***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Onnea Poppeliinille ja NewYorkille:heart:

neljäskö mullakin on synnärillä yksi tuttu kätilönä, harvemmin nähdään eikä mitenkään läheinen mutta en minäkään oikein tiedä haluaisinko häntä kätilöksi. Jotenkin ahistava ajatus että siinä ois miehen lisäks joku tuttu ihminen jota sitten näkee pakosti muutenkin. Häntä on kyllä kovasti kehuttu ja kuulemma erittäin ihana kätilö mutta en oikein tiedä, minäkin mietin että voisiko sitten pyytää jotain toista kätilöä jos tää tuttu sattuis just sillon töissä olemaan. Voihan tietysti olla että siinä vaiheessa kun siellä ollaan niin se on ihan se ja sama kuka kätilö sen homman siinä hoitaa :D
 
Onnea Poppeliini ja NewYork :heart: :flower:

En miäkään oikein innostuis ajatuksesta et joku tuttu kätilö olis hoitamassa synnytystä :/

Tsemppiä taas kerran vauvaa hakemaan lähteneille :wave:

Päätin nyt totaallisesti keskittyä joulun odotukseen enkä vielä vauvan, epätodennäköistä kuitenkin on että ennen joulua syntyy :) Laskettuun aikaan 17 päivää ja maksimissaan sit 31 päivää enää kuitenkaan kun taval tai toisel pikkunen masusta häädetään <3 Ja kun tarkotus oli et tää on viiminen lapsi ni ehkäpä vaan kiva nauttia kivuista huolimatta.


Tällästä tänään :)

Astre ja vauveli 37+4
 
Onnea Kish, NewYork ja Poppeliini!!!:heart::flower:

Neljäskö ja tirppa Mulla on kanssa yksi tuttu töissä juuri sillä osastolla, minne olen menossa. Olen jo päättänyt, että mikäli hän olisi minulle kätilöksi tulossa sanovani ihan suoraan, että minusta olisi epämiellyttävää olla hänen potilas, koska olemme tuttuja.

Autolla ajo sujuu ilman ongelmia. Ei ole edes penkkiä tarvinnut säätää.

Eilisessä neuvolassa ei mitään kummempaa. Nyt kun oma täti mittas SF-mitan, palasi se vanhalle käyrälle oli siis 33cm.

Vähän alkaa tympiä tää raskaana oleminen, kun joka paikkaan särkee. En kyllä usko, että lähtö tulee ennen tammikuuta. Miten mä jaksan vielä neljä viikkoa?!

Tänään mun puhelimeen ei jostain syystä saanut yhteyttä, niin heti kaikki soitellu miehelle ollaanko synnyttämässä. Muutenkin jos en heti vastaa viestiin/soita takaisin on ensimmäinen kommentti, että mä luulin sun jo olevan synnyttämässä. Kouluun kun eilen menin vartin myöhässä, totets opettaja luulleen mun lähteneen synnyttämään, kun ei näkyny. Ei tää vielä ärsytä, mutta jos seuraavat neljä viikkoa mennään samalla kaavalla niin alkaa kyrsiä. Edellisessä raskaudessa parhaita oli nää fbn chatissa viestit "ootko vieläkin kotona yhtenä kappaleena". Eiku mä fesbuukkaan ja synnytän paraikaa...

Mies sai ensvuoden koulutuspäivät. Tammikuun 16-18 ois koulutusta sen verran kaukana, ettei sieltä kotiin ajella. Vauva voi nuorimmillaan olla jopa alle viikon ikäinen silloin:O

Mango ja kovasti kieppuva vauva 37+3
 
Poppeliini Onnittelut prinsessasta!

NewyorkOnnittelut sinnekin prinsessasta!

Neljäskö En itsekään haluaisi ketään tuttua.

