***Joulukuun Pikkutontut SYYSKUUSSA***

Valitusta täältäkin!! ;)

Mulla menee ihan hermot täällä työpaikalla... Eilen jo mainitsin, että motivaatio nollassa ja sama jatkuu edelleen. Olisi tässä kuitenkin vielä 6 viikkoa töitä edessä ennen mammaloman alkua ja jo nyt asenne on täällä sellanen, että mua ei oteta huomioon enää missään! Saan tiimissä kaikki kurjat hanttihommat joita kukaan muu ei halua. Palavereihin ei paljon tarvitse osallistua: "Jäät ihan kohta pois" on kommentti. Aaargh! Jotenkin on vähän, että kun yritän täällä kuitenkin roikkua ja tehdä hommia, niin motivaatiota laskee tällainen työpanoksen aliarvostus!

Ja neljäskö, valitettavasti ei taida tapetin päälle maalaamisen yrittäminen kannattaa... Sen verran on kokemusta noista remonttihommista. Turhaa energiaa kulutat siihen. Parempi tehdä heti kunnolla, vaikka tuntuukin, että vaikeampaa olisi. Tuplatyöllä saat kuitenkin vain vielä enemmän kremppaa itseesi!

Tsemppiä joka tapauksessa remontteihin! Minunkin mieheni joutuu tällä viikolla ravaamaan siskonsa remonttiapuna... Oikeastaan todellakin joutuu, kun ei oltu ajoissa edes tavallaan pyydetty ja nyt on sitten hirveä kiire. Itse eivät oikein saa aikaan... Noh, paha on hänen kieltäytyä, kun sielläkin tämä kyseinen sisko on raskaana ja kaksosraskauden loppuvaiheen kanssa aika lailla poissa laskuista, kun työmiehistä puhutaan! Hänen miehensä oikeastaan vain vaeltelee paikalla ja mietiskelee... Toivottavasti ymmärtävät edes sitten kiittää... : /

Vakuutuksesta pitänee meidänkin varmaan vielä keskustella kotona... Puolesta ja vastaan kommentteja näyttää löytyvän. Pitänee siis pian kysyä miehen mielipidettä asiaan. Turvasta siis saataisin vielä, siellä kun se raja olisi sen 2kk ennen.

SariP ja Pömppä 28+4
 
vakuutuksista me ei oteta tuota vauvavakuutusta, lapsi vakuutuksen saa kun lapsukainen on sen 2+kk ikäinen. Siihen lapsivakuutukseen menis vuodessa yli 500e mutta -50% alen jälkeen melkein 300e/v. Kertaakaan ei olla käytetty sitä vakuutusta ja tuntuu pikkasen turhalta kun julkiselta puolelta on korvatulehdukset yms. hoidettu asian mukaisesti ja puoli ilmaiseksi.... :(
 
Vakuutuksista ei ole ollut yhdeltäkään lapselta. Normi tapaturmavakuutus vain, ja hienosti on pärjätty. Ei nuo ole paljoa sairastellu, mutta mitä ovat - julkisella on hoidettu ihan kiitettävästi. En koe tarvetta maksaa ylimääräistä vakuutusyhtiöille.
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Vakuutuksesta Esikoisella ei ole ei kyl todella oo tarvetta viel tähän mennessä ollu :) Paitsi et nythän oli noi 3 korvatulehdusta mitkä johtu tulehtuneesta/ suurentuneesta kitarisasta minkä huomas vasta yksityinen korvalääkäri. TK:lla vaan annettiin uutta kuuria eikä koko kesänä oo kukaan tajun ku oon tyttöä käyttän huhtikuusta jatkuneen räkäisyyden ja limasuuden takia näytillä. Mut hintaa tän vuoden lääkkeille/ lääkäri käynneille tullu ehkä 100€ et ei sil ois vakuutusta maksan viel. Eikä muuten oo tyttö sairastellu.

