Joulukuun toivevauvat 2012 *Marraskuussa*

Minä olen miettinyt, että pitäisi varmaan tehdä jo jonkinlainen lista mitkä tavarat vielä puuttuu. Ja pitää toivoa, että tulisi mahdollisimman pian Prismaan s-etupäivä, niin saisi noista puuttuvista tavaroista sitten edes vähän alennusta. Vaipat ostamme sitten marras-joulukuun vaihteessa. Miehen kaveri suositteli, että kannattaa ottaa ostamansa tutti mukaan sairaalaan, koska hänellä oli käynyt niin, että ei ollut hoksannut ottaa ja lapsi tottui sitten sairaalassa toisenlaiseen tuttiin, eikä sitten suostu käyttämään noita aikaisemmin kotiin ostettuja.

Tajusin eilen, kun järjestin paremmin 50-56 senttisten vaaateiden laatikon, että minulla ei olekaan ku vain yksi varmasti 56 senttinen body. Muita vaatteita on onneksi tuota kokoa. Muutama on noita 50 senttisiä, mutta noita yhden koon isompia pitää sitten varmaan etsiä kirpparilta. Saa nähä kuinka käy tuon toppapuvun kanssa. On ollut puhetta kaverin kanssa, että häneltä saattaisin saada lainaan pienen puvun, mutta nyt pitäisi jossain välissä keretä hänet tapaamaan. Hän, kun asuu vähän kauempana ja hänellä on työ ja lapset, niin tapaamisen järjestäminen ei olekaan helppoa.

Turvotusta on edelleen vain jaloissa, mutta olen ottanut jo sormuksen pois syyskuun alussa, kun alkoi olla aika hankalaa saada tuo pois nivelen kohdalta. On se ollut aina vähän tiukku tuon nivelen kohdalta, mutta nyt päätin ottaa jo ihan varmuuden vuoksi aikaisin, että ei mene liian tiukaksi. Pidän sormusta nyt sitten kaulassa roikkumassa.

Perjantaina huomasin, että minulle on tullut lisää raskausarpia, tällä kertaa tuli ensimmäiset arvet navan toiselle puolen ja myös lisää tuonne arven alapuolelle ja kutinakin on palannut. Huomaa kyllä, että vatsa oli kasvanut taas kuukauden tauon jälkeen. Olenkin pitänyt itseäni onnekkaana, kun niitä ei paljoa ole näkynyt, mutta nyt varmaan niitä tuleekin sitten. Nyt olen joka ilta taas rasvannut koko mahan kunnon kerroksella perusrasvaa, että jos siitä olisi vähän apua. Eiköhön nuo sitten vaalene ensi vuoden aikana.

Mie olen miettinyt, että voisi aloittaa tuon liikelaskennan ensi viikolla. Eilen aamulla olin vähän huolissani, kun en tuntenut sängyssä maatessani liikkeitä, mutta onneksi niitä tuli sitten ihan mukavasti päivän aikana. Vieläkin huolestuttaa, jos liikkeitä ei heti tunnu, kun niitä odottaa.

Minulla ei ole varsinaisia mielihaluja tullut ruuan suhteen. Satsumia menee kyllä joka päivä jälkiruokana, kun ovat taas olleet niin makeita, mutta ei ole mitään himoa niihin ei ole tullut. Sen olen huomannut, että olen innostunut taas leipomaan. Tein viime viikolla suuria korvapuusteja, kun leivoin taas parin vuoden tauon jälkeen niitä. Huomasi kyllä, että viime kerrasta on aikaa, kun äitini tekee samankokoisesta taikinasta 80 pientä pullaa, kun minulle tuli 18 korvapuustia. :whistle: Eilen leivoin sitten paholaisen kakkua. Harmi vain, kun on tuo rd, niin joutuu miettimään missä välissä ja kuinka paljon uskaltaa noita herkkuja syödä. Onneksi laitoin noita pakkaseen, niin sieltä voi sitten ottaa sen verran sulaamaan, kun syö, eikä ole niin pakko nopeasti saada syötyä nuo. Vieläkin tekisi leipoa jotain, mutta pakkaseen ei mahdu enempää ja pitää ensin syödä nuo entiset. :)

Näin viime yönä painajaista, että olin neuvolassa ja minulle oli yhtäkki parissa viikossa tullut 10 kiloa lisää painoa. Se vaakakin oli ihan sekaisin, mutta se 79 kiloa jäi siihen viimeiseksi tulokseksi. Mie siinä unessa kysyin siltä terveydenhoitajalta, että voiko tuo yhtäkkinen painon nousu johtua turvotuksesta. En muista mitä siihen vastattiin, mutta koko juttu oli ihan outo. Herätessä mietin, että tuo uni varmaan tuli siitä, kun on alitajunnassa huono omatunto, koska söin eilen puolikkaan pullan aamupäivästä ja yhden palan tuota paholaisen kakkua illalla. : /

