***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Metsätähti mie kyllä luulen et tää ei enää kauaa viihy tuolla masussa tänään särkeny oikeaa jalkaa nivusesta aika lahjakkaasti ja koko muukin jalka samalla kipuillu,muita oireita ei vielä toistaiseksi ole mut luulen et vois olla ekat tulon merkit :D

Nyt päikkäreille :)

höyhen ja HP 36+4 :heart:
 
hilipatuinen:

mulla auttoi laskeutumiseen jumppapallon päällä pomppiminen...laitoni hyvää musaa soimaa ja annoin mennä,siinä sai hyvän asennon jolloin muksu pääsee valumaan oikeaan asentoon..kannatan.

Vauva tosiaan laskeutunut ja painaa lantiossa,supistukset tänään olleet voimakkaita,yöllä iskee menkkajomotukset levossa,kestää pari tuntia ja sit taas häviää..:O toivon että ensi viikolla vauva alkaisi poistua yksiöstään viimeistään.

EevaN ja pieni 36+5
 
Tuli mieleen että onko ollut yhtään puhetta missä jatketaan jutustelua sitten kun vauvat syntyneet??
Olisi kiva kuitenkin lukea miten muiden arki lähtenyt liikkeelle vauvan kanssa ja uudet äidit varmaan saisivat "kokeneemmilta" vertaistukea. Tosin en väitä etteikö joka kerta jotain uutta tietoa saisi useamman lapsen äiditkin :

Torttuja vedetty niin paljon että :p
 
EevaN täytyypi laittaa korvan taakse, meillä ei oo kotona jumppapalloa, mutta täytyy käydä ostamassa tai porukoilta lainata :) Pienempää oottaessa mä vaan uhkasin mennä trampoliinin päälle pomppimaan niin johan seuraavana yönä syntyi :D

Höyhenellä on tänään ne viikot kun meidä esikoinen synty :)

Mulla kävi sama ajatus mielessä tosta poppeliinin polikäynnistä kun Metsätähdelläkin :)

FantaIhanallakin on jännä polikäynti huomenna :) Tsemppiä :)

Sellaista pientä epämääräistä juilintaa on ollut tänään koko päivän, mutta eipä sen ihmeempiä. Jotenkin on joka vessakäynnillä oottanut, että pyyhkiessä alkais näkyä limatulpan palasia tai jotain muuta yökköä :LOL: Mä meinasin päivällä lähtee kävelylenkille, mutta mies soitti että sille on tulossa joku paketti kotiin (ollaan siis tilailtu lasten joululahjoja valmiiks) ja sitten kun se oli tullut niin katoin kelloo, ettei kannata lähtee, että jos nyt meen ja alkaa supistaa niin sitten olisi pitänyt lähteä hakemaan isompia hoidosta ja se ei ois ollut kivaa...

Mä veikkaan tälleen epämääräisesti, että sunnuntaihin mennessä on eka joulukuinen tullut :) Mut mä oon kyllä tainnut tota isänpäivää toitottaa jo aiemminkin :)
 
EevaN sama täällä jalkaa särkee edelleen ja päikkäreille alkaessa selkää jomotti oikeen kunnolla :D eiköhän tässä kohta ole lähtö jommalla kummalla eessä. perjantai vois olla kiva päivä. nyt aattelin lähtee vähän ulos käveleen ku koko iltapäivän vaan nukkunu. :)
 
Mun mielestä olisi kiva jatkaa keskusteluja kerhon tai fb:n puolella vauvojen synnyttyä. Ei pääse kaikki kurkkimaan keskusteluihin :)