En siis varmaan myöskään ota seuraavalle, perustaudit voi hoitaa tk:l ja jos jotain erikoisempaa voi käydä näyttääs yksityisel ja nehän pystyy lähettämään sit sairaalaan jos on jotain hoitoa/ leikkausta vaativaa.

Perätilasta Missä kohtaa kannattaa alkaa itse yrittää saada vauvaa kääntymään? Kun jotenkin tukalalta tuntuu toi vauvelin asento jo, on ilmeisesti jotenkin poikittain ja istuvassa asennossa peppu kohdunsuuta vasten?! En haluis että jumittuu noin kun jo monta viikkoa pysyn samal taval.

Astre ja vauveli 25+2
 
Äitiyspoli käynti takana taas. Sokeriarvot pysyneet lääkityksellä (metformiini) kunnossa, eli seuraava käynti sitten taas vasta 4 viikon päästä. Diabeteshoitaja/kätilö on tosi mukava, ei hötkyile mistään turhista ja kuuntelee mitä mulla on sanottavaa. Painoa tullut kuukaudessa vain 300g (itse asiassa 7 viikossa) ja miinuskiloilla ollaan vielä reippaasti. Ihan ok juttu kuitenkin. Lääkärillä kävin tosi nopeasti, mutta eiköhän kaikki tarvittavat jutut tullut mitattua. Vauvan painoarvio oli nyt 1200g eli ihan keskikäyrällä mennään toistaiseksi. Rt:ssä oli vauva tällä hetkellä, eilen kyllä mun mielestä potki alaspäin, tai sitten nyrkkeili virtsarakon kanssa... Ja tytöltä näytti edelleen :heart: .

Poppeliini ja kolmas muru 28+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista. Hieman helpottaa, etten "väärin" ole tehny. Huomennapa sitten mennään maha pystyssä haastatteluun. Viime marraskuussa kävin samassa paikassa työhaastattelussa kuin mihin menen nyt. Ei minulla tosiaan odotukset kovin korkealla ole, että saisin työpaikan, mutta onpahan taas yksi kokemus lisää haastatteluista. :)

Mulle kävi niin nolosti taas kerran äsken. Menin ikkunoita pesemään ulos ja kas kummaa, mulla oli ulko-ovet lukossa enkä päässyt takaisin sisään. Melkein alusvaatteissa ilman rintsikoita olin ulkona. Vähillä vaatteillla siivoillen, ku tulee muuten niin kuuma ja tämä hikoileminen on niin hirveetä! :( No ei kai se auttanu ko naapuriin hipsiä, että pääsee soittamaan miehelle, että tulee oven aukasemaan. Itkuki pääs sitten siel naapurissa, ku niin harmitti koko juttu. Nyt kävinkin laittamassa vara-avaimen piiloon ulos, et enää en pääse itseäni nolaamaan koko naapuruston edessä. Ja voishan nuo ovetkin jättää auki, ku kotona on, ettei ne aina lukossa olis... NO jotain taas opittu tästäkin.

Mie lähden nyt jatkaan ikkunan pesua.

simuli ja POKS 27. Tasan kolme kuukautta laskettuun aikaan, 13 viikkoa...
 
neljäskö pystyn NIIN ymmärtämään tuon harmistuksen kun ei itse oikein mitään voi rempan eteen tehä vaikka mieli tekisi. Me muutettiin tähän nykyiseen kotiin kuukausi ennen poikien syntymää ja neljässä päivässä talkoilla hoitui pikaiset pintarempat, vessa ja keittiö uusittiin, maalattiin muutama huone jne. Muistan miten itkua väänsin kun oisin halunnu itekin tehä jotain mutta en jaksanu eikä mies antanu enää siinä vaiheessa oikein muuta tehäkään kun istua ja antaa ohjeita. Viimesellä kun paha mieli yltyi oikein kovaksi niin passitti ukko mut nukkumaan :D Onpahan tässä kyllä tekemistä riittänyt senkin jälkeen, joten lopulta en varmaan jäänyt mistään paitsi.. Kokeile sitä maalia tapetille, meillä ainaki lastenhuoneessa tehtiin ihan turhaa työtä kun revittiin tapetti maalin alta pois, oli niin tiukassa ettei varmasti ois lähteny vaikka ois maalannu päälle.