Peppi1981 ja Sykerö 34+6
 
Viimeksi muokattu:
:wave: LIIAN aikaisin hereillä
likka kitisi tuos ennen viittä ja ukon puhelin piippaili. sitte se jo soi,olipa unohtanu laittaa herätyksen päälle. siihen sitte kunnolla heräs taaperoki. lähti niin vauhdikkaasti töihin :kieh:

tuosta kosteuspyyhkeestä tuli mieleen... meillä likan peppu (ja mun sormet) ei kestäny niitä,jotenratkaisu olikin,et ihan vessapaperiin vauvaöljyää ja sillä pyyhkii. on muuten paljo parempi ihoki. teen sitä nytki jos eioo kainaloitaan myöten sonnassa. toi kun painaa 15kg,alkaa olla aika hankala jo kannella |O

himoja ei oikeestaan oo. no kaikki suolanen olis hyvää,mut turvotuksen takia joutuu pitämään minimissä :'(

mulla on pari pientä toppapukua. ja sit sain kaverilta sen lämpöpussin kaukaloon. kyllä niillä pärjää kevääseen. ja muutenki on pieniä vaatteitä. suurin osa tuon taaperon jäljiltä. sillon tuli kerättyy kirppareilta ihan kauheesti vaatteita. muutaman oon ny löytäny pojan väteissä. mut oon hillinny ostovimmaa. eihän niitä ehi ees käyttää kaikkia kun ovat jo pieniä.
mut kuitenki on hyvä olla reilusti,meillä kun nuo vauvat on ollu aika kovia pulauttelijoita,on sitte mistä vaihtaa. vaikka harsojaki on,nii kyllä ne vaatteet tahtoo sottaantua...

kutinasta
Kaksplus - Raskausviikko 35

mulla on nii hapero tuo pää nykyään,et saatan jotain olla tekemäs ja sit uhohdan sen,mitä piti tehä!

mulla oli tuon taaperonaikaan se hoitoalusta,missä samassa amme ja kyllä oli kätevä. saa lämpimässä kylppärissä riisua ja pukee. se on ny lainas,mut saan sen takas sit ku poitsu syntyy.

kyllä täälläki alkaa olla hankalaa liikkua tän mahan kans, erityisesti tympii,ku ei enää tallihommia pysty tekemään :mad:

jaaha,ny taaperoo viihdyttää. tuli tuohon kiipeilemään...

tänään neuvolaan,sit jatketään :LOL:

 
toppapuvusta meillä on kaukaloon se paksu lämpöpussia ja on niin kätevä! Äitiyspakkauksen haalariin hukkuu. Sillä lämpöpussilla mennään alkuaika, kun ei pientä saa edes pakkasessa pitää eli kun siirrytään paikasta a paikkaan b. Kätevä sitten vaan avata vetskaria kun tulee sisätiloihin ja vauva saa jatkaa unia. Muuten meillä sitten taitaa olla 60cm Benettonin haalarista eteenpäin melkein joka kokoa.(pientä kokoa mutta silti esikoinen hukkui tuohon kun hänen kanssaan laitokselta tultiin vaikka yli 4kg olikin).

hankinnoista taitaa olla lähes kaikki tarvittava, amme puuttuu mut eipä sitä ensimmäiseen viikkoon puoleentoista saa edes kylvettää, ennen kuin napatynkä irtoaa. Tai tämä oli naistenklinikan sääntö, Lohjalla ei muistaakseni rajoitettu kuopuksen kanssa. Ai niin ja itseltä puuttuu imetysliivejä. Mutta imetystoppeja on pari eli niillä pärjää pari ensimmäistä päivää, kun maito nousee ja tissit turpeimmillaan. Jossain vaiheessa tissit tuntui niin isoilta etten viitsinyt ostaa, mutta tällä hetkellä ne on vaan reippaan kuppikoon isommat eli varmaan nyt uskaltaisi liivit jo ostaa. Maidonkerääjiä en ole ikinä tarvinnut eli turhaan hankin aikoinaan. Pulloja löytyy pumpun mukana mut aventin imuosia puuttuu. Vaatteita meillä on tosi reippaasti kokoa 56cm, mut oikeasti ihmiset yleensä tosi paljon vauvalahjaksi vaatteita ja yleensä kokoa 62cm. Tutteja ei ole eli niitä tarvii pari ostaa kauppareissulla, mut meillä on edeltäville annettu tutti vaan yöunille eli sitä ei ole todellakaan lutkutettu, mutta olen huomannut että poikavauvat on jotenkin enemmän tutin perään.

