Joulukuun Toivevauvat 2012 *kesäkuussa*

Huhhuh ja hohhoijjaa. Väsyttää ihan törkeesti mut pitää vaan jaksaa touhuta ku on toi toinenki lapsi, jos ei vie ulos niin hyppii seinille et ei kyl voi heittäytyä vaan sängyn pohjalle vaikka mieli tekis. Sit viel tänään on itkettäny kaikki, tämmöstä ei ollu ekassa raskaudessa ollenkaan. Sitä haluais olla pirtee ja hyväntuulinen mut oon kyllä jotain ihan muuta, oikee zombi. Voi masennuksen syöverit. Oon yleensä ihan perus viilipytty nii tälläi itkeminen suorastaan hävettää.
 
Moiks!
Minäkin ystävä kehoituksesta päätin tänne liittyä. Odotan nyt toista lastani. Ensimmäinen täyttää syksyllä 6vuotta ja menee jo eskariin. Esikoisen isän kanssa erosimme muutama vuosi sitten ja nyt uuden kumppanin kanssa odotamme innolla uutta tulokasta. Tuleva isosiskokin odottaa innolla vauvan syntymää.

La20.12./BabyBelly/22/toinen/VAS
 
Täälläkin nyt siis nt-ultrassa käyty, ja olihan se mielettömän ihana kokemus nähdä sydämen sykkivän ja tyypin heiluttelemassa käsiä ja jalkoja, vaikka melkein paikallaan koko ajan olikin! :heart: Kyllä siinä muutama kyynel ihmetellessä päästyi. Pää-perämitta oli 4,4cm, vastasi paria päivää nuorempaa kuin mitä menkoista laskettuna. Niskaturvotusta oli 0,7mm ja labrassa tuli käytyä. Lopulliset tulokset kai saa sitten myöhemmin...

Hilma ja Ain00 kiva kuulla, että on hyviä kokemuksia! :) Ja tsemppiä Hilma vielä huomiselle! Mullekin sattui mukava kätilö ultraamaan!

Täällä ei kummempia oloja ole ollut reiluun viikkoon ja nyt ultran jälkeen tästä kaikesta uskaltaa nauttiakin! :)

Pepsimax 10+4 (vai10+2)
 
Nyt jännittää kovasti! En saa ajatuksia kasaan, että enempää kirjottelisin. Nyt on heti aamusella nt-ultra. Pelottaa ja jännittää :S hui! Toisaalta ihana tunne kun pääsee viimein piinasta :)

Ajateltiin kertoa heti ultran jälkeen sukulaisille, meillä on pieni suku. Molempien vahemmat ja sisarukset jo tietävätkin.

Tulen myöhemmin päivällä kertomaan ultra kuulumisia, pitäkää meille peukut pystyssä! :)

Poksahtelemme tänään 12+0
 
luppi: tsemppiä ultraan!

pepsimax: onnea hienoista ultrauutisisista! Jäin vain ihmettelemään noita sun saamia mittoja. Meillähän oli np-ultra viime keskiviikkona ja piti olla alkuraskauksien ultrien mukaan 10+5, menkkojen mukaan 11+0, mutta pää-perämitta 45mm eli 4,5cm antoi kooksi 11+2 eli miten ihmeessä sä ole saanut millin erolla viikon eroa?
 
Heissan ja ihania ultrakuulumisia taas monella!!!
Minä aioin sen masukuvan 12 vkon kunniaksi kans laittaa ja se vähän jäi, mutta nyt kaivelin sitten kuvan tuolta koneen syövereistä ja laitan teille.. kuva on kyllä sitten aika paljastava jos vain tuttuja sattuu olemaan, kun tatuoinnit näkyy, mutta hällä väliä.. Älkää häiriintykö niistä =D


eli tässä 12+0 1.6 =)

Tuntuu kyllä että välillä on enemmän ja välillä vähemmän tuota turvotusta vieläkin..
Olen huomannut että olot on aavistuksen alkanu helpottaan, mutta jo 5vkoa flunssa vaivaa.. Tänään menenki jo poskiontelot tsekkauttaan josko taas ois kuurin paikka..
Pelkään ihan hulluna sitä sydänlihastulehdusta, kun kaverin sisko vasta kuollut siihen, ja monella sitä todettu.. Keskimmäisellä pojallaki ihan hirvee yskä, niin sen kans nyt meen käväseen sairaanhoitajan puheilla..

Mutta nyt pitää alkaa pää peseen ja sit rueta touhuun pihalla ennen harjotteluun lähtöä..

Hauskaa päivää kaikille!!!

Vaavimasu ja valonpisara 12+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista taas niitä saaneille!!!

Jabadaba, varmaan ärsyttävää kun "siirryit ajassa" viikon taaksepäin... ;)

Babybelly, tervetuloa!

