***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Sairaalan huoneista Taysissahan ei ole perhehuoneita, mutta kaikki (2A:lla ja 2B:lla) huoneet ovat 2 hlön huoneita, 1 yksityishuone taitaa olla molemmilla osastoilla. Eli siellä ei onneksi ole huonekavereita kuin 1 yleensä :wave: . Ja vessatkin on niin että 2 huoneella on yhteinen, eli 4 äitiä jakaa sen.
 
Tirppa Mulla on nyt tullut sellainen "sisäänpäin kääntyminen", olen paljon ajatuksissani tai jotenkin poissaoleva, ja ei tee mieli kyläillä kavereilla tms. Mies ei muuten käy hermoille, mutta kimmastun paljon herkemmin (samoista kuin normaalistikkin mutta äkkiempää ja kovemmin) ja itkeä tirautankin jos liikaa ottaa päähän.
Toissapäivänä vähän enemmänkin kinasteltiin, mutta se taisi puhdistaa hyvin ilmaa kun nyt on ollut mukava viikonloppu ja kaikki on hyvin.

Sairaala Kunhan mies on siellä niin se on pääasia. Sikäli onnellinen juttu kun kyseessä on esikoinen niin mies voi olla siellä koko päivän meidän kanssa (8-20), käy vain kotona koiran viemässä. Mä en kovin koe viihtyisäksi ajatusta olla vieraassa paikassa ja muiden silmien alla kun pitäisi lapseen tutustua rauhassa. Meillä ei kyläilijöitä ole kauheasti tiedossa, isovanhemmat varmaan tohkeissaan ajaa tampereelta käymään, mutta ihan omankin mukavuuden kannalta ajattelin treffata heitä kanttiinissa tms. Jos vain oma olo sallii. Jos ei niin täällä on isovanhemmille tunnin vai kahden vierailu aika. Oisko ollut 17-19. Isovanhempien lisäksi vain yksi tuttavapariskunta on ilmaissut intonsa tulla sairaalaan, heidät aion tavata kanttiinissa jos kykenen, jos en niin tulkoot sit kotiin pääsyn jälkeen.

Kahlanilla oli murheita siellä, toivottavasti isäsi leikkaus on sujunut hyvin! Paljon voimia sinne!

Mulla alkoi eilen illalla päätä jomottamaan, ja nyt jatkunut koko päivän. Ja ei, en epäile mitään raskausmyrkytyksiä vaan tää on kyllä niin samaa mitä mulla on aina kuukautisten aikaan, hormonimigreeniä. Nyt vaan ei voi ottaa lääkettä.
Mulla ei ole raskausaikana juurikaan ollut päänsärkyä, eikä tälläistä kunnon migreeniä kertaakaan. Se johtuu siis ainakin normaalisti kuukautisia edeltävästä hormonitason muutoksesta, joten olen lohduttanut itseni kestämään kipua siinä toivossa että tää tarkoittaisi jotain synnytykseen liittyvää:D Miksi ne hormonit muuten nyt muuttuisivat, ainoan kerran raskauden aikana? Kai mie oon epätoivoisen kärsimätön :LOL:

Täällä satoi ensilumi kunnolla tänään, tuli tehtyä mukava lenkki miehen ja koiran kanssa. Nyt voisin poistua koneelta ja pyytää miestä ties kuinka monennen kerran tänään hieromaan mun niskaa, se on ainoa joka hetken helpottaa tota päänsärkyä.

Susimieli ja Pieni 38+0
 
Kahlan Jaksuja sinne!

PrinsessaVToivottavasti saatte naikkarilta perhehuoneen. :) Me ei ekasta saatu,kun oli niin paljon sektiopotilaita jotka meni etusijalle ja satuttiin sellaiseen aikaan,että muutama muukin oli synnyttänyt. :)

Vierailijat Meillä kävi viimeksi mun yksi kaveri ja vauvan kummit. Juteltiin aulassa ei siis huoneessa. Nyt ei varmaankaan haluta ketään käymään ja tuskin nyt montaa päivää tarttee ollakkaan. Itse olin viimeksi neljän hengen huoneessa. Viimeiseinä yönä meitä oli vaan neljä siellä. Ekan yön sain olla yksin. :)