Miä ainakin otan monet asiat raskaammin nyt kun normaalitilassa. Etenki jos poikien kanssa on hankaluuksia (joitahan ei ole juuri koskaan, kaksi luultavasti kohtapuoliin uhmaikäistä..), itku tulee melkein tyhjästä, samoin pinna on kummasti lyhentynyt. Mutta jospa se tästä taas..

Ja omaa ruikutusta taas, ei selvinnyt mitään tänään lääkärissä, ei ottanut ees mitään testejä eikä mitään. Antoi sitten jonkun rasvan nimen mitä pitää ostaa ja toivoa että se auttaa tohon kutinaan. Huoh, ärsyttävää. Plussana se että käytiin nt- ja rakenneultrien tulokset siinä sitten ihan mitta mitalta läpi, kaikki vaikuttaisi olevan vauvalla paremmin kuin hyvin :)

Väsyttänyt on tänään kovasti, valvoin taas viime yönä pari tuntia. Havahdun aina kun toinen poika tulee viereen ja en saa enää unen päästä kiinni. Tätä oli kyllä viimeksikin loppuraskaudesta. Rasittaa olla koko ajan väsynyt, viikon verran on tätä nyt kestänyt ja oletettavasti saan noista yön valvotuista tunneista nauttia loppuraskauden - ja monta vuotta sen jälkeenki :D
 
Astre kiitos tiedosta:)

Miimau ihan tuo yliraskaasti:) Joo, kyllä sellaista on havaittavissa:)Lasten meluaminen tai vatsaanämpyttäminen sekä kiukkuaminen on kyllä sellainen jolla mut saa hyvin helposti häijyksi ja sitten räjähdän hetkessä ja taas kohti oon itse tyyneys:D Myös imuri saa kuulla kunniansa (ihanko se mun puheita kuuntelis,ymmärtäis tai ottais niistä opikseen mut saanpahan ainakin pauhaa jollekkin:D )jos se erehtyy kesken imuroimisen jumittumaan johonkin,vetämään maton mukanaan tai heittäytyy selälleen kesken kaiken:kieh:
Myös mies sai palautetta kun oli laittanut puolityhjän tiskikoneen päälle ja naapuri kun sen koira vaelteli meidän pihalle.
Ihan hyvä kun annat palautetta työkavereille jos sitä kaipaavat niin saavat ajattelimisen aihetta.

Vakuutuksesta meillä ei oo kenelläkään lapsella ollut vakuutusta eikä oteta nytkään,mut meillä on lapset olleet hyvin perusterveitä ja täällä pääsee kohtuullisen hyvin ja nopeasti julkiseen terveydenhoitoon joten ei olla nähty syytä ottaa vakuutuksia.

simuli mulle kävi noin monta monta vuotta sitten kun asuttiin luhtitalossa ja innostuin heti aamusta siivoamaan ja menin sitten luhtikäytävälle pudistelemaan mattoa ja tulikin tuulenpuuska lamps! ovi pamahti kiinni no siellä sitten seisoin ulkona muutaman asteen kevät pakkasessa ja mietin et mitä ihmettä teen,no kävin sitten järjestelmällisesti pimpottamassa kaikkien naapureiden ovikelloja siinä luhtikäytävällä mutta kukaan ei ollut kotona no kohta sitten näin kun alhaalla käveli naapurin mummo ja sille huutelin että onko kotiinpäin tulossa ja selitin tilanteen ja pyysin että saisin soittaa huoltomiehelle että tulee avaamaan oven no mummo hipi kotiin soitin huoltomiehelle ja höpöttelin mummelin kanssa joka oli ilahtanut yllättävästi juttuseurasta ja odottelin siellä lämpimässä huoltomiestä joka hämmästyneenä katsoi kun olin pelkässä yli isossa t-paidassa häntä odottamassa:ashamed: mutta sen jälkeen on kummasti avaimet pysyneet paremmin mukana.Paitsi toisen kerran kun asuttiin rivitalossa ja kaks ekaa lasta oli syntynyt ja ne oli jo sen verran isoja että katsoivat lastenohjelmia,no minä lähdin postilaatikosta lehteä hakemaan ja oven kiinni laittaessa ihmettelin että kylläpä se kummasti naksahti,no takaisin tullessa syy selvis ovi oli napsahtanut lukkoon,lapset sisällä ja ulkona 25 astetta pakasta ja lunta puolimetriä,no eikun vaan pikkukengät jalassa paljaine säärineen kahlaamaan takapihalta piilosta vara-avain ja sisälle,siellä ne lapset oli tyytyväisinä vielä tv:n edessä eikä ees päätään kääntänyt kun tulin takaisin.

