**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Helou!

Täälä yksi joululahjan odottaja, uskalsin tänään liittyä kun ensimmäinen neuvola on ohitse.
Eli laskettu olisi 3.12, synnäri SeKS ja esikoinen tulossa :heart:
Plussasin maaliskuun lopussa, oli aikamoista myllerrystä se aika.
Ensimmäiset arvuuttelut on jo lähtenyt liikkeelle raskaudesta :LOL:, odotan innolla ihmisten reaktioita, ei varmaan kovin hyvin ota vastaan 18-vuotiaan raskautta.. :saint:
Pahoinvointi on täälä jokapäiväistä, välillä olen yölläkin herännyt oksentamaan, aamulla aina samaan aikaan saa juosta vessanpönttöä halaamaan.
Perhe ja parhaimmat ystävät tietävät raskaudesta, ei pystynyt pidätellä ilouutista salassa heiltä :heart:
Ihana avomies rinnalla tukemassa! :)

Hulitus 9+3
 
Hei kaikki!

Petipuuhat ovat kyllä totaalisen jäissä täälläkin suunnalla. LÄhinnä siksi ettei oikein uskalla, kun tuo marraskuinen kkm vaivaa. Ja jotenkin ollaan saatu perusteltua seksittömyys sillä että jos vaikka raskaana ollessa tulee pientäkin vuotoa (mitä siis ei edes ole) niin lääkäri heti määrää seksi kiellon, niin kai siinä "rynkyttämisessä" sitten joku riski on ;) huh, tällaisia neuroottisia päätelmiä täällä:ashamed:

Muisku :hug: ymmärrän hyvin tuon kakkosultraan menon. Olen sitä itsekin miettinyt vakavasti. Eli varhaisutran ja np-ultran välissä. Todennäköisesti menen myös. Viimeksi kun meni kesken rv 9+ niin pitää varmaan mennä noiden viikkojen jlkeen niitä kun jännittää eniten. Näkykö teillä sitä sykettä kuitenkin ollenkaan tuossa aikaisemmassa ultrassa kun kirjoitit että oli vaisu?

Neljäskö tsemppiä sulleki noihin pahoihin oloihin (ja toki muillekkin oireesta "kärsiville"), mutta eikös silti ole ihanaa että sulla noita oireita on.... muistan siut niin hyvin tuolta keskenmenon jälkeen kuumeilevista, eli ihanaa ettei joka minuutti tarvitse jnnittää onko siellä kettään :)

Miullakin oli tänään neuvola ja voi että noi neuvolatädit osaa kyllä olla ihania. Ei siellä paljoakaan uutta tietoa tullut ja monisteetkin km-raskaudesta oli vielä tallella, mutta ihanaa komppia. Tätsyn mukaan kuun vaihteessa on mun np-ultra eli siihen asti vielä kärvistelyä.

Ja tervetuloa ja onnea kaikille uusille :flower: Hurjan paljon meitä jo täällä on!

Viena ja Pilke 7+1
 
TERVETULOA UUDET :flower:. Onnittelut plussista, teidän myötä meni 80 odottajan raja rikki :attn:

Petipuuhat ovat vähän vähentyneet, yksinkertaisesti siitä syystä ettei illalla jaksa. pari päivää sitten puuhasteltiin ja mulla tuli heti sen jälkeen kauhea olo, jouduin ihan yökkimään ja olin vielä miehen päälläkin. No, ymmärsi kyllä mistä johtuu :cool: . Omat halut ehkä jopa lisääntyneet koska ei pelkoa raskautumisesta :D

Hulitus täällä on joku toinenkin nuorempi odottaja, olisko ollut 19v :wave:

Väsymys on iltapäivisin ihan järkyttävää. Nukahtelen ihan pystyyn lasten kanssa ollessa, päikkäreille pitää päästä heti kun mies tulee töistä. Tänään nukahdin kasvohoitoonkin |O.

Huono olo iskee kyllä päälle jos ei syö riittävän tiheästi. Viime päivinä iltaisin n. klo 18-22 ollut pahinta aikaa. Oksentaa ei ole tarvinut. Tänään aamulla tosin tuli yökkäys kun haistoin kuopuksen aamuhenhgitystä, eikä ikää toisella kuin vasta 1v :rolleyes:.