Ihanaa oli nukkua viime yönä taas pitkästä aikaa tosi hyvin. Uni tuli illalla suht samantien,kun muuten oon tähän asti joutunut hyörii pyörii ainakin tunnin. Aamulla heräsin jopa ennen miestä ja tyttöä. :)
 
Poppeliinillle kiitos korjauksesta, luin vain siinä äitipolilla käydessäni pikaseen sen vierailuohjeen luukunvierestä ja en sitten nähtävästi ihan kamalan tarkkaan :D
No se on kyllä sitten ihan mukava kun sisarukset voi tulla mihin aikaan vaan kun pienin menee jo usein kahdeksalta nukkumaan ja meiltä tunnin ajomatka Tayssiin, eipä tarvitse sitten ainakaan kauhean myöhäseen olla liikenteessä :) Tuskinpa pienen kanssa voi siltikään aikaa siellä kauan viettää kun on kyllä siinä iässä että keksii vähän liiankin tehokkaasti tekemistä..

Samoin oli kyllä kiva kuulla että siellä max. kahden hengen huoneita, kauhistuttaa kyllä ajatus neljän tai kuuden (!) hengen huoneesta varsinkin kun sektion jälkeen joutuu pakostakin sairaalassa vähän pidempään olemaan.

Tays on minulle ihan vieras paikka entuudestaan, en ole minkään asian takia koskaan siellä ennen käynyt mitä nyt äitipolilla. Meillähän nyt ei olisikaan muita vierailijoita tulossa muutenkaan kuin isä ja sisarukset mutta enpä kyllä sinne muita kaipaisikaan.
 
Kahlan kyllä valitettavasti nivuskivut erityisesti yöllä ovat tuttuja:kieh:
Toivottavasti isäsi leikkaus menisi hyvin:hug:

Vierailijoista jo tuolla aiemmin kirjoittelinkin että musta on oikein ihanaa että KYSiin saa tulla vain vauvan isä ja vauvan sisarukset vierailemaan ja lapset otan kyllä vastaan yleisissä tiloissa enkä omassa huoneessa vaikka KYSissä on vain perhehuoneita (joita en tarvitse) ja sitten kahden hengen huoneita niin suon mielelläni vierustoverilleni rauhan olla ja sitten käydään lasten kanssa kanttiinissa:)Anoppihan ryntäisi sinne heti kailottamaan ja hössöttämään jos ei vieraita olisi rajoitettu.
Silloin kun ystäväni 500km päästä sai vauvan juuri kun olin siellä käymässä niin kysyin häneltä että saanko tulla käymään (kun olin lähdössä sieltä päin pois ennen kuin hän pääsee sairaalasta,hän synnytti kätilöopistolla) ja hän sanoi että tottakai.No menin siellä käymään ja vartin verran huiskittiin ja vaihdettiin kuulumiset ja onnittelin vauvasta ja sitten lähdin että ystäväni pääsee lepäämään ja en olisi häiriöksi muillekkaan huoneessa olijoille.
Kotiinkaan en halua kaikki kissankumminkaimansaunakavereita heti kun ollaan kotiuduttu vaan yhden vieraan/perheen yhtenä päivänä ja ensiksi ne joiden kanssa muutenkin ollaan tekemisissä.