Tää päivä on mennyt tosi kivasti ja on ollut hyvä ja energinen fiilis:)Huomenna lääkärineuvolaan jossa hoitaja ottaa rutiinit:)Toivottavasti se myrsky ei tuu tänne heti aamusta tai edes päivällä vaan vasta illalla jos on tullakseen.Ei huvita paljon myrskyssä lyllertää mihinkään.
Kaveri kommentoi tänään tätä mahaa että onpa iso ja muisteli että edellisen aikaan mulla ois vasta aika lopussa ollut yhtä iso maha ja siltä musta itsestäkin tuntuu.Ihan pelottaa minkäkokoinen jättiläinen sieltä masusta huomenna löytyy,KÄÄK!

Metsätähti ja jättiläis vauva(ko?) huomenna poksuu:) 26+6
 
  • Tykkää
Reactions: simuli
heips kaikille!

Olipas tullu hurjasti tsemppauksia!! Kiitos niistä! :flower:
Kyllä tämä tästä alkaa helpottaan ku alkaa asiat järjestyä parhain päin :)

En ehkä joudukkaan muuttaan jos nyt hyvin käy :) Posittiivisella mielellä ollaan tällä hetkellä kun miehen hoito on saatu alkuun ja apua jatkoon :) Aikaa vie tuo hoitoprosessi mut se on varmasti sen arvosta! :)

Mut nyt syömään ja vaatetta päälle et ehtii ajoissa töihin :)

Höyhen ja tonttu 28+4 :heart:
 
höyhen ihanan positiivinen viesti sulla:)

Neuvolalääkärissä käyty ja rutiineissa kaikki ok.Lääkäri ultras kaksi kertaa kun kohdunsuu tuntui pehmeältä mutta sillä oli ihan kiinni ja pituutta oli neljä senttiä joten kaikki hyvin.sanoi että jos kipeästi rupeaa supistelemaan niin heti soitto neuvolaan ja aikaa lääkäriin.Vauva kasvaa keskikäyrällä:)Suositteli synnytyksen käynnistämistä lasketunajan tienoilla ja käsi miettiä asiaa:/Jotenkin jännittää jo pelkkä ajatus käynnistämisestä:/ No täytyy meittiä,onneks tässä on vielä reilusti aikaa ennen seuraavaa lääkärineuvolaa.

Oikein mukavaa päivää kaikille:wave:

Metsätähti ja ultrassa villisti liikkuva vauva 27+0 *POKS*
 
Eilen oli neuvola ja neuvola-tädillä ei ollut ketään meidän jälkeen tulossa, joten reipas tunti siellä taas vierähti :) Saatiin parit lippu lappuset siitä, koska pääsemme tutustumaan synnärille ja koska on perhevalmennus yms. :)
Sf-mitta oli noussut 22..... 29 :eek: Yläkäyrillä mennään, mutta sopivan tasaisesti, joten ei ole kuulemma syytä olla huolissaan! Ja ylipaino/nouseva paino voi tuota sf-mittaa myös nostaa..
Sain myös rauta-tabut neuvolan puolesta :) 120 oli hemppa..
Syke löytyi heti ja kuului tasaisesti ja kauniisti siinä 150 paikkeilla :)
Turvotuksestakin pistettiin jo plussat...(Jep, kintut ovat aika pölkyt ehtoisin...)

