Joulukuun Toivevauvat 2012 *kesäkuussa*



Meitä on jo 94 odottajaa!!

Laskettu aika
Nimi/Ikä/Monesko lapsi/Sairaala/Tyttö vai poika


26.11
emiliainen/18/toinen/SeKS

28.11
Minsku82/30/kolmas/PS

30.11
Tuikku*/32/ensimmäinen/PKKS

1.12
Emerentia/22/ensimmäinen/TAYS
once upon a time/24/toinen/TAYS
HayLina/27/toinen/OYS
mia-mamma/31/ensimmäinen/LS

2.12
äippis1/28/kolmas/KYS
Jenksula/TAYS/kaksoset

3.12
Minskis/27/ensimmäinen/KYS/kaksoset
tytti85/26/toinen/KYS
Mom4two?/24/toinen
TingaTanga/26/NKL

4.12
Sofi12/31/toinen/SeKS
juron-jaure/39/kolmas/TAYS

5.12
Santukka/26/kolmas/OYS
Pudelberg/30/ensimmäinen/Kät

6.12
Tuittutuire
Kultasiipi91/21/toinen/TAYS
tombatar/36/neljäs/SeKS

7.12
young-mum/19/ensimmäinen/PHKS
piio/kolmas/KYS
ikuinenkuumeilija/22/neljäs/K-PKS
nopnop/20/ensimmäinen/OYS

8.12
Pihlaja-/26/ensimmäinen/VAS?

9.12
ViolaRose/33/neljäs/TAYS
Sandde/24/ensimmäinen/TYKS

10.12
Silti Onnellinen/32/kolmas/OYS
kurre/25/toinen/PHKS
stellariia/21/
Enny/25/ensimmäinen/LS
dzelli/21/esikoinen/TYKS
Vogue/25/toinen/Kät
Peppi1981/30/ensimmäinen/OYS
Pumpuli-81/30/kolmas/TAYS

11.12
*tähti/34/ kolmas/Tays

12.12
linsku/33/ensimmäinen/Nkl

13.12
Vaavimasu/neljäs/OAS

15.12
Ain00/22/toinen/KOKS
NäkkärinMuru/30/kuudes/KYS

16.12
PIKKUMAMI85/27/neljäs/SeKS
Tolkuton/23/toinen/NKL tai HYS
-minttu-/21/ensimmäinen/TAYS
vauvaton/29/ensimmäinen/PS/kaksoset
Undu/30/toinen/JS
jabadaba77/35/viides/K-SKS
luppi/22/ ensimmäinen/SatKs
Obladi Oblada/35/toinen/K-SKS

17.12
Jan-na/28/toinen/JS
Marisa79/32/ensimmäinen/OYS
keissa/17/ensimmäinen

18.12
hemptunen/kolmas/K-PKS
nis/29/ensimmäinen
Hilma/26/kolmas/KOKS
Nenna85/26/ensimmäinen

19.12
Nezzie80/32/ensimmäinen/SatKS tai VAS
Kaapo80/32/toinen/OYS
jouluvauva/35/kolmas/SeKS
malttamaton/kolmas
Jenskaa/21/ensimmäinen/KYS

20.12
mame31/32/toinen
futuremami/28/toinen/OYS
BabyBelly/22/toinen/VAS
nipa86/26/toinen/NKL

21.12
Ehkänen/28/neljäs/SeKS

22.12
Pepsimax86/25/ensimmäinen/KOKS
sanna89-/22/toinen/KYS
Rödluvan/30/ensimmäinen/TYKS
minttis81/31/neljäs/KOKS
Vanullas/35/toinen/TYKS

23.12
Pink*/toinen
kiri/33/toinen/TYKS
Nana2012/28/ensimmäinen/SatKS

24.12
Seerumia/21/toinen/LAS
Anni-Ilona/kolmas
Taurus91/21/ensimmäinen/OAS
joulupallo/28/toinen/K-PKS
Susanna#1/18/ensimmäinen/SatKS

25.12
Vanilya/21/ensimmäinen/SKS

26.12
Ittuli/24/kolmas
Lion -79/32/toinen/JS
Hermanni12/31/ensimmäinen/OYS

27.12
Ciru/28/ensimmäinen/NKL
joulukuu2012/22/kolmas
Pikku J/26/ensimmäinen/TYKS

28.12
Äpyli/29/neljäs/OYS
Murunmami/25/toinen/EKKS

29.12
oranssikirahvi
Tupuna/33/kolmas/KOS
marial78/kolmas/OYS

30.12
lanttu-anttu

31.12
Jen_ni/25/toinen/TYKS
yöperhonen/23/ensimmäinen/EKKS

?.12
jenikk/toinen
Cheeky/21/toinen




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Aiemmat keskustelut:
Maaliskuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2115392-joulukuun-toive-vauvat-2012-a/
Huhtikuun ketju:
Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*
Toukokuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2133441-joulukuun-toivevauvat-2012-toukokuussa/#post26175030


Päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!
(Ohje: Viestinkirjoitusruudussa mustaa ensin se teksti jota haluat muokata. Sitten painat B-painiketta (Bold). Sen jälkeen paina A-painiketta (Text color) ja pääset valitsemaan haluamasi värin. Valitse punainen.)
 
Viimeksi muokattu:
No niin, tänne asti on nyt päästy, itsekin epäilin tokko koskaan pääsisin tätä ketjua enää perustamaan :p Kesäkuun aikana, hyvät naiset, viimeisetkin meistä saavuttavat sen "maagisen" 12 viikon rajan, jonka iso osa onkin jo ohittanut. Hyvä me!

Rödluvan ja Beetakingi 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: Murunmami
Kiitos Rödluvan uudesta pinosta! :)

huh, kesäkuun pino jo...
Toivottavasti tippuneita ei tule enää lisää..!! Lisää näitä ihania ultrakuulumisia :heart:

Omassa olossa ei kommentoitavaa. Tänään löyty (jokusen päivän tauon jälkeen) dopplerilla pikkuisen sydänäänet :heart:
Malttamattomana ens torstain ultraa odotellessa..

YP & Fantti 9+5 :heart:
 
Piti ihan tarkistaa tuossa et onko oikeessa pinossa, mut sehän vaihtu jo kesäkuulle ja uus pino alko :D

Yöperhonen- Täällä olis kans torstaina ultra :p

Ain00 & milli 10-11+? (miehekkeen antama nimi :D)
 
Kwaidanille suuret pahoittelut.. :(

Ikäerosta Meille tulee ikäeroksi esikoisen ja tämän välille 4,5 vuotta. Ei me sitä suunniteltu noin isoksi, mutta eipä niille keskenmenoille mitään voi. Pääasia, että saadaan toinen lapsi ja esikoiselle ylipäätänsä sisarus. :heart:

Väsymys on ollut aika järjetöntä. Eilenkin nukahdin sohvalle jo vartin yli 6... :ashamed: Uuden neuvola-ajankin sain varattua ja se olisikin jo 5.7. Jotenkin ajattelin, että se menisi elokuulle.

Vogue ja Taimen alku 12+4
 
sydänäänet kuuluu jo joka kerta omalla koneella :heart:

ikäeroista mullahan on exän kans isoja lapsia kaksi, -97 ja -98 syntyneet. nyt sit taapero syntyi 03/11 ja siis ikäeroksi tulee vajaa 1v9kk. noilla isoilla on 1v1kk ikäeroo ;) ja olin sillon YH.
tää tyyppi on siis saanu alkunsa paria viikoo ennen kun pikkulikka täytti 1v :ashamed:

jaaha,puuron keittoon pitäs tästä jaksaa ruveta : /
 
JEE, uus ketju! hyvä me :) <3

onpas ollut taukoa kirjoittelusta...

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille <3

Ja onnittelut hyvistä ultrauutisista, vautsi, et näin pitkällä jo aletaan olla <3


ihania masuja kaikilla, ihana huomata etten oo ainoo "vähän turvonnut"
ja kyllä huomaa että oksennus alkaa onneksi pikkuhiljaa väistyä tieltä toki väsy ei, pystyn yhdeksän tunnin työpäivän jälkeen kevyesti nukkumaan kahdet päikkärit plus kymmenen tuntia unta... HUHHUH
töissä muutenkin vähän kurjan pitkiä päiviä, miten ne jaksais.....

mielihaluista;
mun tekee mieli tomaatteja (ennen siis INHOSIN tomaatteja ) ja jätskii muhun uppoais monta monta litraa alkuraskaudessa vihasin maidon hajua ja makua, nyt juon ihanaa kylmää maitoa ihan tyytyväisenä

