Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

34 Poks Poks
4 viikkoa siihen kun esikko syntyi :D aaargh, meneeköhän yli vai ali, alkaa jännittää!
Huomenna neuvolaan, ens ma äitipolille ultraan.

pitäis kyllä sairaala laukkua laitella, ihan siis sen takia, et vaihtasin tärkeet kamat(neuvolakortin, rahat..) toiseen olkalaukkuun, ja sitte vauvalle vaatteet ja omat hygieniavälineet toiseen kookkaampaan laukkuun, olisi sitten valmiina..
 
Tässä odottelen lasagnea uunista hyvin nälkäisenä, joten aattelin kuluttaa aikaa kirjoittelemalla, jospa tuota mahan kurnimista ei sitten niin huomaisi..:whistle:

Aamulla käyty parturissa, nyt on tukka kunnossa synnärille, eikä tartte heti pienen kanssa miettiä, kuinka sinne parturille oikein pääsis..:) Värjännyt en oo koko raskausaikana, se ei oo mitenkään tietoinen päätös, jotenkin vaan tuo oma väri pysynyt sopivana, vaikka ennen vaalentelin..

Rödluvan, kiva juttu, että BK on taas aktivoitunut piikkien jälkeen ja kaikki ollut kontrollissa hyvin. Toivotattavasti tämänkin päivän ultrassa kaikki ok!!

Tombatar, tosiaan mukavan nopeaa tuohua Sjoella..:) Mitäs sulle sanottiin äippäpolilla?? Minkäs takia sulla olikaan toi ylimääränen poliaika? Itse menossa Sjoelle ens tiistaina, kontrolloidaan noita ennenaikaisia supistuksia..

Miehen ohjeistuksesta, kaikki tavallaan, mutta mulle ei kyllä käynyt mielessäkään, että mies tarvis jotain ohjeistusta.. Koiria on 2 ja 1 kissa, mutta kyllähän nyt luulis aikusen miehen osaavaan lemmikit ruokkia.. Enkä meinaa olla paria päivää kauemmin laitoksella, joten tuskin tuo siinä ajassa ehtii kovaa sotkua tehdä.. Lähinnä mietin, että jos 9-vee esikolle tarvitaan joku seuralainen, niin hänelle ohjeistusta kouluajoista, koululinkasta jne..

Nukkumajärjestelyistä, esikolla oma huone ja vauva tulee meidän huoneeseen omaan pinnariin.. Ja tarkoitus onkin, että omassa sängyssä pysyy ja meidän sänky on sitten meitä varten..;) Jossain vaiheessa pitäis kyllä vaihtaa taloa, koska meillä ei oo kuin 2makkaria ja ihan kipeesti ainakin vielä 1 tarvittais..

Vogue, mieheltä on tullut pari hieman liioiteltua ylihuolehtivaa kommenttia vauvan suhteen, tosiaan toivon, että on vitsillä heittänyt, eikä ala kovin oudoksi vauvan tultua..:D Mutta muiden vauvojen suhteen, en ole mitään outouksia huomannu..:)

Nimet on tytölle, että pojalle valmiina, mutta saattaapi olla, että vielä muuttuvat.. Katsotaas ensin miltä tulokas näyttää..:)

Omasta olosta sen verran, että tuota tiistain käyntiä odotan lujaa, koska taas on alkanut öiset kipeät supistukset.. Nyt ei oo niin säännöllisiä kuin viimeksi, mutta tosiaan kovin kipeitä ovat.. Ja noi liitoskivut, viitsiikö edes sanoa...:kieh:

Ah, ja nyt syömään..
Sofi ja ekavekara esu 36+2
 
terveisiä ultrasta. EIKÄ OO SOKERIVAUVA! ihan normaalin kokoinen poijan kössikkä. panoarvio 2,8-3,1kg välissä ja jos menee viikolle 40 nii arvio syntymäpainoksi on 3,5-3,7kg. eli saman kokoinen ku sonja.
ks sormelle auki ja noin 2cm pitkä. eli sekin on normaali uudelleensynnyttäjälle

Sofi mä siis narahdin sokrurasitukses ja siksi automaattisesti näillä viikoilla lääkärineuvolan sijasta äippäpolilla kokoarvio...
 
