***Joulukuun Pikkutontut SYYSKUUSSA***

Mä täytin ainakin kelan nettisivuilla kaikki hakemukset ja ne oli mielestäni tosi selkeät. Ei kauaa mennyt kun ne täytti kun se kysyy kaikki tarvittavat asiat se lomake. Sitten vain toimitin kelaan sen raskaustodistuksen. Maanantaina muistaakseni täytin netissä ne, keskiviikkona vein todistuksen ja perjantaina oli päätökset äitiyspakkauksesta ja rahoista. Viikon päästä hakemusten täyttämisestä netissä oli postilaatikossa odottamassa pakettikortti siihen äitiyspakkaukseen.

Yllätyin toki itsekin kun oli niin helppo ne hakemukset laittaa, yleensä kelan kanssa saa aina takuta mutta kerrankin meni hienosti! :)
 
Heip

Mulle oli tullu Kelasta vain päätös pakkauksesta ei rahoista vaikka samalla kertaa ne laitoin kaikki hakemukset ja töistä oli toimitettu palkkajututkin seuraavana päivänä. Onko muille käyny näin?? :O Olisjan se vallan mukavaa tietää minkäverran sitä rahaa sit tulee saaamaan. : /

Mut nyt jatkaan laatikoiden purkua. :)

Höyhen ja Tonttu 27+0 :heart:
 
höyhen mulla tais tulla kaksi erillistä ilmoitusta, eli yksi kirje äitiysavustuksesta ja toinen ä-loman rahoista. Esikoisen aikana en saanut tietää kuin vasta joskus ihan ä-loman alussa kuinka paljon kela mulle maksaa. Työnantaja maksoi silloin 3kk palkan ja lasketutin tuloni 6kk tulojen mukaan (ja nehän lasketaan juuri ennen ä-lomaa, eihän siis kelakaan voi tietää kuinka paljon mulle maksavat kun tieto on siellä vasta kun ä-loma alkanut).

Tehtiin pihalla 2h ulkohommia ja nyt kyllä selässä tuntuu. Ei oikein taivu mihinkään suuntaan kun selkä on ihan jumissa. Eli siis sohvalle vain pötköttämään =). Harmi vain kun närästää, muuten olisi tehnyt mieli vähän sipsejä :p

Poppeliini ja kolmas muru 26+5
 
Pikaiset lauantai-illan päivitykset :)
Käväsin äsken äippäpolil näiden supistusten ja menkka jomotusten takia. Kohdunsuu oli pehmenny ja vajaast sormelle auki. Kanava kuitenkin normi pituudes ja sisäsuu kiinni et onneks ei enempää oo tehny :) Vauvelil kaikki hyvin, on perätilas ja potkii selkään päin et se selittää miks liikkeitä vähänlaisesti tuntun, vielkun toi istukka tossa edessä.
Painoa oli 640g ja kasvan ihan normaalisti. Nyt pitäis rauhallisest ottaa eikä sykettä nostavaa urheilua, siivousta, seksiä tai muuta rasittavaa muutamaan päivään eikä tietysti jos supistelut jatkuu :)
Oli todella mukava lääkäri ja sai kyl kysyttyy samal muitakin mieltä painaneit asioit :)
Streptokokki B kokeen otti ja jotain tulehdus juttuja muita, ilmottaa ens viikol jos niissä jotain.

