***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Poppeliini: Mä en nyt oo varma mut sano ettei kauhen suuri vauva ole tulossa.Sit käytiin sydän/suppari käyrillä ja kaikki ok.vielä kun kiinnittys ja alkas tota k-kaulaa lyhentään.tää synnytys lähtee varmaan ihan erilailla käyntiin kuin aijemmat.

Toivottavasti k-kaula lyhenee sitten kunnon suppareilla,kun mahaa ei mielellään leikellä kun se on tuettu jo muutenkin 2verkolla :) mullon jotenkin sellanen olo että 21pv olis meidän päivämäärä.tiedä häntä sitten. Voi tietysti olla että lekuri vain siksi tuumasi kun yleensä odotetaan rd vauvoista isoja.
 
Viimeksi muokattu:
Siis mä oon ihan poikki, tänään oli viimeinen päivä kun olin suunnitellut mitään aivan pakollista menoa ja olen ollutkin koko päivän liikenteessä + että tuo meidän pienempi kauhukakara kävi sitten illan suussa syömässä keittiössä huomaamatta puoli mariskoolillista hienoa sokeria... No sen ties kyllä että siitä seuraa aikamoinen oksennusrumba.... Nukkui sitten meidän huoneessa lattialla ja loppuyön välissä kun ei enää oksentanut...

Sheivaaminen on jäänyt kyllä viime aikoina, käsikopelolla täällä on menty, kun tuo näkyvyys on huono, yllätys sinänsä :D

Joku oli muuten laittanut aivan ihanan masukuvan =)

Swerfielin uni kuulosti pelottavalta ja varsinkin, jos on ihan erilaiset suunnitelmat synnytyksen suhteen ja sitten menis tolleen, hui :)

Miten Angeleyesin haastattelu meni? Toivottavasti saisit vakipaikan :)

Tarantella oli kuullut tutun huonoja uutisia :( Ikäviä juttuja. Toivottavasti omien kipujen syy selviää eikä ole vakavaa :)

Minkälainen mielikuva jäi PrinsessaV:lle naistenklinikasta? Mä olin silloin pienemmän odotusaikana siellä 3 vai 4 päivää kun supisti ja se oli niin kamalan kylmä ja kolkko se osasto millä mä olin. Onhan se vanha sairaala ja siellä oli silloin just aloitettu niitä remontteja joten ne vähän sotkivat elämää...

Onhan se hyvä että Mangon miehellä on edes joku mielipide asiasta :D Mä luulen, ettei mun miehellä olis asiaan mitään kantaa tai sitten se kanta ois aivan päinvastainen kun mun ja mä pahoittaisin mieleni. Mulle riittää, että se tulee mukaan ja tekee mitä mä sanon :D

Baarbi tervetuloa mukaan :)

Marmalla oli tapahtunut edistystä kanssa :)

Oli muuten kauppareissu tänään noitten lasten kanssa... Meillä tuo isompi alkaa olla kyllästynyt tähän vauvan odotteluun ja sitten vielä kun pienempi sai illalla/yöllä olla meidän sängyssä ja isompi laitettiin nukkumaan omaansa niin ensin yöllä vessareissun jälkeen itki niin lohduttomasti että oli pakko mennä sen viereen nukkumaan vähäksi aikaa, ettei se ois tuntenut itteään niin hylätyksi... :( Sitten oli kuulemma tänään riidellyt parhaan kaverinsa kanssa hoidossa ja sitten kun päästiin sinne kauppaan asti niin alkoi jugurtti hyllyllä kiukuttelmaan kun oli vierekkäin tavallista vanilja jugurttia ja laktoositonta vaniljajugurttia niin että täytyy juuri se laktoositon purkki saada. Meillä kun kukaan ei tarvi laktoositonta jugurttia ja se oli vieläpä roimasti kalliimpaa kuin se tavallinen niin sanoin että ei käy ja siis aivan kamalat itkupotkuraivarit (ei siis todellakaan ole ollut sellaisia piiitkään aikaan), jouduin sitten kantamaan jätkää toisessa kainalossa (painaa sen 18kg) ja toisella työntämään kärryjä koko loppu kaupan läpi, kun oli sen verran tavaraa siellä etten viitsinyt jättää niitä siihen, ja kun olisi pitänyt lähteä sitten pois kaupasta kokonaan (ei olisi jäänyt siinä mielentilassa autoon istumaan vaan olisi juossut perään)... Meni sitten vielä ainakin 10 minuuttia auton luona että sain jätkän autoon ja turvavyöt kiinni jne kun oltiin lähdössä kotiin...