Huomenna tehdään ikean-keikaus äiteen kanssa :) Mennään ostamaan pinnikseen patjat, suojat ja ehkä jotain pientä sisustus-elementtiä pikkuisen nurkkaukseen :heart:

Siinäpä ne suurimmat lätinät taas...

Kahlan ja Potkuttaja rv. 26+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja viena
Tänään käytiin neuvolassa. Sf-mitta olis n.26 etuseinäistukan takia vaikeeta saada ihan tarkka mitta. Painoa on tullu 214g/viikko, eli vielä ollaan 4 kiloa miinuksen puolella. Sykkeet ok, tarjonnasta ei tietoa, mut liikkeiden perusteella edelleen perätilassa.
Kysyin liikkeistä kun ei niitä tuntuu niin vähän niin neuvolantäti oli mun kanssa samaa mieltä että kunhan jotain liikkeitä tuntuu päivän aikana niin on ok.
Kuopuksella oli 1,5v lääkäri neuvola ja kaikki oli ihan normaalia, mut se nyt ei ollu mikään yllätys.

Höyhen Kiva kuulla että teillä vois asiat vielä järjestyä.

Fantaihana 28+0 POKS
 
Kukaan muu joka vihaa/pelkää neuvolaa?

Lääkärineuvola takana. Hemppa 113 vaikka rautaa syön. Ei kuulemma voi johtua huimaus tuosta.. On siis laskenut 132:sta tuohon.
Sf mitta oli 31??? Herranjumala :D Ei se siitä mitään sanonut, mutta meneehän tuo yläkäyrillä? Se sisätutkimus sattui minua ihan törkeesti, en tiedä kuuluuko asiaan, mutta kohdunsuu siis kiinni ja muuten kaikki ok. Mulla on toi alakerta muutenkin niin kipeä ettei sinne kyllä koske kukaan perkl :D

Pahoja liitoskipuja valitin ja vastaus oli "koita kestää, ne kuuluu asiaan" .. Jep, tiedän, mutta miksi olen kuullut tukivöistä jne? No aika sama. Nyt se kamala käynti on taas takanapäin, onneksi muksun sydänäänet ja potkut pelasti tuonkin neuvolareissun. Uusi aika jo 3vk päästä, plaah.

Höyhenelta kivoja uutisia! :)

Hyyppis+Poju 27+3
 
Höyhen hienoa, että asiat on vähän paremmin nyt. Toivottavasti saatte asiat järjestettyä parhain päin.

Työhaastattelussa käyty. Eipä mun raskaudesta onneksi tullut numeroa, sanoin asiasta, mutta ei keskusteltu sen kummemmin asiasta. Kaikenkaikkiaan jäi hyvä fiilis itselle, mutta en usko kuitenkaan siihen, että onni potkaisisi juuri minua. Yksi kokemus taas lisää :)

Eilen tuli äitiyspakkaus. Oli ihana hypistellä niitä pikkuruisia vaatteita. :heart:

Eilen tipuin tuolilta, kun pesin ikkunoita. Onneksi ei käynyt kuinkaan, mutta kyllä säikäytti pahemman kerran. Että eipä jääny se ovien lukkoon meno ainoaksi haaveriksi eilen. :)

simuli 27+1
 
simuli Itte kävin pari viikkoa sitten haastattelussa maha pystyssä. En laittanut hakemukseen mainintaa asiasta. Sain sen paikan ja ylennyksen. Kuukauden ehdin olla uudessa työssä ja sitten jään pois. Mulle palkattiin samantien äippälomatuuraaja. Mulle sanottiin,että raskaus ei oo este jos muuten on paketti kunnossa. :)

Vakuutus Kommentoi senverran,että varmasti riippuu missä asuu kannattaa ottaa vai ei. Me asutaan pk-seudulla ja täällä on oikeeasti paras toi vakuutus. Saa ajan suoraan ja ei tartte jonotella ja miettii saako ajan. MEilläkään ei oo paljon sairasteltu,mutta kumminkin senverran on ollut lääkärikäyntejä,että sen maksun on kattanut. Itte pyydän aina buranat sun muut reseptillä,koska vakuutus korvaa. Meillä maksu n.320€/vuosi.

Huomenna on sokerirasitus osa II. Saa nähdä kuinka käy. :) Ekassa oli hyvät arvot.

Jalat on aikalailla turvoksissa. Huomaa hyvin iltapainossa. Meinasin järkyttyy kun kävin äsken vaakalla.

Masuasukki on vilkas. En oo vieläkään ihan varma missä asennossa on. Epäilen rt,mutta saa nähdä. Maha on ihan valtava. Voi olla joulukuussa aika elefantti olo.
 
Sairauslomalle passitti neuvolalääkäri ja totesi että näyttää siltä ettei ole töihin asiaa ennen äippäloman alkua. Toisaalta harmittaa kun eipä kotonakaan oleminen niin kivaa ole mutta helpotus ettei tarvi väkisin koittaa töissä olla.
Työpaikalla on muutenkin tulossa sen luokan muutoksia että ajatuksissa olisi aikuisopiskelu ja toinen tutkinto ja kenties joskus parempi työpaikka. Mutta nämä ovat vielä ihan ajatuksia kun paluu nykyiseen työpaikkaan ei vaan enää inspiroi.

Mies maalasi vauvan huoneen ja nyt on maalikäryistä kauhea päänsärky. Tyytyväinen olen väriin ja kauan sitä mietinkin. Niin tekisi mieli koota pinnasänky ja laittaa uudet verhot ja taulut seinään mutta jos vielä malttaisi hetken.

Kaikki olisi siis kutakuinkin valmiina. Vain se yksi pieni, kovin oleellinen asia eli vauva puuttuu :D

Nyt nukkumaan päänsärkyä pois ja huomenna taas POKSUU. On se hurjaa kun viikot kuluu :heart:
 
Tervehdys kaikki,
kylläpä on taa vierähtäny oma kirjoittelu. Voi pahus. Ahkerasti olen teitin muitten kuulumisia seuraillut, mutta oma aivo tuntuu olevan totaalisen kohmeessa:ashamed: onko teillä muilla tällaista uupumista? Ärsyttävää. Mullakin oli eieln neuvolalääkäri ja siellä sanottiin ettei kova väsymys kuulu kyllä tähän keskiraskauteen !?!? No kiva tietää, mutta mikäs neuvoksi jos se seurana kuitenkin on : /

No muuten siellä kaikki oli hyvin. sykkeet oli hyvät ja liikeet just sf-mittauksen aikana kovimmillaan. Mittanauha sai kunnon kumpareet osakseen kun pienen takamus punki ihon läpi. sf oli 23 cm eli keskikäyrillä, oma painokin oli tasaantunu johonkin 100 gr/vkossa tasolle. Mikä on kiva koska kesän jälkeen oli melkein 800 gr/vko auts ;) Paikat oli kiinni.

Mutta kaikeksi yllätykseksi mun pari viikkoa sitten käydyssä sokerirasituksessa, oli yksi niist arvoista koholla ja diagnoosi tuli sitä kautta. Apua. Olen aikas hoikka ja megaterveellisellä ruokavaliolla porskuttanut, mutta kiinni jäätiin niin että napsahti. Olen nyt kotona seuraillut arvoja ja hyvin on pysynyt kohdillaan. positiivista tässä on se että lähete tuli äitiyspolille ja nyt pääsee seurantaan sinne.

-> te jotka raskausdiabetestä äippäpolilla varten käytte, osaatteko kertoa jotta ultrataanko siellä myös, vaikka insuliinilla olisikaan, vaan ruokavaliovaiheessa? Tämähän olisi hirmu kivaa jos näin olisi :)

Höyhen sinulle lähetän :flower:. Kiva että valoisemmalta näyttää.