(.) eilen aamulla oli tosi hyvä olo kropassa, joten lähdin koirien kanssa lenkille. Oli ihana kävellä pitkästä aikaa silleen ettei mihinkään sattunut, miehelle hehkutin hyvää oloa. No 15 min lenkin jälkeen alkoi ihme vihlonnat mahassa ja nivusissa, jotka oikeasti tuntuivat vievän jalat alta. Eli tänään koirat palaavat superlyhyeen pissatuslenkkiin ja minä vähemmän reippaaseen kävelytyyliin.

yöunista mä nukun joka yö, kun tukki klo 23-8. Ei tarvitse edes pissalle herätä :)
 
Viimeksi muokattu:
Taas alkoi uusi viikko ja täällä myös uudet raskausviikot lähtivät käyntiin, eli 35+0 täynnä. Enää 2 viikkoa täysiaikaisuuteen! :heart: :O

Kaapo80 On kyllä varmasti rankkaa toi vuodelepo ja vielä noin pitkällä ajalla! Mutta toivotaan, että vauveli haluaisi vielä muutaman viikon masussa pysyä. :hug:

Täällä oli IHANA yö takana! Ei kolotuksia, ei supistuksia, vaan kerran joutui käymään vessassa! Unikin tuli heti, lisää tälläisiä iltoja ja öitä kiitos.

Leipomiskärpänen on täälläkin purrut. Tän raskauden aikana on tullut leivottua paljon, mm. karjalanpiirakoita, pullia, mutakakkua, mokkapaloja yms. Tällä viikolla pitäisi leipasta sämpylöitä ja pullia lisää.. :p

Tuttia ei (näillä näkymin) anneta meillä vauvalle ollenkaan. Esikoinen pärjäsi vallan hyvin ilman ja on sitten myös yksi vierotuskohde vähemmän.

 
Toppahaalari on 62cm ja on aika pienen näkönen niin luulen, että sillä pärjätään talven ylitse. Kaukaloon on myös lämpöpussi.

Hankinnat on aikalailla kaikki tehty. Tutteja on muutama ja sellasen otan sairaalaan mukaankin. Kaikki meillä syönyt tuttia ja toivon, että tämäkin. Vaipat ostan tässä jossain vaiheessa valmiiksi. Mietityttää vaan se, että mitä kokoa ostaa vai ostanko sekä 1. ja 2. kokoa niin on molempia ja ainakin jompikumpi on hyvä.
Maidonkerääjiä en oo ikinä käyttäny, rintakumeja ekalta, mutta noi voi käydä sitte marketista hakemassa jos tarvetta ilmenee. Kosteuspyyhkeitä oon käyttäny jokasen kohdalla öisin ja reissunpäällä, käteviä ollu.

Leipomista on täälläkin harrastettu oikeen urakalla ja tällä viikolla pitäs karjalanpiirakoita taas väsäillä vähän isompi satsi kun edellisellä kerralla. Jos nyt saisi jotain pakkaseenkin :D Mokkapalat on omia herkkuja ja niitä yleensä löytyykin pakastimesta, parhaita pikkusen jäisinä.

Tänään olisi tiedossa kerhoilua nuorimman kanssa ja jos sitten lähtis kierteleen lähikaupungin kirpputorit.

Jabadaba77 ja 34+1
 
Kaapo80: Kauan oot kyllä joutunut oleen vuodelevossa, tsemppiä! Toivottavasti pieni malttaisi edes hetken aikaa vielä kasvaa ja kerätä voimia ulkomaailmaa varten :)

50-56 koon vaatteita on tullut hamstrattua kenties liikaakin.. Onneksi suurinosa on kirpputoreilta, joten ei harmita vaikka jäisikin käyttämättä osa. Ite oon vaan niin laiska peseen pyykkiä enkä halua koko ajan puolityhjää konetta käyttää, joten parempi varata enempi vaatteita.

Toppahaalari löytyy kokoa 56, se on siskonpojan vanha. Mulla on myös sellainen toppapussi kokoa 56, jossa on vyönpaikat kaukaloa varten. Sen ajattelin ottaa mukaan laitoksellekin. Mä en edes ottanut äitiyspakkausta, kun arvelin että mm. haalari sieltä jää täysin käyttämättä.