(.) Minun äidin piti tulla tänne ensi viikolla ja olla yli synnytyksen ajan lasten kanssa ja joulun viettää täällä mutta nyt yhtäkkiä onkin niin että hän ei pääsekkään tulemaan (siis hänellä on selvästi tekosyy josta en en enempää viitsi teille ruveta raportoimaan ettei tästä tule romaania mutta siis aivan selvä teko syy jossa ei oo totuutta yhtään) ja nyt minulla on ens viikolla äitipolilla käynti ja voi olla että jos kohdunsuun tila on kovasti muuttunut niin joudun jäämään sinne ja synnytys käynnistetään tai sitten pääsen vielä kotiin mutta nyt onkin taas tää lastenhoidon ongelma kun äitini viime tipassa päätti muuttaa mielensä ja se mikä mua kaikista eniten tässä ottaa päähän on se että hän keksii tekosyyn asialle näin myöhään eikä aikaisemmin ole voinut sanoa mitään vaan on koko ajan puhunut tulevansa tänne.Kyllä ottaa päähän tuollainen.Nyt asiat on sitten ihan levällään ja aika käy vähiin,argh!
Muutakin vaitettavaa löytyy... viikon ajan oon nyt ollut siivoomatta yhtään tai pesemättä pyykkiä,no pyykkiä mies on kyllä pessyt kaksi koneellista koska lapsilta loppuivat vaatteet kesken mutta selvästi mies olettaa että kun oon kotona niin teen täällä kaiken eikä hänen tarvii laittaa tikkua ristiin asioiden eteen:kieh: Ihan häijyyksissäni oon kyllä edelleen siivoamatta ja mielenkiinnolla odotan koska miehelle tulee kodin paskasuuden raja vastaan ja hän tekee asialle jotain.Tiedän olevani ilkeä mutta alkaa sen verran ottaa asiat päähän että pakko tehdä jotain että alkaa tapahtumaan.
Jouluostosten tekeminen on nyt vaakalaudalla kun en yhtään tiedä mitä se lääkäri ens viikolla päättää mun suhteen mutta sairaalakassi pitää kuulemma ottaa varmuuden vuoksi mukaan.Eikä oo edes tietoa pääseekö mies mukaan vai jääkö lasten kanssa...*huokaus*

Metsätähti ja pikkuinen 27+4
 
Swerfiel Menipäs oikein kylmät väreet kun tota videota katseli, ihanan rauhallinen ja varma fiilis välittyi tosta, ton kauniimpi ei varmaan synnytys voi olla.
Harmittaa kun Suomessa ei ole toi kotisynnytys oikein saanut tuulta alleen, itse synnyttäisin mielelläni kotona, mutta nyt esikoisen kanssa (kun oli sitä niskaturvotustakin jonka syy ei ole selvillä) on ehkä helpoin mennä sairaalaan. Seuraavaa voisi kotona synnyttääkkin kun touhu on jo tuttua ja tietää mitä tuleman pitää. Olen kyllä vähän kade sun kotisynnytyksestä, varmasti hieno ja rento kokemus!

Metsätähti Hankala tilanne teillä, toivottavasti saatte lyhyellä varoitusajalla lastenhoidon järjestymään. Ai niin, meniköhän sulla muuten viikot väärin kun oot laittanut 27+4..

Mun piti mennä jo netistä pois, tai meninkin, mutta tulin takaisin, nykyään tule monta kertaa päivässä käytyä lukemassa ja vastailemassa täällä. Pitää olla ajan tasalla kun täällä koko ajan pukkaa uusia tonttuja pihalle, ja jotenkin tuntuu että "vain te ymmärrätte mitä käyn nyt läpi." Ihanaa kun on vertaistukea ja muita jotka on samassa tilanteessa menossa!
 
Vierailijoista Täälläkään ei onneksi muut kun isä ja sisarukset saa vierailla vapaasti, isovanhemmat 18-19. En todella kaipais ketään enempää sairalaan. Ei mulla sinällään mitään vastaa oo jos itellä olo hyvä et käy vaikka just kanttiinissa moikkaamassa ja ovien takaa vauvaa vilauttaa jos joku tulee mut osasto on kiva et ku rauhotettu hälinält. Tosin mun vieruskaverilla viimeksi oli 4 lasta jo ennestään ja koko lauma + isi kun tuli huoneeseen moneks tunniksi ni oli vähän kurjaa :/

Tänään tuli oltua kolme tuntia kaupoilla ja tehty joulusiivousta ni on supistellu aika mojovasti, ei näillä kyllä edelleenkään synnyttämään olla lähdössä mut jos jotain tekis :D


Astre ja vauveli 36+0 :heart:
 
Balleihana sulla kun on suunniteltu sektio niin pääset kyllä varmasti 2a tai 2b:lle. taysissa on myös 4a (pääosin raskaana oleville) jonne voi joutua jos on osastoilla iha täyttä. Siellä on 3 hlön huoneita ja yhteinen vessa/suihku koko osastolle :|. Mut sulla ei sitä vaaraa pitäisi olla kun siis suunniteltuun meet. Mulla jos käynnistetään niin joudun sinne ekaks, mutta toivottavasti taas pääsen sitten noille perinteisille osastoille.
 