Hilipatuinen ja Silmukka rv 37
 
Huhhuh.. :) Täällä kun tuntuu siltä ettei osaa edes ajatella kuinka lähellä vauvan saaminen on ellei lukisi näitä odottavalla kannalla olevia juttuja täältä :)

Synnytystapa-arvio olisi perjantaina 18.11, aika myöhään mutta ihan vain syystä että tiedossa on kuitenkin varma sektio eikä varsinainen arvio kuinka toimitaan. Sairaala kyllä selviää vasta siellä onko VAS vai TAYS ja varmaankin saa sitten jo päivämäärän koska sektio on.

Hassua kun on jo kolmas sektio minulle ja nyt ensimmäinen kerta kun sitä oikeasti vähän jännitän.. Kommentteja ja paheksuntaa olen saanut ettei sektiota saisi pelätä/jännittää kun pääsee niin "helpolla" mutta ainakin omakohtaisesti helpoimmalla pääsin ainokaisessa normisynnytyksessä. Sektiossa kun sitä leikkaushaavan varomista kestää jokusen aikaa vielä jälkeenkinpäin ja nyt on touhukas pieni poika tuossa myös peräänkatsottavana. Jos valita saisin, normaalisti haluaisin synnyttää...

Jotenkin olen alkanut hermoilla myös puudutuksen vuoksi, se olisi taasen jo neljäs kerta minulle kun normisynnytyksenkin jälkeen laitettiin selkäydinpuudutus leikkurissa kun paikattiin akka kasaan ;) Se on vain ollut joka kerta aika hankala ja kivulias laittaa ja nyt kun edellisestä niin vähän aikaa on niin tuoreessa muistissa.. Niinkin hassu asia kuin katetrin laitto hermostuttaa.

No jospa nämä tästä..

Maha on pienentynyt täälläkin roimasti reilu viikko sitten kun vauva laskeutui. Hassua kun sitä ennen suppareita oli vähän väliä vaikka ei mitään olisi tehnytkään, nyt kun on olo helpottunut ja alkaa aikataulu olla kohdillaan niin on tullut siivoiltua urakalla ja kaupoissa olen ravannut niin ei sitten kevyitä harjoitussupistuksia kummempaa ole.

36+1
 
Ballonki tipahti ihan itsestään pois tänään iltapäivällä.Olin just vessassa käymässä kun tuntui,että jotain tuolta alakerrasta kohta tulee.Nousin seisomaan ja ballonki tipahti pois :D.Menin sitten huoneeseen sängylle makaamaan ja aikani maattuani,ajattelin lähteä taas vessaan.En kerennyt kuin istumaan niin jotain holahti housuihin ihan kunnolla!Yritin seisomaan,mutta tulva vain jatkui...nyt tuli lapsivedet!Ei kun hoitajaa paikalle häälyyttämään.

Minut laitettiin käyrille ja siinä maatessani ne vedet vasta menikin.Koko sänky kastui ja makasin housut märkinä siinä käyrillä.Oli tosi kiva,niinku lammikossa olisin maannut :LOL:.Nyt sitten odotellaan josko niitä supistuksia suvaitsisi jossain välin alkaa kuulumaan.Kohta laitetaan taas käynnistys tabua alakertaan ja yritetään sillä saada supistuksia tulemaan.Jos ei sitten vuorokauden aikana vesien menosta ala synnytys kunnolla käyntiin,niin sitten vissiin aletaan oksitosiinilla auttelemaan.

Saankohan olla eka tontun saaja?Vai kerkeääkö höyhen tai marma ensin?Vai kenties joku yllättäjä?Noh,kohtahan tuo selviää...


adalmiina ja sitso 37+5
 
Täällä on kyllä ihanan aktiivista porukkaa:)!

adalmiina ihanaa,ihanaa:)Zemppiä!