Multakin kysellään lähes jo joka päivä joko viestillä tai facebookissa joko oon synnyttämässä. Oon nyt laittanut joka päivä jonkun tyhmänkin päivityksen faceen niin varmasti tietävät,että oon kotona. =)
 
Viimeksi muokattu:
Voi onnea Poppeliini ja NewYork. Upeaa ja hienoa että kaikki meni hyvin ja pikkaraiset ovat täällä :) :flower::flower:

Täällä on nyt epäily raskausmyrkytyksestä :eek:Ärsyttää. Alko hirveä pääsärky ja paineet nousi (olleet aina tosi matalat) niin 138/89 tasolle... ei sen kummenmiksi. Osastollakin olin yhden yön. No se oli kivaa kun pääsi katsastamaan pikku miehen käyriä ja ultrasta että kaikki on jannulla hyvin kuitenkin. ja tuo myrkytys on vasta epäilys... jännäksi menee :) Nyt ei pääkipua ole enää ollut ja paineetkin taas 118/75 tasolla. Ilokseni pienimies oli vaihtanut nyt asennon raivotarjontaan eli vielä näilläkin viikoilla on tiloja liikuskella. Painiarvio oli viirua vaille vajaa 3kg (silloin rv 38+1), eli pikkukaveri tulossa.

Tsemppiä kaikille unettomiin öihin ja liitoskipujen viiltävään maailmaan!


Viena ja juniori 38+3
 
Huomenta!

Ihan ekaksi vauvautuneille hirmusti onnea!

PrinsessaV:lle tsemppiä, pian olet sinäkin nyyttiä hakemassa kotiin!

Mulla oli eilen äippäpolikäynti, kun edellinen lapsemme syntyi hätäsektiolla, niin tämä käynti oli vähän sitä varten, että jos haluaa puhua siitä edellisestä synnytyksestä ja tietty tsekkaukset tähän nykyiseen raskauteen.
Sisätutkimus oli ihan "mukava" kokemus, ei kipua, perätutkimuksia tms. Olin vaan vähän yllättynyt äkkiseltään, kun synnytyslääkäri oli mies ja hänellä oli siinä kandi kaverina ja hänkin mies...
Ultrassa kaikki näytti hyvältä muuten, paitsi lapsivedet on vähentyneet siihen malliin, että ens viikolla mennään sen vuoksi kontrolliin. Lääkäri meinasi, että varailkaa sairaalakassi mukaan jos aletaankin käynnistelemään ja kun olin siinä puhunut toiveistani tähän tulevaan synnytykseen, että tahtoisin vähän luonnollisemman synnytyksen ettei kauheasti käynnistäviä lääkkeitä tms. niin meinas, että aloiteltais sillä ballongilla. Täällähän oli joillakin sitä käytettykin? Se on kuulema aika uus juttu... Tai ainakaan en ollut kuullut siitä ennen, ku tällä palstalla ja lääkärikin sanoi, että tätä menetelmää ei ole käytetty silloin kun esikoistani tein vähä reilu pari vuotta sitten.

Niin mullahan ois 25.12 la, mutta tosiaankin tiedä vaikka ois jo ens viikolla nyytti sylissä! Täytyy sanoa, että vähän tuli kuitenkin yllättäen, kun olin aika varma, että venyy ens vuoden puolelle... Mut saas nähdä. Eilen sitten heti sairaalareissun jälkeen kaivoin viimein pienimmät vaatteet varastosta pesuun ja tänään varmaan laitellaan peti vaaville odottamaan. Joo-o, vähä myöhänen olen :D Ainakin joihinkin palstalaisiin verrattuna, kun muistelen lukeneeni jo ainakin kuukausi sitten joidenkin laitelleen kaikki valmiiksi!

Mapitus 37+5
 
Onnea matkaan PrinsessaV:lle :)

Jaahas, tänään olisi synnärillä painoarvio/ultra/lääkäri. Saas nähdä mitä sanovat, toivottavasti edes ronkkivat kunnolla mahdollisen opiskelijan voimin :D Tosin 2 kertaa opiskelija ollut ja ne on kyllä ylivarovaisia. Jos en olisi tiennyt että tutkivat niin en olisi tuntenut varmaan :whistle: Pitää varmaan vihjaista että kovemmin vaan :LOL:

Sen verran malttamaton olen nyt koska kukaan ei ole mennyt edellisestä 3 näin pitkälle. Eka syntyi 36+, toinen tasan laskettuna keskiyön jälkeen (eli viime yönä olisi syntynyt) ja kolmas 38+mutta tämä tekee siis ihan toisin ja menee tyylikkäästi yli ellei tänään pikasynnytystä tule..
Meillä silti mies taitaa olla minua malttamattomampi, eilen illalla viimeksi supisi yksinään että syntyisi jo :xmas:

Palaan synnärikäynnin (klo 12) jälkeen kertomaan missä mennään.
Siihen asti tonttuja saapi tulla urakalla.