Täällä myös kokoarvio-ultra takana. Hyvältä näyttää, vaikka rd onkin, eikä ole käynnistystä tulossa ainakaan painon takia. Pikkuinen oli mittausten mukaan tällä hetkellä noin 2,9kg ja arvio syntymäpainoksi oli 3,8kg +/-200g, jos siis syntyy laskettuna aikana. Paikat olivat vielä ihan kiinni, joten synnytys ei näillä näkymin ole lähellä, eikä pitäisi olla ongelmia synnyttämisenkään kanssa, kun lääkäri kokeili lantion aluetta. Olen selvästi onnistunut pitämään sokerit kurissa, vaikka herkkuja onkin välillä tullut syötyä.

Nukkumisjärjestelystä. Me laitamme pinnasängyn tuonne meidän makkariin, sängyn ja oven väliin ja mie siirryn nukkumaan sille puolen. Laitamme varmasti ensin sen äitiyspakkauksen laatikon siihen, koska tuo pinnasänky vaikuttaa niin isolta.

Nimistä. Me mietittiin todella tarkkaan mitkä nimet me pikkuiselle halutaan, kun täytimme esitietolomaketta, mutta nyt minusta tuntuu, että se keskinmäinen nimi saattaakin muuttua vielä. Eka ja kolmas nimi on ihan kiva, mutta nyt en ole enää yhtään varma sen yhden nimen kanssa. Mietin tai sitten mietin unessa yksi yö yhtä nimeä, joka sopisi toiseksi nimeksi, mutta en tiedä sitten mitä mieltä mieheni siitä on. Näkee sitten, kun pikkuinen syntyy, miten käy nimien kanssa. Pojalle emme ole kyllä enää miettineet nimiä, vaikka kaksi laitettiinkin siihen esitietolomakkeeseen, koska aikaisemmassa ultrassa pikkuinen näytti edelleen selvästi tytöltä.

Miehen ohjeistamisesta minun ei tarvitse huolehtia, koska tiedän, että kyllä hän osaa kodin pitää kunnossa ja koiran hoitaa, kuten tähänkin asti. Eikä täällä kauaa pidetä sairaalassa, jos kaikki menee hyvin.

Lauantaina pitäisi jaksaa käydä kiertelemässä kirppiksiä, jos löydettäisiin niitä 56 bodyjä ja ehkä jotain muitakin vaatteita. Enää ei ole kuin liinavaatteet ja pyyhe pesemättä äitiyspakkauksesta. Onneksi vielä on aikaa ja noi varmaan kannattaakin pestä vasta sitten, kun olemme ostaneet lisää noita, niin ei tarvikse ihan tyhjiä koneellisia pyykätä.

Peppi1981 ja Sykerö 35+3
 
Oi tombatar ja peppi1981 teillä jo kokoarvioultrat takana! Kiva että on "sopivankokoisia" pikkuisia rd:stä huolimatta. :) Mulla olisi vielä kaks ja puol viikkoa tuohon ultraan.

Täällä ei ole nimeä vielä päätetty. Muutamia vaihtoehtoja on, mitkä kuulostaa meistä molemmista hyvälle. Mutta molemmilla on sit taas omat lempparit. Luotan siihen, että tiedämme sopivan nimen sitten kun näemme poitsun. :) Tytölle ois mun mielestä ollut helpompi keksiä nimi. :D

Täälläkin mies saa luvan pärjätä ilman ohjeistusta. Osaa kyllä kaikkea tehdä, mutta sattuu vaan olemaan vähän laiskanpuoleinen noiden kotitöiden suhteen. :LOL: Kissat osaa hoitaa, vaikka ei sitä mielellään teekkään. Lapsiahan meillä ei vielä ole. Ja saa kyllä elää täällä mun puolesta vaikka minkälaisen kaaoksen keskellä, mutta sen vaadin, että on siistiä sitten kun päästään kotiin. Mulla on jo kauhukuva, kun tuun sairaalasta vauvan kanssa, niin täällä on paikat levällään varpajaisten jäljiltä... :mad: Noh, kaipa tuo mieskin sen verran tajuaa, ettei näin toivottavasti tule käymään. :kieh:

Voi, nyt en muista, oliko se julia, joka kysyi mitä oon isyyspakkaukseen koonnut? Jäi tonne edelliselle sivulle... Mutta siis sieltä löytyy: I :heart: DAD -paita, tuttipullo, pikkuauto, Vauva -omistajan opas -kirja, lastenlaulu cd, pieni pullo konjakkia, energiajuomaa, sisuja sekä vähän herkkuja, joista mies tykkää. Ja olikohan vielä muuta..? Pikkuhiljaa oon tässä raskauden aikana noita hankkinut. Saa nähdä mitä tuo mies paketista tykkää. :)

Pepsimax 33+6
 
Pikainen omanapailu:

Tänään ultrassa kaikki hyvin, napavirtaukset ym kunnossa ja veden määrä vähentynyt ihan normaaliksi =) Käyräkin oli taas hyvä. Kuulemma kuitenkin pitää seurata viikottain synnytykseen asti eli meen taas maanantaina käyrille ja viikon päästä uuteen ultraan. Silloin tehdään kans seuraava kokoarvio. Nyt on taas ihan helpottunut olo, ei tarvi murehtia ainakaan kovin paljon :D

Onnea pepille ja tombattarelle ei-sokerivauvoista!:) Hienoa!