Belleihana ihan tyhmästi sanottu että sektiota ei saisi pelätä siksi kun pääsee niin "helpolla".Kyllähän se on kuitenkin leikkaus ja riskit isommat kuin alatie synnytyksessä.Saatko silloin perjantaina tietää sektiopäivän?Mun kaverilla suunniteltu sekstio tehtiin jo rv37 siksi ettei synnytys vaan ehdi itse käynnistyä,miten lie sitten siellä tapana.

Baarbi tervetuloa mukaan:)

Tuntuu kyllä että itsellä synntykseen on vielä ikuisuus ja toiset on jo jalka oven välissä:D Mulla ei mikään kiire synnyttämään ole ja jos saan toivoa niin haluan kyllä hoitaa ensin jouluostokset ja paketoinnin sitten saa tulla jos haluaa,mutta kiire ei tarvitse olla.Mitään en oo kyllä tehnyt sen eteen että saisin synnytyksen mahdollisimman pian käyntiin ja vauvan syliin vaikka tää odotus ja valaana olo jo tylsyttääkin.

kovasti odotan ensimmäisiä vauvauutisia:)

Metsätähti ja pikkuinen 35+5
 
Adalmiinalle tsemppiä, hurjan pitkään käynnistys kestänyt. Mutta odotus palkitaan pian :xmas:

Omaan oloon ei mitään ihmeellistä. ihan ok siis :)

Käsien puutumisesta, täällä se vaiva varsinkin öisin. Viikon päivät myös ollut päivisin ongelmana. Yöt pahimpia kun käsi puutuu joka asennossa ja on sitten niin kipeä ettei saa edes nyrkkiin laitettua ilman itkua. :( Sen kun saisi pois niin nukkuisin erinomaisesti, nykyään herään 2-6 kertaa yössä ja valvon pahimmillaan 2-3 tuntia koska kädet niin kipeät.
Eli olen tavallaan valmistautunut vauvan tuloon ja sen kanssa heräilyyn..
Yleinen oire kuulemma raskauden loppupuolella, turvotuksen tuomaa "ihanuutta" :kieh:

Karvojen siistiminen, itse olen yrittänyt tuhertaa ilman peiliä. Vähän käsikopelolla olen höylällä siistinyt sekä vessanpöntöllä leikannut kynsisaksilla pidempiä karvoja pois :D Mies kyllä haluaisi homman hoitaa mutta tuntuu luonnistuvan minulta ihan hyvin. Varpaiden kynnet kyllä mies leikkasi muutama päivä sitten :whistle:

Mutta, pari torttua huutaa mun nimeä. Joten painun takavasemmalle glögi kuppini kanssa ja jään odottamaan vauvauutisia :heart:

pikkuinen 36+3 :xmas:
(ens yönä esikoisen kanssa meni vedet ja sitten käynnistettiin niin että parin päivän jälkeen mulla oli ensimmäinen oma vauva sylissä aamuyöllä rv 36+6) :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Karvojen siistiminen Itse ihan käsikopelolla yritän karvani ajaa, ja siinä oon kyllä onnistunukki tosin en takaa että tasasta on tullut mutta itseäni häiritsee pienikin sänki.

Minua on alkanu jo maha hieman ärsyttämään ja yöllä saa kolme tai neljäkertaa käydä vessassa joka alkaa nyppimään jo.
Oon yritänny keskusteluista etsiä että mitä sinne synnytyskassiin täytyisi pakata, mutta kokoajan ajattelen noh ei sillä oo kiire vielä, ku kaupastaki pitää ostaa vielä kaikkea, mutta toisaalta en edes tiedä mitä? :D Ja missähän vaiheessa kannattaa ne imetysliivit ostaa ku ei tiiä kuinka paljon nämä tissit tästä vielä turpoo?

Adalmiinalle paljon tsemppiä!

