***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Ihan pikainen oman navan heitto: eli aamun hiljaisuus oli sitten vaan pidemmät unet. :D nyt on kunnon möykkä masussa ja siten luulisi kaiken olevan hyvin..
Omasta painosta on puhuttu niin täälä on alusta +11kg. Mutta keväisen km jäljiltä jäi jotain ylimäärää eli n 15kg olis pudoteltavaa synnytyksen jälkeen..
 
  • Tykkää
Reactions: Poppeliini ja viena
Onnea kaikille vauvan saaneille!

Sid-84 Mulla myös pieni huoli koska maha myös mulla on pieni. Sf-mitta menee kyllä yläkäyrällä mutta maha vaan on pieni. Ei mulla mitään oikeaa syytä ole olla huolissani koska alusta asti mulle on sanottu että kun olen 175 cm ja vielä pitkä selkä niin masu pysyy piilossa. Ja pari viikkoa sitten ultrassa katsottiin tarjonta ja silloin lapsivettä kuulemma oli hyvä määrä ja kaikki muutenkin hyvin. Mutta ei sitä voi itsellensä mitään että tulee verrattua muiden mahoihin. Just eilen näin naisen jolla sama laskettu aika ja hänen mahansa oli kyllä niin muhkea että kyllä hieman harmitti.

Sf-mitta on nyt pari viikkoa ollut sama ja näitä edeltävinä kertoina oli noussut vain puoli senttiä. Saas nähdä mitä huominen neuvolakäynti kertoo.

Mun masuasukki on välillä tosi hiljainen että ihan huolestun. Liikkeet on sellaisia että työntelee vaan peppua tai kylkeään eri asentoon. Potkut on aika harvinaisia. Sitten kun juon makeaa tai syön herkkuja niin tyyppi kyllä alkaa melskaamaan mutta eipä viitsisi jatkuvasti herkutella vaan siksi että saisi tyyppiin liikettä. Millaista liikettä muiden masuasukit tekee? Oletteko huomannut muutoksia?

Moni on nukkunut huonosti ja meikäläinen vetää 10 tunnin yöunia. Pari kertaa nousen vessaan mutta samaten jatkan uniani.


Ensku ja Poju 37+6
 
Tänää oli vika neuvolalääkäri ja jäi kyllä hieman huono maku suuhun. Minä ku olen ymmärtäny että vikalla lääkäri käynnillä katsotaan alakertaan että mikä sielä on tilanne, mutta mulla ei ainakaan katottu? :O Mulla oli hemoglobiini vaan 104. :O Mut ei mulla oo mitenkää ihmeen väsyny eikä heikko olo ollu? Noh en tiiä. Muutenki tämä lääkäri ei oikeestaan ikinä ole hirveän mukava ollut. Paino arvio oli nyt 2600g. Ja nyt kyllä on nivuset niin kipeet ettei oo ennen edes ollut :(

Eli onko muilla katottu vikalla lääkärillä alapäähän? :O
Oishan se ollu kiva tietää että onko siellä tapahtunu mitään.

Baarbi rv 36+1
 
Ensku täällä on ainakin ihan selkeesti vauva rauhoittunut ja liikkeet ovat laiskempia. Toki jos intaantuu potkimaan niin vahvoja potkuja tulee mutta enimmäkseen alkaa liikkeet olla rauhallisia venyttelyjä ja asennon kohentamisia ja se on käsittääkseni ihan normaalia kun alkaa liikkumistila vähentyä. Siksi se liikelaskenta olisi tärkeää mutta ite oon kyllä aika laiska laskemaan, kun kuitenkin jotain liikettä tuntuu vähän väliä. Mulla vauva on päiväsaikaan hyvin hiljainen, mutta yleensä kun istahtaa alas niin heti ilmoittaa että täällä ollaan, ilmeisesti tykkää ottaa kyytiä kun äiskä "juoksee" poikien perässä kun on niin rauhallinen sillon kun ite teen jotain. Iltaisin sitten myllää enempi.

Kiitos tsempistä, johan tuo vähän helpotti kun pistin pojat päikkäreille tunniksi. Ihan uuvuksissa olivat, toinen meni heti sänkyyn peiton alle kun sanoin (huusin) tossa niille että nyt ei äiti enää jaksa tota herjailua, toinen vielä intti ettei väsytä mutta kun kannoin sänkyyn ja silittelin niin eipä mennyt kun viis minuuttia niin molemmat olivat unten mailla. Nyt kattovat elokuvaa peittojen alla ja söivät välipalanki sohvalla, tästä tuliki vähä tällänen päivä mut ihan sama kuhan ovat ees hetken tappelematta että sais ees ruuan tehtyä. Miksei oo meillä yhtään karkkia sillon ku mä sitä tarviisin, ois just sellanen fiilis et vois ahtaa säkillisen karkkia naamaan ja het ois paljon parempi päivä :D Isäntäkii tossa yks päivä lainas mun autoa ja tippu pakoputki sillä reissulla ni ei pääse ees karkinostoon ku ei oo vielä ehtiny isäntä korjaamaan töllöntöitään.

Nojoo, kai se on lähettävä pähkäilemään mitä hyvää meijän pakastin tänään tarjoaa ruuaksi.
 
Onnea äitix4! :flower:

Täällähän ropisee tonttuja niin että taitaa mun veikkaus yhdeksästä marras-tontusta jäädä alakynteen :D

Yöllä en tosiaan paljoa nukkunut, mies kun lähti koululle niin kömmin takaisin sänkyyn, kolmea pissalla käyntiä lukuunottamatta nukuinkin sitten 9-14.. Mikähän kumma siinä on että yöllä ei saa nukuttua mutta päivällä se onnistuu paremmin. Pääasia tietty että joskus saa levättyä, ja jos se sairaalaan lähtökin joskus tulee niin mukavampi sinnekkin mennä kun on nukkunut. Tällä systeemillä menee vaan päivät tehokkaasti ohitse.. :(

Vauvan yöllisen liikkumisen seurauksena häpyluuta jomottaa ja äippäfarkut puristavat kurjasti alavatsaa, taisi se alaspäin punnertaa siis.

Mulla on huomenna se neuvola jossa katsotaan kohdunsuuta, ihmeesti jännittää sinne meno, toivottavasti olisi edes jotakin tapahtunut.

Kesken jääneistä käsitöistä mun piti kirjoittaa jo päivä tai kaksi sitten, mä siis virkkasin 40 isoäidin neliötä ja ne on ollut valmiina nyt kuukauden, enkä ole vieläkään saanut aikaiseksi kasata niistä sitä peittoa :ashamed:
Jotenkin loppui into kesken ja nyt kun ei oo mukava enää istuksia sohvalla tekemässä ja muutenkin se kokoaminen on kaikista tylsin vaihe tossa..

Sf-mitta mulla pysynyt nyt viimekäynnistä samana eli 31,5cm, johtunee kait vauvan laskeutumisesta..

Painosta Mulla on siis nyt lopussa tullut kilo viikossa :D Kokonaispaino 13,5kg, kuulostaa hurjalta määrältä, mutta ei mulle ole tullut kuin iso maha :) Saa nähdä miten tuo paino sit lähtee synnytyksen jälkeen..

Liikkeet on kyllä ihan selkeitä täällä edelleen, etenkin jalkojaan tuntuu käyttävän paljonkin nyt, kai niillä on tilaa hyvin kun pää on jo lantiossa. Käsienkin liikkeitä tunnen nivusessa. Juur sanoin eilen miehelle että meidän poitsu ei oo kuullut siitä että loppuajasta vauvat ei enää mahdu myllertään kunnolla :D Ilmeisesti tällä sitten on tilaa, tai vaihtoehtoisesti paljon sisua punkea tuolla.


