***Joulukuun Pikkutontut SYYSKUUSSA***





JOULUKUISTEN ODOTTAJIEN LA:T

(LA- Nimimerkki - Synnäri - Monesko? - Tyttö/Poika olo )

24.11.
Turnipsi - K-SKS - esikoinen

25.11
åmena - TYKS - toinen

30.11.
adalmiina 26v. - KYS - toinen Poikaolo

1.12.
Pistepirkko - TAYS - toinen Poikaolo / TYTTÖLUPAUS
Tsoink 29v. - TAYS - neljäs

2.12.
SariP - TAYS - esikoinen POIKALUPAUS
EevaN 26v. - KOS - kolmas Tyttöolo/ POIKALUPAUS
tuulia70 - TAYS - neljäs

3.12.
Hulitus 18v. - SeKS - esikoinen TYTTÖLUPAUS
garden 29v. - TAYS - kolmas Poikaolo
höyhen83 28v. - LKS - esikoinen
HildaEmilia - K-HKS - esikoinen TYTTÖLUPAUS

4.12.
Belleihana 33v. - VAS/TAYS - neljäs Tyttöolo
Tinkerbell 39v. - OYS - neljäs TYTTÖLUPAUS
jennynny - OAS - neljäs
paveliina - TYKS - kolmas

5.12.
Poppeliini 29v. - TAYS - kolmas Tyttöolo / TYTTÖLUPAUS
kipsukka - LKS - neljäs
Sintyli - NKL - neljäs
hifk - JS - esikoinen
Tuisku81 29v. - PHKS - esikoinen

6.12.
JudeD - JS - kolmas

7.12.
Fantaihana 35v. - KOS - kolmas TYTTÖLUPAUS
sametuli - KYS - kolmas Poikaolo / TYTTÖLUPAUS
tetku - NKL - toinen TYTTÖLUPAUS
MarsuJaSiskit 29v. - SKS - kolmas
Lapitar-77 34v. - LKS - esikoinen
MiMa86 25v. - OYS - esikoinen
taskurapu84 - TYKS - esikoinen
durasel - ? - ?

8.12
Ensku 28v. - TYKS - esikoinen POIKALUPAUS
Whitney-EKKS-toinen
kiljusenäiti - TAYS - ?
Kista 21v. - K-HKS - esikoinen

9.12.
neljäskö 29v. - NKL - neljäs Tyttöolo/TYTTÖLUPAUS
NewYork 28v. - KOKS - toinen TYTTÖLUPAUS
RikarKKa 28v. - TAYS - esikoinen POIKALUPAUS
mukariikka - KOS - toinen
Tuttipullonkeittäjä - NKL - toinen
jonna90 21v.- K-SKS - toinen - Tyttöolo

10.12.
miida 28v. - PHKS - toinen Tyttöolo
millis1981 - NKL - toinen POIKALUPAUS
HelloKitty - KYS - kolmas

11.12.
Hyyppäjäinen 24V. - KOKS - esikoinen Poikaolo / POIKALUPAUS
Muisku78 - ? - kolmas
Susimieli 22v. - K-SKS - esikoinen POIKALUPAUS

12.12.
Anin - Tyks - neljäs Poikaolo
Vanillah 23v. - SeKS - esikoinen Poikaolo / TYTTÖLUPAUS
MARMAx4 27v. - KAKS - neljäs Tyttöolo / TYTTÖLUPAUS
piupula - K-HKS - toinen
vesilelu - OYS - esikoinen POIKALUPAUS
Eve75 - EKKS - toinen POIKALUPAUS

13.12
m0308 26v. - SeKS - kolmas Poikaolo / POIKALUPAUS
Zadi 32v. - OYS - esikoinen TYTTÖLUPAUS
äiti x4 - LKS - kuudes

14.12
metsätähti 27v. - KYS - neljäs
kish 18v. - SeKs -esikoinen TYTTÖLUPAUS

15.12.
Zeda - ? - kolmas TYTTÖLUPAUS
joululahja2011 32v. - KOS - esikoinen TYTTÖLUPAUS

16.12.
sandra87 - NKL - esikoinen TYTTÖLUPAUS
Jeremias äiti 29v. - NKL - kolmas Poikaolo/ TYTTÖLUPAUS
Selmiina - OYS - toinen

