**Joulukuun Pikkutontut KESÄKUUSSA**

hyyppäjäinen,eka lääkäri on vasta vkolla 26 eli rakenneultran jälkeen niin se ainakin yleensä on,aiemmin taisi olla niin että oli vkolla 16:kin mutta ei sitä kyllä enää ole.

nimistä...itsellä on mietittynä kummallkein sukupuolelle nimi,koska itsestä on kivempi kutsua masuvauvaa nimeltä,varsinkin nyt kun muut lapset on jo isompia..:) ristiäiset meillä tuee olemaan myös aika nopeesti syntymän jälkeen,siinä joulun tienoilla..:)
 
Lääkärineuvola mulla on jo ollut se noin kuukaus sitten. Mutta mulla onkin niitä käyntejä enemmän ku ns. normaaleilla ihmisillä, koska mulla se ms-tauti on. Juhannuksen jälkeen on taas seuraava käynti ja ultrataan samalla. :)

Rakenneultra mulla on 15.8. Ja meinataan kysyä sukupuoli viimestään sillon. :) Mulla on kyllä nyt niin vahva poikaolo, saa nähdä pitääkö paikkansa :)

Täällä taitaa olla tänään siivouspäivä, kun vettä tulee taivaalta eikä huvita mennä ulos :)

- Sokruli ja pikkunen 13+1:heart: -
 
Huomenta.

Selvittiin viimein mahataudeista ja flunssista joita kävin täälläkin päivittelemässä. Meillä oli tosiaan ensin lyhyt mahatauti, sitten viikon kestävä kuumeinen kaikilla ja lopuksi vielä flunssat ja pienimmällä silmätulehdus. Ton ruljanssit jälkeen on kyllä tarvinut toipumisaikaa. Kaiken lisäksi meidän 2 vee aloitti tautien aikaan kunnon(!) uhman. Saa ihan järjettömiä raivareita päivittäin ja mikään ei kelpaa. Muistankin esikoisen kohdalla saman vaiheen kun ehdotin potalle menoa ja se oli EI ja sitten kun ehdotin että ei mennä potalle niin sekin oli EI! Juuri tällaista on nytkin. Aamulla yritin lohduttaa tyttöä, kun suuttui vaipan pois ottamisesta. Kysin meneekö äiti pois, niin se oli EI, kysyin tulenko luokse, se oli EI ja lopulta kysyin pysynkö paikallani ja sekin oli EI! huhhuh. piti kantaa autoon raivoava pikkuneiti joka yritti repiä vaatteitä yltään... Rankkaa on pikkuisellakin. Onneksi tiedän jo yhden kokemuksella, että kyllä tämä taas tästä joskus helpottaa.

Raskausvaivat edistyvät. Pahoinvointi täälläkin paremmin kurissa, mutta nyt on alkanut unettomuus ja turvotukset - ajoittain tuntuu että kädet ei enää entiseen tapaanmene nyrkkiin ja jos etenkin seisoo kauan niin jalkoihin jää sukista kuopat... Onneksi kuitenkin aika lievää vielä. :)

Minäkin olin eilen tuntevinanni aika varmasti jo liikkeitä. Nyt mulla on ekaa kertaa istukka takana, joten herkemmin kai nuo alkavatkin nyt tuntua... Aivan ihanaa päästä "kommunikoimaan" pienen kanssa tökkimällä! Kerran potkas kunnolla kylkeen ja sitten on tuntunut semmosta outoa muljuamista... Voihan toki olla että suolet siellä vaan kurisee, mutta kauan ei pitäs enää joutua arvailemaan. Mä nautin nyt näistä pikkuhetkistä mahani kanssa, kun muuten on aika hullunmyllyä ollut tää elämä!

Sain viimein päätettyä mitä teen lastenhoitoasioiden kanssa äippälomalla. Hommasin isommille hoitopaikat 1-2 päivänä viikossa eli niinä päivinä varmasti sitten lepään, hoidan kauppajutut ja siivoan ja loppuina päivinä jaksan olla "parempi" äiti. Näin pienemmällä todennäköisyydellä masennun tai uuvun tyystin. En uskalla omalta osaltani jättää tilannetta auki, sillä todennäköisesti vauvarumban keskellä en enää älyä edes hakea apua jos masennun. Helpompi käydä tämä taistelu itseni kanssa jo nyt, että tulen tarvitsemaan jotain helpotusta arkeen. Harmi kun se ei onnistu luonnollisesti esim. isovanhempien kautta, mutta hyvä että edes näin :) Sitten kun vauva kasvaa ja jos pärjäämme hyvin, niin otan lapset viim. kotiin kun hoitovapaan "rikas" kausi alkaa.