Susimieli, imho esikoinen on varmaan parempi muutenkin tehdä sairaalassa. Se on kuitenkin pitempi projekti, ja esikoinen useammin tarvitsee pientä jelppiä kuin myöhemmät lapset, niin sen saa sitten tarvittaessa helposti sairaalassa. Ehtiihän sitä sitten suunnitella kotisynnytyksen vaikka sille pikkukakkoselle, jos lisää lapsia haluaa ja ajatus silloin tuntuu hyvältä. Pyydät sitten minut kotikätilölle työpariksi, että saan oppia ja kokemusta kotisynnytysten hoidosta. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Kahlan: Kovasti tsemppiä ja jaksuja sinne :heart: Toivotavasti isälläsi kaikki hyvin!!!

Sairaalassa olosta: Mulle riittää kyllä että mies saa olla huoneessa mun kanssa, isovanhemmat ja siskoni voin hyvin tavata kanttiinissa jos vain oma olo sen sallii... Muutenkin mukavampi jutella "omissa oloissa" eikä siellä ahtaissa huoneissa jossa pitää miettiä et häiritseekö muita jne... Mutta toivon todella että huonetoverini suovat sen että mieheni on siellä mukana! haluan jakaa tämän jutun hänen kanssaan ja hän haluaa jakaa mun kanssa... Mutta ymmärrän kyllä että on varmasti kiusallista jos siellä verhon takana on tosiaan toisen mies ja sitten lekuri kyselee ties mitä jne... joten ymmärrän kyllä jos huonetoveri toivoo ettei mies olisi pitkään...Voib kuvitella ettei se itsellekään ole herkkua jos on kovin kurja olo tms ja sitten on hirveä jengi siellä mölisemässä ja pällistelemässä naapurin verhon takana...Huh huh, voikun olisi meillä remppa ohitse ja mahdollista saada perhehuone mutta eih...:(

taaperox5 Kiva kun poikkesit lohduttavinen sanoinesi:flower:! Mä oon just yks joka pelkään hirmusti että lapsi on kauhean iso! kokoarviota ei ole vielä tehty mutta koko ajan on sf-mitta emnnyt yläkäyrillä ja siksi pelottaa.

Miimau&Masuasukki 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Vierailuista: Minä tykkään kun laitoksella käy vieraita tai tykkäsin kun kävi. Nykyään täällä ei saa enää käydä kun isä ja lapset :( En viihy sairaalas kertakaikkiaan. Se kolme päivää mitä täällä pitää sairaalas on,on ihan perseestä kun yksin joutuu olla. Meillä ei tuu kuuloonkaan poliklinen synnytys,kun sairaalaan on tunnin matka. Ei olla lähös parin päivän päästä vauvan kans takas tarkastukseen.

Painoarviosta: Hyvä esimerkki eilinen... Jouduttiin käydä synnärillä käyrillä. Meillä oli kaksi lääkäriä. Eka ultras ja arvio painoksi 3.8kg. Aikoi jättää meidät käynnistykseen. Toinen ultrasi uudestaan ja sai paino arvioksi 3.3kg. Kuukaus sitten tehty painoarvio anto syntymäpainoks 3.2kg. Eli "miljuuuna" eri paino arviota on tästäkin kaverista jo annettu, enkä oikeen usko mihinkään noihin. Toki veikkaan että yli 3kiloa tämä kaveri on ihan varmasti,sen verta isolta vaikuttaa,mutta veikkaan,että syntymäpaino tulee olemaan 3.5-3.6kg. Noh,sen näkee sitte...kuka on oikeas :D

