***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Paljon onnea Garden! Nopeaa ilmeisesti oli, kun eilen täällä vielä kirjoittelit kolotuksia :)

Muiskulle paljon voimia ja jaksamista. Kannattaa mennä yksityiselle jos vaan rahan puolesta pystyy, mitä enemmän on tietoa niin sen paremmin osaa valmistautua tulevaan.

Vauvan asennosta hassua, kun itse tiedän tarkalleen missä asennossa vauva on, ja huomaan myös heti jos kääntyy. Niin selkeänä on peppu pallona ylävatsassa, jalat mökeltämässä kyljessä ja jopa alhaalla välillä räpeltävät kädet. Kerran otin kantapäästä kahdella sormella kiinni kun niin puski sitä ulos, silloin veti kyllä äkkiä jalan pois ;)

Kiitos Mango hyvistä vinkeistä! Mä oon lukenut noita Bebesinfon sivuja, on mun mielestä ihan älyttömän hyvät ja selkeät sivut. Tässä esim. hormonien merkityksestä synnytyksessä. ja miehen laitoin lukemaan tämän tekstin tukihenkilön roolista. Kävin myös eilen Kampissa Bebesin kaupassa, siellä oli todella hyvä ja asiantunteva palvelu. Mukaan lähti lasinen tuttipullo, Doomoon imetystyyny ja vauvakirja. Toi imetystyyny tuntuu niin luksusjutulta, varsinkin kun muuten on melkein kaikki hankittu tai saatu käytettynä!

Tuisku ja Papu-Kaneli 37+2
 
garden Onnittelut poitsusta!! =)

Ittellä neuvolalääkäri takana. Paikat kiinni,kohdunkaulaa se 3cm jäljellä ja kohdunsuu oli pehmennyt. Vauva oli jo tosi alhaalla ja hyvin alkanut laskeutumaan.

Painoa tullut nyt 9.9kg,nyt tuli eniten 850g/vkolle
Pissat,paineet oli ok
Hemo 101 (vihdoinkin alkanut nousta)
SF 35
Sykkeet 145-160 ja liikkeet ++

Epäili,että syntyy lasketun ajan puitteissa,mutta katsellaan nyt. :)

Kaamee väsymys. Tyttö heräsi aamulla jo 6.05 ja itte sain unenpäästä kiinni illalla vasta puolen yön jälkeen. Päikkärit on varmaan otettava kohta puoliin.

millis ja vertti 36+4
 
Paljon onnea ekalle tontun saajalle :flower:

Näin syntyneiden pino saatiin hienosti avattua ja ihan mielettömän upeilla viikoilla.

).(
Tänään oli Naistenklinikalla kasvukontrolli ultra- pikkuinen ei ollenkaan oletetun (ison) kokoinen tämän lääkärin ultraamana joten sain nyt 36+5 painoarvioksi 3,1kg eli esikoisen kokoinen kun hän syntyi näillä viikoilla. Mutta kuten ultraavalääkäri sanoi, painon näkee sitten vasta kun syntyy ja tosihan se on, arvio voi heittää 500g:kin.
Virtaukset olivat hyvät, istukka hyvässä paikassa, ulkosuu auki ja sisäsuu pehmeä ja aavistuksen auki. Vauva ei ole laskeutunut, mutta uudelleensynnyttäjällä näin voi olla h-hetkeen asti.
Pistos muutetaan aamuksi ja yritetään näin ajoittaa että saisin epiduraalin. Väli pitää pistoksen jälkeen olla 12h tai enemmän joten kyllä mä kuuntelen kroppaa ja jätän tarpeen tullen pistämättä..
Kaikki loistavasti siis ja kätilökin sanoi että näytän niin pirteältä ja hyvin voivalta :saint: Kieltämättä olo sen mukainenkin, oudon hyvä siis ja ei kokota mihinkään suuntaan.. paitsi että vähän rupesi tutkimuksen jälkeen supistelemaan mutta muuten.
Hyvin hyvin outoa :D
Eli täällä ei ainakaan kiirettä pitäisi vauvan tulolla olla. Kunhan en aattona ole laitoksella niin hyvä juttu.