Olen muuten tuon äitiysjoogan lisäksi aloittanut mammapilateksen ja noista molemmista on kyllä hirmu paljon hyötyä ollut.

Metsätähti, minkä takia sinua pyydettiin miettimään käynnistystä lasketunajan tiennoilla?

syysmyräkkäterkuin Viena&poikainen 26+2
 
viena joka kerralla on otettu kaikki perusjutut kätilö-rd hoitajan toimesta (rr, pissa, paino, turvotukset jne.) sekä aina on ollut lääkärissäkäynti. Aina on ultrattu myös, koska rd:ssä on vaarana että istukka pettää ennen aikojaan ja vauvan kokoa tietenkin (varsinkin vartalonympärystä) seurataan. edellisessä mulla oli ruokavaliohoitoinen ja nyt syön suun kautta otettavia tabletteja. Ja arvot pysyneet nyt kunnossa :). Riippuu paljon sairaalasta/rd: asteesta kuinka usein käyntejä tulee, mulla on tällä hetkellä rv 15 lähtien ollut 4 viikon välein käynti koska hyvä hoitotasapaino. Lopussa tulee mulla varmaan 2 viikon välein, ruokavaliohoitoisessa ei pakosti ihan niinkään usein (riippuen tietysti aina äidin ja vauvan voinnista)

Poppeliini ja kolmas muru 28+2
 
  • Tykkää
Reactions: viena
Poppeliini, lämmin kiitos tästä täydentävästä vastauksesta.

Otan tosi mieluusti vastaan kaikki vinkit mitä tulee tuohon rd:hen. En syö mitään makeeta, käytän vain kokojyvätuotteita (niitäkin harvoin), syön 2h välein, en käytä mitään mehuja, paitsi joskus sokeroimatonta tyrni ja karpalomehua.... hmmmm.... tuleeko muita vinkkejä? arvostan niin kokemuksiasi.

Mulla on muuten oudosti rd-hoitajan ja lääkärin vastaanotot viikon välein. Tuntuu oudolta. Onko se hoitaja vai lääkäri joka ultraa (hieman on nääs malttamaton olo päästä taas kurkkaamaan tuota pikkuista ;)
 
Höyhen: Ihana kuulla että asiat ovat jo paremmin!!! :flower:

En enää muista kuka oli kertonut työnsaantikokemuksen ja ylennyksen masu pystyssä - MAHTAVA juttu! Tuollaisia työnantajia lisää!!! :D Tsemiä myös siis sinulle Simuli!!!

Luin kaikki viestit antaumuksella läpi mutta pää tyhjeni totaalisesti, sori kauheasti kun en nyt muita vastailla vaikka tarkoitus oli! Heräsin tänä yönä 4.30 pissalle ja sen jälkeen ei unta tullut vaikka kuinka yritin, kiva kiva! :/
Taitaa tulla ratkiriemukas työpäivä.... heh :D

Täällä masu on kans jo melkoisen kokoinen, hui! Oikein pelottaa ens viikon lääkärineukka kun mitataan se sf. Mulla ei oo tosiaan koskaan vielä mitattu eli ei oo sit vertailukohtaa mutta mutta...iso tämä on! Sokerirasitus kans lähestyy, apuva!

Metsätähti: Mietin myöskin samaa kuin joku edellä että tiedätkö mikä olisi syy siihen että sinulle ehdotettiin käynnistystä la:n tienoilla?
 
Teille, joilla on jo kokemusta lapsista, minulla olisi pari kysymystä tarvikkeista eli kannattaako hommata/millainen kannattaa hankkia. Näin ensikertalaisena tuntuu, että ei ole varma mikä olisi hyvä hankinta ja mikä turha.

Imetystyyny, kannattaako hankkia sellainen U-mallinen vai vain jokin iso tyyny. Jostain luin, että kannattaisi hankkia imetystyyny ja siihen käy ihan normaali isohko tyyny. Lastentarvikeliikkeet myyvät tuollaista U-mallista samaan tarkoitukseen.