Hankinnat on täällä kans hyvällä mallilla. Puuttuvia on: Rintakumit, sitteri (sen tosin ehtii ostaa myöhemminkin), hoitoalusta, kuumemittari (en omista tällä hetkellä yhtään :D ), ja ainakin yksi tai kaksi pussilakanaa tarvitsisi löytää. En oo vaan löytänyt tarpeeksi kivoja, oon nirso. Sänky tulee ensi viikonloppuna vihdoinkin, ihanaa saada paikat valmiiksi pienelle.

Mä oon kans hurahtanut leipomiseen. Joulutorttuja on jo tullut pari kertaa tehtyä, mokkapalat on kans mmmmm... Täytyy vähän koittaa kuitenkin rajoittaa.

Painoa on tulut lähtöpainoon n. 4kg, mutta alussahan se tippui joten periaatteessa on tullut enemmän.

Yöunet on mulla kans onneks sujunut vielä kokonaisina. Välillä havahdun siihen, jos asennon vaihtaminen on hankalaa, mutta uni kyllä tulee uudelleen nopeasti. Ostin Lidlistä vartalotyynyn, joka on aivan ihana polvien väliin ja vielä mahan tueksikin. Sitä voi käyttää myös myöhemmin imetystyynynä.

Emerentia ja bebe 36+2 :heart:
 
Leipomista en ole harrastellut. Kun ei leivo, ei tule herkuteltuakaan ylimääräistä. Yritän hallita karttuvia kiloja, ettei menisi 60kg rikki.

Raskausarpia en ole vielä saanut. Enkä pistä yhtään pahakseni vaikka niitä ei tulisikaan. Uskon kyllä, että viimeisinä viikkoina niitäkin alkaa ilmestymään. Stressiä en aio ottaa, kun en niille mitään voi kuitenkaan. Mahaa rasvaan aamuin illoin kutinan takia. En kuitenkaan jaksa uskoa, että sillä voisi välttää raskausarvet, jos niitä on tullakseen.

Mitenkä muilla napa? Omani olen jo menettänyt. Ei se varsinaisesti ole pullahtanut ulos, mutta ei sitä enää voi kuopaksikaan sanoa edes hyvällä mielikuvituksella :D toivottavasti palautuu joskus.

Yöunet on valitettavan huonoja. Viime yönä mietin, etten mitenkään jaksa, jos mennään yliajalle, kun nyt alkaa jo olla niin raskasta. Lonkat on kovilla.

33+3.
 
Ihanan paljon tulee tekstiä pinoon, jopa niin paljon, ettei meinaa perässä pysyä..:D

Nukkumisesta on pakko kommentoida, että viime yönä meinas taas mennä hermo. Ensin ne pirun levottomat/kuumottavat jalat, sitten keskellä yötä heräsin, eikä millään enää unta.. Sitten kun meinaa nukahtaa, lonkat niin kipeinä, että pakko vaihtaa asentoa tai sitten pakko nousta vessaan, eikä taas millään unta.. Olisi niin kiva nukkua vaikka selällään, mutta aivan mahdoton asento..:( Lisäksi nyt on iskenyt kovat liitos/nivuskivut, jotka osaltaan saa tilanteeseen ihan kypsäksi...Huonosti nukutun yön jälkeen tulee tällaista purnausta..:kieh:

56-kokoisia vaatteita ei oo kovinkaan paljoa (noin kymmenen asua), mutta aattelin, että saavat luvan riittää ja sitten jos lisätarvetta on haetaan lisää sitten "oikeassa" värissä..:) 62-kokoinen toppapuku saadaan sinisenä miehen siskolta, jos tarvetta siniselle ja sitten on muutama pieni villa- ja fleecepuku ja kaukalon lämpöpussi..

Synnäriin tutustumista meillä ei oo, eikä kait tuukkaan, mutta Tombattaren vinkistä tein pienen virtuaalikierroksen..=)

Hui, kun Madickenilla on enää vähän suunniteltuun sektioon... Ihan hassua, että nyt JO niitä vauvoja alkaa tulla..:heart:

Mieliteoista, niitä jos jos jonkin moista, mutta pakkaavat vaihdella päivittäin..;) Joten ei mitään kestosuosikkimielitekoa..:D Leipomaan en ole innostunut, katsotaas sitten kun tää mun pitkäkestoinen siivousinto laantuu..:p

Tutti olisi tarkoitus antaa pienelle, jos vaan sattuisi huolimaan... Esikoinen oli varsinainen tuttimaakari, enkä kokenut, että siitä mitään haittaa oli..