Onko teillä jo sellaisia visioita, että kumpi siellä masussa köllöttelee? meinaatteko ottaa selville kun sen saa tietää?
Itellä aina, ennen raskautta pitkän aikaa aina ajattelin et joojoo tottakai tyttö, mutta nyt tän raskauden aikana on kyllä ihan selvä poikavisio.. en tiedä mistä se tulee, mutta jostain vaan tullut sellanen olo, että siellä on se meidän pikkupoika

hauskaa viikonloppua kaikki! <3

Sandde ja Muru tänään 13+0 <3
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kauhee mahaturvotus ja maha on niin kiree ja semmoi ylensyöneen olonen:$ Viimeks tälläi olo tuli vasta joskus puolivälissä. En kuitenkaa aijo panikoida vaan aijon nauttia niin paljon ku pystyn raskaudesta ku uskon että meille nää kaksi lasta riittää eli tän jälkee luovun enimmistä vauvantavaroista. Oishan se kiva jos tulis viel kolmas mut kaikki matkustamiset on helpompia (tai siis halvempia!) kahden kanssa, mut voihan sitä harkita viel kymmenen vuoden päästä uudelleen. Ja siis sekin vielä et mulla ei oo mitkään maailman parhaat hermot niin en aijo koetella niitä suurperheen perustamisella:whistle:
Eilen ku kirjotin etten ota varmaan äitiyspakkausta ku on kaikkea vaatetta niin yön aikana tulin siihen tulokseen että otan sen kuitenkin ku kerran siitä tykkään niin miks kieltäisin sen ilon itseltäni :saint: Odotan niin sitä rakenneultraa et pääsen sen jälkeen penkomaan esikoisen vaatteet esille et jos tulee poika niin pesen ja silitän niitä pikkuvaatteita tai sit jos tulee tyttö niin pitää kaivaa neutraalit vaatteet esille ja annan hyvälle kaverille poikien vaatteet ku on poika tulossa. Molemmissa tapauksissa ihana päästä avaa ne vauvanvaatelaatikot :heart: Laitan ne vaatteet jo hyvissä ajoin ku viimeks olin sellai mursu mahan ja selkäkipujen kanssa etten varmasti jätä yhtään mitään viimeselle parille kuukaudelle. Jouduin viimeks laittaa anopin vaunuostoksille ku seki piti jättää viimetingaan.
 
Moikka pitkästä aikaa :) Oon käynyt lukemassa ahkerasti, mutta en oo jaksanut kuitenkaan kirjoitella.

Pahoittelut menetyksen kohdanneille :( :heart:

Ihanaa, ollaan jo kesäkuussa! Niin se aika vaan menee :)

Mulla on selvä poikaolo, en tiedä mistä johtuu. Np-ultrassakin meinasin kehua komeaksi herraksi :D Hassua, kun oon aina jotenkin toivonut tyttöä, mutta ei vaan tunnu siltä :)

Raskauden hehku.. Mikä se on? Olo tuntuu turvonneelta ja väsymyksen takia oon ihan puolikuollut. Silti äiti ja eno kovasti jaksaa kehua kuinka oikein hehkun.. :D

).( Kävin ystävän kanssa Särkänniemessä tossa hetki sitten, uskaltauduin vielä laitteisiin. Luin jostain, että jos ne turvajutut osuu mahaan ja sit tulee jotain osumia niin voi istukka irrota. Itsellä ei ainakaan missään käymissä laitteissa osunut mikään oikeastaan mahan kohdalle, muutamaa laitetta välttelin, koska niissä turvakaari tulee suoraan mahaan.

Mua niiiin ärsyttää tän lapsen isä. Mehän ei siis olla missään tekemisissä, mutta laitoin sille kuitenkin viestin ultran jälkeen, että kaikki on ok. Se ei edes vaivautunut vastaan siihen mitään. Näin sen yks päivä tossa lähibaarin edessä, kun itse kävin kaupassa ja teki mieli ajaa sen päälle. Valitettavasti sekin taisi huomata mut, enkä edes ollut hehkeimmilläni, olin juuri tullut metsän keskeltä nuotiolta :D Ärsyttää lisäks se, että koen jo nyt aivan kamalan huonoa omatuntoa, jos laitan sen niihin isyystesteihin sit aikanaan. Kun munhan päätös tää oli pitää, mutta olisi sekin voinut olla hieman fiksumpi.

Piti mulla mukamas jotain muutakin olla, mutta en nyt muista :)

Ainiin! Mulle on tullut jo linea negrakin, haalea sellainen tosin. Yllätyin suuresti kun kerran ihailin mahaa peilistä, jotenkin kuvittelin, että se tulis paaaaljon myöhemmin :D

Emerentia 13+6 (hui huomenna taas poksuu!)
 