Mut nyt jatkamaan iltaa :)

Astre ja "Eemeli" (millähän nimel tot masukaverii alkais kutsuu kun tyttöhän siel nyt ihan varmuudel köllöttelee?!) 23+6
 
Kävin äsken lukemassa syyskuisten pino, lähinnä synnytyskertomusten takia. Siellä oli eräällä äidillä kuollut vauva kohtuun 36+ tai ilmeisesti oli jo viikon-kaksi ollut kuolleena. Tuli vain oman ystävän kokemus kahden vuoden takaa vahvana mieleen (hänellä kuoli 35+0 poikavauva kohtuun) :snotty: . Elämä on niin arvaamatonta, sen välillä ihan unohtaa ettei kaikki aina mene kuin oppikirjassa :|
 
moro!
tänne ei ihmeempiä edelleenkään,muuta kuin lonkka- ja häpyluiden kipu välillä ihan sanoin kuvaamatonta..haluis tehdä vaikka mitä,mutta ei kauheena pysty ilman särkylääkettä ja sekään ei aina auta :/

mielitekoina appelsiinit ja tuoremehu..ei yhtään hyvä kun ne sit närästää mahdottomasti..

ma olis neuvola,pääsee kuuntelemaan painon noususta ja mun väsymyksestä..edelleenkin nukun 2-3h päikärit aina kun voin,mut yöt kipujen takia vähän katkonaisia..

täällä jännitetään saadankos me koiranpentuja lokakuun lopulla ;)

MARMAx4 ja jaz 25+4
 
kamala toi tapaus syyskuisissa! ei sitä voi ymmärtääkää kuin kamala on oma lapsi menettää, tuli tosi surullinen olo kun ei koskaan voi tietää mitä itselleenkään käy:'( hui. mut ihmettelin vain, että eikös potkujen pitäisi tuntua ja liikkeitä hyvinkin usein noilla viikoilla? ja sydänääntenkin vatsan läpi? jos ei viikkoon ole potkujakaan tuntunut? :O
mies on jo toista yötä töissä, onneksi kaveri on tämän yön seurana ettei tarvitse ihan yksin tylistyä:) nyt takaisin lauantai illan viettoon:)

joulumamma ja vauva 23+1
 
Nonni, poitsu in ny sitte kääntyny pääalaspäin vihdoin. Tosi kivaa ku jalat on vähä väliä pitkällä tosta kylkikaaresta :D Ootteko mitannu yhtään mitä sf on? mun oman mittauksen mukaan mulla ois ny noin 30 cm.(mulla on aina mennu pitkästi yli ylämitan) kohtu tuntuu joka puolelta ihan yläällä kylkiluitten alapuolella. navan kohalta massu on ruvennu kääntymään alaspäin. tulee taas sellanen "kyömy nenä"- massu niinku edelliselläkin pojalla :D
huomaa että poitsu kuulee jo maailman menot tosi hyvin. lapset täs vähä mekkaloi illalla niin johan tuli vauhtia masukaveriinki!!! :D
jatkan bb:n kattomista :) moido!
 
Hui kauheeta, mitä uutisia heti näin aamutuimaan. Kauheeta kyllä ois jos viimesillä viikoilla vauva tosiaan kuolis mahaan :'( Ei pysty oikeen ajatteleenkaan miten siitä toipuis...
joulumamma Noista liikkeistä loppuviikoilla, niin mulla ainakin ne alkoi sit väheneen loppua kohden. Viimeks kävin viikko ennen LA:a kontrollissakin kun en oikeen tuntenu niitä enää. Vauva alkaa oleen niin ahtailla ettei sillä enää oo tilaa liikkua. Kyllähän sitä nyt jotain "elonmerkkejä" tuntee, mut paljon vähäisempiä ovat kuin nyt esim. näillä viikoilla missä nyt mennään. EIkös nyt nämä viikot just oo niitä milloin liikkeet tuntuu kaikista voimakkaimpina??

Tänään ois tarkotus vähän käydä kaupoilla kattomassa kuopukselle talvihaalaria. Minkähänlaista sitä vaan sitten kattelis...oon aina ihan sekasin tuola lastenvaateliikkeessä kun valikoimaa löytyy ja hinnatkin tosiaan vaihtelee ihan hillittömästi.

Muisku 26+0 poks!
 