Seuraava käynti laskettuna synnärille ellei ole tullut ulos. Joten muutama pitkä viikko edessä :)

Mukavaa seksiviikkoa kaikille :p

pikkuinen 36+5 :heart:
 
Onnea Gardenille! <3

Juuri itse tein listaa sairaalakassin sisällöstä sitte ku vielä sais pakattua ja ostettua loput tavaratki sinne :D
Tein myös listaa mitä täytynee vielä ostaa.
Odotan kyllä ens viikon tiistaita kun on tutustuminen synnärillä :) Ja keskiviikkona on neuvolalääkäri että mitäs siellä sanotann :) Mulla on vauvveli ollu aina rt tarjonnassa joten toivottavasti pysyykin siellä. :) Viimeyönä nukuin kyllä aika hyvin verrattuna edelliseen yöhön.
Onkos täällä kellää muulla nännit kutiavat ja halkeilevat? :( Minulla on ja alkaa jo mennä hermo kun bepanthenia olen laittanut ja toinen nänni onki jo ihan hyvässä kunnossa mutta toinen ei :( Ja ottaako teillä muuten kylmä rintoihin? Tuntuu kun menen pihalle niin hetken särkee rintoihin ja sitten se katoaa? :)

Baarbi rv 35+1
 
gardenille suuren suuret onnittelut pienestä pojasta :heart:. Ihanaa, nyt on sitten syntyneiden pinokin korkattuna ja kuten neljäskö sanoi todella hienoilla viikoilla! Jos kukaan loppukuun odottajista ei pian jakaudu niin taitaa olla kyllä ennätys pino siinä mielessä ettei pikkukeskosia tule =)

Laittakaa synnytysilmoitukseen mielellään päivämäärä, rv:t, sukupuoli ja mitat niin mun ei tarvitse alkaa laskemaan millä viikoilla syntyi (tai jos laittaa rv:t niin mun ei tarvitse pohtia päivämäärää) :wave:. gardenin nyt oli helppo laskea, mutta jatkossa siihen(kin) menee huomattavasti aikaa jos mä alan niitä pähkäilemään.

kävin aamusta lasten kanssa prismassa. Yleensä tulee tukala olo miltei heti kun lykkii kärryjä (laitan siis molemmat lapset niihin kaksoskärryihin). Nyt ei edes meinannut tehdä tiukkaa vaikka kärryt olivatkin täynnä ostoksia lopussa :whistle:. Jep, eli liian hyvä vointi taitaa olla vaihteeksi. Yöt nukun yleensä 1 herätyksen taktiikalla, sekin on jotenkin outoa kun ilman raskauttakin voin käydä 1-2 kertaa yössä vessassa :O

Poppeliini ja tyttönen 37+2
 
Oih! Onnea :heart:Garden hirmuisesti!!!

Täälä jo hieman parempi mieli. Eilen puhuin oman äitini kanssa asista ja sen jälkeen tuli parempi mieli. Tajusin itsekin että asiat voisivat olla myös paljon huonommin, vaikkei se sinänsä yhtään lievennä omaa huolta. Mutta on jotenkin turhaa murehtia sillä asialle ei voi vain mitään ja kaikki varmasti sitten selviää synnytyksen jälkeen. Sitä tässä nyt vaan sitten kuumeisesti odotellaan. Voi että kun pääsisin jo kanssa tositoimiin. Eilen illalla yritin miettiä kaikkea millä vaan vois vauhdittaa synnytyksen alkua, sillä tämä odottaminen on todella rasittavaa ja päivät, tunnit ja minuutit vaan matelee. Ei kai siihen oikeesti mitään ole mikä vois auttaa, en ainakaan oikeen usko noihin kaiken maailman s-juttuihin sun muihin, mut toki itellekin tulee sellanen olo et ainakin voi yrittää vaikkei mitään hyötyä oliskaan. Onko kukaan muuten kokeillut vyöhyketerapiaa?? Siitäkin on niin monen monta mielipidettä.
Yritän nyt kauheesti tosiaan keksiä tekemistä, mut ei täs mitään ihmeitä voi tehdä kun on noi kaks tuossa jaloissa pyörimässä niin ei voi ihan vaan lähtee kaupungille kun siltä tuntuu tms.
Ja tänään aattelin myös vähän selvittää tuota ultraa yksityisellä. Ehkä koskiklinikalle ja terveystalolle vois soittaa.