Viimeksi muokattu:
Moi. Jos mie nyt uskaltaisin tähän pinoon tulla, kun np-ultrassa oli kaikki ok. Olen kyllä jo melkein alusta asti käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta jotenkin en ole vain uskaltautua tulla pinoon.

Meille on tulossa eskoinen, laskettu aika on 10.12. Kävimme jo huhtikuun lopussa varhaisultrassa, koska tämä pikkuinen on saanut alkunsa hoidoista. Tämä alkuraskaus on ollut yhtä vuoristorataa oireiden ja tuntemusten kanssa, joten sen takia en ole oikein uskaltanut vielä nauttia tästä. Onneksi nyt on taas yksi etappi takana ja ehkä tässä nyt voi alkaa pikku hiljaa nauttimaan olosta ja odotella, että jonku viikon kulutta voi tuntua jo ekat potkut.

Oli tänään tosiaan se np-ultra ja kaikki vaikutti hyvältä. Pikkuisen oli turvotusta niskassa, mutta kuitenkin raja-arvojen alapuolella, joten luotan, että kaikki on ok. Heilutti se siellä kättä, vaikka muuten oli vähän laiskan puoleinen liikkuja, piti vähän yskiä ja tökkiä ultrauslaitteella, että niskapoimu tuli mitattua. No, luultavasti on tullut sitten minuun. :)

LA 10.12. Peppi1981/30/ensimmäinen/OYS

Peppi1981 + Sykerö 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on lähtenyt ihan lapasesta tämä syöminen.. Vaaalla en uskalla edes käydä :D Ja maanantaina ois neuvolalääkäri.. No jos ens viikolla koittais ottaa ittee niskasta kiinni ja syödä terveellisemmin!
Söin tänäänkin aamulla lihiksen :b

Väsymys meinaa täälläkin aina välistä viedä vallan, varsinkin kun poika herää aamusta kuuden jälkeen ja päikkäreitä ei ole mahdollista nukkua..

Niin ja Poks 13+0 :)
 
Hei,

Täällä olisi vielä yksi ilmoittautuja joukkoonne. Olen koko matkan seurannut teitä ja ollut hengessä mukana, mutten en ole rohjennut liittyä joukkoonne.

Punaista en löydä, mutta jopa päivittäjä kuitenkin huomaisi

Tuikku*/32/ensimmäinen/PKKS la 30.11

Olo on vaihdellut laidasta laitaan niin henkisellä puolella kuin fyysisestikin. Tämä pieni on aikamoinen yllätys ja kymmenvuotisen seurusteluaikamme kovimmalle ottanut asia. Ja nyt en ikänä haluaisi tästä pienestä luopua..

Tänään kai 14 + 0 (ja pitikö sanoa poks? :) )
 
Rödluvan, kiitos uudesta ketjusta. Hyvin hoitelet tätä keskustelua! Padi ei ainna punaista, mutta jos huomaat niin päivitätkö mulle la 16.12. Päivällä aikaistui jo neuvolassa.

Ja tervetuloa uusille, Tuikku* ja Peppi1981!

Mulla edelleen tyttöolo, niinkuin on ollut koko ajan. En ole vieläkään päättänyt haluanko tietää kumpi on tulossa, tykkäsin esikoisen kanssa yllätysmomentista synnytyksessä. Ja silloin olin ihan varma että poika tulee alusta asti ja poika tuli. Rakenneultra on elokuun alussa eli siihen asti on miettimisaikaa.

Undu + Taimi 11+5
 
Heipsan :)

Tervetuloa uusille ja pahoittelut menetyksestä Kwaidanille :(

Meillä oli eilen siis se ultra (joka tehtiin muuten alakautta). Pieni siellä köllötteli (nukkui lähes koko ajan) :heart: Vastasi vasta 11+2, joten ensiviikolla mennään uudestaan, niin näkee ultraaja kaiken mitä tarttee (ei eritellyt mitä viel tarkistaa). Niskaturvotus 0.6, eli kuulemma hyvä :) Voi että sitä tunnetta, ku saatiin kuva ruudulle :heart:

Nenna85 ja pikkunen 12+1 (11+3)
 
kiitos Rödluvan uudesta kesäpinosta :)

Minulla maanantaina np-ultra. Jännittää!!
Ihan lyhyesti kommentoin jutusteluja: eli me varmaan halutaan tietää- jos näkyy- et kumpi mahdollisesti tulossa. pojastahan sen "lupauksen" varmemmin saa, eli jos näyttäs meillä siltä, niin jättäsin esikoisen vaatteet käyttöön. Toisaalta, jos näyttäs tytöltä- siitähän ei voi olla kovinkaan varma, en kyllä lähtis pojan vaatteitakaan siinävaiheessa pois laittamaan. kerkeäähän noita sit laittaa eteenpäin kun varmasti tietää :)
Me ei olla kerrottu ku omille vanhemmille ja sisaruksille, joten nyt jännittää ultra- ja sitte vois kertoo muutamille kavereille, ja työkavereillekin.
ei muuta kun mukavat viikonloput.
 