Pikainen viesti kännykällä: Vanillah en ole kyllä niitä netissä olevia lomakkeita käynyt katsomassa vielä, oletin että ovat nuo samat kuin paperiversiona..? Isän lomakkeeseen ei olla vielä ees tutustuttu, toivottavasti se ei aiheuta yhtä paljon päänvaivaa.

Voi ei, tuo mitä kerroitte syyskuisissa tapahtuneen, on ihan kamalaa! En tiedä kuinka sellaisesta selviäisi :( Pitänee mennä itsekin lukemaan juttu.
 
närästyksestä mulla toi rennie ei ole lainkaan auttanut mutta magnesiamaito on ollut suuri apu tähän vaivaan!!! tuota suositeltiin neuvolassa kun puhuin viime raskauden 5kk närästyksestä mihin ei auttanu mikään ja lääkäriltä ei saanu apua vaivaan.

nimi on valmiiksi mietittynä mutta saa nähdä ehtiikö se muuttua matkan varrella :D
 
Heips

( . ) AAAAARRRGGGG!! :mad: Hermo meneepi!! Viimeyönä ei tullu nukuttua ei sit yhtään :kieh: Kaamee kutina jokapaikassa kun ihottuma on päättäny pahentua näin ilmojen kylmetessä. Ei auta ei sit mikhään, ei rasvaaminen eikä allergialääke aina vaan kutisee :( Nytki tosi väsyny mut ei kauheesti vois päivällä nukkua et jaksaa taas huomenna aamusta herätä ajoissa töihin. :'( Onneksi huomenna on neuvola josta voipii kysyä apua tähän kaameeseen vaivaan!! Moneen vuoteen ei oo ollu näin pahan tää ihottuma :kieh: Onko kelläään hyviä vinkkejä miten tästä kutinasta pääsis eroon ees hetkeksi ennen huomista??? :confused:

Anteeksi omanapaisuus mutta oli ihan pakko tulla purkaan ku ei oo kotonakaan ketään kelle valittaa ku mies lähti iltaan töihin :ashamed:

Höyhen ja Tonttu 27+1 :heart:
 
nimeä ei olla mietitty juurikaan eikä mietitä ennenkuin vauva syntyy. Aikaisemmillakin kerroilla menneet hyvät nimet "hukkaan" kun vauva ei niiltä olekaan näyttänyt. Joten parempi katsoa miltä näyttää uusi tulokas ja sitten miettiä sitä nimeä :D

joulumamma tää äitihän ei ollut osannut arvata että vauva on kuollut koska oli ollut ilmeisesti toispuoleisia supistuksia jotka olivat tuntuneet/näyttäneet vauvan liikkeiltä :(

Mulla on viime öinä ollut aika vaikeaa nukkua kun ei pääse enää kunnolla kääntyilemään unissaan. Olen siis nukkunut sitten samassa asennossa pitempiä aikoja ja olo ollut sen mukainenkin. Eilen illalla laitoin sänkyyn liukulakanan (sellaisen satiinisen poikkilakanan, äitiltäni olen sen saanut ja käyttänyt kun selkäkipeä tai ed. raskauksissa loppupuolella) ja voi että nukuin hyvin. Ei oo enää raskasta kääntyillä ja hyvän nukkuma-asennon löytää helposti taas =)

Poppeliini ja kolmas muru 26+6
 
Täällä Kelasta ei ole tullut vielä mitään paperilla mutta kävin netistä katsomassa että mitä ovat päättäneet ja olihan siellä päätös tullut, pakkauksesta siellä luki että tilataan.

Vauvan asento vaihtuu vähän väliä. välillä iskut tuntuu vasemmassa kyljessä ja välillä oikeella kylkiluiden alla. huomaa kyllä että tilaa vielä on.


