Joulukuun Toivevauvat 2012 *Heinäkuussa*



Meitä on jo 104 odottajaa!!

Laskettu aika
Nimi/Ikä/Monesko lapsi/Sairaala/Tyttö vai poika


26.11
emiliainen/18/toinen/SeKS

28.11
Minsku82/30/kolmas/PS

30.11
Tuikku*/32/ensimmäinen/PKKS

1.12
Emerentia/22/ensimmäinen/TAYS/poikalupaus
once upon a time/24/toinen/TAYS
HayLina/27/toinen/OYS
mia-mamma/31/ensimmäinen/LS

2.12
äippis1/28/kolmas/KYS
(Jenksula/TAYS/kaksoset) --- enkelipojat syntyivät 18+2. Otamme osaa.

3.12
Minskis/27/ensimmäinen/KYS/kaksoset
tytti85/26/toinen/KYS
Mom4two?/24/toinen
TingaTanga/26/NKL

4.12
Sofi12/31/toinen/SeKS
juron-jaure/39/kolmas/TAYS
Wera_/29v./Ensimmäinen/SeKs/tyttölupaus

5.12
Santukka/26/kolmas/OYS
Pudelberg/30/ensimmäinen/Kät
puro/27/esikoinen/TYKS

6.12
Tuittutuire
Kultasiipi91/21/toinen/TAYS/tyttölupaus
tombatar/36/neljäs/SeKS/poikalupaus

7.12
young-mum/19/ensimmäinen/PHKS
piio/kolmas/KYS
ikuinenkuumeilija/22/neljäs/K-PKS
nopnop/20/ensimmäinen/OYS
Annah81/31/toinen/NKL/poikalupaus

8.12
Pihlaja-/26/ensimmäinen/VAS?

9.12
ViolaRose/33/neljäs/TAYS
Sandde/24/ensimmäinen/TYKS

10.12
Silti Onnellinen/32/kolmas/OYS
kurre/25/toinen/PHKS
stellariia/21/
Enny/25/ensimmäinen/LS/poikalupaus
dzelli/21/esikoinen/TYKS
Vogue/26/toinen/Kät/poikalupaus
Peppi1981/30/ensimmäinen/OYS
Pumpuli-81/30/kolmas/TAYS/tyttölupaus

11.12
*tähti/34/ kolmas/Tays
11.12.12./34/ensimmäinen/KÄT

12.12
linsku/33/ensimmäinen/Nkl
Talvitaapero/30/toinen/?

13.12
Vaavimasu/neljäs/OAS

14.12
Baby on Board/34/ensimmäinen/NKL/poikalupaus

15.12
Ain00/22/toinen/KOKS
NäkkärinMuru/30/kuudes/KYS

16.12
PIKKUMAMI85/27/neljäs/SeKS
Tolkuton/23/toinen/NKL tai HYS
-minttu-/21/ensimmäinen/TAYS
vauvaton/29/ensimmäinen/PS/kaksoset
Undu/30/toinen/JS
jabadaba77/35/viides/K-SKS
luppi/22/ ensimmäinen/SatKs
Obladi Oblada/35/toinen/K-SKS

17.12
Jan-na/28/toinen/JS
Marisa79/32/ensimmäinen/OYS
keissa/17/ensimmäinen
joululahja2012/27/ensimmäinen/PHKS

18.12
hemptunen/kolmas/K-PKS
nis/29/ensimmäinen
Hilma/26/kolmas/KOKS
Nenna85/26/ensimmäinen

19.12
Nezzie80/32/ensimmäinen/SatKS tai VAS
Kaapo80/32/toinen/OYS
jouluvauva/35/kolmas/SeKS
malttamaton/kolmas/poikalupaus
Jenskaa/21/ensimmäinen/KYS

20.12
mame31/32/toinen
futuremami/28/toinen/OYS
BabyBelly/22/toinen/VAS
nipa86/26/toinen/NKL/tyttölupaus

21.12
Ehkänen/28/neljäs/SeKS

22.12
Pepsimax86/25/ensimmäinen/KOKS
sanna89-/22/toinen/KYS
Rödluvan/30/ensimmäinen/TYKS
minttis81/31/neljäs/KOKS
Vanullas/35/toinen/TYKS
Julia_/21/ensimmäinen/KOS