Napa pullahti jo pari kuukautta sitten.. Näkyy "kivasti" paidoistakin läpi.. Mutta Pihlalle lohdutukseksi, että palautuu kyllä siinä samassa, kun vatsaan tulee tilaa..:)

Mites Annahilla ja Seerumilla, joilla jo limatulpat irtosivat, on tilanne?? Mikä vointi, joko ennakoi laitokselle lähtöä?? Nyt en muista oliko muilla vastaavaa tilannetta.. Kaapolla, mutta hän juuri kertoikin kuulumiset..Tsemppiä muuten Kaapolle vielä hetkeksi yhdessä kasassa pysymiseen!!:) Vaikka noin pitkä vuodelepo ei kyllä herkulta kuulosta..:(

Viikonloppuna olisi sitten isäinpäivä ja nyt lähinnä kiinnostaakin te, joilla mies on tulossa isäksi ekaa kertaa, että aiotteko jo muistaa miestä jotenkin?? Kaupassa käydessä löysin I?Dad-sukat, jotka oli ihan pakko ostaa..

Tulipas sitä tekstiä, kun yrittää vähän kaikkeen kommentoida..

Sofi ja ekavekara esu 35+6
*ensi viikolla poksuu jo täysiaikaisuuden raja:heart:*
 
Viimeksi muokattu:
Jouluvauvoja:xmas: marraskuun puolella- arvausleikki!-päivitys

Lanttu-anttu 3
Helmerii 4
Pepsimax 6
Emenrentia 7
Yöperhonen 7
Tombatar 8
Vogue 9
Undu 9
Peppi 10
Pihla kymmenkunta
Minttis 11
Sofi 11
Mameliini 12
Rödluvan 15

Katsotaas, kenen arvaus voittaa, vai voittaako kenenkään..:D
Arvauksia otetaan lisää vastaan..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: minttis81
Arvauskisaan voisi sanoa 6.

(.) Neuvolassa käyty, olikin sitten viimeinen käynti siellä...
-verensokeri 5
-hb 122
-sf 34, laskee yhä
-painoa tullut yhteensä 7kg, viimeisen 3kk aikana 2kg

Kutinasta sanoin ja sain lähetteen labraan, täytyy huomenaamusta käydä ottamassa verikoe. Tulokset pitäisi saada torstaina, epäili että jos arvot pahasti koholla niin leikkaavat heti.

Madicken, enää 2vko:à ja 3yötä...
 
Heissan taas..

leipomisesta
Täällä kans tullu tosi paljo nyt leivoskeltua yleensäkki koko raskauden aikana..
Tuntuu että se makea ja herkku maistuu kyllä mutta oikeaa ruokaa ei tee yhtään mieli...

Mieliteoista
Täälä hedelmäaakksoet on in.. Ja yks ainut "ruoka" jota mieli tekee on ranskalaiset kaikilla mausteilla ja oikein sekotettuna kunnon mätöksi =D
öö.. Muuten ei tuu mieleen mielitekoja..

Napa täälläki kutakuinki pullahtanu ulos jo ajat sitte..

Tutista
Olen ostanu jokusen tutin valmiiks ja ku yhellä lapsella en tuttia aikonu käyttää ja sitkuttelinki johkai 3kk ikään kunnes olin ite niin jumiss aku vauva ei nukahtanu ku tissille ja vaati tissiä yölläki ihan vaan suuhun laitettavaks niin sillon PÄÄTIN että tämähän alkaa nyt syyä tuttia että minun tissiä ei tuttina pietä =D

Nukkumisesta
Joku tosta nukkumisesta kirjotteli.. Mulla kans ne levottomat jalat ja sitte herää eikä väsytä ja kyljen vaihdossa yleensä jotenki alkaa rakkoa painaa ja veskiin ja sitte muuten vaan ei nukuta tai supistelee tai jotai aina.. eli yöunet on aika huonot jo..

Raskausarvista
Ite en kunnolla nää ainakaan, mutta se yks muutaman sentin mittanen kummittelee tuolla haaleana taas jonka sain edellisessä raskaudessa. muuten taitaaki olla tissit ainoat jotka kärsii niistä =D Varsinki sitte imetysaikana..