Nimi on meillä tytölle valmiina mutta jos on poika niin sitten joutuu kyllä vähän miettimään. kun ei tiedetä kumpi on tulossa :)


Eilen käytiin ostoksilla ja mukaan lähti kaasugrilli hyvällä alennuksella ja eteiseen pieni lipasto johon saa pipot ja hanskat yms. ja sitten vielä kasattiin pinnasänky joka on enää maalausta vaille kun sain siihen patjankin ostettua. siihen patjaan vaan pitäisi ommella joku päällinen kun se on ihan pelkkä vaahtomuovi kun pinnis oli sen kokoinen että siihen ei valmista patjaa saa. onko kellään hyviä vinkkejä miten saa ommeltua sellainen napakan patjanpäällisen?? :)
onhan siinä jo taas omaa napaa mutta vielä sen verran että meillä vaunushoppailut siirty eteenpäin, eihän tässä vielä kiire ole mutta olis kiva saada ne hankittua ennen kun vatsa alkaa painaa ja on hankala lähteä. toisaalta sekin taitaa olla osittain ainakin asenne kysymys :)
Tänään päästään ystäväpariskunnan kanssa elokuviin ja syömään :D


Kista & Tipi 26+3 vai oonko jo ihan sekaisin laskuista? ;D
 
Vanillah: Ihana uutinen!!! Onnea hurjan paljon :heart:

Hui tuota syyskuisten uutista.....elämä on arvaamatonta :'(

Täällä on nimi tytölle valmiina mutta jos poika tulee niin vaihtoehtoja on vielä useampia. Päätettiin sit kuitenkin olla menemättä 4D:hen kun on niin kamalan KALLIS!!! Ajateltiin että saadaan sitten ehkä synnytystapa-arviossa tietää kumpi siellä luuraa ja potkii :) KOvasti tuntuu olevan perätilassa mutta tässähän on hyvin aikaa kääntyillä kyllä :)

Kelan paprut vieläkin lähettämättä, apua että osaankin olla saamaton!!!!
HIRMUISIA työpäiviä aamusta iltaan niin ei tunnu olevan aikaa edes tärkeiden asioiden hoitamiseen, mur! Saa nyt nähdä kuinka kauan näitä tämmöisiä järkäletyöpäiviä oikein kestää...:(

Kaunista syksyä kaikille ja ihania pesänrakennuksia!!! Onnea uusille kodeille!!!
 
Garden Ehkä se on parempi varautua lentävään lähtöön:eek: Mulla tosiaan vauhdittunut nuot synnytykset siihen malliin etten ole kahdelle viimeiselle saanut mitään kivunlievitystä. Edellinen synnytys kuusi vuotta sitten kesti sen 1h 15min. ja se käynnistyi vesien menolla. Supistukset alkoivat vasta sairaalan pihalla. Hirvittää jos tämä alkaa supistuksilla, niin tajuanko lähteä sairaalaan heti, ja jos tajuankin, niin ehdinkö? Matkaan menee väkisinkin puoli tuntia ja sitten se lähtörumba kun täytyy lapsille ainakin tiedottaa asiasta, jos ei ammaa ehdi saada paikalle... Oikeasti mua hirvittää eniten se, että pikkuinen syntyy joulukuun pakkasilla tienvarressa... Eikä siinä syöksysynnytyksessä ole muutenkaan mitään hohtoa, vaikka ehtii sairaalaankin, niin vauva "rynnii" puskien kaiken läpi sellaisella voimalla, ettei mikään ehdi nätisti siirtyä tai venyä. Kipukin on sen mukaista, kun keho ei ehdi tuottaa kipuhormooneja. Ei pentele, mihinkäs tässä taas ryhdyttiinkään?? :rolleyes::eek:

Marma Mullakin on tänään neuvola! Ja ihan samat raskausvaivat kuin sullakin. Kävelen kuin lonkkasairas 80-vuotias mummo, ja valvon yöt kun särkee... Silti pitää vain töihin hinata itsensä:stick: Taidan olla vain niin huono valittamaan neuvolassa, perisuomalainen "pää kainalossa vastaanotolle" tyyppi... Hyvä että saa täällä avautua :whistle: Mulla on istumatyö, mutta ei se ole helpotus ollenkaan - no, tiedät kun sama kipu vaivaa suakin! Ai niin, meille tulee lokakuussa koiranpentu :heart: Teillä taitaa olla oman koiran saama jälkikasvu kyseessä?