23.12
Pink*/toinen
kiri/33/toinen/TYKS
Nana2012/28/ensimmäinen/SatKS

24.12
Seerumia/21/toinen/LAS
Anni-Ilona/kolmas
Taurus91/21/ensimmäinen/OAS
joulupallo/28/toinen/K-PKS
Susanna#1/18/ensimmäinen/SatKS
Himmu/27/ensimmäinen/K-SKS

25.12
Vanilya/21/ensimmäinen/SKS

26.12
Ittuli/24/kolmas
Lion -79/32/toinen/JS
Hermanni12/31/ensimmäinen/OYS
Pisara/26/ensimmäinen/MKS

27.12
Ciru/28/ensimmäinen/NKL
joulukuu2012/22/kolmas
Pikku J/26/ensimmäinen/TYKS

28.12
Äpyli/29/neljäs/OYS
Murunmami/25/toinen/EKKS

29.12
oranssikirahvi
Tupuna/33/kolmas/KOS
marial78/kolmas/OYS

30.12
lanttu-anttu

31.12
Jen_ni/25/toinen/TYKS
yöperhonen/23/ensimmäinen/EKKS

?.12
jenikk/toinen
Cheeky/21/toinen




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Aiemmat keskustelut:
Maaliskuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2115392-joulukuun-toive-vauvat-2012-a/
Huhtikuun ketju:
Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*
Toukokuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2133441-joulukuun-toivevauvat-2012-toukokuussa/#post26175030
Kesäkuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2147070-joulukuun-toivevauvat-2012-kesakuussa/


Päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!
(Ohje: Viestinkirjoitusruudussa mustaa ensin se teksti jota haluat muokata. Sitten painat B-painiketta (Bold). Sen jälkeen paina A-painiketta (Text color) ja pääset valitsemaan haluamasi värin. Valitse punainen.)
 
Viimeksi muokattu:
Hyvänen aika, jo heinäkuun ketju! Joka kuussa yllätyn yhtä paljon :D Tämä kuukausi tuokin sitten monelle mukanaan rakenneultran, ja todennäköisesti lähes kaikki tuntevat liikkeitä tässä kuussa. Yay! :flower: Niin ja tosiaan, jos/kun saatte ultrasta tietoa sukupuolesta ja haluatte sen jakaa, niin alan päivittämään niitä tyttö- ja poikalupauksia tuonne listaan.

Rödluvan ja Beetakingi 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Rödluvan uudesta ketjusta, ihana tuo kuva! :)

Energinen keskiraskaus on kyllä täältäkin aivan kadoksissa. Nukkua voisin koko ajan, harmi kun ei ole mahdollista. Selkäkipu on vaivana taas töiden tultua kuvioihin.. Otin tukivyön käyttöön, toivottavasti helpottaa, että ei tarvitsisi saikulle vielä jäädä.

Apua, nyt on jo heinäkuu, aika menee älyttömän nopeesti! Enää 5kk laskettuun aikaan :D

Omaan oloon ja vointiin ei muuten mitään uutta. Pikkuinen jumppailee lähes joka päivä, eilen oli taas aktiivisempi päivä. On jopa myönnettävä, että kyllä tää maha on jo vauvamaha, ei voi enää vaatteilla piilottaa juurikaan :d

Emerentia ja bebe 18+1
 
Kiitoksia taas Rödluvan uudesta pinosta! :flower:

Täällä on tullut uusi "oire" kuvioihin, nimittäin nenäverenvuoto. Mulla ei ikinä ennen ole vuotanut nenästä verta, mutta nyt on kahtena iltana alkanut yhtäkkiä vuotamaan suihkussa ollessa.. :confused:

Mun maha on pullahtanut taas parissa päivässä järjettömän paljon. Nyt on jo kunnon pötsi. Täällä eilen myös ensimmäistä kertaa näkyi pieni potku vatsan päältä.. :heart:

Ainiin ja tänään taas poksuttaisiin 17+0 kasassa!

 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset uudesta pinosta Rödluvan :flower:
Tulinpa vaan merkkailee ittenikin tänne, nyt unille kun yövuoro kahlattu väkipakolla läpi |O oli muuten vaikein yö ikinä ku ei vaan meinannu millään pysyä hereillä..
 
Täällä saikkuiltu vuotojen ja kipujen takia jo pari viikkoa.. viime viikolla kävin päivän töissä eikä siitä ihmeitä tullut kun kipuja tuli sekä alko supistella, onneks kivuttomasti. Huomenna olis taas töihin meno... Hiukka jo kauhistuttaa miten sujuu, mutta jospa se siitä kun pomo lupasi ettei laita mua paikkaan jossa paljon nosteltavia. Jos kivut jatkuu niin sitten jatkuu myös saikkuilu, joka ei kyllä kauheasti houkuttele...
Tänään käyty myös kuuntelemassa tyypin sydänääniä, syke oli n. 134 :)
 
Kiitosta Rödluvan!

Täällä taukoa pidellyt, oltiin kesälomamatkalla etelässä. Tosin ei voinnissakaan ole tapahtunut mitään muutoksia. :) Aika oireettomana siis mennään. Mahan kasvamista odotellen, nyt näytän vaan siltä, että oisin muutaman kilon lihonut ja kaikki kertyny vatsanseudulle. Raskausvatsaa siis odotellessa! :)

Liikkeitä ei täällä varmaankaan vielä ole tuntunut, joitain muljahteluja välillä, mutta oon luokitellu ne elohiiriks tai suolenliikkeiks...

Joku kyseli kolmivuorotyöstä, mä teen kans ja oon myös käsittäny, että yövuoroja ei ois tarvis raskaana tehdä. Itse suunnittelin kyllä vielä elokuullekin kuutisen yövuoroa listaan. Jännä nähdä miten käy. Nyt ei oo ainakaan tehny valvominen tiukkaa, ja fyysisesti meillä noi yövuorot on kyllä usein kevyempiä kuin aamu-/iltavuorot. Työmotivaatio täällä on kyllä matalalla, onneksi vielä viikko kesälomaa!! :D

Rakenneultra täällä vasta 9.8. joten varmaan aika viimisten joukossa, mulla silloin 20+6. Seuraava neuvola täällä ois 16.7. Sain viimeeksi järkyttävän itkukohtauksen, kun lääkäri kuunteli sydänääniä. Siellä se jumpsutti 160krt/min! :heart: Tuli vaan niin onnellinen olo, eikä siitä itkusta loppua, lääkärikin varmisti, että onhan noi varmaan onnenkyyneleitä... :LOL:

Hankinnoista vielä. Bongasin myynnissä olevan käytetyn Brion Primo turvakaukalon ja isofix-jalustan 80 e:lla. Nyt pohdin, joko uskallan tuon ostaa, kun oon just kyseisestä kaukalosta haaveillut...

Kesäisempiä ilmoja toivoen!

Pepsimax 15+3
 
:wave:

aurinkoista maanantaita!!

keskiviikkona ois neuvoa ja luultavasti saan ajan sokerirasitukseen :stick: tympii käydä siellä mut minkäs teet...
ja ultra on 31.7 21+5 viikolla. ja aion kysyä sukupuolen niinku oon jo aikasemmin sanonu.
just sen takii,ku kaikki vaatteeet on tyttövärejä. ei neutraaleja oikeestaan ollenkaaan :p

mulla on GRACOn turvakaukalo telakalla ja en kyllä varmasti osta uutta. on nii hyvä ja kätevä.
tuolle likalle joutuu pian ostamaan uuden turvaistuimen. mulla on sillä ny käytös FERRARIn penkki,mut se on vain 18kg asti.ja toi painaa noin 13kg jo!!! minimanis on ny tarjoukses turvaistuimet,pitänee sieltä hakee...

mitähän mulla oli muuta mielessä :confused: kiva,ku tää raskaus on vieny viimesetki harmaat aivosolut. koko ajan unohtelen asioita ym "kivaa"...

no jos tästä kahvin keittoon,ku taapero rupes kattoo teletappeja...


 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta! :)

Väsymys on tullut tänne ilmeisesti jädääkseen!! väsyttää aamusta iltaan ja jos ottaa päikkärit niin niillä on sitten tapana venyä ja se vaikuttaa sitten yöuniin! :/
Energisiä aikoja siis odotellessa :)

Rakenneultrasta ei vielä tietoa, koitetaan sovittaa samalle päivälle lääkärin kanssa ettei tarvii jatkuvasti ravata..! Jännä, mut ei ees jännitä yhtään (VIELÄ) :D

Mahassa, siinä kohtaa, missä sykkeet kuuluu on nyt tuntunut muutamana kertana nipistelyä/kuplintaa/"elohiirtä" ja monena kertana syke ollu 148 paikkeilla<3

YP & Fantti 14+0 *poksista* :heart:
 
Mekin oltiin reissussa, joten en oo ehtiny kirjottelee. Lukenut kyllä olen teidän juttuja.

Reissu meni hyvin, vaikka etukäteen vähän jännitinkin. Oma kunto on vaan huono, joten jouduin miehelle pari kertaa mainitsee, että hiljentää vauhtia että minäkin pysyn perässä. Mies sai juosta esikoisen perässä enemmän. Yhtenä iltana ruuan päälle närästi ja turvotti pahasti ja silloin myös tuli pari kivutonto supistusta. Ihan oppikirjan mukaisia kiristyksiä, jotka ei ollu kivuliaita. Nyt sitten kotona on ollut pieniä jomotteluita ja sellaisia vatsan väänteitä, ku olis maha löysällä, vaikka ei oo. Alko vähän kyllä pelottaa, että mitenhän tämäkin raskaus menee. Viimeeksi näillä viikoilla alkoi ekat oireet.

Onneksi loppuviikosta on äippäpolille käynti, jossa voi sitten näistä keskustella enemmän lääkärin kanssa. Ja siellä varmaankin ultrataan, jee! :)

Mullakin on elokuun puolella rakenneultra, en edes tiedä millä viikoilla. Ei tässä tokassa ole niin perillä viikoista kuin ekan kohdalla.

Mä taisinkin kertoa mun alhaisesta verenpaineesta, jonka takia kävin ennen reissua ylimääräisessä neuvolassa, mutta ei mitään ihmeellistä ohjetta saanut. Pitää juoda paljon ja käyttää suolaa reilusti. Samoin salmiakkia/lakritsaa saa syödä. Reissussa alhainen verenpaine ei haitannu ollenkaan, on se italialainen ruoka sen verran suolaisempaa :D Nyt kotona on taas pari kertaa vaivannu.

Mä en näe enää tässä vaiheessa mitään järkeä salailla raskautta. Kerron sitä mukaan kun näen kavereita, mutta en lähde mainostamaan ympäri kyliä tätä. Tosin mahakin on jo sellainen, että varmasti herättää epäilyjä.

Mulle saattais olla syksyksi tarjolla töitä (nyt hoitovapaalla) ja mietin kovasti kannattaako edes harkita töiden aloittamista kun on alkanut jo nyt oireilee tämä raskaus näin. Olis kyllä ihana päästä vähän pois kotoa tekee jotain järkevää. Esikoinenkin on joka tapauksessa menossa hoitoon. Ehkä mä vaan jatkan opintoja...

Mä en oo vielä hankkinut mitään uutta, eikä varmaan paljoa tarvi hankkiakaan. Tuplarattaat täytyy hankkia, muuten kaikki onkin. Vaatteita sen mukaan kumpi on tulossa. Esikoiselta on säästössä kaikki vaatteet. Ei me esikoisellekaan hankittua ajoissa. Vaunut ja kaukalo sekä pari kassia käytettyjä vaatteita oli ennen kuin syntyi. Kaikki loput vasta syntymän jälkeen sitä mukaa kun tarvittiin. Esim. pinnasänkykin vasta parin-kolmen kuukauden jälkeen.

Nyt ei taideta ottaa äitiyspakkausta. Esikoisen kanssa se oli kyllä erityisen hyvä, suosittelen! Ei niinkään vaatteiden osalta vaan muiden pikku tavaroiden.

kaapo ja muru 15+5
 
"Sivustalukijan" oli pakko kirjautua :) kun heräs muutama kymysys..
Miltä on tuntuneet "huonot"/sairauslomaa vaatineet supistukset?
Mulla viikkoja nyt 16 ja mua vihloo aivan kamalasti välillä alavatsaan ja usein vas.puolelle, tänään töissä meni vaan kireex alavatsa mutta ei kipua.
Mulla on jo niiiiin kauan edellisestä raskaudesta etten muista mitään ja kaikki on uutta, yhden kesenmenon koin tossa reilu vuosi sitten ja nyt odotetaan...ja toivotaan.
En viitsi soitella neuvolaan turhaan ja vaikuttaa hysteeriseltä joten kyselen täältä.

En juurikaan uskalla puhua ja iloita kun pelkään pahinta ton keskenmenon jälk, tää on niin uskomattoman ihanaa ettei uskalla iloita muuta kun salaa perheen ja muutaman ystävän kesken.

olipas sekavaa :)
 
Kiitos Rödluvan uudesta pinosta ja rentoa lomaa. :)

ON: Minulla alkoi tänään pari kuukautta kestävä työ. Pikkuisen jännitti mennä töihin, mutta onneksi meni ihan ok:sti. Mitä nyt vähän nipisteli alavatsasta päivän aikana, kun piti kuusi tuntia olla jaloillaan. Onneksi nipistykset olivat lähinnä ikäviä, mutta ei kipeitä. Koitin ottaa rauhallisesti ja stressaamatta, kun tiedän, että pikkuinenkin tuntee, jos mie kauheesti stressaan. Pitää nyt toivoa, että kaikki menee hyvin, ettei joudu kesken kaiken saikulle, olisi se noloa, kun työ kuitekin kestää vain noin vähän aikaa.

Vatsa on vähän kasvanut tai ainakin minusta tuntuu siltä. Miehen mielestä se ei ole niinkään kasvanut, joten mietin, että toivonko minä sitä sitten vain niin paljon, että kuvittelen. Töissä piti ottaa suosiolla 42 housut, kun vielä helmikuussa meni 40. Nuo pienemmät puristivat heti vatsan alueelta. Onneksi paitana meni vielä 38 ja siinä oli onneksi vähän vielä löysää vatsan alueella.

Pikkuisen eilen säikähdin, kun oltiin miehen kanssa ostoksilla. Kassalla jonottaessa aloin tuntea, että alkaisi vähän olemaan nälkä, olin kyllä ennen ostoksille lähtöä syönyt sämpylän, mutta ei se tainnut paljoa täyttää. No, onneksi mies olikin jo siinä ehdottanut, että käytäisiin kiinalaisessa syömässä, kun se siinä lähellä oli. Kävin sitten vielä ottamassa asiakaspisteellä kopion kuitissa, kun yhtäkkiä minua alkoi heittämään päässä tai tuntui päässä todella oudolta. Tuntui, että minulla silmät ois seisonut. Onneksi siihen kopioimiseen ei mennyt kauaa ja kun pääsin autoon istumaan, olo ei mennyt pahemmaksi ja syöminen auttoi tuohon. Mutta en muista, koska olisi viimeksi tuolta tuntunut, vaikka viime aikoina on tullut todella nälkäinen olo. Yleensä alkaa vain kädet tärissä ja tulen äkäiseksi. Pitää näemmä keksiä jotain nopeasti otettavaa syötävää laukkuun jo valmiiksi, että jos vähänkin tuntuu heikolta, saa syödä edes jotain. Harmi kun nuo myslipatukat sisältävät aina laktoosia tai sitten ne aika pahan makuisia.

En tiedä kuvittelenko vai mitä, mutta minusta minulla on oikein haalea viiva tuossa alavatsan kohdalla, ei meni vielä ihan napaan asti. Olen koittanut katsoa, että siihen ei pitäis minkään vaatteen saumakaan painaa.

Peppi1981 ja Sykerö 17+0
 
Viimeksi muokattu:
Tulinpas kirjottelemaan taas uuden pinon kunniaksi, kiitos jälleen uudesta alotuksesta!

Mulla on alkanut nyt pikku hiljaa tuntumaan liikkeitä, tai siis ei mitään kunnon liikkeitä, mutta selkeesti kuplii/muljahtelee alavatsa välillä. Tänäänkin olin päähieronnassa ja siinä sai olla paikallaan ja rentona lähes tunnin verran, niin oikein keskityin mahan tunnusteluun ja kyllä siellä pari kertaa muljui :)

Onko muilla ilmennyt huonomuistisuutta? Mulla on jonkin verran ollu semmosia tyyliin että olin ihan varma että tein joku pari päivää sitten jonkun asian jonka oikeesti olin tehnykin eilen, jne. :D

Hankinnoista. Täällä ei oo osteltu vielä yhtikäs mitään. Ei vaatteita eikä tavaroita. Jotenkin oon muutenkin hieman ulalla kaikesta, että minkälainen se turvakaukalo pitää olla ja minkälaiset vaunut ois just ne parhaat...jne... Vaikeaa kun ei oo kokemusta!

Täällä on maha kasvanu jonkin verran. Ei vielä sillä tavalla että vauvamahaks tunnistais, ärsyttää tää "läskivaihe", mieluummin ottaisin jo sen pyöreen vauvamasun :)

Mulla ei oo ollu raskauden aikana enempää väsymystä kun aiemminkaan ja muutenkin hormonit on pysytelleet hyvin tasapainossa, elämä on siis ihanan normaalia kaikin puolin. Nyt kun noin pahoinvoinnit on takana päin niin vihdoin saan nauttia raskaudesta täysin siemauksin!!! <3

Joutuuko kaikki siihen sokerirasitukseen? On vissiin aika paikkakuntakohtaista, tuntuu et meiän neuvolassa ne laittaa siihen ihan jokaisen. Tehdäänköhän se kerran vai kaks?

Mä uskaltauduin kertomaan pomolle tossa pari viikkoa sitten. Otti ihan hyvin asian vastaan. Siis hullua ajatella että enää 4kk töitä jäljellä, tuntuu tosi vähältä!

Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille :p

Enny 17+0
 
Mulla olisi huomenna edessä esimiehelle kertominen, olen siis hoitovapaalla kotona ja esimies luulee, että palaan normaalisti töihin. Palaanhan mä, mutta vain kuukaudeksi. On vielä esimies vaihtunut, joten vähän jännittää mitä sanoo.

).( mulla on ihan kunnon masu, mutta on kyllä tullut kilojakin :( Tänään kävin pitkästä aikaa lenkillä ja teki kyllä niin hyvää. Sen umpparileikkauksen jälkeen ollut kuitenkin niin kipeä ja pahoinvoinnin jatkumisen takia ei ole tehnyt mieli tehdä mitään. Mutta nyt pahoinvointi tuntuu kadonneen, joten jos sitä ottaisi itsestään niskasta kiinni. Yksittäisiä liikkeitä on tuntunut jo useamman viikon ja tänä aamuna, kun esikoinen istui mun jakojen välissä ja nojasi mahaan telkkaria katsellessa, niin vauva sai hepulit masussa ja tuntui tosi pitkään oikein kunnon mojotussarja :) IHANAA!!

malttamaton rv 15+5
 
Heippa! Odotan ensimmäistäni <3 ja olen jo jonkin aikaa lueskellut ketjuanne, nyt sitten lopulta liityn mukaan:) Olen niin innoissani tästä kaikesta, että ihana jakaa raskauden etenemistä muidenkin jouluvauvoja saavien kanssa! Minun tiedot voi lisätä (Rödluvan vai minä??, olen vielä aika pihalla tästä kirjoittelusta nettipalstoille, aikasemmin en ole sitä tehnyt...) tuohon odottajalistalle:
17.12
joululahja2012/27/ensimmäinen/PHKS

:)
 
Miru1 suosittelen ottamaan yhteyttä neuvolaan noista vihlonnoista. Toivottavasti laittavat lääkärille ettei pääse aiheuttamaan paikkojen pehnemistä. Itselläni ekassa raskaudessa supistukset oli niin salakavalia, etten hoksannu niitä supistuksiksi edes silloin kun olin sairaalassa rv 30 ja sanoivat synnytyksen käynnistyneen. Samanlaisia kipuja oli ollut jo pari kuukautta, mutta en osannut ollenkaan yhdistää niitä supistuksiin.

Nyt minulla on tässä raskaudessa tuntunut jotain pientä jomotusta/kipuilua vatsassa. Menen edellisen ennenaikaisuuden takia äitiyspolille loppuviikosta kontrolliin, joten siellä pääsen kertomaan oireista.

kaapo
 
Eka lomapäivä takana, jee! Kumma miten vuodessa rupeaa lomaa kaipaamaan, edellisen äikärn jälijltä meni melkein 8kk ennen kuin rupesi töissä vähän jurppimaan. Odotan vielä syksyn loppurutistusta innolla, kiva saada vielä mennä töihin ennen kotiin jäämistä.

Meille pitää hankkia uudet vaunut, nykyiset on vähän hajalla. Mitä mieltä ootte - tartteko 2,5 vuotias vielä vaunuja? Olen kallistumassa peräläisiin tupliin jotka saa yksilövaunuiksi, pitäisi varmaan kohta päättää niin saa uudet vaunut syksyllä jo käyttöön.

Täällä myös pineyä väsymystä, muuten aika oireettomana mennään. Masu on selkeä vauvamaha, kiloja tullut vain 2 lisää ja muutenki vointi hyvä.

Undu & lihansyöjä 16+1
 
Hei, jospa nyt sit liittyisin minäkin tänne, kun vihdoin uskallan:) Liittäkää ihanat kiltit mut seuraavaan pinoon ni kuulun sitten kunnolla joukkoon! 22.12/Julia_/21/ensimmäinen/KOS

Musta alkoi eilen ekaa kertaa tuntua, että maha on oikeesti ehkä ihan pikkuriikkisen pyöristyny. Saattaa se tosin olla jotain ihan muutakin ku vauvaa, mutta se fiilis, se fiilis...:) Muutenkin nyt alkaa olla jo tosi innostunut ja kaikin puolin ihana olo. Alussa pelotti ihan älyttömästi, kun molemmat ollaan vielä nuoria, opiskellaan, rahaa ei erityisemmin ole ja raskaus tuli vähän yllättäen.

Hei kivaa kun pääsen nyt kirjottelemaan, innostuin ihan! :D
 
Juu, kauhia kun on ollu jos jonkinlaista 'kiirettä', ettei oo tänne ehtiny kirjottelemaan.
Ollaan oltu avomiehen vanhempien mökillä, täsä jonkun aikaa ja mä niin nautin mökillä olosta.

Hassua ajatella, että ollaan jo heinäkuussa. Onnea kaikille jotka on tänne asti päässy. Ja osanotot niille, joille on huonosti käynyt, toivottavasti ei enää käy mitään.

Ja sitte tässä ois ristiäis järjestelyjä, tai pitäis oikeammin kaupungille lähtee ostelemaan tulevalle kummipojalle lahjaa. Mutta kyllähän sen nyt vielä ehtii. :)

Pikkusen on jotain jo tuntunu tuolla masussa, tosin voi olla vääriäkin tuntemuksia, mutta kyll' kasvanu on jo hiukan, että kyllä näkee, et tämä tyttö on raskaana. Moni todella tuntematonki on onnitellu, esim. jossain kaupassa tms. :)

Sais vaan noi kelit vähän lämpeentyä. Mutta joo, tää menee nyt koisimaan avomiehen viereen masunsa kanssa.