17.12.
Bellaella 28v. - LKS - esikoinen Poikaolo / POIKALUPAUS
zenn - TAYS - toinen TYTTÖLUPAUS
jouluvauva - SKS - kolmas Tyttöolo / POIKALUPAUS
tääl taas - ? - kolmas TYTTÖLUPAUS

18.12.
Silona - Kättäri - toinen TYTTÖLUPAUS
Kengumamma - ? - toinen
moksukka 27v. - TAYS - esikoinen

19.12.
viena 34v. - KOS - esikoinen POIKALUPAUS
Tiikeli 29v. - TAYS - esikoinen Tyttöolo
Kauris-82 29v. - PKKS - esikoinen varovainen TYTTÖLUPAUS
NeitiAurinko - EKKS - toinen
tanjuska<3 22v. - HYS - toinen Poikaolo / TYTTÖLUPAUS
*angeleyes* 32v. - SatKs - esikoinen
PrinsessaV 34v. - NKL - esikoinen
tähtirata 25v - Tays - toinen POIKALUPAUS

20.12.
äitsy80 - SeKS - viides Poikaolo
moniq - ? - toinen
Neptunus - EKKS - kolmas
teenake 23v. - KOS - esikoinen TYTTÖLUPAUS

21.12.
hipu 31v. - TYKS - toinen POIKALUPAUS
Niisku74 37v. - TAYS/VAS - kolmas POIKALUPAUS
Kahlan 29v. - SAS - esikoinen Poikaolo / POIKALUPAUS
Lontoon rae 23v. - KYS - esikoinen POIKALUPAUS

22.12.
swerfiel - kotisynnytys/KSKS - toinen
plikka - KOS - toinen POIKALUPAUS
miira 31v. - K-SKS - toinen POIKALUPAUS

23.12.
pusukka - ? - esikoinen
muksuja 3 - PKKS - viides POIKALUPAUS

24.12.
ideh - LS - esikoinen Poikaolo
jenzka - SatKs - toinen TYTTÖLUPAUS
tirppa82 28v. - MKS - kolmas
VauvaHai 23v. - NKL - kolmas Poikaolo
Sid-84 - MKS - esikoinen POIKALUPAUS

25.12.
ak 29v. - HYS - kolmas Tyttöolo / POIKALUPAUS
Mapitus - OYS - toinen Tyttöolo / TYTTÖLUPAUS
Astre 23v. - KOKS - toinen Poikaolo / TYTTÖLUPAUS

26.12.
Sokruli 24v. - PHKS - esikoinen Poikaolo / TYTTÖLUPAUS
Mango86 25v. - KOS - toinen Tyttöolo
Tarantella83 - K-SKS - esikoinen TYTTÖLUPAUS
Astraia - LKS - toinen

27.12.
Sannuliini* - SEKS - esikoinen
Miimau - K-PKS - esikoinen Tyttöolo
Hippuliinu 34v. - ? - kuudes Poikaolo / POIKALUPAUS

28.12.
milizza - ? - ?
tytsy85 - LS - esikoinen
Eiram - ? - esikoinen

29.12.
käpynen - ? - toinen
iseeyou 23v. - K-SKS - esikoinen Tyttöolo/ POIKALUPAUS
Teresia1 - ? - esikoinen

30.12.
EdHardy - TYKS - kolmas
Äitää - PHKS - toinen
joulumamma11 23v. - KOKS - esikoinen POIKALUPAUS
Lumine - SAS - toinen TYTTÖLUPAUS

31.12
Lennu09 - OAS - toinen POIKALUPAUS

1.1.2012
tatomira - K-HKS - neljäs Tyttöolo
adelaide - JS - ?

Ilman LA:ta
Nappula - SKS - kolmas

MEITÄ ON JO 118 ODOTTAVAA MAMMAA =)

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Marraskuisiin loikanneet:
Biana - KOKS - kolmas
Leenuska77 - LKS - kolmas

Tammikuisiin loikanneet:
AnPellina - OYS - esikoinen

Epävarmat plussat/raskaudet :confused: :
Miluska - LKS - toinen

Kyydistä pudonneet :hug:
Kitty68
chipsuh
Adel
Sannuli88
Innuli
blug-in-baby
kuu-mami
raparperitaivas
Tillu79 (?)
Raitakissa
peikkorinsessa
Padmerine
mammuzki
Linda1981
spider