Rödluvan ja Beetakingi 33+6
 
  • Tykkää
Reactions: Vogue
Mulla on kyllä unirytmit ihan sekasin. Nyt ku on yö ja pitäis nukkua niin levottomuus iskee ja päivällä ku menee pitkäkseen niin vois nukahtaa samantien. Mitään en meinaa saada aikaseks ja alan olla jo mahan takia tosi kömpelö eikä missään asennossa oo hyvä. Tiedän että pitäis nauttia jos on viimenen raskaus mut kyllä täytyy sanoa ettei harmittais jos syntyis jo..
Nimeton nyt päätetty viimesenpäälle enkä usko että tulee muutoksia. Kerrotaan sit ku laitetaan lapsen syntymästä viestiä tutuille niin samalla nimi ku me ei ristiäisiä pidetä niin nimen voi kertoa samantien.
 
Mun on pitäny tulla monet kerrat kirjottamaan tänne, mutta aina se on jotenkin jääny. :D

Nimestä Tytön nimi me ollaan ihan kokonaan päätetty. Joskin nimi vaihtui ennen "virallista" päätöstä.

Vaatteita meillä on kokoja laidasta laitaan, pienestä isoon. :) Tuntuu välillä että niitä on liikaakin.

Kyllä mä luulen että toi mies pärjää täällä ilman ohjeistusta. Meillä kun ei ennestään lapsia ole. Ja mies osaa kumminkin omat jälkensä siivota. Ja koiran ruokkia. Toki mä pelkään, että millaselta tää kämppä näyttää varpajaisten jälkeen, jos ne ees viettää varpajaiset täällä. Sitä kun ei tiedä mitä miehen ystävät on suunnitellut.

Nukkumajärjestely Pinnasänky tulee aluksi meijän makkariin, ja jossain vaiheessa se sitten siirtyy toiseen, eli omaan huoneeseen. Joskaan ei nyt ihan ensimmäisinä kuukausina kumminkaan. :)

Nyt mä en muista enempiä mihin piti kommentoida..

Ei ole muuten tää meidän tyttö ainoa vauva, joka tähän(mun) sukuun tulee. Isosisko käväs päivällä tässä meillä ja kertoili että heille syntyy maaliskuussa vauva. Toinen sellainen, ennestään heillä on 4v tyttö.

Ainiin! Siihen arvausleikkiin, niin veikkaan että marraskuun aikana tulee 6 vauvaa.

Nii, ja unohdin mä sitte tulla poksuilemaan tossa maanantaina.

Susanna#1 & LillaMy 33+4<3
 
Onpa tullut kuulumisia paljon :D

Itekkin vihdoin maltoin jäädä ä-lomalle tällä viikolla tai oikeestaan meni niin hyvin että lopetin työt ennen synnytystapa-arviointipäivää. Siihen olikin hyvä lopettaa. Vaikka taidan suorittaa vieläkin töitä kotona :)
Kokoajan puuhastelen jotain , heh.

Mutta viimisiä viikkoja viedään, sektiopäivä irtosi , olin niin helpottunut.
2viikkoa ja rapiat niin meidän ihanuus näkee päivänvalon :)
Tuskin maltamme odottaa.

Painoarvio oli nyt 3000g , sironkokoinen ja keskikäyrällä mennään, eikä ollut vehkeitä ilmestynyt joten tyttö siellä majailee niinkuin rakenneultrassa kätilö arvailikin tytöksi :)
Huojentunut tieto painoarviosta , kuopus olikin yllätys painossaan
joten tieto tuosta kokoarviostahelpotti näillä viikoilla joka tietysti voi heittää.
Tuntuu kyllä itselläkin että vauva ei paina kylkiluita ja tuntuu pienemmältä.