Sitten eilisestä: eli synnärille soiteltiin kun en tuntenut vuorokauteen pojan liikkeitä. Käyrillä oltiin, mihin piirty liikkeitä,mutta en ite tuntenu niitä ollenkaan. Käyrille piirty myös supistuksia jo 5min välein. NE tunsin! Sitten päästiin lääkäriin. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultras. Kanava täysmittanen edelleen ja sentin auki ulkosuulta. Poika hengitti ite jo ja tosi hyvin. Syke vaihteli 119-156. Sekin oli hyvä. Lääkäri yritti painella ja heilutella mahaa ja saaha poikaa liikkumaan,mutta tuloksetta... Sitte painoarvio, joka näytti tosiaan 3.8kiloa. Mut ois laitettu käynnistykseen tänä päivänä. Lääkäri kutsu erikoislääkärin paikalle.
Erikoislääkäri oli samaa mieltä käynnistyksestä,mutta ultras ite vielä uudestaan. Painoarvioks sai tälläkertaa 3.3kiloa. Yritti kans saada poikaa liikkumaan,tuloksetta. Sitte E.L huomas,että lapsivettä on ihan liikaa näille viikoille. Mittas pojan mahalaukun ja seuraili suun liikettä,että nieleekö poika tarpeeksi lapsivettä,vai onko poika "veltto". Mahalaukku oli oikean kokonen. Eli kaikki kunnos siltä osinkin. Sovittiin että saadaan lähteä kotiin mutta tämän päivän klo 12 asti pitää seurata liikkeitä.
Päästiin noin 20km, kun poika työntyi kamalalla voimalla alaspäin. Alkoi melkein tauoton supistus sarja joka kesti noin 50km. En pystyny istumaan vaan puristin oven kahvaa rystyset valkosena ja punnasin ihteäni ylöspäin penkistä. Itkin ja huusin kurkkusuorana! Luultiin oikeasti että poika syntyy autoon. Ajettiin äkkiä kotiin ja oltiin valmiita soittamaan ambulanssi. Menin seiniä pitkin vessaan ja sieltä suoraan sänkyyn. Kipu katos saman tien ku tuhka tuuleen :O En tajua,mistä helvetistä tuossa oli oikeen kysymys ??!!!!! Yön sain nukkua ihan rauhas. Luulen että sisätutkimus sai nyt jotakin aikaan.. Tänään on ollut ihan normi päivä.Poika on vieläkin laiskan olonen,mutta liikuskellut kyllä.

Oon niin täynnä tätä kaikkea jo. Oikeen suoraan sanoen vituttaa ettei tarvinnut jäädäkkään käynnistykseen :kieh: Ymmärrän riskit, mutta kun nyt on sellanen olo, että poika haluaa vielä enempi ku minä,jo ulos,mutta ei vaan pääse :headwall:

m0308 & :xmas: 37+5

ps: esikko syntyi 38+5 eli ensiviikolla. Kuopus 39+3, ei montaa päivää esikon jälkeen :)
 
Miimau: Ois varmaan ihan ystävällistä kierroilla yms. pyytää ainakin mies poistumaan huoneesta...samaten jos vierustoveri kovin väsynyt - itse en ainakaan saa nukuttua, jos huoneessa on vieraita. ja synnytyksessä tulee väkisin valvottua ja samaten jos vierihoitaa vauvoja huonekaverin kanssa - voi olla että on ihan eri rytmit. tietty muuten oikein ymmärrettävää että haluat että mies osallistuu. mutta tokivauvakin nukkuu pitkiä pätkiä, että silloin kannataa vaikka patistaa mies kanttiiniin välillä. valitettavasti itse en saa pkl-synnytystä vauvan sokeriseurannan takia - muuten olisin ehdottomasti harkitsemassa. se on hirvee alku jos 2-3 vrk menee sairaalassa synnytyksen jälkeen ettei saa nukuttua... :/ Toiv olisi hiljaista ja sais yhen hengen huoneen...
 
Swerfiel noin mäkin sen olen kutakuinkin ajatellut, että jos onkin joku probleema siinä ettei synnytys vaikka onnistu multa (rakenteellinen tms.) niin haluan ennemmin saada sen selville sairaalassa niin että apu on lähellä. Tokan kanssa sit tietää jo että se on mahdollista saada ulos, ja voi olla siltä osin rennommin.
Muuten kokisin kyllä että kotisynnytys omassa rauhassa voisi olla mun juttu.
Ja katsotaan sitä kätilöapua ;) asutaanko silloin vielä täällä.
Mutta, mielenkiinnolla olen lueskellut sun kotisynnytys suunnitelmia :)

Alamaha on jännän kipeä, ei supista tai mitään mutta jotenkin se ei oo "normaali" vaikuttaakohan tän päivänen ulkoilu lumihangessa ja kolmeen otteeseen kiivetyt raput? En tiedä mutta toivoisin että jotain jo tapahtuisi pikkuhiljaa.

Susimieli ja Pieni 38+0
 
Piti tulla poksumaan 37+0 :) Hurjaa ajatella, että enää max 5 viikkoa jäljellä.. (tosin toivon mukaan se max 3).