Ikävä kuulla syyskuisten puolella tapahtuneesta. :hug: Ei sellaista toivo pahimmalle vihamiehellekään...

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, kerron nla-kuulumiset sitten!

Jennynny ja neljäs 27+1
 
Tänään pääsee viemään kelan paprut kelaan, ja sit vaan odottelee päätöksiä :)

Kävin kanssa lukemassa ton syyskuisten pinon suru-uutisen, on se vaan niin kauheeta, tippa tuli silmään kun sitä luin. :(

ON: tänne ei oikeen mitään uutta, öisin ei saa nukuttua kun särkee joka paikkaa. Ja kaiken huipuks mulle ilmesty viime viikolla sellanen tosi kipee patti häntäluun päälle, sain siihen sit antibiootit. Mitä mä oikeen valitan, on tää silti niin ihanaa olla raskaana :)

Tosi ihanaa viikkoa kaikille :)

- Sokruli ja pikku neiti 24+0 *Poks poks* -
 
heips

Oli kyllä aika mystinen neuvolakäynti tänhään. :O Oli th+lääkäri,se lääkäri oli ihan kumma hermostunu mies joka oikeesti oli orttobedi :O Oli aika kovakouranen ku teki tutkimuksen ja vähän sinnepäin teki senki eikä oikeen ollu varma et onko se kohdun kaula 3cm vai pitempi vai mitä se oli : / Sydänääniki kuunteli ehkä puolminuttia ja totes et joo kuuluu siinä huitelee 150 paikkeilla. Sf mittaakaan ei oikeen osannu mitata oli muka niin hurjasti tullu lisää ku viimeksi oli 22 niin nyt soli 27 voiko olla mahollista??? :confused: Hb oli laskenu 130 103 eli rautakuurille jouduin mut sen jo arvasinki. Pissa oli puhas ja paineet ok ja vauva oli pää alaspäin. Ainut mikä jäi häiritteen oli se lääkäri ku oli niin hermostunu ja jankutti samoja juttuja koko ajan,välillä jopa tuntu et se ei ees kuunnellu mittään. : /

Mut nyt häätyy lähtiä apteekin kautta töihin :)

Mukavaa päivää kaikille :)

höyhen ja tonttu 27+2 :heart:
 
Öh...No olipas kiva lekuri-kokemus sinulla höyhen83 : /
Hmm...ehkä eivät sitten olleet saaneet kunnon tuuraajaa tai jtn...

Äh, nyt mua harmittaa, että menin lukemaan siitä kohtukuolemasta :( Olen niin herkästi säikäyteltävissä ja mietin, et onko noi potkut oikeita potkuja vai jotain muuta... :ashamed: Täytynee katkaista viikkojen "hiljaisuus" ja häiritä pikkuista dopplerin kanssa..(tyyppi kun ei oikein tunnu diggaavan siitä...)

Kävin eilen Kelan-sivuilla ja minulla ei ainakaan ollut mitään edistymistä tapahtunut...Mitenköhän monta viikkoa siinä menee ja olenkohan nyt sitten täyttänyt jotain väärin.. :kieh:


Närästystä
alkaapi olla täälläkin havaittavissa...ei mitenkään pahana, mutta hirveän myöhään ei saa enää mitään syödä tai alkaa tulla pötköllään inhottavia happamia röyhtäyksiä ja oksennuksen makua suuhun.. :x Myös kaikki hapan (puolukat yms.) tekevät noita röyhyjä...