Höyhenellä alkaa jo olemaan aika jännät paikat, tsemppiä :) Täällä ei kyllä ole mitään merkkejä tulevasta, vielä. eikä kyllä näillä viikoilla tarvitse vielä ollakkaan. Huomenna olisi taas neuvola, ja se vaaka ahdistaa jo valmiiksi ihan hirveest. TAAS! No tänä aamuna kotivaaka näytti 100g enemmän kuin kaksiviikkoa sitten neuvolassa, oon aika tyytyväinen. Toivottavasti neuvolanvaaka ei lisää kiloja :D Pelottaa vaan mihin tää kunto tästä menee, kun lenkillä käynnistäkään ei enää tule mitään. Mahaan koskee, ja järkyttävä paine & pissahätä alkaa heti kun lähtee kävelemään. No kaipa tästäkin selviää :)

Tänäään sain melkein valmiiksi kaikki joulukortit, päätin piiiiitkästä aikaa itse väsätä ne. Oli oikein mukavaa hommaa, meinaa jo päivät käydä vähän pitkiksi. Kohta pitäisi jo varmaan alkaa ostelemaan joululahjojakin, ei vaan hirveesti huvita tuhlata rahaa muihin kun on oma pikkuinen tulossa joka vaatii hirveesti kaikkea. Nyt iltapalan laittoon. Ihanaa viikkoa kaikille :)

Joulumamma ja vauva 32+5 <3
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan pitkästä aikaa (taas)!

En ole saanut aikaiseksi kirjotettua taas aikoihin, mutta teidän jutut käyn lukemassa kerran, pari päivässä. Ehkä nyt saan hieman aktivoiduttua, kun äitiyslomakin pn vihdoin alkanut, IHANAA! Viime ajat töissä olivatkin todella hektisiä.

Tänään oli toinen lääkärineuvola, ja viime vko oli ihan normineuvola. En saanut samaa ihanaa lääkäriä kuin viimeksi, vaan tämä oli joku uusi tapaus. Ei tuntunut tietävän paljoakaan. Yritin selvitellä kokoarviota, mutta ei hänen kokemuksellaan kuulemma osaa yhtään sanoa. Tyttö oli edelleen oikein päin (siitäkään lääkäri ei ollut ihan varma, vaan pyysi neuvolantädin myös tunnustelemaan), vaikka tässä välissä jo ehdin säikähtää onko kääntynyt väärin päin, kun tunsin hikan ylempänä :O. Niin, ja lääkäri sanoi mulle että on kyllä niin poikamaha, että liekö arvioineet sukupuolen väärin! Kumpi vaan on toki tervetullut, mutta sitten on kyllä suuri osa vaatteista hieman väärän värisiä... Onko muilla kokemusta vastaavasta?? Mä en edes ymmärrä miten se sukupuoli OIKEASTI voi vaikuttaa mahan muotoon... Kaikki arvot oli edelleen hyvät. Oma neuvolantäti mittasi viime viikolla sf:ksi 29, nyt tää lekuri tokas että 35! Sanoin sille, et onkohan toi nyt ihan paikkansapitävä, voiko viikossa oikeasti kasvaa niin paljon. Kuulemma voi, mutta en oikein usko. Katsotaan vaan, niin ensi viikolla kun meen neuvolaan niin saletisti on vähemmän. Kohdunkaulaa oli n. 2 cm ja kohdunsuu oli kiinteän ja pehmeän väliltä. Sykkeet oli samalla tasolla kuin aina ennenkin. Tyttö on ollut ihan hurja liikkumaan tässä n. viimeisen viikon aikana! Naureskellaan miehen kanssa mun mahalle kun se heiluu :D

NewYorkille jaksamisia, toivottavasti isäsi tila paranee. Ja Höyhenellä alkaa tosiaan olla jännät paikat, täällä odotetaan milloin ensimmäinen pikkutonttu tulee maailmaan!

Sairaalakassia en ole vielä pakannut. Lääkärin mukaan ei ole mitään merkkejä ilmassa, että vauva tulisi kovin etuajassa, joten tuskin tässä vielä kiirekään. Laskettuun aikaan vielä viisi viikkoa. Ehkä kun näistä äitiysloman alkuhärdelleistä selvitään, tuntuu että alkaa olla sitä luppoaikaakin sitten laittaa kassi valmiiksi.