Sametuli ja Lotta-poika 15+6
 
Huomenia kaikille :)

neljäskö kyseli, että onko jo nimiehdotuksia. Meillä on molemmille nimet jo valmiina. Pojan nimi on sellainen, että on monet sitä pyöritelleet mielessään (miehen veli mm.) mutta kellään ei ole ollut "rohkeutta" sitä antaa ja oli yksi vaihtoehto jo kolmosenkin nimeksi, mutta sitten löytyi vielä kivampi nimi :) En mä nyt varma ole, että onko se just se, mutta se toimii ainakin tällä hetkellä meillä työnimenä, olkoonkin, että miehen kanssa molemmat povataan tyttöä :)
Tytöllekin on nimi jo valmiina, mietin ja pohdin niitä jo kolmannen odotusaikana ja vaikka monia kivoja tulikin niin yksi oli ehdottomasti ylitse muiden ja mikäli tämä tyttö on, niin se nimi varmaan annetaan.
Tytöille on musta paljon enemmän kivoja nimiä, vaikka on niitä pojillekin :)

sokerirasituksesta on ollut juttua, täällä siihen ohjataan kaikki yli 25v odottajat ja jostain lueskelin, että tuo on se mihin suuntaan ollaan menossa. Mulla kuitenkin on kaikki lapset olleet niin pieniä (alle 3500g, nuorin alle 3000g syntyessään) eikä sokereissa oo ollut mitään häikkää ja raskaudet menneet hyvin niin mun kohdalla sitten tehtiin poikkeus, etten moiseen joudu missään vaiheessa raskautta ja hyvä niin, musta niitä käyntejä on muutenkin ihan riittävän tiuhaan.

tyttö/poikaoloista ja mielihaluista on ollut puhetta. Mulla ainakin tytön odotuksessa oli tosi kova pahoinvointi ja niin on tässäkin + hermot on lyhyet, pinna katkeaa ihan sekunnissa ja kiihdyn nollasta sataan niin nopeasti, etten tajua sitä itsekään, eli hyvin vahvasti on tyttöolo! Mulla poikaa odottaessa teki koko ajan mieli jotain MAKEAA, suklaata, jäätelöä, karkkia mistä en yleensä ees tykkää!! Noita kiskoin koko odotusajan kaksin käsin. Nyt pelkkä ajatuskin jostain makeasta ällöttää, ylipäänsä SYÖMINEN ällöttää, mitään ei tee mieli, mut jos jotain niin SUOLAISTA, ehdottomasti. Makeat saisi vaikka hävittää kokonaan. Tosin poikkeuksen tekee tuoreet mansikat, joita himoitsen ihan jatkuvasti, niitä tuskin lasketaan suolaiseksi. Mutta siis, itsellä on kovin vahva tyttöolo, mun suolahimoista huolimatta :)

Kahlan nuo vuodot on niin inhottavia!!! Toivottavasti sinullakin pian loppuu ja tosiaan jos sitä ei paljoa tule ja siellä on vielä joku suonikin niin eiköhän se vuoto ole ihan harmitonta!!
Itseäni harmittaa, kun kolme aiempaa raskautta on mennyt ilman vuotoja niin tässä niitä sitten on niidenkin edestä :( siitä kahden viikon takaisesta kunnon vuodosta asti on vuotanut verta aina silloin tällöin, välillä se loppuu ja sitten taas alkaa. Sekin vähän puhuu tytön puolesta :D ne tytöt kun vaan on niin hankalia :p
Itse en oo niin siitä stressannut vaan todennut, että jos kesken menee tmv. niin enpä minä sille mitään mahda!

