin välein, loppui sitten kun seinään. Nyt on ihme tuntemuksia alakerrassa ja supistelee joskus, mutta ei tunnu juuri miltään kivuliailta.

Onnea taas kaikki nyyttinsä hakeneet :)

Hyyppis hymy korvissa + pikkupoju 39+6
 
Onnea paljon kaikille pikkuisensa jo saaneille! Ja samalla voimia vielä omaansa odottaville :)

Meille syntyi poika 3625g ja 50cm, rv 41+0 8.12.

Tässä synnytyskertomusta ja vähän muutakin.

Keskiviikkoiltana katottiin miehen kanssa leffaa ja siinä ennen yhtätoista alkoi tuntumaan "oudolta". Selkää särki ja pisti juoksemaan vessassa, ei kuitenkaan mitään oikeita supistuksia tms. Sitten vessareissulla tuli paperiin veristä limaa ja ajattelin mielessäni että great, tämä on nyt varmaan sitä limatulppaa. Ajattelin, että pakkaampa hygieniavehkeet vielä reppuun varmuuden vuoksi, saahan ne sieltä aamulla pois jos mitään ei tapahdukaan ja laitoin kaverille viestin, että voisko lapset viedä yöllä sinne jos tarvis on.

Kävin sitten sänkyyn puolen kahdentoista aikaan ja sitten tuntui ensimmäinen supostus, seuraava tuli varttia vaille ja siitä sitten viiden minuutin välein. Soitin kaverille ja siinä vartin yli puolenyön lähdettiin. Oli ihan hirveät puoli tuntia sairaalaan! Supistuksia alkoi tulemaan parin minuutin välein ja en kyllä muista, että ikinä olisivat niin kovasti sattuneet. Sairaalan ovilla ilmeisesti näkyi valvontakameraan jo, että olo on aika tukala, kun kätilö tuli juosten pyörätuolin kanssa vastaan, eikä edes ehdottanut synnytysvastaanotolla käymistä tai käyrillä makaamista, mistä olin kyllä tosi kiitollinen.

Salissa oltiin siinä 01 ja olin 4cm auki. Sain ilokaasun anestesialääkäriä odottaessa ja se kyllä oli pelastus siinä vaiheessa, kivut oli järkyttävät. Synnytyslääkäri tuli ensin puhkaisemaan kalvot, samalla sain tipan käteen ja heti perään anestesialääkäri ja sain spinaalipuudutuksen. Ja hupsista, kivut loppuivat kuin seinään, ei minkäänlaista tunnetta mistään. Oksitosiini laitettiin tippumaan, ettei supistukset lopu.

Vauvan sydänäänet rupesivat katoamaan aina välillä ja vauvan pääpinni laitettiin uudestaan monta kertaa. Sitten kätilö sanoi kokeilevansa nostaa vauvan päätä ylöspäin käsin, että jos on jotenkin sellaisessa asennossa, että ei saa henkeä. Oli kuulema tiukassa puristuksessa ja paikkojen olevan 8cm auki. Vauva piti saada syntymään heti ja paikalle tuli lastenlääkäri ja synnytyslääkäri odottamaan. Kätilö sanoi työntävänsä loput reunat käsin syrjään ja käski varovasti ponnistaa.

Oli tosi outoa ponnistaa, kun minkäänlaista kipua ei tuntunut! Koeponnistuksen jälkeen käskettiin ponnistaa lujaa ja sitten vauva syntyikin. Ainoa mitä tunsin, oli pieni venyttymisen tunne ja pelkäsin repeämistä ihan hirveästi. Ponnistusvaiheen kestoksi tuli 2min, ja klo 2.36 vauva oli syntynyt. Napanuora oli kaulan ja vartalon ympärillä, saivat kuitenkin pujoteltua niin, ettei sitä tarvinnut leikata liian aikaisin. Vauva oli syntyessään ihan mustikan värinen, mutta veti henkeä ja voi hyvin.

Olin ihan hölmistynyt, tässäkö se nyt sitten oli? Aluksi olin kyllä ollut tosi kipeä, mutta loppu meni ihan tunnottomana, ei edes mitään vaurioita tullut. Voin vain kuvitella, miltä ne pään nostamiset ja reunojen painamiset olisi tuntuneet ilman puudutusta. Vaikka pelästyin ihan hirveästi sitä lopun kiirettä ja lääkäreitä huoneessa, jäi synnytyksestä hyvä mieli, kätilö oli tosi rauhallinen ja asiansa osaavan tuntuinen, svo:lla ei edes tarvinnut käydä, minua kuunneltiin ja mikä tärkeintä, vauva voi hyvin. Synnytyksen kestokin oli vain vajaat kolme tuntia.

Eilen 9. päivä kotiuduttiin, osastollakin oli mukavat hoitajat ja ilmeisen rauhallista, ei muuta kuin hyvää sanottavaa sieltäkin. Vauva nukkui huonosti viime yön, mutta onneksi meidän tytöllä on tänään balettikoulun joulunäytös ja ovat olleet siellä miehen ja muiden lasten kanssa koko päivä ja minä olen saanut levätä. Vauva on syönyt hyvin, kätilöpolin hoitaja kävi tänään ja vauvan paino on jo lähtenyt nousuun.

Ainoa, mistä voi valittaa, on imetys toisesta rinnasta. Se on erikoisen mallinen, muulloin ihan normaalin näköinen mutta imetysaikoina aina ollut sisäänpäin kääntynyt kun vauva ei juuri ole sitä imemässä. Siellä on ilmeisesti jotain kiinnikkeitä, jotka irtoilee imetyksen ekoina viikkoina ja se SATTUU. Melkein pelottaa aina antaa siitä rinnasta, mutta toisaalta tiedän, että kipu helpottuu sitten muutaman viikon päästä, eikä siinä satu muuta kuin ekat minuutit vauvan alkaessa imemään. Muuten tosiaan kaikki hyvin :heart:

Tsoink, joka oli jo varma että odottaa vauvaa vielä juhannuksena
 
sametuli ihana toi "kuuta valvomaan synnytyssaliin":)

Katsoin tuossa leffan peiton alla ja otin viereeni ison kasan herkkuja,mutta hyvin lyhyeen jäi herkuttelu kun tulikin niin huono olo ja tuntui että on hankala olla mitenkään päin.Ei se leffahetki ollutkaan niin rentouttava kun olin etukäteen suunnitellut mutta leffa tuli katottua.Väsyttäis kyllä tosi paljon mutta en viitsi mennä nukkumaan kun sitten menee yöunet vaikka tiedä jos sitä pääsis sametulin kanssa valvomaan sitä kuuta synnytyssaliin ja kaduttais kun jäi päikkärit ottamatta (toiveajattelua).No mutta ei tänne sen kummempia.
 

Yhteistyössä