Mä olen oikeasti tosi huono tunnistamaan supistuksia! Olen mä sellaisia huomannut, että kun koko maha vetää kireäksi, ja nää nyt on ilmeisesti niitä harkkasupistuksia, mut kai sitten vähän vahvempia sellaisia. Nyt on jo kaksi kertaa käynyt neuvolassa niin, että neuvolantäti on tunnustellut vauvan asentoa ja sanonut että nyt tuli supistus, niin mä oon vaan ollut et aijaa, en mä mitään huomannut :O Onko muilla ensisynnyttäjillä samoja kokemuksia? Sitten mulla aina välillä käy koskemaan mahaa kun kävelen vähän reippaammin, onko ne supistuksia vai jotain muuta kipua vain? Kävi myös kerran, etten päässyt kävelemään kun ihan TODELLA hidasta vauhtia, koska mahaan sattui niin kovaa... Nämä kivut ovat yleensä tuntuneet toisella puolella mahaa.

Oikein hyvää odotuksen jatkoa kaikille joulumammoille! Aah, tää äitiysloma on niiiiin luksusta :heart:

Unohdin viikot: 34+6 :xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Ihanaa jännittää niin itseni kuin teidän toistenkin puolesta koska lähtö tulee :)
Itse toivoisin että synnytys lähtis vesien menolla käyntiin,että olisi varma merkki että nyt on mentävä.mies ajaa iltavuorossa rekkaa,niin tulis varmasti lähdettyä ambulanssilla ajoissa ;) ja tietysti pojille hälyytettävä hoitaja.

Ma oli taasen polikäynti,kaikki ok,vauvan pa 2789g eli ihan ok.n.2sormelle auki.Ens ma uudetsaan.

Täällä olis kaikki valmiina (paitsi tärinä sitteri) ja laukutkin jo pakkailtu.kunhan nyt muistaa pesuaineet ja n-kortin ottaa mukaan :)

Välillä jomottaa nivusia ihan kunnolla ja viime yönäkin heräsin siihen kun selkää ja ala mahaan koski,mutta ne kivut taisi lähteä sitten loppujen lopuksi nukkumatin mukaan :)

MARMAx4 ja JAZ 35+2 vissiin..
 
perjantainahan olisi hyvä päivä synnyttää. Olisi syntymäpäivä 11.11.2011. :) Jännityksellä täälläkin odotellaan,että kuka lähtee ekana synnyttää. :)

Ittellä ei mitään ihmeoloja. Yöllä heräsin menkkajomotuksiin alamahalla,mutta olin näköjään nukahtanut uudestaan joten ei ne mitään kivuliaita ollut. Nivuset on kipeinä ja ylipäätään jalkoväli. Vauveli on vissiinkin aika alhaalla jo. Neuvolatäti sanoikin viimeksi,että on jo painautunut todella syvälle.

mills ja vertti 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Hei

NewYork Jaksamisia sinulle. Toivottavasti isäsi ehtii nähdä lapsen. Itselläkin surullisia asioita tapahtunut nyt ja tiedän, ettei ole helppoa. Pitäisi nauttia omasta ihanasta elämän tilanteesta ja kuitenkin surettaa ikävät menetykset jonka itsekin joudun pian kohtaamaan. Välillä tämä elämä tuntuu kyllä niin epäoikeudenmukaiselta.

Pian se ensimmäinen pikkuinen varmaan putkahtaa maailmaan. Tuo perjantai olisi päivämääränä kyllä ihana, jos saisi valita.

Täällä käyty neuvolassa ja kaikki hyvin. Tosi hyvä viilis, kun aikaisemmissa raskauksissa valkuainen ollut aina plussalla ja pitänyt hypätä tuolla äitiyspolilla jatkuvasti. Nyt on kaikki menny tähän asti loistavasti. Verenpaineet myös pysyneet hyvin aisoisssa. Painoa on nyt tullut 10 kg ja se hieman hirvittää. Pitää nyt loppuraskaus tarkkailla tuota ruokavaliota, että ei tulisi paljon lisää enää. Liikkuminenkin on alkanut onnistua ilman kipuja, joten sitä olen lisännyt tuon painon kurissa pitämiseksi.
Pikkuinen ei ole vielä kiinnittynyt ja alkanut painaan tuonne kylkeen ihan kivasti. Minulla ei kyllä edellisetkään ehtineet edes kiinnittyä, mutta nyt kun tämä maha on sen verran suuri olisi kyllä kiva kun pikkuisen laskeutuisi.

Ensiviikolla olisi neuvola ja samalla otetaan ultra. Lähinnä varmistus, että lapsivettä on riittävästi, kun mahani on terveydenhoitajan mielestä niin kova. Pikkuinen kyllä liikkuu hyvin, joten en osaa olla huolissani sen suhteen.

Täällä taas ja pikkuinen 34+4
 
Hurja tunne että kohta joku ihan oikeasti saa sen pikkutontun, niin se aika on vierähtäny:xmas:

).( Neuvola päivä takana ja kaikki ok! Koskaan ei ole muuten multa otettu mahanympärysmittoja joten taitaa olla terkkakohtaista. Tää masuasukki ei tykkää noista aamuajoista, eli tulee äitiinsä. Joka kerta ku aamulla menee terkka sitä sorkkimaan niin kenkää tulee armottomasti :LOL:Sykkeet joka kerta yli 160.

Painonnoususta sen verran että yhden kaverin tiedän joka sai lisäpainoa 7 kg ku oksensi käytännössä koko odotusajan. Täällä varmaan kaikkinensa tullu vajaa 20 kg, mut ekasta neuvolasta 10kg, alussa tuli turvotusta aika reippaasti. Nyt kyllä mahtuu mahaa lukuunottamatta normi vaatteet että mihin lie menny. Kaveriki sano ku ei olla nähty aikoihin että et ole kyllä muuten lihonu.. juu en toki =)

Miimau meilä noi perhevalmennukset alkaa ens viikolla vasta, eikä ole edes aiemmin tarjottu. Toiveet ois korkeella et sais ton miehen mukaan mutta on usein viikot reissussa et yksin varmaan käyn kuiten. Sairaalaan sai mennä sentään mikä tiistai päivä vaan, joten toivotaan et siellä päästäs käväseen yhdessä;)

Huomenna jos vielä menis pumppiin keräämään kauhistuneita katseita:LOL:

Tsemppiä vaan nyt jo ihan kaikille, tiedä vaikka ens kerralla ku tulee lukeen niin jollaki on jo alkanu tositoimet ;)

Bellaella ja Antsa 34+4
 
iso kiitos kaikille tuesta :hug: isän tilanne selviää tarkemmin kk lopussa kun tehdään hoitosuunnitelmat ja katsotaan se levinneisyys ja mikä syöpä siellä luuraa. Isän toinen ongelma on munuaiset. ne on loppuun kulutettu nekin, joten sekin lisää soppaan omat mausteensa. Toivotaan parasta ja valmistaudutaan pahimpaan :'(

Höyhenelle kovasti tsemppia tulevaan koitokseen ja kaikille niillekin joilla on vaikeeta tällä hetkellä. Yritän kovasti iloita muiden onnea mutta aika vaikeeta se on.. hyvä että ihmiset tekee lapsen nuorena eikä vanhana kuten omat vanhemmat. Silloin ku tajuaa miten arvokkaita isät/äidit on niin aika loppuu kesken ja jää monet asiat juttelematta jne.

arki kutsuu taas! mutta palataan astialle ehkä paremmissa merkeissä

35+5
 
Katsoiko kukaan eilen Vauva tulossa ohjelmaa? Jenkeissä on kyllä ihan eri meno tuon kivunlievityksen suhteen. Siellä lääkäri ei suostunut ensin puhkaisemaan kalvoja kun nainen ei halunnut ottaa epiduraalia ennen sitä. Kuitenkin sitten melkein tyrkytti sitä epiä kun potilas oli jo 9cm auki ja vielä ponnistuvaiheenkin alussa taisi sitä tarjota :O

Poppeliini ja tyttönen 36+3
 
Poppeliini joo minä katoin ja ihmettelin kans ite sitä ihan ääneen, aivan eri meininki ku Suomes kyllä..

Ja NewYork jaksut vielä täältäkin :hug:

ON: Ei sitten tullut viimeyönä torkuttua kun ihan muutama tunti, eilenillalla alkoi ihan järjettömät supistukset. Onneks ovat rauhottuneet, että eivät nää nyt niitä the supistuksia näytä olevan, mut johan on perse ja reidet vieläkin hellänä noitten suppareiden takia. :D
 
NewYork Jaksamisia sinulle:hug:

Onpa se tosiaan jännä ajatella että kohta alkaa ensimmäiset jouluvauvat jo syntymään! Kokoajan on ajatellut että siihen on vielä niiiin pitkä aika... Itselläni on aiemmissa raskauksissa ollut kovastikin ennakoivia supistuksia, välillä liiankin kovia ku ovat alkaneet paikkoja aukomaan. Välillä joutunut s-lomalle ennen ä-lomaa ja pitänyt syödä supistusten estolääkkeitä. Sitte La:n tienoilla ei ole ollut enää synnytyksestä tietoakaan ja kaikki on pitänyt käynnistää:LOL: Siksipä en "usko" näihin mun supistuksiin, mutta toivoisin niiiiiin kovasti että synnytys käynnistyisi nyt ihan itsestään.. Sanovat että se on niin paljon pehmeämpi ja helpompi...
 
Kairi: tervetuloa mukaan :flower:

Joulumamma11: Täälläkin esikoista odottava joka ei ole yhtään tunnistamut supistuksia,hih! Mulla oli samaa painetta ja kipua ja kävelemättömyyttä ja kun meinasi olla tuskaa hiukan fyysisen työn kanssa niin mulle varattiin lekuriaika. Lekuri pisti mut samantien sairaslomalle äitiyslomaa saakka ja syynä oli se että kohdunsuu oli jo pehmennyt ja kuulemma mun oireet oli supistuksia. Tosiaan toi mun työ kyllä vaikuttaa asiaan koska jouduin töissäni käyttämään paljon vatsan ja keskiropan lihaksia. Mutta tosiaan samalla tavoin olin aivan auttamattoman tietämätön suppareista ;) Ja kun lääkäri sanoi että "et ole enää työkykyinen" niin mä suu auki toljotin ja väitin vastaan...:p

Eka perhevalmennus oli huippuhyödyllinen kokemus: naisille oli jumppaa,jumppapohjeita,ergonomiaa ja vinkkejä raskauden jälkeiselle ajalle ja miehille oli oma psykologin pitämä luento "Isäksi kasvaminen". Mieheni tykkäsi kovasti ja kertoi että sai paljon järkevää tietoa mm.kasvatuksesta ja ylipäätänsä tästä tilasta missä mä olen tällä hetkellä jne...

Neuvola oli eilen aamulla ja arvot olivat ok, vain kauhistutti kun painoa oli TAAS tullut lisää! Neukkatäti kyllä epäili että se olisi turvotusta. Minä IDIOOTTI olen nimittäin kaksin käsin, tajuamatta yhtään, vetänyt Samarinia närästykseen ja sehän on hedelmäSUOLAA....hyvä minä,not :headwall:
Sf oli 32 eli meen kyllä aika yläkäyrillä, iiik! Mitä teillä on ollut sf-mittoina viikolla 34?

Minäkin jatkaisin NIIN mielelläni jutustelua täällä tai facessa pikkuisen syntymän jälkeen!!!!!! Uskon että silloin vasta tarvitsenkin vertaistukea ja kokemuksen syvää rintaääntä ;)

Miimau&masuasukki 33+2
 
Viimeksi muokattu:
Newyork voimia sinulle!

Kipsukka Mie en kans jaksa uskoa, että mulla mitään tapahtuu vaikka supisteleekin kovasti. Mutta kuitenkin toive olisi, että pääsisin tosi toimiin ilman käynnistystä kuitenkin. Toista odottaessa mulla alkoi jo ennen 20 rv:a supistelemaan ja kävin sairaalassa makailemassa ja lääkittiin supisuksenestoilla. Valmistauduttiin synnyttämään ennen 34 rv:a, mut laskettuun aikaan päästiin ja sit vielä käynnistykseen mentiin kaikesta huolista raskauden aikana huolimatta. Olen kyllä tosi kateellinen niille, joilla ei kivuliaita supistuksia tule raskauden edetessä! On se niin väärin että toiset pääsevät siinä "helpolla". Mutta nämähän ovat asioita mille kukaan ei mahda mitään.

Kairi tervetuloa!

simuli 35+2
 
Kairille teretulemasta!!

Pakko heti aamusta tulla katsomaan onko mitään uutta esim. höyhenen suunnalta :whistle: Tai onhan täälä jo monta muutakin joilla alkaa lähtö läheneen. Kateellisena vaan luen teidän juttuja kun itekin haluisin kohta jo päästä kyllä nuuhkutteleen vauvantuoksua ja muutenkin eroon tästä mahasta. Kyllä niitä viikkoja jo kohta alkais riittävästi oleen.

Tää aamu on ollu ihan perseestä!!! :ashamed: Mä oon niin paska äiti oikeesti!! Lapsilla on tänään päiväkotipäivä. Alkuviikon oon ollu niitten kans kotona kun mies on tehny vielä pitkää päivää ja jotenkin oikeen ootin tätä et saan omaa aikaa ja vihdoin pakata sairaalakasseja rauhassa sun muuta. Mut tää aamu...huonosti nukutun yön jälkeen vanhempi lapsi alkoi ihme kitinän ja itki heti sängystä noustuaan ettei halua tarhaan. Itki vaan eikä vastannu kun kysyin syytä siihen ja mitä enenmmän asiaa tivasin niin sitä enemmän vaan itki ja sit se tarttu nuorempaankin joka muutekin usein protestoi päikkyyn menoa ja mä niin yritin hyvällä ja halailin ja lohdutin ja kaikkee mut koko homma meni ihan hysteeriseks sitten ja lopulta mäkin vaan istuin eteisen lattialla ja huusin ja raivosin lapsille et toi pelleily saa nyt loppua. Ja se tietty vaan pahensi asiaa entisestään ja sit mä melki viskasin esikon tuulikaappiin ja sanoin ettei tarvi tulla sieltä ennenku on oikeesti ihan hiirenhiljaa ja ite painuin makkariin rauhottuun. :'( :(
Kaikki päättyi kyllä siihen että otin molemmat lapset vuorotellen syliin ja sovittiin asia ja päästiin lopulta lähtemään tarhaan. Mut sieläkään kumpikaan ei ois halunnu sinne jäädä ja vanhempikin roikkui helmassa ja pyysi etten lähtisi töihin (ihan ku oisin johki töihin enää menossakaan) ja mulle tuli taas niin paha olo että nyt oon vissiin tunnin täs itkeny kun oon kotona ollu. Must tuntuu niin pahalta et mä ylipäätään pystyn omille rakkaille lapsilleni huutaan noin ja käyttäytyyn kuin itekin oisin pahanen pikkukakara. Hyvää esimerkkiä tosiaan näytän ja pelkään et lapset saa mun käytöksestä jotain traumoja. Voi kun tää vaan johtuis tästä raskaudesta ja hormoneista ja turhautumisesta ja väsymyksestä ja siis menis sit kohta ohi.
Että sillälailla!!!! Anteeks tää vuodatus...mun piti nähdä kamu tänään jolle oisin voinu avautua, mut sekin peru eilen. Eihän täst oo pitkä aika kun just vastaavaa valitin, mut jospa tää ees vähän toimis terapiana kun saan ees kirjottaa ajatuksia tähän.
Aattelin et lähden tästä vähän kaupoille kierteleen piristykseks jos vaikka löytäis jonkun kivan isänpäivälahjan. Kortit on jo väsätty.