Lapsivuodeosaston huoneista, että minua ainakin ahdistaa jo valmiiksi se, että joudun jakamaan huoneen jonkun toisen kanssa.. ja mahdollisesti vielä useamman kuin yhden. En todellakaan pysty nukkumaan, jos huoneessa ketään tuntemattomia ja alapään tutkimuksiin, pelkkä verho esteenä, en varmasti suostu. Meillä on ilmeisesti vain yksi perhehuone, jonka kanssa pyritään siihen, että jokainen saisi viimeisen yön viettää siellä, mutta jos osastolla ei ole täyttä, niin ovat kuulemma rakentaneet perhehuoneita kahden hengen huoneista. Toivottavasti sellainen onnistuisi. Tietysti, jos synnytys illalla/yöllä, niin tällöin työnnetään lepäämään mihin vain mahtuu, mikä on ymmärrettävää, mutta seuraavat yöt kyllä haluan jo rauhoittua.
Ylimääräisiä vierailijoita ei meillä pääse osastolle, enkä niitä haluaisikaan. Ilmoitin jo miehellenikin, että jos hänen vanhempansa tai veljensä perheineen on tulossa hyppimään lasioven taakse, niin sielläpähän saavat hyppiä, en varmasti tule näytille :LOL:

Olen nyt yrittänyt, neuvolatädin ohjeistuksesta, nukkua kyljelläni ja välttää selällään nukkumista, mutta minulla rasittuu kylkiasennossa lantio niin pahasti, että herään aamuyöstä, enkä pysty enää nukkumaan, jos en nouse ylös tunniksi pariksi. Asiaan toisi helpotusta, jos voisin kääntyä selällenin, mutta en nyt uskalla, jos nuo vauvan sykkeet siitä nousevat liikaa (vauva joutuu ahdinkoon, kuten neuvolassa sanottiin). Pitää varmaan itse yrittää dopplerilla mittailla noita sykkeitä, että jos hetkellisesti korkeat sykkeet olisivatkin johtuneet jostain muusta kuin selällään makaamisesta. Neuvolassa oli juuri heiluteltu vaavin päätä, että onko kiinni vai ei, joten luulisi sykkeiden nousevan jo moisesta : / Onneks ke on lääkäri, niin pitää kysäistä häneltäkin asiasta.
 
Kahlanille:hug: Toivottavasti isäsi leikkaus sujuu hyvin, jaksamista!

Vierailuajoista, täällä isä ja sisarukset saa olla vapaasti ja isovanhemmat 18-19. Mutta mä toivoisin että vain mun vanhemmat käy tällä kertaa sairaalassa katsomassa ja miehen vanhemmat tulis sit kun päästään kotiin. Meillä kun on neljä poikaviikaria ennestään niin kyllähän pitkäkestoiset vierailut on mahdottomuus heidän kanssaan, toki tulevat varmasti käymään ainakin yhtenä päivänä, jos itse pääsen jo kotiin toisena niin sitten tulevat hekemaan meidät kotiin isin kanssa. Haluan itsekkin sen pienen sairaalassaoloajan tutustua vauvaan ja levätä, sairaalassa kun on toivottavasti rauha ja hiljaisuus niin tehdä. Ylipuhelias huonetoverikin saattaa olla rasite vaikka ihan mukavaa on että juttuun tulee kämppiksen kanssa=)

Päivällä neuvolareissu tiedossa ja eiliset esikon synttärit meni mukavasti. Ihanaa kun oli vieraita. Kaukalokin saatiin eilen kotiin kun miehen sisko sen toi etelä-suomesta. Oli kyllä erittäin hyväkuntoinen, ihan uudenveroinen ja eihän se olekkaan ollut kuin yhdellä lapsella muutaman kuukauden.

äitsy ja muru 36+6:heart:
 
Täällä alkaa muutorumba olla viimeisten tavaroiden ja remontin viimeistelyä vaille valmis. Polvet ja nilkat olleet muuton jäljiltä aika jumissa ja eilen illalla ihan säikähdin nilkkojen turvotusta, onneksi enin oli laskenut aamuun. Luultavasti ja toivottavasti johtui vaan siitä ettei ole oikein paikoillaan malttanut olla.. Muuttoapulaiset pitivät onneksi huolen ettei tämä mamma mitään nostellut, itse sen meinaa välillä unohtaa.