Äidin tonttu tasan 40 viikkoa :xmas:
 
PrinsessaV siehän tositoimiin pääset, mukavaa vauvanhakua! :)

Täällä kohta neuvola, vähän tylsä juttu kun tiedän että siellä on sijainen, olisi ollut kiva nähdä omaa tätiä näin (toivottavasti) viimeisellä käynnillä.
Noh.. Samapa tuo, isukki pääsee mukaan, mikä on mukava juttu.

Susimieli ja Pieni 39+5
 
Wau,taas tapahtuu:) Tsemppiä ja voimia vaavinhakuun PrinsessaV:lle :)!!!!!
Mapituksellakin on jännät ajat,jihuu :flower:

Näin viime yönä unta et limatulppa irtos ja lapsivesi meni ja jäin niin kiihtyneeseen tilaan etten enää millään saanut unta! Kutkutti myös hirveästi ajatus pikkuisesta pojasta tuolla masussa :heart: TOSI jännää nyt kun tietää kumpi siellä on, ah! Hassu olo myös koska tyttöolo on ollut niin vahva ja nyt onkin poitsu siellä - pitää totutella ajatukseen;)

Mulla oli tosiaa eilen äitipolilla verenpaine aika korkea(139/93) mutta hoitaja meinas et se johtuu kovasta jännityksestä(jännitin sikana, hikiläntit vaan jäi pöytään kädestä,heh)... pissa oli kuiyenkin aivan puhdas eli ei valkuaista. pääkin oli kipeä illalla ja ehdin jo ruveta panikoimaan raskausmyrkytyksestä... Mutta uskon et se päänsärkykin oli jännityksen laukeamisesta. Pitää seurailla tilannetta!

Tänään aion VIIMEIN viimeistellä sairaalakassin ja joulukortit, hih :)
Tsemppiä päivään kaikille vaavimasuille :heart:

Miimau&Masuasukki 37+3
 
:flower: onnea jälleen vaavin saaneille!! :heart:

Mie eilen leikkelin ja ompelin verhoja makkariin ja videotykin valkokankaalle. Eile siskien kans käytiin kaupalla kattoo joulupukkia =) Jospa viel sairaalakassiin viskoisin itelleni housut täs jossai vaiheessa. Aikasemmat syntyny viikoilla 41+1 ja 40+5. Täytyy nyt uotella.

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 40+2 ~
 
PrinsessaV onnea matkaan!

Minä eilen kehuin täällä nukkuneeni kaks yötä tosi hyvin panadolin voimalla, no sepä oli taas huono idea, ku viime yö meni sitten taas ihan toisin! :kieh: Alapää on niin kipeä, ettei tosikaan! Koko aamu meni sit plörinäksi ja sehän tarttui myös lapsiin se huono tuuli. Lapsiraukat! :(

Pitäs neuvolaan alkaa suunnata pikkuhiljaa. TÄnään jos saisimme vihdoin ja viimein oman auton. Tila-autoon mahtuu nyt sitten kaikki istuimineen kyytiin. :)

kiukkuinen simuli 39+3
 
Onnea jälleen suuresti pienistä tontuista <3

ja PrinsessaV:lle tsempit ja onnea päivään!! :)

Voi ku menis täälläki vedet ni tietäis että lähtö on piakkoin.... :D
Eilen illalla jo luulin että yöllä joudutaan lähtemään mutta mitä vielä, täällä sitä kotisohvalla köllitään :D
Muutaman tunnin oli vain ajoittain helpottavaa kiristystä joka tuntui molemmissa kyljissä saakka. Tuntui kun olis ollu vattassa kauheesti ilmaa/ vatta sekasin mutta kun ei ollu kumpaakaan. Nukkumaanmennessä tuikki alas niin mahottomasti ja mielessäni hoin kokoajan että : jatkujatkujatku...kunnes sitten lopulta olin nukahtanut :D
Ja perjantai, enkä ole yhtään innoissani :/
Kiitos kuitenkin Poppeliinille tiedosta että tayssissa ei kauheita ruuhkia ole jos nyt viikonloppuna lähtö tulee. :) Oloista ja malttamattomuudesta huolimatta, alan taas mielessäni toivomaan että viikonlopun yli selvitään :D

tää lahopää ei muista että kuka puhuikaan noista verenpaineista :)ashamed:) Mulla on sellanen tilanne että paineet huitelee aina korkeella kun sitä mitataan lääkärillä/neuvolassa. Vaikka kuinka yritän olla rentona ni silti lukemat oli neuvolassakin viimeksi sellaset 140/90.. Ja polilla käydessä oli jopa 150/100 josta lääkäri toki heti tiedusteli. Kotona on ollut mittari lainassa neuvolasta ja paineet ollu aina ihan normaalit siinä 120/70 tietämillä :D