Julia_ Paljon Onnea!! <3

Ja tulipas Maanantaina *POKS*

Susanna#1 & LillaMy 15+1 <3
 
undu: meillä kuopus täyttää just 3v., jos ja kun tämä vauva syntyy, mutta myin silti tuplat pois. Mielestäni tuon ikäinen ei enää vaunuja tarvitse. Riippuu tietysti kuinka plajon vaunuilla liikkutaan eli kuinka paljon kävelyä tulee, mutta esikoisen ja kuopuksen kohdalla seisomalauta oli kaikista kätevin. Esikoisesta oli ihana seistä siinä, kun käytiin tosi paljon kaupoilla ym ja kuopus oli turvakaukalossa adapterilla vaunuissa.

esikoisia saaville vinkki, että kannattaa ottaa sellaiset vaunut joihin saa turvakaukalon kiinni!!! Musta ollut ihan ehdoton, meillä oli siis emmaljungan duo edge combit ja emmaljungan turvakaukalo, mutta myös muissa vaunuissa tämä onnistuu. Esikoinen oli tosi kova nukkumaan ja hänen kanssaan pystyi tekee vaikka mitä kun aina vaan nukkui, kun jonnekin lähdettiin. Kaukalo vaan irti ja pyöräosaan kiinni ja menoks, sai jatkaa uniaan rauhassa eikä tarvinnut repiä kaukalosta vaunuihin nukkumaan. Kuopuksen synnyttyä ostettiin seisomalauta vaunuihin ja sama touhu jatkui. Kuopus syntyi kanssa joulukuussa, joten ostin kaukaloon lämpöpussin, jonne vauva laitettiin ihan sisävaatteissa pipo päässä, joten kun kaupoille ym mentiin niin vetoketju vaan auki eikä tarvinnut vauvaa herättää eikä tullut kuuma. Ihan korvaamattomat olivat :) Mehän myytiin vaunut, kun ei pitänyt 3:tta enää yrittää, mutta nyt ajattelin lainata kaverilta emmaljungan vaunuja tai ostaa, kun olivat niin kätevät tuon ominaisuuden takia. Turvakaukalo ja adapteri on onneksi vielä tallessa. Suurin hankinta mikä meillä on edessä niin auto?! Meillä on siis 2 kpl:tta autoja, mutta en usko että kumpaankaan mahtuu takapenkillä yhtä turvakaukaloa, be safe-istuinta kuopukselle ja turvaistuinta esikoiselle. Vievät niin kauheasti tilaa. Ainoa vaihtoehto on laittaa yksi lapsista eteen ja airback pois päältä ja mä keskelle turvakaukalon ja be safen väliin, mutta ei silleen ihan kauhean pitkää matkaa tehdä.

Pitäkää peukkuja, mä lähden töihin kertomaan tästä masuasukista ja siitä etten tule takaisin kuin kuukaudeksi, jännittää...
 
Malttamattomalle peukkuja töihin :) !
Enny kyselit sokerirasituksesta, eli minä ainakin jouduin ekassa pelkän ikäni takia (silloin 29v) ja nyt sanoivat että joudun koska bmi on 25 (ei siis mikää paha) + ikä on nyt 32v. mut ei se ollu mitää kauheeta, sitruunanmakuista "laimeaa" limsaa- ja 3 tuntia pitää tappaa aikaa, ota lukemista jos joudut menee. ja sen verta oli käytäntö muuttunu ekan ja tän tokan välillä- et jos ois ollu sukurasitetta- tai pahempi bmi- ni testi tehää jo rv 12 ja sit taas vkoil 22-26. mut ite joudun siihen ns. keskiraskauden sokerirasitukseen eli vasta 22vkon -jälkee joskus.
liikkeistä, nyt oon joinaki iltoina tuntenu pieniä muljahduksia, mut ei paljoo.

Miten, aikooko kukaan täällä ottaa ylimääräsitä ultraa loppuraskaudessa, 4D tai muuten vaan varmistuakseen lapsen hyvinvoinnista tai sukupuolesta? Minä meinasin nyt tässä raskaudessa mennä, kun jotenkin ollu oma mieli vähän heikompi- jotenkin enempi pelkoja lapsen hyvinvoinnista ku ekan kanssa. Eli suunnittelen syyskuulle, eli rakenneultran jälkee- reilu kuukauden päähän. Mut miten muut?
mulla se rakenneultra on 9.8.

15+5 mame31 ja aimoinkeri
 

Yhteistyössä