Mukavaa viikonloppua isänpäivän kera kaikille , kohta on ne h-hetket kohdalla meillä jokaisella :)

36+3
 
Viimeksi muokattu:
meillä nimi ollu jo pitkään valmiina. etunimelle on kaks vaihtoehtoo,sen päätän sitte kun näkee pojan. tulee EETU tai JESSE ;)

pitäs tuolle pikkulikalle puuroo keitellä. mä vaan jumitan kahvikupin kans tässä koneella :ashamed:
 
Unirytmi täälläkin sekaisin. Päivisn oon puolzombie ja yöllä kukun yömyöhään, eikä väsytä yhtään. |O Esikoinen nukahtaa siinä kasin aikaan, niin nousee aina aikaisin ylöskin. Mies tekee yötyötä, niin hän tietenkin käyttää aamu nukkumisetkin.. Tässä alkaa vähän mieltä painaa, kun tuntuu ettei mitään saa aikaseks päivän mittaan. :(

Esikoisen odotuksessa mulla ei ollut mitään hajua näistä kaikista vaivoista ja epämukavista oloista, kun se yksi inhottava kutina peitti kaiken allensa.

Tombatar hyvät nimet teillä pojalle vaihtoehtona! =)

Vogue ja Taimen alku 35+4
 
Me ollaan itseasiassa jo annettu nimi sukulaisille pureskeltavaksi. Meidän sukulaiset on aika töksäyttelijöitä, niin ei tarvitse omaa mieltä pahoittaa siinä synnytyken jälkeisessä hormonipöllyssä. Eikä mekään siis vietetä ristiäisiä, vaan ihan nimiäiskahvit jossain vaiheessa kun keritään.
 
No voi hyvänen aika... eipä kyllä journalistiikan taso päätä kylmää Uusi tutkimus: Äidit liian lihavia - vauvat vaarassa | Raskaus ja lapset | Iltalehti.fi

Tottakai RD:n kanssa on pidettävä kuria syömisissä ja ajateltava lapsen parasta, mutta ratkaiseva tai mikään "paljon kertova" tekijä tuskin on jos sinne synnytykseen ottaa evästä! Ei se lapsi silloin mitään massaa enää ota! Ja eiköhän karkki ole paljon kätevämpi eväs kuin esim. ruisleipä, suklaasta saa nopeasti energiaa pienestä määrästä eikä täytä mahalaukkua sitten samalla tavalla jos miettii vaikka että joutuukin sektioon. Ja limu voi olla kevytlimua, makeuttajat eivät kuitenkaan ole sama asia kuin glukoosi. Olipa taas ärsyttävä juttu, vihaan tollasta sensaatiohakuista paskauutisointia :mad::mad:

Mitäs muuta... nimistä, meillä on jo useampi hyvä vaihtoehto joista valitaan sitten syntymän jälkeen sen perusteella miltä lapsi eniten näyttää. Eetu on meilläkin yksi vaihtoehto!!:D

Nukkumajärjestys, pinnis tulee sängyn viereen. Siinä on laskettava laita että se voi olla enempi sitten meidän vuoteen "jatkeena" siinä, toivoisin että helpottaa yönousuja jos voi vaan kurottaa käden siihen viereen ja vaikka imettääkin sängystä nousematta.

Rödluvan ja Beetakingi 33+6
 
Viimeksi muokattu:
Pääseekö kaikki muut täällä kokoarvioultraan paitsi minä :( kysyin sitä viimeksi tiistaina lääkärineuvolassa niin ei kuulemma automaattisesti mitään ultria järkätä eikä edes ko. lääkäri tehnyt mitään käsikopeloarviointiakaan. Tylsää. Ja sit se selitti että onhan meillä tuo uusi ultralaite tuossa mutta ei nyt tällä kertaa katota sillä mitään vaan ihan vaan kuunnellaan sydänäänet. Mitä varten se ultralaite on sitten hankittu jos sitä ei käytetä??

Oma vointi on ihan ok, paitsi että oon jo totaalisen kypsynyt tähän etureppuun. Valivali, pitäis olla tyytyväinen kun tosiaan muilla voi olla paljon pahempiakin vaivoja :ashamed:

Nukkumajärjestelyistä, aluksi vauva nukkuu pinnasängyssä meidän huoneessa mutta heti kun yösyötöt jää pois niin siirretään nukkumaan omaan huoneeseen. Itse olen niin totaalisen herkkäuninen että herään kaikkiin pieniinkiin ääniin. Ja ihan parisuhteenkin kannalta ;)

Miten muuten teillä kenellä on lapsia ja koiria ennestään, olette totuttaneet koirat vauvaan? Vai onko ylipäänsä tarvinnut mitään totuttamista? Ja miten teillä on koirat reagoineet vauvan tuloon? Uskon että nuo meidän pojat kyllä nopeasti tottuvat vauvaan mutta kun eivät aikaisemmin ole koskaan nähneet/päässeet lähikontaktiin aivan niin pienen kanssa...