metsätähti kyseli neuvolakäynneistä ja ultrista ja siitä, että niitä on sitten lyhyellä välillä paljon. Mullahan np-ultra oli rv 11+6 ja lääkärineuvola rv 12+0 eli ihan peräkkäisinä päivinä ja ei ne sulkeneet toisiaan pois. Aikanaan kun kävin ä-polilla synnytyssairaalassa synnytystapa-arvioissa niin se korvasti yhden neuvolakäynnin, mutta täällä ei ainakaan ultrat "korvaa" normi neuvolakäyntejä. Mulla seuraava neuvola on rv 16+6 eli 5 viikkoa edellisestä ja sitten rakenneultra on joskus rv 20 paikkeilla ja neuvola varmaan osuu rv 21, et kyllä ne aika peräkkäin on. Jos olo on hyvä, niin kait sitä voi sanoa, että jos jätettäis yksi käynti välistä tmv.

Hyyppäjäinen huolehti, että hänellä ei vielä näy kunnon vauvamasua ja ajatteli jo jotain kehityshäiriöitä tmv. ole huoleti! Nuo vauvamasut on niin yksilöllisiä, että ei todellakaan kannata vertailla, mitä toisilla on ja itsellä ei :)
Tässä on mun edellisestä raskaudestani pari kuvaa, jolloin siis odotin kolmatta ja mahan pitäisi tulla "aiemmin" esille, eli eka kuva on rv 19



ja sitten vain kaksi viikkoa myöhemmin rv 21 masu on jo selkeä vauvamaha, mutta vasta tuolloin!



Eli sulla on vielä hyvin aikaa kasvatella sitä masuasi ja vauvalla on sinun mahasi koosta huolimatta ihan hyvät oltavat :)

Lääkärineuvola on täällä ainakin viikoilla 12 ja sit toinen on joskus 26-27 paikkeilla, kolmannesta en tiiä.... kait sellanenkin on(?) itselläni viimeksi sen korvasi synnytystapa-arvio.

(.) joo, mä jo elin toivossa, että paha olo olisi mennyt ohi, kun on jo pidemmän aikaa olo ollut ihan hyvä, mutta aamulla taas aamupala pyrki kovin ulos ja piti jättää kesken :( raskausvitamiinejäkään en pysty ottamaan, kun tulee oksu heti jos laitan ne vaan suuhuni, normaalisti pillereiden nieleminen ei tuota mulle MITÄÄN ongelmia... huoh! Ei yhtään haittais vaikka loppuis jo :(

Äitiysvaatteita laitoin tuossa tilaukseen viime viikolla, saisi tulla jo, nimittäin alkaa farkut ikävästä jo tuota mahaa painaa. Aattelin nyt pärjäillä yhdellä hameella, yksillä farkuilla ja yksillä mustilla suorilla housuilla ja sitten on lisäksi olohousut, yhdet caprit ja yhet lyhemmät sortsit... et tossa on jo aika monet housut enemmän, kun aiemmissa kolmessa raskaudessa yhteensä :D yhden äitiyspaidan tilasin, mut muuten menen varmaan taas jo ihan olemassa olevilla paidoillani.

tatomira rv 13+0 ...nyt alkoi jo 14. raskausviikko... huih! :)
 
mahan kasvusta ei kannata olla huolissaan..:) kyllä siellä pieni kasvaa jokaisella varmasti oikein hyvin. itse eilen katselin noita vanhoja neuvolakortteja odotusajoilta ja järkytyin että tämä kolmas maha on kaikistä isoin näillä viikkoilla,ekasta oli tälläinen vasta 22 vkolla,tokasta 19vkolla ja nyt kolmannella kerralla kohtu on jo yhtä iso kun oli noilla vikoilla aiemmin,että pelottaa miten jaksan vatsaa kuljettaa mukana. kohdunpohjankorkeus nyt 15,5-16cm. Pienempi masu on aina helpompi,omasta mielestä ainakin..:)
 