Baarbi rv 34+6

ps. Koska tuohon listaan pääsee? Että pitääkö jonkun aikaa ennen keskustella että on "vakkari"
 
Viimeksi muokattu:
Baarbi Poppeliini varmasti päivittää sinut siihen etusivun listaan kunhan ehtii:)Ensimmäisellä sivulla on myös vinkkejä sairaalakassin sisältöön jota kannattaa käyttää apuna pakkaamisessa,niin itsekkin tein:)
Mä olen jo yhdet ostanut tälle koolle mikä nyt on ja synnytyksen jälkeen ostan toiset jos on tarvetta.Meillä saa myös sairaalasta ostaa imetysliivit 10e hintaan kun maito nousee ja tietään koon tai jos niitä ei oo hoksannut ottaa sinne mukaan:)

Kahlan mua nauratti toi sun kertomus karvojen ajelusta:)Se oli hauskasti kirjoitettu:)

Jokohan adalmiina on tosi toimissa:)Vauvakuulumisia odotellen:)

neljäskö mulla oli nimettömän ja pikkurillin tunnottomuutta viime raskauden lopussa ja vielä muutama viikko synnytyksen jälkeenkin,mutta ei mulla onneks ollut kipuja missään vaiheessa mutta kyllähän se oli häiritsevän tuntuista kun ei tunne mitään.

karvoista mies siisti mua fiskarsseilla muutama ilta sitten mutta höylää en sille uskalla antaa.Tuntuu kammaottavalta ajatukselta haavoittua navan alle:O

eipä mulla muuta,kanhan kyttään vauva uutisia;)
 
Nyt vain omaa napaa ja sen yritän mahdollisimman lyhyeks laittaa ku ei vaan jaksa...

Polikäynti takana. Paska fiilis. Aivojen tilanne muuttunut merkittävästi. Tähän asti menty siis joka kontrollissa sillä samalla arvolla eli ei muutosta, nyt laajentuma tuplaantunut eli todella suuri. Lastenlääkärin höpinät meni osin ihan ohi, olin aivan shokissa löydöstä. Mitään ei voidan tehdä eikä tiedetä asiaa yhtään paremmin ennenkuin vauva pihalla. Jos heti syntymässä havaitaan jotain poikkeavaa aloitetaan tutkimukset heti, muuten pääsee mahdollisuuksien mukaan vierihoitoon ja tutkinnat vasta noin 2 vrk ikäisenä. Tähän asti kätilö on joka kerta vain vähätellyt tätä asiaa mulle että kontrollejakaan ei hänen mielestään ois tarvinut, nyt oli toinen ääni kellossa. :'( :( :headwall:
Eivät nähneet syytä käynnistykseen joten 4 vkoa tässä on sitten vain odoteltava ja tapettava aikaa. Jos asia liikaa alkaa ahdistaan niin kuulemma eivät sitten päästä yliaikaiseksi tai siis lasketun ajan tienoilla sitten voidaan miettiä käynnistystä siinä tapauksessa.
Tarkisti vielä alakerran tilanteen ja sielä ei ole tapahtunut mitään!!!!! Kaulaa 3cm jäljellä kohdun suu kiinni eikä oikeestaan voinut sanoa edes pehmenneen yhtään. Eli kai tässä tosiaan on vielä piinattava itseenstä ainakin sinne LA:an ja kädet ristissä toivottava parasta.

Mulla on kyllä niin surkee olo ja illan oon itkeskellyt. Onhan tässä vieläkin mahdollisuus ettei mitään ongelmaa tule, mutta tuo laajentuma on kyllä nyt niin iso että jostain senkin on johduttava ja miten suureksi se vielä menee tässä kuukauden aikana. Taas sai kaikki asiat ihan uusia mittasuhteita. Mitään muuta en toivo kuin tervettä vauvaa ja mua ahdistaa nyt ihan hirveesti. Sorry, en jaksa nyt tänään muuta. Toivottavasti tästä ajatukset edes vähän paranis huomiseks.

Muisku 36+1
 
Baarbi oon päivittänyt sut tuonne etusivulle jo päivällä. Missä muuten synnytät? Sairaakassi vinkkejä löytyy myös etusivulta, joko toisesta tai kolmannesta viestistä. Siellä on niitä erilaisia listoja ollut jo useammassa meidän ketjussa vinkkinä .
 
Heippa!

Adalmiinalle hurjasti nyt tsemppiä.. kohta on vauva jo maailmassa , ihanaa :heart:

Ja höyhen83 koita jaksaa, uskon että on rankkaa kun koko aika vaan odottaa että jotain taphtuisi..

Karvojen siistimisestä, just sanoin kans miehelle että saa hoitaa homman nyt kohta , on ihan mielissään saadessaan kunniatehtävän :LOL:

Baarbi tervetuloa mukaan !!!!