Linkki aiempiin keskusteluihin

Maaliskuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1944238-joulukuun-pikkutontut-maaliskuussa/

Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1948470-joulukuun-pikkutontut-huhtikuussa/

Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1963052-joulukuun-pikkutontut-toukokuussa/

Kesäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1978125-joulukuun-pikkutontut-kesakuussa/

Heinäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1992193-joulukuun-pikkutontut-heinakuussa/

Elokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2006887-joulukuun-pikkutontut-elokuussa/

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Linkki lasketunajan laskuriin:
Siki potilaana - Raskauskalenteri - Aydin Tekay - Kiekko
Raskauslaskuri, laskettu aika, raskauskiekko - Vau.fi

hCG:n määrä alkuraskaudessa:
Early Pregnancy HCG Levels and Ultrasound Pictures
HCG Levels

Alkion ja sikiön kehitys kuvina:
Baby's Development in Pictures - 1st Trimester embryo fetus
Visible Embryo Home Page

KAIKKI PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA!

:xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas::xmas:
 
Viimeksi muokattu:
Tässä listaa mitä kaikkea voi hankkia vauvaa varten. On ollut siis aiemminkin 2+ sivuilla.Jokainen noukkii omaan tarpeeseensa siitä asioita, en usko että kukaan ostaa / hankkii ihan kaikkea ;) Laitan tän jatkossakin tähän etusivulle niin löytyy helposti :wave:

Vastasyntyneelle vauvalle:

- Sänky tai muu nukkumapaikka esim. äitiyslaatikko
- Reunapehmusteet sänkyyn
- Hoitopöytä tai muu alusta
- Vaunut
- Turvakaukalo
- Vaatetta 50-62 cm: alkuun kätevimpiä ovat kietaisubodyt, puolipotkarit, potkupuvut, vetoketjulliset haalarit, bodyt (voi mennä montakin vaatekertaa päivässä )
- Kylpyamme
- Kylpyöljy
- Pyllypyyhkeitä ja pyyhkeitä hoitoalustan suojaksi
- Puhdistuslappuja /-liinoja (ei aina tarvitse pestä pyllyä )
- Muovifrotee-alustoja
- Aluslakanoita useampi kerta
- Peittoja
- Vaippoja (kesto tai kertakäyttö, pienin koko eli new born)
- Harsoja (10-20kpl)
- Suolatippoja (NaCl 0,9%)
- "Nenäimuri" rään imemistä varten (NenäFriida on kyllä loistava)
- Tuttipulloja, ainakin pari
- Tuttipullon imuosia pari-kolme erilaista
- Tutteja (jos käyttää )
- Pari purkkia äidin maidon korviketta hätävaralle
- Vanupuikkoja, -lappuja
- Talkki
- Perusvoidetta
- Bebanthen-voide (ärtyneeseen pyllyyn, rinnanpäihin yms.)
- Sinkkivoide (vaippaihottumaan)
- D-tipat (saa mahdollisesti neuvolasta)
- Rela-maitohappobakteeritipat
- Dysflatyl-tipat tai Cuplaton (masuvaivoihin)
- Sitteri
- Itkuhälytin
- Kantoreppu tai -liina
- Tuttipullojen sterilisointilaite ja -lämmitin
- Hörpytysmuki (jos ei käytä tuttipulloa)
- Särkylääkettä (Panadol 60mg suppoja)
- Kynsisakset
- Pehmeä hiusharja
- Kylpylämpömittari
- Hajustamatonta pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta
- Lapaset vauvan käsiin
- Vauvan myssy
- Kuumemittari (tavallinen, digitaalinen tai korva-)


Äidille:

- imetysrintaliivit
- rintaliivien suojia
- imetyspaitoja
- imetystyyny (tai iso tyyny)
- rintakumit
- rintapumppu
- maidonkerääjä (jos maitoa tulee runsaasti)
- isoja terveyssiteitä
- lampaanvillavoidetta tai bepanthenia (nänneihin)
- Ceridal lipolotion (moneen tarkoitukseen, mm. nänneihin, liukuvoiteeksi, vauvan pään karstaan jne)
- Movicol-jauhe, Luumumehua (jos väliliha leikattu, voi helpottaa ulostamista yms)
- liukuvoide
- särkylääkettä (parasetamol-pohjainen)
- kaalia (rinnoille)
- pakastimeen valmiita ruoka-annoksia äidille ja isälle

Lisäksi vielä hyvät hermot & himppu unta & monta litraa rakkautta, niin pärjää jo pitkälle...
 