Mukavaa viikonloppua ja tsemppiä myös polille/neuvolaan meneville :)

tuutikki ja pikkutuutikki 40+1
 
PRINSESSAV onnea koitokseen<3

Täällä eilen illalla maha kovettu kovaan tahtiin ja yöllä tuli muutama kipeempikin suppari :) Toivotaan että ne supparit sais jotain aikaseks :) Ja alaselkä on nyt kipeä :(
Haluaisin jo niin kovasti oman nyytin syliin :) varsinki ku laskettu aika on 20.12 niin mielummin tulisi nyt aikaisemmin, että tietää ettei jouluaattoa synnärillä tarvitse olla. Ainii ja toissapäivänä tuli kunnon klöntti valkovuotoa liekö seki jotain enteile? :O Tuon jälkee sitä ei kyllä ole tullut noin paljon että ei tainnut limatulppaa olla? Tiedä sitä sitten :)

Baarbi 38+3 Nopeasti nämä viikot menevät :)
 
Viimeksi muokattu:
Lämpöiset onnittelut vauvautuneille ja tsemppiä tositoimissa oleville! <3

Ärsyttävää, kun tulee noita "näinköhän nyt tulee lähtö"-öitä, kolmesta eteenpäin supisteli 5-10 min välein pari tuntia, niin että puhallella sai, ja sitten ei enää mitään.. Jotkut senkun lähtee ja synnyttää, ja itse saa arpoa.. ;) Mies meni viiteen töihin, ja mie jo höpöttämään että voi olla että soitan perään.. Pyh.

Valivali! :)

Eve75 ja poikanen 39+4
 
Tsempit prinsessaV kohta sun odotus palkitaan! :)

Tsemppiä myös supistelijoille! Ei varmasti ole kivaa arpominen ja "turhaan" kärvistely.

Miimau mä näin myös unta, että limatulppa irtos :D

Tuutikki Minkä vuoksi synnyttäisit mielummin Vammalassa?

Tänään aamulla sain tapella 20min pojalle ulkovaatteita päälle ja kotiin tultaessa toinen raivosi 30min, kun ei olisi vielä halunnut sisälle. Mitähän tää on sitten vauvan kanssa, kun välttämättä joka päivä ei voida ulkoilla sitä totuttua määrää. Tällä viikolla ollaan ulkoiltu normaalia vähemmän, koska mä oon ollu laiska ja väsynyt. Poika on ihan selkeesti kiukunnu enemmän varmasti tästä johtuen :/
 
Onnittelut kaikille oman tontun saaneille! Ja tervetuloa uusille! :xmas:

Autoilu onnistuu niinku ennenkin, ainut on autoon meno ja siitä poistulo. Nivuset paukkuu.

Tuttu kätilö ei kyllä houkuttas ollenkaan. Kai siinä tilanteessa voisi kohteliaasti pyytää jonkun toisen? Olis kyl hieman vaivautunut olo.

Tänään oli neuvola, jossa täti ei enää saanut otetta vauvan päästä. Oli kuulema tosi alhaalla. :O Aika kovaa menkkamaista särkyä alavatsassa ja selässä ollut jo useempana päivänä. Josko ne sais jotain aikaseks. Vai onkohan ne niitä paljon puhuttuja supisteluja? Taitaa olla toiveajattelua. Sängystä ja sohvalta ylös nousu on yhtä tuskaa. Nivusiin koskee tosi paljon ja tuntuu ku jotain repeäisi tuolla alakerrassa. huh!