Omaa napaa: ensimmäinen ilta äitiyslomalaisena !!! Tänään oli viimeinen työpäivä ja nyt nautin kun ei tarvi huomiseksi miettiä työjuttuja, todella omituista! Muistan esikostakin kun työt loppui niin hetki meni asian sulatteluun ja ymmärtämiseen!
Huomenna mennäänkin heti aamusta hop loppiin ystävän ja hänen lapsen kanssa ja keskiviikkona laivalle joten tää on tosi lomailua :LOL:
No täytyy nyt panostaa vielä kun ehtii ja jaksaa, kotona tulee oltua sitten vauvan syntymän jälkeen taas.. ja kun töitä olen pph: na tehnyt kotona niin pieni irtiotto nyt tähän kotona oloon tekee hyvää mulle ja esikolle =)
Ja huomenna onkin neuvola myös!

Mutta nyt hauskaa illanjatkoa kaikille ja toivotaan että kuullaan huomenna jo ensimmäiset vauva uutiset!!

Hipu+pikkuveli 34+5
 
Muisku: Toivottavasti kaikki olisi loppujen lopuksi hyvin,toivon hippusia teidän perheelle!!! Olisi voinut uvitella että käynnistäisivät aikaisemmin ja mahdollisimman pian,tuon piina ei varmasti ole hyväksi sinulle eikä vauvalle.:hug:
 
Hienoa Adalmiina! Kyllä huomenna varmasti jo viimeistään eka tonttu maailmassa! :)

Muisku paljon jaksamisia sinulle ja perheellesi! Toivotaan, että kaikki kävisi parhain päin loppujen lopuksi! Kamalaa varmasti odotella vielä monta viikkoa ja miettiä asiaa. :(

ON: Voi luoja tätä mun mahaa, se on ihan sekasin ollu monta päivää ja mun pyllysilmä on aivan karseen kipee ja kirvelee, ko iho on jo niiiin rikki tuolla vessassa juoksemisesta... :mad:
Minullakin on tulokas laskeutunut jonkin verran, närästys on melkein kokonaan loppunu. Huomenna sen näkee onko sf-mitta pienentyny. Neuvolassa käynti olis heti aamusta kahdeksalta. Ihanaa lähteä lasten kanssa niin aikasin liikkeelle... :/
Ja herranjestas, että osaa sattua tuonne alapäähän ko tulokas puskee päätään alaspäin, välillä ei pysty kävelemäänkään ku sattuu niin pirusti. Tällasta valitusvirttä tällä kertaa.

simuli ja huomenna 36+0!!!
 
Täällähän jo synnytellään, itse vielä hyvin kasassa, suppareita on kyllä paljon mutta eivät ole kun menkkakipujen tasosia (sentään irvitystasoa) Shoppailemassa yritin käydä, mutta taapersin hiljempaa kun mummot.. Alakerrassa on kauhea vihlonta jo ilman liikkumistakin, joten toivotaan että jotain pehmenemistä EDES olisi tapahtunut. Viikonpäästä synnytystapa-arvioon jossa selviää sitten moni juttu.

Muiskulle paljon jaksamisia ! :hug:

Nyt takas makuuasentoon

Hyyppis + Poju 36+1
 
muisku :hug:

Jokohan huomen aamulla saadaan ekat vauvauutiset..ja siitä ne sitten jatkuvatkin. :)

Tervetuloa uusille ja kaikille ihanaa äippäloman alkua jotka nyt jääneet. :)

Tänne ei mitään uutta. Ke on neuvolalääkäri. Toivottavasti olisi jotain muutoksia.

millis ja vertti 36+2
 
Muiskulle valtavan paljon voimia! Täällä pistän kädet ristiin teidän pikkuisen puolesta :hug:

Uusille lämpimästi tervetuloa!!! :flower:

Ja Adalmiinalle tsemppiä ja jaksuja!! Siellähän tuntuu edistyvän hyvää vauhtia ja odottelemme täällä jo kuumeisesti ekaa tonttua putkahtavaksi maailmaan :heart:

Metsätähti: Joo,kyllä tämmöiset juhlapäivät on niitä vaikeimpia! Jaksuja sullekin!!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa minäkin annan kuulua.. Meni meinaan muutama tunti lukiessa ensin kun olikin tekstiä tullut :)

Tsemppiä Adalmiinalle synnärille! Ja odotan minäkin kuumeisesti uutisia!!