ON. Täällä kauhee väsymys ja inhottava kiristävä päänsärky jyllää. Oon yrittäny venytellä hartioita ja niskaa vähän joka välissä jne mutta ei auta. Työpäivän jälkeen oon ihan kiukkuinen ja puhki kun särkee niin paljon. Toivottavasti hellittää pian... :mad:

Rödluvan ja Beetakingi 11+3
 
Täällä käyty nt-ultrassa ja ikäviä uutisia tuli. Toinen sikiöistä oli pahasti vammainen, pää oli epämuodostunut, lapsivesi sameaa jne. Huomenna päästään Tyksiin kuulemaan, mitä jatkossa tehdään. Keskeytetäänkö molemmat sikiöt vai onko osakeskeytys mahdollinen ja kuinka paljon siinä on riskejä. Päässä pyörii tuhat ajatusta:(

Kiri 11+2
 
Heips,
ja kivaa että on taas löytyny uusia kaksosia porukkaan:)

Täällä on eletty viime viikko aika suuria tunteita, kun viime ke aamuna tuli aika paljon jotain kirkasta vetistä vuotoa, olin ihan varman että lapsivedet ne siinä meni. Soittelin neuvolaaa ja piti ootella iltapäivällä olevaan jo aiemmin sovittuun neuvolalääkäriin asti. Se kuunteli vaan dopplerilla ja totesi että ainki yhden sydänäänet kuuluu vahvasti ja vasta seuraavalle aamulle sain ultra-ajan.

Valmistauduttiin sinä jo henkisesti siihen että meille sittenki tule vaan yksi, vaik oltiin niin jo ihastuttu ajatukseen kaksosista. Mut ultrassa sit aamulla oliki kaikki ihan hyvin molemmilla, lapsivettä ym riittävästi. Eikä lääkärikään keksiny mitä se vuoto on voinu olla, mut nyt on pitäny sit viikko ottaa rennosti ja onneks vuotokin loppu jo viikonloppuna. Minä ku luulin ettei siteitä nöin raskausaikana tarvis..! Mutta nyt on taas kaikki hyvin, ja on alettu jo uskaltaa vähä valmistautua siihen että kaks tulee, laitettiin asunto myyntiin ja on kateltu uusia rivitalosta. Mahakin alkaa olla jo vaikea piiloteltava, äitiysvaatteita on saanu alkaa katella...

Mullaki päänsärkyä on ollu, vaik muuten jo olo alkaaki olla parempi ku aikoihin. Outoa.
Roikun nyt sit näköjään tällä listalla vaikka tod.näk. meidän beibet syntyy jo marraskuun alussa mikäli mennään keskiverto-kaksostyyliin.

Aurinkoa odotukseen!
Minskis ja pikkuruiset 13+6
 
Paljon voimia niitä tarvitseville :hug:
Ja onnea hyviä uutisia saaneille:heart:

Täälläkin nt ultra takana. Kaikki hyvin! Pikkuisen pää-perämitta oli 4,5 ja vastasi viikoja 11+2. Eli Pepsimax86, 4,4cm vastaa 11+ tämän mukaan :)
Niskaturvotusta oli vaan 0,7mm joten hyvältä vaikuttaa!

Jan-na & mini 11+3

Kenelle piti laittaa viestiä facebook ryhmään liittymisestä?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt nopea kirjoitus:

Ultrassa kaikki hyvin, pieni likkui ja pomppi ahkerasti. Niskaturvotusta 1,5mm, sanoi kuitenkin olevan normaali, kun itse lukemaa vähän ehkä kauhistelin :whistle: Pieni vastasi viikkoja 12+2, eli kaksi päivää vanhempi on kun alunperin oli arvio. Laskettu aika 16.12. (voisi korjata kohdalleni, kun päivän heitto omaan arvioon) Pääperämitta oli 5,71cm. Kohtu on kallistunut eteen, joten lääkäri sanoikin, että voi jo pian alkaa vatsa näkymään!! Whipii, olen osannut odotella sitä ensisynnyttäjänä vasta joskus viikolla 20 :D Painoa tullut USEITA KILOJA lisää, eivät siitä huolestunut.. itse siitä huolissanu oli, mutta rauhoittelivat vaan kovasti :)

Nyt täytyy mennä, myöhemmin lisää :)
 
kiri: voi kuinka surullista :hug: Toivottavasti saatte huomenna hyviä uutisia ja osakeskeytys onnistuisi. Tsemppiä huomiseen lääkäriin ja toivotaan parasta, voimia sinne tuhannesti!

).( veriseulan tulokset tulivat takaisin normaalina, jippii :)
 
Kirille paljon voimia! Niin surulisia tämmöiset uutiset :'(

Tänään käyty nt ultrassa ja kaikki hienosti!! :heart: Turvotusta vain 0,5mm ja mittaa oli 4,8cm. Kaksi päivää oli viikkojaan pienempi, mutta laskettua aikaa ei muutettu joten elän nyt sen mukaan. Eli saa päivittää LA:ksi 18.12. Nyt on kyllä niin hyvä mieli!