Susimieli ja Pieni 37+3
 
Viimeksi muokattu:
tirppa hyvä että mieli vähän parani:)Välillä on ihan hyvä antaa lasten katsoa dvd:tä ja itsekkin huokaista:)
Meilläkin on muuten pakastin ruoka päivä :D

ensku täällä vauva myllää varsinkin illalla paljon mutta päivisin ei juuri liikeitä tunnu tai sitten niihin ei vaan kiinnitä huomioo kun on itsekkin niin paljon liikkeessä.
Kyllä sen huomaa että hieman vauvan meno on rauhoittunut mutta ei mitenkään huolestuttavasti.Mutta liikelaskentaa en koe tarvitsevani.

Baarbi mä oon käsittänyt että se on ihan yleinen käytäntö että viimeisessä lääkärintarkastuksessa katsotaan kohdunsuun tila.Täällä ainakin on aina katsottu,ultra ei tunnu olevan niin yleinen kuin tuo sisätutkimus

m0308 mistä horoskoopista selvii lapsen syntymäpäivä ja sukupuoli:)?Ei sillä että mitenkään utelias olisin:D

Poppeliini rentouttavaa naisteniltaa:)!

Nyt oon huomannut että turvotusta on alkanut kertymään vaikka ajattelin että näin talviodottajalla sitä ei tulis juuri ollenkaan mut olinpas väärässä.Piti ihan ottaa kihlasormus pois kun se vielä katkaisematta lähti.Pitää vaan yrittää muistaa juoda enemmän PÄIVÄLLÄ jos se vaikka auttais.
 
Paljon onnea pienokaisista Marma x 4 ja äiti x 4

Täällä tilanne nyt ollut ihan siedettävä lukuunottamatta kovaa väsymystä. Supistuksia ei ole tulut kovinkaan paljon ja nyt olen alkanut palaamaan normaaliin arkeen ja liikkumaan hieman. Ei tuo liikunta nyt niin kivaa enää ole tämän mahan kanssa, mutta jotain täytyy tehdä, ettei ihan rapakuntoon ehdi menemään.

Täällä on moni neulonut paljon. Itsekin olen harrastellut neulontaa. Mitään suurempaa en ole neulonut tossuja, kaulaliinoja lapasia ja pipoja on tullut tehtyä.

Villapuvun minä löysin kirpparilta edullisesti neljällä eurolla sellainen 56 cm joten se kelpaa meille.

Niin ei tuota synnytyksen alkamista varmaan voi kovasti nopeuttaa. Liikunnalla moni on saanut synnytksen käyntiin ainakin tuttava piirissä. Edellisenä päivänä pitkä lenkki ja seuraavana päivänä synnyttämään.

Ensku täällä liikkeet vaimeni pari viikkoa sitten ihan reilusti. Nyt ne on tosi vaimeita ja pääsääntöisesti tunnen ne aamulla herätessä ja iltaisin nukkumaan mennessä. Huolissaan en ole, kun viimeviikolla ultrassa kaikki oli hyvin.

Täällä taas ja pikkunen 36 + 3
 
Täällähän alkaa tapahtua ihan urakalla ja vauvoja satelee :heart: ihanaa..Onnittelut Marma ja Äitix4 nyyteistä

Baarbi minäkin olen ymmärtänyt, niin kuin joku muukin jo sanoi että viimeisellä lääkärikäynnillä katsotaan ainakin alakerran tilanne, mutta ultrata ei välttämättä ellei ole joku syy esim. vauvan suuri koko tai muu. Näin minullakin tehtiin eli sisätutkimus tehtiin mutta ei ultrattu ollenkaan.

Turvotuksista ja painosta oli puhetta, niitä on nyt molempia täälläkin alkanut kertymään enempi loppua kohden. Turvotusta on hyvin nähtävissä ja paino noussut nyt 1,5 kg per viikko ja kokonaispaino on nyt noussut 14,8 kg. Kihlasormuksen otin tänään pois sormesta ja siirsin kaulaketjuun jos turvotus tästä vielä lisääntyy huimasti. Sauna kiellettiin uudestaan tuon turvotuksen takia ja oloa pitää nyt seurailla tarkkaan.