Haleja ainakin New Yorkille ja Muiskulle!! Toivotaan että kaikki menisi toiveiden mukaan.

Meillä alkoi pe äippäloma ja onkin ollut melko väsy jo kun vanhempien ero rassaa. Ehkä siinä on liian lähellä niiden jutuissa ja tulee kotona miehenkin kanssa puhuttu aiheesta ihan liikaa.. Välillä ihan tulee huono omatunto kun isoin osa ajatuksista on vanhempien jutuissa ja vain hetkittäin malttaa keskittyä vauvaan.. Mulla on täällä kaikki ihan retuperällä kotitöitä myöten. Pitänee ottaa vähän hajurakoa kodin ulkopuolelle, että saisi itsensä kasaan.

Torstaina on neuvola ja lääkärineuvola. Painoa tullut nyt ekasta nlasta lähtien 1 kg mutta ennen raskautta olin 4 kg kevyempi, eli ehdin siinä jo turvota ennen ekaa nlaa. En usko että nytkään on kuin korkeintaan kilo tullut painoa lisää.

Ruokahalu täälläkin tipotiessään. Osin varmaan näiden harmien vuoksi, mutta eipä sinne vatsaan kyllä tällä hetkellä juuri mitään menekään yhdellä kertaa.

Vauveli pungertaa täälläkin peppua kylkiluihin ja tykkää pitää jalkapohjiaan oikealle kylkeen kohtua vasten. On se jännää pitää kättä toisen jalkoja vasten :)

Hyvin täällä on ihan voitu muuten. Mutta nyt pitää ukkokulta päästää koneelle välillä, oon ollut tässä jo ihan liian kauan.. :D

-moksukka ja vauveli 35+1
 
Muiskulle jaksamisia!

Metsätähti, kiitos tsempeistä! Onhan se hassua kun monikaan ei vapaaehtoisesti sektioon menisi ja silti (tai siksi) pitävät helppona nakkina josta ei saa valittaa tai jota ei saa pelätä mitenkään... Omia valintojahan sektiot eivät kohdallani ole olleet, nyt alakautta synnytys ei käy enää repeämisvaaran vuoksi vaikka pieni olisi miten päin tahansa.

Ensimmäinen sektio oli 16v sitten kun poika oli jalka edellä tulossa, lisäksi kooksi arvioitiin 3,8kg ja mun lantiosta ei kuulemma yli 3,5 kiloinen mahdu. Silloin sektio oli aika tasan 2 viikkoa ennen laskettua aikaa. Kääntämistä yritettiin mutta meni vain enemmän "jumiin".
Tyttö tuli sitten vuoden kuluttua eli 15v sitten normaalisynnytyksellä rv 40+3 (ja vasta raskauden jälkeen kuulin ettei uutta raskautta suositella puoleen vuoteen sektion jälkeen, ei kukaan muistanut mainita :D ). Pahasti repesin ja paikkailtiin sitten hyvin lopputuloksin leikkurissa.
Toinen pojista oli 2v sitten kyljellään mahassa ja sektioon ilman että kääntämistäkään edes yritettiin. Sektioaika oli 3pv ennen laskettua aikaa.

Olen kuullut että jossain useamman sektion jälkeen aika annetaan hyvissä ajoin ettei ehtisi käynnistyä mutta en kyllä tiedä yhtään mikä käytäntö täällä on.

Täytyy sanoa että siitä ainokaisesta normisynnytyksestä ei muita muistikuvia kuin että hoitaja karjui mulle viimeisten ponnistusten aikana ettei täällä saa huutaa vaan synnytetään asiallisesti ja piti kättä suun edessä.. :D
 
Muiskulle :hug: Voimia kovasti ja toivottavasti pikkusella ei ois hätää :heart:

Adalmiinan kuulumisia sit odotellaan et koska vauva on syntynyt :)


Täällä ei ihmeitä :)
Ainiin ja tervetuloa kaikki uudet :) :wave:


Astre ja vauveli 34+1
 

Yhteistyössä