Poppeliini ja kolmas muru 9+1
 
Heippa! Ja tervetuloa uusille :wave: tämä se on mukava paikka odottaa vauvoja!

Huh mikä kamala hirveä huono olo koko ajan :x aamulla syön pakolla yhden paahtoleivän, mitään en pysty juomaan, silti jo puoli tuntia aamupalasta olo on ihan kamala ja täytyis jotain syödä. Mikään ei maistu ja paha olo vaan yltyy kun mitään ei saata syödä! Tänään kävin ruokakaupassa pitkästä aikaa ja yritin ostaa semmosta, mikä menis alas. Mukaan lähti esim. tuoremehua ja viinirypäleitä... Jospa nuilla vähän selviäis : / Toisaalta lämmin ruoka joskus ihan maistuukin, siitä tulee sitte ihan siedettävä olo. Mutta eipähän tarvi arvailla, että ollaanko tässä raskaana vai ei!

Petipuuhista, me ollaan niin nuoria ja villejä, että harrastetaan samalla tavalla kuin aina ennenkin :D Ei tosiaan missään välissä tätä raskautta ole ollut taukoja... En jotenki osaa pelätä että jotain tapahtuis, ja pahoinvointikin unohtuu kun pääsee vällyjen väliin :p että mulla onkin rakas mies.

Neuvolasta, neuvolatädillä oli tänään soittoaika mulle, mutta en päässyt vastaamaan yhden seminaarin takia. Eilen sanoivat puhelimessa, että se soittaa sitten seuraavana päivänä uudestaan, niin kauan että tavoittaa ja sovitaan eka neuvola. Mukavata :)

Tsemppiä teille ja mukavaa viikkoa!

pusukka & vauvva 6+4
 
Hulitus Tervetuloa! Ja kiva kun jollain muullakin on SeKS synnärinä! :) Eipä taida paljon muita vielä olla..

Mutta tosiaan täälä jännitetään aivan hulluna huomista neuvola-aikaa missä ilmeisesti myös ultrataan samalla. Saas nähdä kuinka käy kun on vieläkin aivan epätodellinen olo vaikka plussasta on jo melkein kuukausi..

Tein muuten tänään kanalle kylmän kastikkeen Bulgarian sitruunajogurtista,valkosipulista ja limepippurista. Oli kyllä niin uskomattoman hyvää että oli pakko jakaa tänne muillekin!

Tulipas sekava viesti..Kai siitä jotain selvää saa kun virta alkaa loppumaan. Nukkumaan vissiin on pakko mennä!

Öitä kaikille!
 
Hienosti näkyi syke ja pikkuinen oli 5,5 mm ja kuvakin saatiin. Viikkoja 6+3.
Porina, sanoiko gyne sinulle nuo viikot, vai ovatko omat laskusi? Siksi vaan ihmettelen, kun itelläni oli 6,4mm ja tämän pienuuden takia vasta viikot 6+2. Eli omat laskuni oli 7+1 ultrausaikaan, mutta olinkin melkein viikon vähemmällä.

Muoks. Löysin linkin Scheitel-Steiss-Lnge (SSL oder CRL) tämäkin puoltaisi sitä että olisin pidemmällä. Tämä jostain syystä hämää minua hirveästi tämä lääkärin la. ennuste, koska olisin saanut positiivisen r.testin jo 7 päivää hedelmöityksestä.

Sitten muihin aiheisiin :)
Mies on ostanut valkosipulipihvejä ja jättänyt ne jääkaappiin ilman mitään pussia. En voi syödä mitään ennenkuin mies on pessyt koko kaapin, koska joka kerta kun avaan j.kaapinoven lentää laatta. |O Tästähän tulee sitten erikoinen dieetti :kieh:

Kiva kuulla muiden neuvolakokemuksia, esikoista odotan minäkin, joten kaikki NIIN uutta. Perjantaina olisi eka neuvola :saint:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :)

Tervetuloa ja onnittelut uusille :flower:

Hyyppäjäinen ja Porina kyllä mua kans ihmetyttää tuo homma, että kuinkas pitkällä sitä nyt onkaan.. Varhaisultrassa meidän pieni oli 6mm ja gyne sano, että 6+2 vaikka tuon Hyyppäjäisen laittaman taulukon mukaan ois ollu 6+4, mitä mä arvelinki sillon.. Ihme hommaa!!! Osaapa nyt sitten olla mitään mieltä..

Meillä petipuuhat ollu aika vähällä.. Oon ollu niin väsyny ja huonovointinen illalla töiden jälkeen, ettei vaan oo jaksanu ja kiinnostanu. Ja mulla on jotenki huono omatunto tästä, vaikkei ehkä pitäs, ja mies todellakin ymmärtää ettei mulla tee mieli..

Yöllä heräsin vessaan joskus neljän aikaan ja en sitten saanu unta, ku aloin tunnustelemaan raskausoireita, joita ei oikeestaan ollutkaan.. Illalla kyllä oli ja aamulla taas lievästi, mutta kyllä sitä saa päänsä sekasi kun alkaa miettiin liikaa. Oivoi taas.. Mutta mä kyllä oon huomannu, että raskausoireet, etenkin huono olo/väsymys/tissikipu/palelu on selvässä yhteydessä yöunien pituuteen. Nyt oon parina päivänä menny yhdeksän-kymmenen välillä nukkuun ja on ollu ihan hyvä olo, kun on saanu nukuttua kunnon yöunet.. Jos siis haluan raskausoireita, täytyy mun nukkua lyhyet yöunet ja olla tosi väsyny..

Että näin meillä.. Perjantaina eka neuvola, jännittää.. Ja huomenna ois kehityskeskustelu töissä, siitä tulee mielenkiintoista.. Aion yrittää saada selkoa siihen, onko mulle mahdollisesti jatkoa täällä joulukuun jälkeen kun nykyinen työsopimus loppuu.. Raskaushan ei ole syy olla jatkamatta työsopimusta.....

Jep hyvää keskiviikkoa kaikille, toivotaan, että ilmat alkais lämpeneen..

-MiMa ja Bebé 8+4/8+6
 
Alkion mitoista pienillä viikoilla (rv5-7) voi tulla isojakin heittoja mitoissa, sillä sitä pientä on vaikea mitata. Osa on enemmän kippuralla/katkaravun muodossa, osalla ultrassa pieni on "juuri oikeassa kuvakulmassa", riippuu valtavasti myös ultralaitteesta ja ultraajasta miten mittoja saavat/ottavat. Vajaan viikon heitot on ihan normaaleja ja ainakin mulla n.4 päivän heitot on sitten jo np-ultrassa "saatu kiinni". Ultrakone laskee mitoista automaattisesti ne päivät/viikot (näkyy usein koneen alareunassa esim. 7w4d), eli todella harvoin niitä mittoja/viikkoja katsotaan mistään paperista.
 
Puffs de Vanilla Ihana kuulla sustakin, ajattelin jo et olit saanut huonoja uutisia kun ei susta kuulunu mitään.
Ei sentään onneksi mitään sellaista :) Olen vastuullisessa työssä, jossa tällä hetkellä on "sesonki" jos niin voi sanoa, ja työt on vieneet mukanaan työmatkoineen ja pitkine päivineen, joten kaikki ylimääräinen koneella istuskelu jää pois. Lähdemme itse asiassa pienelle ulkomaan komennukselle mieheni kanssa, hän tekee etänä omia töitään. Kiva saada hänet kaveriksi reissuhommiin. Näillä näkymin kohde on Hong Kong. Toivomme, ettei työtahti olisi kovin tiukka ja saisimme myös pyrähdettyä pienelle rantalomalle töiden lomasta (HK:sta on todella hyvät yhteydet kaikkialle Aasiaan, olemme näillä näkymin suuntaamassa Malesiaan).
 
Pitkästä aikaa täällä. Pahoittelut kaikille teille, jotka ovat saaneet tylsiä uutisia:( ! Omaa napaa... minulle tuli viikko sitten tosi kovat alavatsa- ja selkäkivut. Vuotoa ei ollut, mutta kaikki raskausoireet loppuivat kuin seinään. Varasin sitten ultra-ajan Femedaan ja siellä Bruno Cacciatorelle. Minulla on taustalla kohdunulkoinen raskaus ja Cacciatorella on niin tarkat laitteet, että hän pystyi näin aikaisilla raskausviikoilla 5 + 4 varmistamaan raskauden paikan. No helpotus oli suuri kun raskaus löytyi kohdusta. Sykettä ei löytynyt (ei noin aikaisin pidäkään löytyä), mutta itse pelkäsin eniten kohdunulkoista. Cacciatore oli muuten todella asiallinen ja miellytttävä ja hän sanoi että voin myös pyytää puhelinaikaa jos jokin asia mietityttää. Voin kyllä suositella jos asutte pääkaupunkiseudulla, olen toisenkinlaisiin gynegologeihin törmännyt! No nyt minulle on omien laskujen mukaan 6 + 2 ja muutama päivä sitten kamala kuvotus alkoi taas. Ensi viikolla taas ultra, siihen asti pitää vain jaksaa odotella! Niin.... Cacciatore sanoi, että alkuraskaudessa keltarauhanen voi aiheuttaa kovia kipuja alavatsalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hyyppäjäinen;23705575:
Porina, sanoiko gyne sinulle nuo viikot, vai ovatko omat laskusi? Siksi vaan ihmettelen, kun itelläni oli 6,4mm ja tämän pienuuden takia vasta viikot 6+2. Eli omat laskuni oli 7+1 ultrausaikaan, mutta olinkin melkein viikon vähemmällä.

Muoks. Löysin linkin Scheitel-Steiss-Lnge (SSL oder CRL) tämäkin puoltaisi sitä että olisin pidemmällä. Tämä jostain syystä hämää minua hirveästi tämä lääkärin la. ennuste, koska olisin saanut positiivisen r.testin jo 7 päivää hedelmöityksestä.

Sitten muihin aiheisiin :)
Mies on ostanut valkosipulipihvejä ja jättänyt ne jääkaappiin ilman mitään pussia. En voi syödä mitään ennenkuin mies on pessyt koko kaapin, koska joka kerta kun avaan j.kaapinoven lentää laatta. |O Tästähän tulee sitten erikoinen dieetti :kieh:

Kiva kuulla muiden neuvolakokemuksia, esikoista odotan minäkin, joten kaikki NIIN uutta. Perjantaina olisi eka neuvola :saint:
Nuo viikot laski kone alkion koon mukaan ja ne vastasi kyllä omia laskuja, kun tiedän ovulaatiokohdan. Mulla on niin pitkä kierto, ettei voi siitä laskea. Gyne sanoi kyllä, että tarkkaa mittaa on vaikea saada tässä vaiheessa. Mutta viikot mitä koon puolesta kone laski, pitävät kyllä paikkansa.
 
tänään neuvolassa ultrasivat ja siellä pikkuinen oli ihan oikeassa paikassa. vastasi viikkoja 8+5 ja syke näkyi hyvin :) se vaan jäi huvittamaan että lääkärin mielestä kohtu oli aika iso vastatakseen noita viikkoja mut pakko senkin oli uskoa että siellä vaan yksi vauva näkyi. katsoi vielä vatsan päältä josta näkyi jopa paremmin masuasukki.

onko muilla ollut erikoisia raskaus oireita esim. nenäverenvuotoa?
mulla ei oo vielä mitään outoja mielitekoja mutta kaveri joka ei ole raskaana syö mitä ihmeellisimpiä yhdistelmiä :D mielialan vaihtelutkin huomaa lähinnä vaan töissä kun siivoo ihmisten koteja että menee hermot jos vaikka imuri ei tuukaan nätisti perässä tms, vai liekö vaan väsymystä.

no joka tapauksessa jäi neuvolasta sellanen tunne että kyllä sitä nyt ihan oikeesti on raskaana.

Kista & Papu 8+5 ihanaa toukokuuta kaikille ! :)
 
Pakko tulla tänne höpisemään, kun ei ole ketään muuta jolle kertoa. Tänään meinasin töissä möläyttää, että olen raskaana. :O Minulla on määräaikainen sopimus tämän vuoden loppuun (kuten parilla muullakin) ja eräs työkaveri on äitiyslomalla. Palaa töihin loppusyksystä. Tuli palaverissa puhetta, että toivottavasti meillä kaikilla jatkuu työt ensi vuonna, niin saadaan töissä purettua kiirettä. Meinasin siihen tokaista, että minut voi nyt laskea pois, kun olen raskaana. Pysyin kuitenkin hiljaa. Ei siinä mitään, sitten lähdettiin työkavereiden kanssa lounaalle ja siellä tuli taas puhetta määräaikaisuudesta. Toinen työkaveri vain totesi, että taitaa toinen meistä olla työttömänä ensi vuonna, kun ei oikein luoteta, että kaikki saavat jatkaa. Halusin rauhoitella työkaveria, että älä murehdi, jään äityslomalle, joten sinun työt varmastikin jatkuvat. Jälleen sain kuitenkin pidettyä suuni kiinni :$. Että silleen...Tiukkaa teki, aloin vain miettimään, että koskahan tulee möläytettyä.

Mutta eikun takaisin töiden pariin....
 
Huomenta päivää!
Olikos täälä nyt muita saikkulaisia? Ite oon ollut jo monta päivää saikulla ja edelleen jatkuu. Nyt vaan kun luen teidän muiden tsekstejä niin mietin että pitäiskö sitä minunkin vaan sitten yrittää olla töissä vaikka sielä joutuiskin oksentaan. Monilla kun näyttää kans pahoinvointia olevan mutta silti jaksavat töissä : / Tosin tiedän kyllä että en pystyisi kaikkia hommia tekemään, mutta silti. No, ehkä mä nyt nautin tästä kotona olosta...tai nautin ja nautin, ei tässä olossa mitään nauttimista ole. Aamulla kävin oksentamassa, muuten ei tänään oo tarvinu. Eilen illalla oli niin huono olo että menin nukkumaan ajoissa, mut sit viä piti kans nousta oksentaan. Äh, niin ihnottavaa.
viena Sielä ekassa ultrassa katselin ite sitä sykettä siinä ruudulla ja se oli aika sellainen huomaamaton ja tosi hidas mielestäni. Sitä siinä ääneenkin pohdin, mutta gyne ei sanallakaan maininnut siitä mitään. vasta lapusta luin jälkeenpäin että sinne oli laittanut "syke näkyy". Mutta tosiaan musta se sykki niin hitaasti että ois voinut vaikka olla se mun oma syke niinkuin täälä oon lukenu et joillain on näkyny oma syke. Lisäks se gyne oli jotenkin outo, puhui kauheesti myös keskenmenon riskistä jne. Siis ei aiemmin lekurit oo ultrissa muistaakseni ees maininnu mistään keskenmenomahdollisuuksista, mut tää puhu niistä aika paljonkin ja jäi sellanen fiilis et yrittikö se jotain viestittää...siis että oli vaik nähnytkin siinä ruudulla jotain sellasta mitä ei ääneen sanonut. En tiä. No, huomenna se ultra ois ja varasin toiselle gynelle tällä kertaa.

Täälä kans toi jääkaapin aukaisu saa niin varmasti oksun tulemaan että!!! Mä yleensä ensin raotan ovee ihan pikkasen ja kurkkaan että missä sielä on se mitä aion ottaa. Sit peitän naamani paidalla tai jollain ja otan äkkiä sen mitä tarvitsen. Mutta se kylmä jääkaapin lemu jää leijuun ilmaan niin että yökkäilen jokatapauksessa ellei sitten oksennuskin tule. Voin kuvitella miltä joku valkosipulipihvi sielä jääkapissa vaan vois haista :x

Mua niin harmittaa kun menin myymään kotidopplerini toisen lapsen syntymän jälkeen. Muutenkin laitoin vauvatavaroita kiertoon ja vakuuttelin kaikille ettei meille enää lapsia tule, mut kuinkas ollakaan, tässä sitä ollaan.

Nyt meen ettiin vähän murua rinnan alle taas!

Muisku 8+3
 
Tervetuloa Hulitus!:wave: taisi olla vielä joku muukin uusi eli :wave: myös teille :)

Pusukka Mä elän myös tuoremehulla ja viinirypäleillä :D Yleensä oon tosi paljon makean perään, nyt ällöttää vielä seuraavanakin päivänä jos on herkkuja tullut syötyä :D

MiMa Edellisessä raskaudessa mulla oli määräaikainen vuoden loppuun ja äippäloma alkoi helmikuussa. Eipä ollut puhettakaan, että sopparia olisi jatkettu. En kyllä itse jaksanut myöskään ruveta vääntämään, koska oli vain tt pankin kassalle... Ei ole suuria himoja samassa hommassa edes jatkaa. Mutta olet aivan oikeassa siinä, ettei raskaus ole syy olla jatkamatta.

Kista Mä oon tähän asti ollut sitä mieltä, että suurin osa raskausajan mieliteoista on osiltaa ihan psykologisia. Paitsi nyt. Mulla on aivan järkky himo tuliseen ruokaan! Ei vaan pysty pahemmin syömään, ku alkaa ällöttää...

Lapitar Meinasitko kertoilla sitten kun 12 vkoa täynnä? Siihenhän ei ole enää pitkä aika. Mulla on kanssa meinannut päästä salaisuus ulos, koska multa kysellään milloin valmistun. Jos vauvaa ei tulisi valmistuisin vuoden päästä, mutta väkisin vauva siirtää sitä. Mä en suunnitellut vääntäväni opparia vastasyntyneen kanssa. Edellisestä kerrasta viisastuneena. Yritin siis jatkaa opintoja heti poikasen synnyttyä, ei toiminut :D

Muisku Elä ressaa vaan ole ihan huoletta saikulla. Sehän ei ole reilua työkavereita kohtaan jos siellä puolikuntoisena heilut, muut joutuu paikkailemaan sitten oman työnsä lisäks.

ON: Ei kummempaa pahan olon aallot jatkuu ja väsymys on törkeä ja siitä syystä on myös petipuuhat jääny vähemmälle. Kohta pitää kyllä sillä saralla alkaa skarppaamaan. On meinaan unet sitä luokkaa :D. Mulla on bmi vähän alle 25 ja viimeksi terkka arpoi, että joudunko sokerirasitukseen.

Mango 6+2
 
ak
Spider olen niin pahoillani suru-uutisestasi ja tietenkin muille saman uutisen kohdanneille :|

Uusille tervetuloa minunkin puolestani, vaikken kovasti kirjoittelekkaan vaan enemmän seurailen taustalla. :wave:

ON: Oli ihan pakko tehdä vielä yksi testi CB:n digillä ja näytössä luki "Raskaana 3+" huh huh. Onhan mulla oireita, vaikka muille jakaa, mutta silti on niin vaikeeta uskoa todeksi tätä;) Nyt on eka neuvolakin saatu varattua, 18.5. olis aika :) Meillä kunta tarjoaa vain kaksi ultraa, np ja rakenne, joten joudun odottelemaan vielä pitkään ennen kuin pääsen kurkkimaan masuasukkia. Sydänääniäkin kuunnellaan vasta ekalla lääkärikäynnillä noin vk 14. Tuo käynti pelottaa ihan kamalasti, koska viimeksi juuri tuolloin sain tietää sikiön menehtymisestä vaikka np ultrassa kaikki oli ollut ihan hyvin. Joten täällä ei kovin suuresti juhlita vielä ekankaan ultrankaan jälkeen:( Nyt vaan pää kylmänä ja päivä kerrallaan mennään.

ak ja Iippana 6 + 3
 
Jospa minäkin ilmoittaudun mukaan. Yksi keskenmeno tämän vuoden puolella saa hiukan varovaiseksi, mutta oireet ovat vankemmat kuin koskaan ennen raskaana ollessa :x.

Neljäs lapsi on odotuksessa, raskausviikkoja 9+5 ja huomenna eka neuvola! :wave:
 
Kauheesti tullu taas juttuja,muistankohan kaikkia..hmmm... :D
Pahoinvointia on koko ajan. ei oksentamista,mutta sellasta ettei tee mieli ruokaa ja silti on koko ajan aivan tajuton nälkä. syönki oikeastaan vaan vauvan hedelmäsoseita,karkki ja juon mehua.muuta ei vielä tee mieli. ruuan tekokin on vastenmielistä.
muita oireita on vain pyörrytys ja heikko olo. molemmat johtuu jatkuvasta nälästä ja pahasta olosta.

eka neuvola mulla on vasta ensviikolla eli rv10. ja eka ultra on luultavasti kesäkuun alus joskus.

seksiä meillä ei todellakaan oo ollu enää raskaaks tulemisen jälkeen. kysyinki eilen iltana mieheltä,että aiotaanko me todella olla 9kk ilman seksiä?!

mahaa ei oikeastaan aamuisin näy. iltaa myöten turvotus lisääntyy huomattavasti ja iltasin maha onki sen näkönen niinku ois jo puoles välis raskautta. samalla ku mahaa turpoaa sitä ja selkää alkaa kiristämään ja puristamaan jne.. kaikkea inhottavaa.

mistä muusta te olitta vielä puhunu.....??....

verenvuodosta mä kärsin koko edellis raskauden alusta saakka ja terve poika tuli. nyt täs raskaudes tuli sillo yhtenä aamuna lusikallinen verta ja se oli siinä.

mielitekoja ei vielä oo.... karkit kelpaa aina :D

millon ootte alkanu tuntemaan ekoja liikkeitä? mä tunsin molemmista aika aikasin.ekasta noin 17 viikolla ja tokasta noin 15 viikolla. mutta nyt oikeasti tuntuu siltä niinku tuntisin tästä jo nyt. tuskin tunnen oikeasti,päässä viiraa :D

ensviikkoa ootelles m0308 & pikkukolmonen 8+0 <3
 
heippa :wave:

Sikiön CRL mitasta ollut puhetta. Itse olin ultratessa viikolla 7+1, mutta kone antoi mitaksi 7,6mm ja ultraaja sanoi että vastaa viikkoja 6+4. Eikös nuo minun omat viikot nyt lähinnä vastanneet kokoa koska olihan mittaa mielestäni ihan kivasti?!
No, tunnen oviksen hienosti joten ei mulla ainakaan ole epäilystä päivistä :D

Olikohan muiskujoka menossa kanssa toiseen ultraan, olikos se huomenna? Mulla siis perjantaina ja ihan mielellään menen koska ollut alavatsalla "kipuja" välillä vaikkakin ihan sairaan pahaolo jatkuu ja sillä tavoin ihan luottavainen tilaani. Aamullakin työt aloitin oksentamalla ja naama vihreänä tulin yläkerran vessasta alas jotta pystyin salassa pitämään raskauden edelleen. onneksi yksi työkavereista joka tietää oli samassa vuorossa, auttoi vähän ohimennen sitten mua työjutuissa :saint:

Tervetuloa uusille , mukavasti porukkaa jo :)

Ajattelin huomenna mennä lääkärillä käymään, jos saisin muutaman lepopäivän tän oloni kanssa. En muista että edellisistä olisi mitään tällaista ollut, eikä olekaan. Paleltaa ja oksettaa kokoajan, paino tippunut 1,5kg kun yleensä tässä vaiheessa tullut jo muutama :whistle: Tosin minun BMI on iso joten ei tarvitsekaan painoa tulla mutta huomaan että ei ole hyvä olotila tämäkään, syön tai en niin paha olo on silti..
Pieniä annoksia pitää vaan ottaa hyvin väliajoin, sillä selviän jotenkin..

Muuten kuuluu hyvää, viikon päästä ollaan Alanyassa. Hurjaa, vähän rupee jännittämään että miten pärjätään 3 lapsen kanssa ja huonovointisen äidin kanssa koneessa :x
Olisi edes hyvää ruokaa (yleensä ollut, mutta nyt en tiedä mikä maistuu ja mikä ei) ja tietenkin aurinkoa runsaasti..

-odotettu 8+5 :heart:
 
Hei taas kaikille. Mukavaa kun uusia odottajia ilmoittautuu mukaan..:)

Soitin ja varasin tänään ekan neuvola-ajan. Se on ens viikolla, ja th sanoi heti että ultrataan silloin että nähdään kuinka pitkällä raskaus on! Vau! Esikoista odottaessa (oulussa), ei todellakaan ollut mitään "ylimääräisiä" ultria. Yksityiselle joutui varaamaan ajan ja maksamaan mansikoita sinne....Sitten se terkka sanoi, että sen jälkeen (jossain vaiheessa) on ultra terveystalolla! Eli oulun lähikuntalaisilla on mahollisuus käydä terveystalolla ultrassa :) Yks ystävä on käyny aina siellä (asuu myös oulun lähikunnassa), onko se nyt 3- vai 4D ultrassa. TOSI selviä kuvia saa jo reilu kymppiviikkosesta sikiöstä...:)

Nyt odotellaan sitä ens viikkoa :heart:
 
Muisku: Olen mäkin saikulla. Nyt toista viikkoa. Harvoin oksennan, yleensä yökkäilen monesti päivässä, aamut pahimpia. Päikkärit auttaa, syöminen ei aina.. En vaan usko, että pystyisin keskittymään töissä ja mulla on tosi vaativa työ. Lisäks jo nyt itkettää päivittäintää olo, kun tuntuu niin rankalle tämä odotus eli parempi lepäillä riittävästi! todennäköisesti oksentelisin enemmän jos en sais levätä. paino on aikalailla samoissa lukemissa kuin lähtötilanteessa eli 61 ja risat. yleensä tässä vaiheessa jo kiloja tullut. selkeesti pahin raskaus mulla tähän saakka pahoinvoinnin osalta :( Onneks viimeistään synnytykseen loppuu. (esikosta kesti koko raskauden eli kauhulla seurailen tilannetta!)

sametuli ja lottapoika 9+0 poks!
 
:wave: pitkästä aikaa

Voimia kaikille sitä tarvitseville :hug:

Mulla oli tänään eka neuvola, rv 8+2, ei siellä mitään erikoista ollu, juteltiin ja otettiin verenpaine sekä hb. Sydänääniä ei kuunneltu kun eivät vielä välttämättä kuuluisi. Luoasi kuunnella parin viikon päästä kun on kuopuksen 1v-neuvola :) Np-ultraan laitto lähetteen ja sieltä voi varmaan ensi viikolla odotella postissa kirjettä.

Turvotusta löytyy varsinkin iltaisin. Housut kiristää jo ihan kivasti vyötäröstä.

BMI on 25, saa nähdä laittaako sokerirasitukseen, on täällä ollut jo parin vuoden ajan pakollinen kaikille mutta en kuopusta odottaessa joutunut kun en ollut aiemminkaan ollut.

Pahaa oloa ei enää ole ollut ja väsymyskin alkaa jo pikkasen helpottaa. Ruokahalu kyllä on vielä tallella :LOL: siitä tulikin mieleen että taidan mennä syömään ku ruoka tuli just uunista...


Anin ja Mini 8+2
 
Täällä oli tiistaina eka neuvola ja huomenna aamulla eka lääkäri, joka kuulemma myös ultraa. Jee, pääsee näkemään jo toisen kerran pikku pavun! Jännittää kyllä taas kovasti, vaikka kerran jo varhaisultrassa nähtykin että kyllä siellä joku pieni on! Mies oli mukana neuvolassa ja tulee mukaan kaikkeen mihin vaan suinkin pääsee.

Mulla on paino noussut jo jotain 3 kg tän raskauden aikana! Totta kai nousee kun koko ajan pitää syödä pahaa oloa pois :x BMI on nyt noin 25, ja joudun joko sen tai PCOn takia KAKSI KERTAA sokerirasitukseen, ekan kerran jo viikoilla 12-16. Se on kai aika kauhea testi?

Sängyssä on ollut hiljaista täälläkin... en muista milloin olisin ollut näin väsynyt monta viikkoa putkeen! Voisin nukkua varmaan 12 tuntia päivässä, ja yksikin rankempi työpäivä niin oon seuraavan päivän ihan puolikoomassa. Töissä oon kuitenkin ollut, onneksi voin välillä tehdä etätöitä kotoa.

Tsemppistä kaikille, mä elän toivossa että kohta alkais pahoinvoinnit jo helpottaa!

Tuisku ja papu 9+0 POKS!
 
Tänään on nyt kanssa käyty neuvolassa ja samalla se ultrasi ja kyllähän sielä joku pieni toukka näkyi! Vastas viikkoja just niinkuin pitikin eli kaikki oli ok. Hieman sai aamulla vielä jännittää että onkohan sielä edes mitään kun oireet tuntuu kadonneen (ainakin tilapäisesti) mutta sielähän se.
Meillä mies myös innoissaan oli tulossa mukaan mutta varmisti vielä neuvolan alaovella että haluatko varmasti että tuun myös? Jotenkin ihana kun toinen huolehtii mun ajatuksista!
Seuraavaksi sitten verikokeisiin ja tämän kuun aikana vielä keskussairaalan puolelle ultraan, eli nyt saa alkaa sitä jännittämään!

Vanillah + toukka 9+0
 

Yhteistyössä