Painosta en muista keroinko jo
että nyt n9kg tullut lähtöpainosta. Viimeks ei ollu 2vkon aikana tullu yhtään lisää mut ei onneks puonnutkaa

Toppahaalarista tulenki siihen,e ttä huomenna pääsen Kokkolaan shoppaileen.. Tai no.. Kierrän kirpparit ja sitte kattelen sen toppapuvun.. Sen aion kuitenkin ostaa 50 tai 56cm koska muun kokosia melkein onki jo.. Ja haluan pienelle sen ettei tartte sitte ihan hukkua sinne haalariin..

supisteluista
Eilen kun ajeltiin pitemmästi autolla niin oli aikaa seurata ja kellottaa vähä supsituksia, ja kun tuliki just oikein kunnon supistuksia niin 20min välein tuli kolme supsitusta ajellessa.. muuten en sitte joutanukkaa kellotteleen, mutta varmaan enintään sillä välillä tuli muutenki.. Ja alkaa oikiasti olla ihan tuskasia supistuksia..
Kyllä taas alkaa tuntua että selviääkö tässä etes sinne 36vkolle.. nyt olis se 34+4 kasassa...isänpäivänä varmaan ollaan synnyttämässä =D Mun tuurilla oikeesti..
Edellisestä sanoin vitsinä että se syntyy aprillipäivänä ja niinhän se sitte syntyki =D

Muuta omaa napaa jos kertoilis niin väsy on nykyään aika usein, supistelee tosiaan, selkä kipee ja juilii menkkamaisesti sitäki, alapäässä tuntuu siltä ku pää viiltelis omia luita vasten välillä, närästää välillä, onneks vähemmän ku vähä aikaa sitte, ruuanlaitto ei yhtään kiinnostais kun ei tee mitään itelläkään mieli, juilii juilii ja supistaa ja rauhassa ei pysty olla... Mitäpä sitä kurjuutta kummempaa siis..

marraskuun puolella syntyviä
voisin heittää tosta lonkalta että 8kipaletta saatas vauvoja =D Itse ihan taatusti kyllä kuulun niinhin =D

Mutta nyt pakko koittaa rueta sitä sapuskaa värkkään..
Tässä vielä kuva masusta kun mietin että joko se ois aavistuksen laskeutunukki..?


Vaavimasu ja valonpisara 34+4
 
Sofi12, kiva kuulla, että napakin aikanaan palautuu! Ei olisi kiva jäädä törrönavaksi loppuelämäkseen ja kun aikaisempaa kokemusta ei ole, niin ei voi tietää, mikä kaikki palautuu ennalleen ja mikä on tullut jäädäkseen. :D Napa on ulkonäköseikoista tällä hetkellä omaan silmään se rumin :LOL:

Yöt mulla menee niin, että yleensä illalla nukahdan suhteellisen nopeasti ja hyvin. Heräilen pari kertaa, mutta jos vessaan ei tarvi nousta, niin nukahdankin aika nopeasti uudelleen. Vessaan nousen yleensä kolmen ja viiden välillä ja siinä tulee helposti parin-kolmenkin tunnin pyörimisjakso, kun ei enää löydäkkään hyvää asentoa. Vasenta nivusta repii kylkeä kääntäessä välillä niin, että meinaa itku tulla. Selällään pystyy vielä jollain tavalla nukkumaan hetken aikaa, mutta joskus asento aiheuttaa supistuksia niin, että on pakko kääntyä takaisin kyljelleen. Enkä oikein pysty nukkumaan kuin toisella kyljellä, joten asennot on vähissä ja kaikkihan sen tietää, että paikat siinä puutuu totaalisesti :kieh: Ensi yöksi yritän keksiä jonkun uuden ratkaisun, kun välillä alkaa aamuyöstä turhauttaa niin, että tekisi mieli karjua ja miesparkahan siinä säikähtäisi ;)

Tutti on tarkoitus antaa vauvalle.Tosiaan aikaisempaa kokemusta ei siitäkään ole, mutta ajatus on tällä hetkellä tämä.

Isänpäivää meillä ei varmaankaan vielä vietetä mitenkään uudella tavalla, jos vauva ei päätä tulla maailmaan ennen sitä. Ehtii ensi vuonnakin, kun vauva on syntynyt :) Ei mulla ole nyt jaksamistakaan alkaa miettiä, miten voisin muistaa tulevaa isää.

Madickenilla alkaa olla jännät paikat jo! Käy kylla kateeksi, kun tiedät, milloin viimeistään pääset eroon mahasta ja saat vauvan syliin :) Olisipa itselläkin joku muukin takaraja kuin se 42 viikkoa...

Tissit on alkaneet vuotaa maitoa ärsyttävän paljon. Saunassa oikein valuu... Pakko pitää rintsikoissa suojia koko ajan, ettei tarvi joka päivä pestä liivejä. Öisin saa imeytyä yöpaitaan, kun ei ole mukavia "nukkumisrintsikoita". Yöpaita pitää vaan muistaa vaihtaa usein.