Muisku 36+3
 
Täältäkin suuret onnittelut Gardenille pojasta ! :heart: =) Minä olen taustaillut aktiivisesti, mutta niinkun olette huomanneet niin todella laiskasti kirjoitellut :snotty:

Tänään itsellä oli lääkärineuvola, joka totesi että vauva alhaalla ja paikat kypsät synnytyksen alkua ajatellen,saas sitten nähdä koska lähtö tulee =) Hetken saisi kyllä masussa vielä pysytellä, vaikka olo onkin jo todella hankalaa ...

Tsemppiä kaikille loppu rutistukseen !! =)

Zeda ja tonttu 35 + 6
 
Hurjan paljon ONNEA Garden ja koko perhe! Eka tonttu maailmassa :xmas: IHANAAAAAAAA!!!!!!!!!

Tiikeli:
Oi että kuinka ihana muisto jää teille noista kuvista! oon ite unelmoinut tuollaisesta kuvasta mutta päädyttiin sitten vain kaverin napsimiin kuviin joista tuli kyllä kans ihania :)

Eilinen riemu hyvin nukutusta yöstä vaihtui sitten viime yön nukkumattomuuteen, harkkasuppareihin ja selkäjämppeihin,huoh :( Kurja olo on jatkunut koko päivän ja jouduin kaupastakin lähtemään kiireellä kotiin makoilemaan kun oli kamala ja kummallinen olo... Blääh! No,näin ne vaihtelee ne olotilat - ainakin voi muistella eilisen ihanaa ja rentoutunutta oloa ;)

Mä en yhtään tiedä miltä vauvan hikka voi tuntua? Onko se sellaista tasaista naputusta? Jotenkin tuntuu että masu olis laskeutunut ja vaavi ehkä kipeästi painaisi päällään tuonne alas mutta liikettä tuntuu kuitenkin oikeastaan aika lailla joka puolella masua ja oikealla reunalla on isohko möhkö....voisiko se olla pää? Toivon niin kovasti että nyt palaisi raivotarjontaan kun viimeksi neukkatäti jo rupesi sektiosta puhumaan ja sai kauheat kammot mulle päälle! Täällä siis myöskin pelottaa TOSI PALJON mahdollinen sektio....apua! :(

Hyviä vointeja kaikille teille mammakamuille :heart: Ja tervetuloa kaikille uusille!!!

Miimau&Masuasukki 34+1
 
Garden Onnea kovasti koko perheelle! Siusta tuli sitten meidän yllättäjä, hyvä kun viikkoja oli jo mukavan paljon, ja poitsukin ihan "miehen mitoissa" :)

Baarbi mulla oli tollaista samanlaista nänniongelmaa joskus alumpana raskautta, rasvailin sitkeästi ja käytin sitä lanoshinvoidetta (joku lammasvilla rasva) jota suositellaan imetyksestäkin rikkoontuneisiin nänneihin, helpotti reilussa viikossa, sitä ennen ei kärsinyt käyttää juuri vaatteita kuin pakon edessä, rintsikatkin tuntuivat hiertävän kipeisiin nänneihin.

Juttelin tänään oman äitini kanssa puhelimessa, olen aina tiennyt että me ollaan synnytty melkoi ripeästi, samoin kun äidin siskon lapset, eli suvussa on nopeita naisia :)
Kysyin sitten kauanko on mua tehnyt, vaikka eihän se suoraan mitään kerro. Mutta minä esikoisena olen siis syntynyt viidessä tunnissa!
Ensi tiistaina on mulla neuvola (jossa toivottavasti olisi oma terkka vihdoin) ja ajatelin siellä kysäistä että vaikkei täällä ole lääkärineuvolaa enää loppuraskaudessa, niin olisikohan mun mahdollista päästä.
On kuitenkin supistellut jonkun verran, ja kun meillä on toi hemmetin hissiremppakin niin sekin hankaloittaa sairaalaan lähtöä (ja etenkin sitä jos lähettävät vielä kotiin..). Jotenkin olisi kiva tietää kuinka kypsinä paikat on, enteileehän sekin jotain synnytyksen kestosta, että jos sielllä onkin jotain tapahtunut jo niin tietää lähteä herkemmin sairaalalle, tai jos kaikkki on kiinni niin uskaltanee olla kotona hieman kauemmin.
Niin ja nyt äiti on ihan tohkeissaan ja odottaa kännykkä kädessä koko ajan että ilmoitetaan lähtevämme synnyttään :D

Alkaa tuntua ettei se niin paha ois jos menisikin laskettuun aikaan, eihän siihen ole kun kolme viikkoa ja pari päivää. Olo edelleen jees, toi satunnainen supistelu pitää mielen virkeänä, kiva kun jotain tapahtuu.