Wera 36+3
 
Nimeä ei olla vielä päätetty. Jossain vaiheessa vähän keskusteltiin nimestä, mutta sitten se taas jäi, eikä aiheeseen olla palattu. Näkee sitten, kun vauva syntyy, miltä se näyttää :)

Rödluvan, sama otsikko pisti mullakin silmään, kun käytiin ruokakaupassa. Luulisi että synnytykseen olisikin parempi ottaa mukaan jotain pientä ja energiapitoista syötävää kuin kasa leipiä tms.

Kokoarvioultraa ei meilläkään luultavasti ole. Ensi viikolla on synnytystavan määritys vauvan mahdollisen perätilan takia ja kovasti toivoisin, että silloin ultraisivat, mutta en todellakaan laske sen varaan :D Käsikopelolla on arvioitu pienikokoiseksi, mutta sitäkään en kovin luotettavana arviona pidä.

Juron-jaure, onpa kiva, että sektiopäätös irtosi! :) Ei ole pitkälti enää sielläkään odotusta jäljellä. Täällä vielä odotellaan, irtoaako sektiopäätöstä vai ei ja miten päin se vauva tuolla nyt todellisuudessa mahtaakaan olla. Toivoisin kyllä sitä sektiopäätöstä, kun olen ehtinyt siihen niin kovasti jo asennoitua ja siihen mieskin on asennoitunut.

Meillä ei ole lapsia ennestään, mutta koiria on pari kappaletta. Eivät ole juurikaan olleet tekemisissä pienten lasten kanssa, mutta leppoisia kun ovat, niin en usko, että sopeutumisen kanssa tulee mitään ongelmaa :) Saavat omaan tahtiinsa käydä tekemässä tuttavuutta vauvaan, tietysti valvonnan alaisina. Mies on soittanut niille you tubesta vauvanitkua, ettei olisi ihan niin vieras ääni :LOL:

Kohtuu hyvä yö takana ja mieli korkealla. Pissalle heräsin kerran! Ei särkenyt lonkkia ja asentokin löytyi suhteellisen helposti. Pari reilun tunnin pyöriskelyä tuli kyllä, mutta muuten taisin nukkua kuin tukki.

Täällä poksuu viikot 34+0!
 
wera esikoisen kanssa tehtiin silleen, että anoppi toi koirille vauvan käytetyn vaatteen sairaalasta nuuskuteltavaksi kun koirat oli siellä hoidossa eivätkä muutenkaan olleet paljon olleet vauvojen kanssa tekemisissä. Nyt on eri koirat, mutta tällä kertaa en koe tarpeelliseksi mihinkään erikoistoimiin, kun koko ajan noita kavereiden vauvoja täällä pyörii lattialla, joten ovat tottuneet. Ainoa mikä voi olla ongelma, että vanhempi chihuista rakastaa pusutella vauvoja, kun ei paljon pysty estelemään eli se voi olla ongelma. Siksi ostettiin tuohon tripp trappiin vauvakaukalo, että saa vauvan vähän koirien ulottuvilta pois aluksi ettei koko ajan tarvitse olla kieltämässä ja sillä tehdä vauvasta negatiivinen asia :)
 
meillä on kans kaks koiraa. molemmat sekarotuisia,pienempi on kääpiökokoinen 9v. terrierimix,joka on vähä arvaamaton. mut ennemmin väistäää kun käy päälle. isompi sit täyttää 2v ens kuussa,sakemanni-malamuuttimix. se on nii kiltti. antaa tuon taaperon tehä mitä vaan, jopa likka istuu kyljen päällä ja "ratsastaa" koira ei liikahda yhtään...
 