Viimeksi muokattu:
Elikkä täällä sitten jatketaan syyskuun juttuja =). Enää kolme kokonaista kuukautta ennen kuin on meidän kuukausi, tosin ensimmäiset kiireiset syntyvät varmasti jo marraskuun alussa, joku ehkä jo lokakuussakin (siis ensikuussa :eek: ). Tässä kuussa taitaa kaikilla alkaa viimeinen raskauskolmannes, vai laskinko ihan väärin?? :rolleyes:

Mutta nyt nukkumaan |O

Poppeliini ja kolmas muru 26+2

*muoks* tarkistakaa kaikki vielä omat tietonne, nyt kun ne näkyy hyvin tässä ekalla sivulla :wave:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kahlan
pikainen päivitys.
kaikki ultrassa ok,neiti ei vaan haluaisi itseään katseltavan.käänsi selän anturiin päin.imeskeli peukkua kaikessa rauhassa,reisuluun mittauksesta ei meinannut tulla mitään kun neiti ei milään halunnut pitää jalkaansa paikoillaan ja peppukuvassa ei edelleenkään näkynyt mitään.

ilmeisesti aika pienehkö neiti tulee painoarvio 779g.mut saas nähdä,kuopus oli 24+0 vain 635g ja syntyi 3980g painoisena.mut kirppu otetaan vastaan ilo mielin )) ja noi painoarviot ei oo meijän kohdalla koskaan pitänyt paikkaansa,2 vanhinta piti olla isoja 4-4,5kg ja hyö oli 3160g ja toinen 3330g,nuorimman piti olla alle 3kg ja nelikilonenhan sieltä tuli.

mukava lääkäri oli,kirjotti vielä 2,5vk saikkua.harmi vaan kun ei osannut käyttää 4d-ultraa kun siihen olis nyt ollut mahdollisuus :(

marma


Kiitokset uudesta pinosta :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Kiituksia Poppeliinille jälleen uuden pinon "luomisesta" :)

Apua! Me ollaan JO syyskuussa neidot!! Voitteko kuvitella? Niin se aika hurahtaa!! :heart: Aivan uskomatonta!! Tässä kuussa onkin hulinata, kun on neuvola-aikaa, sokerirasitusta, lekurin tutkimus..Vaikka mitä :)

Peipen potkiskelut alkaa olla jokapäiväistä elämätä ja joinain päivinä tuntuu, että rauhoittuu vain pieniksi hetkiksi ja malttaa olla mylläämättä :D
Nytkin on ollut koko aamu melkoista vipellystä :D

Kävin eilen ostamassa apteekista Bepanthenia noille miun utareille...Ku kuivavat nyt jo...Apteekin täti kysyi, että imetänkö...Siis duoda...Olis varmaan äkkiä käyny "vahinko" perään, jos näin isolla massulla imettäis.. :p

Lenssu ei jätä vielä rauhaan...Viime yönä nukuin ihanasti nenu auki, kun neuvotäti sanoi, että Nasolinia voi käyttää vaikka raskaana onkin! (paukkauksissa on kieltoja, mutta vereen imeytyvä määrä on niiiiin vähäinen ettei tee sikiölle mitään) :)

Jeps...Mutta piti tulla vaan korkkaamaan ja merkkaamaan uusi ketju

Kahlan ja pieni mökeltäjä 24+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NewYork
Täällä on kanssa nenä ihan tukossa ja vuotaa. Mä en ole uskaltanu käyttää mitään nenäsumutteita mut kuulemma suolavesiliuos mitä vauvoillakin käytetään nenän avaamiseen sopii raskaina oleville.

Tän kk viimeisenä perjantaina tulee mulla ainakin täyteen 30vkoa!! siis tässä kuussa jo! IIIK! mua alkaa jo jännittää!

kiitos muuten taas uudesta pinosta! :hug:
 
Kiitos Poppeliini uudesta pinosta:flower:

Täällä näyttää olevan jotain muutakin uutta ilmassa... Kun katsoo tätä tekstikenttää.:eek:

Ajatella tosiaan, niin se aika kuluu! Mulla on edelleen sellaisia päiviä, että unohdan olevani raskaana, ja heti perään tulee kauhea syyllisyyden tunne, kun en osaa ottaa kaikkea iloa irti tästä viimeisestä vatsan kasvatuksesta... Kyllähän se vain niin on että tähänkin pömppään, potkuihin, juilimisiin ja ihmisten onnitteluihinkin vaan tottuu. En vain haluais jälkikäteen harmitella että olen elänyt "puolella teholla" vauvan odotuksen.. huoh, tajusko kukaan yhtään mitä mä selitän.. :LOL:

Viime yö oli hyvä, mutta nyt on loppuviikon illat ohjelmaa täynnä ja lepohetket minimissä, että onneksi sai nukuttua.