Ai niin, en tiedä mitä mulle aamulla tapahtui, olin lähdössä koiraa ulkoiluttamaan ja kenkiä laittaessa kumarruin ripeästi alaspäin, ja johan sattui! Hui että tekikin kipeää, nivunen tai oikeastaan vasenpuoli ala-vatsasta, ihan kuin olisi revähtänyt jotain. Sattui ja kuumotti tovin ihan kunnolla. Mutte ohi se kipu meni ja olo on nyt ollut ihan ok, ja vauvakin myllertää entiseen malliin, niin ettei kai se mitään vakavaa ollut. Olisi kiva tietää mistä se kipu johtui, kuitenkin ihan tavallinen liike oli toi kumartaminen..

Susimieli ja Pieni 36+3
 
Onnea garden pojasta :flower: :xmas:

Nyt tosiaan voi alkaa odotella lisää uutisia :)

Vihdoin ja viimein sain viime yönä nukuttua :heart: Illalla otin panacodin ja makailin piikkimatolla ja nukahdin hetkeksi sen päälle, kun jatkoin unia niin nukuinkin 10h unet yhdellä vessareissulla. Aamulla ei koskenut mihinkään ja sokeritkin 4.8 vaikka illalla vetelin suklaata :D

Vauvan sänky nyt kasattu ja pedattu, joulutavarat tuotu varastosta, sairaalakassia suunnittelen ja hoitovapaa vaihtuu äitiyslomaan tällä viikolla :)

Nyt ei oo kyl mikään kiire vauvalla kun varmistui et miehen olkapään leikkaus menee vasta tammikuulle. Olokin sellanen et muutaman viikon voi hyvin vielä odotella :) Niin vaan toisena päivänä on tosi kurja olla ja toisena kun ei raskaana oliskaan :D

Tsemppiä synnytystä jo odottaville ja kellä h-hetki lähellä :heart:


Astre ja vauveli 34+3
 
ONNEA GARDEN!!!!
Tänään pakkasin tyssien hoitokassin valamiix et ei tarvia ku napata matkaa sit ku tulee millo synnyttää lähtö. Ja miun ja masu-asukin yhteistä sairaalakassii oon pakkaillu,jotai pientä viel puuttuu.
Tuli sit tilattuu uuvvet yhistelmävaunut!! Vaikka nii olin et noi kelepoo mitkä ollu tysseilläki! Mut oli nii halvat ja uudet ja kaikilla herkuilla ni oli pakko!! Niitä oottelen et millo tuloovat.
Eile oli lääkärineuvola,pikkase ultrattii ja oli ihana nähä ku masu-asukki teki hengitysharjotuksia ja kättä liikutteli! Napakoruakaa ei tarvinnu poistaa. Sit otan poikkee ku meen synnyttää. Sisä tutkimuksen teki ja sit kyseli et onko nyt ollu supistuksia ku tänne menee puolikas sormi,mut kuiteski on kiinni..!!! Ei oo nyt ollu..tietääksee! Että näin! Närästykseen kehotti kokeilee rennien kaverix magnesiamaitoo,kävin apteekista ostaa,viel en oo kokeillu.
Tyssit meni eile mummon ja papan luo yökylään kahex yöx. Perjantaina mennään miun porukoile yökylään ja lauantaina vietellään pikkujouluja ja mie pääsen leffaan!!!
Synttäritki miul oli tuos 10 päivä,oon nyt 30v.
~ Marsu ja siskit + masu-asukki 37+0 POKS!! ~
 
Garden voi miten ihanaa :)Oikein paljon onnea koko perheelle:!:flower: tästä se mammojen jakaantuminen sitten alkoi:)

Lääkärineuvolassa ei kummempia,vauva kasvaa oikein hyvinmutta yllätys yllätys kohdunsuu olikin avautunut jo sentin verran ilman tuntemuksia tai mitään tekemättä asian eteen:)Kuulemma hyvin normaali tilanne uudelleen synnyttäjällä.
Mä taidan olla ainoa mammoista joka on nyt jo kaksi yötä nukkunut hyvin ja jopa käymättä sataa kertaa yöllä vessassa.Toivottvasti nyt vaan saisin näin hyvin nukuttua loppuun asti niin jaksais sitten vauvan kanssa valvoa.