Toppapuku me saatiin anopilta. Kokoa en tiedä, kun kokolappua ei ole, mutta on se pienempi kuin äitiyspakkauksen toppapuku. Ensin en olisi halunnut ottaa vauvanvaatteita anopilta, mutta tuo toppapuku nyt menkööt, ettei tarvi ostaa uutta, kun se varmaan jää aika nopeasti pieneksi. Muut anopin lähettämät vauvanvaatteet on ihan sen näköisiäkin, että ovat 20 vuotta vanhoja, monella lapsella käytettyjä ja MONEEN kertaan pestyjä(=aivan haalistuneita) :D Mutta menkööt varavaatteina, jos on tarvetta.
 
Voimia ja jaksamista Kaapolle :hug:

Meilläkin tutti todennäköisesti otetaan käyttöön, jos vauva siitä tykkää, niin saa sitten siihen tyydyttää ylimääräiset imuhalut. Just vieroitettiin alta 2-vee himotuttimies tutista ja ihan yllätyksekseni ekana iltana itkas tutin perään ja se oli sitten siinä. Ei ois voinu helpommin vieroitus siitä mennä. :)

ON. Neuvolassa tänään etsittiin puolituntia ääniä, ei kyllä ollut mitään paniikkia itellä, kun tunsin vähän väliä liikkeet, mutta neukkarin täti oli varma, että pää on alhaalla ja uskoi sitten mua loppujen lopuks ja kokeili ääniä ihan tuosta ylhäältä ja sieltähän kuuluivat loistavasti. Ikävää tässä se, että nyt vauva oli kääntynyt perätilaan. Sama homma kuin edellisillä. Eilen illalla tuntu, että joku terävä tulee kohta alakerrasta läpi ja ajattelin silloin, että ei voi olla pää, vaan täytyy olla jalka tai käsi. Auts!

Painoa tullut 11kg. Edellisistä raskauksista molemmista yli 20kg, eli jos ei ihan niihin lukemiin nousisi, niin hyvä olis.

Mameliini ja Pulla 33+3
 
Viimeksi muokattu:
Jouluvauvoja:xmas: marraskuun puolella- arvausleikki!-päivitys

Lanttu-anttu 3
Helmerii 4
Mame 4
Kaapo 5
Pepsimax 6
Emenrentia 7
Yöperhonen 7
Tombatar 8
Vogue 9
Undu 9
Peppi 10
Pihla kymmenkunta
Minttis 11
Sofi 11
Mameliini 12
Rödluvan 15

Katsotaas, kenen arvaus voittaa, vai voittaako kenenkään..:D
Arvauksia otetaan lisää vastaan..
 
Jouluvauvoja:xmas: marraskuun puolella- arvausleikki!-päivitys

Lanttu-anttu 3
Helmerii 4
Mame 4
Kaapo 5
Pepsimax 6
Madicken 6
Emenrentia 7
Yöperhonen 7
Tombatar 8
Vogue 9
Undu 9
Peppi 10
Pihla kymmenkunta
Minttis 11
Sofi 11
Mameliini 12
Rödluvan 15

Katsotaas, kenen arvaus voittaa, vai voittaako kenenkään..:D
Arvauksia otetaan lisää vastaan..
 
kaapolle tsempit makoiluun, kuulostaa yhä tosi rankalta!

Toppahaalaria en ole hankkinut enkä ehkä aiokaan, meillä on kuitenkin rattaissa pehmeä, hyvin pehmustettu kantokoppa ja sinne sisään vielä kunnon makuupussi. Elättelen toivoa että vauvan voi sinne laittaa jossain villahaalarissa.

Raskausarpia ei ole vielä näkynyt mahassa, toiseen tissiin on tullut 2 haaleaa, mutta se ei ole paha vielä mielestäni. Napa ei ole pullahtanut, mutta toki madaltunut.

Hankinnat on kaikki tehty. Vauvan lääkkeet (esim. Panadol-suppoja varastoon jne) puuttuivat vielä mutta yksi kaveri kävi tänään käymässä ja toi aivan ihanan aarrelaatikon kaikkea pientä tarpeellista, ja siellä oli myös kunnon lääkevarasto :D Että ihan ilman omaa ansiotani on nyt kaikki valmista =)

Leipomisintoa on täälläkin, ja siivousintoa. Kun ei oikein muuta tekemistä ole.

Yöunet on olleet viime viikon aikana yllättäen vähän paremmat kuin ennen, pissalla on tarvinnut käydä hiukan harvemmin ja ihan tuntuu kuin liitoskipujakin olisi vähemmän. Jee :p Pitääpä nauttia tästä nyt niin kauan kuin sitä kestää!