Vaipparoskis. Kannattaako hankkia vai pärjääkö ihan tavallisella roskiksella.

Muuten ei nämä olisi vielä kovin ajankohtaisia, mutta Rovaniemellä lastentarvikeliikkeessä alkoi eilen inventaario ale, jonka ajattelin hyödyntää.

Lapitar ja kaveri 28+1
 
Lapitar Jos on ajatus imettää istualtaan, on imetystyyny ihan pienen kanssa hyvä. Ei se kyllä pakollinen ole, iso tyyny ajaa saman asian. Imetystyyny pitää paremmin "asennon" ja ei hiosta kun on styroksia... Vaipparoskiksesta on se hyöty ettei vaipat haise. Jos sitä ei ole, vaipat täytyy joko pussittaa itse tai viedä samantien pois... Auttoiko? =)

Hyyppäjäinen Mä sain eka raskaudessa samanlaista kohtelua, mun lantionalueen kipuja vähätteli mieslääkäri, totesi vain että illalla reippaalle lenkille, niin auttaa. Ja mä seisoin 8 tunnin päivät paikallani kun tein kampaajan töitä. Lisäksi olin vielä niin nuori ja kiltti etten osannut mitenkään kyseenalaistaa lääkärin auktoriteettia. Muissakin raskauksissa on ollu samat vaivat, mutta niitä ei ole samalla lailla vähätelty. Se on tosi kurjaa käytöstä:(

Varmasti kiva palata tuollaiseen työpaikkaan äitiysloman jälkeen Millis!:)
 
Lapitar vaipparoskiksena meillä on ainakin mennyt ihan tavallinen roskis. Kunhan vie tarpeeksi usein niin ei ala haisemaan. Ja ihan pienen vauvan kakka ei yleensä edes haise, vasta vähän isomman lapsen joka saa muutakin kuin maitoa. Imetystyynyn ostos on jokaisen oma valinta. Esikoiselle sen ostin, ei tullut käyttöä vaan tavallisilla tyynyillä mentiin. Kakkosen aikana sitten käytin sitä tyynyä ja nyt kolmannelle oon ajatellut hankkia vihdoinkin doomoon tyynyn (harkitsin jo esikoisen aikana) Doomoo Buddy imetystyyny – luksusta koko perheelle! | Tuotteita lapsiperheille ja sellaisiksi haluaville . Itse tarvitsen tyynyistä tukea kun imetän, rinnat sen verta haastavat ettei ihan perinteiset asennot luonnistu hyvin/miellyttävästi, joten tyyny on mun valinta. Mutta moni muu taitaa kokea tyynyt turhiksi.
 
heip

Lapitar oo pitääpä itekki kävässä katteleen se lastentarvikkeen inventaario jos löytys jottain kivaa :)

Rautatableteista tulee edelleen huono olo mutta enää ei todellakaan väsytä niin paljon ku vielä puolitoista viikkoa sitten et kaipa ne on alkaneet vaikuttamaan :)

Tänään onkin sit vp ja kaikkea kivaa tiedossa hyvän ystävän seurassa :)

Mukavaa päivää kaikille!! :)

Höyhen ja Tonttu 28+5 :heart:
 
Imetystyyny Hyvä kun muistutitte, tuon aion hankkia! Se on oikeastaan ainoa kalliimpi mitä pitää ostaa.

Viikonloppuna saadaan hoitopöydät (kyllä, kaksi, toinen kylppäriin ja toinen makkariin) ja pinnasuojus ostetaan kans jne. pientä. Pikkuhiljaa pääsee kunnolla järjesteleen kun saa ostaa korit tonne hoitopöytiin ja alkaa järjesteleen niihin tulevia vaatteita ja kestovaippoja. Tykkään kun nyt saa jo hyvällä omalla tunnolla noita laitella.

Laitan tähän vielä kuvan meitsin vauvahautomosta:

katso liitettä 13775

Susimieli ja Pieni 27+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan ja Miimau

Yhteistyössä