Jennynny + neljäs 26+4

Oikein mahtavaa syyskuuta teille kaikille! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta

Poppeliinille kiitos uudesta pinosta.

Huonosti nukuttu yö takana,niska ihan jumessa ja jalkoja särkee kokoajan. |O Ei se silti auta valittaa iltaan son lähettävä töihin. Onneksi ei oo enää montaa vikkoa töitä sit eka lomalle ja sit het perään alakaaki jo äippäloma eli töitä olis jälellä enhään vaivaset 6vkoa, jaksaa jaksaa :D

Mut nyt on alettava ihmismäistymään et ei lapset säikähä räjähtänyttä luukkia :D

Höyhen ja Tonttu 26+5 :heart:
 
Poppeliini, mulle voisit laittaa listaan iän, eli 21 ja synnäri on K-SKS :)

Tosiaanki, tämän kuun viimeisenä päivänä tulee mullekkiin jo rv 30 täyteen!! Välillä tulee semmosia, OUMAIGAAD, joulukuussa meille tulee vauva. Että en tosiaankaan oo vielä sitä tajunnu :DD

Olis paljon tekemistä, mutta tuntuu persaus juuttuvan tähän tuoliin liian usein ja pitkäks ajaks :ashamed: Jos tästä yrittäis mennä jotain touhuamaan, kun poitsukin jo päiväunille on asettumassa, kuuluu vielä pyörivän sängyssä :)

jonna90 ja pikkukakkonen 25+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jos sitä sitten vaikka syyskuun iloksi tänne kirjottais :D Viime kerrasta on jo jonkin aikaa, netti ei tahdo toimia ja kun on isännän nimellä niin en saa itse hoidettua asiaa kuntoon, pitäis ukkosen soitella mutta ei se koskaan muista. jos sitä sais tälleen kikkailtua tekstiä.

Mitäs meille kuuluu.. no rakenneultra on meiltä ohi, kaikki oli ihan hyvin. sanoi ainoastaan että munuaisaltaat on hieman isot. tiedä sitten että mitäkin se meinaa. niin ja poika meille tulee :D
vauva on kova potkimaan, ei tahdo antaa mamman nukkua öitä, työssä käyvänä hieman raivostuttavaa. sitten mulla on jo pari viikkoa supistellut ja töissä ollessa ihan kunnolla ja kipeää. tänään kävin neuvolassa niin neuvolatäti meinas että huomenna lääkärille
ja sairaslomaa, työ ku on se verran fyysisesti raskasta että turhia riskejä ei kannata ottaa ( oon liikennemyymälässä töissä, salilla ja keittiöllä.) ja sitten mun koko raskaudeen mukana ollut riesa ei vaan lähde pois, VTI. nyt ois jo tulehdus nro 6 menossa. sekin aiheuttaa supistelua.
ja tietty liitoskivut ja yliherkkyys ja tissien vuotelu ja selkä tohjona. paperilla voin kyllä hyvin, paineet ja muut normi neuvolasetit on tosi hyvät mutta mamman yleisfiilis on ollut aika huono. harmittaa ku ilmeisesti ennen raskautta on ollut niin kovat odotukset ja nyt on vaan että tätäkö tää on.
en oo oikeen päässy nauttimaan tästä, oon jo neuvolassakin pariin kertaan sanonu että millonhan sitä pääsis nauttimaan ku ei tää oo kivaa. eniten mun mielialaa on laskenu noi tulhedukset ja jatkuva antibiootti kierre ja siitä tuleva huono olo. mutta jospa se tästä, huomenna ku pääsee lääkärille niin
voi olla että elämä kirkastuu.

kela papereiden kanssa meni hommat vähän häneeksi, ei ihan kohdilleen mutta onneksi sain edes jotenki parannettua tilannetta. ensikertalainen ku ei tiedä mistään mitään niin menin vaan ja tein ja jälkeen päin sain katua. pakkaus onneksi tuli ja olihan sitä ihana penkoa. mutta taas ensikertalaiselle
oli pieni pettymys, varsinkin ne talvivaatteet ku oli niin isot ja ku on talvivauva niin pakko oli hankkia pienempi toppapuku. no onneksi sekin saatiin laitettua edullisesti.

hankintoja ollaan tehty tasaiseen tahtiin, enään ois sellaista pikku juttua, sängyn pehmustetta, tuttipulloa ja tutteja, harsoja, vähän lisää petivaatteita ja sen sellaista.

kummit ollaan jo päätetty ja kysytty, kaks mun serkkua (mun bestiksiä) ja mun pikkuveli. ristiäisiäkin oon jo vähän suunnitellut.

mutta nyt tuli vieraita.



hyvään syksyn alkua kaikille

-vesilelu ja erkki- 25+4
 
Kiitos vaan uudesta pinosta taas :)

Niin se vaan on jo syyskuu ja täytyy kai pikkuhiljaa hyväksyä taas se tosiasia et illat pimenee, ilma viilenee ja tulee syksy ja kohta sitten talvi ja joulu. Mikä tietysti ihanaa kun sit saadaa pikkuset pois masun suojista <3 Muuten en kyllä yhtään välitä talvesta.


Kauheesti tekis mieli alkaa vauvaa varten kaikkea laittamaan mut jos nyt viel malttais hetken :D Kaappeja oon alkan järjestellä et saadaan tilaa pikkusen vaatteille, nytkun joka kaappi on niin täynnä että. Marraskuussa sit pinnasängyn ja hoitopöydän kasaus ja vaunujen valmiiks laitto.

Joku sanoikin siitä ettei aina muista edes olevansa raskaana, täällä vähän samaa vikaa vaikka nimenomaan päätin alusta asti joka hetkestä nauttia. Tuntuu vaan jotenkin niin "normaalilta" eikä yhtään raskaana olevalta :D Pienet potkut onneksi sit aina muistuttaa että täällä ollaan kyydissä vielä <3 Ja esikoinen huutelee masuun "sisko täällä" <3 :D


Eipäs muuta, siivousta jatkettava :)

Astre ja "Eemeli" 23+4
 
Kiitos Poppeliini uudesta pinosta!! Hassua tosiaan, että mennään jo syyskuussa :) Mulla on edelleen sellainen olo, että raskaus olis vielä ihan alussa!!

Linea negrasta oli puhetta ja tajusin, ettei tässä raskaudessa oo ainakaan vielä ilmestynyt. Pojan odotuksessa ulottui tisseihin asti..

Kummeista .. Esikoisella on 4 kummia, joten myös tälle haluttais saman verran. 3 meillä on jo mietittynä, mutta pyydetään vasta kun lapsi on syntynyt.

Mä oon jo moneen otteeseen ehtinyt huolestua kun tuntuu, että on pitkiäkin pätkiä, etten tunne vauvan liikkeitä :( Usein varsinkin iltaisin melskaa, mutta päivisin tunnen vain silloin tällöin tökkäyksiä... Mitään liikelaskentaahan ei tarvii tehdä vielä aikoihin, mutta löytyykö muita joilla vauva liikkuu suht vähän? Osa liikkeistä on kyllä tuntunut jo kk:n mahan päällekin, mutta ahdistaa kun koko ajan stressaan tästä... :(

Kivaa syksyn alkua kaikille :)

Silona 24+4
 
mä villiinnyin tänään kun sain hyviä lastenvaatteita max.1,50e :ashamed: mä menin ja ostin 4kassillista VAATTEITA!!!!!! siis haloo!! :stick:
nyt on pojalle isompaa ja tytölle tyttömäisiä vaatteita jne. Saas nähä mitä mies tuumaa kun alan esittelee niitä :D noh, ihan sama! mulla tää nyt lähti lapasesta enkä kadu! kohta mä varmaan sekoon jossain lastentavaraliikkeessä ja ostan sen tyhjäksi :D :D
 
Silona täälläkin aika harvakseltaan tuntuu liikkeet, vauva viihtyy mieluiten näköjään selkä mun mahaa vasten ja yleensä vielä jalat alaspäin. Välttämättä ei päivisin tunnu juuri mitään, iltaisin sitten liikkuu enemmän mutta sillon kun potkii selkäänpäin niin eihän ne potkut tunnu. Eli siis voihan se liikkua paljonkin mutta en vaan huomaa :) En oo kuitenkaan huolissani ollut, jos muutamakin tökkäys päivässä tuntuu niin ihan hyvä.

Yritin tuossa vähän kelan sivuilta kattoa minkä verran saan rahaa äitiyslomalla, jos en ihan väärin ymmärtäny niin vähän enemmän pitäisi tulla kun mitä arvelin, jee :) Minimiäippärahalla tietenkin mennään, mutta näkyyhän sekin niin kovin huimasti vielä nousevan alkuvuodesta. Viime kuu oli meille taloudellisesti yhtä katastrofia toisensa perään ja aika toivottomalta alkoi jo tuntua (kyllä, kävi mielessä sekin että olisi pitänyt mennä töihin eikä ruveta kolmatta lasta tekemään) kun jatkuvasti tuli yllättäviä ISOJA menoja ja rahat alkaa olla finaalissa. Onneksi tänään on uusi päivä ja vähän valoisammalta näyttää noiden laskelmien jälkeen, eiköhän tästäkin taas selvitä.

Minustakaan ei oikein tunnu vieläkään siltä että olisin raskaana. Ihan suhteellisen normaali olo on nyt ollut, maha on kyllä niin iso että sitä ei enää voi olla huomaamatta :D Onhan noita raskaitakin päiviä mutta kyllä tää on niin piece of cake ollu verrattuna kaksosten odottamiseen. Pitäisi kai muistaa minunkin nauttia enemmän tästä, voihan olla että tää nyt on toinen ja viimenen raskaus mulle. Ainakin alkuraskaudesta olin ihan satavarma että lapsiluku on täysi, mutta ehkä kuitenkin jätän vielä vähän ovea raolleen, eihän tuota koskaan tiedä jos vielä mieli muuttuu :)

Mutta nyt leipomaan!

Kiitos uudesta pinosta ja värikästä tätä kuuta!
 
Hyvää syksyn alkua kaikille. Vettä tuleekin jo taivaan täydeltä, joten ulkonakin alkaa näyttää hyvin syksyiseltä. On taas vierähtäny aikaa, kun on tullut viimeksi kirjoiteltua. Töihin on palailtu saikun jälkeen ja nyt on onneksi mennyt kaikki hyvin. Supistelut rauhoittuneet ja työpaikallakin oli lisätty vahvuutta osaston jokaiseen työvuoroon niin sekin helpotti palaamista. Neuvolassa käyty myös tänään ja kohta pitäisi syventyä kelan papereiden täyttöön, saa nähdä kuin naisen käy. :) Arvot olivat kaikki ihan hyviä, painoa tullut tasaisesti 7 kg lähtölukemista, sf-mitta 21 eli keskäyrillä mennään ja pikukaveri potki sykeanturia kuunnellessa minkä kerki. :) Kovin on liikkuvainen tapaus, liikkeet tuntuvat hyvin ja näkyvät ulospäinkin jo. Työkaverien kahvihuoneviihde nykyään onkin meillä sitä, että jokainen tunnustelee potkuja vuorotellen kun olen syönyt, silloin on vilkkaimmillaan.

Joku jutteli oman mahan kasvusta ja koon hahmottamisesta erilaisissa paikoissa. Huomasin itsekin töissä saman asian, ei enää mahdukaan niin kapoisista väleistä kun ennen ja oikein huvittaa kun kuvittelee mahtuvansa jostain ja sitten ottaakin maha kiinni johonkin. :)

Linea negraa ei tähän vatsaan ole ilmestynyt. Karvoitus on kylläkin lisääntynyt huimasti, vatsan alue varsinkin on saanut nukkamaisen peitteen.

Kummit ollaan miehen kanssa jo mietitty valmiiksi, mutta ei olla vielä kysytty suostuvatko vaativaan tehtävään. Molempien sisaruksia ollaan ajateltu.

Kiitoksia Poppeliinille uudesta pinosta :)

*angeleyes* ja pirpana 24+3
 
Pakko tulla korkkaamaan tämän kuun pino!
Ja kiitosPoppeliinille tästä uudesta pinosta! Tosiaan myös toivon ettei tämä kolmas sankari puskisi sellaisella vauhdilla kuin edellinen viimeksi, vaan olisi pidempikestoinen synnytys. Siinä ehtisi itsekin paremmin mukaan ja mikä parasta saamaan edes kipulääkitystä! :D

Äitiys-/vanheimpainrahapäätös tuli ja saan sen minkä kuopuksestakin, mikä oli hyvä juttu. 2009 vuoden tulot oli aikas onnettomat, kun sinä vuonna vaihdoin työpaikkaakin...

Vauvan liikkeistä meille tulee varmaan joku ikiliikkuja! Tää kaveri ryskää oikeesti tuolla mahassa ihan yötä päivää! Potkii mukavasti virtsarakkoa ja polkee kohdunsuuta. Viihtyy aikaslailla tuolla alhaalla...:kieh:

garden ja juniori 26+5
 
Garden Millaisia synnytyksiä sulla on ollu, mulla on tainnut mennä ohi. Mulla on kanssa pelko liian nopeasta synnytyksestä, ja on oikeasti vähän turhauttavaa kun asialle hymistellään tyyliin " helppohan se on kun ei tarvi kuin pieraista".

Tosiasia on kuitenkin että ottaisin tältä istumalta esikon 6 ja ½ tunnin synnytyksen kuopuksen 1h15min sijaan. En miettis sekuntiakaan.
 
Moi ja hyvää syyskuuta kaikille!
Ja kiitokset Poppeliinille... :flower:

Pikaisesti moikataan nyt vain ja tullaan huomenna vaikka neuvolakuulumisia kertoilemaan... Sormet, varpaat ja kaikki ristissä vain toivon, että sokruarvot on kunnossa.

Äitiyspakkausta ei ole näkynyt ja kohta alkaa jo harmittaa moinen! Noh... kai sitä voi vielä hetken odotella, ennen kuin alan kysellä.

Ja just tietty sataa, kun pitäisi töistä lähtee käveleen kotiinpäin! :kieh:

SariP ja Pömppä 26+6
 
Täällä on myös tosi liikkusa kaveri, välillä herään yölläkin siihen kun poitsu potkii niin kovin. =)
Hankinnoista... Meillä on esikoiselta jäänytkin aikas hyvin kaikkea, mutta jotain pientä pitää vielä ostaa. Pieni talvihaalari pitäisi jostain löytää, mutta en ole löytänyt vielä sellaista joka miellyttäisi silmääni (tai sit ne on niin järkyn hintaset etten raaski ostaa) pitänee alkaa kattelemaan huutonetistä jos ei kohta löydy. Tietääkö kukaan mitään nettikauppaa mistä löytäisi kivoja vauvahaalareita?

Kiitoksia uudesta pinosta! =)
 
Kiitos poppeliinille uudesta pinosta :wave:

Meillekin on tulossa aika touhukas vauva, myllertää varsinkin iltaisin hyvin paljon. Tosin on myös hiljaisempia päiviä, kuten eilen oli ja hetihän se säikäyttää. Mutta ei me äiditkään aina jakseta yhtä pirteitä olla muistetaan se ;) ihanaa kun joulukuu lähenee ja kohta saa jo ihanan rakkauspakkauksen syliin<3 voi kun jaksaisi vielä odotella. :)

Muutama viikko sitten oli puhetta muuttuneesta vartalosta, ja silloin lähinnä ällötti ku näytti ihan lihoneelta, mut nyt tää ihana pyöree pötsi on vaan niin söpö. Hyvin oon asiakkailtakin kerännyt katseita,mutta vasta muutamat on uskaltautuneet kysymään koska vauva syntyy. Ja syksy, ihana vuodenaika<3 mä niin odotan et saa laittaa villasukat jalkaan, laittaa kynttilöitä ja käpertyä miehen kainaloon. Mut nyt ei kyllä muuta kirjoitettavaa ole. ihanaa loppuviikkoa.

Kuinkas muuten on sen facebookin laita? olikos meitä moniakin kiinnostuneita? :)

Joulumamma ja vauva 22+6<33
 
Mua kiinnostaa myös facebook, mutta oikeastaan vasta sitten kun vauva on syntynyt. Esim. marraskuisten pino näyttää tosi paljon hiljentyneen kun suurin osa siirtynyt fb:hen... Harva jaksaa pysyä aktiivisena molemmissa paikoissa.
 

Yhteistyössä