Kaikki jouluvalmistelut on valmiina. Pakkasessa raakapakasteena piirakat ja laatikot. Lahjat ostettu ja paketoitu. Kuusi ostettu ja koristeltu. Jouluverhot ja liinat laitoinkin jo marraskuun alussa. :ashamed: Kinkun jos malttaisi paistaa myöhemmin. :LOL:

Nyt vasta alkaa tosissaan tajuta että me saadaan vauva!! HUI!

- Sid ja pikkuPentti 37+6 -
 
Omanapainen neuvolapäivitys:

Mulla on siis tähän asti ollut koko ajan kaikki ok,
nyt oli hemppa pudonnut (no sikäli lokakuussa viimeksi mitattu, silloin oli 142 niin ei mitattu hetkeen, nyt 116),
pissassa proteiinit 1-2 plussalla,
alapaine koholla 130/90,
paino oli noussut taas parissa viikossa nelisen kiloa(!) .

Eli alkavalta raskausmyrkytykseltä näyttää. Neuvolasta soitti sairaalalla mutta siellä olivat sitä mieltä että kotiin odottelemaan, jos tulee päänsärkyä/näköhäiriöitä, ylävatsan kipua tai huimaa turvotusta niin laitokselle.
Maanantaille saatiin uusi aika jos silloin oon vielä yhtenä kappaleena, ja jos silloin on vielä näitä myrkytys viittauksia niin sairaalaan. Eli todennäköisesti maanantaina viimeistään alkaa tapahtumaan, itsestään tai avustettuna.
Nyt vaan toivotaan että tulisi omia aikojaan tässä viikonloppuna.

Kyllä katosi kaikki rentous viikonlopusta, nyt koko ajan kuulostelee omaa oloa, synnytystä ennakoivaa oloa ja kauhunsekaisella jännityksellä odottaa maanantaita.
Toisaalta olisi ollut kiva että olisivat tänään tsekanneet sairaalalla, niin ei tarvitsisi omalle vastuulle ottaa, mutta toisaalta käynnistys ei ajatuksena houkuta, mies sanoi että onneksi saatiin vielä hieman lisäaikaa, että olisi ollut hurjaa lähteä ihan puskista synnyttämään.

En tiedä, menin ihan hämilleni kun en ollut varautunut että olisi mitään, ja olin varautunut jo vähän että jos tää menisikin yliaikaa.. :D

Painoarviota kyselin myös, sanoi ettei ole kovin kokenut mutta voisi sellaista kokeilla antaa, sanoi että yli kolmikiloinen on, varmaan kolmen ja puolen kilon kieppeillä, ehkä vähän yli, muttei mikään nelikiloinen. Itse olisin veikkaillut samaan suuntaan, joten saas nähdä osuuko arvailut.

Ai niin, selässä alkoi just menkkajomotusta muistuttava olo, ei ole aiemmin ollut tän raskauden aikana näin kovaa.. Josko se alkaisi syntyä..

Jännän äärellä,
Susimieli ja Pienisuurimies 39+5
 
Huhuhuh. Istuessa sattuu kyllä melkoisesti! Kävellessä ei. Mutta ei tässä mitään selkeää supistamista/jaksotusta ole, sattuu kokoajan kun istuu, ei helpota välillä. Sitten kun pissalla kävin niin pöntöllä istuminen teki saman kivun.
Saas nähdä, saisihan tuo alkaa, mutta täytyy kyllä sanoa että ihan erilailla/yllättävän paljon tää sattuu verrattuna noihin mitä aiemmin on ollut. Saattaa jäädä haaveilemani lääkkeetön synnytys väliin jos tätä tahtia jatkuu :D

Ilmoitan jos tästö jotain kehkeytyy.
 
Eilen käyty neuvolassa ja kaikki ok.. pää ei vieläkään kiinnittyny..

Toissa-aamuna miehen lähtiessä töihin oli tunnin-parin ajan semmosta menkkakipua selässä ja mahassa ja päivälläkin jomotteli selkää... Iltasella sitten sohvalla istuessa alko sattumaan mahaan, ja piti vaihella asentoa ja vähän puuskuttaakkin..Tästä vaan en osaa sanoa, oliko supistelua vai ihanko vaan mahaa väänsi!?!? Nyt taas just äsken alko vähän selkää jomottamaan, että josko se tästä kohta alkas käynnistymään!! Sitä odotellessa...

Jonna90 ja pikkukakkonen POKSPOKS 40+0:heart:
 

Yhteistyössä