Koirista. Meillä on tosiaan koira, mutta ei ennestään lapsia. Onneksi koiramme on ollut paljon eri-ikäisten lasten kanssa tekemisissä, joten en usko, että mitään huolta tulee. Viime kesänä tuo oli jopa päässyt tutkimaan ihan muutaman kuukauden ikäistä vauvaa, kun miehen vanhempien luona oli ollut naapuri vauvansa kanssa käymässä. Koiramme oli vain haistelut kädet ja kasvot vauvalta, kun vauva oli makoillut maassa ja jäänyt sitten vähän matkan päähän makoilemaan. Siinä vaiheessa oli lähtenyt muualle, kun vauva oli alkanut kiinnostumaan sen karvoista. Tämän vauvan isoveli, joka on 3 vuoden ikäinen, on yrittänyt joskus kiivetä tuon päälle, mutta silloinkin koiramme on suosiolla vaihtanut maisemaan. Onneksi tämä kaveri ei päivisin ole hirveän seuran hakuinen, joten varmaan ei tule mitään mustasukkaisuus kohtauksiakaan, vaikka joudunkin keskittymään vauvaan. Iltaisin enemmän hakee silityksiä ja seuraa, mutta silloin on mieskin kotona. Pitäisi sitten antaa miehelle sairaalasta mukaan myös jotain vauvan hajuisia vaatteita, että koira voisi niitä jo etukäteen haistella.

Peppi1981 ja Sykerö 35+3
 
Viimeksi muokattu:
Ei täälläkään ole kokoarvioultraa tai muutakaan missä vähänkään arvioitas tuon vauvan kokoa. En tosiaan edes tiiä onks mulla ees lääkäriä enään, ei oo neuvolassa ainakaa sitä sanonu. Hiukka jotenkin tuntuu kurjalta kun ei kukaan sano mihkään mitään kun kyselenkin jotain, esim. että olisko mahdollista katsoa onks noi supparit ja juilimiset selässä tehny jotain alapäässä. Viimeksi terkkari vaan totesi, että olisi hyvä jos vauva pysyis mahassa vielä muutaman viikon. Turhauttavaa käydä koko neuvolassa kun mihkään ei saa vastausta. En tiä onks se sitte niin kun viidettä jo odottelen, että tietäsin kaikesta kaiken... Esikoiselta ei ollu muita kipuja ennen synnytystä kun selässä juilimista ja olinkin sitten sairaalaan mennessä jo seitsemän senttiä auki, ilman yhtään kunnon supparia. No, katotaan nyt sitten miten kaikki sujuu, ei huvita liikaa pohtia asioita.
Tää mahan asukki tykkää tunkea päätään tuonne alaspäin, voi jestas että välillä sattuu ja sitte supistaakin samalla. Sit välillä kai kädellä ropeltaa nivuseen, ei niin kiva tunne sekään :D
Mutta joo, hyvät viikonloput ja isänpäivät kaikille :)

Jabadaba77 ja 34+5
 
Tombatar niin mäkin oon aatellu, mutta eipä tuo terkkari sanonu tuollasta kun siellä kävin viimeks...mutta toisaalta ei mitään uutta vaikka tuon unohtaskin, aika lahopää koko terkkari. Ei osaa oikeen mihkää sanoo mitään vaikka vuosikaudet on terkkarina ollu.
 
Täällä alkoi äippäloma, ainakin noin teoriassa! Vielä p arit hommat keskn, ne hoidan loppuun. Aika epätodellinen olo.

Nimiä ei ole mietitty yhtään, mulla tosin ehditus jos poika tulee. Katotaan kenelä vauva näytää.

Undu 34+5
 
Täällä alkaa äitiysloma ensi viikon torstaina. Uskomatonta, että ollaan jo niin pitkällä. Kotona olen kuitenkin ollut viime viikot, joten suurta muutosta ei tapahdu, vaikka äitiysloma alkaakin.

Tänään on ollut ikäviä vihlontoja alapäässä, mutta en oikein osaa paikantaa, missä siellä. Kestää aina muutaman sekunnin, eikä ole mitenkään hirveän kipeitä, mutta ikävän tuntuisia kuitenkin.

Vieläkö muut uskaltaa saunoa normaalisti? Itse tykkään saunomisesta, mutta kovia löylyjä ei enää uskalla ottaa ja joskus saunan jälkeen supistelee enemmän. Ei kipeästi, mutta epämukavasti. Menee ohi panadolilla ja levolla.

Entäpä nukkuminen. Vieläkö joku nukkuu selällään? Onko se turvallista? Tai kun monet sanoo, että vasemmalla kyljellä nukkuminen on paras asento verenkierron kannalta, niin onkohan siinä perää? Itse en pysty nukkumaan vasemmalla kyljellä tuntia pidempään, vaan nukun 95% yöstä oikealla kyljellä ja mietin aina, onkohan siitä jotain haittaa vauvalle. Etenkin, kun istukkakin on juuri oikealla puolella...
 

Yhteistyössä