Muisku 35+4
 
Huomenta

Yöllä taas valvottu ja aamu nukuttu eli vielä kotona mutta olo ei oo kovin hehkeä eikä ihan kivutonkaan :| Oottelen posti et sais hajettua isänpäivälahjat postista vielä tänään sit vois vaikka lähtö tullakki ei jaksas enää ootella :)

höyhen ja HP 36+5 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Hellurei!

Muisku: Jos yhtään lohduttaa täällä kans melko persemäkee mentiin tämä aamu,
kyseessä 7,5v ekaluokkalainen,jolla epäillään ad/hd ja aspergeria(hivenen selittämään miksi meillä arki hivenen vaikeaa),poitsu jälleen hukannut linkkukorttinsa(uusi ollut käytössä jopa 8pv),pipo ja hanskat jossai koulussa,ulkohousut hukassa.väitti niiden olevan repussa ja ei tot ollut.
Jos tätä tapahtuisi kerran kuussa mut ehei vähintään 2-4krt viikko jotain tärkeää hukassa ym ym.
Ja näille herkille lapsille pitäisi sitten tuoda asia esille positiivisella tavalla,miten...
kysyn minä..eli on täällä oltu räjähtämis pisteessä ja itketty melkoisesti taas tämä aamu.
Monesti pyörii "räjähdyksen" jälkeen mielessä mietelause: "Miksi huutaa puuttomalle metsälle,ei sieltä vastausta kuitenkaan saa.."

Newyork:Voimia myös täältä.
Oma energiani menee pelkästään selviytyäkseni arjesta,miettiessä esikon elämää,odottaessa että esikko pääsisi jo neurologille-> saataisiin hamaan tulevaisuudessa diagnoosi->ehkäpä terapioita,koulunkäyntiavustaja,lääkitys ym ym.

Onko teillä ruokahaluttomuutta?
Täällä tuo vaivaa varsinkin iltaisin,väkipakolla syötävä edes jotain.
Voisin elää pelkällä ananaslimpparilla.

Pakkasen täyttämää päivää kaikille!

MARMAx4 ja JAZ 35+3
 
Täällä myös yksi joka vois pikkuhiljaa haluta synnyttämään :) Viikot on vielä vaan turhan pienet, jospa 3-4 viikon päästä?! Unettomuus vaivaa ja pahasti kun mitenkään päin ei ole hyvä olla ja mulla myös noiden unettomien öiden jälkeen paastosokeri n. 5.8 kun muuten 4.7-5.0 kun nukkunut hyvin. Tohonpa en taida itse pystyä vaikuttamaan? Vai pitäisikö yöllä sit ottaa joku välipala tms.?


Päivälläkin kärvistellään kun muutamaa minuuttia kauempaa ei pysty istua paikoillaan kun alkaa tuntua pahalta :D Nälkä on olevinaan koko ajan ja siltikään ei sit jaksa just mitään kerral syödä ni tuntuu et koko aika syö sit jotain.

Kovin tulee jo valitusvirttä :D on vähän outoa kun ei tälläsii ollu mitään esikoisesta ja nyt vaivaa joka paikka.

Joululahjat olis nyt hankittu :) Ei tarvii stressailla niitä enää. Joulu vois kyl jo tulla :heart: Ja miä talvea vihaava ihminen odotan lunta :D

Muuta ihmettä ei kai just nyt!


Astre ja vauveli 33+4
 

Yhteistyössä