Nimet ollaan mietitty jo valmiiksi, katsotaan näyttääkö vaavi sitten synnyttyään yhtään siltä, mikä hänelle on nimeksi valittu :heart:

Eipä tässä taas sen kummempia lätinöitä...Jatkan vauva-aiheisten ohjelmien vahtausta :D

Vähemmän räkäisin terveisin: Kahlan ja pikku monottaja 24+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakäynti takana. Kaikki oli ihan ok, painoa oli tullu yli puoli kiloa/viikko lisää, mutta senpä jo arvasinkin. HB ei ollu noussu 111 kuin 112 vaikka olen kyllä yrittänyt latkia nestemäistä rautavalmistetta. Täytynee nostaa annostusta... ei tuo hb mikään paha ole, mulla on ollu alle sadankin joskus. Olishan se kiva synnytystä ajatellen, että ei mene niin heikkoon kuntoon, kun menettää verta.
Painoarviota terkka heitti noin kiloseksi ultran mittojen perusteella. Lonkkasärystä ja lantion löystymisestä puhuttiin ja olis varmaan kirjoittanut jo saikkuakin, mutta sanoin että yritetään mennä sinne 30 viikon lääkärille asti. Jos sitä ennen tuntuu ettei jaksa, niin saa kuulemma soittaa, ja varataan lääkäri aikaisemmaksi...

Höyhen oikeasti lasten, synnärin ja neuvolan puolelle saisivat todellakin katsoa ketä päästävät sohimaan, saadaan aikaan traumaattisia kokemuksia paljon helpommin kuin jossain päivystyksessä... Asiakaspalvelutaito tai sellainen "tuntosarvet pystyssä" suunnistus olisi aika hyvä piirre olla henkilökunnalla.. Hyvä ettei ollut mitään ongelmia, olisi voinut tulla aika turvaton olo!
 
Vanillah :flower:

Syyskuisissa ollut surkea juttu, toi on mun pahin pelkoni, kohtukuolema siis. Mutta niin se elämä vaan on arvaamatonta, eipä tuollaiselle mitään voi. Hurjasti jaksamista toivon tolle perheelle.

Me saatiin eilen pinnasänky kotiin, nyt se nököttää makkarissa kasattuna! Hurjaa ajatella että sinne me nukutetaan kohta tätä mahassa muksivaa poikasta!
Eilen illalla kun mentiin nukkumaan, katseltiin siinä pinnasänkyä ja tunnusteltiin kun ipana myllersi ja pyöri mahassa kuin väkkärä :heart:

Olen alkanut virkkaamaan isoäidinneliöitä, aikomuksena tehdä niistä pojalla peitto. Helppoja ja nopeita tehdä, ja nättejäkin vielä

Hieman harmittaa, mulla piti olla se eka lääkärineuvola ens torstaina, mutta se siirtyi maanantaille.

Nimistä Meillä taisi tämä pojan nimi nousta esiin jo joskus ennen raskautta kun muuten vaan aiheesta puhuttiin, ja tämä tuntui molemmista hyvältä. Sitten kun raskauduin niin mietittiin tytöllekkin nimi, ja hyvä nimi löytyikin, tytöllekkin vain yksi vaihtoehto kun oltiin niin yksimielisiä. Noh, käyttöön se nyt ei pääse. Mutta pojua kutsutaan jo tulevan nimensä lempinimellä kotona. Me kun ei olla sukupuolta kerrottu oikeassa elämässä kellekkään, niin pitää olla varovainen ettei toi lempinimi lipsahda muiden kuulleen. Kerrotaan se kyllä varmaan sit kun lapsi syntyy, mutta virallinen nimi pidetään ristiäisiin asti salassa. Vaikka aika helppo se on arvata tosta lempinimestä..