Moikka Susimieli. Tulin tuolta lokakuisista kurkistelemaan tänne ja pakko kommentoida...Kun odotin esikoispoikaa voin todella hyvin. Hiukset ja kynnet kasvoivat vauhdilla iho voi hyvin ja tunsin oloni kauniiksi.(Poika nyt 12v). Tyttö syntyi 6v myöhemmin. Alussa oli huonoa oloa,tukka katkeili ja rasvoittui ja päätä särki. Kaikki helpotti keskivaiheilla. Nyt odotan kolmatta lasta(poikaa). pahoinvointi kesti monta vkoa jonka jälkeen alkoi päänsärky. Nyt olen ravannut silmälääkärissä ja neurologilla. Kasvot,rintakehä ja selkä täynnä näppylöitä ja tukka rasvoittuu hetkessä...Jokaisessa raskaudessa masu ollut edessä ja kiloja ei muualle kertynyt. Olin aivan varma että odotamme tyttöä mutta eipä noihin "oireisiin" ole uskomista,ainakaan mun kohdalla. Mukavaa kesää ja ihana odotusta sinulle ja kaikille muille ihanaisille:wave: T: Osmiina ja Osteri -Ossi 22+6
 
Kiitoksia myötätunnosta! :) Mitään alavatsakipuja ei ole ollut ja rääpäleen syke ollaan joka päivä löydetty, joten tuskin mini-me:llä on mitään hätää!! Se "suoni" tai mikä hemmetti se lie on kammottava...Onneksi on torstaina neuvolalääkäri aika...Hän saa arvuutella, mikä ihme se on...Gynen tutkimuksissa silloin aikoinaan, en saanut mitään järkevää vastausta tähän kiusalliseen vaivaan...Kaikenlaista sitä ihmisellä voi ollakkin.. :ashamed: Toivotaan et jatko sujuu hyvin ja pikkuisella ei ole hätää!!

Kahlan ja kirppunen 13+6
 
Onpas tekstiä tullu tänään. Nyt en osaa keskittyä lukemaan, parin tunnin päästä lähdetään reissuun.

Kävin neuvolassa, sain sokerimittarin, paineet oli ok ja sydänäänetkin sattiin hetkeks kuuluviin pitkän etsinnän jälkeen. Onneks neuvolatäti ehti heti alkuun nähdä sykkeen doplerin näytössä eli ei ehtiny paniikki iskeä. Seuraava neuvola on 9.8 ja sillon on samalla kuopuksen 1,5v neuvola.

Hyvää juhannusta kaikille jos en enää pääse koneelle ennen juhannusta.

Fantaihana 15+5
 
Josko sitä itsekkin ilmottautuisi vihdoin mukaan. :)

Eli täällä 23-vuotias esikoista odotteleva tuleva äiti. :wave: Viikkoja tänään on kertynyt 12+5, joten laskettuaika meillä on 29.12. Toisaalta toivon, että syntyisi vasta tammikuun puolella. :) Ja synnytys-sairaalana meillä K-SKS.

Oireista: Täällä kärsittiin aika pahastakin pahoinvoinnista viikolta 6 viikoille 10. Tiputuksessakin piti jo käydä, kun lääkärin mielestä oksensin pikkuisen liikaa. :( Nyt olo jo onneksi tasaantunut ja helpottanut, ruokakin pysyy jopa sisällä silloin kun mieli tekee syödä. :) Pahoinvoinnin takia olinkin sairaslomallakin jonkin aikaa tai sitten tein pelkkiä yövuoroja töissä.
Väsymys on jotain aivan järkyttävää. Tuntuu ettei auta, vaikka kellon ympäryksen saisi nukkua. Aina voisi nukkua vähäsen lisää. :)
Finnejä on ilmestynyt naamaan sekä rintakehään, minulla kun niitä ei normaalisti ole kuin todella harvoin.

Ekassa ultrassa käytiin perjantaina, jossa todettiin pienellä olevan kaikki hyvin. :) Sikiöseulontaan emme osallistu joten ultraaja ei mitään niskaturvotuksestakaan meille maininnut, kehui vain kaiken näyttävän hyvältä. :) Aamu-unilla pieni oli juuri parahiksi, joten kauheasti ei liikenteessä sitä tullut nähtyä. Välillä heilui ärsyyntyneenä ja imi peukaloa, kun ultraaja yritti saada toiseen liikettä :D

oloista: Mulla ollut alusta asti vahvasti tyttö-olo enkä yhtään osaa selittää mistä moinen johtuu. :) Kovasti alkuun teki mieli tuoreita hedelmiä, maustamatonta jogurttia yms kylmää ja tuoretta syötävää. :) Punainen liha + rasvainen ruoka ällöttää, eikä niitä pysty kovin montaa haarukallista syömäänkään.
Rakenneultrassa aiomme kyllä kysyä, että näkyykö siellä minkälaiset vehkeet. :) Joten silloinhan tuo toivonmukaan selviää, kumpi tulee.

nimiehdotuksista: Tytölle on itsellä ollut jo aikaa sitten monta nimeä jo valmiina, niistä vain parasta sitten valitsemaan päältä :) Pojalle tällä hetkellä keksittynä vain yksi nimi, jonka kelpuutan. :)

Maha näyttää tällä hetkellä ehkä enemmänkin sellaiselta, että olen vain lihonut pikkuisen. Ehkä se raskausmaha sieltä jossain vaiheessa pompsahtaa esiin. Sitä odottellessa :)

iseeyou & Onni-Ilona 12+5
 
iseeyou: Mä olen kanssa tänävuona 23v täyttävä ekaa odottava ja tuli mieleen kun lueskelin tosta sun tyttö olosta, että tuntuu jotenkin hassulta kuinka voi ensimäistä odottaessa jo olla "joku olo" et kumpi vois tulla:D

Itellä jostain syystä on poikaolo, en voi käsittää mistä se johtuu, mutta näin vaan on ollut jo muutaman viikon:)

Ja tää nimien miettiminen on jotenkin mukavaa, tai siis kun on jo kauan aikaa ollut kaikenlaisia nimiä mielessä.Tällä kertaa vaan on ihan oikeasti joku jolle nimeä miettiä:) Meilläkin on pojalle jo nimi päätetty ja tytölle melkein. Etunimi on tiedossa, mutta toisia nimiä ois vielä läjä vaihtoehtona:)

Noh, pitää sitä mennä jatkaa töitä vielä muutamaksi tunniksi
 
Mulla ainakin ekasta oli hyvin vahva tyttöolo ja tyttöhän sieltä syntyi :) Tiesin jo ennen testin tekoa et raskaana ollaan vaik mitään merkkejä ei ollut, edes menkat keren jäädä pois ja siinä vaiheessa tyttöolo jo vahvasti tuntui :)

Tästä toisesta on ollut ristiriitainen olo, ehkä enemmän vähän poikaolo mut jotenkaan en tiedä niin varmasti. Nyt ollut vaan koko ajan tunne et kaikki on hyvin/tulee menemäänkin hyvin ( 2 keskenmenoa taustalla) ni ehkä toi on vieny "voiton" sit siltä sukupuolen ajattelemiselta :)

Mulla ens ma neuvolalääkäri :) Sitä odotellessa. Juhannussuunnitelmatkin vähän muuttun et mennäänkin eka pe-la kylpylään ja la-su sitten mökille vasta.

Omaa napaa.... Oon jotenkin ihan tosi väsynyt, mitään ei meinaa saada aikaseks ja kaikki tekemättömät asiat ahdistaa mut ei vaan jaksa :/ 3 viikkoa on yöt menny huonosti kun tolle meidän 2.v:lle puhkes allergia astma ja se on yskin yöt. Tos n. 02.00 herättää ja on pari tuntia hereil ku ei yskimiselt saa unta :/ Päikkäreit häiritsee metelöivät naapurit, rivaris asutaan ja tos naapurina tollanen 70.v pariskunta millä telkkari huutaa ja toi ukko naputtelee päivät pitkät tos pihal jotaa ja sahailee tms. kovaäänistä touhua...

Astre ja Eemeli 13+2
 
Uusille taas tervetuloa!

osmiina Joo, eipä ole oloihin luottamista, ja etenkin näin esikoista odottaessa ei ole sellaista vertailupohjaa edes yhtään.

Nimistä, meillä on siis sekä tytölle että pojalle molemmille yhdet nimet jotka on ihan ylivertaisesti molempien suosikkeja. Varmaan siinä käy niin että rakenneultrassa jos saadaan sukupuoli selville niin eiköhän se nimi käyttöön tule jo meidän kahden puheeseen :) Mitään sellaista varsinaista työnimeä meille ei ole, saa nähdä ehtiikö tulla ennen tota rakenne utlraa.

Ihan huimaa aatella että me ollaan kohta puolivälin kieppeillä! Ja kohta vertaillaan jo kuumeisesti liikkeitä ja sukupuoliveikkauksia ja sellaisia!

Mä tunnen että vauva liikkuu mutta sellaisia yksittäisiä, selkeitä tökkäisyjä olen tuntenut yhden. Mutta kun menen illalla nukkumaan niin tunnen kuinka kohdussa "kohisee" samoin joskus kun ruokapöydässä istuu ja on melkein syönyt (=verensokeri koholla) niin tuntuu samaa kohinaa ja kerran sellaista kuplintaa,niin kuin kiehuisi mahassa. Mulla on istukka edessä, minkä olinkin jo vähän päätellyt. Eli se vaimentaa liikkeitä, nämäkin mitä tunnen tuntuu kohdun yläosassa tai sivuilla. Luulen silti ettei montaa viikkoa tarvi odotella niin alkaa selkeämmin tuntua.

Kahlanilla oli ollut joku jännitysnäytelmä siellä, luulisin kanssa sun kertoman perusteella että se veri tulee siitä suonesta, mutta voin uskoa että säikäytti!

Vaivaako teitä muita unettomuus? Mua kyllä väsyttää iltaisin ja saatan nukahtaakin nopeaan mutta herään herkästi ja usein, sitten pitää ravata pissalla ja nukahtaminen uudestaan kestää kauan, tuntuu että unet on aina sellaista pätkittäistä eikä kunnolla tule levättyä ja sit on päivät ihan vetämätön olo. Ei oo kivaa. Luulin silloin alkuun että tää johtui niistä helteistä, mutta taisi olla helteet vain osa syy, mikä lie hormoni tänkin tekee.

Ihanaa kun tulee juhannus ja pääsee kavereiden kanssa mökille ja miehelläkin on kuusi päivää lomaa! Mä niin odotan tota mökkireissua! Perjantaina heti aamusta päästään lähteen liikkeelle.

Susimieli ja Pieni 15+1
 
iseeyou tervetuloa! :wave:

Ja kiitos vastanneille mun sokerirasituskysymykseen. Ilmeisesti en ole sinne joutumassa sitten. Vaikka joku mainitsikin, että yli 25 veet sinne menis... Olen kyllä reilusti, mutta parempi näin.

Metsätähti ainakin ihmetti neuvolassa ja ultrassa tiheesti käymistä. Meilläpäin, siis Tampereella, ei ainakaan nuo ultrat ja neuvolat ole toisiaan poissulkevia tosiaan. Neuvolat on noin kk:n välein tässä vaiheessa ja 2 kertaa ultrassa koko aikana, jos mitään ihmeellistä ei ilmene. Mulla noi käynnit menee ainakin just niin, että eka neuvola oli 4.5. ja ultra oli 19.5. (11+6) ja lääkärineuvola 3.6. (14+0). Nyt seuraava neuvola on 29.6. (17+5) ja sitten on rakenneultra 18.7. (20+3). Silloin siis kun on noi ultrat, niin parin viikon välein on käyntejä, muuten kk:n välein. Tampereella kun ultrataan ihan toisessa paikassa, kuin missä käyn neuvolassa. Näin ei varmaan ole kyllä ainakaan pienemmillä paikkakunnilla... luulisin.

Pahoinvointi on harmikseni ainakin toistaiseksi tullut takaisin! Toivottavasti ei jäädäkseen!! Eilen illalla oikein ykäsinkin, kun koko päivän oli ensin ellottanut. Tänään vähän. Mä niiiiin toivon, että tää ei jatku. Oireista päästäänkin sitten sujuvasti poika- ja tyttöoloihin... :p

Jotenkin alussa mietin, että poika on pakko olla tulossa. Kavereilla ja lähipiirissä kun on niin paljon enemmän tyttöjä, niin suureen tilastomatematiikkatodennäköisyyteen perustin tämän arvioni! Pojalle olisi jo hyvä nimi (mun, ei ehkä niinkään miehen mielestä ;) ) mietittynä. Nyt kuitenkin, kun oksettaa jatkuvasti ja muutenkin ehkä nämä oireet viittaisivat tyttöön, joten tiedä häntä. Lääkäri löysi sykkeet 150, joten jonkun mukaan se kai viittaisi myös tyttöön. Tytöllekin on toki jo ehdotus, joka ei mun mielestä ainakaan ole yhtä kiva kuin tuo pojan nimiehdotus... Rakenneultrassa, jos näkyy, niin kysytään. Etenkin mies haluaisi etukäteen jo tiedon, mä voisin kyllä odottaa synnytykseenkin saakka.

Ja eilen mainitsin kaverin alkaneesta synnytyksestä. Illalla syntyi toinen tyttö heidän perheeseen! :heart: Kovasti odotan jo, että päästään katsomaan... Kunhan ensin kotiutuvat tietenkin. Tuskaisa oli päivä ollut, vaikka lopulta kahdella ponnistuksella tyttö tuli ulkomaailmaan. En tiedä uskallanko tarkemmin edes kysyä... :D

Sari ja Pömppä 16+4
 
ideh: Munkin mielestä on hyvin jännä tuo, että on olo jommasta kummasta sukupuolesta vaikken itsekkään ole koskaan aikaisemmin ollut raskaana. :) Mutta jotenkin vaan tuolla jossain hyvin vahva tunne, että tyttö se on. Vaikken tietystikkään pety jos sieltä poika sattuisi tulemaan. :)

Mä kanssa lapsesta asti haaveillut omasta perheestä ja lapsista, joten nimiä tullut mietittyä elämän aikana PALJON. :D Suurin osa on muuttunut, mutta mieltymys tietyntyyppisiin nimiin pysynyt. :) Harmi tässä vaan on se, että miehellä on nimien suhteen ehkä pikkuisen erilainen maku.. Ehkä sekin sieltä kuplastaan herää ja tajuaa, että mun nimiehdotelmat on paaaljon parempia :stick: :whistle:

Astre oli täällä puhunut väsymyksestä. Täällä aivan samat tunnelmat. Tuntuu, ettei mitään saa aikaiseksi. Jossain vaiheessa, kun pahoinvointi oli pahimmillaan enkä edes koiria pystynyt ulkoiluttamaan, niin olo oli todella turha. Itkinkin silloin miehelle, että kun musta ei oo enää mihinkään. Ja itse pahensin pahaa oloani miettimällä asiaa ja haukkumalla itseäni laiskaksi ja aikaansaamattomaksi eukoksi. Onneksi mies kuitenkin sen verran ihanaa ja huomaavaista sorttia, että antoi mun nukkua ja oksentaa kun itse hoiti koirat, huushollin + sitten teki vielä uudella talolla remonttia. :) Nyt kun pahoinvointi on hellittänyt, oli ihana huomata eilenkin kesken kotitöiden että Hei, mähän teen jotain! :)

Tänään ollut ekaa kertaa iltavuorossa varmaan pariin kuukauteen ja väsymys on sen mukaista. :( Migreeniä pukkaa, joten taitaa sänky vetää kohta tätä naista aika kovasti puoleensa.
 
Moikka!

Tulin vain pikaisesti toivottamaan kaikille hyvää juhannusta!! ON sen verran, että kävin eilen sokerirasituksessa (YÖK) ja ihan odotetusti oli taas paastoarvo vähän koholla :( Kävin neuvolasta hakemassa mittarin, jolla 3-4 viikon välein täytyy niitä paastoarvoja mittailla. Ei tosiaan tullut yllätyksenä, vaan suunnilleen samat arvot oli viime raskaudessa.. Toivottavasti taas pysyy ruokavaliolla aisoissa!

Nyt pakkaillaan vikat kamat kassiin ja lähdetään mökille! :)

Silona 14+3
 
Moi!

Onpas tänne tullut valtava määrä kirjoituksia! Mukavaa, että näin aktiivista porukkaa :)
Kiitos ihanista masukuvista! Niitä toivon lisää! Itsellä kun vain pientä turvotusta...