Neuvolakäynnillä olin siis minäkin aamulla ja käynnin saldo oli hölmistynyt olo ja pää pyörällä. Meidän pikkukaveri on päättänyt pyörähtää ympäri tässä viime viikon ja tämän viikon neuvolakäyntien välillä eli on nyt perätarjonnassa. Terveydenhoitaja ei saanut vauvaan kunnon tuntumaa tutkiessaan, että miten päin on ja sitten mentiin ultraukseen tarkistamaan tilanne ja siellähän sitä oltiin pylly alaspäin. Olimme molemmat hölmistyneinä, että miten nyt näin kun on joka tutkimus kerralla ollut raivotarjonnassa ja minusta liikkeetkin tuntuu nyt vieläkin silti ihan samalta, kun on sanottu olevan raivotarjonnassa. Minä hölmö olen luullut pään puskemista navan ympäristössä pyllyn puskemiseksi. :ashamed: Ei häntä kyllä ole ultralla tutkittu kuin viimeksi rakenneultrassa, käsin tutkittu vaan tarjontaa.
Nyt tehtiin sitten nopeasti lähete ensi viikon tiistaiksi äitipolille, jossa arvioidaan tilannetta,kun viikkoja nyt kuitenkin jo 36 ja eletään nyt sen mukaan siihen asti, että vauva on perätarjonnassa eli jos nyt sattuu vedet menemään niin ambulanssilla sairaalaan. Täytyy toivoa, että on vaan liikkuvainen tapaus ja tilaa löytyy hyvin kääntymiseen sekä vielä vaikka pyörähtää takaisin oikein päin. Onhan tässä vielä kyllä vajaa neljä viikkoa laskettuun aikaan. Olo on kyllä silti ihan hölmistynyt ollut koko päivän, kun on asennoitunut siihen, että siellä ollaan raivotarjonnassa ja odotellaan vaan rauhassa kotona syntymisen alkamista. Oliko täällä jollain muulla ensisynnyttäjällä vauva perätilassa tulossa ja mennäänkö siinä automaattisesti suunniteltuun sektioon jollei itse käänny/saada kääntymään? Anteeksi tämä minun pitkä omanapainen sepustus taas. :ashamed:

*angeleyes* 36+3
 
angeleyes mulle on ainakin sanottu että ensisynnyttäjä menee sektioon jos on perätilavauva. Kaipa minutkin lasketaan ensisynnyttäjäksi koska en oo alateitse synnyttänyt ja täällä on vauva ollut väärässä tarjonnassa melkein koko raskausajan, viimeiset muutaman kuukauden on kyljellään mötköttänyt. Ensi viikolla kai yritetään kääntää kun on synnytystapa-arvio, tai sitten saan uuden ajan kääntämistä varten, en tiedä vielä. Sektio on siis edessä jos ei käänny tai saada käännettyä.

Baarbi oisko se lääkäri ultralla kattonut kohdunkaulaa? Aika outoa kyllä ettei tehnyt sisätutkimusta :O Viime raskaudessa oli mulla lääkärintarkastuksia loppuajasta vähän väliä ja aina oli sisätutkimus, toisinaan vielä lisäks katto ultralla kohdunkaulaa. Tässä raskaudessa kans jossain tarkastuksessa lääkäri ultras kohdunkaulan, mutta teki kyllä sisätutkimuksenki. Eiköhän nuo taas ens viikolla ronki kun on synnytystapa-arvio.
 
Baarbi: Jep kyllä täälläkin vimpalla lekurikäynnillä katsotaan alapään tilanne, just kohdunsuu jne... Onpa jännä kun siellä ei oo tapana, luulis että se olis aika tarkeä ? :)

Onpa hyvä kuulla noita vierailijakäytäntöjä mutta mä oon kyllä kauhuissani jos mun sisko ei saa tulla, sniiiiif! Hän asuu niin kaukana ja on just joulun ajan käymässä täällä kotipaikkakunnalla niin kai ne sen verran voi joustaa...?!?! Tai kuljetan siskoni liinavaatepyykissä huoneeseen...HAH! No,mulla on tosiaan esikoinen tulossa joten en yhtään osaa arvella kuinka tööt sitä todella siellä on ja kuinka paljon sitä kaipaakaan omaa rauhaa... Voi hyvin olla et ne vierailusäännöt onkin ihan hyväks site loppujen lopuksi, who knows! Mutta sisko sinne on pakko saada ;)
 
MARMAx4 ja äitix4 onneks olkoon vauvoista! :heart::flower:

Soitin tänään Kättärille meidän Down-kokeesta, kun mietin miten hölmöä on mennä sinne bussilla 40 minuuttia/suunta jos kaikki on hyvin. Puhtaat paperit saatiin.=) Tosin en oikeesti osannut pelätä ettei tyttö ole terve, piirteet ja jäntevyyskin on niin selvästi samanlaiset kuin pojilla. Tänään tajusin et se että kantapää menee helposti korvaan vois vaan olla merkki yliliikkuvista nivelistä. Mullakin on sellaset niin miks ei vois olla vauvallakin.

Kävin ostamassa tytölle kokoa 50 olevan mekon kun ensi viikolla on mummon 70v synttärit ja sama mekko menis varmaan päälle vielä jouluna. Kirpparilta ostin aikasemmin pari 62 koon mekkoa kun meillä piti olla niin iso vauva tulossa. Nyt vauva hukkuu 50/56 koon vaatteisiin.:xmas:
 
Paljon onnea pikkutontuista Marma ja äitix4! :flower: Synnytyskertomuksia odotan! :)

m0308 laita video Vimeoon tai Youtubeen ja linkki tänne, haluisin nähdä mahamöyrinnät :popcorn:

Ensku mulla liikkeet on sellaista möyrimistä ja mukeltamista, polvea ja kyynärpäätä, ei enää teräviä potkuja kantapäällä. Ja sit peppua nostelee ja tunkee välillä ylöspäin. Itse tää ei oo enää edes vaihtanut puolta eli polvet tuntuu koko ajan vasemmassa kyljessä ja peppu oikealla, viimeks käänsi kylkeä vikassa lääkärineuvolassa kun niin kovasti paineltiin.

Baarbi outoa ettei tsekattu, käsittääkseni se on ihan sen vikan lääkärineuvolan tarkoitus ja se sen erottaa terkan tutkimuksesta. Meillä myös ultrataan ja siitä saatiin se kokoarvio.

SF-mitan kasvu käsittääkseni hidastuu, pysähtyy ja jopa pienenee lopussa kun maha laskee. Mulla alkaa olla sellainen kaljamahalta näyttävä reppu joka roikkuu housujen yli :LOL: Ei siis enää mitään söpöjä fiilistelykuvia... Painoa ja turvotusta löytyy kans, tullu sellanen vajaa kilo viikossa jo monta viikkoa eikä sormuksista ole ollut tietoakaan enää pariin kuukauteen. Painoa yhteensä tullut joku 15 kg, et nyt sais jo mun puolesta riittää!

Mitäs vielä... vikoja hankintoja tehdään. Villahaalaria ei ole eikä nyt tule niin pientä, ellei joku ole joululahjaksi tekemässä. On kuitenkin jotain fleecepukua ja sit sellainen söpö karvanallepuku, eiköhän niillä pärjätä. Aion myös ottaa ton äitiyspakkauksen toppahaalarin heti käyttöön, siitähän saa hihat ja lahkeet käännettyä. Täällä siis koitettu välttää ns. turhia hankintoja.

Vähän jännittää kun lähdetään nyt to-pe vielä yhden yön reissuun! Mies on mukana ja mitään merkkejä synnytyksestä ei ole eli ihme ois jos tolla reissulla jotain tapahtuis, mutta silti vähän jännittää, eihän laskettuun aikaan oo enää kuin puoltoista viikkoa!

Tuisku ja Papu 38+2
 
Baarbi Mullakin tuli mieleen, ettei ois ultralla katsonut sen kohdunsuun tilanteen.

Angeleyes Mun kaveri ainakin synnytti alateitse perätilavauvan, joka oli hänen esikoisensa. Kai se riippuu paikasta ja äidin lantion koosta tms. Eiköhän ne siellä polilla sitten sen päätä. Toki äitiä kuullaan myös, ensisynnyttäjää ei ainakaan pakoteta per'tilavauvaa synnyttämään. Mä olen siinä uskossa, että nuo ulkokäännökset aika harvoin onnistuu.

Vierailuista vielä. Mun tutulla oli kerran mustalainen vieruskaverina ja jestas sitä vierailijoiden määrää. Jatkuvasti oli joku ja yleensä vielä vähintään 5 kerralla. Onneks kaveri sai vaihdettua huonetta.

Käynnistelystä pyhien aikaan. Enpä tiedä kuinka käy jos 2 viikon yliaika osuu juuri pyhille. Viikonloppuisin eivät ainakaan Tays:ssa yliaikaisia käynnistele ja nyt on pyhät aika hyvin viikonlopussa eli ei siinä ole kuin 1 ylimääräinen pyhä maanantaina. Luulisin, että ottavat yliaikaiskäynnille ennen pyhiä ja jos kaikki kunnossa niin käynnistävät vasta pyhien jälkeen. Siis jos tuo 42+0 osuu juuri esim. jouluaatolle.

Jouluaattona sairaalassa en kyllä haluaisi olla. Kun on nuo tytöt, niin jotenkin tuntuis kurjalta ettei olis heidän kanssaan jouluaattoa. No, tuskinpa tässä niin käykään. Tammikuussa todennäköisesti vielä turhautuneena täällä kirjoittelen :)

Synnytyksen käynnistymiseen en mäkään ole mitään konstia löytänyt, vaikka kahdesta on kokemusta ;) Tulee, kun on valmis siihen. Itse olen kokeillut molemmissa raskauksissa kaikki ässät ja portaissa ravailut sun muut, mutta aina on pitänyt käynnistellä.

neuloin jo esikoiselle pikkuisen villahaalrin, joten sellaista ei ole tarvinnut tehdä. Nyt tänään ajattelin aloitella sellaista tuubi-kauluria itselleni, pipon jo teinkin. Mutta huomasin kyllä hakiessani talvitamineita, että mullahan on melkein samanlainen pipo jo. No, nyt on sitten kaksi :)

Niisku 36+0 edelleen...
 
Poppeliini Eli minullekin hieman lisäyksiä tytön tietoihin: syntyi rv 38+0,pituus 50cm.

Aloittelin synnytyskertomusta tänään kirjoittamaan,tulee niin pitkä kertomus,että huh huh huijaa...palaan joku päivä sen merkeissä sitten...

Mahdottoman paljon onnea kaikille teille muillekin jo synnyttäneille!!!Ihanaa kun alkaa pikkutonttuja tulemaan :heart:.
 
Baarbi mulla ainakin katsottiin tänään ja se olikin sen lääkärin ainut tarkoituskin omasta mielestä. Olisin kyllä nostanu metakkaa jos ne sormet ei olis alakerrassa käynyt.

mitää siellä ei ollu tapahtunut muuta kuin pehmentymistä. Kovasti yritin onkia tietoa siitä meneekö yli lasketun ajan ja milloin mahdollisesti olis tulossa... :) vastaus oli ettei tiedä. Noh, niih.. jee!
 
Ensku: mun masuasukki on viihtynyt jo pitkään masun vasemmalla puolella ja enää venyttelee koipiaan tonne oikean puolen kylkeen (mies löysi tässä yks päivä vaavin kantapään, sitä oli ihana hiplata mut ei se kauaa meidän antanut tunnustella). Pyllyään myös nostelee ja jotenki kääntyilee, mut potkuja ei enää tuu, ei taida mahtua enää. Ja meillä kans hiljaisempia päiviä on, jolloin ihan huolestuu ja sitte on sellasii möyrimispäiviä että tuntuu ettei vauveli nuku ollenkaan.. Varmasti sunkin masuasukilla on kaikki hyvin. Ja muuten tosta mahan koosta että mä oon kans 173cm ja pitkäselkäinen, joten pieni masu mullakin on ja sf-mitta nyt pysynyt samoissa lukemissa. Joten huolet pois tai mäkin alan sitte huolehtiin. =)
Baarbi: mul lääkärinneuvola ens viikolla ja terkka sanoi et sillon tehdään sisätutkimus ja ultrataan kun on vika lääkäri, tosi ihme ettei sulle tehty näitä.. Et vois lääkärii vaihtaa tai saada ylimääräistä käyntiä tai jotain..? Puhu sun terkalle, sen tehtävä on auttaa. Tsemppiä.
Ja sitten piti kysymäni että mites teillä muilla on, janottaako teitä? Mua janottaa koko ajan, vettä menee paljon päivässä ja vessassa saa rampata.. Pissassa ei oo sokeria ja terkka vaan arveli et aineenvaihdunta on laittanu kuona-aineet liikenteeseen, että siksi janottaisi. Mites teillä muilla? Ja nyt juomaan...

Tiikeli
 
Maanantaina on uus neuvola ja ajattelin siellä kysyä vai pitäiskös huomenna soittaa soittoaikana tuolle omalle terveydenhoitajalle ja kysyä asiaa? vai odottaako siihen maanantaihin mitäs mieltä ootte?
Kyllä muakin janottaa kokoajan ja pissalla saa kyllä ravata.
Mulla oli tänään paino arvio 2600g tällähetkellä.
 
Baarbi meillä ei ole ollenkaan tokaa neuvola lääkäriä, kohdunsuu katsottin rv 26. Itse halusin ehdottomasti että kohdunsuu tarkistetaan nyt tässä lopussa, ja sainkin huomiselle ajan.

Fantaihana mukava kun tytöllä on kaikki kunnossa :)
 
Kylläpä piristi tulla lukemaan uusista pikkutontuista! Kovasti onnea nyytin saaneille :heart:

Täällä kans oli tänään lääkärineuvola ja äitiyspolille tuli lähete. Mulle Baarbi ainaki tehtiin ultran lisäksi myös alatietutkimus, tai no vaan tarkisti ettei ole mitään tapahtunu. Suosittelen kyllä että soitat, ihan vaan periaatteenki vuoksi.

Mulla siis ainaki kaikki paikat vielä kiinni, joten tää tonttu ei varmaan tuu marraskuussa:) Lähete nyt johtuu tuosta sokeri seurannasta ja painon noususta. Tähän mennessä tullu n. 15 kg ja "pikkuisen" painoarvio oli nyt n. 3 kg. Sf mitta tais olla 35. Sentti parissa viikossa ainaki vielä tullu : / Ei tosin antanu mitata reisiluuta joten parempi ku kattovat kunnolla sairaalassa. Mulla kyllä kaikki muuten hyvin. Hemari 136 ja paineet ok.

Jano vähän kyllä vaivaa täälläki ja öisin alavatsa tosi kipeä jos ei tajua vessaan herätä. Turvotusta vähän tullu ja liikkua pitää että ei mee jalat ihan pölkyiksi.

vauvan asento. Täällä ollaan oltu sieltä n. 30 viikoilta pääalaspäin ja oikeelle asetuttu, jalat kuulemma vasemmalla. Maha onki jotenki outo ku navan yläpuolella menee poikittain kova vanne, selkeitä potkuja ei ole vaan laajoilla liikesarjoilla täällä mennään :LOL:

Kyllä tää mamma varmaan ainaki on vielä joulukuun puolivälin puolella täällä kahtena kappaleena :xmas:

Bellaella & Antsa 36+4
 

Yhteistyössä