Tänään kävin sovitusti taas käyrillä, mitään ihmeellistä ei ollut, ei sykelaskuja eikä mitään muutakaan poikkeavaa. Kätilön mielestä kaikki oli hyvin eikä tarvi huolehtia =) Torstaina sitten kontrolliultraan. Vauva on ollut kortisonien saamisen jälkeen aika vaisu mutta nyt illalla alkoi pikkuhiljaa taas piristyä. Kipeitä suppareita ei ole ollut. Oikeastaan alan olla aika rauhallisin mielin kun kaikki näyttää taas ihan hyvältä :)

Rödluvan ja Beetakingi 33+3
 
olipa nopeeta toimintaa seinäjoella. eilen siis kävin neuvolas ja samalla terkka teki sen lähetteen. noh,ny kolahti postilatikkoon jo aika,joka on YLIHUOMENNA!!!!! :O tässä nyt siis epätoivoisesti ettitään taaperolle vahtia siksi aikaa |O
 
Rödluvan, olipa hyviä uutisia :) nyt voit taas huokaista hetkeksi, kun tiedät kaiken olevan hyvin.

Tombatar, nopeaa tosiaan. Joskus pääsevät yllättämään :)

Viime yönä tuli taas se reilun kahden tunnin pyöriskely, kun hyvää asentoa ei löytynyt mitenkään. Näin unta, että mulla oli sovittu sektioaika seuraavalle päivälle, enkä ollut ehtinyt kirjoittaa miehelle mitään ohjeistusta kotiin. Pitäisiköhän sekin pikkuhiljaa aloittaa, kun tulee jo uniinkin :D

Huomenna on neuvola. Täytyy muistaa kysyä siitä viime viikkoisesta lantiokivusta, kun se pelästytti niin pahasti. Hirvittää ihan, paljonko neuvolan vaaka huomenna näyttää.
 
Neuvolakuulumisia:
RR aika taivaissa, kuten tavallista mulla neuvolassa
hb 136
pissa puhdas
turvotukset -
liikkeet +
painoa +470g/vko (yht 6,5kg)
sykkeet 135-155
sf 28,5

sf-mitta oli tipahtanut keskikäyrän ja alakäyrän väliin, ja sen vuoksi parin viikon päähän sain kontrolliajan neuvolaan ennen äitiyspolikäyntiä, muuten olisi ilmeisesti ollut vasta sen jälkeen...

toppapuku täällä on hankittuna kokoa 60cm. Alkuun varmaan tuntuu hirveän isolta, mutta sopii varmasti sitten koko talveksi sama puku... Oli muuten vaikea löytää omaan makuun sopivaa pikkuista pukua, joka olisi kohtuuhintainen... Oon ehkä vähän nirso, noitten vaatteiden suhteen ja kammoksun myös noita vaaleansinisiä, -punaisia ja -keltaisia vaatteita... :whistle:

Hankinnat täälläkin taitaa olla muuten mallillaan, lukuunottamatta vaippoja, rasvoja ym. Sitä rintapumppua vielä vähän harkitsen, että josko kumminkin ostaisi käytettynä valmiiksi...

Täälläkin leivotaan mielellään. Tosin ilman tätä rd:tä tulisi leivottua varmaan enemmän. Nyt pitää vähän rajoittaa, kun ei malta kuitenkaan olla syömättä niitä leipomuksia. :p Mitään kummempia mielihaluja ei ole...

Raskausarpia ei täälläkään, ainakaan vielä. Tuo suonikohju kylläkin... :mad:
Napa on yläosasta vähän pullahtanut.

Lueskelen välillä aikani kuluksi tammikuisten ja marraskuisten ketjuja. Niin tammikuisissakin oli jo ensimmäinen tammivauva syntynyt... hui... niin se aika menee... :)

Isänpäivälahjaksi meinasin antaa tuon kokoamani isyyspakkauksen.

Ai niiin kysyin neuvolassa siitä käynnistyksestä kun on rd, niin terkka sanoi, että on kyllä tapauskohtaista täysin. Ja ollaan kuulemma pyritty vähentämään ainakin täällä noita käynnistyksiä, kun ovat kuulemma yleensä sitten vähän rajumpia kuin luonnollisesti alkaneet synnytykset. Eli annetaan mennä sen pari viikkoa yli, jos vauva ja äiti voivat hyvin, eikä oo vauvasta tulossa mitään jättiläistä...

Pepsimax 33+4
 
Viimeksi muokattu:
siis voi miljoona ärräpäätä!!!!! on muuten sitte kunnon liitos-ja sukkapuikkokivut päällä. välillä joutuu seinistä ottaa tukee kävellessä :mad:

mulla miiten oli sf-mitta 34. edelleen yläkäyrällä mennään...
 

Yhteistyössä