Susimieli ja Pieni 26+1 (poksahti taas eilen viikot)
 
heippa vaan!
tänään oli neuvola mutta olin kyllä aika hermostunut. Ei kai pitäisi mennä lukemaan syyskuisten juttuja, sillä ne kummitteli mielessä. Onneksi syke oli hyvä ja vahva joten voi ainakin toistaiseksi huokasta helpotuksesta vaikka onhan tuo surullinen tapahtumaketju vielä muistissa. Rautaa saa taas vetää kun hb oli tippunu 109. muuten kaikki oli ihan ok ja niin kuin kuuluukin. Puhuttiin pikkasen synnytyksestä ja siitä että tääkin raskaus menis yli la. Tänään on tullut muutama kipeä supistus mutta ovat menneet ohi,onneksi! lääkärineuvola on 5.10. jolloin on ainakin se 30+ täynnä.

sänky on jo ja vaatteita :D enää hoitotaso johonkin järkevään paikkaan ja tupliin sadesuoja niin noilla luulis jo pärjäävän :xmas:

26+3
 
Moikka!
Höyhen, aika ikävä lääkäri... :|
Minun napaani kun viime perjantaina mittailtiin, niin lekuri kyllä totesi, että vähän mittaajasta riippuu, että mitä tarkalleen mitta näyttää ja lisäksi vauvan asennosta. Yläkäyrällä kun mentiin. Jollain muullakin taisi olla ton mitan kanssa vähän kysymystä... Sama pää kesät talvet, niin en nyt sitten muista kuka. Sori! :whistle:

Oli aika kaameaa lukea tota syyskuisten tapausta! (Olisi ehkä kannattanut olla lukematta jopa.) Äitini kertoi juuri oman ystävänsä tyttären keskenmenosta, mutta ilmeisesti suht aikaisilla viikoilla. Kamalaa olisi sellainenkin, mutta jotenkin, kun ajattelen itseäni, niin se olisi ollut paljon helpompaa kestää, kuin että jotain tapahtuisi tässä vaiheessa. Nyt kun on niin pitkään jo elänyt ja ajatellut tätä vauvaa, nimikin on mietittynä (varauksella tosin) ja kaikki kotona kohta valmiina! Nyt olen siis jotenkin hermostuneempi kuin alkuraskaudesta, vaikka riskiprosentti onkin paljon pienempi. Mahdollinen menetys vain olisi jotenkin "suurempi"... Jos nyt ymmärrätte yhtään.

Hiljainen ajatus kaikille enkelivauvoille ja SUURi toive, että meillä menee kaikki täällä hyvin!!! :heart:

SariP ja Pömppä 27+3
 
Jaahas...Menimpä sitten liian aikaisin mähisemään Kela-asioista :D Vaikkei netti-sivuilla näkynyt mitään edistystä, tuli tänään postitse päätökset!! Eli parin viikon sisällä/päästä on pakkaus odotettavissa :)
Jipii!! :heart: Äiti lupasi tulla availemaan pakkausta kanssani :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Neuvolakuulumiset pikaisesti: Kaikki ok :D Painoa oli tullut 25g viikossa, eli en ole vieläkään lähtöpainossa. Eipä ollut terkka huolissaan, maha kuitenkin kasvaa ja tietää etten ole sitä tyyppiä joka laihduttaa raskaana ollessaan. Sf-mitta oli 25,5 eli yläkäyrien yllä mennään. Verenpaine oli vähän koholla, käski seurailla oloa mutta edelleen ei syytä huoleen vielä. Synnytyksestä haasteltiin pitkät tovit ja katellaan nyt sit olisko tarvetta pelkopolille tai muuten jutella enemmän, oli kyllä hyvin ymmärtäväinen ja tsemppasi kovasti. Vauvan syke oli 150, kysyin että no oliko se nyt tytöllä vai pojalla se korkea syke niin totesi hänen kokemuksellaan hereillä olevilla vauvoilla on korkea syke :D Sokerirasitus ja nla-lääkäri varattiin ens kuun alkuun, sitä odotellessa..

Vauvan toppahaalari tuli tänään, oih <3
 

Yhteistyössä