Joulukuun toivevauvat 2012 *Elokuussa*

Neuvolassa käyty perjantaina kakki hyvin.. vauvan sykkeet 140-150 ja sf-mitta oli 18, hemoglopiini 122, vähän laskenut mutta ei tarvinut vielä aloittaa raudan syöntiä.
Itseä tosiaankin vaivaa levottomat jalat, ei meinaa yhtään pysyä paikoillaan :), ja närästää, mutta silti on ollu vaan pakko kahvia juoda.
Äitiyspakkausta ei oteta, koska ollaan saatu jo niin paljon samantyyppisiä vaatteita. Kakki tarpeellinen muukin tavara saadaan kaverilta, joten ei jää paljon hommattavaa itse :)

Nipa86 ja maha asukki 22+4
 
Rödluvan sepä siinä just onki ku ei tiiä mitkä supistukset vaikuttaa tonne alakertaan ja mitkä ei..
Ihan kun toi sun mielipide miehen synnytyksessä mukana olemisesta ois ollu mun kirjottama :D oon niiiin samaa mieltä!!

Täällä supistelee kyllä melkeempä päivittäin... Useimmiten lepo auttaa, mut tuntuupa noita levossaki tulevan!! Sais vielä monta viikkoa poitsu tuolla masussa kasvaa! :)

YP & Fantti 21+0 :heart: *POKSPOKS*
 
Isän tuleminen synnytykseen ja isyysloma: Meillä kyllä mies tulee mukaan synnytykseen, en suostuisi edes siihen, ettei tulisi. Tarvitsen kyllä tukea siinä hommassa. Mutta sitten voi tehdä töitä siihen asti, kunnes pääsemme vauvan kanssa kotiin. Näkee sitten mihin aikaan joulukuuta pikkuinen syntyy, niin miten nuo joulupyhä ajat menevät. Ja pitää tarkemmin jutella lähempänä kuinka mieheni haluaa noita lomia pitää. Onneksi hän voi tehdä myös joitain töitä kotoa käsin, niin voi olla apua lapsen hoidossa ja tehdä myös töitä tarvittaessa.

Äitiyspakkaus. Me otamme kyllä sen, vaikka se olikin aika väriltään poikavoittoinen. Ei niin pieni vielä välitä, vaikka välillä puettaisiinkin vähän sinisempiin väreihin. Ajattelin muutenkin käyttää tarvittaessa noita veljen pojan vaatteita, kun kuitenkin pitää varalta nekin pestä. Laitan kuitenkin laatikostoon sitten nuo tytön vaatteet ja neutraaliväriset. Miekin mietin tuon pakkauksen toppapuvun kokoa, että onkohan se liian iso, mutta näkee sitten kun sen saa käsiin. En kyllä haluaisi laittaa rahaa pukuun, joka menee todella nopeasti pieneksi, kun kuitenkin ulkoilu niin pienen kanssa talvella on vähäistä.

Pikkuisen huomaa, että ei enää niin tarkkaan hoksaa miettiä mitä suuhunsa pistää tai vahinkoja käy. Olen tähän asti pitänyt huolen, että en ole syönyt sulate- tai tuorejuustoja. Nytkin viikonloppuna miehen kotona vältin syömästä fetajuustoa salaatissa, mutta sitten eilen ajattelemattani laitoin tuorejuusto leivälle, kunnes puolessa välissä leivän syömistä aloin ajattelemaan, että pitäisikin ostaa tätä taas kotiin ja vasta sitten tajusin, että tämähän on ei suositeltujen listalla. Pitää toivoa, että se tuorejuusto ei ole ollut kauaa auki, enkä sitten tässä vaiheessa saa mitään listeriaa. :|

Tämä meidän pikkuinen on aika rauhallinen kaveri vieläkin ja se joskus huolestuttaa. Nykyään saattaa mennä päiväkin, ettei liikkumista tunne, mutta sitten seuraavana päivänä hän liikkuu enemmän jo heti aamusta. Nytkin tuntuu tuossa kyljen paikkeilla jotain kuplintaa tai sellaista, että joku tökkii. Mies ei ole vielä päässyt tuntemaan, koska heti, kun hän laittaa käden vatsalle pikkuinen rauhottuu. Toivottavasti ei mene enää montaa viikkoa, niin mieskin pääsee tuntemaan nämä liikkeet.

Peppi1981 ja Sykerö 24+0
 
Hirmuisesti tullut tekstiä - kiva! :)

Me otetaan äpakkaus kuitenkin vaikka olin jo ajatellut ottavani rahana...

Istuskelen juuri lääkärin vastaanotolla odottelemassa... Esikoisen raskaudesta tutut supistukset ovat taas täällä ja tällä kertaa niihin liittyy vielä todella voimakasta paineen tunnetta. Istuin eilen tyyny haarojen välissä kun tuntui, että joku pyrkii oikeasti ulos asti. Eriävää esikoisen aikaan tässä on se, että olo on kaamein istuessa - ei niinkään levossa tai liikkeessä. Ärsyttää tälläinen kremppa, juuri kun oksentelu loppui.

Uusi viikkokin - 22+0
 
Nyt Seerumia, jalat ristion!! Ei tarvii pikkusen vielä tulla maailmaan!!

HUOM!! mulla ois ylimääräsenä yks haalari.. Beige väriltään. Kaksi vetoketjua, huppu jossa korvat, umpinaiset lahkeet, hihat saa käännettyä tumpuiksi! Edessä tasku, jossa nallekuva. Koko 62cm
 
Seerumia ai sullakin on paineentunnetta. Kerroppa heti sitten mitä lääkäri sano. Mulla kans tulee supistusten kanssa alapäähän ja peppuunkin ihan älytön paine. Todella epämukavan tuntusta ja hiukan kivuliastakin. Mulla nää saattaa tulla ihan vaan makuuasennossakin. Noh kohta alkaa neuvolan soittoaika..
 
Kohdun ulkosuu oli kiinni ja kanavakin tallella joskin pehmennyt ja arka. Pissanäyte oli puhdas, mutta sain kiireellisen lähetteen äitipolille eli 1-7vrk kuluessa tulee aika sinne. Sairaslomalle lompsis.. Periaatteessa ihan normaalia toisessa raskaudessa, mutta sisäsuun tilanne pitää päästä katsomaan ultralla.
 
Peppi1981 Täällä kanssa mahassa melko rauhallinen tyyppi mahassa. Nytkin viikonlopun oli tosi hissukseen ja kova huoli oli välillä, että onks mahassa kaikki hyvin. Mutta onneks iltasin kun rauhottu ja paineli mahaa niin tyyppi heräs ja alko potkiin. Tänään onkin sitten ollu aktiivinen päivä ja hytkyny melki koko aamupäivän. Että kaippa sitä kaikki on ok.

Nyt viikonloppuna oli maha oudon kipeä ja supistelikin, mutta en sitten lähteny mihkään näytille kun rauhottu aina kun pötköttelin jonkin aikaa. Tänään ollu tuoltakin osin parempi päivä eikä vaivoja ole ollu juurikaan. Ens viikolla olis taas lääkäri ni se varmaan taas kattoo, että onks noi supparit ja kivut tehny jotain. Edelliset ei oo onneks mitään tehny.

Jabadaba77 ja 23+1
 
Peppi, kyllä niitä tuore- ja sulatejuustoja voi syödä. Suomessa kaiken pitää olla tehty pastöroidusta maidosta. Eli ulkomailla ei suositella mutta täällä voi syödä melkeen mitä vaan :D Mulle itseasiassa neuvolan tätikin sanoi, kun kerran haaveilin kylmästä valkkarista ja Briestä, että kotimaisia sini- ja valkohomejuustojakin voi syödä. Eli olen itse syönyt ihan omien mielihalujen mukaan lähestulkoon kaikkea (mutta siis vain kotimaisia)! On muuten ihan lyömätön yhdistelmä alkoholiton valkkari, bire ja suolakeksit ja siihen vielä viinirypäleitä kylkeen. Namnam. Pitkin hampain olen kauppaan joutunut jättämääm Rambol-tuorejuuston, kun se on tehty jossain hollannissa(?), mutta sitä sitten ensi vuonna.

Himmu & X 22+0
 
JEE!!! sain lopultaki seulottua tuon taaperon vauvanvaatekasseja ja herrajee miten paljo siel oliki pojalle käyttökelposta vaatetta. sillonhan en tienny kumpi oli tulossa ni on näköjään hommattu unisex-vaatteita. sukkahousuja ehkä vois ostaa mut ei niitäkään kovin montaa tarvii. oikeestaan se kehto on ainut mitä vauvalle pitää hommata. itelle sitte liivinsuojuksia... siinäpä ne onki!!
 
).( käytiin eilen miehen kanssa shoppailemassa, kun tytöt oli hoidossa. Mukaan sitten tarttui reippaasti pojan vaatteita, tähän asti olen saanut hillittyä itseni pelossa, että jotain voi vielä mennä pieleen. No, nyt en vaan enää malttanut. Kotona mies sitten alkoi puhumaan ja ihmettelemään etteikö me oikeasti olla menossa 4d:hen. On kuulemma vääryys, että tytöistä ollaan käyty ja heistä on dvd ja miltä tästä vauvasta tuntuu ettei hänestä sitten ole jne jankkasi sitä sitten koko illan ja sai minut vakuuttuneeksi, että aika pitää varata. Otettiin se nyt sitten huomiseksi, koska jos tehdään ennen rv 24 siitä saa kela korvauksen ja jää maksaa vain n 180€. Eli Cacciatorelle sitten suunnataan sitten iltapäivästä ja onhan se kiva tytöillekin, että näkevät tulokkaan ultrassa. Siihen saakka pidetään hintalaputkin vaatteissa kiinni, jos siellä sittenkin on tyttö ;)
 
Kestoista sen verran, että oon kestoillut esioisen kanssa ja ainakin meille taskuvaipat on suosikkeja. Alussa käytin myös sisävaippa kuori yhdistelmää mutta noi taskut tuntu olevan sellasia jotka mieskin pystyy pukemaaan. Nyt poitsulla on käytössä melkein pelkästään mun itse ompelemia taskuja, sisällä bambuimua, mikrokuituimua jne.

Täällä vointi on mitä mainioin, paitsi väsymys kaamea. Mies viikon työmatkalla ja poitsu kipeä ja töissä pitää käydä. Pystyin kuitenkin taas käymään zumbassa eilen, eikäe supistanut kertaakaan. Viimeksi liikunnat jäi tässä vaiheess juuri noiden supistusten takia jotka täällä vaivaa useampaalin. Noh, viikonloppua odotellessa, mieskin kotona ensi viikonlopun.

Katsoiko kukaan muu liv:ltä (vai oliko sub) eilen tullutta dokkaria, joka kertoi eri ikäisistä äideistä. Itkuhan siinä tuli kun näytettiin kaksi synnytystä, sen vrran on tunteet pinnassa. Ekan kerran rupesin miettimään että kohta meillä oikeasti (toivottavasti) on oma vauva!

Väsynyt Undu 23+1
 
Meitä supistelijoitahan on jo monta! Jaksamista Voguelle, Seerumialle ja Yöperhoselle ja muistetaan ottaa rauhallisesti! Kyllä tähän sairaslomalla oloonkin tottuu vaikka välillä käy aika pitkäksi ;)

Undun mainitsemaa ohjelmaa en nähnyt, mutta olen katsonut muutaman jakson sydänääniä-sarjaa areenalta netistä. Kyllä kyyneleet valuu viimeistään synnytyskohtauksissa! Muutenkin oon tosi herkistynyt, tunteet ihan pinnassa ja alan itkeä ihan mistä ärsykkeestä tahansa, oli tunne sitten iloinen tai surullinen. Eilen vollotin ainakin puoli tuntia kun muistelin meidän hääpäivää :whistle:

Rödluvan ja Beetakingi 22+2
 
Hei malttamaton ainakin kehaisi lämpöpussia, onko muilla kokemuksia? Oon myös miettiny, että jos hommaisikin vaan sellaisen eikä pientä toppapukua. Niin ajaako tuo lämpöpussi periaatteessa saman asian kuin toppapuku? Oon jo bongannutkin yhden aika kivan. :)

Supisteluista mulla ei edelleenkään oo mitään hajua, että onko mulla niitä ollut vai ei. Mitään liikuntaa en pysty enää harrastamaan, sillä jo muutaman sadan metrin reippaan kävelyn jälkeen tulee epämiellyttävä tunne alavatsalle. En nyt varsinaisesti sanoisi, että olisi kipua, mutta jotain..? Täytyy seuraavassa neuvolassa kysäistä tarkemmin. Nuo menee siis levolla ohi, eikä muuten oo tuollaisia tuntemuksia ollut.

Ja täälläkin mies tulee mukaan synnytykseen! En edes hyväksyisi muuta vaihtoehtoa! :D Jokainen tietysti tavallaan. :)

Peppi1981 täällä on täysin sama juttu, että poitsu kyllä liikkuu ja liikkeet näkyy, myös vatsan läpi, mutta heti kun pyydän miestä katsomaan tai kokeilemaan, lopettaa pikkuinen heti potkimiset. Aikamoinen tapaus siis! :D No mutta, onneks liikkeet muuttuu koko ajan voimakkaammiksi, eikä varmaan mene kauaa, kun mieskin ne onnistuu näkemään. :)
 
Terveisiä neuvolalääkäristä ja samalla poksutaan rv25+0!!:D

Kaikki oli hyvin, kohdunsuu tiukasti kiinni ja kanava sen 3senttiä. Sf-mitta oli 23cm. Hb:kin oli noussut rautakuurilla, nyt 124. Viimeksihän hb oli 118, mikä ei sinänsä huono, mutta siinä oli ollut niin jyrkkä lasku, että sillä aloitin tuon rautakuurin.. Sykkeet kaverilla vaihteli siinä 128-142..

Ainoa, että mun piti nyt saada se Kelan todistus ja tuossa kotimatkalla tajusin, että enhän mä sitä saanut.. Pitänee siis soitella neuvolantätskylle perään..

Pepsimax, täällä ei kokemusta tuosta lämpöpussista, mutta vakaa aikomus sellainen on hankkia!!:) Kuulostaa ainakin näppärältä pikkuiselle talvivauvalle.. Netistä oon vaihtoehtoja katsellu, mutta vielä ei ole hankittu..

Levottomista jaloista.. Täällä kyseinen vaiva ja voi että kun onkin ärsyttävä vaiva.. Aarhg..:kieh: Melkein joka ilta makaan jalat kohti kattoa, että sais olluksi..

Seerumia, nyt vaan otat rauhassa ja jalat tiukasti kiinni!! ;) Hyvä, että pääset tarkastuttamaan tilanteen, toivotaan, että levolla helpottaa ja pieni vielä jaksaa kasvatella itseään sisuksissa..

Isän osallistuminen synnytykseen, samoilla linjoilla Rödluvanin kanssa, hyvin kirjoitettu!:) Meillä mies tulee ehdottomasti mukaan, en voisi kuvitella muuta.. Lisäksi miehelle esikoinen, joten varmasti ikimuistoinen tilanne hänelle.. Mutta kaikki tyylillään, kuten joku toteskin..;)

Täälläkin seurataan kaikenmoisia synnytys- ja raskausohjelmia tv:stä.. Usein tippa linssissä tietty.. Miten niin tunteet pinnassa...:LOL: Yksi suosikki on Faktalta tuleva synnytyssairaala ja toinen on tuo sydänääniä..

Postipoika piristi mukavasti mun aamua..:p Toi paketin, jossa mun netistä shoppailemat vauvanvaatteet..:) Sävyinä valkoinen, beige jne, että sopii tälle meidän piilottelijalle, oli sitten kumpi vain..:)

Sofi ja ekavekara esu tosiaan poksuu 25+0
 
Himmu W: Mie muistelinkin, että täällä on ollut puhetta siitä kun jotkut syövät ihan hyvällä omallatunnolla noita juustoja. Joten en mie nyt ihan mihinkään paniikkiin mennyt, vaikka tietty harmitti, kun tähän asti on pystynyt välttämään niitä. :)

Eilen huomasin, että nyt minulle on tullut se tumma viiva tuosta navasta alaspäin. Olenkin odotellut, että tuleeko minulle sellainen. Katselin peilistä onko tullut jo raskausarpia, kun huomasin tuon viivan. Luulen, että minulla ensimmäiset raskausarvet tulevat tuon arven, joka johtuu lapsena leikatusta umpparista, paikkeille. Jotain pientä olin jo näkevinäni, mutta miehen mielestä ne muistuttaa vielä painaumia. Täytyy alkaa rasvaamaan tuota mahaa, kun välillä tuntuu niin tiukalta. En tiedä onko nuo tuntemukset supistuksia, mutta ei tuo vatsa silloin kuitenkaan mitenkään ihmeen kovalta tunnu, vaikkakin tiukalta, joten mietin, että johtuisiko se vain kasvusta. Vielä ois kolmisen viikkoa neuvolaan ja samalla on lääkärikin, joten pitää sitten kysyä noista tuntemuksista, jos ne vielä jatkuvat.

Mie olen seurannut tuota Sydänääniä-ohjelmaa. Mukava nähdä suomalaisen synnytyssairaalan arkea, vaikkakin varmaan täällä se voi olla vähän erilaista, koska eikös tuo sarja ole kuvattu siellä sairaalassa, joka on lopetus uhan alla tai jo lopetettu. Pitäisi saada vielä mieskin edes yksi jakso katsomaan, niin näkisi sitä hommaa jo valmiiksi.

Peppi1981 ja Sykerö 24+1
 
Peppi ja Jabadaba, huojentavaa kuulla että muillakin on rauhallisia kavereita masussa :) Tai kyllähän niitä liikkeitä joka päivä tuntuu, mutta päivissä voi olla isojakin eroja. Toisena päivänä voi tuntua ihan muutama liike, kun taas toisena tuntua melkein jatkuvasti jotain pientä liikettä ja välillä isompia tönäisyjä. Kuten aiemmin totesin, kyllä mä tästä ihan hyvä stressin aiheen itselleni saan kehitettyä :D Tai sitten en yksinkertaisesti vieläkään tunne kaikkia liikkeitä, koska yks ilta istuin sohvalla käsi tuolla "ylämahan" päällä, niin tuntui pieniä tökkäisyjä, mutta en niitä siis tuntenut kuin kädelle?

Tekeekö muut istumatyötä? Palailin viime viikolla lomilta ja mun selkä tuntuu kyllä rasittuvan ihan huolella tästä istuskelusta, saa vähän väliä nousta ylös venyttelemään. Toivottavasti ei nyt pahenisi tästä ainakaan hetkeen...

Kestovaipoista, joo voin aika suoralta sanoa että ei kiitos :D Sen verran inhoan kaikkea ylimääräistä näperstämistä ja nypläämistä että suosiolla kyllä unohdan ne. Olishan se tietty ympäristäystävällisempää, mutta turhaan hankin itselleni mitään lisästressiä.

Wera_ 24+6
 
POKS POKS 23. viikko alkanut!

Vaavimasu, Undu ja muut: kiitos haalari- ja kestovaippainfosta/kokemuksista. :) Kova into on käyttää pelkkiä kestoja, varmaan paras vaan kokeilla kaikenlaisia eri ratkaisuja ja vaippamalleja ja katsoa mikä boitsulle sopii.

Paria erilaista villahousua testailin kestovaippayhdistyksen "testipaketista" aikoinaan, itse havaitsin ne tosi käteviksi. Uskomatonta kyllä, ne ei näyttäneet yhtään kutittavan lapsen ihoa vasten eikä olleet kuumat vaikkei talvi ollutkaan. Tykästyin tosi kovasti villiksiin.

malttamaton, Vaavimasu ja Pepsimax86: Haalari/lämpöpussiasia meni kyllä mietintään uudelleen, josko joku hyvä pienikokoinen löytyis tarjouksesta tai käytettynä. :xmas:

Rödluvan: isän synnytykseen mukaantulosta, oli kyllä niin nasevasti ilmaistu, et alkoi ihan naurattaa! :D Täytyy myöntää et ajattelen täsmälleen samanlailla. Mut ymmärrän kyl et kaikki tekee miten itselle sopivinta, ja jotkuhan pyörtyy heti kun näkee verta, tms. mut voishan siitä rentoutta ja hyvää mieltä tulla synnytykseen kun seurais kun kätilöt hoivais pään lattiian kolauttanutta miestä. :LOL: Onneksi oma mies on sitä sorttia et haluaa ja pystyy tulla mukaan. :heart:

Selällään makaaminen on ruvennyt tuntumaan mahan sivuilla alhaalla särkynä. Vaavi alkaa usein potkiskella enkä tiedä johtuuko et silläki tukala olo vai et on tilaa silloin enempi. Makailen usein oikealla kyljellä, vaikka jossain sanottiin et vasemmalla kyljellä makailu olis parempi vaihtoehto, jotkut sisäelimet toimii siinä asennossa raskaana kai paremmin. En nyt tarkkaan muista. :confused: Boitsu makailee useimmiten enemmän mahan oikealla sivulla, joten oikealla kyljellä maha asettuu jotenki paremmin.

ON: kipeitä supistuksia ei oo ollut niin paljon kun oon lepäillyt viikon sairaslomalla. Lonkat sen sijaan paukkuu ja särkee välillä alaselkää, lonkkia, häpyluuta, häntäluuta tai reisiäkin. Mullakin makoilu tai ihan rauhakseen liikuskelu auttaa. Paikoillaan seisoskelu, pitkään istuminen, raskaampien asioiden nostelu ja rehkiminen pahentaa oloa, ja vielä jos on kiirettä tai stressiä niin särkee ja maha on pian kova pallo.

Oon kahden vaiheilla käviskö uudelleen lekurissa. Nolottaa kysellä vaivoista ja edes miettiä saikkua, varsinki töiden suuntaan, raskaushan on kuitenkin ihan luonnollinen tila. :) Toisaalta pitäis ottaa järki käteen, vaakakupissa painaa aika paljon enemmän tuo pikku masuasukki. Varmaan meen takas töihin ja katson miten tilanne kehittyy. Neuvolakin kohta.

Seerumia ja muut: tsempit ja jaksamista! Muutama hassu kuukausi enää töitä ja sitten äippälomille lomps! :)

Tupuna ja Pikku-Ruu alias "Boitsu" 22+0 (tai 21+3) :heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
ON heti kärkeen: Vitsit mä oon kohta ihan tokkurassa tämän väsymyksen kanssa. Puoltoista kuukautta olis vielä töitä jäljellä, täytyis tsempata. Viime yönä valvoin 24-05 että ihan riittävästi joooooo... Turvotusta alkanut tulemaan ja muutenkin jäsenet ihan jäykkänä, tekisi mielä ravistella jalkoja ja käsiä että toimiikos ne vielä??! Mä teen istumatyötä ja alaselässä on alkanut nyt juilimaan. En ole varma, olisiko supistuksia. Mieli tekisi niin lähteä zumbatunneille olon keventämiseksi, mutta taitaa olla jo liian rankkaa, eilen kävelylenkkikin teki mahan kipeeks. Pyöräilemään pystyn vielä jotenkuten vaikka maha vaikeuttaakin polkemista.

Meillä on esikoisen ajoilta kanssa lämpöpussi valmiina, muistaakseni 56 cm eli menis sit ihan ne ekat viikot.

Mies tulee meilläkin synnytykseen mukaan kuten oli viimeksikin.

Tsemppitoivotukset Seerumialle etteä vauva vielä pysyttelisi hyvät tovit masussa!

Talvis 23 + 6
 
Nyt vähän jännittää, kolmelta on ultra kivuliaiden supisteluiden takia joihin oon herännyt öisinkin. Esikoisesta alko nää vasta vähän myöhemmillä viikoilla, jotain 28+. Ja tästä siis alko jo tossa rv17+, mutta nyt vaan pahentunu. Viikonlopusta asti on ollut niin tukala olla joka asennossa... Kovasti oon yrittänyt levätä ja välttää nosteluita, mitä nyt ton 1v10kk kanssa kotona ollessa pystyy...Tayssiin soittelin svo:lle eilen illalla kun supisteli no niin lujaa mutta sanoi vaan että 5min välein pitää levossa supistaa niin voi lähtee sinne. Onneks ei nyt ihan niin usein, vaikka useamman kerran tunnissa supistaakin niin että koskee vattaan ja se säteilee selkään ja takareisiin. Tänään sitten terkkari soitti mulle että lääkäri ehtis kattoon mua kolmelta joidenkin potilaiden välissä. Onneks meillä on terkkarissa ultra!
VOIMIA MYÖS TEILLE MUILLE JOTKA KAMPPAILETTE NÄIDEN SUPISTUSTEN KANSSA ! <3

Äitiyspakkausta me ei myöskään oteta. Esikoisesta otettiin se ja tykkäsin kyllä kovasti mutta nyt on kaikki tarvittava jo, ajattelin laittaa rahan tuplarattaisiin. Onko täällä joku jolla olis jotain kokemusta tuplista n. 2vuoden ikäerolla? Minkälaiset kannattais?

Meillä myös isä tulee synnytykseen mukaan, ja Rödiluvanin kirjotus olikin melkein kun omasta suusta :D

Meillä esikoinen siis syntynyt lokakuussa ja toppahaalari on tallessa, kokoa 56cm. Sillä me mentiinkin sitten melkein koko talvi, kunnes sai siirtyä vähän kevyempiin vaatteisiin. MEillä ainakin poitsu oli niin pikkunen, kun syntyi kuukauden ennenaikojaan, että olis hukkunu siihen äp-pukuun. Nyt viimetalvena ostettiin lämpöpussi pojalle, mutta se on kyllä aivan liian iso pikkuselle vauvalle, mutta voihan vauvan sitten topata vaunuissa siihen ettei tule kylmä. :)

Nyt lähden keittämään kahvia ja jännäilen sitä lääkäriä, toivon niin ettei supistukset oo saanut mitään pahoja aikaseksi, muuttuu elämä vähän haastavaksi jos mut passitetaan osastolle vuodelepoon, niinkun terkkari vähän varotteli. Yritin vastailla joihinkin juttuihin mutta tuntuu että nyt ei oikein ajatus kulje..tuun sitten ilmotteleen mitä lääkärissä sanottiin.

Kultasiipi ja Hippu 24+5
 
Kiitos kaikille tsemppauksista!
Toistaiseksi kaikki on ihan ok ja pystyn liikkumaankin, pahinta on istuminen mikä kipeyttää selän - saa aikaan supistuksia ja kovaa paineentunnetta. Nostelemaan en myöskään kykene, mutta se nyt lienee aika perussettiä.

Äitipolille tulikin aika jo torstaiksi, siellä ilmeisesti otetaan vähän näytteitä ja suljetaan tulehdukset pois ja kurkataan sisäsuu ultralla. Eiköhän tämä tästä.. Vajaa 8 vkoa töitäkään enään! :)
 
Kultasiipi mitäs lääkärissä sanottiin? Meillä oli tytöillä 1v 6kk ikäeroa ja tuplinsi ostettiin baby jogger city mini double:t. Tilasin englannista ja mielestäni olleet ihan ehdottomasti parhaat tuplat. Me kun paljon kuitenkin mentiin paikasta a paikkaan b, niin menevät suoerpieneen tilaan ja painavat n 11kg, joten jaksaa nostaa. Vierekkäin istuimet mut välissä "seinä" ettei isompi pääse räplää ja erilliset kuomut, jos toinen nukkuu ja toinen ei, kuomun saa myös tosi alas eli suojaisa. Mahtuvat kaikista ovista ja kääntyvät etupyörät tekevät sukkeliksi ahtaissa paikoissa eli kaupoissa. Kaikki kaverit ovat ostaneet samat, jotka ovat ovat tuplia tarvinneet ja noita testanneet. Mut toisaalta tuolla ikäerolla voisit selvitä pelkällä seisomalaudalla?!

(.) käytiin 4d:ssä cacciatorella ja oli joka pennin väärti! Isot siskot olivat ihan täpinöissään kun 100%:sti tuleva veli heille vilkutteli, imi peukalo ym. Täysi kopio ulkonäöllisesti esikoisen 4d:hen. Tänään oli tullut uusi ultralaite ja ihan oikeasti näytti, että kamera olisi ollut mun mahan sisässä :) painoarvio oli ihan keskikäyrällä eli 550g. Pistän huomenna kuvia, mutta tosi hyvä fiilis kyllä jäi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan

Yhteistyössä