Ultrassa käytiin viime viikolla ja kaikki näytti hyvältä. Turvotus 1,3 mm ja riskiluku 1:52 000. Tämän jälkeen on uskaltanut jo iloita. Kerroin uutiset nyt myös töissä ja vastaanotto oli ihan mukava. Kovin läheisiä emme työkavereiden kanssa ole... Onniteltiin ja kyseltiin kuitenkin. Tulihan sieltä vähän kummallistakin kommenttia ennalta arvatusta suunnasta ;) mm. että voi kuule et voi tietää kuinka rankkaa ja elämää muuttavaa lapsen saaminen on jne jne, vaikka kuinka on tuttavilla tai sukulaisilla pieniä lapsia... Eikös tämä nyt kuitenkin iloinen asia ole, ettei heti tarvitse tuommoisia jaksamisia ruveta miettimään! Mutta jätän ne omaan arvoonsa ja ajattelen vain mukavia asioita!

Pahoinvointi on jo hieman helpottanut. Kun vain syö usein pieniä aterioita.

Mistä olette tilanneet mammavaatteita? Ja minkälaisia housuja, onko jotain suosituksia?
Eilen koetin katsella H&M nettikaupasta ja lähes kaikki oli myyty loppuun :(

Sannuliini* 13+0
 
Odotusvaatteista myös utelisin...Entäs isompien typyjen odotusvaatteita (enimmäkseen housut...) Onko kenelläkään tietoa onko esim. Turussa sellainen liike, josta hiukan isompi odottaja saisi kunnon äitiyshousut? Henkan ja Maukan äitiyshousut tuntuivat...Ehm...ahdistavilta... Ja syksyksi olisi mukava saada jotain muita housuja, kuin trikoita :D Hyvät nettikauppa-vinkitkin otetaan vastaan!!
 
Hienoa, kun on aktiivista porukkaa kirjoittelemaan! Ja tervetuloa uudet mukaan porisemaan asioista!

Tyttö- tai poikaolo On niin vahvasti poikaolo, mikä johtuu varmaan samoista oireista kuin edellisessä raskaudessa. Ja edellinen oli siis poika.
Esikoinen on tyttö ja siinä oireet: pahoinvointi, naamassa näppyjä, himo makeaan, närästys, mahan muoto oli leveä, linea negra eli viiva mahassa ylettyi yli navan.
Toinen oli poika ja siinä oireet: tissikipu, ainainen pissahätä, lievä pahoinvointi, naamassa näppyjä, himo suolaiseen ruokaan, närästys, ummetus, ei viivaa mahassa ja mahan muoto oli pallomainen.

Sykkeistä ei olisi voinut päätellä mitään, sillä tytöstä oli 120-140 ja pojasta 130-150 eli juuri toisin päin, kun yleensä puhutaan.

Rakenneultrassa oli tarkoitus säilyttää jännitys ja olla kysymättä sukupuolta, mutta katsotaan nyt muuttuuko mieli siihen mennessä.
Huomenna aion ainakin kertoa pomolle töissä juhannusuutisina tulevasta mammalomasta. Jännittää ehkä hieman...

garden ja juniori 16+4
 
Heips kaikille!

Löysin eilen ekat mammahousut joista tykkäsin niin paljon että ostin ne!=)
MamaLicious merkkiset strech-farkut joustoresorilla... Isoin koko mahtui juuri sopivasti ja sen verran on väljää että venyvät vielä masun kohdalta (oletuksena etten leveä enää muualta).
Ihana löytää siistit housut jalkaan, olen esiintynyt jo pari kuukautta kaikilla virttyneillä pöksyillä, jotka eivät purista alavatsaa. Hintaa oli 59 euroa, joten voivat kyllä hyvinkin jäädä ainoiksi! :D

Juhannus taidetaan pitää sadetta neljän seinän sisällä, joko kotona tai siskon mökillä. Saa nähdä!

Ei ole uskallettu ajatella tyttö- tai poikaoloa... Viimes olin niin varma että tyttö tulee, etten uskonut aluksi ollenkaan kun kätilö huikkasi lapsen olevan poika. Täytyi siinä pedissä ollessa kurkata paidan alle ja varmistaa asia...:LOL: Molemmat ovat tervetulleita, mutta lapset toivovat pikkusiskoa. Selvää ei aiota ottaa, jännitys kuuluu asiaan!
 

Yhteistyössä