Metsätähti ja pikkuinen 36+0 :O mihin tää aika katoaa?
 
Monella ollut tänään hyvä päivä tai ainakin parempi mieli :)

MarsuJaSiskit kivan kuuloinen loppuviikko tulossa teille :)
Baarbille ehtikin jo joku vastaamaan rintojen rasvauksesta. Synnytyksen jälkeen suositellaan kesälläkin suojaamaan rintoja viileällä ilmalla, ettei tulisi rintatulehdusta, mutta en tiedä voiko se tulla jo ennen synnytystä. Kannattaa varmaan kuitenkin suojata vähän paremmin jos on oikein kylmäherkät niin varmuudeksi :)
Muisku Voimia synnytyksen odotteluun :)

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta täällä on taas pää aivan tyhjä.... Adalmiinan ja tosiaan FantaIhanan kuulumisia odotellaan :)
 
Hurjasti Onnea Gardenille :heart:

Melkein iski jo pakokauhun itsellekin, että kohtahan sitä ollaan samassa tilanteessa.. Toivottavasti pysyy vielä muutaman viikon sisällä, koska on niin kovasti hommia ennen joulua, vaikkakin mikäs sen ihanampaa olisi kuin saada pikku nyyti syliin. :heart:

Täällä kans yöunet ovat miten sattuu.. tai no, nukahdan illalla ihan ok, mutta aamuyöstä noin klo 3:n aikoihin herään vessaan, jonka jälkeen alkaakin sitten vain pyöriminen kyljeltä toiselle. Selällään olen myös pystynyt nukkumaan ihan ok, mutta jotenkin mukavampaa kyljelleen ja extratyyny siinä kaverina. Tilannetta ei myöskään helpota tuo sormien puutuminen ja kipeytyminen..

Täällä on masuasukki ollut jo pitkään raivotarjonnassa ja laskeutuneena.. ei kuulemma enää pää liiku ja muutenkin minulla on ollut koko ajan ollut kohdun yläosa ihan tyhjänä.. missään vaiheessa en ole mm. saanut kokea sitä iloa, kun potkitaan kylkiluihin :| Olisko ollut syyskuussa, lokakuun alussa, että minulla oli muutaman päivän ajan hankala hengittää, tai hengästyin helposti, mutta se meni nopeasti ohi, joten silloin varmaan kaveri kävi suht korkealla.. Ihan hyvä näin, paitsi, että painaa tuolla alhaalla aika lailla.. niin ja olin ajatellut, että olisimme ottaneet kivoja raskausmasukuvia nyt 8:lla kuulla, jolloin mahan pitäisi olla korkeimmillaan, mutta minulla se kyllä näyttää jo roikkuvan tuolla alhaalla, etten sit tiedä saako tästä kivoja kuvia.. :'( Pitää ehkä yrittää :)

Hurjasti täälläkin jännitetään seuraavia tonttuja :heart:
 
Antti Tuisku: vierelläsi - YouTube
Tää on ihana 'joululaulu' Tuiskulta, pahoittelut niille jotka ei voi sietää Anttia ;) mun mielestä tää sopi tähän ketjuun hyvin vaikkakin vähän aikasessa. oon ite niin joulutyyppi et mies saa olla kaksinkäsin pitämäs kiinni etten jo lokakuun lopulla ala laittelee jouluvaloja ;) :ashamed: musta se vaan on niin ihanaa. kynttilät meillä palaa joka ilta tottakai.

huomenna laitan viimesen 'vauvapyykkikoneellisen' pyörimään ja sitten onkin enää sänkyn petaamista vaille valmis, tosin vähän pitää vielä muokata makuuhuoneen järjestystä.

Sain jopa aikaseks varata sairaanhoitajalle ajan että pääsin näyttää niskassa olevaa luomee joka ilmeisesti hormoneista johtuen on kasvanu kaksinkertaseks ja muuttanu muotoo ja väriä. sit varattiinkin mulle aika lääkärille sen poistoon perjantaille vähän ennen neuvolaa :D se hoitaja soitti lääkärille et voiks sen puuduttaa kun oon raskaana niin se lääkäri totes kuulemma et annetaanhan synnytyksessäkin puudutteita :)

heh, mut ei omaa napaa tän enempää.

Kista & Tipi 36+5 (kohta kans täysaikanen) vaan ei valmis ;)
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4

Yhteistyössä