Heippa! miekin nyt uskaltaudun viimein mukaan =) meille on neljäs pikkuinen tulossa :heart: . Ikäerot meillä on suht pienet; 12/07, 01/09 ja 04/11 ja tän nelosen la ois 22.12.

La22.12./minttis81/31/neljäs/Koks

palailen paremmalla ajalla, meinaa olla aikamoista hulinaa tää elo nyt näitten lapsosten, työn, opiskelun ja työharjottelun kanssa :whistle:
 
..ai niin, unohtu reagoida tohon lasten ikäeroasiaan. jos nyt siis loppuun päästään, niin esikoinen ois 3v ja 2 kk ku tän pitäs syntyy. Meilläkin oli keskenmenneellä la elokuussa, eli ois tullu vajaa 3 v. mut tosiaan, eipä km:lle mitään voi.

kysyisin niiltä jotka odottelevat toisia tai kolmansia jne.. mitä aiotte hankkia uudelle vauvalle. Eli koska esikoiselta jää kaikkea, niin mihin "ootte antanu itsellenne luvan sortua" ;) ?

Esitän asian näin, koska nyt kun alun pahaolo alkaa väistyä, olen epäilyttävästi alkanut vierailla vaunusivuille, ja jotenkin kaikki pikkuvaatteetkin alkaa kiinnostaa :) eli vähän kade esikkoja odottaville :)
 
Tervetuloa uusille! =)

mame31 Me aiotaan hankkia lähes kaikki tarvikkeet uutena tälle kakkoselle. Esikoisen kohdalla ostettiin ja lainattiin sukulaisilta ja siitä ei loppu peleissä tullut kuin eripuraa, koska tarvikkeiden myyjä alkoi vaatia ostettuja tavaroita takaisin.. :rolleyes: Eli meillä ei oikeastaan ole mitään jäljellä odottamassa.

Vogue ja Taimen alku 12+4 edelleen..
 
Mame31 multa löytyy tytölle ja pojalle varusteet niin ei varmaan hirveästi tarvi mitään ostella.. Toki jos jotain yli söpöä sattuu vastaan niin pakkohan se on ostaa :D
Sitteri pitää ainakin hommata kun sen laitoin menemään jo..

Meillä mies on sitä mieltä, että ei kysytä sukupuolta ja ehkä mä itekkin alan kallistua siihen suuntaan.. Oishan se sit yllätys kumpi sieltä tulee. Mulla ei ole minkäänlaisia tuntemuksia sen suhteen :)
 
ikäeroista niin meillä on eka syntyny 07/09 ja toka 01/11 ja nyt tää sitten 12/12 :D Oon aina nauranu että hulluja noi jotka tekee peräkkäi. no kuis kävi..

piio: mulla on kamalaa pahoinvointia mutta nyt on kyl lähteny ihan hanskasta tää syöminenki! :O

Joulukuu & Macgyver 10+1!! :heart:
 
Kiitos uudesta pinosta Rödluvan!

Jopas alkoi uusia tulemaan kun sieniä sateella. Oikein paljon tervetuloa kaikille :) Onpas meitä jo muuten paljon! Sataa kohti mennään huimaa vauhtia :D

Jänniä aikoja elellään kun eka ultra on ihan käsillä kaikilla, osalla jo takana :) Kertokaa lisää toivottavasti niitä iloisia uutisia!!

Meinaatteko kertoa muille odotuksesta heti ekan ultran jälkeen (n. viikolla 12) vai aiotteko odotella vielä?

Itsellä tosiaan eka ultra takana ja maanantaina ois neuvolalääkäri. Mitäköhän siellä tehdään? Sisätutkimus ainakin käsittääkseni...

No eipä mulla taas oikeestaan asiaa ollu. Kunhan tulin kirjottelee uuteen ketjuun ;) Mukavaa viikonloppua kaikille, voikaa hyvin!
 

Yhteistyössä