Onnea mammoille uusista tontuista!

Itselläni olisi myös toiveissa perhehuone, en kuitenkaan usko että sellaiseen päästään kun paikkakunnalla asutaan. En oikein osaa minäkään nukkua oudossa paikassa. Miehen olisi tarkoitus olla mahdollisimman paljon sairaalassa, pääsisimme sitten "samoilta viivoilta" kotona jatkamaan ja muutenkin melko tiivis pari ollaan :) Toivottavasti ei mahdollinen huonetoveri siitä pahastu, mitään suupaltteja ei kyllä kumpikaan oikein olla.

Minäkin olen hieman pelännyt että pikkuinen ei olekaan kovin pikkuinen kun maha ollut jo melko valtava pidemmän aikaa ja painoakin kertynyt jo melkein 18kg :ashamed: sokerirasitus meni kuitenkin helposti läpi, eikä terkkakaan ole hirveästi painosta nipottanut, mutta kyllä ihan nolottaa itseä tuo kilojen määrä.

Kairi + pikkuinen 37+2
 
m0308 noin minullekin kävi perjantaina. Liikkeitä tosi vähän, eka käyrällä olin ja kätilö "herätteli" hyvin voimakkain liikkein vauvaa. Käyrälle tuli supistuksia ja kun tunnin käyrän jälkeen nousin ylös niin ihan sairas supistus tuli. Lääkäri ultrasi ja teki hellävaraisen sisätutkimuksen, lapsivettä paljon mutta vauva voi hyvin. Ajoin kotiin n.25min ja supisteli kokoajan ja koko loppu ilta oli ihan helvettiä, melkein itkin ja nauroin vuoronperään ja olin melko varma lähdöstä. Klo 23 menin nukkumaan ja kas, heräsin aamulla pirteänä kuin peippo ilman kipuja, ilman supisteluja :O La muutaman kerran supisteli, eilen samoin..

Mä epäilen että se kätilön mahan vetkutus sai sen aikaan. Kieltämättä tuntui pahalta koko touhu.
Joten täällä kanssa odotellaan milloin se lähtö tulee.
Lapset syntyneet 36+, 38+ ja tasan laskettuna. Tänään menossa 38+2 joten jänniä aikoja eletään :saint:

Mutta nyt verikokeeseen ravinnotta (sitten pääsee syömään) :p , neuvola 11 aikaan ja sitten nuuskimaan vauvaa.

Voikaahan hyvin kaikki. Ja mukavaa alkanutta viikkoa ja lisää tonttuja kiitos.

Pikkuinen 38+2 :heart:
 
Isän leikkaus ainakin onnistui hyvin ja lähipäivien aikana selviää, oliko tulos toivotunlainen...Paha vajaatoiminta oli vaikuttanut jo muihin sisäelimiin...

Tänään taas neuvolakäynti edessä :) toivottavasti siellä kaikki ok!
voi olla että kikkailen aika hyvin taustalla, koska muutto alkaa torstaina ja...noh, olo on hiukan jännittynyt tuon isän tilanteen takia...

Kahlan ja pikku tirlittan 36+5 :heart:
 
Kyllä on noita vierailijamielipiteitä yhtä monta kuin meitä mammojakin täällä mutta eiköhän meille kaikille suoda oma tyylimme kunhan vain kunnioitetaan mahdollisien huonetovereiden toiveita ja toivottavasti hekin meidän... :) Mulla ei ainakaan ole edes harmainta aavistusta siitä mitä se synnytyksen jälkeinen olo on kun nyt on vasta esikoinen tulossa, mutta tutustunpa siihenkin tilanteeseen suht pian;)

Kohta alkaa "meidän kuu", jihuu :D Kuinkas monta marrasvaavia onkaan jo syntynyt? Pitääpä käydä kurkkaamassa tuolta etusivulta.

KIITOS muutes vielä tuosta listasta etusivulla!!!!! Tosiaan kun esikoistani odottelen niin paljon olisi jäänyt pois mun "arvelulistalta" kun en vain tiedä noita juttuja...

Onko muuten synnyttäneillä jo joku oma keskustelupalsta jossain tai se facebookryhmä? :flower:
 

Yhteistyössä