Hilma 12+0
 
kiri voimia! tule kertomaan lopputulos kun jaksat! ihan itku pääs kun luin tekstiäsi.

Kaikki jotka kaksosia odottaa tai on joskus odottanu, olis pieni pino kysymyksiä, mutta päälimmäisenä tällä hetkellä se että miten teillä vatsan nopeempi kasvaminen on oireillu? onko koviakin liitos ym. kipuja? missä vaiheessa maha on tullu näkyviin?

mulla useemman päivän viiltäviä kipuja alavatsalla, etenkin oikeella, kyykyssä oleminen ja eteenpäin kumartuminen, yleensäkin kaikki missä vatsa jää vähänkään puristuksiin aiheuttaa kipua ja huonoa oloa. vauvamahaa en vielä erota, mutta housut käy toinen toisensa jälkeen pieniks vatsan kohdalta vaikka painoa ei pahemmin ole tullut lisää... joten kai tuolla läskin seassa jotain tapahtuu.

 
Kirille voimia tulevaan, on varmasti rankkaa kävi miten tahansa.

Rödluvan: Aika outoa, mutta tuo viikon heitto ei harmittanu olleskaan :D ehkä on vaan kiva kun on viikko enemmän aikaa odottaa :D tää koko raskaus on tosiaan melkonen ylläri ni on ollu aika paljon kaikkia erilaisia ajatuksia tässä ja mietintää tulevastakin... Mutta katotaan niin mun tuurilla makoilen jouluaattona vasta tätä tapausta synnyttämässä :D
 
Kirille :hug: toivottavasti edes toinen voidaan pelastaa vaikka menetys on aina menetys :'(

Täällä on kans podettu enemmän ja vähemmän päänsärkyä. Tossa joku aika sitte oli sellanen melkeen viikon putki että koski ja nyt taas. Ja särkylääkkeet ei auta :( hieroja auttais mutta laiska mikä laiska ettei jaksa ede puhelinta pieneen käteensä ottaa:$ Onneks toi miekkonen kuitenkin toisinaan hieroksii muttei sitäkään aina viitti vaivata kun itelläänkin on juminiska. Jospa se tästä vielä iloks muuttuu :)

vauvaton minun on vähän vaikee verrata miten se nopeemmin kasvaa kun ei lapsia ennestään ole. Mutta enää ei oo toivookaan laittaa mitään omia tavan housuja jalkaan. Kumartumaan no pystyy muttei sillai normaalisti. Toisina öinä ei voi nukkua mahallaan mutta toisina öinä ei tuota minkäänlaista vaivaa.
Repäsykipuja on enemän ja vähemmän. välillä tuntuu että häviäävät kokaan ja sit taas ilmaantuu. Toisinaan repii vaikka nousis rauhallisestikin seisomaan. Joskus pelkkä kunnolla nauraminen pistää repimään niin ja aivastelu.
Sellasta mulla :)
 
Olen ollut facen puolella ja tääl käynyt vaan lukemassa, nyt pikaisesti halusin tulla toivottamaan kovasti voimia ja jaksamista kirille tollaiset uutiset on varmaan äärettömän raskaita ottaa vastaan, en pysty edes kuvittelemaan miltä susta tuntuu. Kaksosraskaudet on aina riskialttiimpia, ja olen kuullut useita vastaavia tapauksia. Kuitenkin suurimmassa osassa ollaan toinen saatu pelastettua, ja täysin terveenä. Toivon että sinun tapauksessa käy myös näin. Oikein kovasti halauksia ja jaksamista raskaassa tilanteessa sulle.

Itsellä nt-ultra ensi viikolla ja jännittää tietysti niinkuin kaikkia muitakin.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Nana + pikku murutin 10+6
 
:wave:

aattelin vaan ilmotella,et elossa ollaan ;) jotenki ei riitä energiat kirjotella,lukemassa kyllä oon käyny. toi taapero kun herättää monta kertaa yössä,sille puskee nyt poskihampaita :headwall:

kirille :hug:

mulla ei tässä kuussa oo ollenkaan neuvolaa. lääkäri oli 29.5 ja seuraava neuvola on 4.7. rakenneulta-aika onki sit VASTA 30.7!!!

vauvaton mulla ei kaksosraskauksista oo kokemusta,mut tässä odotuksessa mun on pitäny jo ottaa äitiyshousut käyttöön! ja niitä kasvukipuja on ollu ehkä vähä enempi ku taaperon aikaan. kuitenki vain vuos väliä...

mullahan siis se ultra oli 12+6 ja tyyppi oli 7cmpitkä...

meillä on poikatoive,mut sydänäänten perusteella taitaa olla toinen tyttö tulossa :whistle:

 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä